با دستور شفاهی شهاب مرادی کلاس‌های موسیقی فرهنگ‌سراها تعطیل شد

تقاطع: برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که با دستور شهاب مرادی، “رییس سازمان فرهنگی–هنری شهرداری ‫تهران”، کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگ‌سراها و سایر زیرمجموعه‌های این سازمان در تابستان امسال تعطیل شده‌اند.

یک منبع آگاه با بیان این‌که تعطیلی کلاس‌های موسیقی در زیرمجموعه‌های شهرداری تهران بدون صدور هر گونه بخشنامه‌ صورت گرفته، به “تقاطع” گفت که به صورت “نرم” و “شفاهی” از مدیران همه فرهنگ‌سراها به جز فرهنگ‌سرای ارسباران خواسته شده که کلاس‌های موسیقی را تعطیل کنند.

این منبع از محرومیت نزدیک به ۱۰ هزار هنرجوی موسیقی از این کلاس‌ها به دنبال این تصمیم خبر داد و خاطرنشان کرد که درخواستی مبنی بر پیگیری این موضوع به شورای شهر تهران ارایه شده است.

پیش‌تر روزنامه “اعتماد” چاپ تهران، در شماره‌ی روز دوشنبه (۱۹ خرداد) خود نوشته بود که رییس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران چندی پیش، به بهانه‌ی “تغییر دادن رویه‌ی کنونی در آموزش‌ موسیقی” و “تعالی این رشته هنری” در جلسه‌ای با روسای فرهنگ‌سراها «به طور شفاهی از آنها خواسته که برای ترم تابستانی این دوره‌های آموزشی از متقاضیان ثبت نام نکنند».

ادر همین ارتباط زند وکیل، مدیر “فرهنگ‌سرای اشراق” با اشاره به احتمال اجرای “سیاست‌های جدیدی برای موسیقی” به “اعتماد” گفته: «ما فعلا ثبت نامی برای ترم تابستانه خود نداریم.»

حمیدی، “معاون فرهنگ‌سرای ارسباران” نیز گفته که «ثبت نام دراین فرهنگ‌سرا آغاز شده ولی اینکه این دوره‌ها برگزار شود یا خیر به سیاست‌های سازمان برمی‌گردد». هرچند که به گفته وی «هنوز دستوری برای برگزار نشدن این دوره‌ها ابلاغ نشده است».

در این میان، عبدالحسین مختاباد، خواننده، موسیقی‌دان و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، ضمن تایید لغو کلاس‌های آموزش موسیقی در فرهنگ‌سراها از سوی شهاب مرادی، استدلال وی مبنی بر “کسادی بازار آموزشگاه‌های موسیقی” را “توجیهی غیرمنطقی” توصیف کرده و گفته است: «این استدلال مانند این است که بگوییم مدارس دولتی هم برای آن‌که مدارس غیرانتفاعی از رونق نیفتند، باید تعطیل شوند.»

آقای مختاباد پیش‌تر نیز در در جلسه روز ۱۱ خردادماه شورای شهر گفته بود که “سازمان فرهنگی-هنری شهرداری” «در اقدامی که هیچ اندیشه‌ای پشت آن نبوده» کلاس‌های آموزش موسیقی را در تمامی فرهنگ‌سراها و مجموعه‌های متعلق به شهرداری تهران تعطیل کرده است.

هادی ساعی، “عضو هیات رییسه” این شورا نیز ضمن تایید این سخنان از مراجعه‌ی شمار زیادی از مردم به شورا در این خصوص خبر داده و گفته بود که «با این اقدام حدود ۵۰۰ مربی موسیقی از کار بیکار و ۱۰ هزار هنرجوی آموزشگاه‌های موسیقی سرگردان شده‌اند».

در واکنش به این انتقادها، بابک ربوخه، “مسوول واحد موسیقی سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران” با تکذیب خبر تعطیلی دوره‌های آموزشی موسیقی تاکید کرده که «قرار نیست دوره‌ای تعطیل شود» بلکه این دوره‌ها «با شکل و شمایلی جدید و رویه‌‌ای نو و با هدف تعالی موسیقی» و اگر لازم باشد با “اساتید بهتر و متبحرتر” تشکیل خواهند شد.

پیش از این در روز دوم اردیبهشت ماه، شهاب مرادی در نخستین نشست رسانه‌ای خود با بیان این‌که «آموزش و ترویج موسیقی جزو اهداف ما نیست»، از اهمیت “موسیقی فاخر” سخن گفته و تاکید کرده بود که از نظر او «موسیقی فاخر چیزی است که وقتی آن را بشنوید دل‌تان هوای دیدن مادرتان یا هوای زیارت کند».

+26
رأی دهید
-68

ttehrani22 - تهران - ایران
فرهنگسرای خاوران هم از اول ماه تمام کلاس های موسیقی را تعطیل کرد
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:01
perser68 - آلمان - آلمان
بازم بهتر از اعدامو شلاقه و دستو پا قطع کردنه،آب که هنوز از سر نگذشته! شاه کلید متشکریم.. حالا دست دست دست...حالا تو صف صف صف برای اکرانه بعدی تا کجا رو میخوان ببندن و کیا رو تو نوبت برای اعدام دارن! فعلاً۳۳ عربه خوزستانی مثل داستانهای همیشگی تو نوبته اعدام هستن و همشون هم به جرمه تجزیه طلب و همیشه هم گوشه و کنار چیزیو کسیو حادثه ای بداد این رژیمه متحجر آخوندی میرسه!انگار داعش داره به تهران میرسه و رفتنه به عراق یه مشروعیته تازه به این حکومت شیاد داده و خیلی از ایرانیها رو هم شیفته قاسم قاچاقچی کرده! انگار نه انگار که چند صد ایرانی تو همین لحظه تو سلولهای نمور و تاریکه جهنمه آخوندی نشستن و منتظر مردنن! همینایی که جرمشون فقط اعتراضه به حکومتیه که ایرانو به یه جهنم تبدیل کرده!ننگ بر جماعت کلاشه آخوندی
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:11
juvel - اسلو - نروژ
این مرتیکه که خودش داره اینجا عربی‌ میرقصه !
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:15
Behdin - آمستردام - هلند
perser68 - آلمان - آلمان در میهن پرستی‌ شما شکی‌ ندارم، اما برای من عدم وجود آن‌ها که خوزستان را الاحواز می‌نویسند هیچ فرقی‌ نمیکند. نوادگان شیخ خزعل را در این مرز و بوم جایی‌ نیست.
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:39
agha_ehsan - تهران - ایران
چه جالب ! برای تعالی این رشته هنری تعطیلش کردیم !!! انگار بگی برای رسیدگی بهتر به درختان با تبر قطعشون کردیم ! ولی قیافش که داد میزنه چه مارموز دودر دروغگوییه
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:49
azadi-iran - وین - اطریش
حق این ملت بی عرضه بیش از این نیست ، اگر به دهن این آخوند بزنند آن موقع است عمامه را جمع میکند و میرود به مسجد روضه می خواند. ملتی که در حکومتی که یک آخوند دستور می دهد دانشگاهی تعطیل شود و بقیه هم مثل گوسفند پیروی می کنند پس چرا دیگه حرفشو می زنند.
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:57
bobo88 - بروکسل - بلژیک
اشکال نداره.در عوض جوونای ایران همه استودیو زیرزمینی زدن.خدادو شکر ایران پر از خواننده و نوازنده هست
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 13:40
cobalt3 - کرج - ایران
دیگه نگران حمله داعش به ایران نباشیم.کبلائی.
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 14:13
shiahkoh - کپنهاگ - دانمارک
اخوندی تا این حد متناقص ندیدیم شدیدا عاش سینماست و خیلی هم عاشق پیشه است
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 15:12
alborzi - کرج - ایران
کلاسهای روضه خوانی و مداحی برقرار کنند که نانش هم بیشتر است .
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 15:50
perser68 - آلمان - آلمان
Behdin - آمستردام - هلند. متشکر دوسته گرامی،اما مشکله من پشته درهای بسته محاکمه شدنه و نداشتنه وکیل برای خلافکاره و اعدام برای هیچو پوچ!!!مشکله من باور نداشتنه یه رژیمه آدمکشه دروغگویه آخوندیه که از روزه اول با دروغو کلاهبرداری کشتو اعدام کرد و سرانجامه یه چنین کلاهبرداری از مردمه ایران،بدبختی و فلاکتی هست که داریم تو ایران تماشا میکنیم و این یه نمونه تازه اون!!!شایدم من بیخود نگرانم و مملکت در امنو امانه و هیچ فقیرو گدایی روی دریای نفتو گازهه مملکت شبو گشنه به روز نمیرسونه!؟ البته که یجوری همه شبو سیر به روز میرسونن،اما چجوری رو باید دیدو پرسید با چه امیدی به فردای بهتر!؟ بدرود
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 15:43
آخوندستیز - نیریز - ایران
بالاخره ما ایرانیها باید تو یک چیزی اول بشیم که شدیم. اندوهناکترین کشور دنیا. اسلام و نماینده گانش آخوندها در ایران با هر چیزی که رنگ و بوی شادی برای مردم داشته باشه مخالفت میکنند و جلویش را میگیرند. دیگه اینقدر پررو شدند که با دستور شفاهی یعنی همان قانون فَکَسَنی خودشان هم را زیر پا میگذارند. اما این محدودیتها تنها برای مردم است نه خودشان. اینها به پیروی از پیامبرشان چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 16:03
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
عمق فاجعه انقدر بالا ست که ادم در تحیر میماند. اقا. عزیز. جانم. بی دلیل نیست که داغش ها را در این مناطق بوجود میاورند. اقا عزیز . جانم بی دلیل نیست که طالبان ها در این مناطق بوجود میایند. شما این جوان رعنا با ان چهره نورانی که غسل را بر ادم واجب میکند نگاه کنید چه فرقی با داغش دارد. چه فرقی با طالبان ها دارد. داغش میگوید ریش پرفسوری ممنوع ایشان هم میگوید کلاس موسیقی حرام و تعطیل است. داغش میگوید دیدن فوتبال شلاق جریمه بیننده ان است این جوانک رعنا هم میگوید کار وکاسبی موسیقی در تابستان رونقی ندارد پس باید تعطیل شود. اقا عزیز . جانم بدبختی و بیچارگی که شاخ و دم ندارد . همین
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 17:03
faranak-montreal - مونترال - کانادا
بزن کلید کلاس مرثیه نوحه خانی را, موسیقی فرقونی چند ؟
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 20:25
سرسره - اهواز - ایران
بیان به جاش کلاس مداحی وقران خوانی بزارن ببینیم چقدر طرفدار بده خاک برسرت خامنه ای
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 21:50
saye20 - تهران - ایران
این فرد باظاهری فریبنده و باصطلاح معتدل توانست کلاسهای آموزش موسیقی را به تعطیلی بکشاندولی ازدولت تدبیر وامید می خواهیم که این ملای متهجر را که در هرپستی مشغول به کارمی باشد را برکنار کند تا شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم .
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 21:03
star44 - یوتبوری - سوئد
فکر کنم این هم از دارودسته داعشه .
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 10:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.