فدراسیون والیبال ایران ورود زنان به ورزشگاه را ممنوع کرد

زنان ایرانی برخلاف فوتبال اجازه داشتند والیبال و بسکتبال را از نزدیک ببینند



بر اساس گزارش‌ها فدراسیون والیبال ایران ورود تماشاچیان زن به ورزشگاه‌ را ممنوع اعلام کرده است.

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال ایران با تایید این خبر به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته "بهتر است خانم‌ها در خانه بنشینند و برای تیم خود دعا کنند."


تیم ملی والیبال ایران که مشغول بازی‌های لیگ جهانی والیبال است، روز جمعه ۲۳ خرداد در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی برزیل خواهد بود.

فدراسیون والیبال ایران خبر داده که تمام بلیت‌های این مسابقه فروش رفته است اما بر اساس گزارش‌ها، بر خلاف گذشته زنان اجازه نخواهند داشت این بازی را از نزدیک ببینند.

دبیر فدراسیون والیبال درباره این که در گذشته زنان می‌توانستند مسابقات را ببینند، گفته "شرایط برای حضور بانوان مساعد نیست."

آقای افشاردوست می‌گوید بعد از حضور زنان در ورزشگاه‌ها "متوجه" شده‌اند "زیرساخت‌های فرهنگی هنوز مهیا نیست" هرچند به گفته او در ورزشگاه‌های والیبال "مشکل فحاشی و الفاظ نامناسب" وجود ندارد.

تصمیم فدراسیون والیبال ایران با واکنش بعضی از مسئولان مواجه شده است که مخالف این ممنوعیت هستند.

طاهره طاهریان، مشاور ورزشی معاون زنان و خانواده رییس‌جمهوری ایران از این تصمیم انتقاد کرده و گفته در گذشته برای ورود و خروج و محل نشستن زنان امکاناتی در نظر گرفته شده است و مشکلی برای حضور آن‌ها وجود نداشت، اما مشخص نیست چرا فدراسیون چنین تصمیمی گرفته است.

او گفته معاونت امور زنان این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

هادی حسینی، عضو فراکسیون ورزش مجلس ایران هم از وزارت ورزش و جوانان ایران خواسته به مساله رسیدگی کند.

آقای حسینی که از موافقان حضور زنان در ورزشگاه‌ها است گفته حتی حضور زنان در استادیوم فوتبال هم می‌تواند "باعث از بین رفتن بعضی مشکلات" شود.

سایت خبری سلام‌نو متعلق به اصلاح‌طلبان اعتدال‌گرا در گزارشی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال ایران نوشته این فدراسیون به دستور مقام‌های امنیتی ورود زنان به ورزشگاه‌ها را ممنوع کرده است.

+8
رأی دهید
-50

nemat420 - لندن انتاریو - کانادا
ﻣﻦ ﻧﻤﻲ ﻓﻬﻤﻢ ﺩﻭﻟﺖ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ﭼه اﺳﺎﺱ و ﺩﻟﻴﻠﻲ اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭا ﻣﻲ ﻛﻨﺪ.اﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺣﺘﻲ اﺯ ﻧﻆﺮ ﺷﺮﻋﻲ و اﺳﻼﻣﻲ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺎﻳﻴﺪ ﻧﻴﺴﺖ. اﻳﻦ اﻫﺎﻧﺖ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ اﺳﺖ. ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻴﻜﻨﻢ اﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻓﻬﻤﻴﺪﻩ و اﻛﺜﺮا ﺑﺎ ﺳﻮاﺩ و ﺟﻮاﻥ اﻳﺮاﻥ ﻛﻪ ﭼﻂﻮﺭ اﻳﻦ ﺧﻔﺖ ﻫﺎ ﺭا ﻗﺒﻮﻝ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ.
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 03:31
perspolisi - سیدنی - استرالیا
مردک، بانوان میخوان برن بازی هارو ببینن و لذت ببرن. اون وقت توی شپشومیگی بشینن تو خونه دعا کنن؟؟ اونوقت این زیر ساخت فرهنگی‌ کی‌ درست می‌شه؟؟ شما اول یه کلاس واسه سفیراتون بذارین، اونا زیر ساختشون واجب تره
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 06:11
agha-javad - تهران - ایران
زنان در ایران محکوم به در خانه نشستن و بچه داری خواهند بود و روزی حتی اجازه خروج از منزل نخواهند داشت، تا زمانی‌ که مردم این رژیم ضّد انسانیت را از پا در نیاورند و به سکوت اختیار نمایند.
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 09:38
agha-javad - تهران - ایران
هر چی‌ می‌کشیم از نادانیست
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 09:43
nima21jpn - اوتسو نمیا - ژاپن
تا زمانی‌ که تیو ایران آخوند حکومت کنه شرایط مردم این بهتر نخواهد شد آچه یکی‌ نیست به این بابا بگه اگه زنا بیاند استادیوم چه اتفاقی‌ می‌افته منکه هر چی‌ فکر می‌کنم عقلم به چیزی قد نمیده . به نظر من این کارا بجز آبروریزی برای کشور چیزی در بر نخواهد داشت
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 08:55
باور عمیق - قم - ایران
واقعا خجالت آوره .. اوج بی عرضگی و خاک بر سری امثال تو رییس فدراسیون و تمام کساییه که تو این تصمیمات دخیلن
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 10:53
vahid.persian - شیراز - ایران
واقعا نمیدونم روی چه حسابی جمهوری اسلامی درخواست داده که جام ملتهای آسیا 2019 در ایران برگزار شه؟!؟!؟!...
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 11:06
madly - گوتنبرگ - سوئد
اگر خانوما برند ورزشگاه، اسلام به خطر میفته.!!!! واقعیتش هم همینه.موجودیت دین اسلام توی این نوع افکار پوسیده است که معنی و مفهوم پیدا میکنه
‌پنجشنبه 22 خرداد 1393 - 12:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.