فرزانه مرادی اعدام شد

براساس گزارش‌های رسیده از ایران، فرزانه مرادی که به اتهام قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود، صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ اسفندماه با حضور پدر مقتول اعدام شد.

خانم مرادی به جرم قتل شوهرش در خواب با چاقو، از سال ۱۳۸۶ در زندان اصفهان به سر می‌برد.

همسرش، یکی از بستگان دور پدری او بود و فرزانه در سن ۱۵ سالگی ازدواج کرده و یک سال بعد مادر شده بود، او یک فرزند دختر دارد.

خانم مرادی در آذرماه سال جاری به سایت هرانا گفته بود: "من چیز زیادی از زندگی نمی‌دانستم و بدون این که خودم نقشی در ازدواجم داشته باشم، زندگی مشترکم شروع شد. من و شوهرم‌‌ همان سال اول بچه‌‌دار شدیم اما تولد دخترم هم نتوانست زندگی ما را گرم کند. این زندگی سرد ادامه داشت تا این که من با سعید آشنا شدم. او مرد خوبی بود و من دلبسته‌اش شدم. چند مرتبه سعید را دیدم و او گفت اگر شوهرت را بکشیم، می‌توانیم با یکدیگر ازدواج کنیم. اول با این پیشنهاد مخالفت کردم اما در ادامه، سعید وادارم کرد به این کار تن بدهم."

پس از قتل، فرزانه قتل را به عهده گرفت، اما پس از یک سال وقتی متوجه شد سعید آزاد شده و او به عنوان متهم پرونده شناخته می شود، اعترافات خود را پس گرفت و گفت: "شب حادثه در حالی که شوهرم خواب بود، سعید وارد خانه شد. هنوز چند دقیقه نگذشته بود که او با یک چاقو چند ضربه به احمد زد و او را کشت. سعید فریبم داد و گفت چون من فرزند دارم، پدر و مادر شوهرم من را قصاص نمی‌کنند. او چاقوی خون‌آلود را پاک کرد و آن را به دست من داد. من هم وقتی دستگیر شدم، قتل را گردن گرفتم اما بعد هرچه به ماموران گفتم فریب حرف‌های سعید را خورده‌ام، فایده‌ای نداشت و نتوانستم بی‌گناهی‌ خودم را ثابت کنم."

به گفته عبدالصمد خرمشاهی، وکیل خانم مرادی، هنگامی که حکم قصاص تائید شد، اولیای دم نه درخواست دیه کردند و نه حاضر به گذشت شدند.

صبح روز سیزدهم بهمن‌ماه امسال خانم مرادی را برای اجرای حکم اعدام آماده کردند، اما اولیای دم به درخواست او و مددکاران زندان، با یک ماه وقفه در اجرای حکم برای اثبات بی گناهی خانم مردادی موافقت کردند.

آقای خرمشاهی پیشتر گفته بود که اولیای دم می‌‌خواهند که فرزانه از مردی که مدعی است عامل اصلی قتل شوهرش بوده، شکایت کند یا مدرکی دال بر بی‌گناهی خود ارایه دهد.

پدر شوهر فرزانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار هرانا گفته بود: "من مطمئنم که عروسم، پسرم را کشته است و باید مجازات شود. من و همسرم به هیچ قیمتی حاضر به بخشیدن او نیستیم."

+67
رأی دهید
-38

goosfand - نیویورک - آمریکا
چقدر احمقند اینجور زنها: هم زیرخوابی میدند، هم پیش‌مرگ دوست‌پسر قاتلشون میشند؛ خدایا آخه چقدر حماقت و احساساتی؟! / حالا یه نکته هم واسه روشنفکران: قدیما هم زن و شوهر با هم مشکل پیدا میکردند، اما خبری از طلاق و خیانت نبود! دوستان روشنفکر بپذیرند که این قتلهای ناموسی همه میوه گندیده باورهای پوچ غربی روشنفکرانه که بدون ویرایش و بومی کردن به جامعه ایران به زور توجیه چپوندند؛ اگه روشنفکران به جای شکستن حرمت محرم و نامحرم و توجیه هر چرندی که از غرب میاد، تلاش میکردند مفهوم غربی روابط پیش از ازدواج رو جوری واسه مردم ویرایش و بومی کنند که حرمت محرم و نامحرم شکسته نمی‌شد، حالا این قتلهای ناموسی رخ نمی‌داد؛ روشنفکرا باید پاسخگو باشند
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 15:59
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
گریه کنا به صف ماله کشا به قطار ,,,بیاین جلو الان . مثل آدم طلاقت رو میگرفتی ,,,در میرفتی ,,,چرا زدی بچه یه مردم رو کشتی ,,,اونم با هم دستی یه مرد دیگه ؟؟؟؟. همچی کسی رو اعدام نکن چیکار کنن ؟؟؟جایزه بدن ؟؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:34
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
عجب منطقی، بچه اشون بی پدر شده بود الان بی مادر هم شد. الان مثلا به اولیای دم باید جایزه بدن با این کارشون. من نوه همچین آدمایی باشم بزرگ شدم دهنشون رو آسفالت میکنم.
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 16:37
Rezanl - امستردام - هلند
goosfand - نیویورک - آمریکا. البته من مثل شما روشنفکر نیستم ولی‌ می‌دونم اینجا تو هلند بیشترین قتل‌های ناموسی تو ترک ها هستش و خود هلند تا حالا نتونسته اینو حل کنه! گرفتی‌ چی‌ شد
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:20
مانفرد - ایران - ایران
پدر و مادر زنه احمق ردیف اول /پدر و مادر پسره هم احمق ردیف دوم که حقشونه اینها هم اعدام بشند تا درس عبرتی بشه برای پدر مادرهایی که بچه های کوچیکشونو وادار به ازدواج میکنند....goosfang گرامی چه ربطی به تفکرات غربی داره /بچه رو به زور شوهر دادند تو چسبیدی به چی ؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:25
faranak-montreal - مونترال - کانادا
گوسفند کامنتت را تا آخر نخوندم چون حالم بهم خورد , جوابت واسه مردانیک به خاطر هوا هوس زن خودشون را میکشن یا دست جمعی تجاوز میکنند به زن تنها, یا به یک زن حامله در برابر شوهرش تجاوز میکنند چی هست بازم زنها مقصران گوسفند
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:24
faranak-montreal - مونترال - کانادا
این زن یک احمق بوده مردهای شیطان صفت و هوس باز میدونند چطوری بران سراغ زن احمق و هدفشون هم زنهای احمق هست
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:28
dark night - تهران - ایران
امان از جهل و خّریت این ملت که تمامی‌ نداره، هفته‌ا‌ی نیست که چند خبر این چنینی نخونیم، اما باز هم بعضیها تن‌ به این کارها میدن ،امان از خّریت. بابا انرژی هسته‌‌ی به درد این مردم نمیخوره ، بیایید فرهنگ این مردم رو غنی کنید.
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:34
khyar - اوپسالا - سوئد
با مرد دیگه بخوابی شوهر خودت را هم تو خواب چاقو بزنی‌ بکشی چنین جانوری را میباست اعدام کرد .روزانه این همه زن طلاق میگیرن و یه دنیا مهریه که مشخص نیست چیه را از شوهراشون میگیرن تو هم این کارو میکردی!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:39
datis - سن دیگو - امریکا
هم خیانت هم قتل، درسته قربانی فقر فرهنگی‌ خانواد‌ت شودی، اما لاقل بچتو مثل عدم بزرگ میکردی تا اون کمبودا تورو نداشته باشه، حالم هم حق پدر داشتنو ازش گرفتی‌ هم خودت به درک رفتی‌
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 17:45
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا:::نه نظر شما این موجود صلاحیت و لیاقت تربیت بچه رو داره ؟؟؟؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 18:03
afsoon.fr - پاریس - فرانسه
من با اعدام مخالفم.ولی‌ آخه چرا؟ شوهرتو دوست نداری برو طلاق بگیر چرا آدم کشی‌.آیا اون فرد ارزششو داشت .
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 18:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
تو ۱۵سالگی فروختنش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی‌ تازه می‌خواست بفهمه که زن بودن و ازدواج و شوهر یعنی‌ چی‌!اگه مدرسه رفته بود تازه اول دبیرستان بود!چی‌ از شوهر داری و بچه داری یاد گرفته بود؟ اسم این رو قرون وسطا نگذاریم ،چی‌ بگذاریم!؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 18:55
perser68 - فلوریدا - امریکا
goosfand - نیویورک - آمریکا. اسمت رو گذاشتی گوسفند!بیشتر از این نمی‌شه روت حساب کرد!اما حاضری دخترت رو اگه داشته باشی‌،۱۵ساله به کسی‌ در واقع بفروشی!؟آخه وحشیگری و تحجر و طالبانی بودن حدی داره!!!جمع کنو بریز تو فاضلاب این تصورات فاشیستی که تو ذهنت داری و اگر که فکر میکنی‌ خیلی‌ هنرمندی پاشو برو تو اون مملکت کثافت مذهبی‌ اسلامی که ازش فرار کردی!!!تو نیویورک نمیتونی عقده‌های گذشته خودت رو بترکونی و مجبوری تو این سایت که باز هم سایت فارسی هست نشون بعدی که چقدر بیماری!!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:03
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
پس طلاق رو واسه چی‌ گذاشتن؟ همینجوری به بهانه‌ی اینکه سعید خان مهربونتره زدی شوهرت رو کشتی‌ و بچت رو بی‌ پدر کردی؟ منم جای پدر و مادر مقتول بودم و یکی‌ پاره تنم رو به خاطره اینکه عاشق شده میزد میکشت از خون بچم نمی‌گذشتم
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:31
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
در اینکه این زن کار شنیع و بى شرمانه ایى انجام داده شکى نیست و باید شدیدا مجازات بشه( البته بغیر از حکم اعدام) و دوستانى هم که مثل من مخالف حکم اعدام هستند منظورشان این نیست که این مجرم باید بخشیده بشه، تشویق بشه و یا بقول بعضى ها تو هتل ٥ ستاره ازش پذیرایى بشه!!! وقتى قانون عدالت اسلامى حکم قصاص صادر مى کنه یعنى اینکه براى اجراى عدالت که به ساده ترین نوع تفسیربه معنى برابر و مساوى کردن حق و حقوق بین دو نفره و میگه باید در برابر یک قتل ، قتل دیگرى صورت بگیره تا عدالت بین خانواده قاتل و مقتول اجرا بشه /// خوب این حکم قصاص ( تو کشتى من هم حق دارم بکشمت ) هم فقط با فرمان اولیا دم قابل اجراست و بعد از به اجرا در امدن یعنى اینکه عدالت و برابرى ٥٠ ، ٥٠ برقرار شده ، پس پدر و مادر محترم وقتى عروست پسرتو کشت ، تو هم در عوض یه ادم دیگه کشتى حالا چه مى خواد مجرم باشه چه بى گناه!!!! پس هر دو طرف جنایت کردید!! هیچ شکى نیست !!!!خصوصا در این مورد که طفلى را از وجود مادر محروم کردى !!!کشتن انسان هم حلال و حرام و گناهکار وبى گناه نداره!! صحبت از کشتن مرغ و گوسفند نیست که حلال یا حرام باشه!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:32
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
خود من و خیلیها تو همین سایت با اینکه دل خون از مقامات جنایتکارجمهورى اسلامى دارن تحت هیچ عنوان با اعدام اونا موافق نیستیم و حتى خود أمثال من حتى حاضر نیستند شخصا تازیانه ایى بر بدن این افراد وارد کنند!! شاید از خبر خواندن واصل و نابود شدن یا درد و عذاب اونا خوشحال بشیم ولى هیچوقت حاضر نیستیم شخصا در بوجود اوردن این زجر و عذاب سهیم باشیم!!! اگر در درون خودت حتى ذره ایى انسانیت یافت کنى اینطور مصرانه راضى به کشتن کسى نمى شوى!!!قصاص یعنى انتقام شخصى و جنایتى دیگر همین و بس!!!!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:33
perser68 - فلوریدا - امریکا
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان. دختری که تو اون مملکت تحجر زده اسلامی فاشیستی توسط پدرش فروخته می‌شه،حتی فرصت مدرسه رفتن و درس خوندن رو ازش میگیرن!چطور میتونه طلاق بگیره و اگر هم میتونست طلاق بگیره،دوباره تنها جایی‌ که داشت همون خونه پدری بود که اونو فروخته بود!!!به یه زن زیر دیپلم طلاق گرفته وقتی‌ پدرش رحم نمیکنه،تو و امثال تو سادیسمی رحم می‌کنید و بهش شغلی‌ میدید که بتونه شکم خودش و بچه خودش رو سیر کنه؟حالا اعدام شد،شوهرش زنده شد؟حالا دخترش خوشبخت خواهد شد؟این دختر فکر میکنی‌ با یه چنین پدر بزرگ آدم فروشی چیزی بهتر از مادرش می‌شه!؟میتونه فرد مفیدی برای جامعه خودش باشه؟تو تو گ..جمهوری کثافت اسلامی تو اونجایی که جا خوش کردی ماله بکش!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 19:14
khorram - خملنیتسک - اوکراین
goosfand - نیویورک - آمریکا,,,اگر غرب و روشنفکری عامل فساد در ایران اسلامی هست چرا شما امریکا هستی. برو ایران مردم رو راهنمای کن از این کارا نکنند
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:20
pars_iran - دوسلدرف - آلمان
شوهر کشی و اسید پاشی !!!!!!!!!!!!!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:27
azadeh11 - آمستردام - هلند
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا. با نظرت ۱۰۰% موافقم.
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:36
azadeh11 - آمستردام - هلند
goosfand - نیویورک - آمریکا. باز هم نشستی و از خودت حرف در میاری. قدیم‌ها خبری از خیانت و طلاق نبود.؟؟؟؟؟؟خودت تو غرب داری زندگی میکنی‌ از غرب مینالی. چرا نمیری ایران، ؟؟؟؟ برو درس بخون تا علت این همه مشکلات را گردن غرب نه گذاری. بچه‌ ۱۵ ساله را شوهر میدهند به کسی‌ که دوست نداره، این بچه‌ را اعدام میکنند، چون بچه را نگذاشتند درس بخونه. ساده و سریع گول میخوره... گوسفند هم گوسفند آیه قدیم بودند،
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:33
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
نمى دونم چرا بعضى ها تنها نوع مجازات رو اعدام میدونن!! هیچ مجازات دیگه ایى وجود نداره!! ؟؟؟؟فقط تخته گاز برو بسمت أشد مجازات اعدام!!!!اعدام ساده ترین نوع مجازاته تو دو دقیقه !! تبیه شدن واقعى رو وقتى مى شه اجرا کرد که طرف زنده باشه و تو یه عمر چوب کارى رو که کرده بخوره نه تو دو دقیقه اعدام!!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:51
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
بعدا اون بچه پیش مادر بزرگ و پدر بزرگش بزرگ میشه و میپرسه مامان چرا مرد؟ اونها هم میگن مامانت باباتو کشت البته ١٠٠٪ هم معلوم نبود که مامانت این کار رو کرده و ما هم درخواست کردیم از دادگاه که مامانتو بکشند. فهمیدى باباجون؟ حالشو ببر از این مملکت و ملت. دختر ١٥ ساله رو شوهر میدن بدون اینکه اصلا خودش نقشى داشته باشه در این تصمیم. اون هم کاملا مشخص نیست که این کار رو خود خانم انجام داده یا اون بى ناموسى که این زن رو گول زده. دلم براى اون دختر بچه میسوزه. البته آینده این دختر بچه هم مشخص است از الآن. هم بى پدر شد و هم بى مادر. با تصمیم نزدیکترین و عزیزترینهاش. پدر بزرگ و مادر بزرگ هم قاتل شدند. آفرین به این عدالت و انسانیت و قانون و تمدن و مملکت. یعنى بش... توش
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 20:39
azadeh11 - آمستردام - هلند
perser68 - فلوریدا - امریکا. کامنت تو باز حرف نداره
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:36
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
perser68 - فلوریدا - امریکا::موجود بی منطق ارزش جواب دادن نداره !. ولی تو بگو تقصیر مقتول چی بوده ؟؟؟. این داستان که نوشتی خودت اونجا بودی و دیدی ؟؟؟؟؟. بی منطق عربده کش !!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:40
azadeh11 - آمستردام - هلند
اaraz 32 - تبیلیسی - گرجستان. ین اتفاق نه باید میفتاد. تقصیر مقتول این بوده که رفته با یک بچه‌ ۱۵ ساله ازدواج کرده، . در ضمن تقصیر بچه‌ ‌ای که پدرش را کشتند. مادرش را اعدام کردند. حالا چی‌ می‌شه . پدر بزرگ و مادر بزرگ که قاتل مادر بچه‌ هستند. در آینده به بچه‌ چی‌ میگن. مادرت را ما کشتیم.ما قاتل هستیم.
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 22:09
rahaei - تهران - ایران
اعدام، تحت هر شرایطی، یک عمل شنیع نفرت انگیز و غیر قابل تصوره! اعدام از قتل کثیف تره! اعدام دروغ شرم آوریه که حکومت ها به خورد ملت میدن که به اونها توهم عدالت رو القا کنند. Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان. ممنون
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 21:59
perser68 - فلوریدا - امریکا
azadeh11 - آمستردام - هلند. آزاده جان،واقعا زیبا گفتی‌،گوسفند هم همون گوسفند‌های قدیم((:
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 22:52
perser68 - فلوریدا - امریکا
araz 32 - گرجستان. جوابت رو azadeh 11 - هلند به خوبی‌ داد!!!
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 22:56
perser68 - فلوریدا - امریکا
همین امروز صبح یه پسر۲۱ ساله که ۴سال پیش پسر عموی خودش رو کشته بود اعدام شد چون پدر بزرگ این دو رضایت نداده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!مردم ما رو چی‌ شده؟برای فشار‌هایی‌ که رژیم فاشیستی آخوندی به مردم میاره،مردم هم قاطی‌ کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!پدر بزرگ رضایت نداد!چی‌ به خورد این مردم دادن؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:03
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
حالا یکی‌ اومده شو گذاشته گوسفند،،،لاقل ما گوسفند نباشیم و بهش بی‌ احترامی نکنیم و احترام به عقیدش بگذاریم،،،نظر داده شما هم نظرتون رو بگین،،چرا بی‌ احترامی می‌کنین،،هر رفتاری نشان از شخصیت همان فرد هستش،،مثلا ادّعا مون میشه تو غرب داریم زندگی می‌کنیم،،نمیدونم ما ایرانی‌ها کی‌ اصلاح خواهیم شد،،!!!!؟؟؟؟خدا به دادمون برسه.
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:13
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
حالا یکی‌ اومده ID شو گذاشته،،،،
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:17
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
azadeh11 - آمستردام - هلند:هموطن محترم ,,,,مجازات ازواج با یه دختر که under age هست قتله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 22:46
کبوترپران - دوبی - امارات
خدارحمتش کنه ای کاش بخشیده میشد
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:31
کبوترپران - دوبی - امارات
خدارحمتش کنه ای کاش بخشیده میشد
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:32
seyd ali geda - یورک - انگلیس
من فقط حیران این هستم اکثر انهایى که کامنت گذاشتند و در خارج از کشور هم هستند از قصاص این خانم ابراز رظایت مى کنند واین را حق ان بنده خدا مى دانند،وااقعا که ادم شرمش مى اید که اینها را هموطن خودش بداند،حتما اگر در ایران بودند با خانواده و پاکت تخمه و موبایل به دست در صف اول تماشاى اعدام هم مى ایستادند و صلوات هم مى فرستادند،
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:55
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان// افرین !حرف بسیار درستى زدى!! اینا فردا باید جواب اون بچه رو چى بدن؟؟؟مى تونن مثل امروز که با افتخار تقاضاى قصاص کردند ، بعدا هم با افتخار به این بچه بگن چون پسر ما کشته شد( تو هم که این وسط مهم نیستى مادر داشته باشى یا نه، انتقام ما واجب تره) ما هم در عوض پاى حکم اعدام مادرتو امضا کردیم؟؟؟ پدر بزرک و مادر بزرک قاتل!! از الان بفکر اون روز سیاه باشین !!کامنتت خیلى عالى بود!! ممنون
‌سه شنبه 13 اسفند 1392 - 23:56
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
بنظر من بالاترین تنبیه و عذاب وجدان براى این زن مى تونست این باشه که زنده مى موند و روزى صد بار جلوى فرزندش شرمسار مى شد که او را از وجود پدر محروم کرد!! من پدرت رو کشتم !!!!درد و عذاب این وضع از درد صحنه اعدام بمراتب بیشتر ، سنگینتر و ماندگارتره!! حالا چى شد!! همین بچه دیگه گناه مادرش رو به اون مقدار که میباید باشه حس نمى کنه !!!
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 01:26
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
ghermezi - ونکوور - کانادا// دوست عزیز، مثل اینکه نمى دونى کجا اومدى؟؟ اینجا دقیقا وسط میدون جنگه بین ما ایرانیا!! فقط نارنجک و ارپیجى و کاتیوشا کم داریم!! باید تا مى تونى بهم دیگه گیر بدیم و خستگى و ناراحتى کل روزتو تو همین سایت رو بقیه خالى کنى و بعد برى تو رختخواب ریلکس تا صبح بخوابى !! اخه چه حالى میده دق و دلیتو سر یکى خالى کردى بعد برو راحت بخواب !!دفعه بعد که میایى، دست خالى نیا که خطرناکه!! کلاه خود و جلیقه ضد گلوله یادت نره! از ما گفتن!! لوووووووووول.... مطلب بالا رو به مزاح نوشتم !! لطفا جدى نگیرید!!
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 01:40
گلسان - تهران - ایران
DATIS شما کجای سن دیه گو هستین؟ من در لاهویا هستم ، لطفا جواب بدین ، یه سوا دارم ، مرسی. در ضمن اینقدر نباشید زود قضاوت کنیم
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 03:11
azadeh11 - آمستردام - هلند
کلاه‌قرمزی - ونکوور - کانادا. شما کامنت‌های این گوسفند را بخوانید. به همه فحش و دری وری میگه، ایندفعه کمی رعایت کرده. لطفا کامنت‌های دیگرش را حتما بخوانید، تا بدونی که بخاطر اسم گوسفند کسی‌ براش کامنت نمیذاره، بخاطر توهین‌های که می‌کنه.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 07:52
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
azadeh11 - آمستردام - هلند :: میشه بگید از کجا فهمیدید این دختر فروخته شده بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟. برای توجیه کردن یه قاتل احتیاج به اینهمه داستان سرایی هست واقعا ؟؟؟؟؟؟؟
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 09:24
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا,,,,هموطن عزیز، هم اونجا(ایران) و هم اینجا هموطنمی،،خسته نباشین،،ممنون از رهنماییتان ،،،مردم از خنده،،خدا خیرت بده. خب میگم اونم همینطور (ای‌ دی گوسفند از آمریکا)،اگه به کسی‌ بی‌احترامی میکنه در اصل شخصیت خودش رو از پشت مانیتور نمایان میکنه. موفق باشین
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 09:26
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
perser68 - فلوریدا - امریکا:::ماله کش غربتی نامحترم لدفن رو کامنتای بقیه دوستان اسکی نرو
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 09:16
hossein+87 - ایران - ایران
سناریو تکراری! همیشه مرغ همسایه غازه. اگه اول با سعید ازدواج کرده بود و با شوهرش بعد از یه مدت آشنا میشد، میگفت اون مرد آدم خیلی خوبی بود و یه شب سعید رو کشت! اصلا کسی که برای ادامه بهتر زندگیش حاضره به هر دلیل و نحوی یک نفر رو بکشه، همین بهتر که بمیره. به درک که اعدام شد. منتظر اعدام سعید تفاله هم هستیم.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 10:23
azadeh11 - آمستردام - هلند
ارز ۳۲ - تبیلیسی - گرجستان. من قتل و قاتل این حوادث متنفرم،‌ام علت اینکه کسی‌ قتل می‌کنه هم باید روشن باشه، من فکر می‌کنم که کامنت perser68 - فلوریدا - امریکا . بسیار خوب توضیح داده.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 10:50
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
خیلی جالبه که از نظر بعضیها ,مقتول چون با یه فرد کم سن و سال ازدواج کرده ,حقش بوده که توسط زنش و دوست پسر زنش با کارد سلاخی بشه ,,,ولی قاتل کلن چون شوهرش رو دوست نداشته حق داشته هم به شوهرش خیانت کنه ,هم با کارد سلاخیش کنه .
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 11:00
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
گرجستانى. تو اصلا نفهمیدى اینجا بعضى ها چى میگن، راستش دیگه حوسله و وقت اینو هم نداریم تو مغز تو فرو کنیم که موضوع چیه. هیچکس اینجا نگفت حق اون مرد این بود که کشته بشه چون دختر ١٥ ساله بعنوان همسر گرفته. موضوع اینه که همه اینها دلایل مهمى هستند که یک انسان گول میخوره و دست به چنین کارى میزنه. دخترى که از ١٥ سالگى بدون علاقه قلبى و عشق و پختگى زندگى زناشویى با یک مرد زندگى میکونه، طبیعیه که اون دختر بعد از چند سال آمادگى براى آشنایى با جوان هم سن و سال خود که حالا تو گوشش حرفهاى عاشقانه میخونه را داره. حالا خدا میدونه چه زندگى این دختر داشته. یک آدم بخت برگشته. بعدشم ثابت نشده که این دختر شوهرشو کشته. و از اون بدتر عمل اون پدر و مادر اون مرد است که دانسته و بعد از چند سال از گذشت مرگ پسرشون، حاضر به یتیم شدن کامل نوه خود شدند. اینها احساس دارند؟ اینها انسانیت میشناسند؟ اصلا تو آدمى؟ از انسانیت هیچى نفهمیدن.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:28
azadeh11 - آمستردام - هلند
می‌شه کامنت‌ها را درست بخوانید و بعد انتقاد کنید، هیچکس ننوشته که تو نوشتی‌ (. از نظر بعضیها ,مقتول چون با یه فرد کم سن و سال ازدواج کرده ,حقش بوده که توسط زنش و دوست پسر زنش با کارد سلاخی بشه ,,,ولی قاتل کلن چون شوهرش رو دوست نداشته حق داشته هم به شوهرش خیانت کنه ,هم با کارد سلاخیش کنه . ضمنا کسی‌ از سلّاخی حرفی‌ نزده. باز تمام کامنت‌ها را خوب بخوانید......لطفا.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 14:47
Azadikhah - تكسل - هلند
عبدالصمد خرمشاهی، وکیل فرزانه می‌گوید:فارغ از اینکه قتل توسط آنها اتفاق افتاده یا نیفتاده باشد، این زنان قربانی شرایط نامناسب جامعه‌ ومحیطی هستند که در آن زندگی می‌کنند. یعنی عواملی دست به دست هم می‌دهد که شخص تحت تاثیر شرایط بیرونی و درونی نامناسب، مرتکب جرم می شود.ابتدا باید زمینه‌های تحقق جرم از بین برود. ضمن اینکه به هر حال شاهد هستیم که فرهنگ گذشت، صلح ودوستی در جامعه ما کمرنگ شده و کم کم روحیه انتقام‌گیری، خشونت و کینه‌توزی جایگزین فرهنگ بخشش وعطوفت می‌شود.این حقوقدان با تاکید بر کمرنگ شدن روحیه بخشش و مهربانی در جامعه می‌گوید: خداوند مخصوصا به اولیای دم تاکید می‌کند که اگرچه قصاص حق آنهاست اما اگر گذشت کنند آن را کفاره‌ گناهانشان قرار می‌دهد. پس چه چیزی باعث می‌شود که در اینگونه موارد، متاسفانه اولیای دم مصر هستند تا این حق قانونی خودشان را اعمال بکنند؟
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:07
Azadikhah - تكسل - هلند
خرمشاهی در ادامه با اشاره به اینکه بهتر بود تا پدر شوهر فرزانه از حقش می گذشت، می‌گوید: نوه‌ی این خانواده قبلا پدرش را از دست داده بود و حالا با این عدم گذشت، مادرش را هم از دست داد، کاش لااقل می‌گذاشتند مادرش در کنارش باشد.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:08
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
azadeh11 - آمستردام - هلند:::پس عمیه من کامنت گذاشته که تقصیر مقتول این بوده که با این بچه ازدواج کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:11
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان:::.. ,,,اینجا یه عده جوگیر وکیل مدافع قتل و جانیها هستن ,,,همه چیز رو هم ربط میدن به حکومت . الان اینو باید بهش جایزه میدادن ؟؟؟؟؟. آدم کشتن اونم با قصد قبلی اونم با سلاح سرد کاری نیست که هر کسی بتونه انجام بده ,,,کسی که جرات اینجام این جنایت رو داره وجودش واسیه بقیه مردم خطرناکه . امیدوارم به جای عقده گشایی منطقی فکر کنی آلمانی!!!.
‌چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 17:16
azadeh11 - آمستردام - هلند
araz 32 - تبیلیسی - گرجستان. تو چرا فقط یک جمله میخونی و داوری میکنی‌. بابا تو طرفدار اعدام هستی‌، همانطور طرفدار بمان .امیدوارم که روزی اعدام‌ها برداشته بشه ، و این همه وحشی گیری‌ها از بین بره.امین
‌پنجشنبه 15 اسفند 1392 - 07:44
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.