«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران

«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران

رادیو فرانسه ,ناظران :این روزها ظاهرا توجه گشت ارشاد، ائمه جمعه و رسانه های محافظه کار در ایران به پدیده جدیدی جلب شده که سبب نگرانی آنها است: «ساپورت» یا همان چیزی که در خارج از ایران به «لگینگز» معروف است.
پس از سخنان حجت السلام صدیقی مبنی بر این که منشاء زلزله و بلایای طبیعی بیبند و باری و برهنگی زنان است و سبب استهزاء عمومی شد، جنبشی به نام«سینه لرزه» به راه افتاد که تا مدتها سبب سرگرمی بسیاری در سراسر جهان و ایران شده بود‪.‬
اکنون نیز تقریبا هر روز گزارشهایی در رسانه های محافظه کار ایران درباره خطر ساپورت در «اغواء، اغفال و ترویج ارزشهای ضداسلامی» منتشر می شوند و برخی از کاربران اصولگرای شبکه های اجتماعی در مذمت پوشیدن ساپورت توسط دختران ایرانی پستهایی منتشر میکنند.
در یکی از این گزارشها که اخیرا تحت عنوان «حمله لشگرساپورتها به تهران» در وبلاگی به نام شنود منتشر، و به طرز وسیعی در سایت های محافظه کار بازنشر شده آمده است:
داستان از این قرار است که از زمستان 1391 برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواریهایی نمودند که منظره بدننمای از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود.
بهار 1392 از راه رسید و چشم مردم تهران منور به کوتاه تر شدن مانتوهایی شد که زیر آن هیچ برتن صاحبش نبود جز جوراب شلواریهای سابق (که حالا نام ساپورت به خود گرفته بودند) و آرام آرام با حرکتی خزشی این ساپورت ها نه تنها آفتاب بیشتری به خود می دیدند بلکه رنگ ها و نقوش بیشتری را بر اندام باربی های تهرانی تجربه می کردند.
نویسنده وبلاگ سپس تجربه خود را برای خواندن اشعاری که روی ساپورت بر روی ران یک دختر در سینما نوشته بود چنین تشریح کرده است:
در این میان دخترکی با آرایشی غلیظ و موهایی افشان با ساپورتی مشکی خودنمایی میکرد چرا که با فونت نستعلیق سایز 90 و سفید روی رانها و ساق پاهای خویش(بر روی ساپورت) اشعاری مورب و حالت ابر و باد ادبیاتی نوشته شده بود.
هرچه کردم نتوانستم قید خواندن اشعار را بزنم.
دقیق تر شدم.
نوشته بود : شوش..جوادیه...راه آهن..شوش..میدان راه آهن...ترمینال جنوب...


«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران
تصویری از صفحه «عاشقان ساپورت» در فیسبوک


 
این نوشته که برخی از کنشگران شبکه های اجتماعی آن را نگاهی جنسی و زننده خواندهاند، در چند روز اخیر در سایت ها و شبکه های اجتماعی گوناگون وابسته به حکومت بطرز گسترده ای منتشر شده است.
حتی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز از برخورد با زنانی که «لباس های نامتعارف» می پوشند و فروشگاههای عرضه کننده آنها خبر داده و گفته است که تاکنون ۲۳۵ فروشگاه که چنین لباسهایی عرضه می کرده اند پلمب شده اند.
بسیاری از چهره ها و کنشگران جناح راست همچون وحید یامین پور مجری معروف برنامه های سیاسی تلویزیون، آن را ابزاری برای تن نمایی خوانده اند.
 
در حملات رسانه های نزدیک به جناح محافظه کار ایران، گاه پای اسراییل و غرب و توطئه نیز در زمینه رواج ساپورت به میان می آید. از جمله سایت ندای انقلاب نوشته است پلیس اخیرا در میدان ونک دو دختر را که ساپورتهایی همانند پرچم اسرائیل پوشیده بودند دستگیر کرده است.
 

«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران


 
برخی حتی مد شدن ساپورت در ایران را توطئه شبکه من و تو و برنامه مشهورش «آکادمی موسیقی گوگوش» دانسته اند.
 
مخالفان «ساپورت» مانند موافقان آن در فیسبوک صفحه ای درست کردهاند به نام «ما از ساپورت متنفریم». در یک پست این صفحه میخوانیم که از کلمه «ساپورت» رمزگشایی شده: ساپورت مخفف کلمات سکس و آزاد به اضافۀ کلمه «پورت» است: یعنی دروازه سکس آزاد!
اما از دیگر سو، دوستداران ساپورت هم صفحات بسیار پرطرفداری دارند.
عاشقان ساپورت، یکی از صفحات طرفداران ساپورت است که بیش از هفتاد و پنج هزار دنبال کننده دارد و ساپورتپوشان عکس ها و مطالب خود را در آن منتشر می کنند.
 
ساپورت، ساپورت پوشان ، جوراب ساپورت، عشق ساپورت، جوراب ساپورت نازک، تنگ تنگ مثل ساپورت و ساپورت پوشان فیسبوک تنها بخشی از صفحات و گروههای فیسبوکی هستند که هر یک هزاران عضو دارند.
 
 

«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران


موافقان و مخالفان دلایل خود را از دیدگاههای مختلف ابراز می دارند. برخی معتقدند که پوشیدن ساپورت سکسی تر است و برخی معتقدند که ساپورت دمده شده و "باکلاس" نیست، برخی نیز دلایل مذهبی برای مخالفت با آن دارند و معتقدند که مردان را اغوا میکند.


«به خاطر پوشیدن ساپورت بازداشت شدم»


 الی، ۲۷ ساله کارمند تهران:
 
دو سال پیش من به خاطر پوشیدن ساپورت بازداشت شدم، اما حالا که دیگر همه میپوشند، من نمی پوشم. به نظرم زیر مانتو خیلی قشنگ نیست. ساپورت را باید با دامن یا لباس کوتاه پوشید نه زیر مانتو، اما برخی به خاطر قیمت ارزان آن را می پوشند یا شاید به نظرشان شیک می رسد. یک ساپورت معمولی بطور متوسط ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد ولی یک شلوار جین معمولی حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است. بدیهی است که دختران و زنان ترجیح می دهند پنج تا ساپورت متفاوت داشته باشند تا یک جین که زیر مانتو چندان هم معلوم نیست.
من وقتی ساپورت می پوشیدم اگر قرار بود جایی بروم که مانتویم را در بیاورم حتما با خودم دامن یا پیراهن می بردم.
طبعا کسی که پاهای زیبایی دارد اگر ساپورت بپوشد برازنده تر به نظر می رسد تا کسی که پاهایش چندان زیبا نیست. بهرحال ساپورت اگر کلفت باشد برای زمستان خوب است و اگر نازک باشد در تابستان زیر مانتو از شلوار بهتر است.
 
اما این که چطوری دستگیر شدم:
من داشتم از پیاده رو می رفتم یک ساپورت مشکی با مانتوی بلند سبز پوشیده بودم که یکی از این خواهران گشت نزدیک ونک آمد و گفت چرا ساپورت پوشیدی؟ گفتم مگر قدغنه؟ گفت بله اطلاعیه دادیم که ممنوع شده!
به دوست پسرم خبر دادم، برایم شلوار ورزشی خرید، داد یک زن چادری رساند به دستم. خواستم بپوشم که مامور زن هوار کشید و گفت باید همین جوری ببریمت با ساپورت ازت عکس بگیریم.
بعد از نیم ساعت که ون پر از دختر شد و همه هم خوشتیپ و خوشگل بودند ما را بردند به کلانتری گاندی. آنجا از همه زوایا از ما عکس گرفتند و من چون بالای ۲۵ سالم بود بعد از چند ساعت با تعهد و کپی کارت شناسایی آزادم کردند.
دیروز دیدم سه طرف میدان ونک گشت ارشاد ایستاده و به زن ها و دخترها گیر می دهند و ون ها را پر از زن ها می کنند حالا هم که بهانه تازه گیرشان آمده، البته من توی اتوبوس بودم، جلوی چشم شان شالم را از روی سرم انداختم روی شانهام که حرصشان در بیاد چون می دانستم دنبال اتوبوس نمی آیند.
ولی بعد از یکی- دو ماهی که به مناسبت انتخابات گشت ارشاد کمتر گیر می داد حالا با تمام قوا برگشته که جبران مافات کند، ساپورت هم که پای همه هست مدرک جرم جدیدشان شده!

«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران




«با مانتو و روسری انتخابی جز ساپورت نیست»


 تانیا، ۲۹ ساله متخصص مد و مدل:
 
ساپورت هم یک لباس است مثل هر لباس دیگری... خب وقتی چکمه به عنوان "تبرج" اسلام را به خطر می اندازد و آقایان را نگران می کند، عجیب نیست که ساپورت که جاهای دیگری را می پوشاند برایشان خطرآفرین باشد!
من فقط می ترسم بعد از ساپورت کم کم کار به لباس زیر هم بکشد و توی خیابان ما را چک کنند که رنگ و طرح شورت مان چطوری است!
واقعیت این است که در ایران محدودیت شدید در انتخاب لباس برای زنان داریم و حتی از نظر رنگ هم مجبوریم رنگ های سرد و نه چندان شاد بپوشیم که برادران تحریک نشوند و خودمان کمتر به نظر آنها بیاییم... با مانتو و روسری انتخاب دیگری جز ساپورت و شلوار نیست. شلوار زیر مانتو خیلی شیک به نظر نمی رسد، پس می ماند ساپورت که پاها را کامل می پوشاند.

«ساپورت» مدی تازه برای دختران ایرانی، دغدغه‌ای جدید برای محافظه‌کاران


جامعه ایران خیلی سکسی شده، از یک طرف جوانان زیر فشار شدید هستند و از طرف دیگر براداران مذهبی با کوچکترین چیزی تحریک می شوند و غسل لازم! این که در رسانه ها به جای پرداختن به مسائل اساسی مردم به ساپورت پوشیدن زنان توجه می کنند نشان می دهد که اشکال کار از کجاست!
ای کاش این وقت را صرف حل مسایل مردم می کردند که اگر خطری متوجه اسلام باشد از همانجاست نه یک سانت ران و ساق زنان که یک ثانیه زیر مانتو و با ساپورت کلفت و ضخیم مشکی ممکن است به چشم برخی بیاید!
 

+179
رأی دهید
-24

Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی
نتیچه گیری اینکه دین اسلام با تمام زیباییها و خوبیها به خطر میفته.و چیزهایی که تقویت اش میکنه زشتی،ریش کثیف،حجاب کثیف و سیاهی و خواهران سبیلو و کپک زده هست.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:22
zavareh - رودسر - ایران
ما که مرد نیستیم لااقل تو زن باش،،،یه کم از گرد غیرتتو رو ما هم بپاش.. هزار آفرین به ایراندوختان این مرز و بوم که با تارهای مویشان و شیک پوشی خود این تازیان پلید را چنین عاصی‌ کرده‌اند.
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:50
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
منم مخالف ساپورت دختران هستم...این ساپورت ها باعث تحریک جنسی مردان ایرانی می شود...اگه یک بار به ساپورت پای زنان نگاه کنی حسابی تحریک جنسی می شی...همان شلوار لی و دیگر شلوار پارچه و حتی لباس کاملی بپوشد بهتر است...لعنت بر اسرائیل و شبکه من و تو که هویت تاریخی زنان ایرانی را تغییر می دهد
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 23:52
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
خک توی سرتان کنند با این حکومت ننگیتان,احمقهای متحجر تا کی میخواهید به همه چیز مردم کار داشته باشید؟ اگر مردم نخواهند به بهشت شما بروند چه کسی را باید ببینند؟
‌چهارشنبه 3 مهر 1392 - 22:05
باور عمیق - قم - ایران
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی. نه عزیز اشتباه میکنی.. اسلام در ارتباط با بحث عفاف فقط یک نکته داره....اونم اینه که تاکیدش اینه که چه زن و چه مرد در ارتباطات عمومی به نحوی ظاهر بشن که اولین چیزی که ازشون نمود پیدا کنه انسانیتشون باشه و نه جنسیتشون....اسلام توصیه اش اینه که زن در جامعه به عنوان یک کالای صرفا جنسی ظاهر نشه..اسلام همون چیزی رو میگه که هزاران سال پیش ایرانیان اصیل در پوشش خود رعایت میکردن...اسلام میگه آی خانوما اندام های محرکتون رو توی خیابان جلوی چشم مردا نمایش ندید...اسلام میگه آی آقایون به ناموس مردم دست درازی و چشم چرانی نکنید...اسلام میگه خانوما زیبایی اندامتون رو واسه همسرت به نمایش بذار نه واسه همه مردا توی خیابون.....اسلام میگه آقایان با چشماتون زن و دختر مردم رو نخورید...
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:56
باور عمیق - قم - ایران
اسلام میگه آی خانوما وقتی این پوشش های تنگ و چسبان رو روی ران ها و ساق ها تون انتخاب کردید یقینا هر مردی که عقیم نیست رو تحریک میکنید...اسلام میگه خیلی از مردا نمیتونن از دیدن این صحنه ها چشم پوشی کنن....اسلام میگه این کار فساد رو به دنبال میاره...اسلام میگه آی خانوم عفتتو حفظ کن....اسلام میگه آی مرد ایرانی با غیرت که هم حافظ ناموس خودتی و هم ناموس دیگران واست محترمه نذار ناموست جوری بیاد تو خیابون که همه با چشم لیسش بزن...اسلام میگه آی مردم چرا فرهنگتون از بین داره میره؟ چرا عفت داره لگد کوب میشه؟ چرا زنان ما نمایش بدنهاشونو نشانه زیبایی میدونن؟ اسلام میگه آی مردم چرا بعضیا از اینکه صدها مرد در طول روز از دیدن اندام محرک زنهاشون لذت ببرن برآشفته نمیشن؟
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:57
باور عمیق - قم - ایران
اسلام میگه آی مردا کجاست اون غیرتی که چشم رو به روی ناموس دیگری درویش میکرد؟ اسلام تمام حرفاش حقه dracula جان اما چه میشه کرد که امثال من و تو حال پایین تنه رو به حق و حقیقت ترجیح میدنو به اسم تمیزی و زیبایی و فرهنگ و مدرنیته از تمام ارزشهای زیبای سالیان نه چندان دور پیش دارن فاصله میگیرن....منتظر هستم که دوستان با کامنتهای محبت آمیزشون بنده رو مورد لطف و مرحمت قرار بدن
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 01:57
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
iranPowerful. کسی که این طرز فکر را دارد به جزء‌ مُردن چاره ای دیگه واسش نیست مطمئن باش فقط و فقط چاره اش همینه چون در یک جمله همیشه گفتم(زن را نمیتوان به خاطر چشم بد مردان حتی یه ذره آزادی و رفاه رو ازش سلب کرد) چشم و فکر خراب امثال شماها مشکل داره اون دختر بیچاره چه گناهی کرده. میدونی مقصر اصلی کیه که تو با دیدن اندام خانم ها زیر ساپورت تحریک میشی؟ اون خمینی گور به گور شده اس که با غلطی که کرد گاو رو با شیرش از مردم گرفت و حالا هم بیسوادها و مغز خر خورده هایی مثل اون دارن پا جای پایش میذارن و راهشو ادامه میدنو خودشونم نمیفهمن دارن چیکار میکنن!!!!!. .......ادامه
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 03:19
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
..... جالبه خودت داری میگی مردان ایران یعنی این فکر خرابِ بسیاری از پسرها و مردان رو که ج اِ باعث اصلی آنست را تو مملکت ایران میشه دید نه کشوری دیگر. این رو هم بهت بگم چه تو و چه هیچ کس حق هیچ دخالت و حق هیچ انتخابی رو به زنت خواهرو مادرت رو نداری که بهشون بگی چی بپوشن(البته اینطور که خودت گفتی) مگر اینکه بخوان لخت مادرزاد(به فرض مثال) بیان تو خیابون اونوقت باید چاره ای عاقلانه و اساسی اندیشید، توجه کن عاقلانه!. در ضمن همون انگلیس خمینی رو به قدرت رسوند(تاریخ اینو میگه) عوضه تشکرته!!!.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 03:21
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند. ..... شهوتی و عقب افتاده ات کنند......... دنیا به چه سمتی میره امثال تو متحجر کجا فقط زیر شکم کارتونه اه اه اه نفرت انگیز
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 04:16
Henna - ونکوور - کانادا
من شخصاً ساپورت دوست ندارم، ولی‌ حالا که حکومت رو عصبانی‌ می‌کنه ، چه خوب که همه بپوشند،،‌ها ها ،،
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 05:06
davood63 - تهران - ایران
خوش لباسی خوش ترکیبی زیبایی از محاسن دختر ایرانی‌ هست ،، با ساپورت و یأ بی‌ ساپورت انتخاب با شماست از حق تون دفاع کنید
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 08:47
سيروس كمال - دبى - امارات
یاد سید کریم بخیر که گفت (خمینی میخواد کیا رو درست کنه) ..
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 10:29
sanazsarmad - کلن - آلمان
Dracula - ترانسیلوانیا - رومانی، بوی گند هم بهش اضافه کن. چه دین بی ریشه ای داریم ما!
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 09:10
martya - سیدنی - استرالیا
باور عمیق - قم - ایران/ خیلی زیبا نوشتی و واقعیت هم همینه که میگید. لذت جویی انسان پایانی ندارد. اینا که می گن چون مردها تحریک میشن با دیدن بدن زن به زنها چه ربطی داره و زنها چه گناهی کردند حرف بی خودی میزنند. چون اون زنها از قصد و فقط بخاطر تحریک جنسی مردها این لباسا رو می پوشند. اگه لباس های تحریک کننده از نظر مردم زیبا و با کلاس شده فقط بخاطر لذت جویی مردمه نه اینکه واقعا اون لباس ها زیبا هستند.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 11:22
کبالت3 - کرج - ایران
بعضی وقتا برای مظلومیت این دین و دینمدارا گریه ام میگیره آخه اونام مثل دل من از شیشه یه میل هم نازک ترن با یه تار مو یه شلوار تو چکمه و یه عینک دودی یا مانتو کوتاه یا یه ساپورت پنجاه گرمی میشکنن و پژمرده میشن امان از دل زینب کبلائی.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 12:51
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
اینایی که میگن زن باید اسیر باشه، راحت نباشه، حق انتخاب پوشش نداشته باشه چرا چون آقا فکرش منحرفه و ممکنه با کله بره تو جهنم و تو آتیشش بسوزه هه هه، حق انتخاب فلان همسر مورد علاقه اش رو نداشته باشه، چون جامعه حالا بوسیله همین سیاستهای رژیم ج اِ بیش از سی ساله خرابه نباید زن بره بیرون و حتی شغل خارج از خانه داشته باشه بشینه تو خونه مثل نابینایان و ... اینها همان تخم ترکه های کسانی هستند که پابند و لباسهای آهنین بر تن زنان دختران و خواهران خودشان میکردند تا مبادا بیرون از خانه بروند و باعث گناه بشن! با این تفاوت که اونها صدها سال پیش و اینها تو قرن 21 هستند، بالاخره سیاست و طرز فکرشون ضد زن بودن است، بعید هم میدونم تو کشورهایی از قبیل رومانی استرالیا! باشند همین اطراف قم پیش مُلاهایی هستند که با تفکرات به قول خودشون 1400 سال پیش زندگی میکنند و مردم، فرهنگ، اقتصاد.... رو با هزار موارد بوسیله همین تفکرات بیهوده نابود کردند.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 14:19
AЯMAN 2000 - آستارا - ایران
خدا مرد و زن را آزاد آفریده و انسان حق نداره به هر کدوم از این دو جنس بگه چی بپوشه چی نپوشه. همانطور که مرد آزاد است زن هم باید از حق آزادی برخوردار باشد در غیر اینصورت یعنی داشتن تفکراتی یا جنبه منفعتی به سود خود و نظام مربوط به خود و یا عقب ماندگی ذهنی و یا هر دو با هم.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 14:26
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
باور عمیق - قم - ایران دمت گرم.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 18:04
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
زنان ایران مجبور نیستند که خودتون ساپورت بپوشند خیلی واجبه ساپورت بپوشند و اینهمه شلوار لی و شلوارهای خوب توی بازار هستند...بهتره به جای ساپورت دیگر شلوارهای زنامه لی و خوب بخرند...به جان خودم هر اخباری مبنی بر تجاوز دختران ساپورت پوشان می خونم...بیشتر تجاوزات اجتماعی هموه ساپورت پوشان هستند...
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 18:20
azirooz - تهران - ایران
یه مذهبی خوب یه مذهبی مرده ست
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 18:50
Sam-Antwerpen - آنتورپن - بلژیک
باور عمیق -قم ایران. اگه اینچیزأی که گفتی‌ بده چرا همه رو به داشتنش توی بهشت تشویق می‌کنن؟. شما که این همه چادر چقچور تنت میکنی‌ یا چاقی یا دنبال حوری و غلمان در آخرتی!
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 20:59
coco - تورنتو - کانادا
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند - شما که اینقد ضعیفی با دیدن دختری تو جوراب شلواری بقول خودت تحریک میشی‌ بمون تو خونه بیرون نیا- اسمتم عوض کن بجأی iranPowerful بذار ایرانِ بدبختِ ضعیفِ چیز ندیده که با دیدن خر از این حال به اون حال می‌شه آدم هایی مثل تو روانی‌ هایی بیش نیستن.
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 21:01
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند
coco - تورنتو - کانادا. :مگه دیونه ام توی خونه بمونم صبح تا شب توی بیرون از خانه کار می کنم و انوقت میگی توی خونه بمون خجالت نمی کشی...خیلی دوست داری دختران لخت و سکسی ببینی...من اسمم عوض نمی کنم اسمم خیلی زیباست...
‌پنجشنبه 4 مهر 1392 - 23:13
poriyaye_vali - دوحه - قطر
ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
جمعه 5 مهر 1392 - 00:38
razmandeh - استکهلم - سوئد
۱۴۰۰ سال زحمت کشیدیم با یه ساپورت ۲۰ تومنی به باد رفت !!!!مهدی جان هوگو چاوز را ور دار بیا
جمعه 5 مهر 1392 - 06:05
تیردادسورنا - ایران - ایران
باور عمیق - قم - ایران ببخشید شما آخوند نیستید؟! سخنرانیت دقیقا مثل آخونداست!
جمعه 5 مهر 1392 - 06:25
kimiaa - تهران - ایران
ساپورت اصلا با مانتو جور درنمیاد و به نظرم شیک نیست.واقعا مسخره است میبینم تن دخترا مقنعه و مانتو و ساپورت!!حالا بازم اگه پاها بلند و خوش فرم باشه بد نیست اما اکثر دخترها قد کوتاهند و با پاهای چاق یا خیلی لاغر واقعا اخر خنده و مسخرگیه.
جمعه 5 مهر 1392 - 16:46
coco - تورنتو - کانادا
iranPowerful - ایران - ایران قدرتمند - این زنای ایرانی‌ که حرف گوش کن نیستن من برا خودت میگم تو خونه بمون که شلوارت تنگ می‌شه اذیت نشی‌ یوخ.
جمعه 5 مهر 1392 - 16:21
*پسر شجاع* - تهران - ایران
باور عمیق -ایران..دوست عزیز شما یا اصلا درباره اسلام و فلسفه قوانین اسلام اطلاعاتی ندارید و فقط همون حرفهای سطحی آخوندها رو سر منبر.تکرار میکنید ..یا اینکه میدونید و قصد عوامفریبی به سبک آخوندها دارید .این سیاست آخوندها بوده که همیشه سعی داشتند یک ظاهر بزک کرده و زیبا از دین به نمایش بذارن ولی در عمل همان قوانین خشن و عقب مانده که ماهیت اصلی دین هست رو انجام بدن مثال ساده مثلا بالای منبر میگن که هیچ اجباری در دین نیست و کلی درباره آزادی پذیرش قوانین دینی با عقل و تفکر سخنرانی میکنند ولی در عمل اگه کسی بعد از تحقیق و تفکر بخواد دینش رو عوض کنه محکوم به اعدامش میکنن..در مورد حجاب و اینکه اسلام میخواد که زن یک کالا نباشه .اتفاقا حرفت کاملا نادرست هست..
‌چهارشنبه 10 مهر 1392 - 09:58
*پسر شجاع* - تهران - ایران
2)..باور عمیق -ایران..اسلام به زن با دید کاملا یک کالای مصرفی نگاه میکنه و هدفش از حجاب هم بسته بندی این کالا هست تا خوب برای صاحبش که مرد هست نگهداری بشه ..حتی اگر زن قبلا ازدواج کرده باشه در قوانینش به عنوان کالای دست دوم معرفی میشه که حق حقوق کمتری نسبت به یک دختر ازدواج نکرده داره ..دوست عزیز حجاب کاملا یک قانون برده داری برای استفاده از زن هست ..و فلسفه اش این هست که مردی که پول یا همان خرج زن رو میده حق دیدن مو و اندام اون زن رو داره ..این ربطی به وفاداری زن نسبت به همسرش نداره.چون همانطور که مردها بدون حجاب میتونن نسبت به همسرشون باوفا باشند یا نه ..زنها هم میتونند..
‌چهارشنبه 10 مهر 1392 - 10:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.