نجات از اعدام پس از خواب مادر مقتول

خواب مادر مقتول، ‌مرد جنایتکار را که ۱۱سال پیش در درگیری دست به جنایت زده بود، از چوبه دار نجات داد.

31شهریور‌ماه سال81 مأموران پلیس در جریان درگیری خونینی در جنوب پایتخت قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد 44ساله‌ای به‌خاطر اختلافات مالی با یکی از بستگان دامادش درگیر شده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شده است. کارآگاهان 24ساعت بعد، عامل درگیری مرگبار را در حاشیه تهران دستگیر کردند و وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد.

مرد جنایتکار وقتی در برابر قاضی شعبه 1606 دادگاه عمومی تهران قرار گرفت، درخصوص جزئیات حادثه گفت: مدت‌ها بود که بین من و دامادمان (شوهر خواهرم) اختلاف پیش آمده بود و با هم درگیری داشتیم. اختلافمان بر سر خرید یک مغازه بود تا اینکه تصمیم گرفتیم به این اختلافات پایان دهیم.

وی افزود: روز حادثه شوهر خواهرم به همراه مقتول که یکی از بستگانش بود، نزد من آمدند. در جریان صحبت‌هایمان ناگهان درگیری پیش آمد و من آنقدر عصبانی شدم که اصلا متوجه نشدم و با چاقو ضربه‌ای به مقتول زدم. در جلسه دادگاه خانواده قربانی درخواست قصاص کردند و اظهار داشتند که پسرشان در این ماجرا قصد میانجیگری داشته تا اختلاف‌ها پایان یابد اما بی‌دلیل کشته شده است.

در پایان این محاکمه، قاضی دادگاه متهم را به قصاص محکوم کرد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. درحالی‌که پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شده بود تا مقدمات اجرای حکم فراهم شود، خانواده مقتول هفته گذشته به دادسرا رفتند و قاتل پسرشان را بخشیدند.

مادر مقتول به رئیس اجرای احکام دادسرا گفت: چند شب پیش خواب پسرم را دیدم و او از من خواست تا قاتلش را ببخشم و از مجازاتش صرف‌نظر کنم. من هم بعد از دیدن این خواب تصمیم گرفتم از خون پسرم بگذرم.به‌دنبال رضایت خانواده مقتول، متهم نیز از چوبه دار رهایی یافت و پرونده به دادگاه فرستاده شد تا بار دیگر از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

+92
رأی دهید
-5

آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
عذرخواهی میکنم ازدوستان. تا زمانی که خواب . امیدوارم اون . اقا بتونه ه عصبانیتش را بتونه کنترل کنه ...و این۱۱سال توزندان دوره های جرم های خطرناک وبزرگ تر روندیده باشه استخاره .عطسه و..... جای منطق را بگیره ....... مملکت بهترنمیشه که هیچ خراب تر و وحشتناک تر هم میشه
شنبه 9 شهريور 1392 - 00:50
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
باز جای شکرگزاری دارد که مادر مقتول در آنشب غذای باددار نخورده بود تا مثلا خواب ببیند که مقتول از او خواسته تا ابتدا چوبی به قاتل فرو نموده و بعدا اعدامش کنند!
شنبه 9 شهريور 1392 - 01:46
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
امیدوارم اون . اقا بتونه ه عصبانیتش را بتونه کنترل کنه ...و این۱۱سال توزندان دوره های جرم های خطرناک وبزرگ تر روندیده باشه . عذرخواهی میکنم ازدوستان. تا زمانی که خواب .استخاره .عطسه و..... جای منطق را بگیره ....... مملکت بهترنمیشه که هیچ خراب تر و وحشتناک تر هم میشه
شنبه 9 شهريور 1392 - 00:51
ایرانی باش - فارس شیراز - ایران
فضول میرزا - استکهلم - سوئد آقا تو چقدر با معرفتی یه جا پا واسه ما هم باز کن بیایم اونجا شاید نصفو نیمه چیزی یاد گرفتیم.
شنبه 9 شهريور 1392 - 04:18
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
فضول میرزا - استکهلم - سوئد: کلی‌ خندیدم! هاهاها.. دمت گرم حرف حق رو زدی.. چوبه‌های دار را بر پا کرده اند و ادعای عشق به ایران و ایرانی‌ میکنند این دشمنان ملّا!
شنبه 9 شهريور 1392 - 05:06
aram. - کردستان - ایران
منطق در زندگی همه چیز نیست. در زندگی نیروها و الهاماتی وجود دارد که اصلا با منطق قابل توجیه نیست.
شنبه 9 شهريور 1392 - 08:22
iam1971 - کلن - المان
استفاده از تئوری فیلم اینسپشن در دنیای واقعی. محکوم باید وضعش خیلی خوب باشه
شنبه 9 شهريور 1392 - 09:11
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
ایرانی باش - فارس شیراز - ایران / قدم روی چشم کاکو! ما در هر جای دنیا که باشیم ایرانی هستیم و مخلص همه ایرانیها
شنبه 9 شهريور 1392 - 10:45
طرفدار حقیقت - تهران - ایران
یه مشت دری وری و چرت و پرت....آخه این خبر ارزش داره که چاپ میکنید?!
شنبه 9 شهريور 1392 - 11:29
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
فضول میرزا - استکهلم - سوئد - می گم با این تبحر، تجربه و نظریه پردازی های بادی بی شک در سوئد هم یا کارمند هوا شناسی هستی و یا در سازمان انرژی اتمی کار می کنی ! اما کلا خیلی بامزه و شیرینی فقط بپا از شیرینی زیاد قندک نزنی!
شنبه 9 شهريور 1392 - 09:57
yashainiran - ایران - ایران
خانواده مقتول قاتل را بخشیده اند برخی از اونور آب نشین ها دارند افاضات در می کنند حالا اگر هم بحث با فرهنگ بودن مطرح بشه خودشان را با فرهنگ ترین مردم دنیا می دانند چون ادعا می کنند از ایران رفته اند و با فرهنگ غرب عجین شده اند و یک دنیا بافرهنگ هستند!!!!!!! اگر بافرهنگ شده اید این اراجیف چیه که از ذهنتان تراوش شده و در کامنت هایتان نوشته اید. خب هرکس اعتقاداتی داره و صتحب اختیارش هم خودش هست به ما چه مربوط که بیاییم آنها را مسخره بکنیم؟ بایدامیدوار که این 11 سال زندان و همچنین بخشش خانواده مقتول بتونه درس عبرتی برای قاتل و افراد دیگری باشه که هنوز از لحاظ فکری پخته نشده اند.
شنبه 9 شهريور 1392 - 12:58
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
باید تیتر را به این صورت مینوشتید نجات از زندان پس از خواب دیدن مادر مقتول. وگرنه آدم گمان می کند که مادر مقتول خوابش برده و قاضی هم سکوت ایشون را به رضایت تعبیر کرده من کلا مطلب را خواندم ببینم منظور از این تیتر نا مفهوم چه بوده.
شنبه 9 شهريور 1392 - 17:56
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان/ بیخودی نمک نریز چون تو سوتی هایت را قبلا داده ای!
شنبه 9 شهريور 1392 - 21:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.