ارباب‌سیر به اتهام توطئه برای ترور سفیر سعودی به ۲۵ سال حبس محکوم شد

منصور ارباب‌سیر که ۲۶ مهرماه سال گذشته اتهام توطئه برای ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا را در دادگاه نیویورک قبول کرده بود، پنجشنبه ۹ خرداد ماه به تحمل ۲۵ سال زندان محکوم شد.

منصور ارباب‌سیر، یک ایرانی- آمریکایی است و ۵۸ سال دارد. او که در تگزاس عمدتا به کار فروش اتومبیل‌های دست دوم اشتغال داشته، در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۱ در فرودگاه جان اف. کندی آمریکا به اتهام دست داشتن در توطئه ترور عادل الجبیر سفیر سعودی در واشینگتن بازداشت شد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دادستان کل ایالات متحده آمریکا ژنرال اریک هولدر هنگام بازداشت این فرد اعلام کرد که توطئه ترور یاد شده توسط عوامل نیروهای قدس، بازوی خارجی سپاه پاسداران ایران و عناصری از دولت ایران هدایت و طراحی شده است، موضوعی که ایران آن را رد کرد.

آمریکا همراه با ارباب‌سیر، فرد دیگری بنام غلام شکوری را که بنا بر ادعای واشینگتن عضو سپاه قدس است و در ایران به سر می‌برد، در این توطئه متهم کرد و خواستار استرداد آن به آمریکا شد. این فرد هم اکنون در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل است.

جمهوری اسلامی ایران به شدت اتهام‌های دست داشتن در این ترور را رد کرده و گفته است که منصور ارباب‌سیر یک مخالف جمهوری اسلامی و فردی معتاد است و غلام شکوری نیز عضو سازمان مجاهدین خلق است.

به گفته مقام‌های آمریکایی منصور ارباب‌سیر، که پیشینه کلاهبرداری هم دارد متهم است که نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار به حسابی که تصور می‌کرد از آن یکی از اعضای کارتل مواد مخدر مکزیکی است، حواله کرده‌ است.

به گفته آنان این پول قرار بود پیش‌پرداخت ۱٫۵ میلیون دلاری باشد که قرار بوده به عنوان دستمزد اجرای طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا، به عاملان آن پرداخت شود.

وکیل مدافع ارباب سیر از دادگاه انتظار داشت که با توجه به «وضعیت روحی و افسردگی وی بعد از شکست‌های تجاری، مرگ پدر»، همچنین «اغوا شدن توسط پسر عمویش در ایران» که بگفته ارباب سیر «فردی با نفوذ در دولت و سپاه قدس است»، مدت حبس این متهم ۱۰ سال باشد، موضوعی که پذیرفته نشد.

ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا پنج نفر را در ارتباط با این «طرح ترور» تحریم کرده‌اند که به گزارش خبرگزاری‌ها این پنج نفر عبارتند از منصور ارباب‌سیر، غلام شکوری، عبدالرضا شهلایی، حامد عبداللهی، از افسران ارشد نیروی قدس که متهم است به طراحی این طرح ترور کمک کرده‌است، و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران.

+66
رأی دهید
-3

zagros56 - آتن - يونان
این ارباب سیر فکر کرده فیلم هندیه همینجوری دست به ترور بزند،،،ههههههه
‌پنجشنبه 9 خرداد 1392 - 22:17
مهر مادر - اهواز - ایران
والا آدم چی بگه به قرآن ازدست این جمهوری اسلامی ....
جمعه 10 خرداد 1392 - 01:27
Freeman-Freedom - لندن - انگلیس
این آخوند‌ها بی‌ چاره‌های همچون ایشون رو هم به خاک سیاه کشاندند. نابود باد رژیم آخوندی!
جمعه 10 خرداد 1392 - 03:47
کبالت - کرج - ایران
این برودرا تو کار جاسوسی صدتا سور زدن به پت و مت
جمعه 10 خرداد 1392 - 10:54
فراوانی - قطر - قطر
هر کجای دنیا اشوبی ویا تروری میشود بدانید دست این بی شرفها در کار است
جمعه 10 خرداد 1392 - 11:09
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
در طی یکسال بازداشت و شکنجه خدا می داند که چه بلائی سر این بنده خدا آورده اند که وی برای خلاصی از شکنجه ها بالاخره مجبور شد که به دروغ به کار نکرده اعتراف کند. وی در بازجوئیهای اولیه گفته بود که این اتهام دروغ است و بی گناه است. یه موقع هم می گفتند که وی مشکل روانی داره و بعدش گفتند که نه اینگونه نیست !! خلاصه وقتی بخواهند سناریوی خودشونو عملی کنند آنوقت انسان بی گناهی مانند ارباب سیر فدا شود چه اهمیتی دارد !! تنها حقوق بشر در خصوص دوستان مهم است نه حقوق بشر برای همه ! برای ایران عقلا ترور گلابی سفیر عربستان هیچ فایده ای نداشته و این یک دروغ بزرگ است و از جمله سلسله سناریوهاءی برای بدنامی اسلام و بعدش هم ج اایران است. اعلام این موضوع در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هم بی ارتباط با فشار سیاسی بیشتر بر ایران نیست. جالبه که برخی عوامل آنها هم تو این سایتها هم دارند فعال میشوند !! این نهایت وطن فروشی است که به تبعیت از غرب این اتهام بر علیه کشورمان را تایید و بولد کنیم.
جمعه 10 خرداد 1392 - 12:48
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. اینجا از شکنجه در هنگام بازجویی و حبسهای بدون مدرک و زندان انفرادی خبری نیست! چه کسی این مهملات را در مغز تو بسیجی فرو کرده؟! اینها روش اربابان در اوین است. در آمریکا باید ظرف 24 ساعت پس از دستگیری اتهام را به طرف وارد کنند آنهم در حضور وکیل. بعد هم تمامی متهمین در تمامی مراحل بازجویی دسترسی به وکیل مورد اختیار خود دارند و کوچکترین انحرافی از قانون را وکیل بر نمی تابد. محاکمه هم در حضور هیات منصفه (مردم عادی) انجام میشود. فکر کردی اینجا هم ام الطویله اسلامی است که با افراد هر طور خواستند رفتار کنند؟! در ضمن این شخص مبلغ 100 هزار دلار را به حساب مامور اف بی آی که خودش را به جای طرف معامله جا زده بود واریز کرده. بعد هم در دادگاه عذر خواهی کرد و پیش از قرائت رای هیات منصفه اظهار پشیمانی کرد. خجالت بکش
جمعه 10 خرداد 1392 - 19:30
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. در ضمن اسلام نیازی به بدنام کردن ندارد. تاریخ جهان از 1400 سال پیش به اینسو با جنایات و فضاحات اسلام عجین شده. تروریستهای مدرن اسلامی در آستانه قرن بیست و یکم هم دست از سر مردم جهان بر نمیدارند و در روز روشن در مهد دموکراسی ساطور بدست سر میبرند یا در وسط عده ای بیگناه در حال مسابقه دو مارتن بمب میگذارند که لابد با کشتن بیگناهان به بهشت پر از نکبت الله بروند. خیلی جالب است که تو ماله کش اسلامی بلندگوی تبلیغات انتصابات مسخره ریاست جمهوری رژیم شده ای و نگرانی که مبادا این سیرک اسلامی مسخره که ریس جلمبور آینده ایران را از پیش تعیین کرده و در کیسه دارد دچار تشویش نشود!! تو بسیجی نگران حقوق بشر در ایران نیستی و از آنجا برای یک تروریست لو رفته اشک تمساح میریزی؟! چقدر شما نوکران رژیم وقیح هستید؟! برای کشته های کهریزک و با آمبولانس و خودروی بسیج از روی مردم رد شدن هم همینطور اشک تمساح میریختی؟!
جمعه 10 خرداد 1392 - 19:38
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس / مامور اف بی آی و سیا هستی که اینقدر قطعی صحبت می کنی !؟ شکنجه در همه جا هست و بویژه موضوعی که به امنیت ملی کشورها برگردد ، متاسفانه انجام می دهند ولی نوع شکنجه در آمریکا و غرب پیشرفته است و آثاری بجا نمی گذارند! وقتی گند گوانتانامو در اومد و جهانیان فهمیدند که چه جنایتی علیه بشریت توسط آمریکا می شود، اوباما برای حفظ آبرو دستور تعطیلی آنرا داد ولی باز هم تعطیلش نکردند. شکنجه در گوانتانامو البته از نوع بسیار وحشتناکش بود. بله آقای مزدور ! دوستان تو هم اینکارها را می کنند هم در آمریکا و هم در اسرائیل!! ضمنا مودب باشید و با منطق حرف بزن و توهین نکن! اینه که بهت می گم مزدوری. مثل جاسوسها ، خائنها و عامل های دشمن حرف می زنی و جزء توهین و گستاخی هم چیزی بلد نیستی !! مزدور سایبری متاسفم برات!!
شنبه 11 خرداد 1392 - 15:59
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس / اون مامور اف بی آی که ادعا کرده پول به حساب او واریز شده فکر می کنی کیه ؟ یکیست درست مثل تو !! مگه تو در این سایت یه جا راست و صادقانه و بی غرض تا حال نظر دادی !؟ چه جوریه که این اعتراف دروغ را می پذیری ولی وقتی جاسوس سیا تو ایران اعتراف می کنه که برای سیا کار میکرده را قبول نمی کنی و میگی آنها زیر شکنجه اعتراف کرده اند! این یعنی یک بام و دو هوا ! اینه که بی انصاف و مغرضی و مزدوری!! اگر اون قبول نیست این هم قبول نیست چون اینجا هم کم شکنجه نمی کنند . اسناد زیادی است و نمونه بارزش هم گوانتانامو است . پس خجالت بکش و دروغ نگو ! تازه گوانتانامو چون خیلی وحشتناک بود لو رفت وگرنه کسی تا الان هم ممکن بود نداند که چه شکنجه هائی می کنند. آقای مزدور ، برای جمهوری اسلامی عقلا این ترور خیالی هیچ نفعی نداشت و آنها هم خودشان می دانند که برای فشار به ایران دارند این مزخرفات را می گویند و البته عوامل سایبری آنها مانند شما وظیفه دارند که اینرا جا بیاندازند ! ای تف و لعنت بر هر چی مزدور و خائن و وطن فروش ..
شنبه 11 خرداد 1392 - 16:19
کبالت - کرج - ایران
اعتقاد من هم اینه که این احمق قربانی شده یه آدم ورشکسته و افسرده هیچ شده در جامعه بهترین طعمه بوده برای انجام این عملیات اگه موفق میشد پول خوبی گیرش میومد مثل خیلیهای دیگه بر میگشت ایران و دم و دستگاهی راه مینداخت حالا هم که گیر افتاده بازم بهترین گزینه بوده برا گیر افتادن یه هیچ که هیچکیم صاحابش نمیشه.
شنبه 11 خرداد 1392 - 17:47
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
یا علی - منچستر - انگلستان. اختیار داری برادر مزدور! دروغگویی پیشینه و میراث اسلام چیهاست. پایه دروغ را پیامبرتان گذاشت که این آیین سراسر نیرنگ و فریب را درست کرد ! تو مامور اطلاعات رژیم را همه توی این وب سایت میشناسند. اعترافات تلویزیونی برادران دزد و جانی وزارت اطلاعات بدرد مثل خودت میخورد! اینجور جاها خوب خودت را لو میدهی ! اعترافات سبک استالین را دیگر تمام دنیا میدانند چیست اما تو برایت حجت است!!! کار تو پشت هم اندازی و مغلطه و دروغ است. از سایبریهای ساعتی هفت خزار تومانی استخدامی بسیج محلات بیش از این انتظاری نیست!
شنبه 11 خرداد 1392 - 22:36
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس . بله که اختیار دارم! بعلاوه وقتی که جواب نداری می بینم که همچنان اراجیف سر هم می کنی . پس از نظر تو تنها اعترافات به سبک استالینی بد و ناپسند است ! و در غیراینصورت خوبه و ایرادی هم بهش نیست!! واقعا که هاهاها ....!! مردک من دارم میگن آنها هم شکنجه می کنند و نمونه وحشیانه اش گوانتاناموست و نمونه پیشرفته اش هم هست و آن اینکه طوری شکنجه می کنند که آثاری از آن ظاهرا در فیزیک شما نمی مونه ولی زندانی را از نظر روانی بهم میریزند تا مجبور بشه به کارهای نکرده طبق خواست آنها اعتراف کنه! در همین آمریکا و اسرائیل تو شکنجه هم از نوع پیشرفته و اون وحشیانه اش که در گوانتانامو اشاره کردم ، همین الان هست. چرا بدیهیات را انکار می کنی!؟ چرا وقتی جواب نداری سعی می کنی به من که بیطرف هستم هم تهمت بزنی و رد گم کنی !؟البته شاید بتوان صفر درصد بهت حق داد چون زندگی تو آمریکا خرج داره !! مزدور که میگن یعنی تو واقعا!!
یکشنبه 12 خرداد 1392 - 10:46
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
یا علی مدد - منچستر - انگلستان. تو که خودت از خودت اختیار نداری بلندگوی علی گدا! اختیار کسی دارد که فکری مستقل داشته باشد نه اینکه سرش در رژیم گیر کرده باشد یا مدعی اسلام باشد! تو نوکر اعراب و ضد ایرانی هستی! یک بار گفتم که کسی که از عربی مرده بنام علی مدد میگیرد که نمیتواند نام ایرانی و مستقل بر خود بگذارد! جوک میگی؟! در ضمن مردک خودتی که مادرزاد نوکر اعراب و ضد ایرانی زاده شده اید. در ضمن من که گفتم گوانتانامو برای باغ وحش اسلامی کافی نیست. باید ریشه این دین نکبت بار را زد که خواهیم زد. حتی بچه های شما کذب اللهی هایی ولد اعراب هم مثل شماها فکر نمیکنند. نسل شما بسرعت رو به انقراض است. تو چرا ... بروی سایت شیعه آن لاین آنجا از این نکبت آسمانی جمایت کنی؟ اینجا که سایت حوزه ایدزیه قم نیست ! ما ایرانیان آریایی دشمن محمد و علی و اسلام و تمامی این دروغهای آسمانی هستیم!
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 05:46
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
zebelkhan - لوس .. عجب آدم هستی تو !!؟؟ چرا لجاجت می کنی و واقعیت را نمی پذیری !؟ چرا هی زر زر می زنی !؟؟ اینها همش سناریو هست نادان که ترا از هر طرف بنویسند بازم نادانی !!
‌سه شنبه 14 خرداد 1392 - 16:11
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.