رتبه اول ایران در سرطان معده

میزان ابتلا به سرطان در ایران طی ۲۰ سال گذشته ۳ برابر شده است. محمد دهقانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید ایران در ابتلا به سرطان معده رتبه اول در جهان را دارا است. طبق گزارش‌ها یک سوم میزان ابتلا به سرطان مربوط به استفاده غلط از سموم شیمیایی در محصولات کشاوزی است.

برای دیدن تصاویر کامل این گزارش , بر روی عکسهای زیر کلیک کنید

رتبه اول ایران در سرطان معده

رتبه اول ایران در سرطان معده

+86
رأی دهید
-58

nashmeili - آمستردام - هلند
هدیه جمهوری اسلامی به ملت ایران :کم شدن طول عمر , فقر ,بیماری ,اعتیاد,فحشا,دربدری و ناامنی و................ای لعنت بر آخوند.
یکشنبه 10 دي 1391 - 17:16
nashmeili - آمستردام - هلند
هدیه جمهوری اسلامی به ملت ایران :کم شدن طول عمر , فقر ,بیماری ,اعتیاد,فحشا,دربدری وناامنی و................ای لعنت بر آخوند
یکشنبه 10 دي 1391 - 17:17
nashmeili - آمستردام - هلند
در جمهوری اسلامی ,ایران رتبه اول را در تصادفات و بیماری و فقر و سانسور و خفقان و بزهکاری و خلافکاری و بقتل رساندن آزادیخواهان و................. کسب کرد.ای لعنت بر جمهوری اسلامی
یکشنبه 10 دي 1391 - 17:46
مستانه شرق - هایدلبرگ - آلمان
لعنت ابدی زمین و زمان بر هر چی آخوند و آخوندپرست ..لعنت آسمان و نفرین پروردگار بر این خونخواران و هیولا های تاریخ ایران........
یکشنبه 10 دي 1391 - 18:19
Negah* - فرانکفورت - المان
به به از این مملکت خر تو خر......... این چه بساطی است، چه گشته مگر؟. مملکت از چیست؟ شده محتضر!.... موقع خدمت همه مانند خر... جمله اطباش، به گل مانده در.. به به از این مملکت خرتوخر... لعنت ابدی زمین و زمان بر هر چی آخوند و آخوندپرست...
یکشنبه 10 دي 1391 - 20:05
perser68 - فلوریدا - امریکا
جونور‌های آدم خوری مثل خمینی جلاد،خامنه‌ای تریاکی فاسد،رفسنجانی کلاه بردار دزد قاتل،مصباح یزدی کپک زده،لاشه خور‌های بو گندی ریز و درشتشون چه چیزه بهتری میخواستن ارائه بدن!؟همینکه حق نفس کشیدن رو هم هنوز از مردم بلا کشیده،جذام خمینی آورده نگرفتن باید در تعجب بود!چه آشی برای مملکت دارن میپزن باید صبر کرد و دید!
یکشنبه 10 دي 1391 - 21:06
antikaselis - اصفهان - ایران
محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس نباید درمورد چیزی که در حوزه کارش نیست بدون مدرک صحبت کند.ایران در زمینه شیوع (و حتی بروز) سرطان معده جزو 20 کشور اول دنیا هم نیست.کشور های شرق آسیا بیشترین شیوع را دارند.منبع :GLOBOCAN 2008 database بیشترین شیوع سرطان معده را کره جنوبی دارد.لینک: https://www.wcrf.org/cancer_statistics/data_specific_cancers/stomach_cancer_statistics.php
یکشنبه 10 دي 1391 - 21:43
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
antikaselis - اصفهان - ایران. کاسه لیس علی گدا! باز هم از مغزت عفونت زد بیرون! اینکه در ایران سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی بی رویه مصرف میشوند هم دروغ است؟ رتبه سرطان معده در دنیا توی سرت بخورد واقعیت قضیه که سر جایش است! ملت ایران به واسطه حکومتی که تو عرب زاده بی وطن حامی اش هستی به انواع بلایا مصیبتها دچار شده اند و جامعه ایران رو به انحطاط کامل و فروپاشی اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی است. افزون بر اینها امواج پارازیت و سموم دفع آفات و آبیاری زمینهای زراعی با فاضلابهای صنعتی ملت را به انواع بیماری ها دچار کرده. اینها را وزارت بهداشت خود رژیم میگوید نه بنده! شرم بر تو مزدور بدبخت که به خاطر نوکری حاضری تمام واقعیات را انکار کنی و دروغ بگویی! اگر بهشتی هم وجود داشته باشد که شیادان و دروغگوها و احمقها را به آن راه نمیدهند که تو اول صف دروغگویی ایستاده ای!
یکشنبه 10 دي 1391 - 23:29
ايران ازاد - لندن - انکلیس
اینها همش از بنزین که ایران تولید مکنه ذراتش تو هوا سرطان زاست در طولانی مدت نشون مده. خدا لعنت کنه این حـ...ای عرب زاده جلاد
یکشنبه 10 دي 1391 - 23:51
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
سیانور اسلامی در دو مرحله سرزمین ایران را آلوده کرد ۱۳۴۴ سال قبل با ویروسها ی عرب عربستان عصر حجری و آن قلاب شکوهمند!! مرگتان با د که مرگ ایران را رقم زدید!!!!
دوشنبه 11 دي 1391 - 01:12
ghazgholang - لندن - انگلستان
همه ملتهای دنیا اندازه لیاقتشون زندگی‌ می‌کنن. ناراحت نشین این حقیقته که مثل ته خیار تلخه.. این هم قانون طبیعت که ترو خشک با هم میسوزن.
دوشنبه 11 دي 1391 - 01:57
antikaselis - اصفهان - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا-من دروغی نگفتم که شلوغش کردی.دروغ را تو میگویی.من با منبع انگلیسی ثابت کردم بیشترین شیوع کنسر معده تو کره است و ایران حتی تو 20 کشور اول جهان هم نیست.این کجاش دروغه؟دروغ را تو میگویی که بدون منبع چرند سرهم میکنی اینجا مینویسی.سرطان (از هرنوع) در کشورهای توسعه یافته بیشتر است . کمترین نرخ سرطان (باز از هرنوع) در کشورهای درحال توسعه (Developing Countries) مثل ایران است.
دوشنبه 11 دي 1391 - 08:16
ساحل آرامش - هایدلبرگ - آلمان
در کشوری که به جای تخصص اولویت بر تعهد به دین و دینداری البته تنها سوری است، بهتر از این هم نمیشود.تا زمانی‌ که دین و تعصب پا بجاست اوضاع ما بهتر نمیشود. به امید ایرانی‌ آزاد و سر بلند.
دوشنبه 11 دي 1391 - 09:46
طاطا - تهران - ایران
antikaselis مغز متفکر سایت میشه لطف کنی بگی دلیل پائین آمدن سن ابتلا به سرطان پستان در ایرانه چیه؟ در حالی که در تمام دنیا سن ابتلا بالای 50 سال هست. چرا ما الان شاهد ابتلای دختر 21 ساله به سرطان پستان هستیم ؟ . خدا لعنت کنه این رژیم رو که از روزی که اومد قصد ویرانی و تباهی ایران رو داشت.
دوشنبه 11 دي 1391 - 13:25
antikaselis - اصفهان - ایران
طاطا - تهران - ایران-سلام.بیشترین رنج سرطان سینه در ایران از 40 الی 49 سال است.منبع : US National Library of Medicine ----بیشترین رنج سرطان سینه در ایالات متحده از 30 سال تا 70 سال است.به طوری که میزان شیوع سرطان سینه در زنان 30 سال و کمتر در ایالات متحده 1 نفر در هر 227 نفر است.منبع : National Cancer Institue-------همچنین از نظرASR میزان سرطان سینه در ایران 22.4 شخص سال است . این درحالیست که در امریکا 99.4 شخص سال است.منبع : Eastern Mediterranean Health Journal,vol.15 NO .6.2009
دوشنبه 11 دي 1391 - 16:10
antikaselis - اصفهان - ایران
طاطا - تهران - ایران-همچنین علت اینکه سن شیوع سرطان سینه در کشورهای توسعه یافته (مثل امریکا) نسبت به کشورهای در حال توسعه (مثل ایران)، پایینتر است این است که در امریکا روابط جنسی در دختران از سن بلوغ شروع میشود.برای همین دخترهای امریکایی به خاطر روابط جنسی زیادی که در قبل از ازدواج دارند قرصهای ضد بارداری زیادتری مصرف میکنند.همین قرص ها در صورتی که زمینه سرطان پستان وجود داشته باشد( درحالت عادی پیشگیری کننده هم هست) ، باعث ایجاد سرطان پستان در دخترهای جوان میشوند(1). به خاطر همین سن ابتلا به سرطان پستان در امریکا خیلی پایین تر از ایران است(برعکس گفته شما).ولی در ایران به خاطر اینکه روابط جنسی بعد از ازدواج است ، سن سرطان برست در ایران بالاتر است.توصیه ما استفاده از کاندوم است که جز حساسیت در 5 درصد موارد ،عوارض دیگری ندارد.همچنین در کامنت بالایم با ذکر منبع ثابت کردم شیوع سرطان پستان در امریکا بیشتر از ایران است.بدرود--1: درسنامه پزشکی اجتماعی،جی اس پارک،جلد چهارم،چاپ هفدهم،2002
دوشنبه 11 دي 1391 - 18:45
Azadikhah - تكسل - هلند
تو هر چیز منفی‌ هست رتبه کشورمون بالاست و در چیزهای مثبت رتبه کشورمون پایین هست
دوشنبه 11 دي 1391 - 19:56
kobalt - کرج - ایران
یکی از دلایلش عدم نظارت درست به مواد غذائی ورشوه خوری و وابستگی صنایع بزرگ غذائی به حکومته استفاده از انواع افزودنیهای صنعتی به مواد غذائی انواع تقلب در مواد غذائی بویژه گوشتی مثل سوسیس وکالباس که اصلش مضره چه برسه به تقلبیش و واردات بی رویه مواد غذائی مثل برنج پاکستانی و هندی که ثابت شد آلوده به آرسنیکه اما چون وارداتش تیول آقازاده هاست زود ماستمال شد.اگه به سلامتی اهمیت میدید مواد غذائی کارخونه ای حذف مثل چیپس ناگت سیب زمینی آماده گوشت ومرغ بسته بندی سوسیس کالباس و همبرگر استفاده از مواد ارگانیک حتی میوه
دوشنبه 11 دي 1391 - 19:29
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا
antikaselis - اصفهان - ایران. کسی از تو شیاد اسلامی کاسه لیس آخوند نخواست آمارهای جهانی را با آمارهای ایران مقایسه کنی! چرا دوباره خودت را به ...زدی! من کم کم دارم در باره بهره هوشی تو که از یک ...هم پایین تر است شک میکنم! داستان سر این این بود که نرخ سرطان معده در ایران در 20 سال گذشته 3 برابر شده! تو چرا آدرس غلطی به مردم میدهی؟! کی از تو آمار جهانی خواست عقب مانده ذهنی! به دلیل استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات و آبیاری زمینهای زراعی با آبهای آلوده و بعضا فاضلابهای صنعی تمامی مواد شیمیایی خطرناک وارد چرخه حیات مردم شده و اولین جاییکه این سموم تاثیر خود را میگذارد معده مردم بخت برگشته است! ...شما مزدوران که اینطور با کلمات بازی میکنید که حقایق را لاپوشانی کنید! تا نکبتی بنام اسلام بر کشور ما حاکم است باید انتظار بدبختیهای بیشتر را داشته باشیم!
دوشنبه 11 دي 1391 - 22:06
antikaselis - اصفهان - ایران
zebelkhan - لوس آنجلس - آمریکا-من با کلمات بازی نکردم. تیتر خبر معلومه:"رتبه اول ایران در سرطان معده"و این جمله : " محمد دهقانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید ایران در ابتلا به سرطان معده رتبه اول در جهان را دارا است."---هم در تیتر و هم در خود خبر گفته ایران رتبه اول سرطان گاستر رو داره.من با آمار بین المللی و با لینک ثابت کردم حتی جزو 20کشور اول دنیا هم نیست.موفق باشید.
دوشنبه 11 دي 1391 - 23:27
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
محمد دهقانی آمار بیخود داده است. روشن نیست چرا این نمایندگان بیکار بجای پرداختن مسایل اقتصادی کشور ویران شده، از خود امارهای بیربط پزشکی در میاورند. برابر پژوهش انجام شده از سوی WCRF International در سال دوهزار و هشت، کره جنوبی رتبه نخست و پس از آن مغولستان ژاپن و چین هستند. مقاله ای در سال دوهزار و نه از سوی پژوهشگران ایرانی چاپ شده بود که نشان میدهد گسترش سرطان معده در شمال و شمال باختری ایران بسیار بیشتر از جنوب و مرکز و خاور ایران است. یکی از مهمترین دلایل انهم باکتری هلیکوباکتر پیلوری است که در ایران نیز زیاد هست. دلایل دیگر خوراکی ها نمک زده و دود زده هستند.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 17:05
طاطا - تهران - ایران
antikaselis سوال من به این خاطر نبود که شما جواب منو بدین بیشتر یه تذکر بود تا سوال. آمارتون هم مثل آمارهای رئیس جمهورتونه. شما هر روز لطفا یه سر به بیمارستان لاله بخش انکولوژی بزن ببین از 10 تا زن که دارن شیمی درمانی میشن بیشتر از 6 تا شون زیر سی سال هستن. و این از صدقع سر رژیم بدبخت و کثیفتونه.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 20:17
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
مشکل بدتر سرطان خون و پوست است که بسیار شده و دلیلش هم بنزین بی کیفیت و دارای ماده ای سمی است که بیش از ده سال است استفاده میشود. سوختن این بنزین گازی سمی در هوا رها میسازد که مردم را درگیر سرطان خون کرده است. اینرا چند سال پیش یک دکتر داروساز میگفت که از ویژگی های مواد شیمیایی بر بدن آگاهی داشت.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 21:02
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
حکومت ایران ویرانگر و سبب بدبختی و ویرانی کشور و آوارگی میلیونها نفر است. اما زمانی که سخن بر سر آمار تخصصی آنهم پزشکی میشود باید دقت کرد. آمار درگیر شدن با سرطان در سراسر جهان بویژه کشورهای صنعتی و در حال گسترش، بسیار رو به افزایش است و همینجا نیز چند تا از آشنایان در جوانی سرطان گرفته اند. دلیل اش به گفته پزشکی آشنا، یک افزایش اشعه های زیانبار خورشید به دلیل سوراخ شدن لایه اوزون و دو مواد و فرآورده های شیمیایی است.
‌سه شنبه 12 دي 1391 - 21:41
Antikaselis - اصفهان - ایران
طاطا-تهران-ایران-اون آماری رو که ارائه دادم از موسسات معتبر امریکا و جهان بود-ضمن اینکه من عمرم رو تو بیمارستان به مداوای بیماران گزروندم-تو نمیخواد به من بگی به فلان بیمارستان سربزن-.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 01:39
Antikaselis - اصفهان - ایران
Arashbehdinآمار پزشکی اینگونه نیست که همینجوری بیای اینجا اینا روبنویسی-این مطالب که نوشتی نیاز به سند و مدرک از سازمانهای معتبر داره-لطف کن سندشو بزار.
‌پنجشنبه 14 دي 1391 - 08:40
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
همشهری انلاین در روز آدینه پانزده دی گفتگویی با دکتر پیام آزاده، دبیر علمی هفتمین کنگره انجمن علمی جراحان عمومی ایران و مسئول کمیته سیاستگذاری شبکه ملی سرطان وزارت بهداشت انجام داده و ایشان در پاسخ به وضعیت سرطان در ایران گفت:شیوع سرطان در ایران نسبت به قبل افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است و این می‌تواند به‌خاطر علل محیطی باشد. نکته‌ای که باید مدنظر داشت، ‌کاهش سن سرطان در دنیا و با شدت بیشتر آن در ایران است که جهت علت‌یابی باید بررسی‌های اپیدمیولوژیک وسیعی انجام شود...
جمعه 15 دي 1391 - 12:34
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
2. در همین خبر آمده سالانه بیش از هشتاد هزار نفر در سال به سرطان مبتلا میشوند و بیش از پانسدهزار نفر در ایران سرگرم درمان این بیماری هستند.... بر اساس آخرین بررسی وزارت بهداشت در سال 1388، سالانه 85 هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد، چیزی حدود 30 هزار نفر فوت می‌کنند.... خودشان دلیل بیماری را الودگی هوا و کود میدانند، اما نمیگویند که بنزین آلوده به سم و پارازیتهای ماهواره ای دلیل ها شماره یک هستند. البته در حکومت امام زمان پارازیت ماهواره بسیار ضروری است که مردم به از دیدن برنامه های ماهوراه به فساد نیفتند یا نکند اگاهی شان بالاتر برود و سفره خرافات و دروغ شان جمع شود.
جمعه 15 دي 1391 - 12:40
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
Antikaselis - منظورت کدام امار است؟ آمار WCRF International را که خودت هم در بالا نوشتی!!! ما که بنویسیم میشود همینحوری نوشتن؟ یا اینکه نمیدانی این سازمان چیست و مال کجاست؟ و یا اینکه فکر میکنی فقط خودت خواندن بلدی و دیگران چیزی سرشان نمیشود؟! درباره سرطان خون و پوست هم که سازمان پزشکی خود ایران هر روز آمار میدهد. خبرها را درست بخوانی میفهمی. دیگر اینکه هر بچه دبستانی میداند که آلودگی هوا و پارازیت های قوی مایکروویو سرطانزاست که در ایران هم فراوان است و نیازی به کار کردن در بیمارستان ندارد که اینرا بفهمی.
جمعه 15 دي 1391 - 12:26
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
از سایت آفتاب دات ایر: رشید رمضانی، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت نسبت به روند رو به رشد انواع سرطان‌های خون در ایران و ارتباط این بیماری‌ها با آلاینده‌های هوا هشدار داد. رمضانی تاکید کرده است که بحث آلودگی بنزن و آزبست در کلان‌شهرهای کشور جدی است و باید در این زمینه فکری اساسی شود. وی با اشاره به ارتباط سرطان‌های خون با میزان آلودگی هوا ادامه داد: ارتباط بسیاری از انواع سرطان‌های خون با میزان آلودگی هوا ثابت شده است؛ بویژه ترکیبات آروماتیکی مانند بنزن که از سوخت ناقص بنزین ایجاد می‌شود. این مقام وزارت بهداشت یادآورد شده که شاخص این آلودگی‌ها در فصولی از سال از حد اضطرار هم فرا‌تر می‌رود. از طرف دیگر تاثیر تماس با یک ماده سرطان‌زا پایدار است و حتی در مواجهه کوتاه مدت، اثر خود را بر سلامت فرد در دراز مدت می‌گذارد. براین اساس تعداد افرادی که در معرض خطر بیماری‌های ناشی از آلاینده‌های هوا قرار دارند، زیاد است.
جمعه 15 دي 1391 - 12:43
arashbehdin - اتلانتا - امریکا
ادامه از سایت آفتاب: ..وی هشدار داده است که اگر این موضوع جدی گرفته نشود، ۲۰ سال آیند سرطان از نوع مروتلیوما بسیار زیاد خواهد شد. رمضانی به مصوبه لازم الاجرای شورای عالی محیط زیست در سال ۷۹ مبنی بر ممنوعیت استفاده از آزبست و جایگزینی آن با مواد سالم‌تر که برای سلامتی خطری نداشته باشند اشاره کرد که با وجود گذشت ۱۱ سال از زمان تصویب آن هنوز اجرا نشده است...... ببینید در کشورهای پیشرفته و رو به گسترش، بکاربردن آزبست ممنوع است و کسی نیز از بنزن برای بهتر سوختن بنزین استفاده نمیکند! اما در کشور امام زمان و کارهای سرهم بندی و سرسری و بی اندیشه بسیار است.
جمعه 15 دي 1391 - 12:46
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.