جانواریو:هیکلی نیستم تا وقت نیمکت نشینی مشت بزنم !

بعد از 20 ساعت پرواز ، تقریبا چیزی شبیه جنازه متحرک بود وقتی به کافه خبر رسید ، روی پاهایش بند نبود اما به خواست ما و برای گفتن دلایل دوری یک ماهه اش از ایران و تمرینات استقلال ، نشست و به سئوالات مان پاسخ داد. این شما و این فابیو جانواریو ، ساعاتی پس از ورود به تهران .
شروع کنیم؟
هر کاری می خواهی بکنیم ، فقط من دارم می میرم دوست من!
از آن خداحافظی فیس بوکی شروع کنیم؟
من هیچ وقت نگفتم خداحافظ. من فقط درد دل کردم و نوشتم من دنبال یک راهکار هستم. من عاشق فوتبالم . فوتبال زندگی من است. برای بازی کردن نیاز به آرامش دارم. آنجا ننوشتم که خداحافظ ، منظورم این بود که به بن بست رسیدم و ادامه این شرایط برایم ممکن نیست.
شاید کسی انتظار قهر را از تو نداشت. تو پسر مورد علاقه قلعه نویی و طرفداران بودی.
بله من باور دارم که مردم و قلعه نویی به خوبی مرا درک می کنند. این برای شان قابل باور است که من کیلومترها دورتر از خانواده ام ، در ایران هستم . برای اینکه بتوانم خرج زندگی ام را در بیاورم. آن وقت اینجا تحت فشار بودم. 4 ماه دور از خانواده ، بی پول و با کلی مشکلات که همه دیگر از آن اطلاع دارید. همه شرایط دست به دست هم داد تا من بخواهم به دنبال راه حلی دیگر باشم. چرا باید این همه دور از خانواده باشم با کلی سختی تازه پولی هم نگیرم. خب شاید برای همین بود که رفتم تا در کنار خانواده ام باشم. می دانم شاید کار درستی نکرده باشم. مشکلات باشگاه را می دانم و خیلی تلاش کردم تا با آن کنار بیایم اما واقعا شرایط سخت شده بود. می دانم از رفتنم ، مردم ناراحت شدند و خیلی از آنها ممنونم که مرا به عنوان بهترین خارجی تاریخ لیگ برگزیده اند. ولی در آن شرایط باید تصمیمی می گرفتم حالا نمی توانم بگویم درست بوده یا نه ولی این تصمیمی شد که گرفتم. فکر می کنم هم امیر قلعه نویی و هم مردم مرا درک می کنند. من جا دارد اینجا از مردم تشکر کنم. واقعا نمی دانم چطور برای این انتخاب شان تشکر کنم. ولی برای اینکه بتوانم راحت بازی کنم و بهترین نمایشم را نشان بدهم ، به این نیاز دارم که آرامش داشته باشم.
 

در نبودت ساموئل آمده و 2 گل زده. او شاید تو را برای مدتی ذخیره کند!
واقعا از موفقیت او و تیم خوشحالم. امیدوارم که او این مسیر را ادامه بدهد. همیشه باورم این بوده که ساموئل بازیکن بزرگی است.خیلی خوشحالم که او توانسته نمایش موفقی داشته باشد.
و نمی ترسی که کارت برای برگشت به ترکیب سخت شده؟
من به خودم باور دارم. ولی این که چه کسی بازی می کند را فقط باید مربی تشخیص بدهد. تیم بازی های خوبی انجام داده و برنده بوده و معمولا به ترکیب تیم برنده دست نمی زنند. پس مشکلی نیست اگر مدتی در ترکیب نباشم.
یعنی اگر روی نیمکت بنشینی ، شاکی نخواهی شد ، لباست را پرت نمی کنی یا...
نه بابا من این قدری هیکلم قوی نیست که بتوانم به مشت بزنم!( می خندد)
37 درصد مردم تو را به عنوان بهترین بازیکن خارجی تاریخ انتخاب کردند. به اندازه شماره پبراهنت!
فکر می کنم 37 عدد رویایی زندگی من شده. هر جا می روم این شماره در زندگی ام اثر مثبت دارد. اصلا از قبل 37 را انتخاب کردم چون می دانستم 37 درصد مردم قرار است به من رای بدهند!
خودت اگر می خواستی رای بدهی ، به کدام یک از گزینه ها رای می دادی؟
بدون شک خودم!
و از بین همه خارجی هایی که در لیگ بازی کردن چطور؟
به غیر از خودم؟
هر طور راحتی؟
می گفتم توره چون دو قهرمانی در لیگ دارد و مهاجم خیلی خوبی بود.
به خودت رای می دهی چون 4 قهرمانی در 5 سال داری؟ تقریبا هر جا می روی قهرمانید!
تو این مدت من همیشه بخش کوچکی از تیم های خوبی بودم. هر جا بودم این شانس را داشتم که در کنار یک گروه خیلی خوب باشم. البته همیشه یک لیدرعالی هم داشتیم. امیر قلعه نویی !
اتفاقا در آخرین پست فیس بوکی ات هم نوشته بودی !
این یک واقعیت است.
فکر نمی کنی خیلی زیادی دوز امیر قلعه نویی ات بالاست؟
چرا؟ مگر چیزی غیر از واقعیت را می گویم؟ وقتی یک مربی را داری که به تو اعتقاد دارد باید همیشه باید برای او مثل یک سرباز باشی. به کارنامه اش نگاه کن. در استقلال بود ، قهرمان شد ، در سپاهان 2 قهرمانی بدست آورد بعد هم در تراکتورسازی درحالی دوم شد که فقط یک امتیاز از سپاهان کمتر داشت. این مربی همیشه یک قهرمان است.قطعا او متفاوت از همه است.


یعنی باورت این است که استقلال قهرمان می شود؟
من باور دارم این طور می شود.
( یکی از تصاویری که در پیج شخصی اش گذاشته را نشانش می دهیم و می گوید:« این عکس 14 سالگی ام است در یک مدرسه فوتبال . من از همه هم تیمی هایم کوچک تر بودم.)
فکر می کنی اگر بازیکنی غیر از فابیو جانواریو بود ، امیر قلعه نویی این غیبتش را می پذیرفت؟ هم تیمی ات توسی مثل تو خوش شانس نبود و خیلی زود قراردادش فسخ شد!
قطعا قلعه نویی می دانم و دلایلم برای این تاخیر را درک می کند. او می داند که من هیچ وقت بی دلیل تاخیر ندارم. نرفته بودم پی الواتی و خوشگذرانی. هیچ وقت دنبال این نیستم که به باشگاه آسیب بزنم. دروغ گفتن در ذاتم نیست. هر وقت به او چیزی را گفتم ، عین واقعیت بوده. این بارهم واقعا قلعه نویی از مشکلاتم اطلاع داشت.
این آخرین باری بود که جانواریو غیبش زد یا باز هم این اتفاق تکرار می شود؟
بستگی به شرایط دارد. من همیشه وظایفم را انجام دادم. کاش دیگر هیچ وقت این اتفاق نیفتد.
و سئوال آخر بازی بعدی تیم با سپاهان است و باید به اصفهان بروی.
این بازی برایم یک بازی خاص است. با هر دو تیم خاطراتی شیرین دارم . این بار اما پیراهن استقلال را بر تن دارم و همه تلاشم این است که ما برنده باشیم برای تداوم صدرنشینی.

+65
رأی دهید
-25

baran828 - تهران - ایران
جانواریو !با خودت و نظراتت در مورد امیرخان موافقم 100%.
جمعه 19 آبان 1391 - 13:02
ashkan_m2013 - استانبول - ترکیه
جانواریو بهترین خارجی لیگ واقعا حقش بود:)هم از لحاظ فنی و هم شخصیتی عالیه:)دست پرورده ی استقلال و ژنرال باید همین بشه:) 37 :) 4
جمعه 19 آبان 1391 - 17:33
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)-- جایی‌ که باران عزیز ۱۰۰% موافق باشه ؛ مگه میشه که کسی‌ مخالف باشه ؟!، پس من هم با نظراتت موافقم !
جمعه 19 آبان 1391 - 22:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.