وقتی عشایر به قشلاق می‌روند

در استان خوزستان ایل‌ها و طوایف مختلفی همچون ایل بختیاری اعراب، ایل قشقایی، ایل بهمئی، ایل بویر احمد سفلی، ترک یارم طالقو و همچون لرهای لرستان زندگی می‌کنند. جمعیت عشایر استان خوزستان ترکیبی از ایلات و طوایفی است که از استان‌های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، اصفهان، همدان و کرمانشاه برای طی دوره قشلاقی به این استان کوچ می‌کنند .

برای دیدن تصاویر بیشتر لطفا بر روی عکس زیر کلیک کنید

 

+249
رأی دهید
-32

albalooo - لندن - انگلستان
عروس و دوماد ربطی به هم ندارن اما خوشبخت بشن انشا لله
دوشنبه 1 آبان 1391 - 18:42
delmorde - یوتوبوری - سوئد
خدای عزیزم! چقدر من مردمان عشایرمان را دوست دارم. مردمی خود کفا مغرور جسور و بی باک قور در مقابل مشکلات طبیعی مبارز و مهمان نواز خلاصه بسیار دوستداشتنی. مراسمی زیبا و دلچسب دارند با سادگی خاص قلبی پاک مملو از عشق.
دوشنبه 1 آبان 1391 - 20:02
Draglion007 - لولیو - سوید
داماد میخواسته زنگ خونهٔ بالارو بزنه واسه زن گرفتن ولی‌ اشتباهی‌ رفته خونه پایینی!!!. به هر حل مبارک باشه : )
دوشنبه 1 آبان 1391 - 20:30
daniall - نانت - فرانسه
من همیشه از عشایر خوشم میومده خیلی‌ با صفا و دوست داشتنی هستن ولی‌ به نظرم اینها که لباسهای اصیل و به این قشنگی‌ دارن چرا وقت عروسی‌ اصرار دارن کوت و شلوار بپوشن؟هر دامادی که نباید حتما کوت و کراوات داشته باشه که اونم وقتی‌ که اون همه ادم بلد نباشن گره کراوات بزنن . به هر حال خیلی‌ زحمت کشو بی‌ قلع و قشن.
دوشنبه 1 آبان 1391 - 21:13
oghab - هلسينكي - فنلاند
عجب مردمانی .از دیدن عکس هم حسودی میکنند .. بابا شاید ذاماد چیزی داره که توهم ببینی خاطرخواه بشی ...
دوشنبه 1 آبان 1391 - 21:32
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
( ! )-- الهی قربون خلوص و وفاداری و مهربانی و مهمان نوازی اینها و عشایر خراسانی و مازندرانی و گیلانی و بلوچ و کردستان و ترکمن صحرای ایران برم من !؛؛ تا زمانی که مبتلا به فرهنگ شهری نشدند جماعت بسیار خوش قلب و قانع و فداکار نسبت به خانواده و اجتمأع و محیط اطراف خود هستند !،،، از صمیم قلب از راه دور دستانشان را می‌بوسم و بهترین‌ها را برایشان آرزو مندم !
دوشنبه 1 آبان 1391 - 21:35
tina-80 - ابوظبی - امارات
مرد زحمت کش عشایری و زن صبور و بی آلایش .اصالت و زیبایی و سادگی گوهری کمیاب در این زمانه. درود بر عشایر بختیاری لر و بختیاری اصیل . آریایی ولی کم توقع از زمانه و مردمانش.
دوشنبه 1 آبان 1391 - 22:29
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
مردمانی ساده و با مراسمی بکر و زیبا و مهمترین ایرانی‌ !!
دوشنبه 1 آبان 1391 - 23:07
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
daghliloo 007 -سوید/ از اون نام کاربری و انشاء زیبایت ودیکته مؤدبانه ات معلومه که چقدر حالیت هست و با سوادی. همین قدر بهت بگم که اینها خیلی اصیل تر و ناب تر از تو هستند و توانایی های اینها را شما ار رؤیاهاتون آرزو می کنید. چرا بدون آگاهی و شناخت قضاوت می کنی؟ شما با این افراد برخوردی داشتی؟ میدونی انسانهایی با قلب مهربان و خلوص نیت و کاملاً ساده و اصیل هستند و توانایی های خودشان را اارند؟ میدونی چه مردان و زنان بزرگی از میان همین عشایر چه خدمتی به این کشور و مردمش کردن؟ میدونی در بدترین شرایط زندگی میکنند اما اشکی نمی ریزند که معنی ضجه و التماس دهد. نمیدونی که میگی! هیچوقت هیچ انسانی را کمتر از خودت حدس و حساب نزن و نکن.
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 01:32
Negareh - تهران - ایران
عروس ناااااااااااااازی ، ساده و زیبا ، درست مثل عروسک
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 04:14
Rommel - سیدنی - استرالیا
رهبر و ولایتش فدای آیندهٔ روشنه شما. مرگ بر سگهای صفویه---درود بر عشایر خوش سیما
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 05:46
_XHX_ - وین - اتریش
واقعا که شرم آور‌ترین عکسی که میبینم.اگه این قبایل عقب مونده بلدند کراوات بزنند، پس میتونند از زندگی‌ سرگردان و بی‌خانمانی بی‌ هدف، خودشون رو رها کنند. نفر کراوات می‌زنه ، اما عروس شو با الاغ میگردونه. تو اروپا کشاورزان ضمن این که مراسم سنتی‌ رو تمام کمال به جا میارند،اما با دنیای امروزی در ارتباط هستند و حتی از خریدن بطور مثال اتومبیل روز غافل نیستند. اما خود ایران ، جهان سومی هست که هیچ، بد تر از همه، این عشایر و ایلات و از این جنگولک بازی‌ها واقعا مایه شرم و ننگ یک ملت و کشور محسوب می‌شه. منفی‌ میدم که درس عبرتی بشه به کسان دیگه.!!!!.
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 08:25
tina-80 - ابوظبی - امارات
xhx-وین-شرم آورترین جملات هم مال توست که مشخصه کلاس ادبیت در چه حد هست.
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 12:06
khoda boze - تبریز - ایران
XHX_ - وین - اتریش. تو حالت خوبه .فراری .این جوری زندگی کردن بهتر از این است که مسترا ح خارجیها را بشوری ...
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 13:57
ghom.666 - قم - ایران
HX_ - وین - اتریش. عقب مانده تو هستی که که نوکری خارجیها را میکنی و باعث آبرو ریزی یرانیهاهی ..
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 14:00
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
xhx- اتریش// دادش شما هم معلومه خیلی با سوادی. عزیز جون ییلاق و قشلاق اینها دلیل داره. اینها همه گله های گوسفند دارند که بعلت کمبود امکانات توانایی نگهداری و سیر کردن این حیوانات را ندارند و بهمین دلیل ییلاق و قشلاق میکنند. شما کشور ما را با اروپا مقایسه نکن. زارع و دهقان و گوسفند پرور اروپایی دولت را پشت خودش داره و حکومت موظف است برایش فضایی مهیا کند که بتونه راحت هم گوسفندش را بفروشه و هم امکانات ایاب و ذهاب داشته باشه و مایحتاجش را در کوتاهترین مسیر مهیا کنه. این عشایر نه دست رسی به بازار و نه جاده ای برای مسافرت و نه امکانات ماشینیسم برای انبار کردن آذوقه برای زمستان را دارند. به این دلیل هست که ییلاق و قشلاق میکنند که بتونند گوسفندشون را بفروشند و آذوقه برای زمستانشان مهیا کنند. اینها اغلب نزدیک پاییز به گرمسیر میرونند و اواخر بهار به سردسیر هجرت می کنند.ضمناً فکر نکنی که زارع و دهقان اروپایی عاقل تر از مردم ما هستند، نه، من چیزهایی ازشون دیدم که در اروپا بعید دونستم با وجود اینهمه امکانات و داشتن اینهمه وسائل ارتباط جمعی.
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 15:19
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
مثل اینکه جایت خیلی‌ گرم است این چه کامنت تهوع آوری است که نوشتی؟؟؟آیا مدرنیسم و اتومبیل پورشه انسانیت میافریند؟؟!!!
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 18:31
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
_XHX_ - وین - اتریش. ---( 1 )-- هموطن گرامی ،اینجا محیطی‌ است که هر کسی‌ آزاد است تا جایی‌ که توهینی به کسی‌ نشود نظرش را بگوید و آزادانه اظهار نظر کند و شما هم در اینجا نظرت را گفتی‌ درست ؛ ولی‌ اگر نظر دیگران را نیز نسبت به نظر خودت بخواهی بدانی‌ ، باید بگوئیم که خیلی‌ برایت متأسف هستیم که تمام افکارت و ذهنت پیشرفت‌های مادی و معنوی و اجتماعی افراد را فقط در زدن کروات میبینی‌ !!،،، عجیبه که جناب عالی‌ در اروپا زندگی‌ میکنی‌ و خوش پوش تر و خوش تیپ تر و کچل تر از این هموطنان عشایری هم هستی‌!, و از کروات بهتری استفاده میکنی‌ و ماشین پورشه آخرین مدل هم سوار میشی‌ !، و بجای اینکه دوش بگیری ، امکانات بهتری داری و میری توی وان حموم داخل آب گرم و یک شیشه ادکلن هم خالی‌ میکنی‌ که طعم آناناس بگیری!, و دراز می‌‌کشی توی وان و لذت هم می‌بری و آنقدر مدرن هستی‌ که بر خلاف این هموطنان عشایری که با آفتابه به توالت میروند و خودشان را میشورند ؛ شما از دستمال کاغذی ۴ لایه استفاده میکنی‌ !!،، ....
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 18:40
shadan shirin sokhan - هایدلبرگ - آلمان
_XHX_ - وین - اتریش. --( 2 )-- و نهایتا شما آنقدر پیشرفته و مدرن هستی‌ که حتی شبها هم با کروات و سویچ ماشینت میخوابی !!!،،، نوش جونت و ناز شستت ؛ ما حتی به وجود شما هم افتخار می‌کنیم هموطن خوب !،،،، ولی‌ کمی‌ فکر کن , ‌ آیا این توهین شما به این عزیزان محروم از همه چیز بجاست و آیا این عزیزان عشایری تان به دلیل نداشتن امکانات شما مستحق این همه توهین و ناسزای شما هستند ؟؟!!،،، در هر حال اگر از این هموطنان عشایری بخواهیم که نظرشان را نسبت به شما بگویند ؛ قطعا" آرزوی بهترین‌ها را برای شما دارند !،، ما هم برای شما دوست و هموطن عزیز بهترین‌ها را آرزومندیم و اوقات خوش و خرمی را برایتان خواهانیم و تقاضای توجه و مهربانی بیشتری را نسبت به هموطنان تان, از شما داریم !، موفّق و پیروز باشید !،،، مخلص شما هموطن خوبم ؛ شادان شیرین سخن ( یک بچه دهاتی ایرانی )
‌سه شنبه 2 آبان 1391 - 18:43
amir-amir - تورنتو - كانادا
بى حرمتى به عشایر را کیسه کنید بگذارید براى عوامل جمهورى اسلامى, عشایر ایران فرزندان ایران و ایرانى هستند
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 00:41
asal55290 - مشهد - ایران
xhx واقعا برات متاسفم چرا به خاطر اینکه بخوای یه چیزی بلغور کنی چرت وبرت میگی حال همه رو به هم زدی با ای اراجیفت.....
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 06:42
karena112000 - گلندل - امريكا
بخدا از خیلی‌ شهر نشینها با فرهنگترند . عکسهای خیلی‌ قشنگی‌ بود این _xhx_ - وین - اتریش هم قاطی‌ کرده تو اتریش به دل‌ نگیرید
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 07:02
Diba3 - سیدنی - استرالیا
_XHX_ - وین - اتریش. الهی خودت و اتریشت قربون گاو و گوسفندهای عشایر برید ،حرف نمی‌زدی کسی‌ پیدات نمیکرد بگه لال هستی‌،
‌چهارشنبه 3 آبان 1391 - 13:05
kobalt - تهران - ایران
انتخاب روش زندگی حق هر کسیه من خیلی هاشون رو میشناسم روش زندگی شون از نداری نیست خیلی هاشون وضع مالی خیلی خوبی دارن تو بچه هاشون تحصیلکرده زیاده اینطور زندگی رو دوست دارن وبا زندگی شهری عوضش نمیکنن.
‌پنجشنبه 4 آبان 1391 - 08:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.