آیا عیسی مسیح ازدواج کرده بود؟

در قطعه کوچکی از کاغذ پاپیروس رنگ‌باخته و بسیار قدیمی به متاهل بودن عیسی مسیح اشاره شده است. این قطعه کاغذ حاوی هشت خط دست‌نوشته در یک طرف و شش خط در طرف دیگر است و ظاهرا بخشی از متن مباحثه یا مکالمه عیسی مسیح با حواریون اوست.

             آیا عیسی مسیح ازدواج کرده بود؟

در متن این کاغذ دست‌نوشته که متعلق به قرن چهارم میلادی و متن آن به زبان قبطی است، از زبان عیسی مسیح عبارت «همسر من» به کار برده شده است.

شبکه خبری ‌ای‌بی‌سی به نقل از کارن ال. کینگ، استاد دانشگاه هاروارد، که متن این دست‌نوشته را بررسی و ترجمه کرده است می‌نویسد: «جالب‌ترین قسمت از متنی که روی این تکه کاغذ نوشته شده جمله‌ای است با این مضمون: عیسی به حواریون گفت که همسر من» و در بخش دیگری از متن از قول عیسی مسیح گفته می‌شود: او (همسرم) می‌تواند از جمله حواریون من باشد.»

پروفسور کارن کینگ در بخش دیگری از ویدئوی کوتاهی که در تشریح این موضوع بر وب‌سایت یوتیوب منتشر کرده است می‌گوید: «این تنها بخش کشف شده از یک متن باستانی است که به طور مشخص جملاتی را از عیسی مسیح نقل کرده که در آن به همسرش اشاره می‌کند.»

شبکه خبری ای‌بی‌سی می‌افزاید که این کشف در صورت تایید برای دین مسیحیت و پیروان آن پیامدهای مهمی خواهد داشت.

مجرد بودن عیسی مسیح یکی از دلایل اصلی است که در مذهب کاتولیک کشیشان برای همیشه از نزدیکی به زنان و ازدواج خودداری می‌کنند. این کشف در عین حال بر نقش زنان در کلیسا نیز تاثیر خواهد گذاشت، چون در این جملات این طور از قول عیسی مسیح نقل شده که همسرش نیز می‌تواند «از جمله حواریون وی باشد».

قرن‌هاست که بحث‌ها و مناقشه‌ها در مورد احتمال متاهل بودن عیسی مسیح ادامه دارد و بسیاری با توجه به این که در متن انجیل بار‌ها و بار‌ها از مریم مجدلیه نام برده شده معتقدند که عیسی مسیح با این زن روابطی داشته است. حدس و گمان‌ها در مورد این مسئله یکی از محورهای اصلی رمان پرفروش «رمز داوینچی» به قلم دن براون نیز بود.

با این حال پروفسور کارن کینگ تاکید می‌کند که این شواهد جدید ثابت نمی‌کند که شخصیت تاریخی که به نام عیسی مسیح می‌شناسیم متاهل بوده است. با این همه وی می‌افزاید: «کشف این دست‌نوشته کهن شاهد محکمی است از وجود مباحث بسیار جدی در میان پیروان مسیحیت در‌‌ همان قرن‌های آغازین که موضوعات بحث‌انگیزی مثل روابط جنسی، ازدواج و شرایط عضویت در حلقه حواریون عیسی را دربر می‌گرفت.»

در سال‌های پس از مرگ عیسی مسیح مسیحیان همواره در مورد طریقت درست و پیروی از منش و شیوه زندگی عیسی مسیح بحث و جدل داشتند. پروفسور کارن کینگ می‌گوید که شاید تنها معنای این مدرک تاریخی این باشد که برخی از مسیحیانی که در قرن‌های بعد زندگی می‌کردند معتقد بودند که عیسی مسیح متاهل بوده است.

شبکه خبری ای‌بی‌سی در پایان گزارش خود می‌نویسد که پروفسور کارن کینگ هنوز هم به تحقیق در مورد اصالت این قطعه کاغذ ادامه می‌دهد، ولی همزمان به مطالعات خود برای یافتن اولین مورد مکتوبی که در آن ادعا شده باشد عیسی مسیح مجرد بوده ادامه خواهد داد.

به گفته وی، شاید همین تکه کاغذ نشان دهد که بحث درباره مجرد یا متاهل بودن عیسی مسیح قرن‌ها پس از مرگ وی آغاز شده است. همان طور که در این سند به تاهل وی اشاره می‌شود، شاید بتوان مدارک دیگری به دست آورد که گروه دیگری از مجرد بودن وی دفاع کرده‌اند.

پروفسور کینگ نتایج تحقیقات خود را در روزهای اخیر در جریان دهمین کنگره بین‌المللی مطالعات قبطی در شهر رم ایتالیا ارائه کرده است.

+93
رأی دهید
-64

baas - روتردام - هلند
البته و پسرش هم در همین سا‌یت از مجیز گویان مقام رهبری است .!!!!!!!!!!!!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 21:35
ایران1435 - لامرد - ایران
این لینک رو براتون می ذارم فکر کنم براتون جالب باشه اگه وقت کردین بخونین https://www.khabaronline.ir/detail/243873/culture/religion
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 21:58
Benika - برن - سوئیس
وووی حالا محمد که ۴۰ تا زن داشت چه تاجی به سر مسلمونا زد...یعنی‌ خنده دار تر از قضیه پیامبری تو دنیا وجود نداره...
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:05
perser68 - فلوریدا - امریکا
حالا متاهل بوده یا نبوده،مرده رفته مثل محمد نقی‌ و تقی‌!تو قرن ۲۱ این چیز‌ها قدیمی‌ شده!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:26
ab5534 - هلسینکی - فنلاند
تا جایی‌ که من اطلاع دارم محمد رئیس فرقه مسلمانان ازدواج کرده بود و دارای ۴۰ تا ۵۰ زن هفت تا پانزده ساله بود، ولی‌ از عیسی مسیح هیچ اطلاعی دردست نیست که ازدواج کرده باشه.
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:41
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
آیا عیسی مسیح ازدواج کرده بود؟ والا ما که نمی‌دونیم. ولی‌ چیزی‌هایی‌ که می‌دونیم: ۱- عیسی مسیح کسی‌ رو نکشت بخاطر دعوت به خدا. ۲- عیسی مسیح ۱۴ تا زن نداشت. ۳. عیسی مسیح برده فروشی نمیکرد. ۴- عیسی مسیح با شمشیر از مردم پوله زکات و خمس (یعنی‌ همون مالیات) جمع‌ نمیکرد. ۵-عیسی مسیح با کنیز هاش هم بستر نمی‌شد. ۶. عیسی مسیح به عقایده دیگران بی‌ احترامی نکرد. ۶.عیسی مسیح کسیرو تحدید نکرد که اگه دینت رو عوض کنی‌ می‌کشمت. ۷.عیسی مسیح مغز زنها رو نصف مردها نمی‌دونست. ۸.عیسی مسیح زنه کسی‌ رو به اسارت نگرفت بعدش باهاش رابطه داشته باشه. ۹. عیسی مسیح کتابش رو از کسی‌ فتو کپی‌ نکرد. ۱۰. عیسی مسیح با دختر ۶ سالهٔ بهترین دوستش عشق بازی نکرد! و هزاران کاره دیگه که نکرد. بنابر این، مهم نیست که ازدواج کرد یا نه، همین که آدم بود بسّه برای ما که بهش احترام بذاریم!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 22:46
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
وای نگو تو را بخدا, عیسی مث موسی و موسی مث ابراهیم و ابراهیم مث نوح و نوح مث آدم و آدم مث محمد و محمد مث مسلمانهای امروزی بودند و هستند . چرا شما توهین می کنید!!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:26
ab shangooli - لندن - انگلند
این کاغذ دست نوشته متعلق به قرن چهارم میلادی است؟ یعنی ۴۰۰ سال پس از عیسی مسیح؟ پس کی‌ اون رو نوشته؟
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:38
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
ایران1435 - لامرد - ایران.. دوست من! این لینک رو نگاه کردم. به خدا که همین حسی که این استاد دانشگاه بعد از نماز تجربه کرد, من هم بعد از اولین نمازی که با عشق خوندم ,تجربه کردم.. ممنونم!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:05
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران
رفقا و کاربران عزیز سایت !! اگر نگاهی به انجیل برنابا بندازند, در اون نام محمد به عنوان آخرین پیامبر اومده. ( Gospel of Barnabas ) .. در ضمن دوستان عزیزی در این سایت هستند,که مدام به محمد(ص) توهین میکنند و با هزار توضیح و تفسیر, خودشون رو قانع کردند که به این پیامبر آسمانی فحش بدهند.. ! عزیزان من !! اگه او را به عنوان پیامبر قبول ندارید, باشد... فقط محض اطلاعتون محمد کسی است که 1430 سال پیش جلوی زنده به گور کردن دختران رو گرفت, کاری که جزء آداب و رسوم اعراب بود.. جلوی بت پرستی رو گرفت! .. همین ها هم برای انسان های باشخصیت کافیست که به محمد(ص) احترام بگذارند..اگر انسانید که هستید ! بدانید اخباری در این دنیا هست که تنها با رجوع به کتب مقدس میتونیم از اون باخبر شویم.. مثل وجود خدا, پیامبران, روح....
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:44
AAbiye AAbi - منچستر - انگلستان
حالا از کجا معلوم که نویسنده اون پاپیروس درست نوشته باشه .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:49
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا دوست عزیز بسیار عالی‌ فرمودید
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:49
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
لینک این آقای "ایران۱۴۳۵- لمرد- ایران" رو مطالعه کردم با اجاز‌تون و کلی‌ لذت بردم. البته نه از اینکه یارو دینش رو از مسیحیت عوض کرد و به اسلام رو اورد. من با اون قضیش کار ندارم، واگر نه منم می‌تونستم خیلی‌ راحت برم یه لینک بیارم که ۱ مسلمون دینش رو عوض کرده و مسیحی‌ شده! این مهم نیست! مهم اینه که در نافه آمریکا طرف از مسیحیت دینش رو عوض میکنه و کسی‌ بهش کاری نداره چون این حق انتخاب و آزادی رو میدهند بهش. ولی‌ تو اسلام چی‌؟ هر کس دینش رو عوض بکنه، حکمش ارتداد، یعنی‌ اینه که باید به قتل برسه! "تو خود از این بگیر پند فراوان!" پس بازم دمه اون مسیحیت، یهودیت، هندویزم و یا همین زرتشت خودمون گرم که نه تنها با شمشیر دین رو به مردم زور نکردند، بلکه مهم تر اینکه، با شمشیر طرفتاراشون رو تحدید نمیکنند که اگر از ما رو برگردونید میکشیمتون! همینش مورد ستایشه!
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:46
AAbiye AAbi - منچستر - انگلستان
حالا از کجا معلوم که نویسنده اون پاپیروس درست نوشته باشه .
‌پنجشنبه 30 شهريور 1391 - 23:48
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا درود بر شما! اما این موضوع که شیطان دائماً در تلاش است تا قدوسیت مسیح را زیرِ سوال ببرد چیزِ جدیدی نیست! جالب است که دشمنانِ مسیح ، از فرطِ فلاکت ، به یک نوشته که متعلق به ۴۰۰ سال !!!پس از مسیح است استناد میکنند!! البته اتفاقا انجیلِ جعلیِ برنابا که اسلام با استنادِ به آن می‌گوید که مسیح بر آمدنِ محمد شهادت داده بود نیز ۳۰۰ سال پس از مسیح نوشته شده است! یعنی‌ مردمِ زمانِ مسیح نه‌ میدانستند که او ازدواج کرده!! و نه شنیده بودند که او بر آمدنِ محمد شدت داده!! جلّ الخالق!
جمعه 31 شهريور 1391 - 00:08
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
perser68 - فلوریدا - امریکا شما خیلی‌ تازه وارد هستید! ‌عیسی مسیح مرده رفته؟ این آرزوی شیطان بود که مسیح بمیرد و برود! مسیح اگر چه بر صلیب مصلوب شد ، ولی‌ در روزِ سوم ، با قیام از مردگان ، برگ مرگ پیروز شد و شیطان را شرمنده کرد و طبقِ روایتِ تاریخ و شواهدِ باستان شناسی‌ ، در هیچ جا جسدِ او یافت نشده و این دلیلِ " علمی‌ "ِ زنده بودنِ مسیح است! دلائلِ تاریخی‌ هم زیاد هستند و اتفاقا بزرگترین دلیلِ زنده بودنِ مسیح تلاشِ بی‌ وقفه شیطان برای مرده جلوه دادنِ اوست! جلال بر نامِ خداوندِ " زنده " ‌عیسی مسیح! امین!
جمعه 31 شهريور 1391 - 00:14
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
baas - روتردام - هلند ...‌ها ها‌ها ها ها.. درود و ۱۰۰ درود و ۱۰۰۰ درود بر تو. من اولش نفهمیدم منظورت چیه! بعدش تازه گرفتم که اشاره به اون دوسته خوبمون "پسر مسیح" داری که اصلا اگه نبود تو این سایت ما کلا حوصلمون سر میرفت!‌ها ها ها.. دمت گرم با این نکته قشنگی‌ که به ذهنت رسید و صبح ما رو ساختی اینجا از خنده....پاینده باشی‌
جمعه 31 شهريور 1391 - 00:16
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
خواستم جواب اون سری از دوستان که میگن پیامبر عرب‌ها رو از جهل در اورد و به سعادت رسوند بگم. که اولا خوده "الله" یکی‌ از بت‌های آنها بوده. شما اگه نمیدونید برید بخونید. اسمه پدر محمد بوده "عبد الله" یعنی‌ " بندهٔ الله" پس این قضیه الله تازگی نداشت! و قبل از تولده محمد حتی "الله" وجود داشته و یک سری از مردم هم بهش اعتقاد داشتند! فقط محمد اومد گفت ""الله اکبر" یعنی‌ الله از بقیه بتها بزرگر است و زورش زیاد تره و من رو فرستاده، حالا دیگه از این به بعد من به عقاید شما توهین می‌کنم و مجبورتون می‌کنم که "الله " رو پرستش کنید! در ضمن این قضیهٔ زنده به گور کردنه دختر‌های عرب هم از اون دروغ‌های شاخ داره که اسلام بسته بگه دوره قبل از خودش که بده ما اومدیم درستش کردیم! همین جوری که الان تو کتاب‌های مدرسه ما آخوند‌ها دورهٔ قبل از انقلاب رو دوره جهل، نادونی، فقر، فساد و بدبختی معرفی‌ میکنند! در صورتی‌ که ما حقیقت رو می‌دونیم!
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:08
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
یک سوالی، اگر زنها رو زنده به گور میکردند پس مادره محمد کی‌ بود!؟ اصلا نسل اینها چجوری ادامه پیدا میکرد؟ نکنه هر ۴۰ تا مرد یه زن داشتند؟؟ پس خدیجه چجوری تاجر بود؟ یک زن تاجر باشه و ۱۰۰ تا مرد براش کار کنند مثله خوده محمد، تو جامعه‌ای که زنها رو چال میکنند؟؟؟ امکان داره؟؟ حتی ۳ تا از خدایانه اعراب زن بودند در اون زمان به اسم "لات"،"عزا" و "مناعت"! حالا دیگه جهلشون چی‌ بود؟ مشروب میخوردند! خوب میخوردند که میخوردند چه ربطی‌ به جهالت داره!؟ الان فرانسوی‌ها که با هر وعده غذایی‌ شراب میخورند جاهل شدند!؟ خوب دیگه جهلشون چی‌ بود؟ خدای یگانه نمیپرستیدند! خوب نمیپرستیدند که نمیپرستیدند. به من و تو چه!؟ الان هندی‌ها که چند میلیون خدا دارند و به انسانیت اعتقاد دارند و حتی حیوانات رو نمیکشند برایه احترام به طبیعت شدند جاهلند؟؟ و ما که میریم حمله می‌کنیم سفرای بیگناهه یه کشور رو میکشیم از رو فهمیده گیمونه! خوب حالا....
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:19
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
حالا..... از همه مهم تر بیایم ببینیم که برای اینکه اعراب از جاهلیت در بیان چه چیزی جایگزین شد! حمله به کفار و قتلشون! مرد‌ها رو بکشیم و به زن‌ها تجاوز کنیم! زنها رو کوچک مغز معرفی‌ کردن! شمشیر بذاریم از مردم پول بگیریم! آخه کشتنه خلق خدا از بزرگ‌ترین جهل‌ها نیست؟ ببینید چه جنگ‌های خونینی راه افتاد بد از اسلام. همین جنگه عمر و علی‌ ۹۰،۰۰۰ مسلمان توش کشته شدند! آیا این جهله بزرگ ترییه؟ یا اینکه مشروب بخوره یه نفر؟؟
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:19
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
baas - روتردام - هلند. کامنت جالبی بود ..اگه مسیح میدونست چنین پسری داره خودشو زودتر به صلیب میکشید.. نقی‌ الله - سیدنی - استرالی.. کامنت شما کاملا حقیقتو عنوان کرده و خیلی‌ قشنگ توصیف کردید.
جمعه 31 شهريور 1391 - 01:19
telesm - لس آنجلس - ایالات متحده
حضار محترم رفتین چیزی‌رو که ایران۱۴۳۵ - لامرد - ایران گفتن خوندین واقعا من متحول شدم نه تو سن فرانسیسکو بلکه وسط لس انجلس.لبیک
جمعه 31 شهريور 1391 - 02:06
سرزمين آزاد - اصفهان - ایران
خالى مى بندند
جمعه 31 شهريور 1391 - 03:12
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران رفیق و کاربرِ عزیز!! نظر شما ربطی‌ به موضوع نداشت! دوما ‌انجیلی که شما از آن یاد کردید ، همانطور که گفتم ، یک انجیلِ جعلیست که ۳۰۰ سال!!!! بد از مسیح نوشته شده و اتفاقا اگر آنرا با اناجیلِ ۴ گانه مقایسه کنید می‌بینید که مطلبِ آن نه تنها از لحاظِ تاریخی‌ و همخوانی با اناجیلِ نوشته شده در زمانِ مسیح مطابقت نمیکند، بلکه از لحاظِ جغرافیایی نیز ، محل‌های ذکر شده در این انجیل، با مکان‌های زمانی‌ که ‌عیسی مسیح در اسرائیل بود مطابقت نمیکند! سنین سالی‌ از شما دارم: آیا مسیح که الگوی صلح جویی‌ بود، به آمدنِ پیامبری!!! شمشیر کش و خون ریز بشارت خواهد داد!؟ کمی‌ تامل کنید!
جمعه 31 شهريور 1391 - 03:24
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان این مثه اون ، اون مثه این و شما هم مثل آدم‌هایی‌ که " بی‌ دلیل و مدرک " فقط برای وقت گذرانی و گرفتنِ وقتِ گران بهای مردم نظر می‌دهید! تاریخ بخوانید به جای این که نظراتِ بی‌ پشتوانه بدهید! مسیح ازدواج نکرده و اگر هم کرده بود ، گناهی مرتکب نمی‌شد ! گناه کسی‌ مرتکب میشود که " بیهوده " به دیگران و اعتقادِ دیگران توهین می‌کند! اگر طالبِ حقیقت هستید ، مطالعه کنید! موفق باشید!
جمعه 31 شهريور 1391 - 03:19
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا البته از نظرِ آزادیِ بیان و عقیده ، دولتِ اسلامیِ ایران چیزی برای گفتن ندارد و تا آنجا رسوا شده اند که مراجع اینان نیز علنا الام میکنند که در اسلام ، مردم رای ندارند! در جوابِ آن فردی که شما به او جواب داده اید ، نظرِ همه عزیزان را به اخبارِ سایتfcnn.co که به لطفِ دولتِ اسلامی در ایران فیلتر است ، در موردِ کلیسا‌های شیراز می‌رسانم!
جمعه 31 شهريور 1391 - 03:53
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا. اگر مسیح به قول شما با جان دادن بر روی صلیب گناه پیروانش رو پس داد، چرا دوباره زنده شد!؟ به خدا کلک زد! نه!؟ تا دید گناه‌ها بخشیده شد پا شد راه افتاد و رفت دنبال کارش!!! چرا مسیح به گفته انجیل روی صلیب دائماً خدا رو صدا میزده که به کمکش بیاد!؟ مگر نه اینکه خواست خوده مسیح بوده که با رفتن به صلیب گناه هارو ببخشه پس چرا اون بالا دائماً از خدا کمک میخواسته!؟ چطور به فرض ناپدید شدن جسد ادعای زنده بودنش رو می‌کنید!؟ شما از این مسلمون‌ها خرافه پرست ترید فقط خدا رو شکر آزارتون کم تره!
جمعه 31 شهريور 1391 - 05:39
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
این همان پازل دنباله دار اهانت به انبیاست. اگر انبیاء الهی را بزنند وحی و کتاب و در نتیجه ایمان به خدا را زدنند. اما پیروز نخواهند شد. متعسفانه غیرت از مسیحیان رفته.
جمعه 31 شهريور 1391 - 06:22
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا فکر نکن در رفتی ها. رفتی سوراخ موش! یادته که چی رو می گم.
جمعه 31 شهريور 1391 - 06:23
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا وجود تو سر شار از تنفر و خشم ونفرته. مگر مریضی، فکر کنم صبح تا شبت رو داری با حرص و نفرت میگذرونی. فکر می کردیم arthemis تو این سایت فقط این مشکل رو داره.
جمعه 31 شهريور 1391 - 06:26
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
چقدر زیبا میشد که خدای بزرگ اینقدر ادیان مختلف را درست نمیکرد و مردم جهان را اینقدر سرکار نمیگذاشت و به جون همدیگر نمیانداخت و خودش نسبت به توانائی‌هایی‌ که داشت مستقیماً با مردم ارتباط برقرار میکرد و قال قضیه کنده میشد البته هنوز هم دیر نشده و اگرخداوند هم پی‌ به اشتباش برده باشد و ریشه ادیان را بکّند و آنها را نابود کند و به بندگانش بگوید از فردا من بدون واسطه خودم باهاتون تماس میگیرم و حرف میزنم, چون خدا قدرت هر کاری را داره،با یک حجی مجی لاترجی، یک دستگاهی را به مغزمان اضافه کنه که همینطوری که خدا حرف میزنه آن دستگاه به زبانهای مختلف ترجمه کنه و دیگه این‌همه کشت و کشتار و جنگ مذهبی‌ نشه که هر کی‌ بگه دین من بهترینه!با این‌همه مذاهب جور واجور , بعضی‌ اوقات با خودم فکر می‌کنم یا خدا می‌خواهد تا آبد این ملت را سر کار بگزارد و خودش کیف کند?!، و یا اینکه خدا خودش هم ناقص العقل است?!، و از همان اول نتونسته یک دین کامل بسازه به تناسب عقلی که به بشر داده؟، در پایان ما از خداوند خواهشمندیم که به این بازیها پایان بدهد و دیگر بیشتر از این ما بندگان را سر کار نگذارد! متشکریم
جمعه 31 شهريور 1391 - 08:21
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
میدونین زرنگ ترین آدم دنیا کیه؟ اونی که با مریم رفت سانفرانسیسکو بعد انداخت گردن خدا!
جمعه 31 شهريور 1391 - 08:24
ایران1435 - لامرد - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا شما که ایران نیستی بدونی اینجا واقعا چجوریه تاکید می کنم واقعا نه به دروغ غربیا!!!!ما تو مجلس نماینده مسیحی و سنی و...داریم.تو ایران حدود 100000 یهودی هستند که بیشتر از کل یهودیای خاورمیانه هست اگه اینجا باهاشون بد برخورد میشد مثل شما یا قبل از شما از این کشور می رفتند چون اگه براشون بد بود می رفتن اروپا که می تونست براشون بهشت باشه!!!ضمنا می خوام بگم شما کی دیدی یه مسلمون به ادیان دیگه توهین کنه کل پیامبران برای ما عزیزن و همشونو دوست داریم و همشون انسان های پاک و مقدسی بودن.
جمعه 31 شهريور 1391 - 09:38
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا تو که اینقدر ادعای علم و دانش و مطالعه در باره اسلام رئ داری بورو حداقل تاریخ ویل دورانت قسمت اسلامش رو بخون شاید کمی خجالت کشیدی بعدش.
جمعه 31 شهريور 1391 - 11:33
صمصام - سیدنی - استرالیا
Adamkoki - تهران - هفت چنار - ایران. محمد جلوی زنده بگور کردن فیزیکی دختران را گرفت ولی آیینی که آورد 1400 سال است نیمی از بشریت مسلمان را که بهش میگن زن مسلمان بطور کامل زنده بگور کرد و جلوی تمام حقوق انسانیش رو گرفت....محمد گفت بت های سنگی و چوبی رو نپرستید ولی بتی نامرئی به نام الله خلق کرد که سایه شومش بر سر جوامع مسلمان تاریکی انداخت و جلوی آزاد اندیشی و پیشرفت انسانیشون رو گرفت..بنابر این اگر انسان آزاد اندیشی هستی بر خلاف اسمت، کوکت نکردن و میتونی خودت تشخیص بدی، تحت سلطه افکار قرون وسطایی یک عرب بادیه نشین نباش و بگذار عقلت کمی نفس بکشه
جمعه 31 شهريور 1391 - 11:34
صمصام - سیدنی - استرالیا
baas - روتردام - هلند. دوست من، این یارو که شما میگی خود مسیح هستش نه پسرش.. و تازگی هم ظهور کرده و طبق اعتقادات شیعه قراره بیاد پشت سر آقا امام زمون نماز بگذاره ولی حالا که آقا نیومده و رفته تعطیلات، این مسیح مریم خانوم هم فعلا داره تو سایت ایرانیان یو کی پشت سر آغا خامنه ای، و برای تهیه مقدمات ظهور، در مقابل ساعتی هفت هزار تومن کامنت میگذاره...
جمعه 31 شهريور 1391 - 11:43
ایران1435 - لامرد - ایران
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان دنیا محلیه برای آزمایش انسان ها و خداوند این همه پیامبر فرستاد که بشر رو هدایت کنن اما خود انسان ها این اختلافات رو به وجود آوردند پس تاوان اشتباهشون رو تو اون دنیا پس میدن.
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:45
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان این دستگاهی که شما میگید وجود داره، فقط همه نمی‌تونن بهش دست پیدا کنن. دل‌ پاک می‌خواد و محبت و خلوص.
جمعه 31 شهريور 1391 - 12:59
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
مسیح پسر مریم - تهران - ایران وجود شما پر از خشم و نفرت هست، نگاه کن به حرفهایی که میزنی. کلا مسلمانان اکثرشون همینطورن، خشن و بی‌ ظرفیت و کوته فکر.
جمعه 31 شهريور 1391 - 13:01
delmorde - یوتوبوری - سوئد
ab shangooli - لندن - انگلند. من هم همین سئوال رو دارم این کتیبه چیزی رو ثابت نمی کنه که هیچ بلکه دروغ محض است این اقای پروفسور خودش نمی داند چی میگه گویا در حال خماری بوده که این اراجیف رو سرهم کرده.نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا. قربون ادم چیز فهم. خوب بیان کردی برا.
جمعه 31 شهريور 1391 - 13:48
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
freedom-is-not-free doom - ملبرن - استرالیا نظرِ شما مثل اطلاعاتِ شما از مسیحیت است! با این اطلاعات بهتر بود در مورد روس پختِ سنگک نظر میدادید! !
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:11
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
مسیح پسر مریم - تهران من قائم شدم!؟ خوب یادمه منظورت چیه!> خیلی‌ دوس داری که دستت به من برسه و منو بکشی نه؟ یا اون سازنده فیلم را!! اصلا همه رو بکشید! از آنجا که حرفی‌ برای گفتن ندارید و مشکلاتِ روانی‌ شما فقط با کشتن حال میشه! میگی‌ نه! مساله اینه که مشکلِ شما فقط مسیحی‌‌ها نیستند ، بلکه شما با هر کس حرفِ حق بزند مشکل دارید و چون جوابِ منطقی‌ ندارید آنها را میکسید! مثل ندا و سهراب! دیدی اعتراف کردی که تحدید و تحقیر و آدم کسی‌ تو ذاتِ اسلام است! خدا را شکر می‌کنم که مسلمینِ وحشی چون تو ، اسلام را رسوا کرده اند!
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:16
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
ایران1435 - لامرد - ایران این جمله تان به دوستمان " تو که ایران نیستی‌ بدونی اینجا چه جوریه " ما را کشت!! این شما هستید که نمی‌دانید در دنیا چه خبر است! آنم به لطفِ دولتِ اسلامیِ سانسور چی‌! در کشوری که اینترنت حتا برای شیعیان سانسور میشود، و شیعیانِ مخالفِ رهبر مورد شکنجه و تحدید واقع میشوند ، حرف از آزادیِ ادیان و اقلیت‌ها مثل جکِ بی‌ مزه‌ای میماند که بوی گندش دنیای را فرا گرفته! وقتی‌ محمودِ منصوب منش ، در راهِ نیویورک از راهکار برای حلِ مشکلاتِ دنیا حرف میزند، انتظاری بیشتر از این از کاسه لیسانِ قباحت نداریم! واقعا خجالت بکشید‌ای دروغگویانِ خون ریز! گزارشِ احمد شهید در مورد بازداشتِ ۳۰۰ نو کیشِ مسیحی ، کلِ دنیا را به شوک فرو برده! ۲۰ سالِ پیش ، ۳ کشیش که اتفاقا ۲ تی‌ آنها آرمانی بودند به دستورِ عنترِ قبیح به قتل رسیدند و همین قاتل در نماز جمعه!! یعنی‌ مثلا محلِ عبادتِ خدا!! به دروغ مجاهدین را عامل این قتل‌ها دانست! رهبرت که آن باشد ، انتظاری از تو نیست! مرگ بر دیکتاتور!
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:29
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
همسایه دکتر شریعتی - ایران شما میدانید که مسیحیان ، بر عکسِ بعضی‌ از دوستان ، با منطق بحث میکنند! پس اگر شما آن شخصهِ مذکور را که با مریم به سانفرانسیسکو رفته ، با شواهدِ تاریخی‌ معرفی‌ کنید ، برنده این مناظره و دادگاه هستید و اگر نه، دادگاه بر علیه شما حکم صادر کرده و شما را به عنوانِ یک شخصِ هتاک و سبک مغز معرفی‌ خواهد کرد و در بهترین شرایط و برای این که از مجازاتِ قانون ( افکارِ عمومی‌ ) در امان باشید ، ممکن است وکیلِ مدافع شما ، شما را یک روانی‌ و بیمار معرفی‌ کند! پس بد از این قبل از حرف زدن ، به فکرِ جوابی‌ که خواهید گرفت باشید! در ضمن آن موقع " سانفرانسیسکو " وجود نداشت!
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:34
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
صمصام - سیدنی - استرالیا کجا بودید!! مدتیست که آزاد اندیشان به مرخصی رفته اند و کاسه لیسان ، با تغییرِ نامِ کاربری!!! به کاسه لیسی‌ مشغولند! اینها فکر میکنند که چون آزاد اندیشان نیستند، یعنی‌ شکست را قبول کرده اند غافل از این که معنی‌ غیبتِ آزاد مردان همان " جوابِ ابلهان خاموشیست " می‌باشد! صحنه را خالی‌ نگذارید!
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:39
agha ejaze - وین - اتریش
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان - دوست عزیز, در اعتقاد مسیحیت دقیقا همین خواسته شما برآورده شده. مسیحیان به این معتقدند که خداوند جایگاه سلطنت خود را ترک می کند و به صورت جسم انسان به زمین می آید به این دلیل که می خواهد خودش با انسانها بدون هیچ واسطه ای رابطه برقرار کند. اگر دوست داری اول تورات و بعد انجیل را مطالعه کن. البته نه انجیل برنابا. انجیل برنابا انجیل جعلی ساخته شده توسط مسلمانان است.
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:48
agha ejaze - وین - اتریش
برای من کار این سیاستمداران خیلی جالبه! اول فیلم محمد درمی آید و بعد همزمان با آن کشف می کنند که مسیح زن داشته :-) این سؤال را از خودتون پرسیدید که چرا این دو اتفاق همزمان افتاده? ١ هفته دیگه موسی و ابراهیم هم سر و کلشون پیدا می شه. چقدر ما آدمها ساده ایم که گول بازیهای اینها را می خوریم و به جان هم می افتیم نه?
جمعه 31 شهريور 1391 - 14:53
agha ejaze - وین - اتریش
صمصام جونم, زدی آدم کوکی را ترکوندی:-)))))))
جمعه 31 شهريور 1391 - 15:34
elinaz - مونترال - کانادا
خوب گفته همسرم نگفته زن صیغه و معشوقم؛؛؛؛ چه گندش می‌کنن تازه یک همسر باز خوبه یکی‌ بود
جمعه 31 شهريور 1391 - 15:29
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
agha ejaze - وین - اتریش. -----مرسی‌ از راهنمائی شما دوست عزیز و گرامی !
جمعه 31 شهريور 1391 - 16:01
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا--چه ربطی داره عزیز جون. من زندگی مسیح را خوندم و اونچه وجود داره حقیقت یا دروغ می دونم. مگه من گفتم شوهر عمه ام بوده. من میگم همشون از توی یه جوب آب خوردن. مگه حتمآ باید ازدواج کرد و سکس داشت؟
جمعه 31 شهريور 1391 - 16:11
پیام آقا - خارلمن - سویان
با عرض معذرت خدمت دوست امیدوار پر از جلالمون عرض شود که اسم اون آقاهه یوسف نجارست و طبق سند تاریخی بسیار با مریم خانم دوست بودند. منظور از سانفرانسیسکوئی که اون دوستمون در کامنتش اشاره کرده رو هم می تونید با دیدن فیلم یا خواندن کتاب "دائی جان ناپلئون" درک کنید. بنابرین تا مسلمونا حماقتی می کنند، نیائید و دین خودتون رو آب بکشید. دنیا هنوز قرون وسطی و دو هزاره تسلط اربابان کلیسا یا خاخامهای یهودی را از یاد نبرده است. و در آخر طبق فرمایش شاعر توانائی چو خودم:. لعنت به هر سه دین سامی، یهودی و مسیحی و اسلامی
جمعه 31 شهريور 1391 - 16:41
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
پسر مسیح --- همین که به کابوس شبه تو تبدیل شدم برایه من بسّه!‌ها ها‌ها
جمعه 31 شهريور 1391 - 18:48
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
ایران۱۴۳۵ - لامرد - ایران ...‌ها ها ها. خندیدیم. مسلمون جماعت احترام بذاره به بقیه؟ همین هفته‌ی پیش ۴ نفر بی‌ گناه رو کشتید! ۳۰ سال هست دارید می‌گید مرگ بر آمریکا و اسرائیل به خاطره دینشون! واگر نه چرا نمیگید مرگ بر عراق که این همه ایرانی‌ کشتند!؟ در تاریخ هر کس بر ضده شما حرف زده کشتید! حالا اومدی میگی‌ ما به همه احترام میزاریم!؟ گفتم که مسلمون اگه صحبت از احترام بکنه یعنی‌ زورش نمی‌رسه! اگه برسه سره طرف رو قطع میکنه! چرا محمد احترام نذاشت به قوم بنی‌ قریظه و ۷۰۰ نفرشون رو گردن زد چون یهودی بودند؟؟ چرا مسلمون‌ها به ایرانی‌‌ها احترام نذاشتند و به ایران حمله کردند که مارو مسلمون کنند پس؟
جمعه 31 شهريور 1391 - 18:53
perser68 - فلوریدا - امریکا
مگه مسیح آدم نبوده؟پس چی‌ بوده،آلومینیوم بوده!؟میگن آلومینیوم خیلی‌ دوامش زیاده!متنفففففففففففففففففرم از هرچه مذهب!به کسی‌ هم ربط نداره!
جمعه 31 شهريور 1391 - 20:47
perser68 - فلوریدا - امریکا
omid por jalalلسآنجلس آمریکا. چون شما اونقدر به مذهب بها میدی و آدم مذهبی‌ هستی‌ این دلیل نمی‌شه که من آدم تازه واردی باشم!برای من پاک بودن و انسان بودن کافیه و هیچ علاقه‌ای به مذهب ندارم و دنیای من به دور از هر مذهبیه!و هیچ علاقه‌ای هم ندارم به داستان نوشتن!
جمعه 31 شهريور 1391 - 20:59
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
پرجلال عزیز ! اگه من اشتباه می کنم پس این عیسای شما باید تنها آدم تک کروموزومی دنیا از ابتدای خلقت تا بحال باشه ! و به نظرت در قرن بیست و یکم این حرف یه خورده خنده دار نیست؟ضمنا سانفرانسیسکو از ابتدای خلقت تا بحال وجود داشته شما غافل بودی !
جمعه 31 شهريور 1391 - 21:42
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
perser68 - فلوریدا - امریکا اگر علاقه‌ای به مذهب ندارید پس اظهار نظرِ بیهوده نکنید! البته ما مسیح را مذهب نمی‌‌دانیم بلکه تنها راهِ نجات و الگوی " انسانیت "! شما می‌گوئید " انسان " بده اید! از اصولِ انسانیت این است که بدونِ تحقیق در مورد چیزی نظر ندهیم! اگر شما علاقه‌ای به داستان نویسی ندارید!!! پس آن " داستان " مسیح مثل بقیه مورد و رفت !!! از کجا آمد! پس در نظر دادن دقت کنید! موفق باشید!
جمعه 31 شهريور 1391 - 21:59
ایران1435 - لامرد - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا من چی گفتم تو چی میگی؟؟من گفتم به پیامبران و ادیان دیگه توهین نمی کنن مسلمونا..تو اومدی میگی مسلمونا میگن مرگ بر اسراییل..در مورد جنگ بنی قریظه خیلی مطمئن حرف میزنی!!!!انگار مستقیم اونجا بودی و دیدی!!!!بعدشم تو جنگ حلوا پخش نمی کنن!!!!در مورد عراق هم فکر کنم یادت رفته کیا سفت وسخت پشت عراق وایسادن و بهش تجهیزات می دادن الان شما رفتی حرفای اونا رو باور می کنی و ایرانیا رو دروغگو!!!!ما اگر می گیم مرگ بر امریکا به دولت وسیاست ها و جنگ طلبیهاش میگیم نه به مردمش!!!شما شدی اسباب بازی دست یه مشت غربی و هر چی بگن با دید منت می پذیری و می دونم الان می خوای بگی ما شدیم بازی دست به گفته خودتون ملاها.. اینو بگم حداقل ما افسارمونو دست یه مشت غربی ندادیم و حداقلش ایرانمون رو در هر شرایطی دوست داریم و همه جوره ازش دفاع می کنیم
جمعه 31 شهريور 1391 - 22:09
winnie1987 - بيرمنگهام - يوكي
ایران1435 - لامرد - ایران همین که شما میگی‌ انجیل برنابا این یعنی‌ توهین به مسیحیت. همین که میگی‌ اسرائیل بده یعنی‌ توهین به یهودیها. اگه تو جنگ حلوا پخش نمیکنن چرا ۱۴۰۰ ساله سینه حسین رو میزنید؟ شما چرا شدی اسباب بازی دست یه عده دزد آدم کش و قاتل و شکنجه گر‌؟ شما ایران رو دوست نداری، رهبر و ولایت رو دوست داری.
جمعه 31 شهريور 1391 - 23:53
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
ایران۱۴۳۵ - لامرد - ایران .. اولا که من که توهین نکردم به محمد. حقیقت رو راجع‌به زندگی‌ ایشون میگیم می‌گید توهین نکن! اگه کاره توهین آوری هست پس چرا انجام می‌داده!؟ تو یعنی‌ میگی‌ پیامبر با کنیز هاش هم بستر نمی‌شده!؟ اگه همون رو بپرسم چرا؟ میگی‌ توهین نکن! راجبه بنی قریضه هم برو جلو یکی‌ دیگه ماله کشی‌ کن. چجور جنگی بود که کّل قوم تار و مار شد و یک نفر از مسلمون‌ها خون از دماغش نیومد!؟ یه سری آدمه بی‌ گناه رو کشته حالا میگی‌ تو جنگ حلوا پخش نمیکنند؟ در ضمن اگه شما مسلمون‌ها با دولته آمریکا مشکل دارید چرا دم به دم آدمه بیگناه میترکونید یا گردن میزنید؟؟ همین هفته پیش این ۴ نفر چه ربطی‌ داشتن که سرشون رو بریدید؟ اینم پس ماله کشی‌ یه دوّمت که رسوا شد!
شنبه 1 مهر 1391 - 01:24
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
ایران۱۴۳۵ - لامرد - ایران .. به نظر من از هر داری میخوای از خودتون دفاع کنی‌، از راهه صلح طلب بودنه مسلمون‌ها وارد نشو، که جز اینکه به ریشت مردم بخندند چیزه دیگیی‌ نداره! در ضمن آخوند‌ها عرب هستند و کشوره ما رو به غنیمت کشیدند! این اون چیزی یه که تو مخه امثال تو کردند ، که ما پولتون رو می‌خوریم، بهتر از اجنویهاست! اگه ۱۰۰۰ تا ایرانی رو در راهه اسلام بکشند، خوده تو میای به به چه چه میزنی‌ تو این سایت. پس شما خود فروختهٔ الله هستید، و ایرانی‌ نیستید!
شنبه 1 مهر 1391 - 01:25
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی اما من فکر می کنم اسلامه که کابوسه شبهای تو شده. بیچاره ها آخرتتون تباهه. هر کس ولایت امام علی رو قبول نداشته باشه کافره و در بهشت جایی نداره.خواهی دید.
شنبه 1 مهر 1391 - 06:03
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
ایران1435 - لامرد - اینایی که بر قلب ها و دل هاشون مهر خورده رو نمیشه هدایت کرد خود خدا خواسته. فقط میشه بهشون گفت که نقی ما که جامون راحته و رهبرمون رو هم دوست داریم این شمایی که 33 ساله داری کابوس می بینی، پس از اسلام عصبانی باش نقی جان و از این عصبانیت بمیر.
شنبه 1 مهر 1391 - 06:13
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
همسایه دکتر شریعتی - ایران خنده دار این است که در قرنِ ۲۱! وقتی‌ هنوز نمی‌‌دانیم که " آدم و حوّا "که از آمیزشِ جنسی‌ به وجود نیامده اند، و ترکیبِ کروموزومی در کار نبوده ، پس خدا میتواند مسیح را نیز بدونِ ترکیبِ کروموزومی به وجود آورد! از آنجا که در اعتقادِ مسیحیان ، خدا قادر به این کار است، نه تنها اعتقاد به زده شدنِ مسیح از مریم بدونِ وجودِ اسپرم خنده دار نیست ، بلکه اثباتِ تواناییِ خداوند در " خلقتِ دوباره " است! شما اگر واقعا مشتاقِ دنستانِ واقعیتِ تولد ، زندگی‌ ، مرگ و قیامِ مسیح هستید، میتوانید با تحقیقِ صادقانه ، همه چیز را در یابید! مسیح فرمود " حقیقت را بجویید و حقیقت شما را آزاد خواهد کرد "! این یعنی‌ بر عکسِ اسلام ، مسیح مردمِ جهان را به تحقیقِ آزاد در موردِ او دعوت می‌کند! موفق باشید!
شنبه 1 مهر 1391 - 07:22
ایران1435 - لامرد - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا ما ارزومونه که خودمون رو بدیم دست خدامون- تو نمی تونی درک کنی من چی میگم و نخواهی کرد - بالاخره یه روزی حقیقت روشن میشه اون روز می فهمی که توهین کردی یا نه - در مورد جنگ بنی قریضه من این سوال رو دارم اینکه مگه پیامبر با یهودیا پیمان نبسته بود که می تونن مسالمت امیز در کنار مسلمونا زندگی کنن؟نکنه می خوای بگی اینم دروغه؟البته هر حقوقی مسلمونا داشتن یهودیا هم داشتن و تو اون پیمان ذکر شده بود - خود یهودیا بودن که توطئه چیدن و کارهای بسیاری علیه حکومت انجام دادن و پیمان شکستند و جنگ راه انداختن - خودشون نخواستن - در مورد اینکه خون از دماغ مسلمونا نیومد هم که اگه راست باشه خب قدرت مسلمونا رو می رسونه اگه نزنی میزننت
شنبه 1 مهر 1391 - 08:53
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران .. این که بی‌ منطق‌ترین حرفی‌ هست که از مسلمون‌ها میشه شنید. تو نهج البلاغه که نوشته "حلا‌ل زاده را از حـ... چجوری تشخیص بدیم؟ گفته هر کس مهره من در دلش نیست حرم زاده هست" !!! اینم از منطق مولای متقیان! تازه شما دم از احترام به عقایده دیگران هم میذارید. یعنی‌ مثلا اگه بگیم ۸ میلیارد نفر تو دنیا هستند، ۷.۸ میلیارد نفر حـ... و جهنمی هستند! فقط شما ۲۰۰ میلیون شیعه میرید بهشت و حلا‌ل زاده هستید!؟‌ها ها ها.. بابا خیلی‌ کارتون درسته!راستی‌. اتفاقا سنی‌ها هم میگن هرکس امامته ابوبکر رو قبول نداره جاش تو جهنمه! مسیحی‌‌ها هم میگن هر کس مسیح رو به عنوان تنها نجات دهندهٔ خویش قبول نداره جاش تو جهنمه! یهودیها هم همینو راجع‌به موسا میگن! هندی‌ها هم همین رو راجع‌به گاو میگن! حالا تو چرا انقدر مطمئنی؟؟
شنبه 1 مهر 1391 - 09:56
ایران1435 - لامرد - ایران
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا اینجا کسانی هستند که میگن خدایی وجود نداره ما بحثمون سر مسیحی و مسلمون بودن نیست
شنبه 1 مهر 1391 - 12:07
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
ایران۱۴۳۵ - لامرد - ایران . من هیچوقت نزدم زیر حقیقت و دروغ بافی‌ و ماله کشی‌ نکردم. بنی قریضه با محمد پیمانه دوستی‌ بست! این رو قبول می‌کنم! ولی‌ آیا میدونی‌ چرا پیمانشون رو شکستند؟ بخاطر اینکه پیامبر شروع کرد ازشون پوله زکات گرفتن، شروع کرد گفت باید برید جهاد کنید! اونا هم گفتن برو بابا! تازه محمد رو جدی نمیگیرفتند چون می‌گفتند تو داری داستان‌های کتابه مارو فتو کپی میکنی‌ ! پیامبر هم همشونو جمع کرد وسطه بازار، زن، بچه، پیر، کوچیک بزرگ همرو سر زد! اونا جنگ نمی‌کردند که داری میگی‌ جنگ بود! یه سری آدمه عادی رو به خاطره اینکه حاضر نیستند زکات بدهند و برن جهاد ایشون گردن زد! اینکه میگی‌ قدرته مسلمون هارو نشون میده! من در عجبم که این الله چجور قدرتی‌ داره که بجز با کشتنه مردم هیچ راهه دفاع نداره از خودش! شما برو تاریخ رو بخون بیا یه مثال بزن که قدرته مسلمان‌ها بجز با خشم، قتل، توطعه، آدم کشی، تجاوز و ترور ثابت شده باشه! همین هفته‌ی پیش به محمد توهین کردند، مسلمون‌ها ریختند ۴ نفر رو کشتند، بعدش گفتند قدرته اسلام رو می‌بینید!! آره میبینیم، ممنون ازتون!‌ها ها ها
شنبه 1 مهر 1391 - 12:58
ایران1435 - لامرد - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا باز اومدی تاریخی که تو مخت کردن رو اینجا بلغور کردی؟؟اون تاریخی که ما می خونیم با اونی که غربیا تو مخت کردن زمین تا اسمون فرق داره پس تو راه خودتو برو ما هم راه خودمونو میریم حالا هر انسان ازاده ای خودش انتخاب می کنه کدوم درسته کدوم غلط البته اگه به دنبال حقیقت باشه
شنبه 1 مهر 1391 - 14:12
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
پر جلال عزیز من بارها باخودم عهد کردم که با پیروان ادیان مختلف درباره دینشون بحث نکنم چون خوابیده را می شود بیدارکرد اما کسی که خوش را به خواب زده رانه نمیشه بیدارکرد. ومحض اطلاع آدم و حوایی هم اگه به اون معنی که شما میگی بعنوان پدرو مادر بشریت وجود داشته اند همینطوری از گل و دمیده شدن روح القدس(که معلوم نیست چه معجونی هست!) بوجود نیامده اند. هیچ علم دیرینه شناسی هم بوجود آمدن زندگانی در جهان را به شکل" همینطوری "یا " به قدرت خدا" (اونم خدایی که شما بهش باور دارین که میاد با مریم میره سانفرانسیسکو و نه خدای واقعی ) تایید نکرده. دیدی باز حواسم پرت شد بحث کردم دیگه قول میدم درباره ادیان چیزی نگم. اصلا شراب مسیح و آب کوثر ارزونی خودتون! . و به عنوان آخرین جمله در این بخش: ای کسانی که ایمان آورده اید جان مادرتون کاری به کار کسانی که ایمان نیاورده اند نداشته باشید!
شنبه 1 مهر 1391 - 17:06
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
همسایه دکتر شریعتی - ایران/ شأن و عظمت حضرت مریم(س) هنوز شناخته شده نیست، و جایگاه حضرت مریم هنوز شناخته نشده. چون برای حضرت مریم مرد معصومی پیدا نشد، ایشان ازدواج نکرد و با اراده الهی مسیح(ع) را باردار شدند و تنها زن معصومی که مرد معصوم برایش پیدا شد یعنی حضرت فاطمه(س) بود که دیگه چنین محدودیتی نداشت.
شنبه 1 مهر 1391 - 18:54
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا انقدر بی تربیتی که مسئولین سایت مجبورن همیشه حرفات رو ویرایش کنند. اینم از ادب شماها
شنبه 1 مهر 1391 - 20:03
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
مسیح پسر مریم - تهران - ایران . من هر سری اومدم یه آیه قران رو نوشتم معنیش رو ، یا از مولای متقیان یه تیکه خوندم سانسور شد!‌ها ها ها. پس شما برو به ادبه مولای خودت شک بکن! مثل همین چند تا کامنت قبلی‌. که حضرت علی‌ گفته "فلان" زاده را از حلا‌ل زاده چجوری تشخیص بدیم؟ ایشون گفته هر کس من رو دوست نداره "فلان" زاده هست! اونوقت ایشون با ادبه!؟؟ یا امام صادق که میگه، هر وقت خواستی‌ با زنت "فلان" کار رو بکنی‌، اگه نگی‌ "بسم الله رحمان رحیم" شیطان میره داخل می‌شه به "فلان" ! حالا اگه من همین رو بنویسم، این سایت مجبوره سانسورش کنه! یا قضیه پیامبر و کنیز هاش! خوب معلومه باید سانسور کنه، انقدر که صغیر الشانه این مطلب! پس شما برو به ادبه مولای خودت و پیامبرت شک بکن! اختره تابناکه دو عالم، مخلصه شما، نقی‌ !
یکشنبه 2 مهر 1391 - 04:03
akbarboy - تبریز - ایران
نقی الله ساکت باش ...
یکشنبه 2 مهر 1391 - 10:00
مسیح پسر مریم - تهران - ایران
نقی‌ الله - سیدنی - خودت رو گول نزن. پیج ها کامنت های قبلیت رو ببین که دائما در حال فحش دادن با ما و اسلامی و همش ویرایشت می کنند. من چی بگم از حرف امام صادق تو چون کوچیکی و کج فهم و ظاهر بین معنای ظاهرشو می فهمی. من هم حوصله ندارم برات تفسیرش کنم.برو خودت دانشت رو بالا ببر.
یکشنبه 2 مهر 1391 - 10:15
نقی‌ الله - سیدنی - استرالیا
akbarboy - تبریز - ایران .. من آزادی یه بیان دارم هرچی‌ دوست دارم بگم. تو اگه دوست نداری گوش نکن! یا اگه میتونی‌ دفاع کنی‌ بیا بحث کنیم! تو هم حتما از همون‌ها هستی‌ که ۱ بار هم قران رو نخوندی ولی‌ میگی‌ کله علم دنیا توشه ! نه؟ خیلی‌ دوست داشتی دستت بهم می‌رسید کلمو میبریدی در راهه الله، نه؟ آخه شما که نمی‌تونید حرف بزنید مثله ...، زبونه اسلام شمشیره فقط! ولی‌ بسوز که دستت بهم نمی‌رسه!
یکشنبه 2 مهر 1391 - 11:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.