آزادی شماری از زندانیان سیاسی در ایران

گزارش ها حاکی است که شماری از زندانیان سیاسی از زندن اوین آزاد شده اند  پیشتر عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از عفو  ۱۳۰ نفر  از ندانیان سیاسی و امنیتی خبر داده بود.
 
به گزارش وب سایت «کلمه»، علیرضا کیا، حمزه کرمی، حمیدایزدیاری، معصوم پردیس، رامین چاوشی، آرش ریکی، علی ملیحی، قاسم شعله سعدی، اسماعیل صحابه، کوروش کوهکن، حمید مقدسی، حسین ثابت، امیر بهمنی و  رحمان بوذری روز چهارشنبه  از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شدند.
 
به گزارش «کلمه» بیشتر این زندانیان قسمت که اعظم دوران محکومیت خود را گذرانده بوده اند از بازداشت شدگان مربوط به اعتراض های انتخابات ریاست جمهوری هستند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس  عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی  روز سه شنبه گفته بود که به مناسبت «عید فطر» تعداد ۱۳۰ نفر از محکومان جرائم امنیتی  از سوی رهبر ایران  مورد عفو  قرار گرفتند.
 
دادستان تهران گفته  است، ۹۰ نفر از محکومانی که  مورد عفو قرار گرفته اند  در حال گذارندان دوران زندان خود هستند.
 
عباس جعفری دولت آبادی همچنین گفته است: مجازات حبس برخی از محکومان جرائم امنیتی نیز تخفیف و تقلیل یافته است.
 
در حالی خبر آزادی شمار یاز زندانیان سیاسی منتشر شده است که گزارش های حاکی است در پی مخالفت با مرخصی استعلاجی ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب ، این زندانی سیاسی از بیمارستان به اوین بازگشت.
 
به گزارش  پس از آن که ابوالفضل قدیانی در اعتراض  به رفتار مسولین زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد حال وی وخیم  و  به بیمارستان اعزام شده بود. اما شامگاه سه شنبه  به دلیل آنکه مسوولان قضایی با مرخصی درمانی اش موافقت نکردند،  به زندان اوین بازگشت.
 
طبق این گزارش  ابوالفضل قدیانی  به دلیل این که با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زد.
 
به گزارش کلمه، ابوالفضل قدیانی که پیشتر به یکسال حبس تعزیری محکوم شده و آن را گذرانده، پس از آن و تا الان نزدیک به هشت ماه است که بدون هیچ حکم و محکومیتی در زندان نگهداری می‌شود.
 
گفته شده «به علت اعتراض‌های مکرر به اقدامات غیرقانونی آیت الله خامنه‌ای» تاکنون چند پرونده مفتوح شده و ۵ سال حبس غیرقطعی نیز صادر شده است که هنوز به وی یا وکیل او ابلاغ نشده است.

+97
رأی دهید
-22

ghafas - مشهد - ایران
خدا رو شکر ...بیاین این یه دفعه خودتون رو اذیت نکنین و فقط به خاطر اونا شاد باشیم .
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 00:56
Royan - کالیفرنیا - آمریکا
این آزادی‌ها برای کاهش عصبانیت ملت به دلیل عدم توجه مسئولین به زلزله هست، اینطوری میخو اهند مردم را نرم کنند تا روز قدس هم یه جورائی آبرومندانه‌ برگزار بشود. حالا به هر دلیلی‌ که آزاد شدن واقعاً براشون خوشحالم .
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 01:55
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
دیگر به آنروز که چاقو به ماتحت علی‌ گدا روضه خون ۵ زاری مسجد کرامت مشهد در زمان پادشاه فقید فرو رود و پس از آن در میدان توپخانه تهران به جرم جنایت بر علیه اقوام ایرانی‌ و ۱۰۰۰ ران کثافت کاری دیگر به دار آویخته شود چیزی نمانده است ، کمی‌ صبر صبح سحر نزدیک است. ننگ و نفرت ابدی بر مزدوران و کفتاران حکومت وحشت و سیاهی‌های اسلامی- فاشیستی- اشغالگر + طرفداران بیسوادش در این سایت اینترنتی به امید آنروز.امین.
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 01:07
دل سوخته - اریزونا - امریکا
خدارو شکر که عده ای از دست این بی شرافت ها رهایی پیدا کردند . گرچه خیلی از این زندانیان سیاسی بصورت نمادین ازاد کردن بعد از چند روز مجدد به زندان باز گردانده میشن و اینجور که توی بوق و کرنا اعلام میکنن بدون سروصدا به زندان باز میگردن
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 02:35
Shadan Shirin Sokhan - هایدلبرگ - آلمان
(@)--سقوط حاج آقا بشار اسد نزدیک است!! ، و آخوندها معنی و مفهوم این خطر و سیگنال را بهتر از من و شما می‌فهمند ! و عاقبت این روز شوم را بهتر از من و شما لمس میکنند !!! آخوندها میدانند که بعد از سوریه نوبت قیام ملت ایران است !!!! حسابی‌ تن‌ و بدنشان داره عین بید زیر ابا و عمامه می‌لرزه !! حالا دیگه نوبت انتقام ملت است !!! به‌‌ زودی منتظر این روز باشید که نزدیک است!!!، یک آخوند کشی راه بیفتد که حتی در تاریخ مکه و مدینه هم ثبت شود !! ببینید آن روز را ، روزی است که حتی خداوند هم در شادی ایرانیان سهیم خواهد شد ! آمین
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 04:16
Reza Pir - تهران - ایران
خدا را شکر ، جمعی از عزیزان به جمع خانواده شان پیوستند
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 07:27
yasamangoleziba - تهران - ایران
به خاطر تحریم پول ندارند که به زندانیها غذا بدن، باز خدا رو شکر که به هر دلیلی‌ آزاد شدند...
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 07:29
baas - روتردام - هلند
مگر داشتیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 26 مرداد 1391 - 13:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.