پرسش های بی پاسخ در مورد مرگ مریلین مونرو

پوستر مریلین مونرو در کن فرانسه

نیم قرن از مرگ مریلین مونرو در سن ۳۶ سالگی می گذرد و هنوز هم بسیاری در مورد نحوه مرگ وی و سئوالات بی پاسخ مربوط به این حادثه سوء ظن و تردید دارند. مرلین مونرو روز پنجم ماه اوت سال ۱۹۶۲ درگذشت.
 
شاید پیشرفت های علمی، از دستاوردهای علم ژنتیک و شناخت دی ان ای گرفته تا امکان تجزیه و تحلیل بهتر داروها و تاثیرات آن بتواند به بازبینی دقیقتر تحقیقات مربوط به مرگ وی کمک کند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس می نویسد که مرگ مریلین مونرو جهان را متعجب ساخت و از همان زمان بسیاری بر این باور بودند که دلیل مرگ وی برخلاف ادعاهای رسمی که خودکشی اعلام شده بود، محصول یک توطئه و یا نتیجه یک مجموعه حوادث اسرار آمیز بوده است.
 
دلائلی که این دیدگاهها برای دفاع از سوء ظن خود ارائه می دهند عبارتند از فاصله بیست و پنج دقیقه ای بین زمان اعلام مرگ وی و رسیدن ماموران پلیس به محل حادثه، منتشر نشدن نتایج آزمایش های کالبد شکافی مربوط به دستگاه گوارش وی و کامل نبودن نوار مکالمات تلفنی وی در روزها و ساعات پایانی زندگی و قبل از اقدام به خودکشی.
 
نکات دیگری که در این مورد عنوان می شوند احتمال وجود یک دفترچه خاطرات است که مریلین مونرو اطلاعاتی را که در مورد اقدامات پنهانی دولت آمریکا می دانسته در آن ثبت کرده است. در عین حال برخی می پرسند که شاید وی را برای جلوگیری از افشای روابط پنهانی اش با جان اف کندی رییس جمهور و رابرت اف کندی برادر وی که در آن زمان دادستان عالی آمریکا بود به قتل رسانده اند.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس یادآوری می کند که تحقیقات مجددی که بیست سال پس از مرگ مریلین مونرو در مورد این حادثه صورت گرفت هیچ نشانه ای از احتمال وجود توطئه برای کشتن وی نیافت. هر چند به این فرضیه قوت بخشید که شاید مرلین مونرو بر اثر مصرف بیش از حد داروهای قوی مرده باشد.
 
مسلما اگر مریلین مونرو امروزه درمی گذشت به خاطر وجود انواع و اقسام فن آوری های پیشرفته تحقیقات در مورد دلایل مرگ وی با دقت و موشکافی بیشتری صورت می گرفت . هر چند برخی از عناصر اصلی در هر گونه تحقیقات جنایی مثل جمع آوری اطلاعات از شهود، کنترل رفت و آمد به صحنه حادثه و جمع آوری مدارک مربوط به آن از پنجاه سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده است.
 
یکی دیگر از روشهای تحقیق در مورد دلایل مرگ افراد یعنی جزییات کالبد شکافی نیز از آن زمان تاکنون تغییر زیادی نکرده است. شاید بتوان از روشهای پیشرفته تری مثل سی تی اسکن برای آزمایش تمام اندامهای بدن استفاده کرد ولی به دلیل هزینه آن درحال حاضر نیز اکثر ادارات پزشکی قانونی در آمریکا به چنین وسایلی مجهز نیستند.
 
در گزارش مربوط به کالبد شکافی و آزمایش های پزشک قانونی مربوط به مریلین مونرو قید شده است که پزشک مسئول تمام بدن وی را آزمایش کرده و حتی با کمک ذره بین پوست بدن او را برای احتمال وجود محل تزریق با سوزن بررسی کرده است.
 
خبرگزاری آسوشیتدپرس می افزاید که کتاب خاطرات « لاورنس شیلر» عکاسی که در آخرین روزهای مرگ مرلین مونرو با او رفت و آمد داشت شاید تازه ترین شواهد مربوط به روزهای آخر زندگی وی باشد. او در کتاب خود یادآوری می کند که مریلین مونرو در آخرین روزهای عمرش بسیار افسرده بود و تقریبا هیچ کنترلی روی حافظه خود نداشت.
 
« لاورنس شیلر» معتقد است که در آن روزها مرلین مونرو به مقدار زیادی داروهای خواب آور و آرام بخش را همراه با شامپاین فراوانی مصرف می کرد و هیچ بعید نیست که در آن حالت روحی وی فراموش می کرد که هر روزه چه میزان از این دارو ها را مصرف می کند. وی از اساس وجود هرگونه توطئه ای برای قتل مرلین مونرو را رد می کند.
 
در گزارش دادستانی مربوط به مرگ وی نیز « وجود هر گونه مدرکی دال بر احتمال قتل مریلین مونرو به شدت رد شده است.»
 
با این همه پس از گذشت نیم قرن از مرگ مریلین مونرو هنوز هم بسیاری با آنچه که در مورد جزییات و دلایل مرگ وی اعلام شده قانع نمی شوند و شاید به خاطر جذابیت های این ستاره هالیوود هنوز هم اما و اگرهای فراوانی مطرح می شود

+35
رأی دهید
-42

dadrooz - تهران - ایران
منظورتون از دارو ، مواد مخدره؟
شنبه 14 مرداد 1391 - 09:50
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
dadrooz - تهران - ایران. نخیر آقا داروهای آرام بخش مواد مخدر مثل هروئین شیشه ی ملّا جان نیست!!!ِ--الویس و این زن و خیلی‌ها در افزایش افسردگی سر خود مصرف قرص را بالا میبرند و با تداخل مشروب میتواند موجب مرگ شود!!!
شنبه 14 مرداد 1391 - 18:06
senator x - تهران - ایران
هـرزمـان علت ترور جان اف کندی وافرادیکه درآن نقش داشتند, و ترور سایر کندی ها , مشخص شد , دلیل(خودکشی) این خانم هم معلوم میشود.سیاست آمریکا بر این پایه است که اشخاص مهم یا غیر مهم مانند دستمال کاغذی هستند. بعد از مصرف باید دور انداخته شوند.مثل, شاه , صدام حسین, وخیلی های دیگه. میگید نه ,از کسینجر بپرسید.
یکشنبه 15 مرداد 1391 - 02:53
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.