پیک تابستانی و نوروزی از سال دیگر در مدارس توزیع نخواهد شد

برخی کارشناسان امور آموزشی می گویند دانش آموزان لازم است که در تعطیلات به خودشان استراحت بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرده است که از سال آینده دیگر به دانش آموزان پیک نوروزی و تابستانی داده نخواهد شد.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ایران گفت: تولید و توزیع پیک نوروزی و پیک تابستانی از سال تحصیلی جدید ممنوع می‌شود. به گفته او، در حال حاضر تولید پیک‌های دانش‌آموزی به استان‌ها واگذار شده است و آنها درباره تولید یا عدم تهیه آن تصمیم می‌گیرند.
خانم قربان تاکید کرد که آموزش و پرورش در سال آینده ممنوعیت تولید و توزیع پیک‌های نوروزی و تابستانی را اعلام ‌می کند چون می خواهد اختیار برنامه‌های آموزشی اوقات فراغت دانش‌آموزان را به معلمان کلاسها بدهد و دیگر به صورت متمرکز تصمیم گیری نکند.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش دلیل این تفویض اختیار را آشنایی بیشتر معلم ها با دانش آموزانشان ذکر کرد و گفت که معلم در تمام مدت سال تحصیلی با دانش‌آموزان است، روحیاتشان را می‌داند و می‌تواند برای اوقاتی مانند عید نوروز دانش‌آموز برنامه‌ریزی آموزشی کند.

پیک ها نوروزی و تابستانی که برخی به آنها "پیک های شادی " نیز می گویند، سال هاست در ایام تعطیلات دانش آموزان یعنی عید نوروز و تعطیلات تابستانی بین آنها توزیع می شود. این دفترچه ها حاوی سئوالات و تکالیفی متناسب با پایه تحصیلی دانش آموزان تهیه می شود و از دانش آموزان انتظار می رود در پایان تعطیلات به تمامی سئوالات این پیک ها پاسخ داده باشند و این پیک ها را پر شده به مدرسه بازگردانند.

برخی دست اندرکاران امور آموزشی و کارشناسان معتقدند پیک های نوروزی و تابستانی به بچه ها کمک می کنند که برنامه ریزی مشخصی برای تعطیلاتشان داشته باشند و ارتباط خود را با دروسشان حتی در طول تعطیلات هم حفظ کنند.

این در حالیست که عده دیگری معتقدند بچه ها باید در طول تعطیلات استراحت کنند و این که به این شکل موظف باشند این تکالیف را انجام بدهند می تواند تاثیرات منفی بر آنها بگذارد.

+46
رأی دهید
-53

golly47 - فرانکفورت - المان
۳۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دزدی فقر که هیچ پیسی میاورد وزیر علوم دزد کابینه دزد مجلس دزد !!! اینها برای غارت و کشتار و چپاول آمده اند نه برای اسلام راستین .
‌چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 12:10
natasha_po - تهران - ایران
خداروشکر که یه کار عاقلانه صورت گرفت و این پیکها از سیستم آموزش حذف بشن و پدر و مادرها از انجام اونا راحت بشن ، واقعا کار بیهوده و استرس آوری برای بچه ها و پدر و مادرهاست ، امیدوارم که هر چه سریعتر اجرائی بشه
‌چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 12:12
mns - مورگن هيل - امريكا
واقعا چقدر احمقانه است که ایام نوروز و تابستان و آخر هفته به بچه مشق و تمرین میدهند, تمام تعطیلات را زهر بچه و والدین میکنند. اینجا همه کارها تو کلاس انجام میشه و مشق و تمرین بسیار کمی در طول هفته دارند و برای آخر هفته هم از مشق خبری نیست.
‌پنجشنبه 25 خرداد 1391 - 01:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.