حمله اراذل در پارک طالقانی, عربده کشی بیخ گوش پلیس!

پس از حوادث تلخ قتل دو زن و تجاوز به 16 دختر در پارک جنگلی طالقانی، حمله شبانه اراذل و اوباش به شهروندان در این پارک بار دیگر نبود امنیت و کمرنگ بودن حضور پلیس در این تفرجگاه را نمایان کرد.

 


به گزارش خبرنگار ما، پارک جنگلی طالقانی در مرکز تهران هر روز میهمان افراد زیادی است که برای تفریح و ورزش به این پارک می آیند. با گرم شدن هوا نیز اغلب خانواده های پایتخت نشین ترجیح می دهند شام را در فضای سبز این پارک صرف کنند و حضور شبانه خانواده ها در این پارک افزایش یافته است.
 
اما اتفاقات تلخ رخ داده در این پارک طی سال های اخیر باعث وحشت شبانه شهروندان برای حضور در این پارک شده است. در حالی که شهروندان ماجراهای تلخ سال های گذشته در پارک طالقانی را فراموش کرده و با امنیت خاطر به این پارک جنگلی می آمدند هجوم شبانه اراذل و اوباش به این پارک بار دیگر زنگ خطر درباره امنیت این تفرجگاه پایتخت نشینان را مطرح کرد.
 
کشف جسد زن جوان
 
نخستین بار سال 84 با کشف جسد زن جوانی در این پارک موضوع توجه ویژه به امینت پارک طالقانی مطرح شد. در این جنایت جسد زن جوانی درحالى که به وسیله طناب از تنه درختى برروى یکى از شیبهاى جنگل آویزان شده بود از سوى یکى از رهگذران کشف شد. دقایقى بعد پس از حضور مأموران پلیس و بازپرس ویژه قتل در بررسى هاى نخست مشخص شد از زمان مرگ این زن ۱۲ ساعت مى گذرد و به وسیله گره خوردن طناب به دور گردنش خفه شده است.
 
بررسی صحنه جنایت نشان می داد قاتل به راحتی قربانی خود را به این پارک کشانده و بدون ترس از حضور فردی در آنجا او را خفه کرده و جسدش را با طناب به درختی بسته بود.
 
کابوس تجاوز و سرقت
 
در حالی که تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه داشت تجاوز مردی به زنان و دختران جوان در پارک باعث وحشت تهران نشینان به خصوص زنان برای حضور در این پارک شد. راز جنایت های سیاه مامور قلابی پارک آذر ماه سال 88 با شکایت زن جوانی فاش شد.
 
او در شکایتش گفت: دیروز همراه نامزدم برای تفریح به پارک طالقانی رفتیم. در حال قدم زدن در پارک بودیم که مردی با معرفی خود به عنوان مامور حراست پارک به طرف نامزدم حمله کرد و با کتک ما را از هم جدا کرد. سپس نیز به تعقیبم پرداخت و در محل خلوت مورد آزار و اذیت قرار داد.
 
همزمان با آغاز تحقیقات ماموران با 6 شکایت مشابه دیگر روبرو شدند. در این شکایت ها نیز مامور قلابی پارک زنان را در محلی خلوت در پارک طالقانی مورد حمله قرار داده و پس از آزار و اذیت و سرقت اموال آنها متواری شده بود. پس از 40 روز تحقیقات مرد تبهکار دستگیر و در بازجویی ها به تجاوز به 16 زن و دختر اعتراف کرد.
 
قتل دختر دانشجو

 
یکم اردیبهشت سال گذشته نیز قتلی دیگر در این پارک رخ داد. این بار پسر دانشجویی وقتی با مخالفت دختر مورد علاقه اش روبرو شد نقشه قتل دختر جوان را طراحی کرد. او فرانک را به بهانه حرف زدن به پارک طالقانی کشاند و برای آخرین بار درخواست ازدواج خود را مطرح کرد. او وقتی دوباره با جواب رد روبرو شد دختر دانشجو را با ضربه های چاقو کشت و از محل گریخت.
 
گلایه زنان از امنیت پارک
 
این سه اتفاق تلخ در قلب پایتخت، در کنار وقوع زورگیری از سوی برخی معتادان در محل های خلوت پارک جنگلی باعث اعتراض شهروندان به خصوص زنان شده بود. آنها مدعیند پلیس باید حضور خود را در این پارک تقویت کند.
 
یکی از شهروندان که هر روز غروب برای ورزش به این پارک می رود به مهر می گوید: هر روز غروب برای ورزش به پارک طالقانی می روم. اگر بخواهم در حاشیه پارک ورزش کنم با مزاحمت موتور سواران روبرو می شوم. داخل پارک نیز معتادانی هستند که اگر در محلی خلوت با آنها روبرو شوی هر لحظه احتمال دارد با تهدید چاقو اموالتان را سرقت کنند.
 
این زن جوان ادامه داد : وجود دو ایستگاه پلیس در حاشیه و داخل پارک برای امنیت این پارک کافی نیست. هر روز غروب گشت های ارشاد به اینجا می آیند و بیشتر از اینکه به امنیت پارک توجه داشته باشند به حجاب زنان و دختران توجه می کنند.
 
حمله اراذل و اوباش به پارک
 
در حالی که شهروندان از امنیت این پارک گله دارند شامگاه جمعه حمله گروهی از اراذل و اوباش به این پارک باردیگر زنگ خطر درباره امنیت در این تفرجگاه را به صدا درآورد. این افراد به راحتی به شهروندان حمله کرده و پس از آسیب رساندن به چند دستگاه خودرو از آنجا متواری شدند.
 
علی یکی از شاهدان این حادثه به خبرنگار مهر گفت:همراه خانواده ام زمان حادثه برای استراحت در پارک حاضر بودیم که حدود 20 نفر از اراذل و اوباش با چند دستگاه موتو سیکلت وارد محوطه پارک شدند و با عربده کشی و تهدید شروع به شکستن شیشه های خودروهای پارک شده در حاشیه پارک کردند. متاسفانه هیچ پلیسی نیز با وجود ایستگاه سیار پلیس در پارک وارد عمل نشد و برخی از شهروندان که به رفتار این افراد اعتراض کردند مورد حمله اراذل قرار گرفتند. این افراد پس از چند دقیقه قدرت نمایی بدون اینکه ماموری در محل حاضر باشد پارک را ترک کردند.
 
این حادثه در حالی رخ داد که رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا چندی قبل در جمع خبرنگاران از حضور پررنگ پلیس و برقراری امنیت تفرجگاه ها در این ایام خبر داده بود.
 
با نگاهی به حوادث رخ داده در پارک طالقانی طی سال های گذشته به نظر می رسد پلیس برای بالا بردن امنیت در این پارک باید وارد عمل شده و حضور نیروهای خود در تفرجگاهی که روزانه میزبان هزاران نفر از شهروندان است تقویت کند.



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




+101
رأی دهید
-245

ehsanusa - تهران - ایران
وظیفه نیروی انتظامی جلوگیری از بد حجابی دختران و خانمهای ایرانیست!!! این مردم آزاریها به پلیس ربطی نداره!!! گور بابای مردم هم کرده!!! پلیس ایران بدترین، ننگین ترین و سیاهترین دوران تاریخ خودشو میگذرونه!!! لعنت به همه پلیسهای مزدور حکومت و حق و حساب بگیر!!!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:06
amoo uk - ليدز - انگليس
اراذل‌ اوباش کسی‌ نیستن به جز اوباش سپاه و مزدوران علی‌ گدا ، اگه اشخاص عادی بودن حالا پشت میله‌ها زندان منتظر اعدام بودن . امنیت با اون همه بیکاری و اوباش اسلامی !!!!!!!!!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:08
hossein75 - جوهور - مالزی
اگه اشتباه نکنم پارک طالقانی همون تپّه‌های داودیه است حالا خوبه پارک طالقانی جنب ستاد فرماندهی نیروی استفراغی است
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:15
nazgole25 - کپنهاک - دانمارک
مطمئن باشید از خودشان هستند . یکی میگفت بسیجی ها خودشان دختران وپسران بد کاره را به اینجا میآورند وچون مردم مزاحم هستند آنها را با این کارها فراری میدهند که فقط خودشان آنجاا کثافت کاری کنند .
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:21
rewan - اسلو - نوروژ
خیلی راحت بندازین گردن کارگران افغان کی به کیه .
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:26
alirezauk - لندن - انگلیس
اینا خودشون باهم هماهنگن فقط میخوان همیشه مردم ترس داشته باشن
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:41
ماه شب - تهران - ایران
خوب تقصیر خودشونه بلد نیستند چطور باید پلیس رو خبر کنند برای حضور پلیس کافی بود یکی دو تا شعار ضد حکومتی میدادند انوقت مثل مور و ملخ پلیس ضد شورش میریخت تو پارک
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 16:50
Nikta - تبریز - ایران
حتما مسئول آن پایگاه پلیس هم یکی‌ مثل جناب سردار قلابی که فقط به طرز لباس پوشیدن مردم کار دارد بوده. نشان از ضعف و ناتوانی‌ پلیس ایران است که در موارد جدی که باید حافظ جان و مال مردم باشند خودشان را پنهان میکنند بعد برای خالی‌ نبودن عریضه تریبون به دست به جان افرادی محترم همچون لیلا حاتمی‌ می‌افتند. مثل اینکه گیر دادن به لباس مردم براشون هم راحتتر است و هم تفریح. شرم و لعنت به تو سردار قلابی و همه آنهایی که مثل تو فکر میکنند.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:07
elinaz - مونترال - کانادا
اینجا تا یک تجمع مردم دور هم هست با این که این همه آزادی و برقراری نظم باز تا یک عده‌ای خصوصا بچه‌ها و زن‌ها خانواده دور هم هستن کلی‌ پلیس ..گشت میاد دور تا دور پارک برای امنیت...در تابستان‌ها هم وقتی‌ بیشتر مردم بیرون میان خانواده‌ها برای تفریح . خدمات پزشکی‌ سیار پلیس .حتا کنار پلیس‌ها ممرهی امنیتی هم هستن که مواظب امنیت و رفاه شهروندان هستن این‌ها رو چرا تو ایران انجام نمیدان هم نیروی انسانی‌ هست هم امکانات سپه پلیس هست !!!؟؟؟
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:15
Azadikhah - تكسل - هلند
حتی اگه بسیجی هم بودن همین که توی خبر بیست و سی گفته با عنوان ارازل و اوباش نام برده شدن باید به فال نیک گرفت! . البته بصورت علمی بخوایم بررسی کنیم دو تا حالت داره . یا پایگاه بسیج بدون هماهنگی با مقامات بالاتر ریختن اونجا و گند زدن!. یا اینکه با هماهنگی بوده تا به ماها بفهمونن که شهر نا امنه اگه 25 خرداد دیدید شهر ماموربارون شده بدونید در حقیقت برای مبارزه با این ارازل و اوباش اومدن!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:25
feminism - لندن - انگلستان
مسائل و موضوعاتی از این مهمتر است که باید به آن رسیدگی کرد از جمله : آموزش مداحی در مقاطع پیش دبستان و دبستان !!!! طرح ۸۰۰ میلیارد تومانی اسلامیونِ تهی مغز برای محرم سازی مدارس دخترانه !!!!!! پروژۀ عقیم سازی گربه های مشهد، با مجوز شرعی مراجع تقلید !!!!!!!! اجرای طرح تفکیک جنسیتی توسط طالبانی های مجلس ، در دانشگاه‌ها که البته مجریان تلویزیونی هم شامل این طرح امام زمانی میشوند . لازم است که گفته شود شیخان معتقدند که اجرای این پروژۀ تهوع آور موجب حفظ حرمت و صیانت بیشتر نسل جوان مى‌شود !!!!!! طرح اجرای پوشش کاملِ اسلامی برای مانکن های بی جانِ پـُشت ویترین های مغازه ها !!!!! طرح مبارزه زمستانی با بانوانِ چکمه پوش که با پوشش چکمه های زمستانی ،حال سردار زارعی ها را دگرگون میکنند !!!!!!! و این اراذل و اوباش هم سربازان امام زمانی هستند که در پی ریشه کن کردن شادی و تفریح مردم با شمشیر اسلامیشان ( قمه ) هستند.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:26
biparva - تهران - ایران
پلیس ایران آخه مشغول دختر بازی است´در مورد طرح حجاب و فقط بلد است زورش را به زنان در سطح شهر نشان دهد!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:42
irane aziz - وین - اتریش
این اراذل و اوباش با ساندیس میخوان
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:48
fdsa60 - تهران - ایران
قابل توجه افرادی که میگن اعدام نکنید. این اراذل و اوباش لجن های اجتماع هستند. فقط باید اعدام بشن هیچ راه دیگه ای برای درست شدن اینها نیست
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:50
baharrr - وین - اتریش
چراغ‌های پارک را خاموش گذاشتند، پلیس هم اونجا گشت نمی‌کرده، دیگه معلومه جریان چی‌ بوده، اراذل و اوباش از خود رژیم جمهوری شیطانی مأمور شده بودند بریزند اونجا عربده بکشند و شیشه ماشینها را بشکونند.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 17:52
be_pa_khaste - هارلم - هلند
آخه خدایا جز اههههههه کشیدن آدم چی‌ میتونه بگه
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:12
amirehsan1 - آمستردام - هلند
کار کار خوده دولت حـ... است ، رعب و وحشت به‌ جوون مردم ، خیلی‌ پدر سوخته هستند .
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:14
be_pa_khaste - هارلم - هلند
اینقدر اسبم خورده بابت این موضوع به خدا حدو حساب نداره شماها اگه مردین و جیگر لات بعضی‌ درین برین جای که ۲۰ نفر مثل خودتون هستن فک می‌کنید زن و بچه ترسندن کار سختی بی‌ همه چیزها
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:45
reza تورونتو - ترونتو - کانادا
ای بابا این ملت تهران چرا متوجه نیستند ای ملت برادران نیروی انتظامی دو کار مهم دارندکه یک عده رفته بودن مراقب ناموس شما باشند بی حجاب نباشند و بقیه هم رفته بودن بالا پشتبون دنبال انتن ماهواره خوب برادران قایم موشک بازی امام تایمز هم بعد از جریان اغا نقی مون رفتن کم شوده پیدا شوده بخت نقی باز شوده بازی کنند و اکر وقتی بود جاسوسک بکیرن فرق هم نمیکنه چه نوع باشه میمونه برادران بسیجی همش در صحنه خوب بیچاره تا کی صبر کنند که شما بیاین بیرون و بازی سید سبزم موسوی شیخ مبارز کروبی بازی کنید شما هم که خسته شودید بازی نمیکنید برادران بسیج هم خسته شودن برکشتن سراغ شغل اولشون و اغا رهخرم خواب بودن خبر نداشتن همین چه قدر انتظار از دیگران پس خودتون چی ...........
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:47
Taraneه - کبک - کانادا
به احتمال قوی مانور بسیج بوده!!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:31
mns - مورگن هيل - امريكا
بخاطر اینکه این اراذل و اوباش ماموران لباس شخصی خامنه ای هستند که چشم دیدن شادی و تجمع ملت را ندارد. وگرنه تو مملکتی که جرئت اعتراض به خشک شدن دریاچه و رودخانه را نداری اراذل اوباش نمیتوانند نقشی داشته باشند مگر اینکه دستشون با حکومت تو یه کاسه باشه.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 18:36
sabz 52 - بخارست - رومانی
اصلا مردم غلط می‌کنن برن تفریح باید میرفتن دعای کمیل البته اینا بسیج فداکار ما بودن که تذکری به مردم دادن تا مردم بدونن در کشور اسلامی تفریح جایی‌ ندارد
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 19:04
doste man110 - فرانکفورت  - المان
امنیت اجتماعی سلام............؟؟؟؟
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 19:10
shahinshahr - شاهین شهر - ایران
همه برنامه ریزیشده بوده.وگرنه چرا چراغها خاموش بود.فقط بلدن برای مردم مزاحمت ایجاد کنند،یا به پوشش گیر بدن و روز مردمو خراب کنند.یا اینطوری برنامه‌ریزی کنند.همه کار خود حکومت.خر خود شما هستید
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 19:11
truth-seeker - لندن - انگلستان
خود مامورای دولت جز اراذل و اوباشند. این کارا یکی‌ از تفریهاشونه. ملت بیچاره‌ای که گیر این موجودات وحشی بدوی افتاده اند.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 19:20
zps - تهران - ایران
پس بگو چرا من همیشه نسبت به این پارک حس بدی داشتم. اصلا دوست نداشتم برم اونجا و وقتی میرفتم حس بدی بهم دست میداد. پس بخاطر این بود که ی همچین اتفاقایی توش افتاده. روح اونجا شیطانیه.
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 19:35
kitaro - تهران - ایران
حکما کار شعبون بی مخ و دارودستش بود!!. بلا روزگاری شده این روزگار که نه دست مردم به جایی بنده و نه امنیه و نظمبه به سامان!. میراث رضاخانی هم شده این که یه روز چادر و روبنده رو از سر نسوان بکشن و یه روز با زور و کتک سرشون کنند!!. تو خود حدبث مفصل بخوان ازین مجمل..
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 20:42
ARTEMIS-SW - .پاريس - فرانسه
fdsa60 - تهران - ایران. شما هم خوب خودتان را به کوچه ی علی‌ چپ قاتل!!!! زده اید-‌اعدام- اعدام اعدام!! اینها که هستند که وحشت می‌آفرینند جز مزدوران خود رژیم؟؟؟؟؟مسبب این وقایع کیست؟؟؟ جز جانشینان خمینی ۱۰۰ پدر سوسمار که می‌خواست معنویت بیاورد؟؟کم ماله بمال---ناشی‌-!!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 20:29
2soli2 - رندرس - دانمارک
از خودشونن
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 20:38
danial nabi - استكهلم - سوئد
یکیشون درست گفت، که مست بودند ،بی‌ ظرفت‌های هرزه گرد،
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 21:16
sabz melli - کاردیف - انگلستان
پلیس رفته بود کشیک بده خدای نکرده یه وقت بد حجابی تو پارک نباشه(خدایا خودت به داد مردم برس).
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 21:22
afc30 - تهران - ایران
فقط بلدند به حجاب گیر بدن برای هیچی مردم را بگیرند ببرند. اونقت یک مشت وحشی واسه خودشون راحت می گردند هر کاری می خوان می کنند
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 21:37
babak khoramdin - لیورپول - انگلستان
حالا وقتی‌ هم دسگیرشن کنن و بخوان اعدامشون بکنن همتون اینجا ادّعای حقوق بشر و حسّ انسان دوستی‌ تون گل خواهد کرد خلاصه درسته آخوندا خوب نیستن اما واسه هر کاری هم که تو ایران می‌شه همتون سیاست مدارین مخصوصا انأی که خارج از ایرانن
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 21:37
Don Mario - بوگوتا - کلمبیا
با اعدام که کار درست نمیشود باید به ریشه این عمل که بیکاری و اعتیاد و فساد اداری و فاصله طبقاتی و بخور بخور برادران و شرکا و اجحاف و زبان زور دولتی که در گوشت و خون مردم نهادینه شده و هزاران دلیل از این قسم توجه شود و اگر نه چهار روز دیگه یه عده را میگیرند و یا آفتابه به گردنشان میندازند و یا چند نفر را اعدام می‌کنند مثل تمام این ۳۳ سال ، آیا تا به حال وضع رو به بهبود بوده است یا روز به روز از مسلمان دور افتاده ایم؟
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 22:14
Persia Parsi - لندن - انگلستان
احتمالا پلیس درگیر حجاب لیلا حاتمى و یا ورود بانوان به سینما براى پخش مسابقات یورو ٢٠١٢ بوده و وقت نکرده بیاد ،برادران بسیج هم که مشغول دعاى ندبه و کمیل و سهیل و اصغر و اکبر و این چرندیات بودن
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 22:46
ukguy4u - لندن - بریتانیا
این برنامه چی میخواد بگه مثلا میخواد بگه ایران خیلی دموکراتیکه؟ میشه از پلیس گله کرد!!!
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 22:51
kurosh_alman - فرانکفورت - آلمان
اینها همه دست نشانده خامنه‌ای و طرفداران اون هستن این کار را میکنند که مردم تو پارکها نیان و تجمع نکنند... چه بروز این مملکت آوردی خمینی دجال،خامنه‌ای کثیف، سران سپا ه اشغال بسیجیهای الدنگ و همه این مسلما نها ی که با علی محمد گفتن به جون مردم بی‌ سلاح می‌افتید؟؟ ننگ بر اون اسلام که فقط .... به جامعه تحویل میده..
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 23:00
mamoti - کرج - ایران
اصولا پلیس خدمتگزار ولایتمدارفقط برای برای برخورد با بد حجابی وماهواره تشکیل شده واینگونه مسائل کوچک ربطی به این نهاد ولایتمدار نداره و پلیس مقتدرانه به وظایف ذاتی خود عمل نموده وجلوی پخش مسابقات فوتبال درسینماراخواهد گرفت. وکاری به اختلاس،تجاوز،سرقت و.....که مستکبران وجهانخوران مذبوحانه قصددارند برخورد با آنهاراجزو وظایف پلیس ولایتمدار بدانند نخواهدداشت. والسلام علیکم ورحمه الله وبرکته
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 04:03
az-tk - تبریز - ایران
با این طرز تفکر مردم، همین حکومت هم از سر این ملت زیادی است
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 05:26
saeid-banglor - کالمار - سوئد
حالا باز خوبه که ایرانی ها می تونند شب برن پارک اروپا که از ساعت 19 به بعد دیگه خطرناکه جلوی پارک هم رد بشی
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 05:40
sia2012 - تهران - ایران
پلیس اتفقا به این عربده کشها کار نداره < فقط بلده به تحصیلکرده ها توی دانشگاه ها یا هنر مندها توی فرودگاه و مراسمها گیر بده !! که اگه گیر هم نده هیچ اتفاقی نمی افته ! ودیگه پلیسی هم واسه این عربده کشها باقی نمی مونه .
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 07:04
haghighatgo - برلین - آلمان
این افراد "اوباش ها " از مواجب بگیران ولایت فقیه علی خونخوارمنه ای هستند که بدستور ارگان های رهبری عمل می کنن که مردم را از رفتن به پارک ها بترسانند ریراکه از تجمع مردم در پارک ها وحشت دارن صحبت کردن با یکدیگر وحشت دارن ...بماند که مواد فروشان زهم محلی برای عرضه سوغاتی های ناب اسلام محمدی " تریاک و شیشه ..." دارند !!!پلیس جنونهوری اسلامی که خودش جیره خور از کاسه علی خونخوارمنه ای و ذره ای غیرت انسانی و مردمی ندارد بخوبی میداند که این اوباشان خودی ها هستند ووارد عمل نمیشود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 06:02
kili kili - قائم شهر - ایران
ترانه -کبک-کانادا . خیلی جالب بود دوست عزیز
‌سه شنبه 23 خرداد 1391 - 07:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.