انتقاد هاشمی رفسنجانی ازماکت مقوایی آیت‌الله خمینی

 

بازسازی ورود آیت‌الله خمینی به فرودگاه مهرآباد توسط نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

هاشمی رفسنجانی از برنامه‌های "سخیف" در سالروز پیروزی انقلاب» استفاده از "ماکت مقوایی آیت‌الله خمینی" انتقاد کرد. ورود آیت‌الله خمینی در سی و سه پیش به فرودگاه مهرآباد به صورت مقوا بازسازی شده بود.
 

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اجرای آن‌چه که او "برنامه‌های سخیف در سالروز پیروزی انقلاب" خواند انتقاد کرد.

هاشمی رفسنجانی در آغاز جلسه روز شنبه (۱۵ بهمن / ۴ فوریه) مجمع تشخیص مصلحت گفت: «دستگاه‌های تبلیغی باید برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی  در خور و شان و بزرگی این ایام برگزار کنند و از انجام برنامه‌های کم‌محتوا و سخیف مانند بی‌سلیقگی در استفاده از ماکت‌های مقوایی خودداری کنند.»

آقای هاشمی افزود، استفاده از ماکت‌های مقوایی بعضا می‌تواند مورد اعتراض مردم فهیم و سواستفاده دشمنان انقلاب نیز قرار بگیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت همچنین گفت: «دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های همگانی به ویژه رسانه ملی، وظیفه ملی و تاریخی سنگینی در جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و معرفی درست و واقعی دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند.»

بازسازی ورود آیت‌الله خمینی

 

در این مراسم دو نفر از اعضای ارتش جمهوری اسلامی، گوشه مقوای بازسازی شده آیت‌الله خمینی را گرفته و او را به سمت پایین پلکان هواپیما هدایت می‌کنند

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالروز ورود آیت‌الله خمینی به ایران، لحظه پیاده شدن او از هواپیمای ایرفرانس در مهرآباد (۱۲ بهمن ۱۳۵۷) را بازسازی کرد. عکس‌های این مراسم توسط خبرگزاری‌های ایران منتشر شد.

در این مراسم دو نفر از پرسنل نظامی، تصویر مقوایی آیت‌الله خمینی را در دست گرفته و او را  به سمت پایین پلکان هواپیما هدایت می‌کنند. در پایین پلکان نیز گارد نظامی تشریفات در دو ردیف منتظر پاگذاشتن آیت‌الله خمینی به خاک کشورهستند.

امسال همچنین مراسم ورود آیت‌الله خمینی به مدرسه رفاه نیز بازسازی شده  بود و در آن مراسم نیز از ماکت مقوایی آیت‌الله خمینی استفاده شده بود. در مراسم بازسازی ‌شده ورود آیت‌الله خمینی به مدرسه رفاه، برخی مقام‌های دولتی همچون حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش کنار ماکت مقوایی آقای خمینی نشسته‌اند.

با انتشار عکس‌های مراسم بازسازی‌شده ورود آیت‌الله خمینی به ایران، کاربران شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان واکنش‌ گسترده و اکثرا طنز و شوخی به استفاده از ماکت مقوایی نشان دادند.

انتقاد برخی رسانه‌های ایران

برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های ایران نیز به استفاده از ماکت مقوایی در این مراسم انتقاد کرده بودند. وب‌سایت «بازتاب ‌امروز» در گزارشی استفاده از ماکت مقوایی آیت‌الله خمینی را «حرکتی دون شان» و «ناراحت‌کننده برای دوستداران امام» خوانده  بود.

 

مراسم ورود آیت‌الله خمینی به مدرسه رفاه با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش

 

«بازتاب ‌امروز» در ادامه گزارش خود نوشت: «چرا ماکت ایستاده و نشسته مقوایی امام به نمایش درآمد و زمینه لازم را فراهم کرد تا رسانه‌های بیگانه از دیروز سوژه به تمسخر گرفتن پیر جماران را به دست آورند؟ آیا جز این است که عده‌ای امام را دوست دارند، به شرط این‌که مقوایی‌اش باشد و بتوان از میان سخنرانی‌هایش، بالا و پایین را به هم پیوند داد و خیلی کارها را کرد؟!»

در گزارش «بازتاب‌امروز» درباره واکنش‌ ایرانیان به انتشار عکس این مراسم در شبکه‌های اجتماعی آمده است: «سری به برخی شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های ضدانقلاب زدم و دیدم که چه جشن و بلوایی گرفته‌اند و دشمنان امام چه عقده گشایی‌ها که نکرده‌اند از این کج سلیقگی دوستان نادان و سر پایین انداختم.»

سایت تابناک نیز در گزارشی با عنوان «آقایان کمی هم به کارهایتان فکر کنید» نوشته بود: «همه چیز از یک بی‌سلیقگی بزرگ شروع شد. یک بی‌سلیقگی بزرگ که جشن بزرگ انقلاب ایران را به اخبار طنز سایت‌های خارجی بدل کرد.»

نویسنده وبلاگ هابیل که از طرفداران نظام جمهوری اسلامی است، در واکنش به بازسازی مراسم ورود آیت‌الله خمینی به ایران نوشته است: «کمی، و حداقل کمی شعور داشته باشید.»

نویسنده وبلاگ هابیل در ادامه نوشته خود آورده است: «گند زده‌اند. حالا من می‌نویسم گند. وگرنه وضع خراب‌تر از این‌هاست و شما به جای «گند زده‌اند»، هر عبارت سخیف‌تری می‌توانید به کار ببرید. و هر چه این عبارت سنگین‌تر باشد، به حقیقت کاری که این‌ها کرده‌اند، نزدیک‌تر.»

آیت‌الله خمینی (۱۲ بهمن ۱۳۵۷ / ۱ فوریه ۱۹۷۹) پس از ۱۶ سال تبعید با یک هواپیمای ویژه‌ی خطوط "ایرفرانس" وارد ایران شد.

+151
رأی دهید
-57

celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
katrina. چندتاجوک درباره ی امام مقوایی بگوتابخندیم دیروز درحین خوندن مطلب امام مقوایی قهوه میخوردم جوکهاتو دیدم خلاصه برات بگم گندزدم به مانیتور وپیراهن و..ولی تاوقتی بحث امام مقوایی هست به جوکهات ادامه بده مرسی :)
شنبه 15 بهمن 1390 - 22:46
Ali sabz - منچستر - انگلستان
شعار مردم بعداز انتخابات ٨٨: خمینى کجایى موسوى تنها شده. شعار مردم در راهپیمایى سبز ٢٥ بهمن ٩٠: موسوى کجایى امام مقوا شده.
شنبه 15 بهمن 1390 - 23:04
akhond kosh2012 - بیرمنگهام - انگلستان
جنس اصلی‌ این رژیم هم مثل مقوا میمونه فقط کافیه یه کبریت بهش زده شه تا کلیت نظام به آتیش کشیده شه .و اون کبریت هم به زودی زود به امید خداوند زده می‌شه.
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 01:42
sobat - تهران - ایران
خاک عالم توی سر انتری نژادوخامنه ای ابله با این کشور داریشون.....خدا خقتون کنه.....دیوانه های زنجیری.....دیگه کاری هست که نکنید.....بیشعورها.....جای آباد توی مملکت گذاشتین ؟!دوتا دل دیوونه مقدّرات هفتاد میلیون نفر را به دست گرفته اند....خاک برسر سپاه چارپایان.......جوانان هم که فقط شراب میخورندو دنبال هوی وهوس دلشون هستندودنبال دوست دختر وپسرشون.....کاش دوباره همان نسل انقلاب کرده به پا میخاست و انفلاب بعدی را هم به ثمر میرساند.....از این نسل جوان غیر از ادّعا و طلبکاری گردی بلند نمیشود.....نسل چهل وپنجاه ساله بیاییدیکبار دیگر بپا خیزیم و کشورمان ودینمان را از دست حرامیات نجات دهیم......حتما خدا یاری امان میکند...همچنانکه بار اوّل ما را بر حکومت سیاه وپست.وخائن ودزد پهلوی پیروز ساخت....وعدۀ خدا حق است.....
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 01:48
romano - تهران - ایران
برو قالتاق اگه این بدبختها با این مقوا فقط خمینی رو مسخره کردند تو که با این مقوا خوب پوکر بازی کردی و ابلیس رو روی کار آوردی ای حـ...‌ای هستی که این خامنه‌ای در مقابلت شاگرد کوچیکه است یادم نرفته 6 تا هلیکوپتر باید روشن می‌شدن تا تیم امنیتت یک رو اتفاقی برای رفتن از این کوچه تهران به اون کوچه تهران انتخاب کنه. قاپ قمار خونه حالا برای ما از ساخت ورق پاسور انتقاد می‌کنه ولی موقش خوب با همین کارتها بازی کرد.
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 05:01
Pesar Iran - بریزبن - استرالیا
مقوا ای امام،مقوا ای امام...ای مقوا ای مظهر علف........ روح منی مقوا......قند شکنی مقوا.........ها ها ها ها ها
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 05:43
ازرده دل - تهران - ایران
امسال مقوای امام بود سال اینده خیمه شب بازی امام را خواهیم دید هاهاهاها
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 08:56
mohamadrezaazizi - تهران - ایران
شادی روح امام و سلامتی امام خامنه ای صلوات
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 09:04
انقلاب دوم - هامبورگ - آلمان
این مقوا را از پشت نشون ندادند ببینیم چه شکلیه؟
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 09:32
massoudoslo - اسلو - نروژ
آخوندی که کشکی امام میشود و پشمی رهبری میکند و الکی زر میزند و رساله مینویسد مشخص است که آخرش هم مقوایی میشود ! تا وقتیکه شیاد هایی مثل رفسنجانی پشت کول و کپل مقوای خمینی پنهان میشوند از گزند سگ های عظمای رهبری امروز در امان هستند .
یکشنبه 16 بهمن 1390 - 13:39
gol andam - ژنو - سویس
انقلاب مقوای امام مقوای رژیم مقوای خاک بر سر مقوای تون
دوشنبه 17 بهمن 1390 - 21:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.