قوای شناختی مردان در حضور زنان جذاب تضعیف می شود

 

تحقیقات دانشمندان هلندی نشان می دهد که معاشرت با زنان می تواند قوای شناختی مردان را موقتا تضعیف می کند.

گروهی از دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه رادبوند نایمخن هلند، می گویند یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا در مردان منجر شود؛ حتی در مواردی مانند چت اینترنتی که میزان جذابیت یا در دسترس بودن زن مشخص نیست.

 

در این تحقیق آمده است که در مواردی "ذکر چندباره اسمهای زنانه توانسته قوای شناختی یک مرد را تحت تاثیر قرار دهد." در مورد دیگر حتی یک پیام کوتاه با تلفن همراه هم به همین نتیجه منجر شده است.

تکامل زیستی مردان از جمله دلایلی است که برای توضیح این رفتار ارائه شده است.

تازه ترین مطالعه ای که یوهان کارمانس، از محققان این دانشگاه، در سال ۲۰۰۹ انجام داد، نشان داد قوای شناختی مردان، و نه زنان، بعد از ۵ تا ۷ دقیقه معاشرت با یک غریبه جذاب افت می کند.

چگونگی آزمایش

دانشمندان ابتدا با انجام آزمایشهایی توانایی قوای شناختی شرکت کنندگان را اندازه گرفتند. سپس از شرکت کنندگان خواستند که چند لغت کوتاه را با صدای بلند در مقابل دوربین بخوانند. در این مقطع ناظری که آنها فقط نامش را می دانستند، فعالیت آنها را تحت نظر داشت. در مرحله نهایی بار دیگر توانایی شناختی شرکت کنندگان اندازه گرفته شد.

بر اساس این تحقیق "اغلب شرکت کنندگان بعد از اینکه متوجه شدند یک زن بر فعالیتشان نظارت می کند، قوای شناختی شان کاهش پیدا کرد." این در حالی است که توانایی قوای شناختی زنان تحت تاثیر جنسیت فرد ناظر قرار نمی گرفت.

در آزمایشی دیگر فقط به شرکت کنندگان گفته شد که در هنگام آزمایش، یک نفر در اتاق مجاور برای آنها پیام کوتاه ارسال می کند. فقط نام ارسال کننده پیام کوتاه به شرکت کنندگان گفته شد اما هیچ پیام کوتاهی فرستاده نشد.

نتیجه آزمایش مردانی که منتظر پیام کوتاه از جانب یک ناظر زن بودند، بدتر از آنهایی بود که منتظر پیام کوتاه ناظر مرد بودند.

تفاوت مردان و زنان

این محققان می گویند تکامل زیستی مردان به گونه ای است که آنها خودآگاه یا ناخودآگاه، به دنبال فرصت های جفت گیری هستند. بنابراین مردان بیش تر از زنان احتمال دارد که "از موقعیت های خنثی، برداشت های جنسیتی کنند" و اولین هزینه این واکنش آنی را ذهن می پردازد.

برای بسیاری از مردان احتمالا پیش آمده که هنگام مکالمه با زنان جذاب، کلماتشان را گم کنند.

این دانشمندان هلندی می گویند: "مردان وقتی که با زنی تلفنی صحبت می کنند یا حتی منتظر تماس او هستند، وقتی در اینترنت با زنی چت می کنند، یا وقتی که در اتاق انتظار خانم دکتر جدیدشان هستند، قوای شناختی شان تحت تاثیر قرار می گیرد."

+219
رأی دهید
-161

Dorssa - دورن - المان
بهتره اقایون همیشه عینک دودی تیره بزنند لااقل براشون حادثه بوجود نیاد.
جمعه 30 دي 1390 - 11:33
topo0l.mopo0l - کرج - ایران
ماییم دیگه
جمعه 30 دي 1390 - 12:23
Dave07 - سیدنی - استرالیا
جمع کنید این مسخره بازیارو. همین چن وقت پیش مطالعه همین دانشمندان نشون داده بوک که خانوم‌ها از مردا رانندگیشون بهتره بدون هیچ توجهی‌ به درصد رانندگان، و اینکه این رندگن مثلا کامیون یا اتوبوس میبردن یا شخصی‌ سوار بودن یا اینکه اصلا این مطالعه روی چه گروه شخصیتی انجام شده بود. من اصلا برای مطالعات اینها هیچ ارزش علمی‌ قائل نیستم
جمعه 30 دي 1390 - 12:33
romano - تهران - ایران
امان از دست جنس لطیف چه جادوها در آستین دارد!
جمعه 30 دي 1390 - 12:45
ab5534 - هلسینکی - فنلاند
هنگامی کـه یـک زن مـردی را مـورد توجه قرار مــی دهــد بــندرت در وحله اول تفکرات جنسی در مورد او بـه ذهـنـش خطور میکند. بیـشتر احتمال دارد که وی او را مورد توجه قرار دهد به این دلیـل که شبـیه مردی است که میتواند از خود به لـحاظ جسمانی احساسی و مالی مراقبت نماید و بـنــظر میرسد که میتواند بر اغلب چالشها و سختی های زندگی فائق آید.
جمعه 30 دي 1390 - 13:15
katrina - لندن - بريتانيا
هاها خوشم اومد این تحقیق رو من تایید می‌کنم :))
جمعه 30 دي 1390 - 13:28
محمداصلی - تهران - ایران
اگر این آزمایش در ایران و برروی برادران بسیحی انجام شود قوای شناختیشان کلا منهدم میشود !
جمعه 30 دي 1390 - 14:01
Royan - بوخوم - آلمان
romano - تهران - ایران /این جادوی زن نیست ضعف مرد است.
جمعه 30 دي 1390 - 15:57
pari paskoye ghaf - ویکتوریا - کانادا
دقیقا همین طور من قبل از تحقیق این خصیصه رو در مردان میدونستم. این یک واقعیت هست متأسفانه. البته و سه دخترا پسرا فقط تو سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی مهم است. برای من که اینطوری بود
جمعه 30 دي 1390 - 17:46
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
خیلی مزخرف بود
جمعه 30 دي 1390 - 18:40
zpirooz - آخن - آلمان
محمداصلی - تهران - ایران گل گفتی داداش
جمعه 30 دي 1390 - 18:56
new-iran - منچستر - انگلیس
طبق تحقیقات زنان با دیدن رابطه جفت گیری" میمونها" هم تحریک جنسی میشن .کاش این خبر رو هم می اوردید.:)))) اینم عنوانش: Women Turned on by Monkey Porn تحقیق خانم دکتر Meredith Chivres روانپزشک کانادایی
جمعه 30 دي 1390 - 18:38
Alexberd - بوداپست - مجارستان
من هم اعتراف میکنم که اگه هیمچنین جیگری تو عکس میبین به فعالیت های من نظارت کنه. قوای شناختی من نه تنها کاهش پیدا نمیکنه که هیچ، کلا تعطیل میشه و میرم تو بحرش...... لامصب عکسش قوای شناختی من تعطیل کرد چه برسه به خودش!!! وامصیبتا!!!!!!
جمعه 30 دي 1390 - 19:09
mobareze khamoosh - پردیس - ایران
آقایون چرا کفری میشن خوب حواستون پرت نشه ما چه گونهی‌ کردیم!
جمعه 30 دي 1390 - 19:56
red road - دبی - امارات
مردا اسیر امیالشونن خودشوننو هارتوپورتشون
جمعه 30 دي 1390 - 20:02
bita tehrani - ونکوور - کانادا
از کامنتهای بی‌ سر و ته بعضی‌ از آقایون در تاپیک گلشیفته معلومه که چقدر مزخرفه! اونایی که از تن‌ و بدن آن دختر ایراد گرفتند و سایز سینه ش را دوست نداشتند،میشه به عمق افکار خرابشون راجع به یک زن پی‌ برد!! تا وقتی‌ خلافش ثابت نشه، خیلی‌ هم درسته،برید خودتونو درست کنید!
جمعه 30 دي 1390 - 20:38
Ali432 - لندن - انگلستان
red road -دوست عزیز کاملا حق با شما ‌ست.
جمعه 30 دي 1390 - 20:51
new-iran - منچستر - انگلیس
Royan - بوخوم - آلمان .زن با دیدن رابطه جنسی میمونها تحریک جنسی میشه(عنوان محقق تو کامنت بالایی هست).شما اول ضعفتون در مقابل میمونا رو برطرف کنید.:)))) :)))))
جمعه 30 دي 1390 - 20:53
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
من گمون نکنم آقایون این روز‌ها این اندازه ندید بدید باشن
جمعه 30 دي 1390 - 22:20
a.ahooraei - دوسلدورف - آلمان
میخوای بگی جذابی؟ من دیدم طرف تمام حواسش را از دست داده. پس اون چی بوده؟katrina -
شنبه 1 بهمن 1390 - 00:14
pari paskoye ghaf - ویکتوریا - کانادا
new-iran - منچستر - انگلیس شما با دیدن میمون ماده تحریک میشی‌ که هیچی‌ بلکه با دیدن گاو و گوسفند ماده هم تحریک میشی‌ حالا چه برسه به فیلم پرن حیوانات که هیچی‌ به .... میرسی‌
جمعه 30 دي 1390 - 22:35
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
bitatehrani _ونکور_کانادا . حاضرم شرط ببندم بایه پسر تاالان دوست نشدی حتی به عنوان یه دوست نه دوست پسر/توکه مردهارونمیشناسی خواهشا الکی نظرنده من دوستهای مؤنث زیاد دارم ولی هیچوقت نسبت به اونادید جنسی نداشتم بلکه فقط به عنوان یه دوست خوب بااونارابطه دارم /ذهنیتو عوض کن وگرنه به هیچ جانمیرسی
شنبه 1 بهمن 1390 - 02:51
katrina - لندن - بريتانيا
قبلاگفته بودم اسم منونیار.!!! اره که هستم اصلا به توچه ?????
شنبه 1 بهمن 1390 - 03:51
katrina - لندن - بريتانيا
bita tehrani - ونکوور - کانادا-مرسی بیتا جان موافقم .متاسفانه وقتی واقعیت روهم میگی شروع به فحاشی میکنند ای بابا درعجبم از اینهمه زن ستیزیی ..!!!!
شنبه 1 بهمن 1390 - 03:58
bita tehrani - ونکوور - کانادا
celtic warrior / اولا مگه شما فالگیری که فال منو گفتی‌ الکی‌ راجع به آدم قضاوت میکنی‌ که چه؟،بعد هم چرا به خودت گرفتی؟ شک داری به خودت؟ برو وجدانا کامنت‌های بعضی‌ ذکور را بخوان،خودت میبینی‌ که برای خیلی‌‌ها درسته!
شنبه 1 بهمن 1390 - 07:56
man+to=ma - دوبی - امارات متحده عربی
بابا انچه عیان است چه حاجت به بیان است اینو که همه خانوما میدونن . حتما محض اطلاع اقایون این تحقیق رو کردن .
شنبه 1 بهمن 1390 - 11:12
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
bita tehrani_ونکور_آمریکا. به خودم شک ندارم چون دیدمن فرق میکنه
شنبه 1 بهمن 1390 - 11:22
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
pari paskooye ghaf_ویکتوریا_کانادا. بازتونظردادی؟ اینجا ایرانیان یوکی هست نه افغانیان یوکی اینوبفهم درضمن بهتره بدونی که این زنها هستند که باسکس باحیوانات نر مانند اسب وسگ و...آبروی بشر رابردند
شنبه 1 بهمن 1390 - 12:50
new-iran - منچستر - انگلیس
pari paskoye ghaf - ویکتوریا - کانادا. نه عزیز .اتفاقا ثابت شده مردا حداقل با دیدن جفت گیری میمون تحریک نمی شن ولی زنها با هر نوع محیط جنسی کاملا تحریک میشن.کلا خانما باید غیر از فیلم پورنو، موقع رفتن به باغ وحش و تماشای مستند حیوانات هم مواظب باشن کار دست خودشون ندن.لوووووووول
شنبه 1 بهمن 1390 - 13:59
new-iran - منچستر - انگلیس
تحقیقات Meredith chivers نشون داده زنان نسبت به هر نوع محرک جنسی محیطی ،در نواحی تناسلیشون تحریک شدید ایجاد میشه .دیدن رابطه مرد با مرد،زن با زن، مرد با زن و رابطه میمون با میمون! در صورتی که برای مردان به این گستردگی نیست.حتی گفته زنان با شنیدن توصیف صحنه های تجاوز جنسی هم تحریک میشن .قراره در تحقیقات آینده نقش جوجه ها رو در تحریک خانمها بررسی کنن :) فقط مقاله رو بخونید تو نیویورک تایمز:. "What Do Women Want" "By DANIEL BERGNER"
شنبه 1 بهمن 1390 - 14:34
bita tehrani - ونکوور - کانادا
katrina/جان اگر آخرین کامنت من را در تاپیک مربوط به گلشیفته خوانده باشی‌،میبینی‌ که زن ستیزی توی بعضی‌ از مردان هست.تربیت غلط،و کمبود‌های عاطفی و ضربه‌های عشقی‌ میتونه عامل باشه،ولی‌ کسی‌ که به بلوغ فکری رسیده باشه،بین آدمها به خاطر جنسیت شون فرق نمیذاره و انهارو تحقیر نمیکنه.به همه اونهایی که اینگونه نیستند درود میفرستم.
شنبه 1 بهمن 1390 - 16:52
bita tehrani - ونکوور - کانادا
celtic warrior/اگر شما اینگونه نیستید،جای تبریک داره.ولی‌ واقعیت این است که خیلی‌ از آقایون این‌طوری هستند،که خانوم‌ها بیشتر حسش میکنند.خوب وقتی‌ من به عنوان یک زن می‌بینم که تا با دوستی‌ میگی‌ و میخندی،از فرداش تکست و تلفن شروع میشه،نمیتونم ذهنیتم را نسبت به خیلی‌‌ها عوض کنم! شما هم انکار نکن،همانطور که من نمیتونم ضعف بعضی‌ از زنان را انکار کنم،هر چند خودم را شامل نشود.صحت این تحقیقات مطلق نیست،ولی‌ به نظر من نسبت بالایی‌ را شامل میشه.
شنبه 1 بهمن 1390 - 17:00
Alexberd - بوداپست - مجارستان
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا. خدمت شما عرض شود که نکته ضعف همه آقایان بلا ستثنی زن هست. حالا سطح حساسیت در هر کسی متفاوت هست. اما همچین جنس لطیفی که تو عکس بالا هست. تقریبا میتوانه هر مردی را به بلا گرفتار کنه جانم.!!!!!. حالا کسی میدانه این تیکه تو عکسه کی هست؟؟؟؟
شنبه 1 بهمن 1390 - 17:48
pari paskoye ghaf - ویکتوریا - کانادا
new-iran - منچستر - انگلیس اه حالم بد شد.من که می‌دونم این قضیه درست نیست خانوما با دیدن سکس حیوانات تحریک نمیشن
شنبه 1 بهمن 1390 - 18:02
bita tehrani - ونکوور - کانادا
تو حرف حسابت چیه؟میخواهی چی‌ را ثابت کنی‌؟نشستی پای دبّه اطلاعات مزخرفات تحویل میدی که بگی مثلا خیلی‌ خوبی‌؟مردا فرشته ن؟خوبه از تجاوز ذکور هفته یی نیست که خبر نخونیم توی همین سایت که شما هم تشریف داری،اونها چطوری تحریک میشن؟ با دیدن دختری که روسریش عقب رفته؟ با دیدن مانتوش که به تنش چسبیده؟ شما اونجا‌ها از تحقیقات دانشمندان محترم حرف نمیزنی!! اصلا پیدات نمیشه! خدا پدر این مردیت خانوم را بیامرزه که کلی‌ اطلاعات شما را زیاد کرده!
شنبه 1 بهمن 1390 - 18:47
celtic warrior - سلتیک - اسکاتلند
bita tehrani_ونکور_آمریکا. دوست عزیزم یه سؤال شخصی ازت دارم آیا از پسری ضربه خوردی؟ چون ازنظراتت اینطوربرداشت میکنم
شنبه 1 بهمن 1390 - 22:40
new-iran - منچستر - انگلیس
bita tehrani - ونکوور - کانادا.اولا یه ذره مهربونتر جواب بده خوب! بعدشم اینا مزخرف نیست.جدیدترین کارای علمی که با سنسورهای دقیق تونستن واکنش اندامهای تناسلی رو مطالعه کنن.از " مردیت خانم" گله کنید نه از من.
شنبه 1 بهمن 1390 - 23:01
bita tehrani - ونکوور - کانادا
celtic warrior/دوست گرامی اگر بخوهی از نظرات اشخاص به مسائل زندگیشون پی‌ ببری،خیلی‌ سر کاری میشه :) من هیچوقت به رنجی‌ که به زنان میره حساس نبودم چون در خانواده با این مشکل روبرو نبودم.پدر و مادرم هیچوقت سر این چیزها بحث نمیکردند،بنا‌ بر این من هم فکر می‌کردم که همه مردان مثل پدرم هستند و به زن شون احترام میذارن و بین دختر و پسر فرقی‌ نمیذارن،ولی‌ وقتی‌ ّسنی رسیدم که تفاوت‌ها را در جامعه حس کردم،طبیعتا این سوال پیش آمد که چرا؟! هنوز هم حساس هستم،چون حتا می‌بینم بعضی‌ از آقایون چه رفتار زشتی با همسرشون دارن.دائم کنترل می‌کنن،اجازه کار که هیچ حتا تصمیم گیری هم ندارن.کوچکترین اشتباه زن شون برابر است با گناهی غیر قابل بخشش.حتا از ایران هم که خارج میشوند،همین بساط است.طرز فکر یکی‌ است،فقط محل زندگی‌ عوض میشه! خودت میتونی‌ توی کامنت دیگر کاربران ملاحظه کنی‌.
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 02:01
bita tehrani - ونکوور - کانادا
new iran/مهربون؟! جالب بود که توقع مهربونی داری!! بین جناب توی اینترنت میلونها از این جور تحقیقات را میتونی‌ پیدا کنی‌ که نصف بیشترش هیچ پایه و اساس علمی‌ هم ندارن.بودجه‌ای برای تحقیقات میذارن که چند نفر به نون و نوا برسن.در مورد تحریکات نمی‌دونم چی‌ چی‌ آقایون هم این مطالب زیاده.دوست داشتی برو پیدا کن.ولی‌ شما به قصد و غرض این چیزها را اینجا میذاری.سوال من هم این بود که قصد شما دقیقا چیه؟! اگر راجع به تحریک پذیری آقایان باشد که خواجه حافظ شیرازی هم میداند قضیه چیست! ۳۳ سال است زنان را در گونی کردن که بعضی‌ از ذکور قلقلک‌شان نیاد،ماجرا همچنان ادامه داره! برای همین گفتم اینها مزخرف هست.به مردیت خانوم هم بگو مریضی‌هایی‌ مثل سرطان،‌ام اس‌،اوتیسم و هزار تا درد بیدرمان دیگر بشر را رنج میدهد،اگر اسمشان به گوشش نخورده،صوابش را تو میبری، وقت اون طفلی هم حروم نمیشه.
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 02:16
katrina - لندن - بريتانيا
bita tehrani-درودبیتاجان حرفتون رو صد درصد تایید میکنم. متاسفانه از این قبیل اقایون هم در این سایت کم نیستند از قدیم گفتن /مشت نمونه خروار هست /وای به حال جامعه ایران وبه ویژه نزدیکان این افراد !!!
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 03:23
new-iran - منچستر - انگلیس
bita/ تحقیقات بی سر وته تو اینترنت زیادمنتشر میشه ولی کارهایی که تو مراکز دانشگاهی معتبرانجام میشن ، معمولا بیشترشون قابل استنادن.خیلی از خانمها فکر کردن هر بی احترامی که بخوان می تونن به آقایون بکنن چون مثلا به خامها قبلا ظلم شده!مثلا کامنتهای بعضیا رو تو همین سایت ببین!کامنتهای مشابه نوشته های من که ، حداقل یه ذره تعادل ایجاد می کنه:)
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 15:45
bita tehrani - ونکوور - کانادا
katrina/جان سپاس از لطفت.بارها گفتم که زنان ایرانی‌ با وجود چنین مردانی دیگه به آخوند احتیاج ندارن! امیدوارم که بدون قصدو قرض و جنسیت گرائی حرفامونو بزنیم و به هم بی‌ احترامی نکنیم....جناب نیو ایرن/ منظور من هم از تحقیقات،تحقیقات انجام شده در مراکز علمی‌ بود دیگر. کسی‌ توی زیرزمین خانه‌شان که دست به تحقیقات علمی‌ نمیزنند! نتایج همان‌ها هست که در اینترنت منتشر میشه. با مردیت هم صحبت کن که به یک دردی بخوره. :)
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 18:17
new-iran - منچستر - انگلیس
متاسفانه ضرر بعضی زنان هم برای اجتماع(از جمله زنای تو همین سایت) از ضرر آخوندا می تونه بیشتر باشه.
یکشنبه 2 بهمن 1390 - 21:19
red road - دبی - امارات
ali423 لندن-انگلستان خیلی عجیبه مثل اینکه تو اهل هارتو پورت نیستی!تبریک میگم دوست عزیز
دوشنبه 3 بهمن 1390 - 09:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.