مهریه های عجیب دختران تهرانی


مهریه های عجیب دختران تهرانی

به گزارش برنا اگر سری به راهروهای دادگاه‌های خانواده بزنید پر از دختر خانم‌های جوانی که برای خاتمه دادن به زندگی مشترک‌شان مسیرشان به سمت دادگاه کج شده است. در میان این خانم‌ها کسانی که مهریه های عجیب غریب دارند هم دیده می شود از سفر به ۱۲۰ کشور دنیا و ۱۰ هزار لیتر بنزین تا دست راست و پای چپ داماد،شمش طلا هم وزن عروس و یک کیلو بال مگس و حفظ کردن دیوان حافظ و صدها مهریه عجیب و غریب دیگر.

براساس این گزارش در تماس‌ها و ارتباط هایی که‌ اینبار با دفاتر ثبت ازدواج در نقاط مختلف تهران داشتیم در اکثر موارد سر دفتردارها می‌گفتند که مهریه‌های سنگین و عجیب و غریب را خطبه نمی‌خوانند.

در یکی از موارد یکی از سردفترداران در غرب تهران به برنا گفت: یک مورد ازدواج داشتیم که پسر می‌خواست یک درخت گردو عجیب غریب را در یکی از مناطق خوش آب هوای ایران به نام عروس خانم بزند. البته بجز این درخت مقادیری سکه هم مهریه عروس خانم بود.

سردفترداری در شمال تهران می‌گوید: قبل‌ترها مهریه به میزان سال تولد عروس خانم( شمسی، قمری، میلادی) مد بود ولی الان دیگر مردم کمتر تمایل به این چیزها دارند شاید دلیلش این باشد که خیلی‌ها متوجه شده اند که داشتن مهریه سنگین چندان هم افتخار نیست! امسال دو مورد خوب هم داشتیم که مهریه عروس خانم‌ها فقط یک شاخه گل بود.

یکی دیگر از سردفترداران می گوید: یک مورد بود که داماد دو چشم اش را علاوه بر ۲ هزار سکه مهر عروس خانم کرد تا به قول خودش اعتماد سازی کند. بعدها کارشان به دعوا و جدایی کشید. عروس خانم مصر بود که مهرش را بگیرد بعد از کلی جر و بحث دادگاه فقط به ۲ هزار سکه حکم داد. چرا که مهر باید چیزی باشد که بها داشته باشد چشم مرده از آن جهت که هیچ بهایی ندارد گرفتنش شرعا جایز نیست.

بنا بر گزارش برنا شرط اصلی در تعین مهریه عندالمطالبه بودن آن است؛به طوری که زن هرگاه مهرش را درخواست کرد بتواند آن را بگیرد،اما برخی از مهریه‌ها به گونه ای هستند که دریافت آنها عملا ممکن نیست و یا با دشواری زیادی همراه است. مثل جمع آوری ۵ هزار صدف دریایی یا ۵۰۰ هزار گل ارکیده،در این موارد معمولا مرد راهی زندان می‌شود تا زمانی که مهریه یا معادل آن را پرداخت کند و یا زن از مهریه خود صرف نظر کند!

یکی دیگر از سردفترداران در جنوب تهران به برنا می گوید: بنا بر یک آمار سرانگشتی می‌توانم بگویم که اکثر دختر خانم‌هایی که اینجا می‌آیند مهرشان بین ۱۰۰ تا ۳۱۴ سکه بهار آزادی است. البته یک مورد داشتیم که عروس خانم و آقا داماد هر دو کوهنورد بودند و مهر عروس خانم صعود به ۱۰ قله برتر جهان بود. ظاهرا هم زندگی خوبی دارند و آقا داماد هم عندالمطالبه مهر عروس خانم را می‌دهد.

۱۰ راس آهوی وحشی. ۵ هزار مرجان دریایی، یک دوره کتاب های دکتر شریعتی، یک کتابخانه پر از کتاب‌های فلسفی و... از جمله مهریه هایی است که برخی سردفترداران به آن اشاره می کنند که این موارد یا برای خودشان پیش آمده و یا از دفترخانه‌های دیگر شنیده‌اند.

به گفته کارشناسان مهریه‌های عجیب و غریب دلیلش حس ناامنی است. افراد صرفا برای متفاوت بودن و برتری جویی،مهریه‌های نامتعارف را انتخاب می‌کنند که شکل تغییریافته ای از چشم وهم چشمی است. در این حالت فرد به حدی از ارقام نجومی مهریه اشباع شده که این بار به دنبال مطرح کردن و به رخ کشیدن خود از طریق یک مهریه نامتعارف و عجیب است حتی اگر این مهریه ارزش مادی بالایی نداشته باشد...
Azadikhah - هلند - تکسل
متاسفانه همه چیز در ایران جنبه مادی زیادی پیدا کرده.یک نفر رو میشناسم قراره مهریش 2500 سکه باشه
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس ?! چرا مردم ایران با رفتارهای مدرن و منطق امروزی سیگنالهایی به دشمن خود که همین رژیم هست که باعث فلاکت و توسریشان شده نمیفرستند ?! چرا فقط بلدند در خیابانها اواز " دشت بی فرهنگی ما " سر دهند و بعد از اتمام این اعتراضات خیابانی, با رفتارشان کمکی به دشت فرهنگی ایران میکنند ?! ایا ما نباید از خود شرم و سرخوردگی داشته باشیم که بعنوان مهریه, از اعضای بدن یک انسان که با او عشق ورزدید و زندگی کردید و صاحب فرزندی شدید, خواهان درد و نقص عضو او هستید که پدر فرزندتان میباشد ?! چرا کسی به این جنون فرهنگی ( مهریه ) دست رد نمیزند و چرا باید زنان ایرانی ارزش خود را با پول به رخ دیگران بکشند ?! چرا در این مورد هم از جهان اولی ها تقلید نمیکنید که صحبت از مهریه و جهاز و جشنهای چند میلیونی نیست ?! این مشکل ما مانند این است که به هنگام جنگ با قاتل فرهنگ و انسانیت ایران , بهنگام نماز, در پشت او به نماز و نیایش بایستیم, زیرا تا زمانیکه 100% مخالف ارزشهای پوچ اسلامی و ایرانی نباشیم, قادر نخواهیم بود, خود و ارزشهای خود را ازاد ببینیم ?!
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

saraee - ایران - اهواز
khosh bavar - ایران - یزد . تا زمانی که قوانین نابرابر و زن ستیز در ایران بر علیه زنان جاریست : از جمله اجازه درس و خواندن و کار کردن با ولی ، نداشتن حق طلاق، نداشتن حق حضانت فرزند، تطمیع از شوهر به هر قیمتی، اجازه داشتن شوهر در ازدواج مجدد و هزاران قوانین ریز و درشت زن ستیزی، زنان باید باید و باید از داشتن مهریه سنگین دفاع کنند. وقتی که به زن اجازه کار کردن داده نمیشود که به نان شب هم محتاج باشد، باید هر خفتی را از شوهر و خانواده شوهرش بپذیرد تا از گرسنگی نمیرد.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

esfanie - المان - اسن
khosh bavar - ایران - یزد--افرین
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

firozi - عراق - بغداد
جدیدا هم به نیت المیپک لندن 2012 سکه تایین میشه
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

آزادیخواه - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد وقتی که جو بی اعتمادی بین مردم ایران هست و طرفین هیچ علاقه ای به هم ندارند ومادیات شرط اول زندگی مشترک است و چشم وهم چشمی ها فرهنگ انسانی را کنار زده به اسلام چه ربطی داره ؟ اتفاقاً در امارات که کشور ثروتمندی است میزان مهریه به اندازه توانایی فقیر ترین فرد اماراتی است. وماکزیمم 40000 درهم همان جا هم مرد موظف است مقدار مهریه رابپردازد و.اگر مهریه بیشتر از این باشد باید خطبه عقد در کشوری غیر از امارات خوانده شود . قانون کاملاً منطقی و منصفانه وعادلانه .مقصر اسلام نیست دیدگاههای افراد کثیف و نجس شده وربطی به دین ندارد پدر و مادرهای ما هم مهریه اش بسیار ناچیز بوده و حتی زنهای ما هم مهریه آنچنانی ندارند و به راحتی می توانیم پرداخت کنیم ولی زندگی خوب وآرامی داریم .نگاهها به زندگی وطرز زندگی کردن عوض شده .شده نگاه مادی محض ومتأسفانه هم باید شاهد چنین رویداد های هم شد.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
جای تعجب ندارد نماد رشد فرهنگ ملت ها دولت ها هستند ودولت ها باید در اعتلای ملت های خود کوشا باشند .وقتی دولت با رسانه ها یش در جهت رشد جهل و بی خردی و اند یشه های احمقانه گام بر می دارد از ملت نباید انتظار بیشتر داشت .این هم از حکومت امام زمان بر ایران که چه گلها در طی 32 سال گذشته بر سر این ملت گذاشت .متاسفم .چی بگیم ؟؟؟؟
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

pinokio_pinokio - انگلستان - منچستر
khosh bavar - ایران - یزد. باهات موافقم،، مردم ایران فقط شعار میدان،، ولی‌ در واقع این خود مردم هستن که به مشکلات و بی‌ فرهنگیها دامن میزنند،،،
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

shabparast - ایران - شمال
قبلا هم گفتم باز هم میگم .چرا دخترا دارن ارزش خودشون پایین میارن چرا پسرا این مهریه هارو قبول میکنند بخدا همونقدر که چند همسری و صیغه تو ایران منفوره میریه هم هست. یکی نیست اینارو درک کنه؟
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

عرق سگی - ایران - تهران
ای بابا نیت کرده بودم تا دو سال دیگه زن بگیرم حالا که اینطوریه تا 20 سال دیگه متاهل نشیم بهتره ./.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
در ایران متاسفانه چشم و هم چشمی بیداد میکند و اکثر ازدواجهایی که با مهریه سنگین سر میگیرد منجر به جدایی میشود.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
saraee گرامی, دلیل شما جزو " راحتترین " راه حلی هست که میتوان از ان نام برد و از ان دفاع کرد ! زیرا طبق منطق شما, بخاطر سیاست غلط اسلامی, باید مردها جور زنها را بکشند, زیرا انان دارای حقوق اجتماعی " یکسانی " نیستند ! و اگر من یک قدم جلوتر بروم و " طبق " منطق شما فکر و عمل کنم, بعنوان مثال در هندوستان, تعدادی از مردهای بی معرفت و نامرد بخاطر " جهاز " زنشان, او را درحد مرگ کتک زده که چرا زن فقیرش جهاز ( لوازم خانگی ) کمی بخانه شوهر اورده که او را بطور مصنوعی و عمدی سر به نیست میکنند تا زن دومی گرفته تا صاحب بیشتر اموال شوند ! ایا این مردها بخاطر فقر اجازه چنین منطق و جنایتی دارند ?! و ایا فرهنگ ما شاهد چنین " منطق و فرهنگی " خواهد شد?!
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
آزادیخواه گرامی, دوستمان mehrdad.n.l خیلی مفید و خلاصه منظورم را بیان داشتند و تا زمانی که بخاطر سیاست غلط ایران اسلامی که خودشان هم از این سیاست و اسلام دفاع میکنند که قوانین انان قانون ناب محمد است که حد و مرز میزان تحصیلی برای زنان ایرانی تعیین میکنند و از این طریق سیگنال به جامعه زنان میفرستند که بهتر است در اشپزخانه حلال اسلامیش به پخت و پز غذا برای شوهرش باشد و با تعیین کردن شرایط سخت کاری مانند حجاب, ایا نباید از سیاست غلط این مزدوران صحبت کرد ?! خود انان ادعا اسلامی بودن قوانین خود را دارند و ایران قبل از انگلاب 57 و قطر را مسلمان و اسلام نمیدانند ! ایا نباید به فکر فرو رفت که " تربیت اسلامی " چه از منطق و فرهنگ ما کرده که زوج جوان را وادار به چنین فانتزی میکند که بعنوان مهریه, یک دست و چشم و کلیه شوهر را بعنوان دستمزد همخوابگی با خودش ببرد ?!
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

Shomali - ایران - لاهیجان
احمقانه ترین کاری که یک مرد در ازدواج می پذیرد،قبول مهریه نامتعارف است.که من کردم!
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

khosh bavar - ایران - یزد
pinokio_pinokio و esfanie : شاد و راهنما باشید و تا بعد !
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
یه سوژه خنده دیگه از مهریه های دختران مُدرن ایرانی!!.برای دختران اینجا...
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
من که از این نظر مشکلی ندارم کلید یک خونه را مهریه زنم کردم و همان روز اول زندګی مشترکمان کلید را تحویلشان دادم و اګه بقیمت امروز بیشتر هم بخواد فورا میرم از کلید براش هر چندتا که بخواهد کپی میګیرم !!!!
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

مهم - بلریک - بزوکسل
در یک کلام ایرانیان با دست خودشون خودشان و کشورشان را نابود و به گوه می کشند با این افکار احمقانه لعنت بر هر مرد ایرانی که زیر بار این( مهریه) می رود مضخرفات بره تمام کشورهای دور بر ما بیشرفت دارن می کنند انوقت ایرانیا دنبال این مسخره بازیها هستند
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

porharfi - هلند - آرنم
یکی از رفقا میگفت:دختر ها .اون پایین! را مهریه نکنند..باقی اعضا قابل پیوند. زدنه!ولی اونجا وُ نمیشه باهاش شوخی کرد!!....
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

Royan - المان - المان
saraee - ایران - اهواز با نظر شما صددر صد موافقم. Shomali - ایران - لاهیجان راجع به جهیزی که عروس خانم باید بیاره چی فکر میکنید ؟ آیا قبول آن هم سخت است فقط عروس خانم جهیز را با خودش میاورد ولی آقا داماد فقط وعده مهریه را میدهد وقتی هم که عروس مهریه را بخواهد میشود پیراهن عثمان از همان ابتدا وقتی که مهریه نا متعارف است باید قید عروسی را زد , و از عروس خواست که آن هم خود را در فشار تهیه جهیز انچنانی قرار ندهد . من کسی را میشناسم که تا مهریه اش را بخشید شوهرش از جلد بره بیرون آمد و تبدیل به گرگ شد و این زن 20 ساله که یه روز خوش تو زندگیش ندیده بعلاوه هوو هم داره.
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

shayaan - آلمان - کلن
من با مرد سالاری مخالفم ولی‌ خدایی حالا میفهمیم مردا گذشته حق داشتن که به این جماعت رو نمیدادن .ببین این بی‌ جنبه‌ها تا کجا پیش رفتن.......
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
یکی دیگر از سردفترداران می گوید: یک مورد بود که داماد دو چشم اش را علاوه بر ۲ هزار سکه مهر عروس خانم کرد تا ............. خوب عروس خانم پس از طلاق مى خواسته چهار چشمى مواظب داماد آینده اش باشد
پنج‌شنبه 6 مرداد 1390

بابک - ایران - سبزوار
از همه بی شعور تر این سردفترها هستند که چنین اراجیفی را می نویسند.
جمعه 7 مرداد 1390

mashady - انگلیس - منچستر
پدر و مادر عروس خانم برای محکم کاری و دادن کلید طلاق به دست دخترشون مهریه وضع میکنند واین مبلغ با سطح خانواده و سطح تحصیلات و زیبایی زن رابطه مستقیم داره عین زمان برده داری برده های بهتر قیمت بیشتری دارند !!
جمعه 7 مرداد 1390

felora - ایران - تهران
بابک - ایران - سبزوار /افرین به شما که خیلی نکته بینی .
جمعه 7 مرداد 1390

saraee - ایران - اهواز
khosh bavar - ایران - یزد یه هیچ عنوان بحث من عرف نیست، بحث من قوانین نوشته شده و جاری کشور است. قوانینی که با آن زن را کهتر نگه میدارند. زن وقتی ازدواج می کند و از خانه خود به خانه جدید نقل مکان می کند میان دو مکان به نام خانه پدر و خانه شوهر باید دست و پا بزند. عمر خود را باید صرف کار خانه شامل پخت و پز و شستشو و .. و همچنین دوران بارداری و تربیت فرزند کند در حالی که قانونا هیچ چیزی متعلق به او نیست. وسایلی را که به عنوان جهیزیه اورده کهنه خواهند شد و چنانکه بخت با او یار نباشد ( که این روزها زیاد اتفاق می افتد) باید تن به هر خفت بدهد که از خانه شوهر بیرون رانده نشود. زنی که دیگر جوان نیست، فرزندش را از او گرفته اند و نه جایی برا ی سکونت دارد و نه نانی برای سیر شدن! این تراژدی آنقدر زیاد است که برایمان عادی شده. نگویید نیست که امکان ندارد این همه زن دستفروش ، کارگر و فاحشه را تا بحال ندیده باشید. با احترام.
جمعه 7 مرداد 1390

mahan87 - سوئیس - زوریخ
واقعا این دخترای ایرانی واقعا پر مدعا هستند در حالی که در واقع هیچی نیستند من از دست این دخترای ایرانی به غربت پناه بدم...!
جمعه 7 مرداد 1390

setareye shomal - انگلستان - لندن
از روی چشم و همچشمئ است که این کارها و انجام می دهند
شنبه 8 مرداد 1390

huka - نیوزلند - ولینگتون
یک مورد هم همسایه ما بود چند سال پیش مهر کرده بود داماد باید موهای در مقعدش را بشمارد
شنبه 8 مرداد 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
حالم به هم خورد. از زن بودنم شرمسار شدم.
یکشنبه 9 مرداد 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.