سخنان جنجالی رئیس جمهور قزاقستان درباره حجاب


سخنان جنجالی رئیس جمهور قزاقستان درباره حجاب

در روز سوم آوریل (۱۴ فروردین) انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان برگزار می‌شود. سخنان "صریح و قاطع" نظربایف درباره‌ی حجاب در آستانه‌ی انتخابات جنجال برانگیخته است. قزاقستان امسال ریاست "کنفرانس اسلامی" را نیز برعهده دارد.
 
قزاقستان درسال گذشته ریاست "سازمان امنیت و همکاری اروپا" را بر عهده داشت. در این سازمان ۵۶ کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه، آلمان و کشورهای آسیای میانه عضویت دارند. امسال قزاقستان ریاست "کنفرانس اسلامی" و "سازمان همکاری‌های شانگهای" را نیز عهده‌دار شده است.

براساس قانون اساسی این کشور، نظام سیاسی حاکم لائیک و دین از دولت جداست. در عین حال، هم‌اکنون گرایش‌های تند مذهبی‌ای در جامعه‌ی قزاقستان موجود است که مقام‌های این کشور نسبت به آن اظهار نگرانی می‌کنند.

نظربایف: قزاق‌ها مسلمانند ولی راه خود را می‌روند

"خبرگزاری قزاقستان امروز" سخن نورسلطان نظربایف را بدین گونه نقل می‌کند: «من همیشه مخالف روسری و حجاب بوده‌ام. زنان ما هرگز فرسوده نمی‌شوند و نیازی به پنهان کردن چهره‌ی خود ندارند. ما به اسلام احترام می‌گذاریم، اما راه خودمان را داریم و ارزش‌های فرهنگی خودمان را حفظ می‌کنیم. برخی از جوانان ما در مدارس و دانشگاه‌ها روسری و حجاب می‌پوشند که من مخالف آن هستم.»

نظربایف در صحبت‌های خود صراحتا حجاب را مغایر با فرهنگ دینی و امری انحرافی در اسلام دانسته است.

یک کارشناس: «مخالفت نظربایف با حجاب تبلیغاتی است»

به‌ گفته یوسف پیلتن، روزنامه‌نگار ایرانی مقیم قزاقستان، اظهار عقیده نظربایف پیرامون حجاب در جامعه‌ی قزاقستان مخالفت‌هایی را برانگیخت و مخالفان دلیل آوردند که این نظر او مغایر قوانین مربوط به "آزادی‌های دینی" در کشور است و زنان در انتخاب پوشش آزادند.

قوانچ‌بگ قاری، روزنامه‌نگار و رئیس بخش رادیو آزادی در قزاقستان، در گفتگو با دویچه وله گفته‌های نظربایف درباره‌ی حجاب را بیشتر سیاسی ارزیابی می‌کند. وی می‌گوید: «اهالی شهر تاریخی ترکستان که در جنوب کشور واقع است بیشتر مخالف حجابند و مردم این منطقه گرایش‌های ملی و سنتی دارند.»

کارشناسان محلی به این هم اشاره می‌کنند که پوشش‌های ملی زنان قزاق مغایرتی با اسلام ندارد و حفظ و حراست آن به معنای احیاء سنت‌های ملی و تاریخی آنها به حساب می‌آید.

«دولت ایران رسما مخالفت نکرده»

اما از سخنان رئیس جمهور قزاقستان پیرامون حجاب در رسانه‌ها و وبسایت‌های دینی و "نزدیک به دولت ایران" انتقاد شده است. ایکنا، خبرگزاری قرآنی ایران، سخنان نظربایف را «عجیب، اسلام ستیزانه و در راستای نادیده گرفتن سنت‌های اسلامی و همگام شدن با مدرنیته و اصل دمکراسی پوشالی غرب» ارزیابی کرد.

یوسف پیلتن درباره‌ی "موضعگیری ایران" به دویچه وله می‌گوید: «دولت ایران نمی‌تواند نظر رسمی خود را از طریق وزارت خارجه‌ی کشور بیان کند و واکنش نشان دهد. اما از طریق انتشار اینگونه نظرها در سایت‌ها و رسانه‌ها قصد دارد نظر دولت قزاقستان را به این مسئله جلب کند.»

این روزنامه‌نگار ایرانی مقیم قزاقستان تاکید می‌کند که مسئله‌ی حجاب به معضل اجتماعی بزرگی در قزاقستان تبدیل شده و تمایل به حجاب در میان زنان رشد کرده است. به گفته او، حدودا از هر ۱۰ زن قزاق یک نفر حجاب می‌پوشد.

چرا نظربایف می‌گوید مخالف حجاب است؟

آیا مخالفت با حجاب در آستانه‌ی انتخابات سبب کاهش محبوبیت نظربایف نخواهد شد؟ یوسف پیلتن به این سئوال دویچه وله چنین پاسخ می‌دهد: «نظربایف مسئله‌ی حجاب را در جامعه مطرح کرد تا نظر روس‌ها را که مسیحی هستند و مخالف حجابند جلب کند. مردم روس‌زبان که تعداد آن‌ها ۶ میلیون نفر برآورد می‌شود به نظربایف رای خواهند داد. از این رو نظربایف خواست از این ژست سیاسی استفاده کند تا نفوذ و اعتبار خود را در میان روس‌زبان‌ها افزایش دهد.»

محمدرضا شیرازی، مدیر"پایگاه اطلاع رسانی قزاقستان"، به دویچه وله می‌گوید: «بیشترهدف این بوده است که سیاست‌گذاری آینده را مشخص کنند. برای من جالب است که نظربایف در خصوص بحث حجاب نظر خودش را اینقدر قاطعانه اعلام کرده و پیش از این ما این نوع دیدگاه را مستقیما از خود ایشان نشنیده بودیم. وی می خواهد به مردم نشان بدهد که به دنبال سیاست‌ها‌یی است که یک مقدار از تندروی و در واقع فضای اسلامی کاسته شود و به آمریکا و اروپا بیشتر خود را نزدیک کند.»

آقای شیرازی در ادامه اشاره می‌کند، انتخاب مجدد نظربایف به ریاست جمهوری حتمی است و سخنان او برای کسب آرا‌ء مردم نبوده و بیشتر برای جهت‌گیری آتی سیاسی این کشور است.

حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها ممنوع است

ژنسئیت تومبایف، وزیر آمورزش عالی قزاقستان، نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی در این کشور بار دیگر با پوشش حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها به شدت مخالفت کرد و آن را مغایر با عادات و رسوم مردم قزاق دانست.

وی تاکید کرد: «در کشوری دموکرات و سکولار، حجاب نشان‌دهنده‌ی تعلقات خاص مذهبی یک فرد به دین خاصی است، از این رو پوشیدن لباس‌هایی که بر تعلقات مذهبی دانش‌آموز تأکید می‌کند در قزاقستان ممنوع شده است.»

در پایان سال ۲۰۱۰ وزارت آموزش عالی طی مصوبه‌ای رسما استفاده از پوشش حجاب را در مدارس و دانشگاه‌های کشور ممنوع کرد. این پروژه فعلا مسکوت مانده است، اما با سخنان کنونی رئیس جمهور این کشور انتظار می‌رود مخالفت با حجاب در این کشورجنبه‌ی قانونی بیشتری بگیرد.

در قزاقستان بیش از ۱۴۰ اقلیت قومی و دینی زندگی می‌کنند. مقام‌های این کشور بر این باور هستند که "گرایش های تند اسلامی" می‌تواند به وحدت کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز شهروندان آن لطمه وارد کند.


یک کلاس درس دانشگاهی در شهر آلماتی قزاقستان

khosh bavar - ایران - یزد
سخنان جنجالی ?! چه کسی ادعا میکند این حرفش جنجالی است ?! ادم هوشیار و فرهنگی یعنی این ! شاد و روشنفکر باشیم .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

louisette - فرانسه - مارسی
bravo.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
رئیس جمهور قزاقستان ممکن که فراماسون شطرنج باشه و تنها حرف از مسلمونی میزنه.حجاب در ادیان از ارزش والائی برخوردار است .
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
danial nabi - سوئد - استکهلم . رژیمی حناق بگیری که پول مزدوری وادارت می کند در هر موضوعی افکار تهوع اورت را بیان کنی////مرگ بر لچک اسلامی/// در ضمن مردسالاران حرمسرائی جوش نیاورید حجاب پوشش نیست ارائه ی یک ایده ی واپسگرا از جزیره العرب است همین.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
danial nabi - سوئد - استکهلم :درود بر شما
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس :مادربزرگ شیطان,داری نفسهای اخرت و میزنی بزودی به درک واصل میشی با اون دندونهای مصنوئی ت.
پنج‌شنبه 11 فروردین 1390

nader46 - انگلیس - لندن
اگر میشه یکی ازدوستان , مفید وخلاصه 2 یکی دو سطر داستان این فرامانسوری را توضیح بده.خیلی ممنون میشم.
جمعه 12 فروردین 1390

iranazadiran - ایران - تهران
درود براین رئیس جمهور میهن پرست و موحد. به به باعث افتخار است حضور اینگونه افراد فهمیده و مسلمان واقعی. درد و بلات بخوره تو سر تمام خائنین لچک دار ضد ایرانی و نامسلمون متحجر دگم کثیف.
جمعه 12 فروردین 1390

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
برای من حجاب یعنی واپسگرایی یعنی زن را به اسارت درآوردن. حجاب محدودیت است و نه مصونیت. حجاب یعنی من , زنِ مفلوک,ضعیف و بی اراده هستی. حجاب یعنی تا لب گور باید فرمانبر و قیم داشته باشم. می گویند حجاب نجابت میآره و من می گویم نجابت(؟) کثافت میآره. پس بی درنگ حکم داده مرا کافر و شیطان خواندند من اما ...اشک حسرت ریختم بر جهل آدمی و مرگ آدمیت!
جمعه 12 فروردین 1390

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. آرتمیس از اسلام خطرناکتر فحاشیهای شماست.دیگر در ایران دوره افکار اینچنینی به سر آمده (فاز منفی) . اجازه بده هموطنانمان هوای تازه تنفس کنند. با نظرات "سیاهت" بار غربت را برایشان دو چندان نکن . این شعر را تقدیم میکنم به هموطنان خارج از کشور./ مژده ای دل که دگر باد صبا باز آمد/ هدهد خوش خبر از طرف سبا بازآمد / برکش ای مرغ سحر نغمه داوودی باز/که سلیمان گل از باد هوا بازآمد
جمعه 12 فروردین 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
. با درود.نمیدانم چرا ما باید قوانین قرون وسطائی را هنوز تبلیغ کنیم.در مورد حجاب ما تمام مدت به بانوان فشار می‌آوریم در صورتیکه کوچکترین آموزشی‌ به مردان نمیدهیم که آنها هم حجاب را از دور افکارشان برداشته و دور چشمانشان بگذارند.در هر جامعه‌ای بیمار وجود دارد چه در جامعه‌ای پوشیده‌ای مانند عربستان و چه جوامع‌ای آزادی ،مانند سوئد. .
جمعه 12 فروردین 1390

hamrah-sabz - آمریکا - لوس آنجلس
. باید آموزش کافی‌ به انسانها داده شود،قوانین اجتماعی تمرین شده و به آنها احترام گذاشته شود.بنابرین دیگر احتیاجی به بحث حجاب نخواهد بود و دولت باید وقتش را صرف ایجاد امکانات و رفاه جامعه کند و فرصت به کسانی‌ هم داده نخواهد شد که حجاب را وسیله اسباب سیاست و قدرت کنند.به قول دوست عزیز خوش باور،آنوقت میتونیم به آینده بهتر برای همه امیدوار باشیم.باز همب قد ایشان:شاد و امیدوار باشیم.آمریکا لوس آنجلس. .
جمعه 12 فروردین 1390

Pezhman - اتریش - وین
حجاب نوعی لحاف است. بیشترین خطاها(البته از دیدخرمقدسان مذهبی)زیرش اتفاق می افتد.ضرب المثل سرخپوستی میگه:لحاف هرچی کلفت تر , زیرش گرمتر.حالا هرچی لحاف و چادر و البسه دارید بریزید روی سرتون تا اسلام نابود نشه.وسرما نخورید.برید زیر لحاف تاشیطان پیداتون نکنه.
جمعه 12 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
bavar - ایران - یزد . بعد از گذارند هفت سال بصورت تخصوصی رشته اقتصاد و گذراندن چند ترم گرایش علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری اشنا به چند زبان زنده دنیا با سابقه مفید و کارامد و آشنا به چند رشته فنی به صورت حرفه ای باید اعتراف کنم ادم باسودی در زمینه های کاریم هستم (از دید کسانی که با آنها رفت آمد میکنم) ولی آیا ارزش داره خودم به شما ثابت کنم. فقط به یک دلیل جواب شما رو دادم ، آن هم بخاطر یک کلمه (یزد) زادگاه پدر و پدر بزرگم و .. البته بگذریم خیلی چیزها قابل درک نیست که باید درک کنی. موفق باشید.
جمعه 12 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
حجاب اسلامی : بیاد زنهای برهنه می افتم که انها را در یک جایی بستن .کلاغهای برهنه متعفن
جمعه 12 فروردین 1390

amirpersia - سوئد - استکهلم
saman911 - ایران - تهران . danial nabi - سوئد - استکهلم . اگه حجاب ارزش والایی داره, پس چرا برای ما مردها تجویز نشده وفقط تحمیل زن میشه?!. من نمیدونم یک عده خشک مذهب متعصب کی میخوان از مالیخولیای قرون وسطایی بیرون بیان و با دید برابر به مرد و زن نگاه کنن?!. بجای لچک سر زن کردن یه کم ظرفیت خودتون رو بالا ببرین و دیدتون رو به زن تغییر بدید تا یه موقعی شیطونه گولتون نزنه مثل امام جمعه ی تویسرکان ابروتون بره!. به خدا زن موجود عجیب و غریبی نیست, یک انسانه مثل ما و با حقوق برابر!. نه کلفت و کنیز مردهاست و نه مزرعه ای برای تولید مثل!. دست از این افکار ارتجاعی و خرافی بردارید و برای خودتون و جنس مخالفتون بطور مساوی ارزش و شخصیت قائل بشید!. شاد و ایرانی باشید!.
جمعه 12 فروردین 1390

mashady - انگلیس - منچستر
چون هیچیک از دستورات دینی با عقل و منطق تطابق نداره . دینداران برای پیدا کردن یک رابطه منطقی بین دین و عقل له له میزنند. و معمولن به زور یه دلیلهایی که مرغ پخته رو هم میخندونه از توش استخراج میکنند . ولی قرن بیست و یکه والله بالله هیچ دلیل علمی و منطقی برای روکش کردن کله تون وجود نداره
جمعه 12 فروردین 1390

kaveh123 - کانادا - تورونتو
حجاب زن تحریک کننده تراست.
جمعه 12 فروردین 1390

khayyaam - استرالیا - ملبورن
فقبه شهر به کشف حچاب مایل نیست چرا که هر چه کند حیله در حجاب کند
جمعه 12 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
amirpersia - سوئد - استکهلم:لخت کردن خانمها برای تبلیغ همبرگر یا شامپو و غیر این کجاش شخصیت به یک انسان خداییش مردم به یک زن جوان محجبه بیشتر احترام میزارند یا یک زن مینی جوب پوشیده!چرا باید به بهانه آزادی!خانمها را کالا قرار بدهند و برای فروش اجنا سشان از اندام زنها استفاده کنند؟؟آیا زنها اینقدر بی‌ ارزشند؟چرا راهبه‌های زن مسیحی‌ حجابشان مانند زنهای مسلمان است!؟البته یک عده از خانمها که تعدادشون هم کم نیست برای جلب توجه مردهابا همین لباس پوشیدن، خیلی‌ کارها میکنند حالا به من بگو خانواده‌هایی که مقید اصول فرامین الهی هستند (مرد و زن)زندگیشون محکمتر،شیرین تر هست یا خانواده‌هایی که هیچ قید و بندی ندارند؟؟،مرد برای خودش زن برای خودش میره حال می‌کنه!! طلاق در کدامشان بیشتره(البته افراد خشک مذهب که از دین پوسته دین را فهمیدند نه مغز دین را هم وجود دارد ولی‌ نباید همه را با یک چوب زد)اکثر خانواده‌های ایرانی‌ که به خارج رفتند زندگیشون متلاشی شده این از چی‌ میاد!؟؟یک مثل:ادامه داره...
جمعه 12 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
amirpersia - سوئد - استکهلم قسمت دوم: یک خودرو بنز را تصور کنید به کیلو مترش نگاه کنید حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نوشته ولی‌ سرعت مجاز رانندگی‌ در تمام کشورهای دنیا حداکثر ۱۲۰،۱۴۰کیلو متر در ساعت, بیشتر از آن سرعت هم بری بدون چون و چرا پلیس جریمت می‌کنه ممکن گواهی نامه ات را باطل کنه،آن شخص هم قبول می‌کنه افراط کرده. نمیره کار خانه بنز را متهم کنه!!?،حالا چرا در مقابل فرامین خداوند که به نفع خود ماست سرکشی می‌کنیدنتیجش اگه خوب بود اینهمه کانون خانواده در دنیا متزلزل نبود،در اروپا و آمریکا که بکل کانون خانواده از بین رفته مردم با سگ وگربه زندگی میکنند ولی‌ در ایران یه ۵۰ درصدی باقی‌ مانده ان هم خانوادهای مقید به دینشان هستند
جمعه 12 فروردین 1390

hafeze shirazi - ایران - تهران
با احترام به همه کسانی که حجاب واقعی را رعایت می کنند. حجاب بعد از انقلاب یعنی روسری رنگی و مشکی با هم یا آرایش غلیظ همراه با چادر عربی یا آرایش و کفش پاشنه بلند و کیف روی دوش همراه با چادر ملی اسمش حجاب نیست , کثافت و جلب توجه است . کشورهای بی حجاب به مراتب ریخت زن ها و دخترانشان محترمانه تر از ریخت خیلی از با حجاب های ایران است.
جمعه 12 فروردین 1390

feminism - انگلستان - لندن
amirpersia-سوئد- آفرین بر تو نیکو سخن. اگر مشکین لچک و در بقچه پیچاندنِ زن بجاست, چرا محمد و طرفدارانش از این امر معاف شده اند !?
جمعه 12 فروردین 1390

saman911 - ایران - تهران
nader46 - انگلیس - لندن :فراماسونری، دجال آخر الزمان. https://www.yasintv.com/musicvideo.php?vid=f0b6c5436. فقط کافیه گوش کنید انموقع خواه ناخواه به فکر فرومیروید خیلی مسائل برای شما روش میشود???
جمعه 12 فروردین 1390

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران
amirpersia - سوئد - استکهلم. شما وطنفروشها هر کدام برای خودتان یک پا پیغمبرید ها.لول. تو یک کم غیرت به خرج ندادی به وطنت پشت نکنی چه طور میخواهی ما به نفسمان فائق آییم.مولانا: نفس اژدرهاست او کی مرده است /از غم بی آلتی افسرده است. مرگ بر وطنفروش توجیه گر(خودفریب)
جمعه 12 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Ezhaq - : هموطن, منم نمیدانم درد شما از کجا ناشی میشه ?! دم از تحصیلات " چندین " ساله ات زدی, افرین, کار خوبی کردی, زیرا ز گهواره تا گور دانش بجوی ! ولی دوست گرامی, این روی یک سکه است, زیرا تمام مغزهای اقتصادی دنیا که در دانشگاههای معتبر دنیا درس خواندند ( نه مثل شما در ایران ), و جایزه نوبل گرفتند, گند زدند به اقتصاد دنیا, زیرا تئوری با عملی زمین تا اسمان فرق میکند زیرا اقتصاد دنیا مثل یک شخص نامتعادل روانیست که با کوچکترین ضربه ای واکنش روانی از خودش نشان میدهد و و و ! تمنا میکنم با من مودبانه اظهارنظر کنید ! شاد و دوست باشیم.
جمعه 12 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
hamrah-sabz - : کاملا درست گفتید دوست عزیز, شاد و همراه سبز باشیم !
جمعه 12 فروردین 1390

andisheh sabz - ایران - تهران
تعجب میکنم از آدمها و حکومت هایی که دم از دموکراسی میزنند و موافق منع حجابند. اصلا نمیتونم تصور کنم جایی دموکراسی باشه بعد مثلا در مدارس آدم گذاشته باشن که کسی با حجاب وارد نشه. این واقعا حداقل آزادی فردیه.
جمعه 12 فروردین 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
saman911 - ایران - تهران. ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران . مزدوران بی چشم ورو از عربستان!!!!! این سایت ایرانیان است با چند نفوذی رژیم و اسلامش چون شما بی هویتها.. زر زر خود را ادامه دهید پول خون ملت در انست مرگ بر دینتان خدای قاتلتان///اگر هویت ایرانی صدمه نخورده بود این ات و اشغالهای رژیم و دین خونینشان جرات خودنمائی در این سایت را نداشتند. مرکز حماقت ایران تو هم خفه خون ای کیوی دو دیناری.
جمعه 12 فروردین 1390

مشتعل - سوئد - استکهلم
آقا بداد اسلام برسید تو قیامت همه بی حجاب و بی لباس از خاک بلند میشن اونوقت چه کار باید کنیم واسلاما دینمون بر باد میره ....
جمعه 12 فروردین 1390

Ezhaq - ایران - تهران
khosh bavar - ایران - یزد. درباره چیزی که زیاد سر در نمی آوری نظر ندهید. فعلا در این خراب شده (ایران) فعالیت نمی کنم. درآمدم نسبت بخودم بد نیست. اگر در بالا از خودم چیزی نوشتم برای خودنمایی نبود. ولی یک چیز را فراموش کردم در این خراب شده چیزی نبودم که بگم دلیلش این بود: هر احمقی نظر می داد و می برید ، می دوخت. وقتی تمام می شد می داد به یکی( مثال من) که بتن کنه فکر می کنید ایراد را در کجا می دید؟ جواب در خود سوال معلومه . خوابم می یاد می خوام برم بخوابم، شب بخیر.
شنبه 13 فروردین 1390

khosh bavar - ایران - یزد
Ezhaq - : صبح بخیر دوست گرامی, من کاملا متوجه شدم که شما قصد تبلیغ خودتون را ندارید که خودت را پیشم معرفی کردید و یا مثلا دنبال کار میگردید که زندگینامه تحصیلیتان را اشکار کردید . دوست گرامی, داشتن مدرک و چقدر درس خواندن زیاد مهم نیست, زیرا اخوندها هم از سن 5 سالگی شروع کردن به مزخرف خواندن و تا دم مرگ هم هنوز در حال مطالعه هستند که نتیجه 1 بعدی زندگی کردن را دیدم که با زندگی روزمره تطبیقی ندارد, ولی علم اقتصادی یک شخص روستایی زحمتکش بیشتر از همه تحصیل کردهها و اخوندها میباشد. بهرحال, من بخودم و دیگران این اجازه را میدهم, موقعیتی که این سایت محترم در اختیارمون گذاشته, حداکثر استفاده را بکنم و اگر اشتباهی فکر میکنم و نظر دادم, منتظر تصحیح شدن ان هستم ! شاد و گویا باشیم .
شنبه 13 فروردین 1390

ابرقدرت ایران , مرکز جهان - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس. از کی تابحال فرانسه شده ایران .آب از سرتان گذشته , خمینی امثال تو و بهرام مشیری را آواره کرده دارید عقده گشایی میکنید . بقیه را هم میدانم علت سوزششان از کجاست , اینجا جای ذکرش نیست , تو هم اگر میخواهی ایرانی حساب بشوی مثل غضنفر دعا کن پاریس بشه پایتخت ایران هههههه
شنبه 13 فروردین 1390

amirpersia - سوئد - استکهلم
saman911 - ایران - تهران. هموطن عزیز! کامنت شما رو با دقت خوندم و برام ثابت شد که نگاه شما به زن بیش از هر چیزی کالا گونه و تحقیر امیزه! شما زن را با یک خودروی لوکس بی جان که حق تملک بر ان میتوان داشت مقایسه میکنید!!! زن ملک شما یا خودروی خوش سواری شما نیست که بخواهید ازادیهاش رو کنترل کنید(مثل کنترل سرعت بنزی که گفتی)! . من و شما هیچ حقی در تعیین تکلیف برای یک انسان زنده و صاحب خرد و قوه ی تصمیم گیری نداریم!. از شما هم استدعا دارم یه سفر به دیار کفر کنید و با چشمان باز و وجدان بیدار, خودتون قضاوت کنید که فساد و بی هویتی زن در این دیار بیشتره یا در کشور به ظاهر اسلامی ایران!. با درود به وجدان پاک و خرد همه ی مردان و زنان پاک سرزمینم ایران!.
یکشنبه 14 فروردین 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.