اعتراض شدید وکیل زندانیان اعدام شده به دفن مخفیانه


اعتراض شدید وکیل  زندانیان اعدام شده به دفن مخفیانه

جرس: خلیل بهرامیان وکیل پرونده برخی از اعضای اعدام شدگان ۱۹ اردیبهشت ماه به دفن مخفیانه پیکر اعدام شدگان اعتراض کرد و گفت: پیگیری های ما در مورد تحویل گرفتن پیکر موکلانم هیچ نتیجه ای نداده و شنیده می شود که مسوولان امنیتی کشور به دفن مخفیانه پیکر آنها مبادرت کرده اند.
بهرامیان در گفتگو با خبرنگار جرس ضمن ابراز تاسف از عدم پاسخگویی مسلولان دستگاه قضایی به خانواده ها و وکیل اعدام شدگان گفت: نزدیک به یک ماه است که خانواده های داغ دیده در به در دنبال پیکر های عزیزان شان می گردند و هیچ پاسخی که مبتنی بر احساس مسوولیت آقایان باشد نشنیده اند.

وی در پاسخ به روند پیگیری های خود و دیدارهای خانواده های اعدام شدگان با مسوولان و تصمیم سازان کشور گفت: واقعیت این است که در این مدت به هر کسی که ممکن بود نامه نوشته ایم، از مسوولان استانی گرفته تا نمایندگان مجلس، رییس قوه قضاییه و همه کسانی که باید در این زمینه پاسخگو می بودند، اما متاسفانه رییس قوه قضاییه یک شاه سلطان حسین است که بی خاصیت و بی رگ بر یک صندلی مهم کشور نشسته است که فقط حکم دستگیری صادر می کند.
بهرامیان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نقش دادستان تهران و دیدار با جعفری دولت آبادی گفت: راستش دیگر حوصله ای برای دیدار با دادستان تهران باقی نمانده وقتی به هیچ وجه پاسخگوی تصمیمی که خودشان گرفته اند نیستند.
وی همچنین افزود: پیگیری های ما حاکی از دفن مخفیانه اعدام شدگان است که ظاهرا در راستای همان بی منطقی های همیشگی از افشای محل دفن هم خودداری می کنند.
بهرامیان اظهار داشت: در کشوری که منطق و عقل حاکم نباشد، راهی جز اینکه آرزو کنیم تعقل براین سیستم بیمار حاکم شود باقی نمی ماند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وضعیت خانوادگان اعدام شدگان گفت: خانواده هایی که فرزندان شان را کشته اند طبعتا نمی توانند از وضعیت روحی مناسبی برخوردار باشند اما مادر فرزاد کمانگر همچنان قدرتمند ایستاده است و می گوید، فرزندش را تقدیم آزادی ایران کرده است. روحیه قدرتمند این مادر پاسخ خوبی است به روحیه ضعیف کسانی که حتی حاضر نیستند در مورد پیکر اعدام شدگان هم اطلاع رسانی کنند.
ماه گذشته قوه قضاییه جمهوری اسلامی، که مستقیما رئیس آن از سوی رهبر منصوب می‌شود پنج نفر را در زندان اوین مخفیانه و بدون اطلاع وکیلان و خانواده‌ها به دار آویخت.

بنا به گزارش هرانا، مادر فرزاد کمانگر معلم اعدام شده به همراه خواهر فرهاد وکیلی و مادر و خواهر علی حیدریان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه در یکی از اتاق های ساختمان استانداری با اسماعیل نجار استاندار کردستان ملاقات کردند.
در این ملاقات خانواده اعدام شدگان خواهان مشخص شدن چگونگی تحویل پیکر اعدامیان شدند و استاندار کردستان در پاسخ به ایشان اعلام کرد " اعدام شدگان در محلی که هم اکنون به دلیل شرایط امنیتی قادر به افشای آن نیستیم دفن شده اند و پس از گذشت زمان و مساعد بودن اوضاع مسئولین مربوطه محل دفن ایشان را به شما اطلاع خواهیم داد."

ekman - ایران - ‫شیراز
‫عدم تحویل جسد اعدام شدگان،جز درد و تألم بیشتر برای بستگان آنها ،چه علتی میتواند داشته باشد ؟.چرا این حق را به خانواده های سوگوار نمیدهند تا خود پیکر عزیزشان را بخاک بسپارند ، شاید مرهم ناچیزی باشد بر دلهای شکسته مادران و پدران غمزده وسوگوار، آیا با این کار قصد مجازات و شکنجه روحی بستگان اعدام شده را دارند و یا اینکه سوء استفاده از اعضاء بدن آنها در پیوند اعضاء ؟ هر دلیلی باشد ،دلیل امنیتی نیست چون این حکومت خونخوار و دیکتاتور فضا و جو را آنچنان نظامی کرده که از لحاظ امنیتی بیخیالند. ‫
یکشنبه 16 خرداد 1389

zartusht67 - المان - المان
بی شرف هااز جنازه این قهرمانان هم میترسند
دوشنبه 17 خرداد 1389

shayna - ایران - ایران
متاسفانه رییس قوه قضاییه یک شاه سلطان حسین است که بی خاصیت و بی رگ بر یک صندلی مهم کشور نشسته است که فقط حکم دستگیری صادر می کند.
دوشنبه 17 خرداد 1389

smartrun - کانادا - تورونتو
اره که مترسند ... اگر این جسدها جهت کالبد شکافی و کشف علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت و بررسی‌ها جهت کشف زوایای پنهان این حادثه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گبرد .......ببین چه اخباری می شه .......
دوشنبه 17 خرداد 1389

mazany - ایران - آمل
اقایان مسئولین چرا با رای 24 میلیونی ریس جمهور و داشتن ولی فقیه عادل و داشتن امام زمان باید از تحویل جنازه ترسید؟ چرا با این کار قلب امام راحل را بدرد و استکبار جهانی را شاد میکند؟؟بهانه به صهیونیزم ................
دوشنبه 17 خرداد 1389

sir.amir - انگلستان - منچستر
دورود بر شما هم وطن جناب بهرام ای کسانیکه دم از موسوی میزنید هوشیار باشید موسوی هم مثله خاتمی هیچ کاری نمیتونه بکنه برای ین عزیزان باز هی بگید الان کارهای نیست ای وای بر ما بعد از 31 سال باز خیالبافی مکنیم مگیم بعد سر کار امد درست میشه...
دوشنبه 17 خرداد 1389

محمد طاهر حقیقتجو - کابل - افغانستان
سلام دوستان ایرانی، . با عرض تسلیت برای خانواده های عزا دار. دوستان هر حکومتی که از اصل خشونت علیه مردم خودش استفاده کند، در واقع با ضعف های روبرو است که نمیخاد دیگران آنرا بدانند و در بعضی حالات حتی از جسد مردان و زنان دلاور نیز هراس دارند. همینکه ضعف شان بر ملا شود از بین میروند. حالا جمهوری اسلامی و یا هر حکومتی که بر مبنای دین یا ائدیولوژی ایجاد شده باشد، محکوم به نابودی حتمی است، چون دین که آنها از آن صحبت میکنند دین ابزاری جهت رسیدن به قدرت است.
دوشنبه 17 خرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
بله که می تر سند بخصوص بانزدیک شدن نزدیک سالگرد افتضاح کودتاچیان .تاباشد روزی از کرده. پس از دیدار منوچهر متکی وزیر خارجه‌ایران و علی لاریجانی رئیس مجلس ایران از ترکیه‌و تآکید بر سیاستهای نابودی کردها ،مسئولان رژیم ایران در روز یکشنبه‌مورخه‌9 می این پنج زندانی سیاسی را در زندان اوین به‌دار آویختند .بنا بر آخرین خبرها مسئولان رژیم ایران در .بنا بر آخرین خبرها مسئولان رژیم ایران در صدد اجرای احکام دیگر زندانیان کرد هستند. لازم بذکر است که‌هم اکنون 16 زندانی سیاسی مدنی کرد که‌به‌اعدام محکوم شده‌اند هر لحظه‌ با خطر اجرای حکم روبرو هستند. اسامی زندانیان کرد که‌به‌ اعدام محکوم شده‌اند از این قرار است.:. 1 - زینب جلالیان 2 - شیرکو معارفی 3 - حبیب اله لطیفی 4 - سامی حسینی 5 - جمال محمدی 6 - رستم ارکیا 7 - رشید آخکندی 8 - حسین خضری 9 - ‌‌‌مصطفی سلیمی 10 - انور رستمی 11 - ایرج محمدی 12- محمد امین آگوشی 13 -احمد پولاد خانی 14 -حسن طالعی 15-عزیز محمد زاده‌. 16 - حبیب اله‌گل پری پور ..تاباشد روزی از کرده. خودتان........گهی زین به پشت.و.گهی پشت به زین,,هر بژی کورد و کوردستان
دوشنبه 17 خرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
طناب دار بر گلوی کوردستان.... اعدام‌های سیاسی در کوردستان، تنها به تاریخ سیاسی ایران معاصر و استقرار حکومت جمهوری اسلامی محدود نمی‌شود اما بیشترین تعداد اعدام‌ها در این دوره بوده است، نخستین اعدام‌های کوردستان در این دوران باز می‌گردد به ۵ شهریور ۱۳۵۸.توسط خلخالی تخمه نجس. پس از آن و تنها تا سال ۱۳۷۰، ۸۳۲ نفر در کردستان تیرباران شدند.امروز پس از گذشت ۳۰ سال از اسقرار حکومت جمهوری اسلامی در ایران، سیاست دولت مردان در کردستان همچنان اعدام است. باسپاس اززحمات کاربران ,iranian uk
دوشنبه 17 خرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
به گفته یکی‌ از مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی مجتبی‌ خامنه‌ای فرماندهی نیروهای ضد شورش را برای مقابله مستقیم با معترضین به دست گرفت.او که به علت حساسیت شغلیش خواهان محفوظ ماندن نامش میباشد میگوید؛ “این بازی به هیچ وجه پایان نیافته، بلکه تازه آغاز شده است.”او می‌‌گوید مجتبی‌ از طراحان و مدیران طرح انتخاب مجدد احمدی نژاد بود و پس از آن هم به طور مستقیم با ادارهٔ نیروهای بسیجی‌ و ضد شورش ادارهٔ خاموش کردن صدای اعتراضات را به دست گرفت.این مقام سیاسی میگوید: “مجتبی‌ فرماندهٔ کودتاست، بسیجیها فقط فرمان او را اجرا میکنند، ولی‌ اسم مجتبی همیشه در این جریانات مخفی‌ مانده است. مسئولین نظام هم هیچوقت اسم او را نمی‌‌آورند.” او همچنان میگوید؛ “هیچ کس از حضور او در صحنه
دوشنبه 17 خرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
مجتبی‌ خامنه‌ای فرماندهی نیروهای ضد شورش. وظیفهٔ اصلی‌ او به موفقیت رساندن طرح‌های محرمانه پدرش میباشد. در داخل ایران مجتبی‌ اغلبا به در دست داشتن امور مالی‌ مشهور است. حتی عدهٔ زیادی بر این باورند که موضع گیری سیاسی ضد انگلیسی‌ اخیر در ایران از وقتی‌ شروع شد که دولت انگلیس بنا بر قوانین بین ملل و اتحادیه اروپا حدود یک میلیارد پوند از سرمایه‌های بانکی ایران را مسدود کرد که بخش عمده‌ای از این سرمایه متعلق به مجتبی‌ بوده است.حتی تعدادی از شخصیتهای محوری محافظه کار مانند علی‌ لاریجانی، محمد باقر قلیباف و محسن رضائی مخالف این سیاست هستند. البته این گروه در این راه تنها نیستند و از حمایت مستقیم پر قدرت‌ترین مهرهٔ مخالف؛ علی‌ اکبر هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت برخوردارند
دوشنبه 17 خرداد 1389

خانه به دوش - سوئد - استکهلم
همچنین از ایجاد شکاف‌هایی‌ در ستون دیگری از نظام یعنی‌ سپاه پاسدارن سخن میگوید. علی‌ جعفری فرماندهٔ کل سپاه و علی‌ فضلی فرماندهٔ سپاه تهران از مخالفین به قدرت رسیدن مجتبی‌ خامنه‌ای بوده ‌اند. گفته میشود که عده‌ای از سپاهیان در بیانیه‌ای اعلام کرده ‌اند که خشونت و سرکوبی معترضین تصمیم عمومی‌ و یکپارچهٔ سپاه نبود و فقط مربوط به بخش عقیدتی سیاسی که تحت کنترل مستقیم شخص احمدی نژاد است بوده است. این در حالی‌ است که سپاه همیشه به عنوان ستونی محکم و یکپارچه برای حمایت از نظام شناخته و باور شده است.این وضعیت ناا آرام و اختلافات کنونی برای زمان قابل توجهی‌ ادامه دارد ولی‌ چیزی که کاملا مشخص است اینست که آقایان خامنه‌ای و احمدی نژاد هنوز به هیچ وجه برنده نشده ‌اند. شاید مسائل را به طور سطحی و روزمره کنترل کنند ولی‌ باید بدانند که ازطرف ملت هیچ پشتوانه ای ندارند ...زنده باد ایران ازاد.
دوشنبه 17 خرداد 1389

Aaryamehr - هند - ممبئی
خانه به دوش - سوئد - استکهلم //// زنده باد کرد و ایران
دوشنبه 17 خرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.