انتقاد احمد توکلی از احمدی نژاد به خاطر محدود شدن رسانه ها

انتقاد احمد توکلی از احمدی نژاد به خاطر محدود شدن رسانه ها

احمد توکلی از نمایندگان اصولگرای مجلس است

احمد توکلی، نماینده مجلس ایران در نامه ای به محمود احمدی نژاد از "برخورد سلیقه ای" دولت با رسانه های منتقد انتقاد کرد.

آقای توکلی که رئیس مرکز پژوهش های مجلس را نیز برعهده دارد، همچنین سوال هایی را درباره قانونی بودن منع همکاری شهروندان با ۶۰ سازمان و موسسه خارجی مطرح کرده است.

آقای توکلی در نامه خود با اشاره به اصل نهم قانون اساسی از این دولت آزادی های مشروع و قانونی شهروندان را محدود کرده، انتقاد کرده است.

بخشی از اصل نهم قانون اساسی ایران می گوید: " هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور آزادی‌های مشروع را، هر چند با وضع قوانین و مقررات، سلب کند."

نامه احمد توکلی در سایت خبری الف منتشر شده است.

محدود شدن رسانه ها

یکی از شکایت های اصلی آقای توکلی، اعمال محدودیت گسترده علیه رسانه ها است.

احمد توکلی با انتقاد از سیاست های معاون مطبوعاتی جدید وزارت ارشاد که به گفته او تنها نقد و مخالفت با سیاست بیگانگان را وظیفه رسانه ها می داند، مسوولیت "تنگ نظری ها و محدودیت های غیرقانونی برای مطبوعات" را متوجه آقای احمدی نژاد دانسته است.

به نوشته آقای توکلی، در یک ماه گذشته هیات نظارت بر مطبوعات به ریاست وزیر ارشاد به ۲۱ روزنامه و یک هفته نامه تذکر داده و آنها را تهدید به برخورد کرده است.

آقای توکلی نوشته است بیشتر موارد تذکر بر اساس"استنادات بسیار سست و به طرز باورنکردنی ناچسب" است.

یکی از موارد انتقاد احمد توکلی مربوط به تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه جمهوری اسلامی به خاطر انتشار بیانیه هفدهم میرحسین موسوی از مخالفان دولت ایران است.

به نوشته آقای توکلی، در حالی به روزنامه جمهوری اسلامی تذکر داده شده که بخشی از بیانیه را که "بیشتر روی نکات مثبت تکیه داشته" منعکس کرده است.

او با اشاره به استناد هیات نظارت به تبصره ۸ ماده ۹ قانون مطبوعات نوشته است: " این که اعضا و هواداران گروه های ضد انقلاب محکوم شده حق فعالیت مطبوعاتی و داشتن سمت در نشریات را ندارند،‌ چه ربطی به درج خبر گزیده‌ای از بیانیه میر حسین موسوی در روزنامه جمهوری اسلامی دارد؟"

تذکر هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه تهران امروز و چهار روزنامه دیگر به علت چاپ پاسخ علی مطهری، یکی از نمایندگان تهران در مجلس به رئیس دفتر ریاست جمهوری یکی دیگر از انتقادهای آقای توکلی است.

آقای توکلی با اشاره به این که به این روزنامه ها به علت "تعریض و توهین" به رئیس جمهوری تذکر داده شده، این سوال را مطرح کرده است: "این که آقای مطهری مانند کثیری از اصحاب سیاست معتقد باشد که آقای رئیس جمهور یکی از عوامل زمینه ساز فتنه بوده است و باید به خاطر نقش خویش عذرخواهی کند یا حتی ممکن است تحت تعقیب قضایی هم قرار گیرد چه اهانتی است؟"

از دیگر موارد انتقاد احمد توکلی از عملکرد دولت در محدود کردن رسانه ها، تذکر به یازده روزنامه به علت انتشار سخنان حسن روحانی است.

آقای توکلی در نامه خود نوشته است: "اگر انتشار سخنرانی نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و یکی از منصوبین رهبری در مجمع تشخیص مصلحت، در یک همایش رسمی تخلف است واویلا. یعنی انتظار این است که روزنامه‌ها پیش از انتشار مواضع مقامات رسمی کشور ممیزی راه بیندازند؟"

فهرست ممنوعه

احمد توکلی در بخش دیگری از نامه خود درباره منع شهروندان از تماس با ۶۰ موسسه و سازمان خارجی به وسیله وزارت اطلاعات سوال شده است.

به گفته آقای توکلی وزارت اطلاعات مستند غیرقانونی خواندن ارتباط با این موسسه ها را اعلام نکرده است.

آقای توکلی نوشته است: " سخن در ضرورت منع نفوذ بیگانگان و هشیار ساختن مردم در نگاه به آنان نیست، سخن بر سر این است که منع یک حق معمولی شهروندی قانون می‌خواهد."

به نوشته آقای توکلی یکی از سازمان های فهرست شده به وسیله وزارت اطلاعات، شورای روابط خارجی آمریکاست که آقای احمدی نژاد در یکی از سفرهای سالانه خود به مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، در جمع اعضای آن سخنرانی کرده است.

بر این اساس، بهتر است وزارت اطلاعات برای رفع ابهام درباره منع تماس با این موسسه ها و سازمان ها، لایحه ای را به هیات وزیران پیشنهاد کند تا پس از ارائه به مجلس، امکان تصویب آن بررسی شود.

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
آقای توکلی: منع یک حق معمولی شهروندی قانون می‌خواهد!!!. مگه ولی وقیح دسته خره؟!!! خب ولی وقیح دوست داره هر کاری میخواد بکنه. مگه مقام عظمای فقاهت ( بخوانید وقاحت) برای این جور مواقع نیست؟!!! چون شماها ناقص العقل و صغیر هستید نیاز به ولی(فقیه) دارید. همه ذوب شده ها بعلت نداشتن آگاهی و شعور کافی نیاز به ولی وقیح دارند. تو هم مثل اونهای دیگه. سرنگون باد حکومت ولی وقیح
یکشنبه 11 بهمن 1388

TAAT - ایران - اردبیل
واقعیّت این است که مسؤولان یک کشور نمی توانند مردم را از کاری پرهیز دهند که خود،حرمت آنرا به شایستگی حفظ نمی کنند و به قول معروف:«رُطب خورده،منع رُطب کِی کند؟»؛در اینجا،جریان یکسویه اطّلاع رسانی،واقعاً برای دانشجویان دانشگاههای خوب کشورمان آزار دهنده است و اغلب اغنا کننده نیست.توصیه این است که فضای نقد،گسترش یابد و به رسمیت شناخته شود.
یکشنبه 11 بهمن 1388

صداقت - ایران - کرمانشاه
دورغ بودن رسانه ها یکی از مهمترین ضعف های جمهوری اسلامی.
یکشنبه 11 بهمن 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
تو دیگه خفه شو، لازم نکرده تو از رسانه ها دفاع کنی، به محض اینکه اون مرتیکه الدنگ اعلام کرد «خواص» که همون توله سگهای ولایت هستند مواضع خودشون رو صریح اعلا م کنند، برای ابراز وفاداری پرید پاچه موسوی و کروبی رو گرفت؛ مرده شور همه خواص جمهوری اسلامی رو ببرن!
یکشنبه 11 بهمن 1388

‎Hitman - ایران - بجد
وقتی کیهانو صدا سیما و مخصوصا 20:30 هست رسانه دیگه میخوایم چیکار
یکشنبه 11 بهمن 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.