سخنان محمد رضا پهلوی در باره اینده ایران

سخنان محمد رضا شاه در باره اینده ایران

کلیپی چهار دقیقه ای از دی وی دی غروب ارزوها

yeknafaronim - آلمان - کلن
ر ساعت ده صبح شانزدهم آبان ۱۳۵۷، محمد رضا پهلوی برای آخرین بار مردم ایران را مورد خطاب قرار داد:
«ملت عزیز ایران در فضای باز سیاسی که از ۲ سال پیش به تدریج ایجاد می شد شما ملت ایران علیه ظلم و فساد به پا خاستید. انقلاب ملت ایران نمی تواند مورد تأیید من بعنوان پادشاه ایران و به عنوان یک فرد ایرانی نباشد... بار دیگر در بر ابر ملت ایران سوگند خود را تکرار میکنم و "متعهد" میشوم که خطاهای گذشته و بی قانونی و ظلم و فساد دیگر تکرار نشده بلکه خطاها از هر جهت جبران نیز گردد "متعهد" میشوم که پس از برقراری نظم و آرامش در اسرع وقت یک دولت ملی برای برقراری آزادی های اساسی و اجرای انتخابات آزاد تعیین شود تا قانون اساسی که خون بهای انقلاب مشروطیت است بصورت کامل بمرحله اجرا در آید. من نیز پیام انقلاب شما ملت ایران را شنیدم. من حافظ سلطنت مشروطه که موهبتی است الهی که از طرف ملت به پادشاه تفویض شده است هستم و آنچه را که شما برای بدست آوردنش قربانی داده اید تضمین می کنم. تضمین می کنم که حکومت ایران در آینده بر اساس قانون اساسی، عدالت اجتماعی و اراده ملی بدور ار استبداد و ظلم و فساد خواهد بود... من از شما "پدران و مادران" ایرانی که مانند من نگران آینده ایران و فرزندان خود هستید میخواهم که با راهنمایی آنان مانع شوید تا از راه شور و احساسات در آشوب و اغتشاش شرکت کنند و بخود و میهنشان لطمه وارد سازند. من از شما جوانان و نوجوانان که آینده ایران متعلق به شماست می خواهم تا میهنمان را به خون و آتش نکشید و به امروز خود و فردای ایران ضرر نزنید... من از همه شما هموطنان عزیزم می خواهم تا به ایران فکر کنید. همه به ایران فکر می کنیم. در این لحظات تاریخی بگذارید همه به ایران فکر کنیم... امیدوارم در روزهای خطیری که در پیش داریم خداوند متعال ما را مورد عنایت و لطف خود قرار داده و همواره موید و حافظ ملک و ملت ایران باشد. انشاءالله تعالی.»

ملاحظه کنید چطوری به دست و پای مردم افتاد. ولی خیلی دیر شده بود.
یکشنبه 17 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
سخنرانی آیت الله خمینی در 13 خرداد 42:


آقا! من به شما نصیحت می کنم، ای آقای شاه! ای جناب شاه! من به تو نصیحت می کنم ؛ دست بردار از این کارها. آقا! اغفال دارند می کنند تو را. من میل ندارم که یک روز اگر بخواهند تو بروی، همه شکر کنند. من یک قصه ای را برای شما نقل می کنم که یپرمردهایتان، چهل ساله هایتان یادشان است، سی ساله ها هم یادشان است. سه دسته، سه مملکت اجنبی- به ما حمله کرد: شوروی، انگلستان، آمریکا به مملکت ایران حمله کردند؛ مملکت ایران را قبضه کردند؛ اموال مردم در معرض تلف بود، نوامیس مردم در معرض هتک بود، لکن خدا می داند که مردم شاد بودند برای اینکه پهلوی رفت. من نمی خواهم تو اینطور باشی؛ نکن. من میل ندارم تواینطور بشوی، نکن! اینقدربا ملت بازی نکن! اینقدر با روحانیت مخالفت نکن. اگر راست می گویند که شما مخالفید، بد فکرمی کنید. اگر دیکته می دهند دستت و می گویند بخوان، در اطرافش فکر کن؛ چرا بیخود ، بدون فکر، این حرفها را می زنی؟ ...... خدا کند که مرادت از اینکه " مرتجعین سیاه مثل حیوان نجس هستند و ملت باید از آنها احتراز کند"، مرادت علما نباشند و الاّ تکلیف ما مشکل می شود و تکلیف تو مشکل می شود . نمی توانی زندگی کنی ؛ ملت نمی گذارد زندگی کنی . نکن این کار را؛ نصحیت مرا بشنو. آقا! 45 سالت است شما؛ 43 سال داری، بس کن، نشنو حرف این و آن را؛ یک قدری تفکر کن، یک قدری تامل کن! یک قدری عواقب امور را ملاحظه بکن! یک قدری عبرت ببر! عبرت از پدرت ببر. آقا! نکن اینطور! بشنو ازمن؛ بشنو از روحانیین؛ بشنو از علمای مذهب ؛ اینها صلاح ملت را می خواهند؛ اینها صلاح مملکت را می خواهند.مامرتجع هستیم؟ احکام اسلام،ارتجاع است؟ آن هم" ارتجاع سیاه" است؟ توانقلاب سیاه، انقلاب سفید درست کردی؟! شما انقلاب سفید به پا کردید؟ کدام انقلاب سفید را کردی آقا؟ چرا اینقدر مردم را اغفال می کنید؟ چرا نشر اکاذیب می کنید؟ چرا اغفال می کنی ملت را؟ والله، اسرائیل به درد تو نمی خورد.....
و نشنید و عاقبتش شنیدید
یکشنبه 17 آذر 1387

Reza K - انگلیس - منچستر
دوست عزیز یه روز هم نوبت این آخوندها میرسه زیاد دور نیست.
یکشنبه 17 آذر 1387

oandish - انگلستان - ایران
yeknafaronim - آلمان - کلن
شاه مثل امام راحل جام زهر را نخورد و در ضمن تعداد ایرانیهایی که به کشتن داد کمتر بود.
یکشنبه 17 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
چقدر عادل و فروتن و عاشق مردم کشورت بودی حاضر شدی خود رابشکنی و اینگونه خطاهای خود را بزرگ جلوه بدی تا ملت به دست این مرتجعین بی ریشه نیفتد . وای بر مردم ما که فریب این متکبران کینه توز گدای الاغ سوار رو خوردند و سرنوشت خود و فرزندانشان را به این بیسوادان خرافاتی سپردند این لکه ی ننگی در تاریخ کشور ما خواهد ماند.
یکشنبه 17 آذر 1387

adamak - ایران - تهران
المان کلن
به دست و پای ملت به خاطر خودش نیوفتاده بود . به خاطر من وتو و اینده ایران خواهش میکرد.دیر یا زود شاه به خاطر بیماری که داشت به انتهای زندگی میرسید. حالا این من و تو و ما هستیم که اسیریم تو در کشور سرد و بی روح المان و من و ما در جهنم ایران.
یکشنبه 17 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای نیم نفر
شما حزب الله ای ها چرا بعد از گذاشتن یک کامنت فرار میکنید و نمیایستید تا جوابت را بگیری چرا در قضیه دانشگاه تهران پیدات نشد و فرار کردی و کامنت نگذاشتی. چرا تا صحبت از پهلوی ها میشود سراسیمه میدوید و بالای منبر میروید خطبه میخوانید!! مگر شماها نبودید که گفتید پهلویها دیگر به زباله دان تاریخ پیوستند پس چه شد چرا هنوز پهلویها شما را به هراس می اندازند! اگر اینطور است پس این همه ترس و لرز از امدن مطلب از پهلوی ها برای چیست! چون خوب میدانید که مردم در مقایسه پهلوی ها با اخوند سگ انها را هم به همه این نظام ارجح میداند . بله ترستان بجاست برادر مخصوصا که صدای دانشجو اینروزها کاخ خامنه ای را دوباره به لرزه انداخته.
دوشنبه 18 آذر 1387

asal bano - آلمان - گیسن
با آدمک_ایران-تهران
موافقم
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
و اما اقای نیم نفر
در مورد اون پیامی که در کامنت اولت اوردی. این پیام توسط یکی از نزدیکترین افراد به شاه( متاسفانه اسمش الان یادم نیست) به دست شاه داده شد و از او خواسته شد که این پیام را بخواند حتی به او این اجازه را هم ندادند که این پیام را یک بار بخواند( اگر این پیام را شنیده باشید شاه در خواندن این پیام خیلی اشکال خواندنی داشت). و وقتی که این پیام خوانده شد تازه خود شاه به این پیام اعتراض کرده بود که این چه پیامی بود.
این کسانی که این پیام را بدست شاه دادند همان نزدیکان خاین وابسته به شوروی و انگلیس بودند که می خواستند با این پیام مردم را بیش از پیش تحریک کنند که کردند. چون همه میدانیم که در این پیام شاه به ظلم و ستم نکرده اشاره کرده.
طفلک شاه در اون دوران انقدر دستپاچه شده بود که نمیدانست چه بکند.
دوشنبه 18 آذر 1387

Arash** - ایران - اصفهان
لطف کنید و سخنان آیت ا... خمینی را هم در سایت بگذارید.سخنرانی معروفشان در روز ورودشان به ایران در گورستان بهشت زهرا.سخنرانی که بعدها اعلام کردند به وسیله دشمنان انقلاب تحریف شده . البته این سخنرانی را عزیزان میتوانند در یو تیوب ببینند.
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
دوستان به زودی در مورد سینما رکس ابادان که اقای خامنه ای هم حتی در ان نقش اساسی داشته و یکی از عوامل فعال و کلیدی بوده مطلب جالب و مهمی را با ذکر تمام جزییات خواهم اورد.(تازه بدستم رسیده)
مطلب دوم که برایتان خواهم گفت از نقش محمود احمدی نژاد در وزارت اطلاعات در دهه 70 و در سپاه شاخه قدس در دهه 60 خواهم گفت با ذکر جزییات کامل و همچنین نقش ایشان در زندان اوین. منتظر باشید.
دوشنبه 18 آذر 1387

micka001 - ایران - تهران
ای خدااااا. زار زارررر گریستمممم..روحت شاددددد.... و لعنت ابدی بر ....
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
بله دوستان امروز در سال 2008 مسایل زیادی بر ما روشن شده که بسیار جالب است.
درست بعد از مرگ همیلتون جردن مشاور کارتر رییس جمهور امریکا در امور خاور میانه ای که اتفاقا مرگ ایشان همین چند ماه پیش اتفاق افتاد کاملا از برخی مسایل و حقایق پشت پرده انقلاب پرده برداشته شد. در این کتاب از دستور کاخ سفید برای پیدا کردن راه حلی برای کله پا کردن شاه سخن به میان امده است.در این کتاب از پیشنهاد یک میلیون دلاری خمینی به دکتر معالج شاه برای کشتن او سخن به میان امده. اگر توانستید انرا بخوانید.
دوشنبه 18 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
بخشی دیگر از سخنرانی آیت الله خمینی در 13 خرداد 42:

شما آقایان قم، ملاحظه فرمودید آن روزی که آن رفراندم غلط انجام گرفت،آن رفراندوم مفتضح انجام گرفت، آن رفراندومی که چند هزار نفر بیشتر همراه نداشت، آن رفراندومی که بر خلاف ملت ایران انجام گرفت، در کوچه های این قم، در مرکز روحانیت، در جوار فاطمه معصومه راه انداختند اشخاص را؛ چند نفر از بچه ها و اراذل را راه انداختند؛ در اتومبیل ها نشاندند و در کوچه ها گرداندند ؛ گفتند: مفتخوری تمام شد، پلو خوری تمام شد. آقایان! ملاحظه بفرمایید، این وضع مدرسه فیضیه را ملاحظه کنید، این حُجَرات را ملاحظه کنید، این اشخاصی که لُباب عمرشان را در این حُجَرات می گذرانند، آن اشخاصی که مواقع نشاطشان را دراین حجرات می گذرانند، آن اشخاصی که بیش از سی- چهل الی صد تومان در ماه ندارند، اینها مفتخورند؟ آن اشخاصی که هزار میلیونشان، هزار میلیونشان یک قلم است، هزاران میلیونشان درجاهای دیگر است، اینها مفتخور، زیادنیستند؟ ما مفتخوریم؟ مایی که مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم مان وقتی که فوت می شود، آقازاده های آن[ مرحوم] همان شب چیز نداشتند، همان شب شام نداشتند[ گریه شدید حضار] ؛ ما مفتخوریم؟ مایی که مرحوم آقای بروجردی مان، وقتی که از دنیا می رود ششصد هزار تومان قرض می گذارد، ایشان مفتخورند؟ اما آنها که بانک های دنیا را پر کرده اند، کاخ های عظیم را روی هم ساخته اند، و باز رها نمی کنند این ملت را، و باز دنبال این هستند که سایرمنافع این ملت را به جیب خودشان یا اسرائیل برسانند، اینها مفتخور نیستند؟ باید دنیا قضاوت کند، باید ملت قضاوت کند که مفتخور کیست.
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای نیم نفر
لطف کنید از سخنرانیهای اقای خمینی در بهشت زهرا هم در اینجا درج کنید تا مردم با انها هم دوباره اشنا شوند. راستی اب و برق مجانی و پول نفت که در ان سخنرانی امده بود چه شد!! و اساسا ان نوار سخنرانی چرا جرم دارد و پیدا نمیشود.!!!
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
یک عده شاه را به بادانتقاد میگیرند که اگر این شاه عرضه داشت و اخوند را میکشت الان چنین و چنان:
دوستان عزیز من هم از شاه و کوتاهیهایش مخصوصا در نکشتن خمینی دلگیرم اما همانطور که همواره گفته ام انصاف را هم مد نظر داشته باشید
1-شاهی که دور تا دورش را از ارتشبد و سپه بد و درباری و غیره خاین فرا گرفته و همه به شوروی و انگلیس و امریکا خود را فروخته بودند.
2- شاهی که در کاخ سفید در حال دیدار از جیمی کارتر است در حالی که در همان کاخ سفید همیلتون جردن مشاور ارشد امریکا در امور خاور میانه در حال برنامه ریزی یک انقلاب شوم در ایران است.
3- شاهی که مردمش در جریان خدماتی که به مملکت کرده نیستند و لذا با کوچکترین دروغ و عوامفریبی از سوی خمینی فریب میخورند و فکر میکنند که شاه برای مملکت هیچ کاری نکرده در حالی که ما در منطقه در همان 57 ممتازترین کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی بودیم.
3- شاهی که از بالا با خظر کمونیست و از پایین در معرض تهدید انگلیس در ابهای خلیج فارس( بواسطه همین تهدیدها بالاخره بحرین جدا شد) و از غرب در معرض تهدید عراق و اعراب بود.
4- شاهی که در داخل با خطر نفوذی ها و عوامل خود فروش کمونیست و توده ای و مجاهد و نهضت ازادی و افراطیون مذهبی به فرماندهی قم و سایر گروهها قرار داشت
5- و بالاخره شاهی که بدتر از همه با مردمی که هنوز به پختگی لازم در تجزیه و تحلیل مسایل مختلف نرسیده بودند سروکار داشت خدایش چه کار خاصی میتوانست انجام دهد جز انکه ول کند و برود و راضی به کشتن مردمش نشود. تاریخ قضاوت خواند کرد
دوشنبه 18 آذر 1387

farhad_uk - انگلیس - لندن
اسمش که میاد اشک امونم نمیده روحش شاد
دوشنبه 18 آذر 1387

bahar az zanjan - ایران - زنجان
babaktoronto - کانادا - تورنتو
آقا بابک همیشه از خوندن نظرات شما لذت می برم مرسی از اطلا عات مفید و جامع تون. موفق و پیروز باشید
دوشنبه 18 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
اقای نیم نفر
من تا به حال نمیدانستم که شاه مااینقدر عالم و اگاه است که مفتخوری اخوند را هم بهش واقف بوده. خوب ما که الان داریم مفتخوری اخوند را به چشم عیان میبینیم. به شکم های گنده و گردن کلفتشان نگاه کن تا ببینی که شاه پربیراه هم نمیگفته. این اواخر هم که توسط پالیزدار دست مفتخوریشان بیش از پیش رو شد. واقعا دستت درد نکنه که این مطلب رو از شاه در مورد اخوند گفتی . واقعا شاه ما خیلی حالیش بوده.
دوشنبه 18 آذر 1387

tarkofski - سوید - ستکهلم
اعلی حضرت خیلی دیر به فکر افتادی که هی بگی متعهد می شوم تعهد مینمایم .... نه دیگه خیلی دیر شده بود.پول نفت کورت کرده بود.بعد هم که بزدلانه فرار کردی و کشور رو دادی دست ملاهای دیکتاتور که به گند بکشن .هم تو و هم آخوند ها به یک اندازه مقصرین در نابودی ایران
دوشنبه 18 آذر 1387

chaman - آلمان - بوخوم
همه چی را ول کنید و این سخن تاریخی و احمقانه را داشته باشید اقتصاد مال خر است.خمینی
چه توقعی از حامیان رهبر بیسواد دارید.
دوشنبه 18 آذر 1387

وارث با قلندران نشسته - ایتالیا - میلان
شاه هر چه بود میهن پرست بود. هر چند در دوران خود اشتباهات بزرگی کرد. دیدید که هنگام رفتن از ایران گریه کرد و به اشتباهات خود اعتراف کرد. دست کم به اندازه ای مرد بود و ایران را دوست داشت که به خاطر مام میهن و مردم ایران به دست و پا بیافتد. کسی نمیخواهد اشکالات او را توجیه کند. انصافتان کجا رفته؟ آیا الآن وضع ایران بهتر است؟ آیا در زمان او این عربهای سوسمارخور جرات میکردند به خاک ایران طمع کنند؟ آیا احترام ما در دنیا بیشتر نبود؟ آمار فحشا کمتر نبود؟ امنیت بهتر نبود؟
اگر به اشتباهات خود اعتراف کنید و درصدد جبران باشید بهتر است یا مثل بعضی ها با گردن کلفتی دهان منتقدان را ببندید و خون آنها را بریزید خوب است؟
شاه بلد نبود زندانیان شاخص سیاسی را اعدام کند؟ چرا نکرد؟ آیا اگر همین امروز یک نفر بخواهد از بالاترین شخص مملکت انتقاد بسیار ملایم تری کند همان آزادی که برای آقای خمینی در سال 1342 وجود داشت برای او هم هست؟
آن وقتها ساواک زیاد دستگیر میکرد اما با تعهد گرفتن یا چندتا سیلی یا چند سال زندان با شکنجه های قابل تحمل ولشان میکرد. اگر شکنجه ها سخت بود این آقایان الان زنده نبودند و یا مشکلات شدید جسمی و روحی داشتند. ولی الان با مخالفین چه میکنند؟

دوشنبه 18 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
یک نفر ونیم پس واسه ی همین تحویل نگرفتن ها ی جیب آخوند اعظم و طلبه هاش بود که چنین خونریزی سی ساله راه انداختین خوب میگفتن مردم صدقه سری هاشونو بیشتر می دادن اما حتما خود آخوندا می خواستن مظلوم نمایی کنن و بگن ما ساده زندگی می کنیم تا روزش مثل
سی سال پیش برسه که ملت رو غارت کنن وگرنه حرفهای آخوند اعظم
حکایت الان مردمه و وضع مالی حکومت که سیری ندارند و همینطور پولهای مردم رو میدزدن .
دوشنبه 18 آذر 1387

omid_aria - انگلستان - لیدز
بابک تمام حرفاتو قبول دارم و روز به روز مردم به این حقیقت پی می برند... محبوبیت خاندان پهلوی روز به روز بیشتر می شود و نسل جوان ایران این را قضاوت خواهد کرد
دوشنبه 18 آذر 1387

Achaemenid - ایران - شیراز
باز خوب بود که شاه به دست و پای ملت افتاد.این دوستهای شما به جان و مال مردم افتادن که!! باز خدابیامرز مرد بود و ملت و گذاشت که انتخاب کنند..و تا اونجا که شد نگذاشت مردم بجون هم بیافتن..اینها هنوز نرفته هم مردم و بجون هم انداختن هم اونارو غارت کردن آبروی ایران و ایرانی رو بردن و مانند یه روسپی که واسش هیچی مهم نیست هویت این سرزمین دلیران رو به لجن کشیدن ...شاید شاه کم کاری کرد . ولی دوست عزیز گل بی خار خداست...ما ملت عجولی هستیم و همیشه منتظر شق القمر هستیم...انقلاب! اخه چرا؟ساواک؟اشرف و مواد مخدر؟حرمسرا؟زندان کردن سیاسیها؟ اتش زدن سینما؟خوردن پول نفت؟ عیش و نوش بزرگان؟ لطفا یک نگاه دقیق به امروز مملکت بنداز...اخه اون اشرف و چرا نگه داشتن؟یا اگه رفته کراک رو کی اورده؟ و اگه نصیری مرده پس این شکنجه گاهای مدرن معنیش چیه؟اگر حسین سینما رو اتش زده..و اونم امروز اعدام شده ..پس چرا هنوز آتش هست و حسینیه بجای سینما میسوزه؟
دوشنبه 18 آذر 1387

saharrr - امریکا - فلوریدا
خاک بر سر پاچه خوارهای جلاد شاه و پاچه خوارهای این اخوندای مردنی!!اه اه
دوشنبه 18 آذر 1387

amtt66 - ایران - تبریز
کاش شاه میموند اونوقت وضمون اینجوری نبود دیگه ترکیه نمیتونست پیشمون خودی نشون نشون بده( همون ترکیه که زمون شاه حتی ادمشون حساب نمیکردیم)همچنین کشورای دیگه ولی از بی لیاقتیش بود که نتونست بمونه پدرش بهتر از خودش لیاقت نگه داشتم مملکتو داش
دوشنبه 18 آذر 1387

ali_sweden - سوئد - گوتنبرگ
ایران نه شاه می خواهد و نه شیخ...ایران ایرانیانی می خواهد مثل کاوه آهنگر،مثل مازیار،مثل دکتر حسابی،مثل دکتر شریعتی،مثل دکتر مصدق و مثل تمام کسانی که قلب و روحشان برای فقط" ایران" زنده بود و خدمتی ملی به همه آحاد مردم کردند و از خود" نام نیک" برجای گذاشتند.
دنیای سیاست کمتر کسی را بی گناه و مبری از هرگونه جرم و جنایت و خونریزی رها ساخته است! چه فرقی دارد شاه یا شیخ؟! هر کدام یکجور ظالمند...
بیایید به کسانی ایمان بیاوریم که نزد توده مردم از نامی نیک همیشه برخوردار بودند و هستند و خواهند بود...این هنر است...

دوشنبه 18 آذر 1387

tima88 - انگلستان - لیورپول
babaktoronto - کانادا - تورنتو
خوشحالم که هموطن آگاه و باسوادی مثل شما در جمع ما حضور داره ،بی‌ صبرانه منتظر صحبت‌هاتون در مورد سینما رکس و احمدی نژاد هستم.
دوشنبه 18 آذر 1387

soogol - ایران - تهران
بشنوید که عجب اعتماد به نفس و لطافتی دارد. اصالت داشت .اما این اخوندهای بی سواد چی.
اصالت اسب را که ازش بگیری قاطر می شه
دوشنبه 18 آذر 1387

soogol - ایران - تهران
بشنوید که عجب اعتماد به نفس و لطافتی دارد. اصالت داشت .اما این اخوندهای بی سواد چی.
yeknafaronim - آلمان - کلن
اصالت اسب را که ازش بگیری قاطر می شه .شما چی شدی؟
دوشنبه 18 آذر 1387

odin - بلژیک - انتورپن
اقای yeknafaronim - آلمان - کلن
شوخی میفرمائید قربان؟ اینها که نوشتی با اینکه از لابلای صحبتهای ایندو چهره تاریخ معاصر ما دستچین شده بود اما باز هم بر ضد انچیزی که شما از ان دم میزنید بود.در خرداد 42 مخالفت خمینی با ملی شدن زمینهای اوقاف و سپردن زمینها به دهقانها بود.شما که خوب میدانید املاک وقفی چه هستند اما برای اندسته جوانانیکه نمیدانند خلاصه عرض میکنم بعضی از مالکهای بزرگ قدیم برای فرار از مالیات به حکومت مرکزی و فرار از پرداخت مستقیم حق الزحمه رعیتها و کشاورزان بخشی از زمینهای ناب خودرا وقف یکی از امامها میکردند و محصول انرا بدون دخالت دولت و حساب و کتاب میخوردند و به نماینده امام یعنی اخوند محل رشوه میدادند. ولی این املاک بعد از مرگ صاحب ان اداره اش با اخوندها بود.و شاه این املاک را از مفتخورها گرفت. و بزنان حتا قبل از بلژیک حق رای داد. این مسائلی بود که خمینی را بمخالفت و قیام کشاند. ایکاش اقای yeknafaronim - آلمان کلن
سخنرانی خمینی در بهشت زهرا را هم مینوشت. چون گویا ایشان به این مطالب دسترسی دارند!!!
لطفا مسئولین سایت در ارشیو گرانبهایتان نگاه کنید و این سخنرانی را کاملا در اختیار دوستان قرار بدهند.ممنون از زحمتهایتان.
دوشنبه 18 آذر 1387

masoumeh - ایران - تهران
امید از انگلستان
ما چه قضاوتی خواهیم کرد؟ بچگی مون تو جنگ گذشت جوانی مون تو خفقان داره میگذره و یک آینده مبهم واسمون مونده که امیدی هم به اون نداریم ..........فقط یک کار می تونیم انجام بدیم اون هم نسل گذشته رو نفرین کنیم که به خاطر هیجانات نوجوانی و جوانی خواسته یا ناخواسته وارد بازی سیاه آخوندها شدن و آینده ما جوانهارو تباه کردن وبین ما و دین فاصله انداختن. کار آخوند ترویج دین بود نه سیاست .............
دوشنبه 18 آذر 1387

sha_lv - امریکا - لاس وگاس
کوروش یک اشتباه کرد و بزرگترین اشتباهش که رهبر ی را داد به پسرش رهبری وسیله شخصی نیست که ارث برسد به اولاد.
دوشنبه 18 آذر 1387

$persian$ - ایران - تهران
شاه یه وطن پرست بزرگ با اشتباهات بزرگ بود ولی اشتباهاتش به این بزرگی نبود که بخوان اینجوری ازش تقاص بگیرن حتی اواخر سلطنتش به تمام اشتباهاتش پی برد و سعی بر جبران داشت که مردم کوته فکر ایران گول خورده بودن بهش فرصت جبران ندادن
شاه به هیچ عنوان قاتل نبود البته در جریان انقلابها زد و خورد طبیعیه ولی در انقلاب ایران انقدر کم بود که به چشم نمیاد نه من بلکه دوستان وآشناهام هم تا به حال کسی رو ندیدن که پدر یا یکی از اعضایه خانواده اش رو شاه کشته باشه ولی به ووفور می تونی تو سطح اجتماع خانواده شهید ببینی که فرزند یا شوهر یا پدرشون رو تو جنگ بی فایده و جاه طلبانه ایران و عراق از دست دادن. انقلاب ما اگه خونریزی به معنایه واقعی داشت هیچ وقت به سرانجام نمیرسید چون هدف مردم یه هدف بی خود و از رویه شکم سیری بود مردم ما گول رسانه هایه خارجی رو خورده بودن چون غربیا به این نتیجه رسیده بودن که شاه دیگه بدردشون نمی خوره و باید با این بازیایه رسانه ای مهره جدیدی جایگزین شاه بکنن این اتفاق درست زمانی افتاد که شاه تصمیم گرفت اشتباهات گذشته رو جبران کنه ولی مردم ایران خودشون رو هم محور بازیه قدرتایه غربی کردن و به خیالشون داشتن کشور رو به سمت استقلال سوق میدادن چه خیال باطلی.بله شاه قاتل نبود که اگه بود انقلاب صورت نمی گرفت اونایی که گول خبرهایه دروغ رسانه هایه ایران رو خوردن بهتره یکم فکر کنن انقلاب مردمی یعنی انقلاب روسیه که 20میلیون نفر کشته داد یا انقلاب چین که 16میلیون نفر کشته داده نه انقلاب ما که هرچی نگاه میکنی کسی رو نمیبینی که باباش رو شاه کشته باشه
و اما آیت الله خمینی البته حرف زدن راجب ایشون بی دلیله چون شاهکارهایه ایشون کاملا موجود و کافیه مشاهدش کنی کوچه هایه تهران که هرکدوم اسم یه شهید روشه وضعیت خراب ایران از همه لحاظ چه اقتصادی چه اجتماعی چه سیاسی نبود یه دموکراسیه واقعی یا مشهودتر همین بهشت زهرایه خودمون قطعه هایه شهدا که آباد آباد یا گورستانه دست جمعیه خاوران و صدها دلیل دیگه که بهش اشاره نکنم بهتره چون همه می دونن و با چشماشون دیدن توضیح واضحات نمی دم
دوشنبه 18 آذر 1387

واوگلی ضدفارس - ایران - تهران
او یک شاه فاشیست و نژاد پرست بود و با علم کردن نژاد آریایی و تکیه بر کوروش ملعون باعث سرنگونی خودش شد
دوشنبه 18 آذر 1387

amir m - ایران - تبریز
خلیجی که امروزه در ایران بعنوان خلیج فارس و در ممالک عربی بعنوان خلیج عرب مشهور می باشد در هزاره های قبل از میلاد بعنوان خلیج کنگر نامیده می شد. کنگر در واقع نام اصلی سومریان می باشد که از سواحل خلیج کنگر (خلیج فارس) تا قسمتهای بزرگی از بین النهرین ساکن بودند. ضمناً کنگر نام طایفه بزرگ ترک بوده که از هزاره های قبل از میلاد در منطقه ی وسیعی از آسیای میانه، آذربایجان و بین النهرین زندگی کرده اند و امروزه هم در آذربایجان، اخلاف این طایفه بزرگ ترک به همان نام زندگی می کنند. در این مقاله ما سعی خواهیم کرد ضمن نظری اجمالی بر پیشینه تاریخی خلیج فارس در دوره ی سومرها و کنگر نامیده شدن این خلیج و همچنین عینیت و قرابت زبانی و نژادی سومرها و یا کنگرها با ترکان بیاندازیم.
چنانکه اشاره شد به سومرها "در منابع کتبی قدیمی نام قومی سومر بکار نرفته است، مردم بین النهرین جنوبی در متن های میخی «مردم (کشور) سومر» نامیده می شد، مردمانش هم «کنگیر» و «سانگ نگیگا» (سیاه سرها) نامیده می شدند."1

همان کنگرها از سواحل خلیج مذکور در طول دو رودخانه ی دجله و فرات (بین النهرین) که آنموقع جداگانه به خلیج کنگر (خلیج فارس امروزی) می ریخت، زندگی می کردند. چنانکه اولین اسطوره ی جهان یعنی داستان بیلگامیس (بیلگه میش، گیلگمیش) هم در این منطقه و مرتبط با آبهای این خلیج شکل گرفته است. از متن و مضمون داستان بویژه در لوحه ی یازدهم از جملاتی چون "سوار شدن اورشان آبی و بیلگامیس به کشتی و بدریا زدن کشتی بر روی امواج دریا و همچنین رفتن به ته دریا با سفارش اوتناپیشتوم جهت یافتن گیاه خاردار که داروی جوانی و جاویدانگیست"2 می توان آشکارا بر ارتباط تنگاتنگ سومرها (کنگرها) با دریا (خلیج کنگر) پی برد. ضمناً داستان بیلگامیس حدود 8-7 هزار سال پیش شکل گرفته که در آنموقع عرب و فارس در منطقه وجود نداشت. یعنی در اصل "قبل از اینکه اقوام سامی به این منطقه بیایند سومرها سواحل خلیج فارس [امروزی] را اشغال کرده بودند"3 و فارس ها هم چندین هزار سال بعد به منطقه آمدند.
دوشنبه 18 آذر 1387

amir m - ایران - تبریز
همان کنگرها از سواحل خلیج مذکور در طول دو رودخانه ی دجله و فرات (بین النهرین) که آنموقع جداگانه به خلیج کنگر (خلیج فارس امروزی) می ریخت، زندگی می کردند. چنانکه اولین اسطوره ی جهان یعنی داستان بیلگامیس (بیلگه میش، گیلگمیش) هم در این منطقه و مرتبط با آبهای این خلیج شکل گرفته است. از متن و مضمون داستان بویژه در لوحه ی یازدهم از جملاتی چون "سوار شدن اورشان آبی و بیلگامیس به کشتی و بدریا زدن کشتی بر روی امواج دریا و همچنین رفتن به ته دریا با سفارش اوتناپیشتوم جهت یافتن گیاه خاردار که داروی جوانی و جاویدانگیست"2 می توان آشکارا بر ارتباط تنگاتنگ سومرها (کنگرها) با دریا (خلیج کنگر) پی برد. ضمناً داستان بیلگامیس حدود 8-7 هزار سال پیش شکل گرفته که در آنموقع عرب و فارس در منطقه وجود نداشت. یعنی در اصل "قبل از اینکه اقوام سامی به این منطقه بیایند سومرها سواحل خلیج فارس [امروزی] را اشغال کرده بودند"3 و فارس ها هم چندین هزار سال بعد به منطقه آمدند.

همانطور که اشاره گردید براساس منابع معتبر برجای مانده از خود سومریان، کنگر نامی بود که سومریان خود را به آن نام می نامیدند. سومر در اصل نامیست که اکدهای سامی به کنگرها (سومرها) می گفتند. البته هر دو نام سومر و کنگر در واقع دارای منشاء ترکی می باشد. سومرها در بین النهرین دارای طوایف و قبایل مختلف بودند که یکی از آنها اتحادیه طوایف ترک سوبار و یا سوبیر بود. "قدیمیترین اطلاعات در مورد سوبارها به هزاره های چهارم و سوم قبل از میلاد مربوط می شود. آنها در این دوره در بین دو رود فرات و دجله زندگی می کردند. در آن دوره در منابع اکدی رودخانه فرات، پوراتتو نامیده می شد و دجله هم، ایتیقلا (ایتی گلا و یا ایتی گله که در ترکی فعلی به معنی سریع جریان یابنده می باشد‌‌‍‍(، یکی از شاخه های آن یعنی دیاله هم تورنا نامیده می شد. به قسمتی از بین النهرین از بغداد به طرف جنوب کنگیر (کنگر) و به شمال آن هم سوبارتو (سوبار) گفته می شد.4 کلاً در اواسط هزاره سوم قبل از میلاد، اکدی ها شمال بین النهرین را ولایت سوبر و بعضاً سوبرت (ت پسوند می باشد) می نامیدند. در هزاره اول قبل از میلاد هم در بین النهرین دولت کوچک سوبر موجود بود. در آنموقع سوبر بعنوان مترادف آشور بکار می رفت.5
دوشنبه 18 آذر 1387

azadazad - ایران - تهران
دوستان عزیز جواب امثال قوزی را ندهید تا از بی محلی دق کنند
ما هدف مهمتری داریم و آن اعلام فیاد آزادیخواهی ملت ایران است همه با هم به پیش به سوی ایران آزاد
/ما هستیم/
دوشنبه 18 آذر 1387

ریکا - ایران - قائم شهر
اقای بابک از تورنتو, در جواب شما که مثل بعضیها دلخورید که چرا این دجال (ره) رو سقط ‏نکردن. باید عرض کنم که اونزمان کشور قانون داشت. مثل حالا اخوند تو اخوند که نبود. کسانی ‏اعدام میشدن که اسلحه دست گرفته بودن و با نظام مبارزه مسلحانه میکردن, اونهم در دادگاه و با ‏وکیل مدافع. شاه نه توده ایها رو اعدام کرد و نه این پدرسوخته ها رو. این روباه های مکار مثل ‏همیشه مشغول دست و پا بوسی بودن. ‏
بابک جان, حرف زدن با این ...زاده ها کفاره داره. دمکراسی رو بذار برا بعد. تنها راه رهایی ‏جنگ مسلحانه هست. اینها دیگه روباه هم نیستن. به گرگ تبدیل شدن. امونشون بدی, پاره پاره ‏ات میکنن.‏

‏" مرتجعین سیاه مثل حیوان نجس هستند و ملت باید از آنها احتراز کند"، البته مراد من مخصوصأ علما میباشد. ریکا‏
دوشنبه 18 آذر 1387

kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران
روحت شاد ای بزرگمرد وطن پرست!!!
دوشنبه 18 آذر 1387

گربه ای پرنده خواه - ایران - تهران
یکی از شاه دوستان محترم برای من توضیح می ده این چه شاهیه که دو بار از کشور فرار می کنه! تا کوچک ترین خطری را حس می کنه پا به فرار می ذاره؟ اگه واقعا ایران دوست داشت چرا تو کشور نموند؟ شاید اگر به خاطر اون امضا به رم فرار نمی کرد می شد بهش نگفت بزدل و بار دوم هم در کشور می موند می شد بهش گفت وطن پرست. چرا پای گندهایی که زد (در همین دو مورد بقیه رو فعلا بی خیال) تا آخر وای نستاد؟
دوشنبه 18 آذر 1387

shekamo - نورو - اوسلو
حیف حیف حیف روحت شاد.....
دوشنبه 18 آذر 1387

ghost197 - هلند - امستردام
بله دوستان-وقتی که خوشی زیاد از حد زیر دل ایرانیها بزنه-بدون فکر کردن اینطوری خودشان را به دست دشمنان ایران دادند. چقدر این مرد جز زد و گفت- ملت از خر شیطان بیاید پاین. ولی حیف که در ان موقع مرغ یک پا داشت و بس. فکر میکنید که اگه شاه واقعا دیکتاتور بود به این راحتی کشور را ول میکرد به امان خدا و میرفت.نه ایشان یک وطن دوست کامل بود. و نخواست که یک خون از دماغ کسی بیرون اید. پس ایشان فرار نکرد بلکه منطق و عقل را در نظر گرفت.و گزاشت تا تاریخ راجب به او نظر دهد.به ارزوی ازادی ایران وشاد کردن روح ان بزرگ گوار.
دوشنبه 18 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
babaktoronto - کانادا - تورنتو
مفتضح باد اون شاهی که پیامی را که از محتواش خبر نداره میاد می خونه. با این حرف های کودکانه دلتونو خوش نکنید.شاه مستأصل تر از اونی بود که فکرشو بکنید.بیچاره ننگ خاتمه سلطنت 2500 ساله در ایران به اسم این آدم نوشته شد.
دوشنبه 18 آذر 1387

hamidTANTAN - اتریش - وین
از ارزوهای محمدرضا شاه پهلوی
آرزوی من این بود که آینده ملت ایران افتخار آمیز، سعادتمند وپر رونق باشد .

آینده ای فراخور تاریخ چند هزارساله کشورم که همواره یکی از سازندگان اصلی تمدن جهانی بوده است .

آرزوداشتم که در آستانه هزاره سوم ، ایران کاملا « نوسازی شده » اقتصادش پر رونق،جامعه اش متحول وپیشروباشد . مردمش از یک سطح آموزش مترقی برخوردار باشند ونظام سیاسی اش حکومت بر قوام مردم یعنی بر یک دموکراسی واقعی استوار باشد.

آرزو داشتم که نسلهای آینده ملتم ، با سربلندی و غرور ، مقام والائی را که شایسته آنان است در خانواده بزرگ انسانی بدست آورند ونقش و مسئولیت خودرا در جهان ایفاکنند .

امیدواربودم سیاهی های قرون وسطائی را که پنجاه سال پیش ایران از آنها نجات یافته بود برای همیشه از میهنم دور کنم وحکومت روشنائی وروشن بینی را که چکیده تمدن وفرهنگ ایرانی است برای همیشه پابرجا سازم .

در تمام مدت پادشاهی ام ، من فقط به خاطر این آرمان بزرگ زیستم و کوشیدم ، آرمانی که در شرف تحقق یافتن بود .

برای رسیدن به این آرمان بزرگ به سختی کوشیدم، با دشواریها و موانع بسیار مبارزه کردم با توطئه ها و تحریکات فراوان مواجه شدم ،

ممکن است من در طی سلطنتم اشتباهاتی مرتکب شده باشم . اما کوششم برای عظمت واعتلای ایران هرگز خطا نبود .
جاویدباد رضا شاه دوم
دوشنبه 18 آذر 1387

msnam - انگلیس - لندن
من از همه ایران دوستان. شاه دوستان. و خمینی دوستان به کلیپ زیر گوش دهید که سخنرانی شاه و خمینی درباره ایران و ایرانیان است.
https://www.youtube.com/watch?v=JSiqhbD-U-A
به همه بایست بگویم شاه کی و کجا ایرانیان را به کشتن داده است. در جریان انقلاب به گفته ریس اداره امار پس از انقلاب دوره خمینی پس از اعلام اینکه به خانواده تمام فربانیان انقلاب کمک مالی می شود و ... کلاَ 169 نفر پیدا شدند و ثبت نام کردند.+ کدام کشور خارجی جرات داشت به ایرانی بگوید تو!!!!!! خاک بر سر اون خمینی دروغگو که جز جنایت کاری نکرد. بروید و سخنرانی های او را در youtubeببینید.
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
باز آخوند با عمامه، با دروغهای فراوان، میخورد از مال مردم، میپرد بر کول مردم، کودکی تنبل به حوزه، همچو بلبل مدح روضه، یادم آرد از فلسطین، از بلندیهای جولان، از دلار نفت ایران، حرفهای احمقانه، از رجایی زمانه، بشنو اینک کودک من، از زبان مام میهن، مرز و بوم پاک ایران، این رئیس جمهور نادان، کرد ویران، کرد ویران ...
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
مستضعفی بگفتا: صاحبدلان خدا را، ما انقلاب کردیم یا انقلاب ما را؟ هاتف بگفت از غیب، جانا که غافلی تو، آخوندهای این قوم، ک...دند هر دو تا را!
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
محمود نامه: «چه خوش محمود بر عهدش وفا کرد، چه پول نفتی اندر سفره ها کرد، تمام نفت ما را داد لبنان، ولیکن لوله اش در کو... ما کرد»!
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
خدایا به من صفای دل و قلم شریعتی، نبوغ مارکس، خوشنامی کوروش، دانایی مصدق، منش خاتمی، دین کدیور، شجاعت بوتو، هوش رایس، دنیای رفسنجانی، عمر خامنه ای و اعتماد به نفس احمدی نژاد عطا کن!
دوشنبه 18 آذر 1387

tima88 - انگلستان - لیورپول
******* خدا بیامرزدش.. مرد بزرگی‌ بود.********
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
یه نفر و نصفی..
جرات اندیشیدن داشته باش...(امانوئل کانت)
دوشنبه 18 آذر 1387

derak - انگلستان - لندن
babaktoronto - کانادا - تورنتو
متشکرم از کامنت های جالبت yeknafaronim - آلمان - کلن
تو ساختمان سفارت ایران عقاید فاشیستای اسلامی ودیکته میکنی خوب اینم دیگه یکجور کاره بخور که دیگه یواش یواش باید دارو وساطتت وجمع کنی حاجی
دوشنبه 18 آذر 1387

atoosairan - بلژیک - کنوکه
اگر منطقی فکر کنیم میفهمیم حکومت پهلوی واقعا وطن پرست بودند.تنها عیب شاه ایران دلرحمیش بود و اعتقادات مذهبیش و همین امر باعث بدبختی و آوارگی امروز ایرانیان در سراسر دنیا میباشد.اگر شاه فقید هم کار آتاترک را انجام میداد و روحانیون را سربنیست میکرد امروز ما خوشبخت ترین ملت میبودیم.اما افسوس که......
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
-سخنرانی در جمع کارکنان پخش رادیو، 17 شهریور 1358، قم، صحیفه نور، جلد 9، صفحه 450
«برای اسلام است که انسان می تواند جان اش را بدهد. اولیای ما هم برای اسلام جان دادند نه برای اقتصاد. اقتصاد قابل این نیست. آن هایی که دم از اقتصاد می زنند و زیربنای همه چیز را اقتصاد می دانند، از باب اینکه انسان را نمی دانند یعنی چه، خیال می کنند انسان یک حیوانی است که همان خورد و خوراک است. منتها خورد و خوراک این حیوان با حیوانات دیگر یک فرقی دارد. این چلوکباب می خورد، او کاه می خورد. اما هر دو حیوانند. این هایی که زیربنای همه چیز را اقتصاد می دانند، این ها انسان را حیوان می دانند. حیوان هم همه چیزش فدای اقتصادش است. زیربنای همه چیزش. الاغ هم زیربنای همه چیزش اقتصاد است.»
دوشنبه 18 آذر 1387

aria_jp - ژابن - توکیو
یکی از اشتباهات شاه تبعید خمینی به فرانسه بود . که باید او را به یکی از کشورهای افریقایی مسلمان تبعید میکرد که همان هفته اول اسلام ناب محمدی را به خودش و خانواده اش نشان میدادن .
دوشنبه 18 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
یکنفرو نیم.
کامنتهایت را در این باره بازم ادامه بده.خوشحالم از اینکه میبینم شاه به ملاها گفته بود مفتخور.من نشنیده بودم.ضمنن 30سال از انقلاب گذشته و ملاها هنوز نتونسن بتعدا انگشتان دست قبر افرادی را که در زمان شاه کشته شده را نشان بدهند. کدام جنایت و خون و خونریزی؟!!!!کدام دزدی!!!!!کجای دنیا شاه اتوبان و کارخانه و ثروتهای بیحساب و کتاب داشت؟!!!اگر شما میدانی بگو و ملت را مطلع کن.شاهنشاه همان انقلاب سفید که ملا خمینی باهاش مخالف بود را بدون خونریزی کرد و اربابها که مالکین مزارع و هر کدام چندین ده و قدرت را در دست داشتند را فرا خواند و با خرید املاک از اربابها و گرفتن امضا اسناد از آنها و بخشیدن تمام اسناد و زمینها به ملت کشاورز توانست تحول اقتصادی در زندگی کشاورزان ایران بوجود آورد و هر کشاورزیکه روی هر زمینی در سراسر ایران کار میکرد آن زمین را رایگان به آنها داد.مردم در آن زمان جشنها گرفتن و شاه اعلام کرد هرکس(اربابی) ناراحت است بیاید پاسپورت بگیرد و ایران را ترک کند.خمینی و یکمشت مفتخور هم از اربابها پول میگرفتن و بالای منبر گاهن وز وز میکردن البته نمیتوانستن تعریف از اربابها کنند پس موضوعات اسلام و حجاب و این نارضایتیها را پیش میکشیدن.تا اینکه با وعدهای پوشالی و دروغهای پول نفت و آب و برق مجانی و خانه و این دنیا و آن دنیا را ما آباد میکنیم ملت را خام کرد و هم این دنیای ملت را سیاه کرد و هم با این اوضاع فقر و فحشا و اعتیاد و دروغ و تجاوز و گناهان که ملت از دین هم زده شدن و......شرایط داشتن زندگی خوب آن دنیا را هم نابود کرد.روحت شاد محمد رضا شاه که بعد از گذشت 30سال خیلیها متوجه شدن که تو چه زحماتی برای ایران و ایرانیان کشیدی و خمینی با ملت و کشور ساخته شده و آباد و آن دانشگاه ها و بیمارستانها و بهداشت و... همه و همه ریگان چه کرد!!!!چی بودیم و چی شدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.........
دوشنبه 18 آذر 1387

Pejgach - ایران - تهران
سوره نور آیه 6 صفحه 351
وَالَّذِینَ یَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ یَکُن لَّهُمْ شُهَدَاء إِلَّا أَنفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ.

و کسانیکه زنان خود را به زنا متهم میکنند، اگر نتوانند 4 شاهد پیدا کنند میتوانند خود چهار بار شهادت بدهند در راه خدا که او از راستگویان است. (این عمل را لعان گویند).
دوشنبه 18 آذر 1387

عرب ایرانی - ایران - اهواز
yeknafaronim - آلمان - کلن
رفتی نشستی اونجا شر و ور میگی مرتیکه
مرد ناحسابی
نون دونه ایی 1500 تومان خوردی؟ شیر لیتری 1700 خریدی؟ شده پدرت قلبش بگیره، بنزین نداشته باشی ببریش بیمارستان، وقتی هم زنگ میزنی آمبولانس اول پولش را بخواد؟ آخرش هم که میرسی بیمارستان یه فیش بده دستت بگه برو بریز به حساب تا بستری بشه. وقتی هم که با هزار دردسر قرض میکنی و میدی، برمیگردی ببینی مرده!
کثافت به قبر ...اون امامت بباره ...
خراب بشه هر چی فلسطینه
ولی دیر نیست، دونه دونه یه روزی از درخت آویزون میشید! بترس از خشم مردم!
دوشنبه 18 آذر 1387

man_me - افریقای جنوبی - کیپ تون
من خودم حالم از این اخوندا بهم میخوره ولی اعتقاد دارم که خمینی با اینا فرق داشت.اشتباه زیاد داشت ولی از اینا بهتر بود.و اما در مورد شاه.تا قبل اینکه این حرفاشو بشنوم حالم ازش بهم میخورد ولی نظرم عوض شد.اما بیاید واقع بین باشیم.شاه خیلی به ایران و ایرانی ظلم کرد.قبول ندارید؟وقتی ما از اخوندا بدمون میاد حتما نباید بگیم شاه خیلی خوب بوده!!اون چیزی که من و شما تو ذهن داریمو هیچکی نمیتونه براورده کنه
دوشنبه 18 آذر 1387

kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران
بابک تورنتو-کانادا
همه اینایی که گفتی درست و بی نقص،ولی اگه شاه فقید که خودم شخصا دوسش دارم تو وطنش میموند و کشته میشد خیلی قشنگتر از فرار بود! حداقل اینطوری ازش همیشه بعنوان یه اسطوره بزرگ یاد میشد که مردونه و باوجود و بدون ترس واسه ملتش ایستادگی کرده و کشته شده واین عمل بی برو برگرد واسه مردمی که از هر چیزی بت میسازن تاثیرگذارتر میبود! نه اینکه وقتی الان ازش صحبت میشه از هر ده نفر هشت نفرشون میگن؛بالاخره شاه فرار کرد چه فایده!!! و الان با همه خوبیهاش ازش در کل بعنوان یه فراری یاد میشه!!!!!!!!
دوشنبه 18 آذر 1387

zpirooz - آلمان - آخن
kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران
اگه شاه توی ایران میموند خودش که هیچی میتونی تصور کنی این آدم عقده ای چه بلایی سر خانواده اش می آورد؟ چرا باید چنین کاری می کرد. شما خودت بودی خودت و زن و بچه ات رو دست همچین دیو صفتهایی می دادی. یادمون باشه اینها با داریوش فروهر و همسر نازنینش چکار کردند. تازه اونها عمر انقلابی گریشون از این مفت خورها بیشتر هم بود
دوشنبه 18 آذر 1387

ahriman46 - نگلستان - لندن
روحش شاد که اگر امروز بود و مملکتش را اداره میکرد الان ایران جای امریکا برای دنیا خط و نشان میکشید.
ماهستیما
دوشنبه 18 آذر 1387

panirani - دانمارک - کپنهاک
دوستان نوبت این انگلها ( اخوندها ) وتمام جیرهخوارشان نزدیک است همه ما شاهد سقط شدن تک تک انها خواهیم بود
پاینده ایران ...پان ایرانیست
دوشنبه 18 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
من با حکومت سلطنتی و موروثی مخالفم.بیزاری از ج.ا. نباید باعث نادیده گرفتن جنایات حکومت سابق بشه.اون موقع هم خفقان،سرکوب مخالفین،چپاول،رانت خواری و... بود ولی در کل به حکومت فعلی از خیلی جهات شرف داشت.
واوگلی ضدفارس - ایران - تهران
دوست خوب دلخوری از توهین های قومی نباید باعث بشه آشکارا به هم میهناتون توهین کنین.بهتر نیست نام کاربریتونو تغییر بدین؟
دوشنبه 18 آذر 1387

iraneazad2008 - هلند - دلفت
پادشاه ایران انسانی بزرگوار و مدرنی بود ولی ملت ناسپاس و خرافاتی کشور عزیزمان را به نابودی کشاندند...حتئ اگر ذره ایی ابرو هم مانده از ان دوران است...به امید روزی که ایرانی ازاد و اباد داشته باشیم...درود به خاندان پهلوی...
دوشنبه 18 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
نابود باد واوگلی ضد فارس که به زبان شیرین فارسی ...... می کند .
مفتضح حکومتدارانی هستند که با چهره های کریه و بیمار خود هر لحظه یک
دروغ به خورد ملت می دهند و نوشته هایی که روسیه و دیگر اربابانشان دیکته می کنند را می خوانند نه به منظور عذر خواهی که به منظور غارت و جنایت بیشتر .
مفتضح کسانی هستند که با اینهمه جنایت و خیانت حکومت متعصبانه با وجدانی به خواب رفته طرفداری از این شغالان و گرگان می کنند.
مفتضح کسانی هستند که مال مردم را سرقت کرده و در شکم بچه ها و همسرانشان می کنند که فردا به شکل سرطان از آنها تحویل یگیرند و یا از بوی عفونتشان کسی نتواند به آنها نزدیک شود.
مفتضح کسانی هستند که از خاک ایران هم نگذشته و می خواهند در ازای
پایداری حکومت ننگینشان آن را به یک عده مفتخورتر از خود ببخشند.
و استیصال او به خاطر جوانمردیش بود که ناجوانمردی را نمی شناخت و نمی توانست مقابله به مثل کند.
دوشنبه 18 آذر 1387

chaman - آلمان - بوخوم
yeknafaronim که دچار توهم هستی و خودت را بیشتر می بینی هر چند که همه اربابانت هم توهم دارند. یک موی گندیده شاه می ارزید به کل ..اها قاتلین و شاه هر چی بود ورزشکار هم بود ومثل علی گدا لبهایش از فرط مواد بنفش نبود.مگر نمیگویند عقل سالم در بدن سالم است. پس شماها فاقد این هستید.
دوشنبه 18 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
آقا بابک من نمی دانستم که آخرین سخنرانی شاه که از کامنت یک نفر ونیم
خواندم را به او دیکته کرده بودند و تنها توجیهی که داشتم این بود که شاه خطاهای خود را بزرگ کرد تا مردم را آرام کند . اما با اطلاعات شما فهمیدم شاه بیشتر از دشمن دوستان نادان داشته و گرنه شاه به اون باسوادی و فهمیدگی وطن دوستی و مردم دوستی نباید خام ابلهان میشد با توجه به بیماری او و فشار بحران همه چیز دست به هم داد تا مردم بدبخت شن .
مقایسه دو سخنرانی مشخص می کند کدام واقعیت است . توجه کنید
تمام ایرادهایی که خمینی به شاه گرفته به حکومت خودش وارده و
در حال حاضر توسط جانشینانش هم اجرا میشه . چقدر اینا فریبکارن ! ! !
دوشنبه 18 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
بخشی دیگر از سخنرانی آیت الله خمینی در 13 خرداد 42:

.....والله، من شنیده ام که سازمان امنیت در نظر دارد شاه را از نظر مردم بیندازد تا بیرونش کنند و لهذا مطالب را معلوم نیست به او برسانند. مطالب خیلی زیاد است، بیشتر ازاین معانی است که شما تصور می کنید. مملکت ما، دین ما، در معرض خطر است؛ شما هی بگویید که " آقایان! نگویید: دین در معرض خطر است " . ما که نگفتیم دین در معرض خطر است، در معرض خطر نیست؟! ما اگر نگوییم شاه چطور است، چطور نیست؟ آقا یک کاری بکنید اینطور نباشد. همه چیز را گردن تو دارند می گذارند. بیچاره! نمی دانی آن روزی که یک صدایی در آمد، یک نفر از اینهایی که با تو رفیق هستند، رفاقت ندارند. اینها همه رفیق دلارند، اینها دین ندارند؛ اینها وفا ندارند.....

و او نشنید.
دوشنبه 18 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
بخشی دیگر از سخنرانی آیت الله خمینی در 13 خرداد 42:

....تأثرات ما زیاد است؛ نه اینکه امروز عاشورا ست و زیاد است، آن هم باید باشد، لکن این چیزی که برای این ملت دارد پیش می آید، این چیزی که در شرف تکوین است، از آن تأثرمان زیاد است؛ می ترسیم. ربط ما بین شاه واسرائیل چیست که سازمان امنیت می گوید: از اسرائیل حرف نزنید، از شاه هم حرف نزنید ؛ این دو تا تناسبشان چیست؟ مگر شاه اسرائیلی است؟ به نظر سازمان امنیت، شاه یهودی است؟ اینطور که نیست، ایشان می گوید: مسلمانم؛ ایشان که ادعای اسلام می کند، محکوم به اسلام است، به حَسَب ظواهر شرع. ربط ما بین اسرائیل... این ممکن است سری در کار باشد ؛ ممکن است آن معنایی که می گویند که سازمانها می خواهند آن را از بین ببرند، شاید راست باشد ؛ احتمالش را نمی دهی تو؟ یک علاجی بکن، اگراحتمال می دهی. یک جوری این مطالب را برسانید به این آقا ؛ شاید بیداربشود، شاید روشن بشود یک قدری . اطرافش را گرفته اند، شاید نگذارند این حرفها به او برسد. ما متأسفیم، خیلی متأسفیم از وضع ایران، از وضع این مملکت خراب، از وضع این هیأت دولت، از وضع این وضعیتها، از همه اینها متأسفیم . آقای شیرازی بیاید دعا کند، من خسته شدم.

پیر روشن ضمیری بود.
دوشنبه 18 آذر 1387

anti.mard_only.eslam - هند - تامیل نادو
این مردم بی چشم ورو به شاهنشاه خویش خیانت کردند واه او گریبان گیر این مردم شد
روحت شادوسر بلند
دوشنبه 18 آذر 1387

kooroshe hakhamanesh - ایران - تهران
زپیروز-المان-اخن
حتما لازم نبوده که با خانوادش بمونه! میتونست اونارو خارج کنه و خودش تنها بمونه، بعدشم تنها حضور خود شاه فقید لازم بوده نه کس دیگه ای! البته من به شما حق میدم خودمم وقتی فکرشو میکنم تمام موهای بدنم سیخ میشه! مثل هویدا خدا بیامرز، چطور کشتنش و همینطور بقیرو!!! ولی با همه این تفاسیر بازم راهای بهتر از فرار وجود داشت!!! ولی حالا دیگه گذشته و نمیشه کاریشم کرد،پس به امید ازادی ایران!!!
دوشنبه 18 آذر 1387

آریا مهر - ایران - تهران
قابل توجه همه دوستان که نظر مینویسند در این بخش.
من این آی دی رو درست کردم که خیلیها مثل محسن قوز فیش - نروژ - اسلو که کارمند سفارت ایران هست در نروژ اونجاشون بسوزه و ازش میخوام که آبروی ایران رو بیشتر از این نبره (همون جریان قاچاق مواد به نروژ توسط سفارتیها)
دوشنبه 18 آذر 1387

شیراز+دوحه+لندن - انگلستان - لندن
واوگلی ضدفارس - ایران - تهران
تا حالا توی سایت به هیچ کس توهین نکردم ولی الان اینکار رو میکنم و میگم خفه شو ........ک..فت هایی مثل تو ایران رو به این روز انداختن اش..ال ع..ضی.....
دوشنبه 18 آذر 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
شاه رفت و خمینی مرد. حالا چی منمنم و ما بودیم و وو تمام شد ببینید چی شدیم و کجای این رودخانه هستیم ازمون خوبی بود دوره شاه و خمینی پس درس عبرت بگیریم و درست انتخاب کنیم مرده پرست و عکس پرستی را کنار گذاشته به یران و ایرانی فکر کنیم .
دوشنبه 18 آذر 1387

Huria - دانمارک - کپنهاگ
yeknafaronim - آلمان - کلن
قبلا از دفاعتون از قوم عرب تشکر کردم. ولی ما اعراب علی الخصوص عراقیها٫ هیچ خیری از اخوندها ندیدیم و انها را از خود نمی دانیم. با انقلاب 57 بدبختی ما هم رقم خورد و صدام گستاختر شد.هر چه می کشیم از مستبدانی می کشیم که انواع و اقسام جنگها را به اسم ایدئولوژیهای مختلف تحمیل کردند. و متاسفانه خمینی یکی از انان بود.
دوشنبه 18 آذر 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
من شخصا نه‌ شاه‌ رو قبول دارم نه‌ جمهوری اسلامی رو ، هر چند که‌ در مقایسه‌ با ملاها شاه‌ خیلی بهتر بود . افتضاحات جمهوری اسلامی که‌ بر کسی پوشیده‌ نیست و بازگوکردنشان توضیح واضحات است و اما در مورد شاه‌، او نیز لابد اشتباهاتی داشت که‌ مردم بر ضدش شوریدند ، به‌ نظر من کسانی که‌ کورکورانه‌ شاه‌ را میپرستند به‌ افرادی مثل محسن قوز فیش و فاطمه‌ و زینب قمی و.. بی شباهت نیستند. یکی از بارزترین اشتباهات شاه‌ هم به‌ خصوص در دهه‌ اخیر خودبزرگ بینی بی حد و حصر و نادیده‌ گرفتن صدای مردم و انتقاد ناپذیری بود. اگر بدنبال آبادانی ایران و پیشرفتش در آینده‌ باشیم باید الگوهای قدیم چه‌ شاهی و چه‌ اسلامی را دور انداخت.
دوشنبه 18 آذر 1387

بهدین - آمریکا - نشویل
دوست مان بابک تورنتو نوشته‌ که‌ شاه‌ دستپاچه‌ شده‌ بود ، به‌ نظر من شاه‌ بیشتر در کلاف سردرگمی از مشکلات که‌ بیشتر خودش مسبب به‌ وجود آمدنشان بود گیرکرده‌ بود و توانایی ارزیابی اوضاع و پیداکردن راه‌ حل مناسب را از دست داده‌ بود و در واقع دیگر راه‌ حلی نمانده‌ بود ؛ او فرصت را از دست داده‌ بود.
دوشنبه 18 آذر 1387

yeknafaronim - آلمان - کلن
Huria - دانمارک - کپنهاگ
شخصا برای شما احترام قائلم.
بنده فقط راوی بودم. رأی خودم را هم دارم. طرفدار جمهوری اسلامی هم نیستم. کاری باهاش ندارم. ولی به هر صورت نظامی است که تثبیت شده است و محکم تر از آن است که بشود تصور کرد. به هر حال اسم حرکت سال 57 انقلاب بوده و نمی توان گفت یک عامل مثلا شخص خمینی علت آن بوده . همه عوامل دست به دست هم می دهد تا انقلاب در یک کشور به وجود آید.انقلاب جبر یک کشوره. اگر شرایطش جور شه اجتناب ناپذیره. و بعد آنکه در انقلاب چون جمهور مردم در تحقق آن نقش دارند بد و خوبش هم به پای خود انها نوشته می شود. اگر کار بدی بوده است فقط و فقط باید خود را ملامت کنند چون بدون مردم انقلاب اتفاق نمی افتد. ملت ایران به لحاظ تاریخی یکی ازکم حافظه ترین ملت های دنیاست.تا گوشتت و مرغ گرون میشه, یاد اعلیحضرتشون می افتند. تو گویی مصایبی که در طول سالیان متمادی دو پهلوی بر سر آنان آمده بود و به خاطر همان هم انقلاب کردند فراموش می شود. و بعد برخی از آنان این درک را ندارند که اگر حکومت جمهوری اسلامی حکومت ظالمی است و موجبات وخیم شدن اقتصاد را فراهم کرده این لزوما و به طور خودکار حکومت شاه محمد رضا را تبدیل به حکومت عدلو صفا نمی کنه. اگر اینطور بود اساسا چرا انقلاب کردید. من می دانم اکثر کسانی که اینجا کامنت می گذارند نوجوان و جوانان 20 ساله 25 ساله هستند و می دانم که بر آنان حرجی نیست.
دوشنبه 18 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
یک نفر ونیم نقشه ی روشن و دقیقی بود .
به حال اکنون ایران باید تاسف خورد . زمان بهترین قاضی ست . و کسانی که
برای شاه رجز می خوندند ببین که به چه افتضاح و رسوایی افتاده اند .
اگر شماها موفق شده بودید و سر بلند چیکار می کردید . خدا واسه هیچ کس این همه بدنامی و رسوایی نیاره خیلی دلم واستون میسوزه تو تاریخ به منفور بودن ثبت شدید.
دوشنبه 18 آذر 1387

عرب ایرانی - ایران - اهواز
yeknafaronim - آلمان - کلن
بنویس تا خسته بشی! مردم تو این سی سال از این شر و ور ها از این خمینی...شده زیاد شنیدند. این مردم دیگه اون مردم نیستند! وای به اون روزی که گیرشون بیفتی!
برای صدام هم زیاد تبلیغ شد، از کجا کشیدنش بیرون؟ هیتلر چی شد که اینقدر هارت و پورتش گوش دنیا را کار کرده بود؟ تو هم میری با چو...هات پیش همون ها!
سه‌شنبه 19 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
rahakhanoom-ایران-رشت.سلام.
لطف کنید جنایات زمان شاه را نام ببرید تا ما هم مطلع بشم .در مدت 50سال سلطنت این پدر و پسر کشوریکه از قاجارها با اون اوضاع و احوال دزدان گردنه و خزانه خالی کشور و اوضاع فرهنگی و آموزشی ملت و ارتش و حتا نبود جاده و بهداشت و درمان و اوضاع اقتصاد مردم و قدرت اربابها و....هزاران مشکلات دیگر که در کشور بود را با زمانیکه کشور دارای قویترین ارتش منطقه و فرودگاها و بوئینگهای 747 وf14 و ناوهای جنگی و امنیت ملی و از طرفی تحصیلات رایگان در داخل و خارج برای هر ایرانی در ایران و خارج از کشور و دانشگاه های عالی که هنوزم قابل توجه میباشدو امکانات رفاهی و بهداشتی و حتا تاسیس نیروگاه اتمی و..... هزاران اقدام ریشه ای برای ساخت ایران نوین بفرمائید تا سال 57 و حتا طی زمان انقلاب چند نفر کشته شدند؟نام آنها یا قبر آنها کجاست!!!!عزیزم بخدا دروغ میگویند اگر در زمان شاه کسانیرا کشته بودن این ملاها که دشمن شماره یک شاه هستن تا کنون با آب و تاب هزاران بار اعلام کرده بودن.من در انگلستان شاهد مدیریت حکومت سلطنتی هستم و شاه هم میخواست ایران یک کشور تراز اول در جهان باشیم و همانگونه که یک پاسپورت انگلیسی در دست هر سیتی زنی برایش افتخار ملی است آن زمان هم پاس ایرانی همان قدرت و اعتبار را به ایرانیان در جهان داده بود.امنیتی که در زمان شاه در ایران بود باور بفرمائید در هیچ کجای جهان نبود. امکانات و رفاه ملی با انقلاب سفید آغاز شده بود و با فرستادن سپاه دانش و ترویج و بهداشت روستاها ایرانی نوین در دست ساخت بود و با ساختن کارخانه ها و ساختن شهرکهای مسکونی رایگان و ساخت شهرک برای حلبی آبادها و حصیرآبادیها و بیمه اجتماعی و تضمین شغلی کلیه کارکنان دولتی و کشوری و تاسیس اداره کار و پیشبرد فرهنگی و... و خیلی خدمات دیگر که تازه این را آغاز رسیدن به دروازه های تمدن میدانست را انجام داده بود.فراموش نکنید ساختن خیلی سخت است ولی خراب کردن در یک لحظه!!!اینها هنوز هم بعد از 30 سال نتوانستن آثار خدمات را کاملن از بین ببرن و برای مثال اگر بخواهند بروند خارج از کشور از همان هواپیماهای خریداری شده زمان شاه استفاده میکنند یا هر ساله هزاران نفر با همین هواپیماها به مکه و سوریه و اروپا و.....میروند.هیچ اجباری نیست که شما شاه دوست باشی ولی از شما خواهش میکنم با تحقیق با واقعیتهای تاریخ روبرو شو و خوشحال میشوم از جنایتهای نکرده شاه مطلع شوم.متشکرم عزیز.
سه‌شنبه 19 آذر 1387

gazal - انگلیس - لیدز
ممنون بابک جان و همینطور همه دوستانی که از این انقلاب و این رژیم لعنتی متنفرند
سه‌شنبه 19 آذر 1387

minoojoon - ایران - تهران
بابک  جان:حرفهای شما کاملا درست هست.ولی می دونی که چند درصد افرادی که الان توی ایران زندگی میکنند از این حقایق خبر دارند؟
در ضمن اگر ممکنه اسم اون کتابی رو که توضیح دادی به ما هم بگو.
سه‌شنبه 19 آذر 1387

delnaz - امارات - ابو ظبی
آریامهر کار خوبی کردی چرا با ترس ولرز میگی اگه اسم یکی از آخوندا رو که جنایتشون تو تاریخ تا ابد ثبت شد میذاشتی باعث ترس وننگ بود .
عشق و وطن پرستی از این کلمه ی مرکب می تراود. آریا و مهر که میشود
آریامهر.
سه‌شنبه 19 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
yeknafaronim - آلمان - کلن
هیچ متوجه هستی چی می گی؟چرا شهامت نداری اعتقادتو به زبون بیاری؟از ایران بد می گی و می گی به ایرانی بودنت مفتخری!از ج.ا. دفاع می کنی و می گی طرفدارش نیستی!
اگه استحکام یه حکومت به حمایت مردم باشه خودتون بهتر میدونین اکثریت با این حکومت نیستن.دلیل سر پا بودن این رژیم ایجاد جو رعب و وحشت و نظامی گری هست که شهامت اعتراضو از مردم گرفته اما تا کی می خواد با این شیوه خودشو سر پا نگهداره؟
نمی دونستم سنین 25-20 این قدر صغیرن که حرجی بهشون نیست!؟اکثریت جمعیت ایرانو همین جوونا تشکیل میدن.جوونایی که در دوره ی این حکومت به دنیا اومدن و جدی ترین مخالفین این حکومت هم هستن.
سه‌شنبه 19 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
parviz1 - انگلستان - کترینگ
آقای پرویز عزیز سلام!من صحبتای شما رو درباره ی دستاوردای مثبت حکومت پهلوی قبول دارم و معتقدم میهن دوستی و یک سری آزادی های فردی و اجتماعی در اون زمان با الان قابل مقایسه نیست و بر خلاف اون چه که طرفدارای ج.ا. ادعا میکنن روند پیشرفت قابل ستایش بود اما این باور که هیچ مشکلی نبوده و خوشی زیر دل مردمو زده بوده که اعتراض کردن و نتیجه ی اعتراضات هم حکومت فعلی شد به نظر منطقی نمی یاد.شکی نیست که ج.ا. در این 30 سال خیلی دروغ ها به خورد مردم داده اما شما که گویا در اون دوره زندگی کردین به من که فقط شنیدم بگین که آیا اون حکومت با معیارهای دموکراتیک همخوانی داشت؟آیا رسانه های آزاد و منتقد وجود داشت؟آیا مخالفین سرکوب نمی شدن؟آیا شاه و خاندان و اطرافیانش ثروت غیر قانونی نداشتن؟همه ی اینها چند برابرش الان هست به اضافه ی هزار مشکل دیگه اما حرف من اینه که نباید اینا رو نادیده گرفت و همون طوری که قبلا گفتم من اصولا با حکومت سلطنتی که بعضی ها دوست دارن دوباره در ایران روی کار بیاد موافق نیستم.با سپاس از شما!
سه‌شنبه 19 آذر 1387

Kaweh - آلمان - فرانکفورت
خاک ایران با نام شما نوادگان کورش و ما فرزندان داریوش ارزش داره
سه‌شنبه 19 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
rahakhanoom-عزیز سلام مجدد.
عزیزم متوجه شدم که نباید سن شما آنقدری باشد که دوران پر از افتخار و آزادی و امنیت و شکوفایی کشور را دیده باشی و بهمین دلیل سوال کردم کجاست قبر کسانیکه زمان شاه کشته شده اند.من نمیگم ساواک نبود و یا هر چیز دیگر ولی بخدا از شکم سیری تو خیابانها ریختن.بعد هم خدمتان عرض کنم اکثر کسانیکه شروع به راهپیمایی کردن بچه مدرسه ای و دبیرستانیها بودن و بعد یواش یواش بزرکترها و ....بخدا کسی نمیدونست جمهوری اسلامی یعنی چی!!!وقتی ملا خمینی با وعده ها و دروغها که پول نفت را هر روز دم خونه هاتون تحویل بگیرن و آب و برق و اتوبوس مجانی و خانه میسازیم و....تازه فقط به اینها دلخوش نباشید خوب ملت هم فکر کردن چه خبره!!فقط تو دو سال قبل رژیم200 میلیارد درآمد از نفت داشت و 30میلیارد هم تو خزانه بود که طی 50 سال سلطنت پدر و پسر پهلویها انقدر درآمد ایران نبوده عزیزم.قبلن هم عرض کردم اوضاع کشور زمان رضا شاه راکه چه اوضاعی بود و بکجا رسیدیم.شما بفرماکجای دنیا شاه اتوبان و کاخ و کارخانه و..داشت ولی میخوای از اتوبانها تا کارخانه ها و هتلهاو..ومیلیاردهادلار که تو حساب ملاها و ملازاده هاست را برات بگم.بخدا دروغ میگفتن درست مثل الان که داری میبینی تو چشم ملت نگاه میکنن و دروغ میگن.مگر همین دکی.... نگفت ما چه کار به موی جوانان و....هزار چرند دیگه داریم و مگر خمینی روز اول نگفت حجاب اجباری نیست و هزاران چرند دیگه.عزیزم من اگر یک کلام دروغ بگم همین مزدوران میان میگن آهان و ال و بل.من از شما سوال کردم کدام جنایت و کجا قبر کسانیکه زمان شاه کشته شدن و یا نام آنها؟شما همان رشت ببین که طی این 30سال از زمان احسانبخش تا کنون چقدر کشتن!!!!و کشته شدگان زمان شاه را هم در رشت سوال کن!!!!!!مزدوران هم میتوانند نام و تعداد کشته شدگان زمان سلطنت پدر و پسر پهلویها را نام ببرن حتا زمان انقلاب تا شاید انشالله قوزی و زینب و بقیه مزدوران شرمنده شوند و ثابت شود که شاه نتنها جنایتکار نبود خدمتگذار واقعی و وطن پرستی با ایمان و عاشق ملت را مانند پدری وفادار و قلبی رعوف داشت. متشکر عزیزم و ببخشید زیاد شد.بخدا اگر بخواهیم خدمات 50 ساله سلطنت و خیانات و دسیسه های علیه شاه توسط بیگانگان از یک سو و ملاها و... را از سوی دیگر فقط اشاره کرد مثنوی هزار برگ هم کم است.موفق باشید عزیز. منتظر جواب شما میمانم.
سه‌شنبه 19 آذر 1387

babaktoronto - کانادا - تورنتو
مینوجون
اسم اون کتاب: بحران( کرایسیس) اثر همیلتون جردن مشاور جیمی کارتر است. میتونید تو سایت ایشون هم برید و کتاب رو انلاین سفارش بدید.
و اما در مورد ایران :
عزیز جان شما درست میگی هنوز خیلیها خیلی چیزها رو نمیدونند که این وظیفه ماست که باید تا اونجا که میتونیم ادای دین کنیم. موفق باشید.
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

eshghe_shiraz - انگلیس - لندن
ای بزرگ مرد دوستت دارم
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

adamak - ایران - تهران
محسن قوز فیش کجایی؟
ترسیدی صحبتهای شاه رو گوش کنی جیره و مواجبت رو قطع کنن؟
یا از حرفهای این مرد بزرگ تاریخ ایران مثل بید میلرزی؟
شما آخوند زاده ها اینقد از این دو خانواده میترسین که هنو بعد از هشتاد سال دست از دوروغهاتون راجع به رضا شاه و بعد از اون محمد رضا شاه
و کلا خانواده پهلوی بر نمیدارین.
میدونن که اونها هنوز تو قلب بیشتر مردم ایران جا دارن حتی همون های که گول خوردن و به خیابونها اومدن.
جاوید شاه
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

Raha khanoom - ایران - رشت
parviz1 - انگلستان - کترینگ
باز هم سلام!همه ی حرفاتونو درباره ی حکومت فعلی قبول دارم.مسلمه که به مردم دروغ گفتن و مردم اصلا نمی دونستن جمهوری اسلامی چی هست یعنی هیچکس نمی دونست این شیوه ی حکومتی من درآوردی قراره چی به سر مردم بیاره به خصوص من و هم نسلهام که با همه ی وجودمون محدودیت ها و و معضلات برخاسته از اونو حس کردیم و می کنیم.جوونایی که کودکیشون تو جنگ،نوجوونیشون تو سرکوب و جوونیشون تو هزاران هزار مشکل دیگه گذشته و می گذره.در همین رشت سینماهایی که اون موقع پررونق بودن یکی یکی تعطیل و بی مشتری شدن.توی این شهر بزرگ یه سالن تیاتر و سینما و موزیک استاندارد نیست.این حکومت چیزی جز افسردگی و بیکاری و سرخوردگی برای ما نداشت.درباره ی اون حکومت هم حرف جدیدی ندارم. در کل نگاهم به اون حکومت منفی نیست اما خیلی مثبت هم نیست اما به نظر شما احترام می ذارم.امیدوارم روزی بیاد که دیگه نه از گذشته یاد کنیم و نه از حال بنالیم.امیدوارم اون روز بیاد.
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

f.setareh - ایران - خوزستان
وارث با قلندران نشسته - ایتالیا - میلان
دبیر تاریخ سال سوم دبیرستان من زمان شاه 15 سال داشت همین ساواکی که شما ازش طرفداری میکنید شکنجش دادن 2سال پیش به خاطر مشکل بینایی که داشت عمل کرد . همسایم که شاگرد اول دانشگاشون بود و به قول بابام یه نابغه بود با باتوم زدن تو سرش تا چند سال مشکل روحی داشت و هنوز اثارش براش باقی مونده . میدونم این آخوندا بدتر از اینا سر دانشجوها و زندانی هایه سیاسی در میارن ولی این دلیل نمیشه که خیلی دل سوزانه در مورد ساواک قضاوت کنی در ضمن یکی از شهر های ایران که نمی خوام اسمشو بگم قبل از انقلاب بیشترین ساواکی رو داشت حالا بیشترین اطلاعاتی رو داره ! الان هم این آخوندها از اشتباهات شاه پند گرفتن و هر کسی به خامنه ای گفت بالای چشت ابروه نفسشو میبرن با چنان چفت و بستی به کشور چسبیدن که خیلی سخته از کشور جداشون کرد . اگه به تظاهرات مردم زمان شاه توجه کنی وقتی که هنوز شاه تو کشور بود هیچ آخوندی رو نمیبینی که با مردم تظاهرات کنن اگه هم باشه خیلی کم هستن ولی وقتی خمینی اومد مثله مور و ملخ از سوراخا شون اومدن بیرون اینا هیچ نقشی تو انقلاب نداشتن و فقط میوه چین های انقلاب بودن ولی مطمئنا یه روز از دستشون رها میشیم چون یه حکومت هیچ وقت با ظلم پایدار نخواهد ماند / به امید ایرانی آزاد و آباد
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

parviz1 - انگلستان - کترینگ
هموطن گرامی RAHAKHANOOMاز رشت سلام عزیز.من هم امیدوارم که ملت سعادتمند و خوش و خرم و مثل قدیما با عشق و محبت در کنار هم و با هم زندگی کنند و روزی برسد که بجاتی مرگ بر این و آن آرزوی خوشی حتا برای دشمنان داشته باشیم.ملاها و مافیا 30 سال است که بجای درس عشق و احترام بیکدیگر و ارزش بمقام هم میهن و وطن پرستی دروس آدم فروشی و تنفر از یکدیگر و ریاو دودوزه بازی و دزدی و جنایت و .... را در دل عده ای پرورش داده و تا زمانیکه ملاها در راس کشورند متاسفانه روز خوش و صداقت ملی و عشق به هموطن و پیشرفت در جوامع ملی و..... نخواهیم داشت.عزیز هموطن من.من منتظر هستم تا ببینم مزدوران در سایت که معرف حضور هستند آیا میتوانند یک لیست حتا ده نفری از جنایات شاه و رضا شاه طی50سال سلطنت با آنهمه مشکلات و پیشرفتا ارائه دهند!!!یا یک کارخانه حتا کوچک یا کوچه در اروپا نه اوتوبان در کانادا یا هر مدرکی دال بر غارت ملی و کشور یا هر نوع خیانت به کشور یا ملت هرچند کوچک بیان کنند من بخدا شما را باور کردم و ایمان دارم سرکار به واقعیت امر آگاه شدید و مطلع شدید که کینه ملاخمینی و ملاهای روضه خوان و سر قبرخوان بود که با عوامفریبی و یک عمر فقط حرف مفت زدن موجب این سیاه روزی شدیم و امروزه مزدوران که نه سوادی دارند و نه تخصصی و برای معاش مجبورند که دوران طلایی ایرانیان زمان شاه را اینگونه برای جوانان بدروغ بتصویر بکشند. اما امروزه با گذشت زمان و تکنولوژی جدید دیگر ملاها نمیتوانند به دروغ و عوام فریبی ادامه بدهند و ملت از طریق اینترنت و ماهواره ها با آزادی اجتماعی و سیاسی و مدنی و حقوق بشر در اروپا و آمریکا و آسیای شرق و کشورهای پیشرفته جهان که در زمان شاه برای کار به ایران میآمدند و....آشنا شده اند و بهمین دلیل است که ملاها وحشت زده شدند و با شتاب همه چیز ایران زمین را بحراج گذاشته و به دلار تبدیل میکند تا برای فرار آماده شوند ولی غافل از اینکه همین ملت بزودی احقاق حق خواهند کرد و حتا نتوانند از خانه خودشان بیرون بیایند چه برسد که فرار کنند.موفق باشی.
چهار‌شنبه 20 آذر 1387

ahriman46 - انگلستان - لندن
شاه هرچی بود دزد نبود.
پنج‌شنبه 21 آذر 1387

+19
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.