شکایت از محسن نامجو به اتهام توهین به آیات قرآن

شکایت از محسن نامجو به اتهام توهین به آیات قرآن

عباس سلیمی، خادم‌القرآن و چهره شناخته‌شده‌ قرآنی، از محسن نامجو به دلیل قرائت توهین‌آمیز آیاتی از قرآن و انتشار آن، به دادستان عمومی انقلاب شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، چندی پیش قطعه‌ای موسیقی از محسن نامجو در سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در آن آیه‌هایی از قرآن به شکلی غیرمتعارف و موهن قرائت شده‌بود.

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، خادم‌القرآن و چهره شناخته‌شده‌ قرآنی، در شکواییه‌ای که تقدیم قاضی مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران کرده‌است، خواستار رسیدگی به این توهین و مجازات خاطی شده‌است.

متن این شکواییه به شرح زیر است:

جناب آقای مرتضوی دام عزه

دادستان عمومی و انقلاب تهران

با اهدا سلام و تحیت، چندی است که خواننده‌ای به نام محسن نامجو، برخی از آیات قرآن کریم را به‌نحوی سخیف و موهن، و در قالب موزیکال اجرا نموده‌ که در سایت متعلق به مشارالیه قابل رویت و استماع است؛

از آنجا که عمل ارتکابی توسط مشارالیه از مصادیق بارز استخفاف دین و قرآن به‌شمار می‌آید، ضمن اعلام جرم علیه نامبرده، تقاضای رسیدگی و مجازات وی را دارم.

با سپاس

خادم‌القرآن/ عباس سلیمی 1387/6/6

لازم به ذکر است که این قطعه موسیقی حدود یکسال پیش از طریق برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شد و بر خلاف دیگر قطعات موسیقی این خواننده که مورد توجه بسیاری از مخاطبان جوان قرار گرفته بود، مورد توجه قرار نگرفت و عموما با واکنش منفی مخاطبان آثار وی مواجه شد.

نامجو خواننده و نوازنده جوانی است که به نحوی غیرمتعارف و متفاوت با دیگر خوانندگان به اجرای قطعات موسیقی می‌پردازد و اولین آلبوم وی موسیقی وی با نام «ترنج» چندی پیش با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

تا کنون تیتراژ آغازین دو سریال تلوزیونی نیز با صدای نامجو تهیه شده که یکی از این سریال‌ها سال گذشته از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌است. همچنین این خواننده بارها به اجرای برنامه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران پرداخته‌است.

آنچه که موجبات اعتراض بحق جامعه قرآنی کشورمان را در قبال این قطعات موسیقایی از قرآن برانگیخته است عبارتند از:

1- وهن آیات متعالی و متبرکه قرآن کریم از طریق آمیختن آیات با موسیقی که اینکار بر اساس نظر مراجع و احادیث معتبر، حرمت شرعی دارد.

2- عدم رعایت شان و حرمت متعالی آیات الهی در لحن و نوای قطعات یادشده

3- قرائت اشتباه آیات الهی

به نظر می رسد ضرورت دارد تا خواننده قطعات موهن یادشده در اسرع وقت نسبت به عذرخواهی از مسلمانان و پیروان کتاب مقدس و آسمانی قرآن کریم و نیز جبران شایسته اشتباهات خویش اقدام نماید؛ بدیهی است در غیر این صورت موضع گیریهای جامعه قرآنی و مراجع عظام در این خصوص شکل جدی تری به خود خواهد گرفت.

قانون چه می‌گوید؟

ماده 513 قانون مجازات اسلامی (ق.م.ا.) - هرکس به مقدسات اسلام و یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین ( ع ) یا حضرت صدیقه طاهره ( س ) اهانت نماید اگر مشمول حکم سب النبی باشداعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

قانون استفساریه نسبت به کلمه اهانت ، توهین و یا هتک حرکت مندرج در مقررات جزائی مواد (513)،(514)،(608)،(609) قانون مجازات اسلامی و بندهای (7(و (8) ماده (6) و مواد (26) و (27) قانون مطبوعات

موضوع استفسار:

ماده واحده ـ آیا منظور از عبارت (اهانت ، توهین و یا هتک حرمت) مندرج مقررات جزائی از جمله مواد (513)،(514)،(608)،(609) قانون مجازات اسلامی و بندهای (7) و (8) ماده (6) و مواد (26) و (27) قانون مطبوعات عبارت است از بکار بردن الفاظی که دلالت صریح برفحاشی و سب و لعن دارد یا خیر؟ و در صورت عدم صراحت مطلب و انکار متهم بر قصد اهانت و هتک حرمت آیا موضوع از مصادیق مواد مورد ذکر میباشد یا خیر؟

نظرمجلس :

از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و … عبارت است از بکاربردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با درنظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ توهین تلقی نمیگردد.

قانون فوق مشتمل برماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهارم دی ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1379/10/10 به تایید شورای نگهبان رسیده است.

Eteraaz - ایران - تهران
حالا شاید منظور بدی نداشته . چی خونده حالا ؟
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
راستی این اسلامیها چرا شیطان و دستگیر نمیکنند؟ ما هنوز اندرخمه یک کوچه ایم. خود کرده رو تدبیر نیست .زیره باره ستم نمیکنم زندگی .حالا زندگی کن اینم بهشتتان.برق اومد صلوات
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

30min - ایران - ایران
محسن نامجو یکی از خواننده های مورد علاقه ی منه .
این چهره شناخته‌شده‌ قرآن هم بهتره بره پی کارش.... .میخواد سوژه درست کنه و خودش و مطرح کنه .اینا ویروس جامعه ی بشرین .........
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

oldboy - انگلستان - لیدز
مشکلات و معضلات دنیا چیه..مسایل و مشکلات ایران چی...
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

tabidi0o7 - انگلستان - منچستر
پس باید همه مردم ایران را به پای میز محاکمه کشید،اصلا مگز چند در صد از مردم نمازشان را که متشکل از ایات قران است درست میخوانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در ضمن اینا خودشون به همه توهین میکنند،پس باید حالا بفهمند که به مقدسات دیگران هم باید احترام گذاشت.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

آزادی میهن - ایران - تهران
ببینید این کوته فکران چگونه اصول راول کرده اندوبه فرعیات میپردازند.من شخصابه هیچ دینی معتقدنیستم ولی اگرجوانی بخواهد اعتقادات خودش رابه شیوه ای نوین عرضه ومعرفی کند چه اشکالی میتواند داشته باشد؟این که خودنوعی آشتی سنت ومدرنیته است.اینها مشتی متعصب هستند که دگرباشان راباپنجه های بیرحم خود له میکنند.مرگ برتعصب کور.درود برایران وایرانی.ولعنت به دشمنان شرقی وغربی ایران.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

shir o khorshid - ایران - اصفهان
آیات قرآن و اسلام را نامجو مسخره نکرده کسی که این کارها را کرده شما ها هستید که با شعار قرآن خون همه مردم رو تو شیشه کردین
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
صد افرین به دلیرمن محسن نامجو که با اشعارش دین اسلام را به عرصه فلاکت می کشد هیچ کس از این دین مندرابی خوشش نمیاد . اسلام تو ایران به زودی نابود میشود وریشه کن میشود مسجدهارا باید نابود وتخریب کرد به اتش بکشند این دخمه اخوندهای شیاد را. شر اسلام کنده شود اسلام یعنی : دروغ خرافات خیانت دزدی نا برابری زنا جهل نادانی خون خواه هرچیز بدی که روی این کره زمین هست از اسلام منشا گرفته
درود به کوروش کبیر خداوند پارسیان ..........
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

FarTaj - کانادا - مونترال
آفرین به خادم‌القرآن/ عباس سلیمی
عباس جون شما با این شکایت و این احکام مزخرف اسلامی که من خوندم در اینجا راه رو برای راحت پناهنده شدن محسن در اتریش باز کردیدحالا راحت میتونه بگه که اگه برگرده ایران ملا ها میخورنش حالا محسن دیگه مجبور نیست بعد از تموم شدن درسش برگرده ایران .. آفرین و دورود به شما
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

iran zamen - نروژ - روگنان
پس می شود قران را دستگاری کرد.و معنی انرا تعیرداد بر خلاف کسانی که می گو یند قران دست نخورده است و قابل تغیر نیست.سلمان فارسی خوب کتابی تحویل مسلمانان داده.خوش باشید با ان کتاب.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
من هم از این آقا شکایت دارم. حیف سه تار نبود برای مصروف شدن در چنین راهی؟
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

amirpersia - سوئد - استکهلم
خادم القران که الان میبینید/زمانی در ارتش به اسم قصاب میشناختنش!
یک ادم فروش تمام عیار که در دهه ی اول انقلاب کم در جنایات رژیم نقش نداشت. حالا واسه ی ما شده نگهبان قران!!!
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

TOMCAT2007 - اسراییل - اسراییل
اووووووو، بابا حالا مگه چی‌ کار کرده یا چی‌ گفته که این قدر جلز جلز می‌کنین؟!!! نکنه چون دستتون به آقای سلمان رشدی نرسید و ناکام موندید یا بقیهٔ ناشرین اروپای و مرتد به زعم شما، دارین تلافیشو تو دل این بد بخت در میرین؟ حالا این بابا کی‌ هست؟
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

payaam - ایران - تهران
محسن نامجو توی آلبوم «دماوند» ، سورهء «والشمس وضحاها» رو خیلی خنده دار می خونه ! (محاله که بشنوی و روده بر نشی !)
توی آلبوم «عدد» ، آیهء «واعتصموا بحبل الله جمیعاً» رو یه جوری می خونه که خیال می کنی داره از خودش صداهای مشکوک تولید می کنه !
توی همون آلبوم ، آهنگی داره به اسم «دیازپام» که عملکرد دولت نهم رو به چالش میکشه ، جائی که می گه :
کوکوی 2 شب مانده ، از آن ما
کپی «پدر خوانده» ، از آن ما
خلقت ناخوانده ، از آن ما
ملی پوش بازنده ، از آن ما
«دولت شرمنده» ، از آن ما (!!)
قطعاً محسن نامجو یکی از فارغ التحصیلان با استعداد دانشکده موسیقیه ، اما همین روزا سرشو به باد می ده !
امیدوارم سرنوشت همشهریش (نادرشاه افشار) رو پیدا نکنه !!
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

miniature - نروژ - اسلو
تام کت .اسرائیل .. یه سر به یوتیوپ بزن .اینو بده سرچ کنه اگه مرد هستی .. وای د ورلد هیت جوز ؟ یعنی چرا مردم دنیا از جهوده اسرائیلی متنفرن ؟ .. بعد اگه وجدان داشتی بیا حرف بزن
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

saeed85 - ایران - تهران
شما که از آقای نامجو دفاع می کنید آیا کلیپ او را شنیدید؟ من این کلیپ را شنیدم. آقای نامجو از یک ساز سه تار یا تنبور استفاده کرده. در حین کار صداهای عجیبی از خود در می آورد آیات را با صوت عجیبی می خواند صدای خود را گاهی بلند گاهی آرام می کند و گاهی کلفت و گاهی نازک. شما عزیزان با اسلام سنتی و بنیاد گرا مخالفید من هم با شما عقیده مندم. ولی نباید به بهانه بد عمل کردن روحانیون حکومتی با همه مظاهر دینی مخالفت کرد. باید از آقای نامجو پرسید که هدف ایشان از این کار چه بوده آیا می خواسته سبک جدیدی از قراپت قرآن ارایه کند؟ باید به ایشان فرصت داد تا از خود دفاع کنند. من با تندروی در برخورد با این مسپله مخالفم.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

ZANDIGH - ایران - تهران
Eteraaz - ایران - تهران
شما چیکار دارین؟ اعدامتونو صادر کنین.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

masoud-alman - المان - بن
من که تا حالا محسن نامجو رو نمیشناختم. ولی از حالا مریدشم. دستش درد نکنه که حال این خادم‌القرآن کذب اللهی رو گرفته. اگر قران رو به فارسی بخونید بهتر به مزخرفاتش اگاه میشید.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

banoo - امارات -
TOMCAT2007 - اسراییل - اسراییل نه مشکلی نیست حالا قرار شعر رپی در مورد تورات هم بخونه ......غلط کرد هرکی بخواهد به کلام و ایات قران توهین بکنه......امان از اهریمنان
--------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی و صحیح بنویسید .
با تشکر
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

nima13591111 - ایران - تهران
این خادم القران یکی از کثیفیترین و جنایتکارترین عناصر جهان هستش. این شخص کسی که خیلی از جوانهای سیاسی را اعدام کرده و زمانی در اوایل انقلاب کارش همین بوده. از چهره اش جنایت پیداست.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

seena - امارات - دبی
سامان در بدر عزیز
مودب باش خلیها از دینشون خوششون میاد همه مثل تو بد بخت نیستن
در ضمن کورش کبیرت به حجاب معتقد بود و عبادت اما تو هیچ نیستی
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

viva iran - دبی - دبی
مگه وقتی این مداحای مسخره مدح و نوحه رو با ذکر اسامی خدا پیغمبر به شکل موزیکال میخونن کسی چیزی بهشون میگه.معلومه که نه.خودی هستن. پولش میره تو جیب از ما بهترون. حالا این بابا شاخ شده ایراد میگیره. بگو اصلا به تو چه. مگه گناهشو پای تو مینویسن؟!!! یکاره
زنده باد ایران
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

shiva_hr86 - ایران - اصفهان
؟کدوم آهنگش ؟
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

ADSI - چین - پکن
توهین به مقدسات هر دین یا مذهبی بدور از کمالات انسانی است و هر کسی که به مقدسات یا اعتقادات گروهی توهین کند باید مجازات شود . اگر کسی به تورات و انجیل هم توهین کند رهبران دینی اینها هم قائدتا بر علیه اون شخص اعلام جرم میکنند.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

پیامک - ایران - تهران
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
عزیزم خدات مرده!
ما پارسیان رو هم با این مزخرفات خودت همراه نکن.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

raha_99 - انگلیس - لندن
کسی نیست به این فرد مدعی بگه سی ساله که امثال تو ورهبرانت عملا به قرآن توهین کرده وباعث توهین جماعتی شیطان صفت شده اید صدایت
درنیامده و حتی یکبار شکایت نکردی که این راه راه قرآن نیست حالا غیرتی شدی خداوند به امثال تو در همان قرآن می گوید حماله الحطب مانند ابو جهل ! تو به جای اینکه به مانند باره کاغذی به قرآن بنگری به انسان پروری آن عمل کن . نامجو خیلی از تو یکی بیشتر از قرآن سر در میآورد خاطر جمع باش . حتما او را هم به این بهانه می خواهید از ایران دور نگه دارید .
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

smehranm - ایران - تهران
30min - ایران - ایران
تو چقدر .... که هنوز نفهمیدی اهانت به قرآن یعنی چی؟!!!
oldboy - انگلستان - لیدز
این یکی از بزرگترین مشکلات کشوره که خواننده اون که ادعای مسلمانی اش می شود داره به قرآن اهانت می کنه.
tabidi0o7 - انگلستان - منچستر
نماز خواندن امری است شخصی و به جامعه مربوط نمیشه ولی ترانه ای که در واقع اهانت به قرآنه انتشار میشود که البته باید زودتر جلوی انتشارش رو گرفت.
آزادی میهن - ایران - تهران
من برای تو که داری هیچ دینی نیستی از خدا طلب هدایت میکنم و به خاطر همین بی دینیت اصلاْ حرفات ارزش آن را ندارد که بخوام جواب بدم.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
این پرده حجاب را خود همین پفیوزها زدن کنار و اسلامو از خونه آوردن تو جامعه ...اونهم تو قرن بیستم که مو را از ماست میکشن . خب مورا از ماست کشیدن و بزبون خودشون خوندن و معنیشو فهمیدن دستگیرشون
این گفته ها ربطی بخدا نداره و تراوشات ذهن شخص محمد بوده . اینو دکتر عبدالکریم سروش که درآغاز حمله دوم اعراب به ایران ( سال 1357 ) به اسم انقلاب فرهنگی گند زد بفرهنگ و دانش و بلایی بسر دانشگاهها آورد که جوونهای مارابجای دانشگاه به اوین و جوخه های مرگ سپرد ...اعلام کرده و منکر وحی شده . برین توسایتش ببینید چی میگه .
باورها وقتی محترم باقی میمانند که در خلوت اشخاص باشه . وقتی باور را بجامعه و قوانین میکشانند و سبب اینهمه مشگلات برای جامعه رافراهم میکنند دیگه حالت سیاسی پیدا میکنه و مردم حق دارن برای نجات و دفاع از خودشون به بد ترین الفاظ از اون انتقاد کنن و رو در روی هر نوع باوری بایستند .
قرآن رابفارسی بخوانید ( نه تفسیرش را ) ببینید خدا هر لحظه یک حرفی میزند که با گفته های پس و پیشش متفاوت است . یعنی شعور خدا هم زیر سو آل میرود .خب طبیعی است که هرکسی برداشتی متفاوت دارد و همین میشود که شده . چون پرده بر افتد نه تو مانی و نه من ....
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

arashk_fara - انگلیس - لندن
صدها تن هر کدام به شیوه ای در رسوا کردن باورهای موهم و دروغین دینی تلاش جانانه کردند بویژه دین از ترحم به دور و نا آشنا با آزادی و عدالت را که از 1400 سال پیش به زور به مردم ما تحمیل شد و سراسر ایران را به زیر چادر تباهی و سیاهی کشانید افشا نمودند اینک زمانی هست بار دیگر حتی در زیر فشار جهنمی و تیغ خون الود این دین مبارزه کنیم و پشت مردان وطن پرست ایرانو خالی نکنیم ....خون ها ریخته شده برای آزادی ایرن احمد کسروی فرودفولادوند فریدون فرخزاد و ... و... و.... به پاس خون این مردان آریایی در راه مبارزه با تازی که الان توسط انگلیس و آمریکا در خاورمیانه تقویت میشن مبارزه کنیم ...پاینده ایران
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

Azad Mard - ایران - تهران
با عرض پوزش از همه دوستان که این مطلب بی ربط به این موضوع را اینجا آورده ام....
در جواب kotlet - ایران - تهران
با اینکه خیلی زور می زنی خود را خیلی آدم متمدن فهمیده و غیرپان فارسیست نشون بدی اما کاملا از استدلالهایی که می کنی معلومه تو کی هستی ... متاسفم از اینکه دودوزه بازی می کنی... بارها کامنتهای ضد ترک تو رو تو این سایت دیده ام و یکی از عوامل تحریک و فتنه تو این سایت شما بوده ای ... در اینکه یک پان فارسیست دو آتیشه هستی هیچ شکی ندارم ...
من با عقاید پان ترکیست ها آشنا هستم که می خواهند بگن که ساکنان اصلی این سرزمین آنها هستند ولی اگر کامنت منو خوب می خوندی می فهمیدی که منظور من این نبود و کاملا با این مساله مخالفم .... همچنانکه ترک زبان این حق را ندارد فارس زبان هم این حق را ندارد چون تاریخ گواه همه چیز است... و جمله من رو آویزه گوشت نکردی که: ایران سرزمین همگان است و هیج کس ... (برات دلیل تاریخی روشن هم آوردم).... البته فکر نکن که این چیز بدیه نه... همون آمریکای متمدن امروز افتخارش به اینه که کشور همگان است و هیچ کس و بستری برای کشف استعدادها از هر قوم و نژادی شده... در حالیکه من و تو تازه می خواهیم راه هیتلر را شروع کنیم و به تصفیه نژادی و از بین بردن فرهنگها و زبانها ی مختلف بپردازیم که چه: ترکی زبان آذریها نیست و اگر باشد ترکها ایرانی نیستند و زبان ترکی نباید تدریس شود و از این حرفها... هرچه هست اونها ساکن این سرزمینند و شناسنامه و پاسپورت به دردنخور ایران تو جیبشونه....عزیزم برو سویس و بلژیک رو نگاه کن... یه سوال دارم کدام یک از این دو کشور مال آلمانی هاست یا فرانسوی ها یا ایتالیاییها یا فلامانها .... خوب یکی از اینها در این کشورها اکثریت هستند ولی هر چند زیانی که دارند زبان رسمی آنهاست و همه به خوبی هر سه زبان رسمی در کشورشان را صحبت می کنند...

در جایی گفته بودی: در ضمن ترکا از قدیم به ترک تازی معروف بودن و خونخواری نه هخامنشیان و ساسانیان و اشکانیان(البته همونطوری که می دونی پان ترکیستها ادعا می کنن همه اینا ترک بودن)...
این حرفت کاملا ثابت می کنه که تو به هیچ یک از حرفهایی که می گی باور نداری و فقط می خواهی یک ظاهر متمدن غیر نژادپرست از خودت نشون بدی... راستی معنی ترک را هم می دونی... برو یه سری به لغت نامه بزن... حتما ترک هم یعنی جنایتکار؟؟؟؟ اگر اینجوری باشه ما باید اینها را هم به لغت نامه اضافه کنیم:کوروش تازی-داریوش تازی- اسکندرتازی-عرب تازی- آلمانی تازی ( مگر جنایتهای هیتلر و آلمانی ها در تاریخ با هیچ جنایت دیگری برابری می کند) مطمئنم به هیچ وجه نمی توانی ثابت کنی که جنایتهایی که ترکها و حتی مفولها در طول تاریخ انجام داده اند بیشتر و فجیع تر از جنایت های این آدمهایی است که نوشتم... اگر تو IQ داشتی می دانستی که کشورگشایی و خونریزی خوی ددمنشانه همه قوم ها در تاریخ قرنهای گذشته بوده ... هی حالا تو به اجداد هخامنشیت فخر کن.... همین قرن گذشته هم جنایتهایی فجیع تر از همه جنایت های انجام شده در تاریخ اتفاق افتاده ....برو مطالعه کن: ژاپن و جنایتهایش در شرق آسیا- فرانسه و انگلیس در مستعمراتشان – آمریکا و بمب اتمی او در هیروشیما و ناکازاکی و جنگ ویتنامش – صرب ها در یوگوسلاوی و بوسنی هرزگوین و صدها مورد دیگر... که وقتی در باره هر یک از آنها می خونی مو بر بدنت سیخ می شه که چقدر انسان می تواند سفاک و خونریز باشد... تازه اینهاییکه اینجا شمردم در قرنی اتفاق افتاده که قرن تکنولوژی و علم و سواد و قرن تشکیل سازمان ملل متحد و... بوده...خوب مشکل از ادبیات فارسی است که Update نمی شه و به حای کلمه ترکتازی کلمه لایق تری انتخاب نمی کنه ... حالا بماند اینکه این ایرانی چرا هیچ وقت نتونسته اینقدر قوی و وطن پرست باشه که مانع حمله و تجاوز و جنایت یونانی و ترک و عرب بشه و چون بیدی به هر بادی بلرزد جای بحث بسیار دارد که اگر به آنها بپردازیم و موشکافی کنیم ایرانی نباید از شرم حتی سرش را بلند کند چه برسه به ایتکه به نیمچه تاریخی که داشته افتخار هم بکند...

اگر تو آدم باسوادی هستی بمن بگو ببینم کدام کشورگشایی بدون خونریزی و کشتار بوده که می خوایی آب تطهیر به دامن هخامنشاییان بریزی که با سلام و صلوات ازشون در کشورهای جدید استقبال می شده و فرش قرمز به زیر پایشان پهن می شده ... چرا اسکندر به ایران حمله کرد؟ ..... مگر همین هخامنشیان نبودند که بارها به سرحدات یونان دست اندازی کردند و چنایتها و خونریزیهای بسیار مرتکب شدند (اسامی و تاریخ جنگهای ایران و یونان را اینجا نمی آورم که در اکثر آنها ایران مهاجم بوده و یونان مورد تهاجم) .... برو فیلم 300 را ازنو ببین که اروپایی و آمریکایی متمدن در باره اجداد وحشی من و تو چه تصوراتی دارند... اینو مطمئن باش که اگر امروزه آوازه کوروش در دنیا پیچیده اینو مدیون یهودی ها هست که جنایت های او را از صفحه تاریخ شستند و چهره پیامبر گونه ای از او نشان دادند به خاطر دینی که به او داشتند.... علت اینکه اینقدر به هخامنشیان گیر می دم به خاطر این نیست که به قول شما پان ترکیستم بلکه این باور قلبی من است که آنها واقعا بر هم زننده آرامش تاریخ باستان بوده اند ... حالا گیرم که اجداد من و تو بوده اند... و لحظه ای حاضر نیستم اونها را مایه برتری خود و کشور خود بر دیگر مردم جهان بدونم چون اونها نیز مردمانی سفاک بودند مثل دیگر دیوانگان تاریخ که عقده کشورگشایی در دل داشته اند...
مگر همان شاهنشاه آریامهر تو در جشن های 2500 ساله چیزی جز سرباز هخامنشی و اسب و یراق و تجهیزات نظامی آنها را به رخ جهانیان کشید ... او که مثل اجداد عقده ای و بیمار خود رویای ژاندارمی دنیا را داشت و در قرن 20 در برابر قدرتهایی چون آمریکا و شوروی رو می کند به به جد بزرگوارش و می گوید: کوروش بخواب من هستم... منم ژاندارم دنیا... منم ادامه دهنده راه تو... منظور او از این جشنها و رژه ها چه بود... شاید تو بهتر بدونی... این همون عقده ای است که درون من و توی ایرانی چون خاکستری زیر آتش باقی مانده که چون ما نواده کوروشیم و زمانی آقای دنیا بودیم الان هم باید آقای دنیا باشیم و به خود حق بدهیم که به عرب بگیم ملخ خور یا سوسمارخور و به ترک بگیم خر و چشم دیدن پیشرفتهای اونها رو نداشته باشیم... در حالیکه خودمان با این همه ثروت مستحق صدقه ایم...
راستی آیا یک ایتالیایی هم مثل من و تو فکر می کند او. که میراث دار بزرگترین امپراتوری دوران باستان است (حتی بزرگتر و قویتر و متمدن تر از شاهنشاهی ایران) یعنی امپراتوری روم، صبح تا شب این افکار فاسدی را که من و شما در مورد تاریخ خود در مغز می پرورانیم و پز آن را به جهانیان می دهیم و به خود اجازه می دهیم در سایه آن به همگان توهین کنیم او نیز دارد... من خودم بارها به این کشور سفر کرده ام (زبان ایتالیایی هم بلدم) و عاشق آن هستم و هرگز چنین افکاری در آنها ندیدم جز اینکه فقط دارند از راه توریسم و نشان دادن بقایای آن امپراتورباستانی پول در می آورند و بس...
یه چیزی رو بهت بگم اگر اروپا و آمریکا امروزه به آرامشی رسیده برای اینکه زیانهای ناشی از بحثهای نژادپرستی را بارها چشیده اند و آخرین پرونده آن را در جنگ جهانی دوم بستند .... ولی من و تو ایرانی هنوز از آزمون درگیریهای نژادی نه تنها بیرون نیامدیم بلکه تازه درحال شروع آن هستیم ... باید امثال من و شمای پان ترکیست و پان فارسیست شعله های این جنگ را برافروخته تر کنیم تا پس از اینکه خون همه جای ایران را فراگرفت از اشتباه خود پشیمان بشیم و انگشت ندامت به دهان بگیریم... اگر نگران تجزیه ایران بوسیله پان ترکیست ها هستی چرا اصول زندگی اجتماعی مسالمت آمیز و محترمانه را یاد نمی گیری تا با توهین های مکرر خود به آنها و قوم ترک آنها را تحریک بکنی...
حتما از نقشه خاورمیانه جدید و طرحی که آمریکاییها برای تجزیه ایران دارند با خبر هستی.... نگران نباش قبل اینکه ترکها از ایران جدا شوند آمریکایی این کار را خواهد کرد...
مگر نه اینکه کشورهایی چون آمریکا و کانادا و استرالیا این را به دنیا ثابت کرده اند که بدون داشتن تاریخ 3000 یا 7000 ساله می توان یک کشور متمدن ساخت .... در حالیکه من و تو از این درس نمی گیریم و در گیر اعفقادات فاسد نژادپرستانه شده ایم و به نقش مختصری که در تاریخ داشتیم غره شده ایم.... مگر این ضرب المثل من و تو ایرانی نیست که: گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل یا اینکه: داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است...
یه چیز دیگر: راستی مگر این ایران جز کشورگشایی چه تاثیر اساسی و مثبتی در تاریخ جهان داشته ... اونزمانی که دانشمندان یکی پس از دیگری در یونان و قلمرو امپراتور روم بنای محکم علم و کشفیات علمی را برای آیندگان می گذاشتند اجداد من و تو ایرانی چه کردند... برو تاریخ چین و مصر باستان را بخون ببین اونها که بودند و برای بشریت چه کشفیاتی کردند و اجداد من و تو چه کرده اند .... آیا تو می توانی عظمت اهرام مصر و نبوغ نهفته در اون رو با هیچ یک از آثار باستانی ات مخصوصا با چند ستون نیمه کاره باقی مانده در تخت جمشید یا چند کنده کاری ساده در بیستون و هگمتانه مقایسه کنی....
اندک نقشی که ایران در پیشرفت های علمی بشریت داشته در ایران پس از اسلام بوده ... باور نداری من اسم دهها دانشمند یونانی و صدها کشفیات و ابداعات را از مصر و چین باستان برات می شمارم تو هم اگر می توانی اسم یکی دوتا از دانشمندان باستانی ات را که بشر مدیون اونهاست نام ببر... همون یونانی که جزیره ای بیش نبود ولی قلب تپنده علم در روزگاران باستان بود و همان کوروش و نوادگان او که من و تو سنگ افتخار اونها را به سینه می زنیم نمی گذاشتند آب راحت از گلوی اونها پایین برود...
در جایی دیگر نوشته ای: همچنین معلوم شد که خیلی مطالعه داری و اقای مطالعه هستی همش 1400 سال اسلام اومده تو ایران اما ببین چی نوشتی: اعراب 1400 سال- ترک ها 1000 سال و مغولها 700 سال مجموعه اینا می شه 3100 اقای مطالعه
خوب وقت کافی داری بشینی به مخ خود فشار بیاری تا معمای این حرف مرا در یابی... چون می دونم نمی تونی یه راهنمایی بهت می کنم... عزیزم این اعداد را نباید باهم جمع کرد...IQ.... اینها باهم overlapping داشته اند... برو از باسوادت بپرس یعنی چه...
به تو و دوستان دیگری که چون تو فکر می کنند چه پان ترکیست چه پان فارسیست چه پان عربیست و چه هر پان دیگر... توصیه می کنم با توجه به تغییراتی که در هزاره سوم دارد اتفاق می افتاد و بشر امروزی متفاوت از بشر دوران باستان است که با بحث من برترم نژادی از آنها سواری کشید... طرحی نو در افکار خود بیاندازید و گرنه از قافله عقب می مانید و عمر خود را به هیچ می بازید... کشورهایی مثل آمریکا کانادا و استرالیا و اتحادیه اروپا سرمشق خوبی برای من و تو واپس گرا هستند اگر می خواهیم بیدار شیم... پس بشتابید تا دیر نشده...
----------------------------
کاربر گرامی
لطفا نظرات خود را کوتاهتر بنویسید .
با تشکر
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

عبدالکوروش1 - ایران - کامبادن
اسم این اهنگ وضهاست
اگه معنی ایاتی که می خونه بفهمی با توجه به سبک خوندنش می فهمی که این خادم القران چرا اینقدر کفری شده
به قول منتقد نیویورک تایمز نامجو باب دیلنه ایرانه و در حال حاضر بزرگترین اثار موسیقی تلفیقیو داره عقاید نیوکانتی-زلف - گیس - جبر جغرافیایی - بگو بگو - ترنج - دیازپام 10- ای ساربان - از مهمترین کارشه
شوخی با مذهب و سیاست هم در کارهای قبلیش بود مثلا در گیس با خواندن ایه وعتصموا بحب الله جمیعا و لاتفرقوا ریسمان خدا رو به گیس معشوقش تشبیه می کنن یا در عقاید نیوکانتی از زمین و زمان شکایت داره سهم ما رو از زندگی عقاید نیوکانی و زکاوت و رندی و خیابان شهید قندی و و کوکوی دوشب مانده و انتقاد سازنده و کلفتی پرونده و ملی پوش بازنده و دولت شرمنده و شاید که اینده می دونه
در جبر جغرافیایی با شدت بیشتری به اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران گیر میده
در زلف شعر حافظ رو به سبکی می خونه که خود حافظم از شنیدنش شاخ در می اره
در گیس حتی به سشواری که گیس معشوقشو خشک میکنه حسودیش میشه
محسن نامجو اگه همین طوری پیش بره می تونه تحول بزرگی در موسیقی ایران ایجاد کنه
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
این قران 1400 سال غیر مسلمان را نجس و خون و ناموس و اموالشان را مباح دانسته
این قران به بشریت و انسانیت توهین کرده
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

aria_jp - ژابن - توکیو
کتابی.مزخرف.و.بی.معنا.و.قدیمی.بیش.نیست.....
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

Dokhtare_iran_zamin - ایران - تهران
این خادم القرآن یکی از منفورترین چهره هایی است که میتونید توی این اسلام ...امیدوارم محسن نامجو هر جا که هست صحیح و سالم باشه و به کارش ادامه بده گرچه این قرآن خودش مسخره هست نیازی به مسخره کردن نداره.
سامان دربه در- انگلیس
درود به تو هم وطن
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

mar mar - المان - المان
مذهبیون خودشون را زدن به خریت وگرنه طبق قانون 513 بایدبیشتر از سه چهارم مردم ایران را اعدام کنند.
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
پیامک - ایران - تهران .seena - امارات - دبی . ADSI - چین - پکن

عربهای ملخ خور مجوز با پارسیان اینگونه تکلم مکن مودب باشید لعنت به دین مندرابی اسلام
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

Ario - ایران - اهواز
30min - ایران - ایران
شما از دوبلین نبودی؟؟؟!!!
پنج‌شنبه 7 شهریور 1387

mehdi bekhon - ایران - ندارم
سلام من با پوزش از همه و مسئولین سایت میخوام یه پیغام واسه یه دوست بنویسم من اینو تو چندتا مطلب میزنم که حتما بخونه، شرمنده


سلام آقا مهدی فکر کنم دیگه همه چیزرو باور کردی، امیدوارم منو ببخشی، من تا ابد دوست دارم. از دوشنبه به بعد ندیدم تو سایت اومده باشی شایدم اومدی چیزی ننوشتی اما من نگران شدم دعا میکنم حالت خوب باشه، حالا میتونی کامپیوترتو خاموش کنی و به همه چیزایی که داشتنشونو دوست داشتی برسی و از کنج ازلتت بیایی بیرون.
مراقب خودت باش،
آرزومند آرزوهایت من.
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
وقتی حقیقت آزاد نباشد، آزادی، حقیقت ندارد
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
خیلی کارش قشنگ و قابل تحسین بود. واقعا زیبا اجرا کرد. ولی حیف صدای نامجو که رفته از قران خونده. و در ضمن اون صدایی هم که در آورده ناجور نیست خیلی هم جوره
جمعه 8 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
محسن نامجو خیلی غلط کرد با همه اونایی که این کارش رو تایید کردند. شما فقط یه نگاهی به عکس این محسن نامجو بندازین. مسخ شده است. آدمو یاد شیطون میندازه.
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
مطمئن باش اون کسایی که نابود می شن تو و امثال تو هستند. اسلام توی خون ایران و ایرانیه همون طور که ایران توی خونشونه. مزخرفات و ناسزاهات رو با خودت به گور می بری و اون موقع است که باید جواب پس بدی. لعنت به تو و همفکرات. انقد هم کورش کورش نکن که کورش به بقیه ادیان احترام می گذاشت.
koresh - انگلیس - لندن
اولا قران فقط کفار و مشرکین رو نجس می دونه نه نامسلمونا. یعنی پیروان باقی ادیان (اهل کتاب) جزو این مقوله نیستن.
دوما به هیچ عنوان نه خونشون رو مباح کرده و نه اموالشون رو و نه ناموسشون رو. (این فقط راجع به کسایی صدق می کنه که وارد جنگ مستقیم با مسلمونا شدن نه بقیه کفار و مشرکین و پیروان باقی ادیان)
سوما که شما کجای قران توهین دیدی که بی خودی حرف می زنی؟
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
مـن انسان ایـرانـیـم، آرمـانـم رهـائـی
از ایــن دیــن مـــردم فــریب ریـائــی
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
بـی خـــــدا وکــــافــرم؛از اهــل ایـمـان نـیـســتـم
زادهً ایــران زمـیـنــم ؛ مـــن مــســلـمـان نیـسـتـم
جمعه 8 شهریور 1387

rostam2005 - ایران - تهران
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر--- koresh - انگلیس - لندن aria_jp - ژابن - توکیو
به نوشته روزنامه اینترنتی روسی اوترا فعال سیاسی اسرائیلی خاخام مناخم فرومان معتقد است بی احترامی غرب به کشورهای شرقی و جهان اسلام علت اصلی فقدان صلح در سرزمین مقدس است و به همین دلیل غربیها باید به فرهنگ شرقی و اسلامی احترام بگذارند. خاخام فرومان در خاتمه گفت: مسئولان سیاست خارجی امریکا باید یک سال مرخصی بگیرند و به مطالعه قران و احادیث نزد علمای مسلمان بپردازند. این همان کاری است که من سالهای سال است انجام می دهم و انجام ان را برای دستیابی به صلح و درک مسلمانان ضروری می دانم. اسلام یک امپراطوری وسیع است بوده ..,به کوری چشم همه اسلام ستیزان.جاوید ایران.جاوید اسلام.درود خدا بر محمد ص
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
پیامک - ایران - تهران .seena - امارات - دبی . ADSI - چین - پکن
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
و......
عربهای زوال پرست. شما برین نوحه های آهنگران رو گوش کنین. آخه شما رو چه به موسیقی؟
حالا فقط همین نامجو رو نکشتین همینم اعدام کنین تا خیالتون راحت شه و اسلام مسخره تون پا بر جا بمونه
جمعه 8 شهریور 1387

pouriya - ایران - رودسر
قران و اسلام 1400 سال است که حقوق تمامی بشریت و حتی دیگر جانداران را زیر پا گذاشته.
جمعه 8 شهریور 1387

aria_jp - ژابن - توکیو
گل.نرگس.زورزیادی.نزن.دست.شما.برای.ما.ایرانیها.رو.شده.
جمعه 8 شهریور 1387

عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
mar mar - المان - المان
دوست عزیز در صحت اینکه 99درصد در زمان انقلاب به جمهوری اسلامی رای داده باشند در شک و تردیدم /ولی اینکه در حال حاضر کسی به نفع اسلام و جمهوری اسلامی نظر مثبت داشته باشه یقینم حاصله که به یک در صد موافق نمی رسد !!!نظر شما چیست؟؟؟
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
نرگس - ایران - تهران
تو هم عکس شناسی هم اسلام شناسی هم منتقد موسیقی هستی هم تاریخ دانی هم ایرانی هستی و هم عربی و ....
هیچ چیز هم حالیت نیست. حتی 1 ذره از اسلام هم حالیت نیست. .
هم خودت نجستی هم اسلامت و هم قرانت. کورش کبیر به بقیه دینها احترام میگذاشت ما هم احترام میگذاریم اما اسلام و پیروانش احترامی برای خود قایل نشدند که این نتیجه اش شد و حق هم هست. چیزی که شر ازش بلند میشود باید سرکوب شود. انتظار احترام داری یا ترس؟
احترام که به زور بدست نمی آید. احترام گدایی میکنی ...؟
و در آخر هم تو و هم قرانت غلط کردین که بیدین ها رو نجست میدونین. در حال حاضر همه دینها شما مسلمونهای بی عقل رو نجست میدانند.
جمعه 8 شهریور 1387

behnam eli - امارات - دبی
اگر خدا هم ببخشتش اخوندا نمی بخشنش اخه اینا نماینده خدا در زمینند
خونده که خونده به کوری چشم ملا علی شیره ای
جمعه 8 شهریور 1387

mohsenz - -
امثال آقای نامجو کم نبوده اند. وقتی منطقی نمی توانند بحث کنند بهترین راه توهین است! در همین کامنت ها چیزی جز توهین نبود.
البته از این خواننده معتاد که هنری جز استفاده از فحش های رکیک و در آوردن صدای حیوانات ندارد انتظار دیگری نمی رود.
-----------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر و کشور محل زندگی خود را به فارسی بنویسید.
با تشکر
جمعه 8 شهریور 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
چاه جمکران
تو اصلا فهمیدی من چی گفتم؟ یک بار دیگر بخوان. :-)
جمعه 8 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران
دوست بیسوادم مشکل شما این از چیزی دفاع می کنی که بلدش نیستی
غیر مسلمان کافر است اهل کتاب یهودی و مسیحی کافر کتابی و بقیه کافر حربی هستند
خوب رساله را باز کن ببین اهل کتاب نجس نیست
شما عزیزم سواد اسلامی نداری
والضالین مگر کافران مسیحی و یهودی و ... نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طبق قران کافر یعنی مسیحی یهودی و بقیه نجس و در موقع جنگ جان مال ناموسشان مباح است
اگر از رو نمیری تا ایه عربی خدای مسخره اسلام را هم بیاورم
شما نجاسات که خواندی مگر کافر یهودی مسیحی جز نجاسات نیست
خمینی و خامنه ای و خلخالی جنایتکار تمیز و ادیسون نجس است خنده دار نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟عقل برای فکره یا خاک خوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دوست عزیز مشکل شما اینه که دینتو بلد نیستی
جمعه 8 شهریور 1387

rainyboy77 - ایران - تهران
شاید درست این باشه که این خادم قلابی رو اعدام کنند تا دیگه از این بحث ها پیش نیاد.باشد که عاقل شویم...
جمعه 8 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
عزیز دل اگر منظورت تایید آقای نامجو بود پوزش می طلبم.
علیرضا جان این متن پایین رو تقدیم میکنم به تمامی دوست داران دین مبین اسلام و عاشقان امامت و ولایت.
بعد از یک عمر 1 هنرمند با یک حس قوی و زیبا وارد عرصه شکست خورده و بهتره که بگم وارد خرابه موسیقی ایران شد؛ حالا می خواهند سرکوبش کنند. ... بخوره توی سرتون. مردشور خوتون رو ببرن و دینتون رو که اینقدر نکبتین. خاک بر سرا ا مضا jamkaran_chah

جمعه 8 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
koresh - انگلیس - لندن
کورش خان امیدوارم بقیه قضاوت کنند که چه کسی بی سواده. کافر در لغت به معنای کسی است است که چیزی را پنهان کند و در اصطلاح به کسی گفته می شود که منکر وجود خدا باشد. مشرک کسی است که برای خدا شریک قائل می شود.
اهل کتاب به هیچ عنوان با مشرکین یکی نیستند و نجس محسوب نمی شوند. این رو می تونی توی همه رساله ها پیدا کنی. و حتی ازدواج موقت با آنها اشکالی ندارد. بیشتر از این باید بدونی که در قران از مسیحی ها به نیکی یاد شده و اونها رو نزدیکترین ملت به مسلمونها دونسته.
اما ضالین یعنی گمراه شدگان و جایی هم قران نگفته که نجسند.
آیه ای هم که می گی اینه: إنما المشرکون نجس - یعنی همانا مشرکان نجس هستند. که فقها کفار رو هم شامل اون می دونند.
این مطلب رو هم می تونی از هر کسی که حداقل اطلاعات داره بپرسی. بعد به من بگی که سواد اسلامی نداری و دینتو بلد نیستی.
مشکل تو اینه که از اسلام چیزی نمی دونی و چند تا تکه این و اون ور شنیدی داری اینجا می نویسی.
اگه از رو نمی ری بازم بگم.
شنبه 9 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
aria_jp - ژابن - توکیو
ببخشید اون وقت از ما ایرانیها اون ایرانی هایی هستند که اسلام رو قبول ندارن. و می شه بگی چند در صد کل ایرانی ها هستند؟ بعد می فهمی کی داره زور می زنه.
شنبه 9 شهریور 1387

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
سپاس
شنبه 9 شهریور 1387

zahra1387 - ایران - ایران
این سبک خوندنش این طوریه هر شعری که می خونه این مدلیه
یک صداهای بامزه ای از خودش در می یاره مثل موسیقی ترکمن ها
اما این یکی را نشنیدم
من یک سوال دارم اگر اسلام دین کامل درست که هست پس این همه ترس برای چیه یک مکتب درست که نباید با یک کاریکاتور با یک شعر یک اواز یک انتقاد طرفدارانش را از دست بده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این همه وحشت برای من خیلی دور از انتظاره خدا همه را شفا بده
شنبه 9 شهریور 1387

persian - امریکا - ریچمند
زنده باد محسن نامجو
وبا سپاس از عزیزان:
sarab22 - المان - دوسلدورف
tabidi0o7 - انگلستان - منچستر
zahra1387 - ایران - ایران
mohsenz - -
behnam eli - امارات - دبی
آزادی میهن - ایران - تهران
shir o khorshid - ایران - اصفهان
SAMAN DAR BE DAR - انگلیس - منچستر
FarTaj - کانادا - مونترال
iran zamen - نروژ - روگنان
alireza.ch - سوییس - نوشاتل
amirpersia - سوئد - استکهلم
TOMCAT2007 - اسراییل - اسراییل
masoud-alman - المان - بن
nima13591111 - ایران - تهران
arashk_fara - انگلیس - لندن
عقاب اسبیکو - ایران - خرم آباد
mar mar - المان - المان
koresh - انگلیس - لندن
jamkaran_chah - ایران - تهران
rainyboy77 - ایران - تهران
دوستان این اخوندا با تمام بدیهایی که دارن یه حسن دارن و اون اینکه حقیقت اسلام و چهره کریه واقعی اش رو به دنیا و بخصوص مردم خوب و ساده دل ایران نشون دادن وما هم سعادت داریم ذلت و خواری اسلام رو ببینیم و اینکه چطور طرفداران اسلام احترام رو گدایی میکنند از ما و میگن غلط میکنن کسانی که به اسلام اهانت میکنن حالا که همه کردن و هیچ اتفاقی هم نیوفتاد دیگه باید برن کشکشونو بسابن چون دوران قلدر بازیشون تموم شده لعنت بردین تحمیلی و توام باتوحش
شنبه 9 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران
می شه بفرمایی کافرکتابی کیه؟؟؟؟
؟؟؟؟
دوست بیسواد چرا صیغه خوبن اهل کتاب چون پیامبرتان شهوتران بود؟؟؟؟؟؟
به دختر 6 ساله رحم نمی کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
از ان اخوند نجس پایگاه بسیجی بو گندوی محله تان بپرس
مسیحی یا یهودی نجس نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
راستی سکس با دختر شیرخواره چیه تو دینتان؟؟؟؟؟؟؟
ختنه کردن دختران به گفته محمد در کتاب مجلسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سنگسار؟؟؟؟؟؟؟؟
تجاوز به دختر باکره قبل از اعدام چون باکره به جهنم نمیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بی حیایی و بیسوادی شما از برکت اسلام مبین است
شنبه 9 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران


دوست بیسوادم اینم از تبیان سایت مقدس شما
https://www.tebyan.net

کد سوال : 25253
موضوع : گنجینه مذهبی>مرکز فرهنگ و معارف قران
پرسش : اهل کتاب چه تفاوتی با مشرکان (کافران‌) دارند؟
پاسخ : "اهل کتاب‌" پیروان مذاهب و آیین‌هایی هستند که پیامبر آنان دارای کتاب آسمانی بوده که از سوی خدا برای هدایت آن‌ها فرستاده شده است‌، هر چند در گذر زمان دچار تحریف‌هایی شده‌اند. از اهل کتاب در آیات فراوانی یاد شده است‌; مانند: "الَّذِین‌َ ءَاتَیْنَـَهُم‌ُ الْکِتَـَب‌;(بقره‌،146) و "وَمِن‌ْ أَهْل‌ِ الْکِتَـَب‌;(آل‌عمران‌،75) منظور از "مشرک‌" کسی است که برای خدا شریک قرار دهد در خلقت یا در تدبیر عالم و یا در عبادت‌.(قاموس قرآن‌، علی اکبر قرشی‌، ماده شرک (ج 4، ص 20) دارالکتب الاسلامیة‌.) "کافر" نیز عنوان عام و گسترده‌ای است که هم شامل مشرکان و هم شامل اهل کتاب می‌شود همان‌گونه که در آیة اول سوره مبارکه بینه خداوند "اهل کتاب‌" و "مشرکین‌" را با "مِن بیانیه‌" دو قسم از اقسام "الذین کفروا" ذکر فرموده است‌; پس مشرکان و اهل کتاب هر دو "کافر" محسوب می‌شوند توجه به آیة 105 سورة بقره هم در این زمینه مناسب است البته اهل کتاب با مشرکان در برخی احکام فقهی تفاوت دارند. کفر در لغت به معنای پوشاندن و در عرف دین به کسی گفته می‌شود که وحدانیت یا نبوت یا شریعت یا هر سه را انکار کند.(قاموس قرآن‌، علی اکبر قرشی‌، ج 6، ص 122، دارالکتب الاسلامیه‌.) و مشرک کسی است که برای خدا در خلقت یا در تدبیر عالم و یا در عبادت شریک قرار دهد.(قاموس قرآن‌، همان‌، ج 4، ص 20.)

حیا هم بد نیست هر چند نوچه ای
شنبه 9 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
اما تجاوز به دختر باکره قبل از اعدام رو هم نه تنها اسلام رد می کنه بلکه هر انسان آزادی اون رو قبول نداره. اگر در جمهوری اسلامی این اتفاق افتاده اصلا دلیل نمی شه که نظر اسلام اینه. لطفا جمهوری اسلامی رو با اسلام قاطی نکنین. من خودم هم با جمهوری اسلامی مشکل دارم و به نظرم اسلام واقعی رو پیاده نمی کنه. کجای اسلام شما این رو دیدین یا شنیدین.
یکشنبه 10 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
یادم رفت بگم حالا دیدی که بی سواد خودتی و اهل کتاب نجس نیستند.
یکشنبه 10 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
koresh - انگلیس - لندن
می بینم که هر سوالی یادت اومده نوشتی. هر کدوم از اونا کلی جای بحث داره.

اما راجع به نجاست اهل کتاب:
(https://sistani.org/local.php?modules=navnid=5cid=759hl=%E4%CC%D3) سایت آیت الله سیستانی

سؤال: حکم اهل کتاب و زرتشتیان چیست؟
پاسخ: پاک هستند.

سؤال: حکم رفت و آمد با یک فرد مسلمان با یک فرد ارمنى چیست؟آیا پاک هستند؟
پاسخ: اشکال ندارد و پاک هستند.

سؤال: مسیحیان و یا یهودیان که در خارج هستند پاک هستند یا نجس و آیا در معاشرت با آنها مشکلى هست یا خیر؟ اگر غذایى را درست کنند که فرضا از غذاهاى حلال باشد ولى به دست یک مسیحى طبخ شده باشد چگونه است؟
پاسخ: مسیحى و یهودى و زرتشتى پاک هستند و خوردن غذاى آنها اگر دران گوشت نباشد اشکال ندارد و اگر بدانید گوشت مذکى است خوردن آن هم جایز است .

مسأله 219 کتاب فقه برای غرب نشینان آیت الله سیستانی:
از اموال عمومی و خصوصی کافران و یا مسلمان نمی توان دزدید و تلف کرد حتی اگر چه فرضا چنان کاری به آبروی اسلام و مسلمین لطمه نزند و لکن چون خیانت و فریبکاری، بر خلاف امانتداری است و مهاجران هنگام ورود به یک کشور و اجازه اقامت در آنجا امین شناخته شده اند پس خیانت در امانت نسبت به هر کس که باشد حرام است و تفاوت دین، عقیده و نژاد در این مسئله فرق نمی کند.

پس می بینی که نجس نیستن. همون بالا هم که از سایت تبیان نقل قول کردی نوشته در برخی احکام فقهی تفاوت دارند. حال چه آنها را کافر کتابی بنامیم چه اهل کتاب. پس حرف تو که گفتی این قران 1400 سال غیر مسلمان را نجس و خون و ناموس و اموالشان را مباح دانسته دروغی بیش نیست. جون وقتی دزدیدن اموالشون مجاز نباشه دیگه بقیه اش که جای خود داره.
یکشنبه 10 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران


دوست بیسوادم اینم از تبیان سایت مقدس شما
https://www.tebyan.net

کد سوال : 25253
موضوع : گنجینه مذهبی>مرکز فرهنگ و معارف قران
پرسش : اهل کتاب چه تفاوتی با مشرکان (کافران‌) دارند؟
پاسخ : "اهل کتاب‌" پیروان مذاهب و آیین‌هایی هستند که پیامبر آنان دارای کتاب آسمانی بوده که از سوی خدا برای هدایت آن‌ها فرستاده شده است‌، هر چند در گذر زمان دچار تحریف‌هایی شده‌اند. از اهل کتاب در آیات فراوانی یاد شده است‌; مانند: "الَّذِین‌َ ءَاتَیْنَـَهُم‌ُ الْکِتَـَب‌;(بقره‌،146) و "وَمِن‌ْ أَهْل‌ِ الْکِتَـَب‌;(آل‌عمران‌،75) منظور از "مشرک‌" کسی است که برای خدا شریک قرار دهد در خلقت یا در تدبیر عالم و یا در عبادت‌.(قاموس قرآن‌، علی اکبر قرشی‌، ماده شرک (ج 4، ص 20) دارالکتب الاسلامیة‌.) "کافر" نیز عنوان عام و گسترده‌ای است که هم شامل مشرکان و هم شامل اهل کتاب می‌شود همان‌گونه که در آیة اول سوره مبارکه بینه خداوند "اهل کتاب‌" و "مشرکین‌" را با "مِن بیانیه‌" دو قسم از اقسام "الذین کفروا" ذکر فرموده است‌; پس مشرکان و اهل کتاب هر دو "کافر" محسوب می‌شوند توجه به آیة 105 سورة بقره هم در این زمینه مناسب است البته اهل کتاب با مشرکان در برخی احکام فقهی تفاوت دارند. کفر در لغت به معنای پوشاندن و در عرف دین به کسی گفته می‌شود که وحدانیت یا نبوت یا شریعت یا هر سه را انکار کند.(قاموس قرآن‌، علی اکبر قرشی‌، ج 6، ص 122، دارالکتب الاسلامیه‌.) و مشرک کسی است که برای خدا در خلقت یا در تدبیر عالم و یا در عبادت شریک قرار دهد.(قاموس قرآن‌، همان‌، ج 4، ص 20.)

حیا هم بد نیست هر چند نوچه ای

کد سوال : 15174
موضوع : گنجینه مذهبی>موسسه درراه حق
پرسش : با این که کافر نجس است، چرا مسنولان کشور ما، هنگامی که به کشورهای غیراسلامی می‏روند، با کافران دست می‏دهند یا غذا می‏خورند؟
پاسخ : سفر مسئولان کشور به خارج لازم است صورت می‏گیرد و البته در سفرهای آنان، احکام شرع رعایت می‏شود؛ مثلاً نوع غذا و این که چگونه باید آماده گردد، بنابر احکام اسلامی پیش‏بینی می‏شود و از غذای حرام و نجس نمی‏خورند. در دست دادن با نامسلمانان نیز اگر دست هیچ یک از دو طرف، خیس نباشد، باعث انتقال نجاست نمی‏شود و به فرضن این که نجس شود، می‏توان آن را پاک کرد. « بخش پاسخ به سؤالات »
د سوال : 30577
موضوع : گنجینه مذهبی>مرکز تحقیقات قوه قضائیه
پرسش : به‌ موجب‌ ماده‌ 881 مکرر (الحاقی‌ 1370) قانون‌ مدنی ، کافر از مسلم‌ ارث‌ نمی برد و اگر در بین‌ ورثه‌ متوفای کافری ، مسلم‌ باشد ـ وراث‌ کافر ارث‌ نمی برند اگرچه‌ از لحاظ طبقه‌ و درجه‌ مقدم‌ بر مسلم‌ باشند، علی هذا مستدعی است‌ اعلام‌ فرمایید اقلیت های‌ دینی
پاسخ : کار تحقیقی از : رضا محققیان, قاسمعلی محمدیان-----------------------------مقصود از کافر که‌ در ماده‌ 881 مکرر قانون‌ مدنی‌ و در کلمات‌ فقها آمده‌ است ، هر کسی‌ است‌ که‌ دینی‌ غیراز اسلام‌ داشته‌ باشد ونبوت‌ پیغمبر اکرم‌ (ص ) را قبول‌ نداشته‌ باشد یا چیزی‌ را که‌ می داند از ضروریات‌ دین است‌ انکار کند.صاحب‌ جواهر (ره ) در این‌ باره‌ می نویسد: «کفری‌ که‌ از موانع‌ ارث‌ می باشد، این‌ است‌ که‌ فرد به‌ چیزی معتقد یا قائل‌ باشد و یا چیزی‌ را انجام‌ بدهد که‌ به‌ سبب‌ آن‌ از دین‌ اسلام‌ خارج‌ می شود; بنابراین‌ ذمی‌ (اهل کتاب ) و کافر حربی‌ و مرتد و سایر اصناف‌ کفار ] مثل‌ بهایی‌ و معاهد [ از مسلمین‌ ارث‌ نمی برند و در این‌ مسأله بین‌ مسلمین‌ اختلافی‌ نیست ; بلکه‌ اجماع‌ به‌ نحو متواتر بر آن‌ ادعا شده‌ است‌ و روایات‌ هم‌ متواتر است ، ولی مسلمان‌ از کافر به‌ تمام‌ اقسام‌ آن‌ ارث‌ می برد و وارث‌ مسلمان‌ ولو در طبقه‌ متأخر باشد مانع‌ می شود از اینکه ارث‌ به‌ ورثه‌ کافرش‌ برسد ولو اینکه‌ ورثه‌ کافر در طبقه‌ اول‌ باشند و این‌ مسأله‌ هم‌ اتفاقی‌ و اجماعی‌ است‌ وروایات‌ بر آن‌ دلالت‌ دارد.»1فتاوی‌ مراجع‌ تقلید معاصر نیز همین‌ است .2برخی‌ از روایات‌ این‌ مسأله‌ چنین‌ است :1 . صحیحه‌ ابی‌ ولاد قال‌ سمعت‌ اباعبدالله‌ (ع ) یقول : «المسلم‌ یرث‌ امرأته‌ الذمیه‌ و هی‌ لاترثه .»3 مردمسلمان‌ از همسر ذمی‌ (اهل‌ کتاب ) خود ارث‌ می برد; ولی‌ او از شوهر مسلمان‌ خود ارث‌ نمی برد.2 . صحیحه‌ محمد بن‌ قیس‌ عن‌ ابی‌ جعفر (ع ) قال : سمعته‌ یقول : «لایرث‌ الیهودی‌ و النصرانی‌ المسلمین‌ ویرث‌ المسلمون‌ الیهود و النصاری .»4 یعنی‌ شنیدم‌ امام‌ باقر (ع ) فرمود: یهودی‌ و نصرانی‌ از مسلمان‌ ارث نمی برند; ولی‌ مسلمان‌ از یهود و نصاری‌ ارث‌ می برند.خلاصه ، این‌ مسأله‌ از نظر فقهی‌ و قانونی‌ و روایی‌ روشن‌ و واضح‌ بوده‌ و جای‌ شبهه‌ ندارد. مراجع‌ عظام تقلید در رساله های‌ عملیه 5 تصریح‌ نموده اند، که‌ کافر کسی‌ است‌ که‌ منکر خدا باشد یا برای‌ خدا شریک‌ قراردهد یا پیغمبری‌ خاتم‌ الانبیاء محمد بن‌ عبدالله‌ (ص ) را قبول‌ نکند.اگرچه‌ در نجاست‌ اهل‌ کتاب‌ بین‌ متأخرین‌ اختلاف‌ است ; ولی‌ در کافر بودن‌ آنها و این‌ که‌ از مسلمین‌ ارث نمی برند و ارث‌ آنها به‌ وارث‌ مسلمان‌ منتقل‌ می شود، اختلافی‌ نیست . چنانکه‌ قبلا بیان‌ شد._________________ پاورقی _________________1ـ شیخ‌ محمدحسن‌ نجفی ، جواهر الکلام ، ج‌ 39، دارالکتب‌ الاسلامیه ، ص‌ 15.2ـ حضرت‌ امام‌ و آیات‌ عظام‌ خویی ، گلپایگانی ، اراکی ، بهجت ، فاضل ، مکارم ، تبریزی‌ و سیستانی‌ (توضیح‌ المسائل مراجع ، ج‌ 2، دفتر انتشارات‌ اسلامی ، ص‌ 614).3ـ شیخ‌ حر عاملی ، وسائل‌ الشیعه ، مؤسسه‌ آل‌ البیت‌ لاحیاء التراث ، قم ، ج‌ 26، ابواب‌ میراث‌ الازواج ، باب‌ 16،ص‌ 229، ح‌ 1.4ـ همان ، ابواب‌ موانع‌ الارث ، باب‌ 1، ص‌ 13، ح‌ 7.5ـ توضیح‌ المسائل‌ مراجع ، ج‌ 1، ص‌ 84.
پرسش و پاسخ از نهاد رهبری

گنجینه مذهبی

گنجینه عمومی

گنجینه قرآنی
کد سوال : 43249
موضوع : گنجینه مذهبی>واحد پاسخ به سوالات دفتر تبلیغات اسلامی
پرسش : چرا کافران نجس هستند؟ آیا مسیحی ها و یهودی ها کافر محسوب می شوند؟ نجاست آنان از چه نظر است؟ آیا ظاهری است یا باطنی؟
پاسخ : ‌ فقهایی که کفار را نجس می دانند، مرادشان نجاست ذاتی آنان است و عقیده دارند پاک شدن آنان جز با اسلام آوردن محقق نمی شود. تا وقتی که کافر هستند حتی اگر از گوشت خوک و شراب و نجاسات پرهیز کنند، نجس هستند.کسانی که عقیده دارند اهل کتاب ذاتاً پاکند، می گویند که اگر با نجاسات مثل خون، بول، خمر و گوشت خوک متنجّس شده باشند، نجاست عَرَضی(عارضی) پیدا می کنند،‌ مانند مسلمانان که نجس عرضی می شوند.چرا اسلام کافران را نجس دانسته است؟علّت این که شارع مقدس برای آنان حکم نجس را وضع کرده است،‌بر ما معلوم نیست. شاید فلسفه آن ترغیب مسلمانان به دوری کردن از آنان باشد، زیرا اختلاط و همراهی با آنان تأثیر منفی در روحیة مسلمانان می گذارد. معاشرت و مخصوصاً ازدواج با آنان باعث ذوب شدن مسلمانان و متأثر شدن از فرهنگ کفار می شود. از این رو برای پرهیز و دوری از آنان حکم نجاست وضع شده است
کد سوال : 48012
موضوع : گنجینه مذهبی>واحد پاسخ به سوالات دفتر تبلیغات اسلامی
پرسش : اگر بدانیم صاحب مغازه اى یهودى یا مسیحى , است , با این حال از او خرید کنیم , معامله چه حکمى دارد؟ آیا مى شود از آن جنس استفاده کرد؟
پاسخ : ظاهراً هیچ کدام از مراجع تقلید معاملهء با اهل کتاب , از جمله مسیحى , یهودى و زرتشتى ) را حرام نمى دانند, امّا برخى آنان را نجس ذاتى مى دانند, چون کافرند و اگر دستشان با رطوبت به چیزى بخورد, نجس مى شود و چنان چه قابل تطهیر باشد, مثل لباس و لوازم خانگى باید آن را آب کشید و اگر قابل تطهیر نبشاد, مثل شیرو ماست و سرکه باید آن را دور ریخت و نمى شود از آن استفاده نمود.بعضى دیگر آنان را نجس نمى دانند. در این صورت رطوبت دست و بدنشان نجس نمى باشد و هر چیزى که ازآن ها خریده شود, قابل استفاده خواهد بود.(1)(پـاورقى 1.برداشت از استفتائات امام , ج 1 ص 97 احکام نجاسات ; توضیح المسایل مراجع , ج 1 بحث کافر.



یکشنبه 10 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
اما راجع به عقده هایی که خالی کردی:
راجع به صیغه من نفهمیدم حرفت چه ربطی داشت. اما راجع به پیامبر. می دونم حالا می خوای چی بگی. ازدواجهای پیامبر و بقیه ماجراها. پس جوابش رو نقل می کنم و مطمئن هم هستم که این ها رو خوندی قبلا. ولی چه می شه کرد که چشمت کوره و نمی خوای حقایق رو ببینی.

پیامبر عزیز اسلام صلی الله علیه وآله در سن 25 سالگی با بیوه زن 40 ساله به نام حضرت خدیجه سلام الله علیها ازدواج کردند وبه شدت به ایشان علاقه داشتند

پیامبر عزیز اسلام تا زمانی که ایشان زنده بودند هرگز ازدواج دیگری نداشتند در حالی که در آن زمان این مسئله عادی بود و از لحاظ عرفی یک مساله مقبولی نزد مردم آن زمان بود.

بقیه ازدواجهای پیامبر اسلام تقریبا در 10 سال آخر عمر شریفشان که سن ایشان از پنجاه گذشته بود صورت گرفت که این ازدواج ها جنبه عاطفی و سیاسی داشته است .

چند مورد آنها :

در میان همسران پیامبر صلی الله علیه وآله جز عایشه همه قبلا شوهر کرده بودند و ایشان فقط از حضرت خدیجه و ماریه دارای فرزند بودند .

بعضی از همسران پیامبر صلی الله علیه وآله به هنگام ازدواج بیش از پنجاه سال داشتند بنابر این هیچ بهره ای از نظر جمال نداشتند

مثل ( زینب دختر خزیمه )

در بعضی موارد ازدواجهای ایشان جنبه سیاسی دینی داشته است مانند ازدواج با دختر عمر و ابو بکر به این دلیل بود که قبیله بزرگ آنها به اسلام جذب گردند این در حالی بود که حفصه شوهر اولش خنیس از دنیا رفته بود وعمر خود نیز پیشنهاد کرد که با او ازدواج کند .

اکثر ازدواجهای پیامبر عزیز اسلام بخاطر سر پرستی از همسران شهدا ویا غیر شهدا بوده است که آن حضرت

اول خود پیش قدم می شدند و مردم را تشویق می کردند تا این کمبود اجتماعی به طور طبیعی حل گردد .

مانند ازدواج با ام سلمه که شوهرش در جنگ احد مجروح و شهید شد.

و همچنین ازدواج با زینب دختر خزیمه که شوهرش عبیده بن حارث در جنگ بدر شهید شد در پرتو این ازدواج فرزندان شهدا در پرتو پدر مهربانی چون پیامبر صلی الله علیه وآله بدون احساس هیچگونه حقارت بزرگ شدند .

ازدواج با ام حبیبه یا رمله ( دختر ابو سفیان ) که در اوج قدرت او با او مخالفت و به اسلام مشرف شد و با

عبدالله بن جحش اسدی ازدواج کرد که او هم بعد مسلمان شد و همراه او با کاروان هجرت به سوی حبشه به حبشه رفت ولی شوهرش تحت تاثیر محیط مسیحی ، مسیحی شد اما ام حبیبه مسیحیت قبول نکرد و

همسرش او را تنها گذاشت ، ام حبیبه نمی توانست در حبشه بماند نمی توانست برگردد به مکه چرا که پیامبر به مدینه هجرت کرده بود و در مکه اگر می خواست برود باید اسلام را رها می کرد ولی او هرگز حاضر نشد از اسلام خارج شود

پیامبر اسلام به خاطر اینکه زن شرافتمند و با آبرویی را در راه خود مورد تهدید می دید از او خواستگاری کرد در حالی که او هنوز در حبشه بود

این ازدواج محرمانه بود ونجاشی پادشاه حبشه به نمایندگی از پیامبر عزیز اسلام صلی الله علیه وآله عقد کرد و مهریه اش را داد بعد در سال هفتم هجری همراه مهاجران به مدینه رفت .

ازدواج پیامبر با جویریه که به پیشنهاد خود جویریه صورت گرفت

او از خویشان بنی مصطلق بود و این ازدواج باعث شد تا این قبیله جذب اسلام شود

زن های پیامبر هر کدام خانه ای گلی کوچک وچه بسا بسیار ساده بودند که در آنها زندگی می کردند

این بود حرمسرای پیامبر صلی الله علیه وآله که دشمنان از خدا بی خبر در مورد داشتن حرم سرا برای آن حضرت یاوه هایی بی اساس گفته اند . (نقل از سایت مسلمان ایرانی)



یکشنبه 10 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
اما راجع به ختنه کردن دختران:

علامه مرجع آیت الله العظمی سید محمد حسین فضل الله در پاسخ به استفتاآت گوناگون پیرامون موضع اسلام در قبال ختنه کردن دختران، پاسخ دادند:

بررسیهای ما از متون وارده در این زمینه نشان می دهد که ختنه کردن دختران ساخته و پرداخته اسلام نیست و مبنای اسلامی ندارد. بلکه یکی از رسوم عصر جاهلی به حساب می آید که در زمره زینت و تجمّل زن برای شوهر یا خودش قرار می گرفته است. آن چه که از ائمه (ع) برای ما وارد شده است نشان می دهد که سنّت ختنه کردن دختران نفی شده است. در این متون از ختنه کردن دختران به «خفض الجواری» تعبیر شده است. ابو بصیر مرادی از امام محمد باقر (ع) روایت می کند. می گوید: «از امام باقر (ع) درباره کنیزی پرسیدم که از سرزمین شرک به اسارت گرفته شده و اسلام آورده است. خواستند که او را ختنه کنند، نگذاشت که کسی این کار را انجام دهد. حضرت فرمود: سنّت ختنه برای مردان است و نه برای زنان».

در روایت دیگری آمده است: «ختنه کردن پسر بچگان سنّت است ولی ختنه کردن دختران سنّت نیست.»

در روایت سوّم سنت بودن ختنه کردن دختران نفی شده است، ولی جزو سنّت های پسندیده اجتماعی به حساب آمده است. مسعدة بن صدقة از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود: «ختنه کردن زنان پسندیده است ولی جزو سنّت نیست و واجب هم نیست.»

روایت های مذکور به روشنی بیان می دارند که ختنه کردن زنان سنّت نیست و این یعنی اسلام آن را به عنوان یک حکم شرعی مستحب که مبتنی بر یک مصلحت برتر باشد، وضع نکرده است. بلکه آن را جزو امور پسندیده اجتماعی به حساب آورده است که می شود آن را جزو سنّت ها و رسوم مورد عمل آن زمان برشمرد.

از روایت اول می توان چنین فهمید که سؤال کننده از حکم ختنه دختران سؤال نمی کند. بلکه از نوع برخورد با زنی که آن را انجام نمی دهد، می پرسد. پاسخ امام باقر (ع) مستقیماً سؤال کننده و به صورت غیر مستقیم ذهنیت عمومی را چنین راهنمایی می کند که ختنه کردن دختران هیچ ارتباطی به اسلام ندارد.

روشن است که نمی شود با عادات اجتماعی ریشه دار در رفتار مردم با شدت و حدّت برخورد کرد. بلکه نیازمند یک حرکت تدریجی است تا در نهایت به حذف آن عمل منتهی شود. اسلام از همین روش در مسأله آزاد کردن بردگان هم استفاده کرده است. زیرا تحریم قاطعانه ممکن بود پایه های اجتماعی زندگی مردم را متزلزل کند. در حالی که ایجاد شکاف تدریجی در نظام برده داری در نهایت به حذف تدریجی آن می انجامد. برای این کار هم به یک انقلاب اجتماعی نیاز نیست. چرا که چنین انقلابی ممکن است فرصت تحقق اهداف اساسی اسلام را از بین ببرد.

نوع پرداخت اسلام به بعضی از عادات و رفتارها و حتی اندیشه ها نیز این چنین قابل توجیه و تحلیل است که اسلام می خواهد زمینه های فکری را ایجاد کند که به زن به عنوان انسانی که در کنار مرد در عرصه های زندگی وجود دارد احترام بگذارد. این زمینه های فکری می تواند زمینه های روانی اعتماد به نفس را در وجود زن ایجاد کند و زن چنین احساس کند که در عرصه حضور دارد. علاوه بر این چنین نگاهی می تواند زن را از چارچوب عیوب اجتماعی خارج کند و او را در جایگاه طبیعی انسانی که حق زن و مرد است قرار دهد و زمینه از بین رفتن بسیاری از عاداتی را فراهم آورد که نه تنها به خودی خود رجحانی ندارند بلکه در بسیاری از جوانب، جنبه منفی هم دارند.

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: «وقتی زنان به سوی پیامبر (ص) هجرت کردند، در بین آنان زنی بود که او را ام حبیب می گفتند – در روایت دیگری ام طیبة آمده است – او دختران را ختنه می کرد. وقتی پیامبر (ص) او را دید به او فرمود: ای ام حبیب! آیا هنوز هم به همان کار مشغول هستی؟ گفت: آری ای رسول خدا! اگر حرام است مرا از آن نهی کن. فرمود: حلال است. بیا نزدیک تا به تو بیاموزم. زن گوید: نزدیک شدم. حضرت فرمود: ای ام حبیب! اگر چنین کردی، زیاد عمیق برندار و زیاده روی نکن، چرا که هم زیباتر است و برای شوهر هم بهره بیشتری دارد.»

در تاج العروس آمده است: «سربلندترین خون گیرندگان، ختنه کنندگان و کوتاه کنندگان زائده اندام زنان هستند.» اگر اندکی از آن را دو را بگیرند. در جایی دیگر آمده است: «نهک، مبالغه در هر چیزی است.» در تفسیر «لاتنهکی» آمده است: «یعنی در ختنه کردن و کوتاه کردن زائده اندام دختران زیاده روی نکن، بلکه به مقداری از کنار آن بسنده کن».

این حدیث جزو همان راهنمایی های اسلامی قرار می گیرد که بدان اشاره کردیم و شاید هم به تدریجی بودنی اشاره کند که بدان پرداختیم. پیامبر (ص) نیز در پرداختن به موضوع ختنه، آن را مطلقاً مباح نمی شمارد، بلکه نوعی نفرت را در آن بر می شمارد. حتی زن ختنه کننده از امکان نهی آن توسط پیامبر (ص) می پرسد. از این رو پیامبر (ص) زن ختنه کننده را راهنمایی می کند که این عمل نباید به ضرر زن تمام شود. بلکه حتی از فرمایش «فلاتنهکی ولا تستأصلی» پیامبر (ص) هم می توان تحریم شرعی ختنه را فهمید. چرا که اصولی ها معتقدند ظاهر نهی همان حرمت است. مگر اینکه دلیلی بر عدم آن وجود داشته باشد. این علاوه بر ضرر زن به نفس است که بدون نیاز به متن خاص، تمام ضررها در زمره آن قرار می گیرند.

خلاصه این که ختنه کردن زنان و دختران علاوه بر اینکه واجب نیست، از سنّت های مستحب هم نیست و اسلام آن را از دایره احکام بیرون ساخته است تا جزو متغیرهای اجتماعی قرار گیرد. ائمه (ع) نیز در ابتدا بر عدم سنّت بودن آن تأکید کرده اند و سپس از طریق فضای فکری و فرهنگی اسلام و تجربه و تأمل، این قاعده فکری را دچار تحول ساخته اند تا برای بررسی محاسن و معایب آن، زمینه بررسی های علمی درست آن فراهم گردد و موجبات منع یا تجویز آن فراهم شود.

بر این اساس ما عقیده داریم هر چیزی که بیرون از احکام اسلامی باشد، به ضرر نمی انجامد جزو گزینه های فردی قرار می گیرد که نمی شود به اجبار آن را تحمیل کرد. همین طور اولیای زن نباید چیزهایی را که به نفع زن نیست اعمال کنند. هر چند که تمام چیزهایی که به ضرر می انجامد، چه از نظر جسمی و سلامتی و چه از نظر جنبه های دیگر، شرعاً حرام هستند. والله من وراء القصد.

منبع :

https://www.bayynat.ir/index/modules.php?name=Newsfile=articlesid=639

توضیح اینکه سنت ختنه کردن دختران اقلا در میان شیعیان تقریبا از میان رفته است.
یکشنبه 10 شهریور 1387

jamkaran_chah - ایران - تهران
persian - امریکا - ریچمند
درود بر تو
نابود باد اسلام و هر دین متحجر پروری مثل اسلام.
خطاب به مسلمین:
مسلمانها مثل گاو پرستهای هند گاوتان را ستایش کنید؛ نه کسی کاری به کارتان دارد نه کسی به شما توهین میکند. بی صدا باشین. همین
نیوتن پیامبر ما فرموده : هر عملی را عکس العملی است مساوی با آن و در جهت خلاف آن.
اگر انفعالی برخورد کنید ( که اینجور هستید؛ اسلامتان اینگونه است)
پس منتظر عکس العمل باشید و ناراحت هم نشوید که این از قوانین طبیعت ( خدای شما) است.
یکشنبه 10 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران
دوست عزیز.همین که دین ساختگی و ضد بشری اسلام موضوع نجس و غیر نجس پیش کشیده برای اثبات ننگش کافی است.ایرانی اکثریت مسلمان نیستند تنها اسم اسلام را دارند نشانه اسلام توحش و قصاوت قلب است که در اکثریت ایرانیها نیست.دینی که انسانها را تقسیم نجس کرده با غیر نجس دین ضد خدا ضد بشری
است.شما با جهالتت تمیزی و گاندی نجس ؟؟؟؟؟؟ اسلام سیستانی شاید ملایم باشد باز پ..نی است که عطر به ان زده ای ولی ..ن ...ن است
یکشنبه 10 شهریور 1387

گل نرگس - ایران - تهران
koresh - انگلیس - لندن

همون طوری که می بینی نوشته برخی از مراجع تقلید. و در حال حاضر آقای سیستانی یکی از بزرگترین مراجعه و نظرشون همونیه که گفتم. در ضمن سایت تبیان هیچ مرجع تقلیدی رو نام نبرده که اهل کتاب رو نجس بدونند.
همین طور نظر اکثر مراجع اینه که نجس نیستند. بقیه بحثت هم راجع به ارثه و ربطی ندارد.
=====>
(نقل قول از خودت)
پرسش : اگر بدانیم صاحب مغازه اى یهودى یا مسیحى , است , با این حال از او خرید کنیم , معامله چه حکمى دارد؟ آیا مى شود از آن جنس استفاده کرد؟
پاسخ : ظاهراً هیچ کدام از مراجع تقلید معاملهء با اهل کتاب , از جمله مسیحى , یهودى و زرتشتى ) را حرام نمى دانند, امّا برخى آنان را نجس ذاتى مى دانند,
=======>
گنجینه مذهبی
کد سوال : 5575
موضوع : پرسش و پاسخ از نهاد رهبری>فلسفه احکام
پرسش : چرا در اسلام , کافر نجس است ؟
پاسخ : اهل کتاب و پیروان آیین مسیحیت گرچه خدا را قبول دارند ولی چنان چه از بعضی از آیات قرآن کریم استفاده می شود آنها نیز گرفتار نوعی از شرک هستند; از جمله اعتقاد به اقنوم های سه گانه (پدر, پسر و روح القدس ) دارند. نجاست کافران و مشرکین یک نوع آلودگی باطنی و معنوی است که آثار آن به جسم آنها نیز سرایت کرده و یک فایده پرهیز از آنها حفظ عقاید و اخلاق بسیاری از مردم می باشد که با آمیزش و معاشرت با افراد منحرف و گمراه تحت تا ثیر قرار گرفته و منحرف می شوند و این مطلب تازگی ندارد. به همین دلیل مصلحین و دلسوزان به افراد معمولی سفارش می کنند که از معاشرت با افراد گمراه و منحرف دوری کنند تا از انحراف و گمراهی محفوظ باشند که این موضوع در اسلام به صورت حکم نجاست بیان شده است و گذشته از این نوعا پیروان ادیان دیگر از بسیاری از آلودگی ها مثل خون گوشت خوک و مشروبات الکلی اجتناب نمی کنند و طبعا تمام زندگی آنها آلوده می باشد و برای حفظ مسلمانان از این آلودگی ها اسلام این دستور را داده است . در عین حال بعضی از فقها به ویژه بسیاری از مراجع عصر حاضر مانند آیت الله حکیم (ره ) آیت الله تبریزی آیت الله فاضل و مقام معظم رهبری فتوا به طهارت اهل کتاب داده اند و تنها نجاست آنها را نجاست ظاهری می دانند که بر اثر آلوده شدن به نجاسات مانند خون مشروبات الکلی و ... پیدا می شود و اگر کسی علم پیدا کرد که بدن آنها با این نجاسات آلوده نشده یا علم به آلوده بودن بدن آنها پیدا نکرد پاک می باشند.
یکشنبه 10 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران
تو به عنوان یک مسلمان چه حقی داری که انسانی را نجس بنامی؟؟؟؟؟؟؟
تو چه داری چه حقی داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تو و دینت بیخود کردین موضوع نجس پیش کشیدید
گاندی به قول شما نجس میگوید
میزان مدنیت هر مردمی را از برخورد ان مردم با حیوانات بسنجید
این گاندی است و محمد شما حرفش صیغه و شهوترانی /ختنه کردن دختران/ سنگسار/ازدواج به دختر 6 ساله برده فروشی سکس با کنیز برده شده و هزار جنایت دیگر
تو تمیزی و گاندی و کنفسیوس نجس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرم و حیا بد نیست
اسلام بیخود کرده که موصوع نجس ائرده
یکشنبه 10 شهریور 1387

koresh - انگلیس - لندن
گل نرگس - ایران - تهران
تو و خمنی و سیستانی تمیزی؟
دو ملیارد هندو و بودایی و ملیونها بیدین نجس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک ملیارد مسلمان که اکثریت فقیر بیسواد تروریست دزد شهوتران عقب مانده گرسنه هستند تمیزند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ایرانی اسم مسلمانی دارد
یکشنبه 10 شهریور 1387

+0
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.