در ماه رمضان رسما مملکت تعطیل شد

در ماه رمضان رسما مملکت تعطیل شد

هیات دولت در جلسه امروز خود ساعات کاری مدارس و ادارات دولتی را در ماه رمضان تغییر داد. تغییر یعنی رسما تعطیل.

شروع کار بانکها از ساعت هشت و سی دقیقه اعلام شده. غافل از اینکه این عمل نه تنها بر ادارات دولتی که بر بخش خصوصی تاثیر می گذارد. پایان کار هم که ساعت سیزده. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

ادارات در تهران قرار است نه صبح شروع به کار کنند و تا ساعت دو بعد از ظهر مرخص شوند. در نظر بگیرید ساعت نه سر کار می آیند. نیم ساعت چاق سلامتی های روزانه. رمضان است و نماز باید سر وقت همراه با ادعیه باشد. چهل و پنج دقیقه هم از طهر می رود. نیم ساعت پایانی هم باید آماده رفتن بود. خیلی ادارات دولتی بازدهی بالایی دارند. رسما تعطیلشان کردیم که چه؟

وضعیت مدارس و ادارات دولتی شهرستانها هم که مشخص است.

یعنی ماه رمضان تعطیل. همه اینها کنار رخوت و بی حوصلگی افراد در ماه رمضان که بنشیند، همه چیز نور علی نور است.

من نمی دانم مسلمانان دیگر مناطق چه می کنند. آیا آنها هم روزه را با تن پروری یکی دانسته اند. برای آنها هم چون ما روزه یعنی  خوابیدن بین روز و دو وعده کامل غذای چرب و شیرین خوردن. برای آنها هم روزه یعنی تعطیلی؟

پس مشاغلی که تعطیل بردار نیستند شاغلینش روزه نمی گیرند؟ کشاورزی که در زیر آفتاب مستقیم در زمینش مشغول فعالیت است. کشاورزی که می بایست تنها در روز فعالیت کند و نور خورشید هم مانعش نیست، مگر روزه نمی گیرد. یا دیگر مشاغل سختی که بدون شک انرژی زیادی از بدن خواهد گرفت. آیا این بندگان خدا روزه نمی گیرند؟

بدون شک لبان خشک و ترک خورده پیرمرد کشاورز که در سر افطار به قطره آب خنک و گوارایی از چشمه ای خنک رضایت می دهد، نشانی از ماه رمضان را با خود دارد. بزرگترین عبادت که همان خدمت به خلق خداست، از واجبات ماه روزه و رمضان است و بزرگترین وظیفه این ادارات دولتی - حداقل برای جامعه ما . سستی و ضعف ناشی از بی ایمانی امروزمان برای خدمت نکردن کافیست. بهانه هم به دستمان می دهند. این می شود ساعات روزه داریمان. ساعات غیر روضه داری هم برایمان برنامه ریزی شده، یک ساعت وقت داریم اگر مهمانیم خانه میزبان را ترک کنیم، وگرنه از برنامه عقب خواهیم ماند.

منبع : بر ساحل سلامت

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.