بازار سکس، ازدواج یک ساعته، و اسلامی کردن فحشا

 
بازار سکس، ازدواج یک ساعته، و اسلامی کردن فحشا

حکومت جمهوری اسلامی همواره بر اسلامی کردن همه‌ امور جامعه اصرار داشته است، از هنر و فرهنگ تا دانشگاه و اقتصاد، و از ورزش و سرگرمی تا ازدواج و خانواده. اسلامی کردن امور به معنای بازگرداندن جامعه به دوران پیش از مدرنیزاسیون و سکولاریزاسیون دوران پهلوی و زدن رنگ دینی به همه‌امور با اسامی و ظواهر دینی و نیز اجرای احکام به زمین مانده و حتی مهجور، مهم ترین برنامه‌ ایدئولوژی اسلامگرایی در پنج دهه‌ اخیر بوده است. روحانیت بلافاصله پس از کسب قدرت این برنامه را به اجرا گذاشت.

ماهیت این برنامه یا پروژه چه بوده است؟ این برنامه خود را در حوزه‌های مختلف چگونه ظاهر کرده است؟ نهادهای دینی در این میان چه کاره‌اند؟ این پرسش‌ها را با تمرکز بر موضوع ازدواج موقت که یکی از ارکان شیعی گرایی است به خوبی می‌توان پاسخ داد.

رعایت ظواهر و درونی کردن ریاکاری

اسلامی کردن به معنای رعایت ظواهر دینی و اجرای اجباری احکام حتی بدون باور افراد به این احکام بوده است. مهم نیست افراد قلبا به روزه اعتقاد داشته باشند؛ آنها باید در ماه رمضان در ملا عام روزه‌خواری نکنند و گرنه مجازات خواهند شد (خودروی روزه خواران توقیف می‌شود: تابناک، ۱۷ مرداد ۱۳۸۹؛ حداکثر مجازات روزه‌خواری،‌۱۰ روز تا ۲ ماه زندان است و دیگر مجازات روزه‌خواری در ملاعام، ۷۴ ضربه شلاق است اما به علت این‌ که مجازات روزه‌خواری جنبه بازدارندگی بیشتری به خود بگیرد، معمولا شلاق تعیین می‌شود، تبیان، ۳۱ مرداد ۱۳۸۸).

مهم نیست زنان اعم از مسلمان و غیر مسلمان یا باورمند و غیر باورمند به حجاب باور داشته باشند؛ در ملا عام باید به این باور تظاهر کنند. اهمیتی ندارد افراد در سبک معماری داخل خانه‌ از روحانیت پیروی کنند و مهم نیست که به این سبک باور دارند یا ندارند یا با این سبک احساس راحتی می‌کنند یا خیر؛ آنها باید زنان را به اندرونی بفرستند: «باید اندرونی و بیرونی در ساخت خانه‌ها احیا شود. تاکید دارم مدل آشپزخانه اپن با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد.» (علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی دولت احمدی نژاد، ۱۹ مرداد ۱۳۸۹)

در موضوع رابطه‌ جنسی نیز ماهیت این رابطه برای حکومت چندان مهم نیست؛ افراد باید یاد بگیرند چطور ظواهر را درست کنند و شواهد و اطلاعات نشان می‌دهند که دارند یاد می‌گیرند. بنیان‌های روابط دیرپای صمیمی یعنی اختیار، اعتماد، وفاداری، امانت و صداقت، و عاطفه اهمیت چندانی از نگاه حکومت ندارند؛ امضای حکومت دینی و روحانیت است که یک رابطه را علی‌رغم فقدان شرایط فوق مشروعیت می‌بخشد. ایدئولوژی اسلامگرایی این بنیان‌ها را به یک صیغه‌ شرعی تقلیل داده است و این تقلیل را با قوای قهریه اعمال می‌کند. اگر صیغه خوانده شود دیگر نیازی به هیچ یک از شرایط فوق نیست.

به همین دلیل اصرار زیادی بر ثبت ازدواج موقت از سوی اقتدارگرایان دینی دیده می‌شود و در نهایت علی‌رغم مخالفت عمومی این نوع ازدواج بر اساس مصوبه‌ مجلس در سه مورد ثبت خواهد شد: «در موارد ذیل ثبت نکاح موقت یا بذل آن الزامی است: ۱- توافق زوجین؛ ۲- باردار شدن زوجه؛ ۳- شرط ثبت ضمن عقد». (ماده ۲۲ لایحه خانواده، تابناک، ۱۴ شهریور ۱۳۸۹)

ازدواج موقت یک ساعته یا فحشا

بنا به گزارش پژوهشگران مطالعات زنان در ایران، دو خصوصیت در ازدواج‌های موقتِ واقعا موجود قابل مشاهده‌اند: هر چه کم‌تر شدن زمان این ازدواج‌ها تا حد یک ساعت، و انگیزه‌ اقتصادی برای ورود به این نوع رابطه‌. (ازدواج موقت به شغل تبدیل شده است، تابناک، ۱۷ مرداد ۱۳۸۹) در عرف روابط اجتماعی در ایران، عنوان مناسب برای رابطه‌ زن و مرد ۱) با انگیزه‌ی لذت جنسی مرد، ۲) اکراه زن و ورود او به این رابطه علی رغم میل باطنی فقط برای کسب درآمد، ۳) زمان بسیار کوتاه، و ۴) فقدان رابطه‌ احساسی، همان فحشاست. از همین جهت ازدواج‌های موقت یک ساعته تفاوت ماهوی با فحشا ندارد. به همین دلیل است که در عرف جامعه‌ ایران همواره ازدواج موقت همانا رابطه‌ای با محوریت لذت‌جویی مردان و فحشای مشروع تلقی شده است. بنا به نظر سنجی‌های مختلف، حتی اکثریت زنان باورمند شیعه در ایران ازدواج موقت را پذیرا نیستند.

حیات حاشیه‌ای و پنهانی

ازدواج موقت در ایران هیچگاه راه‌حلی برای حل مشکلات جنسی بالاخص برای زنان و جوانان نبوده است، به سه علت: ۱) مشکل موقعیت یعنی سفر بودن یا همراهی کاری در اقشار تحصیل کرده و تکنوکرات هیچ گاه افراد را به ازدواج موقت در عین قانونی بودن سوق نداده است؛ ۲) جوانانی که امکان ازدواج ندارند به ازدواج موقت نیز دسترسی ندارند، چون خانواده‌ها این نوع ازدواج میان جوانان را نپذیرفته‌اند؛ و ۳) ازدواج موقت در اکثر موارد در جنب ازدواج دائم قرار داشته و مردان متمول از این نوع خدمات استفاده می‌کرده‌اند؛ ازدواج موقت به شکل نهادی مستقل در جامعه‌ ایران هویت نیافته است تا بدیلی برای ازدواج دائم یا روابط جنسی آزاد باشد. این ازدواج عمدتا به صورت حاشیه‌ای و پنهانی صورت می گیرد.

اسلامی کردن توسط بخش غیر دولتی

پروژه‌های اسلامی کردن دانشگاه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، اتوبوس‌ها و نیز اسلامی کردن علوم انسانی و هنر و فرهنگ با صرف صدها میلیارد تومان بودجه در سه دهه‌ اخیر توسط حکومت دنبال شده است اما اسلامی کردن فحشا یا صورت اسلامی بخشیدن به آن توسط بخش غیر دولتی به اجرا در آمده است. مردانی که می‌خواهند از بازار سکس با پوشش شرعی استفاده کنند و زنانی که می‌خواهند در بازار سکس (عمدتا به دلیل فقر و فقدان شغل و سرپرست خانوار) بدون دردسر قانونی حضور داشته باشند راه‌های اسلامی کردن عمل خود را یافته‌اند: صیغه‌های یک ساعته. اسلامی کردن در این مورد دقیقا به معنای دادن یک پوشش شرعی به این عمل است، معنایی که حاکمیت دقیقا در اسلامی کردن دیگر امور اراده و دنبال کرده است.

تعیین زمان ازدواج موقت در اختیار دو طرف است و هیچ منع شرعی برای کاهش آن به یک ساعت وجود ندارد. همچنین هیچ دستگاه دولتی نمی‌تواند بر این که زنان پس از یک ازدواج عده نگاه می‌دارند یا نه نظارت کند. از همین جهت، درست کردن ظواهر اسلامی برای فحشا بسیار آسان شده است و کسانی که بخواهند از دردسر مواجهه با ماموران و محتسبان دولتی پرهیز کنند این راه را در پیش می‌گیرند.

سهم نهادهای دینی

تنها عایدات بخش مذهبی از صورت اسلامی دادن به فحشا یا اسلامی کردن آن، وجهی است که برای ثبت ازدواج موقت به روحانیونی که صیغه را می‌خوانند یا می‌نویسند پرداخت می‌شود. مصوبه‌ مجلس در این مورد آن سهم را افزایش خواهد داد. بدون این وجه، رابطه‌ای که موارد بسیاری از آن در عرف فحشا تلقی می‌شود رسمیت نمی‌یافت و در پناه حاکمیت دینی قرار نمی‌گرفت. در دیگر وجوه اسلامی کردن، این حکومت است که هزینه را برای پیاده کردن اسلام فقهی (از خزانه‌ی مردم) می‌پردازد اما در این مورد خاص این افراد درگیر هستند که باید هزینه‌ها را متقبل شوند.

بازار سکس تعطیل بردار نیست

بازار سکس از قدیمی‌ترین بازارهای جوامع انسانی است. جمهوری اسلامی در این حوزه نیز مثل قلمروهای دیگر زندگی مردم دن کیشوت‌وار به جنگ واقعیت رفت. جمهوری اسلامی می خواست بازار سکس را در جامعه‌ای با هزاران دشواری و مسئله، تحت کنترل شریعتی که جامعه‌ای قبیله‌ای را سامان می داده در آورد. در برابر این پوستین تنگ، جامعه واکنش نشان داده و در عین فرار رفتن از آن، بخش‌هایی از آن را (مثل ازدواج موقت) در چارچوبی تازه و بر اساس نیازهای روز (که تن فروشی نیز بخشی از آن است) پوششی برای کارکردهای معمول نهادها (مثل نهاد سکس) قرار داده است.

اما جوانان کشور در عین بالا رفتن سن ازدواج اکثرا حاضر نبوده‌اند این نوع ازدواج را بپذیرند. آنها که از شریعت و مذهب گذشته‌اند روابط آزاد و بدون قید و شرط را بر هر گونه قید و شرط شرعی ترجیح می‌دهند. آنها ترجیح می‌دهند روابطی عرفی را بر اساس اختیار، اعتماد، وفاداری، امانت و صداقت، و عاطفه‌ متقابل شکل دهند، خواه با رسمیت دولتی یافتن در قالب ازدواج و خواه بدون آن. در این میان روابط عرفی بدون این اصول و مبانی نیز در بازار آشفته‌ روابط صمیمی و جنسی در ایران رواج یافته است.

مجید محمدی - جامعه شناس

odin - بلژیک - انتورپن
من فقط در ارزوی سیقه یکنفرم( الان طرفدارهاش اونهایی که تو صف ایستادن میدوون میگن سیقه اینجوری نیست، باشه اما این کلمه زننده همون بهتر که درست نوشته نشه برای بار دهم میگم و شما هم درستش رو بنویسین، من اینجوری مینویسم.) پروین احمدینژاد. ماه عسل هم میبرمش هیئت بنی هندل، در میدان قزوین.
دوشنبه 15 شهریور 1389

zilan.zarza - ترکیه - استانبول
ایران از همه لحاظ مصداق کتاب 1984 جورج اورول هست.می خوام بدونم نظر ساندیس خور ها راجع به این صیغه ی شیعه ها چیه?
دوشنبه 15 شهریور 1389

Danilprimmer - بریتانیا - لندن
روزی نوبت به خواهر و مادر احمدی نژإد میرسه که تو خیابانهای تهران ژتون بفروشند اما فکر نکنم خریدار داشته باشند خیلی زشت اند مثل خود ولد چموش أش.
دوشنبه 15 شهریور 1389

جام جم - ایران - تهران
اقا. خبر. رسیده جنتی. به درک. واصل. شده. کسی. خبر. داره. اطلاع بدید. دوستان 
دوشنبه 15 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
ملا ها یواش یواش در رختخواب برای شمارش و اندازه گیری ِ " اسپرم و. تخمکها ! بسیجی ها را اعزام میکنند!!!!!
دوشنبه 15 شهریور 1389

bavar88 - هلند - امستردام
بیخودی جنجال نکنید تا کشورهای اسلامی به میزان فحشای کشورهای غربی و شرقی برسند خیلی زمان لازم داره و کشورهای دیگه مرز هرزه گی و بی بندباری را به جمعیت استادیوم می رسونند. نگاه کنید هر جه مریضی جدید و عجیب غریب اعم ایدز و ...است از فساد جنسی این کشورها است در حالیکه مدرنیه بودن انها کوش فلک را کر کرده است. تنها راه در امان ماندن بشر از دام این بلایا رو اوردن به اسلام و احکام اسلامی است.
دوشنبه 15 شهریور 1389

bavar88 - هلند - امستردام
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یک روز خبرنگار بی‌بی‌سی از من پرسید چگونه با یک صیغه و گفتن قَبلتُ کار تمام می‌شود؟ به او گفتم همانگونه که در جامعه شما بدون گفتن قبلت‌ کار تمام می‌شود. مونتسکیو در کتاب روح‌القوانین اشاره خوبی به قوانین و ضدقانون دارد و می‌گوید هر قانونی بهتر از بی‌قانونی است حتی اگر ضعیف باشد. در قاعده نکاح اتفاقی که می‌افتد این است که انسان احساس می‌کند براساس یک نظم و مقررات یک عملی را انجام می‌دهد. مونتسکیو می‌گوید: اگر انسان متابعت و تبعیت قانونی نداشته باشد، روح بی‌قانونی او را فاسد خواهد کرد، پس برای انسان‌ها در هر شرایطی قانون بهتر از بی‌قانونی است.
دوشنبه 15 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
ازدواج موقت فقط به یک کلاه اخوندی و محمدی هست برای حاج اقاهای پولدار و پدران نامرد حریص دختر بچه ها. دوتا جا. که یکیش پدر دختربچه هست و یکیش اخوند هست پولی به جیب میزنن چندتا جمله از کتاب شیطانی تازی زبان میگن و حاج اقا و زیر شکمش را خوشحال و خندون میکنن برای یک مدت کوتاه. بعد که این ازدواج موقت تموم شد و مزه این پول مفت(برای پدر ناموس فروش)زیر دندون پدر نامرد رفت اغاز شغل فاحشهگری اسلامی این دختر بچه شروع میشه. تنها نقطه مهم اینه که این دخت بچه مواظب باشه که یک نامحرم یک نخ موهش نه بینه چون گناه بزرگی هست.
دوشنبه 15 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
سر خودتان را شیره نمالید صیغه همان فحشای رسمی است اگر همسر دارید و صیغه می کنید همان خیانت در ازدواج است وقتی زنی را به اتاق خواب می برید اگر زنتان ابجی زینب خنگ اسلامی باشد که هیچ به درک.. اگر مذهبی نیست چه فرق می کند رسمیتش با یک سوره و ایه ی ننگین باشد چه بی ان// نفس عمل زشت است اگر وجدان داشته باشید که معمولا ندارید.اگر بهانه ی تنوع را می اورید که همین تنوع به همسرتان هم واجب.!!!!
دوشنبه 15 شهریور 1389

YAS ABI - بلژ - برسل
اقای محمدی دوباره راست و ناراست را قاطی کردند. معلوم نیست که اطلاعات دینی ایشان مربوط به چه مرامی است. اسلام و انچه در ایران رخ میدهد منطبق نیستند. اسلامی کردن امور به معنای بازگرداندن جامعه به دوران پیش از مدرنیزاسیون و سکولاریزاسیون دوران پهلوی نیست و زدن رنگ دینی به همه‌امور با اسامی و ظواهر دینی نیست و نیز اجرای احکام به زمین مانده و حتی مهجور، مهم ترین برنامه‌ ایدئولوژی اسلامگرایی در پنج دهه‌ اخیر نیست . لطفا از خود تیئوری ندهید. اسلام با توسعه و مدرنیزاسیون همراه است. اجرای غلط یا ضعیف ربطی به اصل ندارد. اتفاقا همین چیزی ازدواج موقت که دست گذاشتید راه حلی مدرن و متناسب با زمان دارد فقط بد تفسیر و اجرا میشود. اجباری که نیست و توصیه نمیشود! اما در اضطرار بهتر از هرج و مرج است که معلوم نشود کی بود و کجا بود و کدوم یکی بود و حالا چه کنم?! بعد هم چرا به یک موضوع فرعی پرداخته اید ? اصل دین برای هدفمندی زندگی و معرفت است.
دوشنبه 15 شهریور 1389

YAS ABI - بلژ - برسل
کی گفته ازدواج موقت که یکی از ارکان شیعی گرایی است ?!! دست از تحریف ناجوانمردانه بردار
دوشنبه 15 شهریور 1389

Esfahan Nesfe Jahan - آلمان - برلین
سرم دارم گیج میره. اخوندا به این مسئله پی بردند که از طریق مسجد و منبر روضه خونی قادر به کسب و کار نیستند حالا شغل صیغه خونی را در پیش گرفتند . من واقعا از اون اقایونی که متمول و متاهل و دنبال این کارها هستند بیشتر تعجب می کنم که چرا مقداری از ثروتشون را در اختیار کسی که نیازمنده قرار نمیدهند .
دوشنبه 15 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
تایلند اسلامی, made in Iran !
دوشنبه 15 شهریور 1389

mehrabooon - ایران - تهران
بنگاههای زودبازده ای که عنتری نژاد وعدشونو داده بود همین بود دیگه.خدایا ایران ما به چه روزی افتاده.اخوندهای عوضی نشون دادند که در ...کشی از همه سرترند.همین یه قلم رو کمداشتند که به حول قوه اللهی و کمک امامزمان به خود کفایی رسیدند.این کسانیکه طرفدار یا بهتر بگم جیره خوار این رژیم منفورند کلاهشون بذارن بالاتر یعنئ زیتون و روقی سادات و...روقی جون از این به بعد نونت تو روغنه.تورو که کسی محل نمیذاره لااقل به امثال تمساح و اژه ای و جنتی اگه زنده بود یه حالی بده و یه پولی بگیر..همیشه میگم اینها فقط دستور دارند از عربها و بدخواهان ایران که ایران رو ویران کنند.ولی کور خوندند...
دوشنبه 15 شهریور 1389

khosrow60 - سوئد - سوئد
دم جمهوری اسلامی گرم که بیشتر تابوهای جامعه ایران راازبین برده وبقول طنز پرداز ایرانی که هیچوقت قبولش نداشتم احمدی نژاد سردار نابودی تابوهاست.انشااله بزودی جمهوری اسلامی تا بوی جهان نیز نابود خواهد شد .
دوشنبه 15 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
حیف که خواهر و مادر و دختر این آخوندها و پاسدارها و بسیجیها شبیه میمون اند و اکبر چهار ابرو تشریف دارند وگرنه میرفتم ایران با این یورو 1400 تومنی کلی سکینه، صغرا و فاطی صیغه میکردم و یک یورو هم میگذاشتم کف دست اون آخونده که صیغه را خونده.
دوشنبه 15 شهریور 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
ایکاش فقط همین یک مورد بود که بجای فحشا کلمه صیغه یک ساعته میگفتند!!! سرتاسر این حکومت مملو از دروغ، فساد و جنایته.
دوشنبه 15 شهریور 1389

pariha - کویت - کویت
فاحشگی و ترویچ فحشا و فساد و تحقیر کردن شخصیت زن به روش شرع اسلام هیچ توجیهی نمیشه داشت غیر از این - ننگ برشماباد که جامعه و مردم رو به این سمت سوق دادید و با دو سه کلمه مزخزف(جاری کردن صیغه ) میخواهید سر پوش بگذارید بر اعمال پست وپلیدد تون - یعنی وقتی زنی برای یک ساعت ازدواج کنه ودر ازای آن پول در یافت کنه فساد نیست پس چیه ؟؟ازدواج اسلامی به روش شیعه ؟
دوشنبه 15 شهریور 1389

togyan - انگلیس - لندن
با تائید ازدواج یک ساعته و سکس و فحشا, اخوندها میخواهند نسل خودشون و بسیجیهای ساندیس خور را که درحال انقراض هست, تداوم بخشند.
دوشنبه 15 شهریور 1389

Dionysos - فرانسه - پارسی
فحشای اسلامی قانونی کردن پروکسنتیسم روحانیت و درآمد زایی بیشتر برای ملاهای دلال است. اسلام ناب محمدی!.
دوشنبه 15 شهریور 1389

porharfi - هلند - آرنم
بر علیه حکومت اسلامی برپاخیز....!. برای آزادی بپاخیز..!. زن ِ ایرانی تا فاحشه رسمی نشده ایی بپاخیز..!. نابود باد حکومت اسلامی "(با و بدون ِ عمامه دمامـــه)"...!. برپاخیز .برپاخیز.برپاخیز...!!!
دوشنبه 15 شهریور 1389

banoyemehr - کانادا - تورنتو
احتیاج به ثبت و صیغه نیست که .. کسی که این کاره است خودش راهشو بلده ...آب از سرچشمه گل آلوده. پایه خرابه آقا جان
دوشنبه 15 شهریور 1389

alexxx - اتریش - وین
این کار اون زمان اسمش بد بود ولی درامدش خوب بود. امروزه برکت سر ولایت وقیح ... اسلامی به مدیریت حجت الاسلامها هم اسمش خوبه و هم درامدش. حتما مدرنهاشون دفتر هم میزنن و طبقه بالای دفتر تختخواب هم ودیعه میدن....!
دوشنبه 15 شهریور 1389

nefrat az akhond - امارات - دبی
من واقعا حرفی واسه گفتن ندارم.بجز اینکه از اینکه یک زن هستم متاسفم.ازاینکه یک عده نفهم برایران حکومت میکنند متاسفم.از اینکه در قرن تکنولوژی زندگی میکنیم و همه کشورها به دنبال پیشرفت هستند ولی در کشور ما موضوع روز سکس و فحشا موضوع روز شده متاسفم.خدایا .........
دوشنبه 15 شهریور 1389

danial nabi - سوئد - استکهلم
b-chador امریکا .و لدن شما که حرف دین را قبول نداری در این اینگونه روابط حیوانی یا به عبارتی هوای نفس که خداوند بزرگ در هر سه دین یهود مسیح و اسلام از ان بد یاد می کند .ولی هستتند سست عنصرهائی که از کم عقلی این کار اا میکنند .چه بهتر که خدا دوست باشی چون قانون خدا بهتر است از قانون مثل امریکا .هر دو یک عمل با سبک خود .
دوشنبه 15 شهریور 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
bavar88 - هلند - امستردام ..صیغه همان فحشاست وتوجیه ناپذیر...اما با شما موافقم که فحشا در کشورهای اسلامی کمتر از غربه..شما ببینید هر چی فیلم سکسه از کشورهای اروپایی امریکایی وشرق اسیا میاد بیرون
دوشنبه 15 شهریور 1389

hovakhshatare - ایران - تهران
bavar88 - منظورت از رو آوردن به احکام اسلامی اینه که مردم مثل توی حوزه‌های علمیه عمل کنن؟ منظورمو که می‌فهمی؟ چون همه می‌دونن توی حوزه‌های علمیه چه خبره. از قدیم هم مثل بوده که می‌گفتن یه نفر پسرشو برد پیش یه مطرب که مطربی یاد بگیره مطربه بهش گفت اگه می‌خوای پسرت مطرب خوبی بشه باید بذاری یه هفته .. بده. یارو برای این که محکم کاری کنه یه هفته رو کرد دو هفته، بعد آوردش پیش مطربه گفت شما گفتی یه هفته این کارو بکنه من برای اطمینان گذاشتم دو هفته این کارو بکنه، مطربه میگه نه دیگه کارو خراب کردی حالا این باید بره آخوند بشه!
دوشنبه 15 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یک روز خبرنگار بی‌بی‌سی از من پرسید چگونه با یک صیغه و گفتن قَبلتُ کار تمام می‌شود؟ به او گفتم همانگونه که در جامعه شما بدون گفتن قبلت‌ کار تمام می‌شود.
دوشنبه 15 شهریور 1389

shnasahand - الاهلی - دوبی
حیونا بالاخره ذاتشونو نشون دادن وقتی همه هم وغمشون قانونی کردن کثافتکاریهاشونه معلومه باید وضع مملکت این باشه
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
درد اوره انچه دارم مینویسم که اخوند از ایران چه کرده, که اگر صلاح میدانید, میتونید تائیدش کنید : تهران + تایلند = تایران !?
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

zari goli - ایران - کرمانشاه
zilan.zarza - ترکیه - استانبول فکر میکنید نظر ساندیس خورا چیه در این مورد؟. یه بار با یکیشون که خبرنگار بود توی نت مشغول بحث فلسفی و مذهبی راجع به همین موضوع بودیم. آخرش میدونید به کجا کشیده شد؟ به اینکه آقا اینقدر حالشون بد بود که از من التماس می کرد همینجا توی نت صیغه بخونه منم بله رو بگم و بعدش اون بتونه تلفن کنه. می گیرید چی میگم؟. دیگه عمق فاجعه رو خودتون حدس بزنید. برای همین من به پاراگراف آخر گزارش اعتقاد راسخ دارم؛ رهایی از هر گونه قید و بند شرعی، ترجیح بر روابط عرفی بر اساس اختیار، اعتماد، وفاداری، امانت و صداقت، و عاطفه‌ متقابل.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

zoroye iran - اتریش - وین
چرا بعضها چرت مینویسن اینقدر جوانها رو در تنگنا قرار دادن که فساد در هیچ جای دنیا مثل ایران نیست شما کجای دنیا میبینید که در خیابان پسرها به دخترها شماره تلفن میدن فردا خونه خالی زن شوهردار به زور ازدواج کرده و یا به هزاران دلیل شوهره سرشو اون ور میکنه زنه شماره رو گرفته شوهره تا رفت سر کار زنه زنگ میزنه به پسره و ادامه داستان کجای دنیا با ماشین یه دور بزنی 10 تا کیس سوار کردی همون موقع خونه خالی و ادمه داستان بابا این ایران اسلامیه غرب خراب نکنید نوباوه از wc خورده شما با ماشین در اروپا جلوی کسی بایستی طرف فرار میکنه دست بردارید اینجا کسی از همدیگه خوششون نمیاد خیلی راحت از هم جدا میشن فساد جای مخصوصی داره ولی درایران در خیابنها
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
danial nabi - سوئد - استکهلم . . پس شما میگید دین اسلام حرف خدا نیست.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
bluestar - ایران - تهران .. نتیجه اخلاقی داستان.. پس گفتن و نگفتن :قَبلتُ یکسان است ,یا بهتربگویم بقول شهید هایده: مسجد وکلیساومیخانه . بهانست . حمله شهوتناک ببخشید وحشتناک به اصول دین.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
poriyaye_vali - قطر - دوحه تو هم نگاه نکن اقای کارشناس. اگه مشکل ارتباط معاشقه با زنان را داری پس مشکلت معلوم چیه همونی که احمدی نژاد تو یه دانشگاه امریکا ازش سوال کردند هموسکسوال. در ضمن حضرت خدیجه تون که 9 سالش بود ...
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
Pezhman - اتریش - وین - فرقش مدت عده طلاقه و فرزندانی که صاحب پدر هستند و ارث میبرند.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

little girl - مالزی - کوالالامپور
واقعن درد ناکه
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

senator7 - آلمان - برلین
bavar88 - هلند - امستردام اولاً که مونتسکیو عقل کل نبوده و آینده بین هم نبوده !که ببینه در آینده حکومتی در ایران بوجود میاد که خودش فساد رو قانونی میکنه.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
1-دوستان نوشتند : بیژن نوباوه نماینده مردم تهران این چنین گفته و ان چنان میگه .....! عجیبه دوستان، گاهی وقت ما اینجا میایم خوب و بد ،مسخره و درست ،شوخی یا جدی چنتا کامنت توی کامنت دان iranianuk رها میکنیم که بیشتر هم فقط جنبه شعاری و گرد و خاک کردن داره ..ولی گاهی وقت میشه که واقعا بند ها رو آب میدیم و در کل اراجیف و دریوری مینویسیم و حقا که نقش جوراب نه شسته رو بازی میکنیم.حرف بیژن نوباوه حرفیست خفتبار و آشفته و استدلال ایشون شرم آور هستش!فحشا فحشاست به هر شکلش و در هر کجا!باور ۸۸ ،غرب ادعایی در منزه و مقدس بودن نداره که حالا زنهاش و دختراش بدون صیغه و یا آیه های مقدس خاک بشن یا نشن(چون مثلا درصد فحشا در غرب زیادتر هستش پس فحشا در ایران درست هستش !!؟)
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

massoudoslo - نروژ - اسلو
2-شما اسلامیون قرار بوده که ایران شیعه رو به سمت اخلاق و پاکی ببرید نه اینکه واسط راه دختراش رو به حراج بزارید و ماله اسلامی روی فحشا بکشید.اگه شما واقعا موافق این چپاول اخلاق و شرف زنان ایرانی هستید پس لطفا به این سوال من فکر کن: آیا حاضری خواهر خودت هم مشمول این قوانین و شریعت جنسی امروز در ایران بشه که ازش دفاع میکنی!!؟زن خودت چطور؟همسر خودتون چطور؟ظاهرا برای فاحشه نشدن فقط باید نه گفت و زندگی کرد ولی برای فاحشه شدن و فاحشگی کردن حتما میباید (فقه )اسلامی رو معتقد بود!اگر خجالت نمیکشد دست کم عزت نفس رو روش کار کنید.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

کاسیت - ایران - خرم اباد
به قول خدا بیامرز رضا فاضلی که میگفت نگید فاحشه گری بگید صیغه نگید ...شخونه بگید دفتر ازدواج و طلاق.نگید اسلام نااااااااااااااااب محمدی بگید اسلام ناب محمدی .همش بازی با کلمات
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
bluestar - ایران - تهران گفتم شاید بی خبری, بهت بگم :) اینجا هم ارث شامل بچه های غیر ازدواجی میشه.اون عده طلاق هم پیش کش..
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس . والا اونچه که ما در غرب میبینیم اینه که اینا همینجور بدون ازدواج سالها با هم هستند! بچه دار هم میشند! تعهد هم ندارند! خیلی زود هم جدا میشند! البته. ازدواج دایم درست است و صیغه فقط وقتی امکان ازدواج دایم نباشد خوب است. ولی دوست غرب زده همین صیغه از ارتباط بی در و پیکر بهتر است! حداقل یک احترام به جامعه است و نیز زن موظف میشود بعداز اتمام ارتباط با یک مرد 100 روز. صبر کند تا با مرد دیگر سکس داشته باشد نه اینکه امشب با این مرد بخوابد و فردا شب با مرد دیگر وقتی هم که حامله شد معلوم نشود که بابای بچه کدام است! خودت هم میدونی که نیاز جنسی مرد از زن خیلی بیشتره یعنی اینکه هر چند روز باید سکس داشته باشه (بعضی از مردها هر شب نیاز به سکس دارند) ولی زنها معمولا اینجور نیستند و شروع کننده سکس هم نیستند. تنوع طلبی مرد هم از خصوصیاتشه در صورتی که در خانمها بندرت پیش میاد.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس . یک داستانی هست . که چند نفر زن رفتند نزد حضرت علی ع و پرسیدند که چرا ما نمیتوانیم چند تا شوهر داشته باشیم. حضرت فرمودند بروید ظرف اب بیاورید. وقتی با ظرف اب برگشتند همه ظروف را برداشتند و در یک ظرف بزرگ خالی کردند بعد به انها گفتند حالا هر کدام همان ابی را که اورده بودید بردارید! وقتی اظهار عجز کردند. حضرت فرمودند اینست دلیل اینکه شما نمیتوانید چند شوهر داشته باشید. البته اگر کسی بخواد گناه بکنه دست خودش است و من با سیستم متعصب که همه چیز افراد مخصوصا زنها رو کنترل کنه مخالف هستم.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - .فرانسه - پاریس
bluestar - ایران - تهران . بسیجی ننگین در هر کامنتی ان اصل موذیت مشهود در مدتی که در این سایت بوده ام صد نقش بازی کرده ای مجیز شاه فحش به شاه...مجیز تاریخ ایران همانطور..مجیز خامنه ای و عنترش و بر عکس در صیغه اشکالی نیست???از اطرافیان خودت شروع کن..
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
این هیچ چیز جدیدی نیست. در زمان شاه هر وقت بطرف مکان های زیارتی میرفتی همیشه چند تا اخوند سر راه نشسته بودند که بمحض دیدن مردی بدون همراه سوال میکردند صیغه میخواهی و درامدشون از این راه تامین میشد. حالا به نسبت جمعیت و فقر فراوان هم متاع فراوان تراست و هم تعداد اخوند چند صد برابر و همه اینها باید نون بخورن برای همین رسمی و قانونیش کردند. در ضمن چون صندلی های مشاغل از طرف زرنگ ترها پر شده بقیه اخوندها باید بر گردنند سر شغل پدریشون. اقای خامته ای عمامه را بذار بالا ترحالا دیگه به حق رهبر جا .... bavar88 - هلند - امستردام تو هم از خوشحالی در پوست نمی گنجی چون ...
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

dara20 - ایران - تهران
ترجمه فارسی صیغه عبارت است از فحشای اسلامی. مرگ بر حکومتگران فاسد اسلامی که ایران را به فاحشه خانه تبدیل کردند...
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

arya47 - ایران - کرمان
فحشا در ایران بیداد میکنه بعضیها جشمهاشون را میبندند و دهانشان را باز میکنند.واقعا برید تحقیق کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
خود تمامی مسئولان کشور فرزند صیغه هستن برای همین میخواهند ان عمل اسلامی را گسترش دهند
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
zari goli - ایران - کرمانشاه . . خوندن کامنتت واقعا غمناک هست. انسان دلش برای جوانان فهمیده ساندیس نخور ایران میسوزه مخصوصا برای برای دختران و زنان شجاع ایران.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
YAS ABI - بلژ - برسل . . اشتباه تواینه که اسلام رو درست نمیشناسی. میگی صیغه اجباری نیست. ممکنه این حرفت برای یک خانواده ای که زیر فشار سخت مالی نباشه درسته ولی وقتی یک خانواده اسلامی فقیر که یک دختر بچه داره و حاج اقا با بسته اسکناس میاد خواستگاری برای یک ازدواج چند ساعتی یا چند روزی و وجود داشتن کلا شرعی فکر میکنی اون دختر بچه خوشش میاد فاحشه چند ساعتی بشه یا مجبورمیشه? فراموش نکن که حتی در اسلام مدرن تو زن و دختر اجازشون دست پدر و یا برادر هست.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
من حاضر هستم یک فاطی کماندو زیبا را صیغه کنم بلیط llufthansa business class هم برایش میفرستم با لباس کماندویی اش بیاید
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

poriyaye_vali - قطر - دوحه
victorsiamak - بلژیک - بروکسل ...نه خدا رو شکر هیچ مشکلی در ارتباط با زنها ندارم ...اونی هم که احمدی نژاد گفت همه جد وابادته...خدیجمون هم 9سالش باشه 90 ساله باشه تاج سرته
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
saeed1 - کانادا - تورونتو : دوست کاربریم, این سوالی بود که منو مدتهاست مشغول کرده: چرا زنها نباید چند مرد داشته باشند ? که شما, داستانی از حضرت چنین جوابی گرفتند, که من تا حالا چنین جواب و تشبیه ای نشنیده بودم !! و خیلی روی جواب فکر کردم ولی نقطه مشترکی بین اب و زن ندیدم ! ایا میتونید لطف کنید و بیان کنید, منظور حضرت چی بوده ? مرسی از قبل.
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
parang -ممکنه بگید از نظر شما فرق بین ازدواج و فحشا چیه
سه‌شنبه 16 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
saeed1 - کانادا - تورونتو . من سالهاست در امریکا زندگی میکنم و اطرافیانم 90 در صد امریکایی هستند ولی از این بیبندو باریکه تو حرف میزنی ندیدم. البته توی هر جامعه هر کسی میره داخل دسته ای که باهاشون راحته.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
زنانی که خود را دربرابر مبلغ ومدت معین در اختیار مردان هوسران قرارمیدهند.اولین شغل بشری شناخته شده.وکشف جدید ویا افتخاری برای اسلام نیست. روشهای غربی دقیقتر وانسانی تر عمل میکنند.منطورم از دقیق تر آزمایش تست DNA میباشد.انسانی تر. زیرا ماشاهد بودیم بوریس بیکر تنیس باز معروف بچه ای پس انداخت.دادگاه خرج ومخارج بچه و همینطور خانمی که ثابت نمود با بوریس بیکر خوابیده است را ازش گرفت .به بچه هم ارث تعلق می گیرد خانمه هم پولدارشد.اما درصیغه, میتوان شرط وشروط گذاشت وحق وحقوق زن و بچه راپایمال و ضایع نمود.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
مدافعان صیغه ابتدا از دختر و خواهران خود شروع کنند مردان گرسنه در ایران فراوان....نوش جانتان.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
khosh bavar - ایران - کرمان . . ای بابا دیگه من هم اینو گرفتم. اون کاسه های کوچیک مردها هستند و کاسه بزرگ زنه هست.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
saeed تورنتو .ما میگیم اسلام نخواستیم شما از علی حدیث میاری????از هر کس دوست داری بپرس مسئله جنسی زنان خیلی پیچیده تر از مردان است.مشکل ما اینست که حرف زدن راجع به مسایل جنسی یک تابو است.وگرنه شما باید خیلی بیشتر میدانستی و دلت را به احادیث تاریخ گذشته خوش نمیکردی.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
khosh bavar - ایران - کرمان . منظور این است که اگر یک مرد چند زن داشته باشد هر زنی که حامله شد پدر و مادر بچه معلوم است. ولی اگر یک زن دو یا چند شوهر داشته باشد اگر حامله بشود معلوم نیست پدر بچه کدام است!
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
Black Chador - امریکا - ولدن . دوست دختر و دوست پسر با هم زندگی نمیکنند بدون ازدواج؟ من امریکا نبوده ام ولی در کانادا معمول است! بنظر شما این دوست پسر و دوست دخترها بعداز جدایی عده نگه میدارند؟ چند روز؟. انشاالله که شما با ادمهای خوب جامعه امریکا نشست و برخاست میکنید!.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
saeed1 - کانادا - تورونتو. شما یک اسلامی دگم هستید و هر عمل کثیفی در دینتان را توجیه می کنید دیگر حرفی با شما ندارم.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
saeed1 - کانادا - تورونتو : مرسی دوست عزیز, جواب بسیار منطقی در ان زمان, ولی الان که با تست ازمایشگاهی میشه مشخص کرد ? هر چند خودم بعنوان مرد ( جنس و احساس قوی ! ) نمیتوانم در درازمدت با 2 زن رابطه داشته باشم, منظورم اینه, من با مطرح کردن سوالم, اینرا برای خانمها توصیه نمیکنم ( نظر شخصی من ) , حال اگر خانمها تمایل دارند با چند مرد باشند, این مشکل من نیست و از طریق تست هم میتونند ثابت کنند که پدر بچه کی میتونه باشه ?!
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
Black Chador - امریکا - ولدن:......ای بابا, با اینکه حدس زدم ولی باز میخواستم ببینم که درست فهمیدم یا نه?! خوب شد که سوال کردم و شما هم بهتر متوجه شی, چون ربطی به کاسه نداشت, همشهری !
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
bluestar - ایران - تهران ... زنانی که خود را دربرابر مبلغ ومدت معین در اختیار مردان هوسران قرارمیدهند.اولین شغل بشری شناخته شده.وکشف جدید ویا افتخاری برای اسلام نیست. روشهای غربی دقیقتر وانسانی تر عمل میکنند.منطورم از دقیق تر آزمایش تست DNA میباشد.انسانی تر. زیرا ماشاهد بودیم. بوریس بیکر تنیس باز معروف بچه ای پس انداخت.دادگاه خرج ومخارج بچه و همینطور خانمی که ثابت نمود با بوریس بیکر خوابیده است را ازش گرفت .به بچه هم ارث تعلق می گیرد خانمه هم پولدارشد.اما درصیغه, میتوان شرط وشروط گذاشت وحق وحقوق زن و بچه راپایمال و ضایع نمود.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

YAVARAM - ایران - تهران
حالا صیغه یا سکس یا هرچی. میشه یکی بگه مشکل اینکه یه جوون بدبخت از کف در بیاد یه پولی هم به اون زن بیچاره برسه چیه؟ لطفا جواب بدید
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
bluestar - ایران - تهران نمیدونم منظورت از ازدواج, همون صیغه ست یا نه? از نظر من صیغه هیچ فرقی با فحشا نداره, اون کلاه شرعی هم تو سر من برو نیست..فاحشه بدون دروغ و راحت میگه که چیه ولی صیغه ای خودشو پشت چادر دین قایم میکنه. ازدواج رو هم تا زمانیکه یه خواست قلبیه و با رضایت بین دو نفر و بدون اون صیغه مسخره عربی, که جز توهین نیست'(وحتی اکثریت معنیش رو نمیدونن)', قبول دارم.من فقط براتون نوشته بودم که اطلاعاتتون رو اصلاح کنین, که اینجا بچه های غیر ازدواجی هم سهم میبرن, همین
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
bita tehrani - کانادا - ونکوور . ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . ببینید ما اینجا داریم بحث راجع به فرهنگ ایران میکنیم. در دست من و شما نیست که بگوییم اسلام میخواهیم یا نمیخواهیم یا باید اینطور و انطور باشد!. من یک ادم بی طرف و اهل مباحثه هستم. اگر اسلامی دگم بودم با اینهمه توهین که به دین شده دیگر با شما بحث نمیکردم! اینجا ما مباحثه میکنیم و راجع به هم قضاوت نمیکنیم. هرکسی یک طرفی را میگیرد تا مباحثه ادامه پیدا کند . چیز یاد بگیریم!
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
khosh bavar - ایران - کرمان. من حدس زدم که شما میخواستی سرکار بگذاری من رو! ازمایش دی ان ا میتونه پدر رو تشخیص بده ولی من فکر میکنم قضیه ابعاد دیگری روحی و .. هم داشته باشد چون تقریبا در هیچیک از تمدن هایی که ما میشناسیم داشتن دو یا چند شوهر در ان واحد مرسوم نبوده است! حتی بعداز انقلاب جنسی در غرب چنین چیزی دیده نشد در صورتیکه تعدد زوجات تقریبا در تمام دنیا وجود داشته است. حتی در چین تا سال 1911 در قانون رسمی بوده است.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

hamid-fars - ایران - فارس
جلوی فساد را هر وقت بگیری سود کردی . اگه این قانون خیلی زود تر از اینا تصویب میشد شاهد این همه معضلات نبودیم به هر حال این عمل را به فال نیک میگریم.در جواب بعضی از منتقدان باید گفت ارتباط صحیح و مشروع بین دو نفر بهتر ارتباط نا مشروع یک نفر با چند نفر دیگر از جنس مخالف است که در سایتها و شبکه های خارجی به صورت گسترده که باعث ریشه کن شدن بنیاد خانواده در جوامع غربی شده تولید و پخش میشود
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
bita tehrani - کانادا - ونکوور . دوست عزیز. من سعی میکنم از همه جا کسب معرفت کنم. و اینکه مطلب جالبی را در یک حدیث یا یک ایه قران یا انجیل ادم ببینید چه عیب دارد که انرا استفاده نکند!؟ مسایل جنسی خانمها دیگر تابو نیستو همینجا در تورونتو ما چند متخصص ایرانی مسایل جنسی داریم که به راحتی راجع به مسایل جنسی خانمها مثل ارگاسم در مجلات و تلویزیون و اینترنت صحبت میکنند و هیچکس هم نمیگوید این زن بدی است که راجع به سکس صحبت میکند! همه میدانند که این یک مسیله فیزیولوزیکی وجود انسان است. منتها فرهنگ ما تشویق زنان به ترجیح دادن لذت جنسی بر لذات عاطفی را بر نمیتابد.
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
parang - سوید - سوندسوال . دوست عزیز نظر شما راجع به دوست دختر چیه؟ صیغه بهتره یا این دوستیها؟
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس . لطفا از بکار بردن الفاظی مثل دگم-رزیمی-بسیجی-مزدور-ساندیسخور-ملا-لباس شخصی و..... اجتناب کنید!
چهار‌شنبه 17 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
Pezhman - اتریش - وین . اولا ازمایش دی ان ا را کسی در مشرق زمین رد نکرده که بخواهیم انرا به فرهنگ غرب مختص کنیم! این یک پیشرفت علمی است که همه جای دنیا استفاده میشود! منظور ما فرهنگ است و میگوییم ارتباط ادمها به نحوی باشد که مسیولیت پذیر باشند نه اینکه با زور تپانی مسیولیت بچه بوریس خان رو به او واگذار کنند! خودت هم میدانی که بعضی از روشهای مکانیکی غربی با فرهنگ فاصله دارند!
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
bita tehrani - کانادا - ونکوور . ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس. واقعا من نمیدونم شما چرا بی انصافی میکنید؟ همه جوامع فاحشه دارند. برید. توی ردلایت ببینید. خانم توی ویترین ایستاده هر کس که انتخابش میکنه 50 یورو میگیره طرف رو میبره همونجا پرده رو میکشه و بعداز نیم ساعت بر میگرده اماده میشه برای نفر بعدی! میدونید میشه ماهی چند نفر؟!! خوب صیغه برای این خوب نیست که یک مردی در یک مدت معین زندگیش رو تامین کنه و اگر هم باردار شد مسیولیتش رو قبول کنه؟ تازه اگر هم جدا شدند تا 100 روز با کسی سکس نداشته باشه. چرا صیغه رو با ازدواج دایم مقایسه میکنید که حالت بهترین است؟ در صورتیکه صیغه برای این موارد طراحی شده!.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

khosh bavar - ایران - کرمان
saeed1 - کانادا - تورونتو : نه دوست عزیز, من از " سرکاری " نفرت دارم و تجربه بدی دارم که یک نفر منو سرکار گذاشته بود. من, الکی برای balck خانم نوشتم, که من حدس زدم, و گرنه با توضیحات شما, اصلا متوجه نمیشدم. پس تا بعد
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
Pezhman - اتریش - وین - آزمایش تست دی ان ای در ایران و بقیه جوامع اسلامی هم انجام میشه. در مورد شرط و شروط هم کی گفته که حق و حقوق زن پایمال میشه؟ همانطور که مرد میتونه شرط بگذاره زن هم میتونه شرایطی برای مرد بگذاره که بیشتر از حق و حقوقش رو از مرد بگیره. ولی خیلی عجیبه که بوریس بکر و زنی که باهاش خوابیده هیچکدام از روشهای پیشگیری اطلاعی نداشتند. امروز این موارد (حاملگی ناخواسته) فقط در جوامع بدوی اتفاق میفته.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
parang - سوید - سوندسوال. شرط اول ازدواج در اسلام رضایت دو طرفه. اون صیغه عربی خوانده بشه یا خوانده نشه برای شما چه فرقی میکنه؟ محض اطلاع شما باید بگم که صیغه ازدواج رو به فارسی هم میشه خوند. دوما واقعا فکر میکنی زنی که در عمرش با چند نفر همبستر میشه حتی اگر عده نگه داره فاحشه است؟ پس با عرض تاسف باید بگم شما اکثر زنان جامعه ای رو که در اون سکونت دارید فاحشه میدونید
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
saeed1 - کانادا - تورونتو دارین دنبال چی میگردین? برا من عجیبه که چه اصراری برای معقول جلوه دادن صیغه دارین?!!!!!!!!! داشتن دوست دختر و صیغه نمیتونن با هم قابل مقایسه باشن, گفتم که این کلاه شرعی تو سر من یکی نمیره...انسان بر حسب نیاز به جنس مخالف گرایش داره و اینکه کدوم بهتره, به نظر خودتون بستگی داره.ولی مهم اینه که خودتون رو گول نزنین.صیغه همون فحشاست زیر چادر دین.حالا من یه سوال دارم, شما میتونین قبول کنین که یکی از خانمهای نزدیک(قومی) بره صیغه شه?یا حاضرین با خانمی که دو ساعت صیغه بوده, ازدواج کنین?
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
bluestar - ایران - تهران.. اگرکنترل باردارشدن یانشدن صدرصد بود که نامش را حاملگی ناخواسته نمیگذاشتد.! درمورد مهرم حلال جونم آزاد باید بگویم :درست است آن چه روی کاغذ میآید مهم است. .اماازآن مهمتر , اجرای آن است. اگردردولت وسیستمی تبعیض جنسی حاکم نباشدوزنان بتوانند با قدرت وقاطعیت مثل جنس قوی, حقوقشان را مطالبه کنند.حتما" به حقشان میرسند.واین جمله (مهرم حلال جونم آزاد)بکاربرده نمیشود.سئوال این است:چرا درایران زنان ازحقوقشان میگذرند ودر فرنگ نه؟ واما درمورد تستDNA ونگاهداشتن عده. ویا ازدواج یک مرد باچند زن. چراباید زنانی که شوهرانشان چندتا زن بطور همزمان گرفتند.ازحق مقابله به مثل محروم باشند.؟. چرا اسلام بین زن مرد تبعض غائل میشود.؟ اسم این تبعض را چه بایدگذاشت.؟.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

Pezhman - اتریش - وین
saeed1 - کانادا - تورونتو ...مرسی از کامنتت.میدانم پیشرفت علمی است.وهمه عالم هم همچنین.چرا قوانین عده رابرنمیدارند.بعد هرروز میشه چندتاروصیغه محصنه نمود .اخلاق هم رعایت میشه.اگر قراره مثلا" زنی با رای ونظر خودش برای ده دقیقه صیغه شماره یک بشه بعدمدتی عده نگهدره وبعد باشماره دو وبازعده وبعد شماره سه وووشماره بیست.همه رو تند تند ...اگرهم حامله شد.تستDNA درخدمته بعدش روی سردرمجلس مینویسیم..اینجا شده. صی صی غه غه خونه
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
saeed تورنتو.جواب parang از سوید جواب من به شماست در ضمن اون ردلایت و چیزهای دیگه که گفتی مرسی از اطلاع رسانی.ما تا حالا همچین جاهایی نرفتیم و ندیدیم.من هم نگفتم فحشا جای دیگه نیست.مسخره ترین قانون شرعی کردن اونه...parang جان مرسی.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
saeed تورنتو .وقتی میگی "مرد از زن خیلی بیشتره یعنی اینکه هر چند روز باید سکس داشته باشه (بعضی از مردها هر شب نیاز به سکس دارند) ولی زنها معمولا اینجور نیستند و شروع کننده سکس هم نیستند. تنوع طلبی مرد هم از خصوصیاتشه در صورتی که در خانمها بندرت پیش میاد. "یعنی باید متخصص مسائل جنسی دیگه ای رو انتخاب کنی.طرف اطلاعاتش در حد زمان اون حدیثیه که گفتی.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
bita tehrani - کانادا - ونکوور خواهش عزیزم :-*
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
bluestar - ایران - تهران وقتی یه زن با چند مرد همبستر میشه فاحشه ست!!!ولی وقتی یه مرد با چند زن همزمان همبستر میشه, نیست???اینجاست که تبعیض اسلامی خودشو نشون میده.به قول خودتون اون صیغه عربی خونده بشه یا نشه چه فرقی داره??!! تو اسلام هم ما نفهمیدیم رضایت دختر 9 ساله یا حتی زیر 18 چه جوری جلب میشه!!!??? ضمنا هر زن ایرانی اگر واقعا اون صیغه رو با معنای فارسیش(البته واقعیش) قبول کنه, حتما صیغه رو هم قبول میکنه..نگفتم یه زن چه عده نگه داره چه نه فاحشه ست?! گفتم عده بی معنیه, همین..اینجا فاحشه ها میگن فاحشه ن, خودشونو با اسامی دیگه یا زیر چادر دین, توجیه نمیکنن.مطلب روهمون جوری که هست بگیر, نه اونجوری که میخوای.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

kakoo SHIRAZI - انگلیس - درهام
من با صیغه کاملا موافقم.ایران که بودم با gfصیغه خوندیم وهر وقت پلیس گیر میداد مدارک صیغه رو نشون میدادیم و خلاصه راحت بودیم,در واقع صیغه قانونی کردن سکس در جامعه کنونی ایرانه و بنوعی ازادی جنسی و قانونی است و چون ثبت میشه اگه بچه ای هم درست شه مشکلات کمتری بوجود میاد.
پنج‌شنبه 18 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
Pezhman - اتریش - وین - در مورد مهریه دقیقا به خوب چیزی اشاره کردید. این حقیه که زنان در قوانین اسلامی دارند و اگر بخواهند اختیار طلاق را به دست بیاورند باید از این حق بگذرند. (البته طبق قانون جدید فقط باید نصف مهریه را ببخشند.) ولی زنان غربی از اول مهریه را ندارند که ببخشند. در مورد تبعیض چند همسری باید گفت این قانون در زمان و مکان خودش مردان را محدود میکرده. اینها قوانین فقهی هستند که در طی مکان و زمان قابل تغییرند. اگر در شرایط فعلی بخواهیم قوانین زناشویی اسلام را با قوانین غربی مقایسه کنیم در اسلام کفه ترازوی قانون به نفع زنان است. مثلا در همین جامعه ایران کمتر مردی تمایل به چند همسری داره ولی همین مردان تک همسر باید به زنان خودشان مهریه و نفقه بپردازند. یا مورد دیگه دفاع از کشور یا خدمت سربازیه که در جامعه اسلامی ایران فقط بر دوش مردان گذاشته شده ولی در کشورهای غربی زن و مرد فرقی ندارند. مطمئن باش اگر قوانین ازدواج غربی در ایران اجرا بشه این زنان هستند که ضرر میکنند نه مردان
جمعه 19 شهریور 1389

bluestar - ایران - تهران
parang - سوید - سوندسوال - به جای اینکه جواب سوال من رو بدی مساله چند همسری مردان رو مطرح کردی؟ اینجوری میخوای از جواب فرار کنی. من حاضرم در اون مورد هم بحث کنم ولیباید اول بحث در مورد صیغه موقت رو به نتیجه برسونی. تو اون جامعه ای که جنابعالی زندگی میکنی دختران و پسران بدون هیچ ثبت قانونی و شرعی با هم دوست میشوند و رابطه جنسی برقرار میکنند. هیچ عده ای هم نگه نمیدارند. یعنی ممکنه به راحتی دوستیشان را با یک نفر به هم بزنند و با شخص دیگری رابطه برقرار کنند. سوال من از شما اینه: آیا این افراد رو که اکثریت زنان و دختران جامعه ات را تشکیل میدهند فاحشه میدانید؟ اگر نه پس چطور صیغه اسلامی را فحشا میدانید؟
جمعه 19 شهریور 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
کاکو شیرازی شما احتمالا با هر نوع راه دررو موافقی...
جمعه 19 شهریور 1389

parang - سوید - سوندسوال
bluestar - ایران - تهران این من نیستم که از جواب دادن طفره میرم, متاسفانه شمایی که مسئله رو دور سرت میپیچونی!عزیز من بشین اول ببین عده چیه? مگه تو جامعه ما که عده نگه میدارن مردم به راحتی بهم نمیزنن?اینجا فاحشه دنبال دلیل شرعی نیست که کارشو توجیه کنه!خیلی راحت میگه به فلان دلیل اینم که هستم.وقتی هم با کسی دوستی میکنن بجای ورد خوندن, وجدانشون رو وسط میذارن, که فلانی من با تو دوستم, تا زمانیکه همدیگه رو قبول داریم با همیم در غیر اینصورت بهت میگم که دیگه نمیخوام باهات باشم.دیگه نه دروغی هست و نه پنهان کاری.ازدواجیهاشم که همزمان نمیتونن صیغه داشته باشن.بهمین خاطر صیغه رو فحشا میبینم, حاضری با خانمی که قبلا صیغه میشده ازدواج کنی? نه, چون یه جایی اون ته دلت اونو یه فاحشه میدونی..
جمعه 19 شهریور 1389

+5
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.