انتقادشدیدپژوهشگر مؤسسه کیهان به فیلم درباره الی

انتقادشدیدپژوهشگر مؤسسه کیهان به فیلم درباره الی

پیام فضلی‌نژاد  گفت: علی رغم اینکه نهادهای قانونی به تهیه‌کنندگان فیلم «درباره الی» هشدار داده بودند که از این بازیگر در ساخت فیلم استفاده نکنند، کارگردان فیلم از وی استفاده کرد و به این هشدارهای قانونی که پیش از ساخت فیلم داده شده بود، اعتنا نکرد.

وی ادامه داد: بازیگر زن فیلم «درباره الی» سال 1386 در فیلمی هالیوودی به نام «مجموعه دروغ‌ها» بازی کرد که آن فیلم براساس برنامه تبلیغاتی سازمان جاسوسی سیا (CIA) ساخته شد. در بهار 1386، سازمان اطلاعات مرکزی امریکا یکی از افسران پیشکسوت خود را به نام «پل باری» به عنوان رابط CIA در هالیوود معرفی کرد. پس از آن، «مایکل هایدن» که ریاست امور هالیوود در CIA از هالیوود می‌خواهیم تا با تعریف کارکنان CIA به عنوان افراد بسیار ماهر، کارآمد و با شهامت به این سازمان در رسیدن به اهدافش هر چه بیشتر کمک کند.
وی افزود: گزارش این نشست را خبرگزاری «یونایتد پرس اینترنشنال» در 20 خرداد 1386 منتشر کرد. در مصوبه این نشست اعلام شد که فیلم‌هایی با مضامین تبلیغاتی برای مطلوب جلوه دادن عملیات جهانی سیا در مبارزه با تروریسم باید ساخته شود و CIA نظارت بر فیلم‌نامه‌های این آثار را برعهده می‌گیرد.
فضلی‌نژاد اظهار داشت: همزمان با این نشست مشترک هالیوود و CIA ساخت فیلم مجموعه دروغ‌ها نیز که به زندگی و مأموریت یک مأمور سیا در خاورمیانه برای کشف شبکه‌های تروریستی می‌پردازد، کلید خورد و یک بازیگر زن ایرانی جهت ایفای نقش جاسوسه فاسد این فیلم برگزیده شد.
او اضافه کرد: بنابراین مسئله نخست این است که بازیگر فیلم «درباره الی» نه در یک فیلم‌ هالیوودی بلکه در اثری امریکایی که خط مشی تبلیغاتی سازمان جاسوسی سیا را پی می‌گیرد حضور یافته است و این فعل یک عمل مجرمانه و ضد ایرانی است. از حیث قضایی، دادستانی عمومی و انقلاب تهران به سبب اینکه یک تبعه ایران در پروژه‌ای علیه منافع ملی کشورش مشارکت داشته می‌تواند این بازیگر زن را به عنوان متهم تحت پیگرد قضایی قرار دهد. البته اینکه در تحقیقات امنیتی مشخص شود که وی جاهل بوده مسئله دیگری است اما قطعاً فعل مجرمانه‌ای اتفاق افتاده که مشمول مجازات کیفری می‌گردد. حداقل مجازات چنین بازیگرانی برای حضور در پروژه‌های سینمای هالیوود باید محرومیت آنان از هر گونه فعالیت در سینمای ایران باشد.
نویسنده کتاب شوالیه‌های ناتوی فرهنگی در مصاحبه با خبرنگار سینمایی ما افزود: این بازیگر زن، روز 16 مهر 87 در گفت‌وگویی با روزنامه نیویورک دیلی نیوز صراحتاً اقرار می‌کند که قوانین اسلامی را زیر پا گذاشته است و می‌گوید به این دلیل نگران بازگشت به ایران است وقتی به این دلیل نگران بازگشت به ایران است وقتی این بازیگر می‌گوید می‌داند که قانون اسلام را زیر پا گذاشته تکلیف مسئولان سینمای ایران با وی روشن است. البته ما جزئیات پشت پرده چگونگی حضور وی در هالیوود و رابطانی که او را به رادلی اسکات معرفی کرده‌اند می‌دانیم و برنامه‌های بعدی این پروژه را که در راستای ناتوی فرهنگی است، افشا خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: بعد دیگر این پروژه ریشه در برنامه‌های وزارت‌خارجه ایالات متحده دارد. سه سال پیش جورج بوش رئیس‌جمهوری وقت امریکا درخواستی را از دستیار ویژه وزیر خارجه در امور فرهنگی دریافت کرد که نام آن مبادلات مردم به مردم بود معاون رایس در آن درخواست، طرحی را با عنوان ارتباطات استراتژیک فرهنگی ارائه داد و از آنان به عنوان تعاملات کم هزینه یاد کرد. مضمون اصلی درخواست از رئیس‌جمهور امریکا این بود که اجازه دهد وزارت‌خارجه با همکاری سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) برنامه‌های فرهنگی مشترکی را در امریکا با حضور هنرمندان ایرانی برگزار کند.
فضلی‌نژاد ادامه داد: اما نقطه حساس طرح BCA جایی بود که هم دفتر فرهنگی مبادلات ایرانی امریکایی در وزارت خارجه ایالات متحده تأسیس شد و هم نماینده سازمان سیا در هالیوود تغییر کرد. بر اساس این تغییرات، رویکرد ایالات متحده به بازیگران ایرانی نیز رویکرد جدیدی شد و ابتدا یک بازیگر زن ایرانی برای بازی در فیلم مجموعه دروغ‌ها ساخته رادلی اسکات برگزیده شد.
وی گفت: همزمان با ساخت این فیلم‌ هالیوودی بر اساس دستورالعمل مبادلات مردم به مردم و مصوبه نشست مشترک هالیوود با CIA وزارت خارجه امریکا نیز جزوه‌ای را منتشر کرد با مضمون اندیشه نماینده بودن این جزوه به کارکرد هنرمندان می‌پرداخت و این که چگونه در برنامه دیپلماسی عمومی و فرهنگی اصلاً نمی‌گذراند طرف فوق ستاره شود. ارتباطات استراتژیک فرهنگی می‌توان از هنرمندان بیگانه به عنوان ابزار انتقال ارزش‌های سکولار امریکایی بهره گرفت و مسئله اصلی بحث ما نیز اینجاست. برخلاف کسانی که موضوع حضور یک بازیگران سینمای ایران در جهان است، مسئله یک بحث امنیتی و نیز موضوعی هویتی است. برنامه مبادلات مردم به مردم راهبردی است که وزارت خارجه امریکا آن را جزیی از حیات راهبرد امنیتی امریما در جهان خوانده است. در کتاب اقدامات جهانی: ایجاد یک پل ارتباطی تمام مصادیق آن اعم از سینکما، موسیقی، هنرهای تجسمی و حتی ژانرهای مطلوب برای آن معرفی شده است. وزارت خارجه امریکا رسماً اعلام کرده که برای هنرمندان ایرانی در محصولات امریکایی موقعیت حضور و فعالیت ایجاد می‌کند تا براساس یک چشم‌انداز امنیتی بتواند از آنان به عنوان سفیران ارزش‌های سکولار ایالات متحده بهره گیرد.
پژوهشگر مؤسسه کیهان گفت: آنانی که چشم و گوش خود را بسته‌اند و خوش‌خیالانه می‌گویند نباید به خاطر یک دختر بچه‌ای که فقط 6 سکانس در یک فیلم هالیوودی بازی کرده سر و صدا راه بیاندازیم آنان هم بهتر است بروند کتابچه رسمی سیاست‌های مبادلات مردم به مردم را که به امضای رئیس‌جمهور امریکا رسیده بخوانند و هم بدانند که مسئله اصلی ما مسئله فروپاشی ایدئولوژیک و مخدوش شدن ساختارهای ارزشی و هنجارهای جامعه ایران است.
فضلی‌نژاد اظهار داشت: فروپاشی ایدئولوژیک مقدمه سقوط فیزیکال یک نظام است. ایالات متحده این سیاست را به مثابه دینامیزم اصلی پروژه براندازی نرم تعریف کرده و از آن به عنوان دیپلماسی عمومی در عرصه هنر یاد می‌کنند.
این عضو انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران در ادامه گفت: سخن ما این است که وقتی یک بازیگر زن توانمندی هنری خود را در خدمت سیاست ایالات متحده برای فروپاشی ارزش‌های جامعه خودش قرار می‌دهد چرای باید فعالیت او در سینمای ایران را برتابید؟ همه این تحلیل‌های مستند به کنار آیا این بازیگر از ارزش‌های اخلاقی و هویتی خود عدول نکرده است؟ آیا نقشی که در فیلم‌ پذیرفته دقیقاً توجیه سیاست‌های به اصطلاح ضدتروریستی امریکا علیه مسلمانان در خاورمیانه نبوده؟
وی افزود: بنابراین در دو سطح به این موضوع باید نگریست اول عدول از ارزش‌های اخلاقی و عرف جامعه ایران دوم حضور در پروژه امریکایی فروپاشی ایدئولوژیک که ایالات متحده علیه ایرانیان دنبال می‌کند.
فضلی‌نژاد با اشاره به پایمردی ستایش برانگیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر دو ماجرای حضور بازیگر زن ایرانی در هالیوود و نیز نمایش فیلم درباره الی گفت: آقای صفار هرندی به عنوان مدیری که اصول مدیریت استراتژیک را می‌داند با اشراف پیرامون تبعات حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفتند که اگر کسی قانون را زیر پا بگذارد، خود را زیر پا گذاشته است هنگام انتشار خبر حضور این بازیگر در فیلمی هالیوودی نیز آقای وزیر موضعی عالمانه گرفت و هزینه بسیاری را پرداخت از حیثیت خود مایه گذاشتند تا سینمای ایران تسلیم دیپلماسی فرهنگی ایالات متحده نشود و نتواند آثار و تبعاتش را بر سینمای ایران تحمیل نماید. در رخداد حضور فیلم درباره الی جوانمردانه ایستاد تا این فیلم به جشنواره راه نیابد. رئیس‌جمهور اصولگرا هم هیچ دستوری مبنی بر حضور این فیلم در جشنواره صادر نکرد بلکه فقط خواستار بررسی موضوع شد هشدارهای قانونی قبل از ساخت این فیلم از سوی نهادهای قانونی به تهیه‌کننده درباره الی برای عدم استفاده از این بازیگر در فیلم داده شده بود. اما معلوم نیست که معاونت سینمایی وزارت ارشاد بر اثر کدامین فشارها تسلیم شد.
عضو دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان ادامه داد: ظاهراً پس از اینکه اعلام کردند این فیلم روز 19 بهمن در جشنواره برلین به نمایش درمی‌آید معاون سینمایی تصمیم گرفت تا این فیلم اجازه نمایش در جشنواره را بیابد یعنی تسلیم دور زدن قانون توسط تهیه‌کننده فیلم شد تا از جشنواره برلین مبادا که عقب بیفتند. البته دیدیم که عوامل فیلم در یک دهن کجی آشکار در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نکردند و جشنواره برلین را به جشنواره فجر ترجیح دادند. البته اینها به معنای اکران عمومی فیلم درباره الی نیست و همه ما در برابر نمایش آن خواهیم ایستاد.
فضلی‌نژاد در پایان گفت: صورت مسئله روشن است. زن بازیگری به هویت ملی و دینی خود پشت کرده و عالمانه ابزار پروژه‌ای امریکایی شده است فعل فبیح و غیرقانونی او سبب اضرار به غیر (یعنی کارگردان فیلم) شده است. معلوم است که آن بازیگر در اینجا هم مسئولیت مدنی برای جبران خسارت به هیه‌کنندگان آن فیلم را دارد و هم مسئولیت کیفری دارد چرا در ارتکاب این فعل قبیح نظام باید هزینه بدهد؟ آن بازیگر باید مسئولیت رفتار غیرقانونی‌اش را بپذیرد و خسارات ناشی از آن را جبران کند. چرا معاونت سینمایی هزینه‌ای را که وزیر ارشاد به سبب پایمردی بر سر این مسئله پرداخت زیر پا می‌گذارد و اجازه نمایش این فیسلم را در جشنواره فجر که تابلوی ارزش‌های انقلابی ایرانیان است می‌دهد؟ مگر نه اینکه فعل قبیح آن بازیگر هویت ملی مجموعه بازیگران سینمای ایران را مخدوش کرد و با اصول و ارزش‌های سینمای انقلاب اسلامی در تعارض محض است؟ اگر چنین است که هست چه اتفاقی افتاده که آقایان به سبب یک فیلم حاضر می‌شوند به آن ارزش‌های فاخر پشت کند و عملاً در برابر یک پروژه امریکایی که صبغه براندازی نرم دارد کوتاه بیایند؟

reza1971 - ایران - تهران
آقای عزیز اسم بیماری شما پارانوییده که خیلی هم حاد شده
دوشنبه 21 بهمن 1387

Salamat - ایران - تهران
حالا چرا نمی خواد مستقیم بگه که گلشیفته بیچاره جز گروه براندازی نرمه. الکی الکی دارند موضوع و سیاسی می کنن تا گلشیفته نتونه برگرده دوباره.
دوشنبه 21 بهمن 1387

mitra20000 - ایران - اصفهان
اقای پیام فضلی‌نژاد
با این ... که تو دارمی گویی امیدوارم خدا شفات بده!
دوشنبه 21 بهمن 1387

zpirooz - آلمان - آخن
بابا دیوانه چرا قرصهاتو به موقع نمیخوری.
دوشنبه 21 بهمن 1387

طلا - ایران - کاشمر
ما یه تار موی گلشیفته رو با یه زباله دونی امثال شما عوض نمیکنیم بفهمین اینو
دوشنبه 21 بهمن 1387

فرانک - تورنتو - کانادا - تورنتو
یکی نیست بگه آخه .... تو که اینقدی بابت بازی کردن یک هنرمند مردمی در یک فیلم آمریکایی ناراحت شدی پس باید برای دختران ما که در آغوش عربها در دوبی شب زنده داری میکنند بری خودت را بکشی . بدبخت امثال تو مثل یک کپک سرشان را در برف کرده و از ته شان خبر ندارند. تو .... نمیدونی که خلبانان این کشور از خودشان به عنوان یک کسکش یاد میکنند که دختران ایرانی را به دوبی میبرند و تحویل عربهای سوسمار خور میدهند.
فضلی نژاد برو بمیر حتما ....در آغوش عربها هستند و تو اینجا داری حنجرتو پاره میکنی . مردیکه ..عو...ی ..اده . درد و بلای امثال گلشیفته فراهانی بخور تو سر تو نفهم و اینقدر ... نکن. بدبخت فلک زده
زنده باد گلشیفته فراهانی
زنده باد رژیم شاهنشاهی
و مرده باد رژیم آخوندی خمینی ... با اون دارو دسته ...زش
دوشنبه 21 بهمن 1387

bahram$hiroshima - ژاپن - هیروشیما
این بو..ینه دیگه از کجا پیدا شد؟!! من نمیدونم نظام ومملکتی که با ایفای نقش یک زن درسینمای هالیوودی به خطر بیفتد چکارش باید کرد؟؟!! حتما باید ...توی اون نظام و ولایت وقیع.
دوشنبه 21 بهمن 1387

omidam - امریکا - کالیفرنیا
آن بازیگر اسم داره اونم چه اسمی اسمی که خواب رو از سرتون میپرونه اون نماینده میلیونها ایرانی عاشق وطن و فرهنگه اون خانم گلشیفته فراهانیه که کل شما لیاقت پاک کردن کفششم ندارین دوستت داریم گلشیفته عاشقتیم گلشیفته
دوشنبه 21 بهمن 1387

Aso22 - ایران - تهران
یک دو روزی پیش و پس شد، ورنه از جور فلک
بر سکندر نیز بگذشت آنچه بر دارا گذشت!

آدم از هموطن بودن با این به اصطلاح نویسنده ها (البته شبنامه نویس ها) تاسف می خوره!
دوشنبه 21 بهمن 1387

محمد-بچه لرستان - ایران - خرم آباد
اگه می دونستم با بازی کردن توی یه فیلم در پیتی و همبازی شدن با یه بچه خوشگل آمریکایی اینقدر معروف می شم که خانم فراهانی شدن به جان هر چی انسان شریفه قسم بجای درس خوندن و مدرک گرفتن و دنبال یه لقمه نون حلال دویدن از صبح تاشب می رفتم بازیگر سینما می شدم.....
دوشنبه 21 بهمن 1387

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
یکی نیست بگه اخه تو اینهمه اطلاعات را از کجا اوردی ؟ بعد هم چرا قبل ازاینکه این خانم بره فیلم بازی کنه حرفی نزده بودی ؟یک فیلم معمولی را جقدر تابش داد کردش یک روند سیاسی و .... بابا برین پی کارتون . بگو زورم میاد با دیکاپریو بازی کرده . ما این فیلمو اینجا دیدیم . یک نقش کوتاه داشت هیچ چیزش هم تایید تروریست و امریکا نبود والا .بیچاره دانشجو های ایرانی تا گلیشفته اومد همه شروع کردن به کف و سوت زدن همه مونده بودن اینا چشونه . نقشش هم خیلی کوتاه بود .
دوشنبه 21 بهمن 1387

غزل باران - ایران - یزد
خانم گلشیفته فراهانی مایه افتخار همه ما ایرانیان هستند ارزش ایشان با یاوه گوییها ذره ای کم نمیشود . تبریک به استاد عزیز بهزاد فراهانی که پاداش عمری تلاش عاشقانه شان از خدا دختر محبوب و هنرمند و شجاعی چون خانم گلشیفته بود
دوشنبه 21 بهمن 1387

کوروش کبیر - ایران - تهران
محمد-بچه لرستان - ایران - خرم آباد
تو 100 سال دیگه هم نمیتونی خاک کفش گلشیفته شی چه برسه بخوای بازیگر شی
دوشنبه 21 بهمن 1387

ss.sorakh - ایران - بندرعباس
اینها مشکلات ایران هست . چرا اخه این کارها رو میکنن نمیفهمن ما اگه این مشکل هنرپیشه ها رو نداشته باشیم بی مشکلترین کشور دنیا هستیم
دوشنبه 21 بهمن 1387

souroosh - ایران - ساری
عزیزان این مرد از شاگردان مصباح یزدی همان معاویه زمان است. خودتان حالا فکرش را بکنید ؟؟
دوشنبه 21 بهمن 1387

خودکار - ایران - تهران
پژوهشگر مؤسسه کیهان, در باره دللیل افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در ایران پژوهشگری کن.
دوشنبه 21 بهمن 1387

babak bahram - ایران - تهران
ما گلشیفته را با شرف ترین و بهترین هنر پیشه میدونیم آقای متوهم دهنتو آب بکش
دوشنبه 21 بهمن 1387

فرانک - تورنتو - کانادا - تورنتو
مردک بیچاره اول برو لوچی چشماتو و کجی دماغتو (که مثل خرطوم فیل میمونه) با اون چونه با ریش مزخرفت تو درست کن هر وقت مثل آدم شدی بعد بیا در باره گلشیفته عزیز نظر بده. میگم تو که اینقدر خوب حرف میزنی نظرت در مورد شریعتمداری ... (مدیر روزنامه کیهان ) چیه ؟ بنویس تا یذره بخندیم هاهاهاچپل چلاغ عینکی. ریش بزی ...کی
دوشنبه 21 بهمن 1387

velayat - ایران - شیراز
بسیار مطالب جالبی بود. هیچ کدوم از کامنتا هم جواب قانع کننده ای در مخالفت نداشت. بیشتر...و ناسزا داده بودند. خانم گلشیفته فراهانی هم بهتره یه...تو آمریکا بخره از الان چون دیگه مرده شم نمی تونه تو ایران دفن بشه.
دوشنبه 21 بهمن 1387

odin - بلژیک - انتورپن
محمد-بچه لرستان - ایران - خرم آباد امثال شما را به احتمال زیاد اگر در فیلمی بکار بگیرند از نوع فیلمهای راز بقا خواهد بود .مثلا تا حالا یک قورباغه را در حالیکه باد میکنه دیدی؟ به اقای ... نژاد نگاه کن. ایشان از حسادت موفقییت یک دختر ایرانی همانطور باد و ورم فرموده اند. شما هم اگر تابحال نقشی در رازبقا نگرفتی ناراحت نباش اگه خوش اخلاقی کنی ممکنه خانم فراهانی برات یک سفارشی بکنه که در فیلم زندگی کفتارها نقش اول یا دوم را بازی کنی. پسر جان برای صدمین بار میگم به همقد خودت حسادت کن تفاوت تو با گلشیفته مثل تفاوت هواپیمای اف 35 با فرقونه پنچره.اگه نمیدونی یا اف35 ندیدی تو گوگل بنویس میبینی.
دوشنبه 21 بهمن 1387

shablizim - انگلیس - لندن
1.به همان انداره که به قول این آقا آمریکا قصد تبلیغ برای اهداف خودش داشته رژیم جمهوری اسلامی هم دز این ده ساله اخیر بیشترین فعالیت را در خارج از کشور برای تبلیغ ارزشهای (بخوانید بی ارزش) ایدئولوژیک خودش داشته در همین لندن چندین موسسه و خانه فرهنگی و مرکز اسلامی و غیره دایر کرده اند که کارشان تبلیغ ضد آمریکایی و ضد غربی است و از تمام خارجیهای دارای افکار ضد آمریکایی دعوت می کنند به عنوان اندیشمند و فیلسوف و عناوین دیگر در سخنرانیها و سمینارهایی که پولش از بیت المال و مردم ایران تامین می شود شرکت کنند و حالا که گلشیفته عزیزمان در یک فرصتی نظیر آن نصیب هر بازیگری نمی شود در یک پروژه سینمایی بازی کرده این طور به او انگ همکاری در براندازی نرم می چسبانند و اصلا این چگونه رژیمی است که با یک فیلم بنیانش به لرزه در میآید.
2.(مسئله اصلی ما مسئله فروپاشی ایدئولوژیک و مخدوش شدن ساختارهای ارزشی و هنجارهای جامعه ایران است.
فضلی‌نژاد اظهار داشت: فروپاشی ایدئولوژیک مقدمه سقوط فیزیکال یک نظام است.)آقای فضلی نژاد مثل اینکه به دبی و سایر کشورهای ساحل خلیج فارس باید یک سری بزنند یا فیلم فقر و فحشای مسعود ده نمکی را با دقت ببینند که جطور دختران ایرانی در قبال مبالغی یه فروش میرسند یا فیلم نگین که در ایران تهیه شد و موضوعش دحتران فراری بود.
فروپاشی ایدئولوژیک مدتهاست که رخ داده آقای پیامی نژاد شما در خوابی!!!
3.گلشیفته افتخار مثال زدنی سینمای ایران است.
دوشنبه 21 بهمن 1387

elina- - سویس - زوریخ
کیهان = روزنامه ارتجاعی.
دردوبلای گلشیفته بخوره توی سر همه ی کیهانی ها
دوشنبه 21 بهمن 1387

mahmood20052005 - ایران - یزد
خ..ه شو ع..تر
دوشنبه 21 بهمن 1387

dastopaaa - روسیه - مسکو
velayat - ایران - شیراز
ایرانت بخورت تو ....داره بهترین جا زندگی می کنه.شما بهتره توی اون ... ای که ساختین حال کنین
دوشنبه 21 بهمن 1387

سرزمین مادری - ایران - تهران
بابا چرا اینقدر جو گیر شدید وقتیکه طرف با روسری اومده تو جشنواره برلین قبلا بهش اوکی دادند که بابا با روسری بیا اینجا که افکار عمومی رو منحرف کنیم و بعدش هم با یه معذرت خواهی کوچولو همه چیز تموم میشه و دوباره میادایران و فیلم بازی میکنه
واقعا که شماها چقدر ساده اید اینها همه سیاسته
دوشنبه 21 بهمن 1387

abiabi - انگلستان - لندن
اقای فضلی نژاده ---شما مثل اقای شریتمداری رئس ... میمونی شما اول برید و خودتون را درست کنید بعد برید و به گلشیفته ایراد بگیرید .و در ضمن گلشیفته یک بانوی اصیل ایرانی میباشد نه شما . پس شما برو سراغ عربهای امثال خودت و به انها ایراد بگیر
دوشنبه 21 بهمن 1387

shablizim - انگلیس - لندن
در ضمن پیامی به آقای پیام فضلی نژاد دارم و آن اینکه به منظور پیشبرد اهداف عالیه انقلاب و در راستای حفظ ارزشهای ایدئولوژیک و هنجارهای فرهنگی جامعه دیشب آخرین آلبوم داریوش به نام معجزه خاموش را دانلود کردم محشر است به همه توصیه می کنم اگر ندارند تهیه کنند مخصوصا آهنگ هشتم با نام تصویر رویا به شعر توجه کنید.........
ابتذال شمایید آقای فضلی نژاد و همفکران تنگ نظرتان.......
دوشنبه 21 بهمن 1387

HAMSAFAR26 - ایران - لرستان
کف بزنید .واسه این جوجه مزدور . این یکی دیگه وطن و هموطن و با هم فروخت
یه خورده به ... درمانی نیاز داره ولی حیفا که ملت میخونن .زشت .
دوشنبه 21 بهمن 1387

kiomars222 - ایران - تهران
انگار تاریخ دوباره میخواهد تکرار شود ! حرفهای این آقا رو با حرفهای سعید امامی در باب استراتژی سیاست فرهنگی بخاطر بیاورید!!!!
دوشنبه 21 بهمن 1387

تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
بیوگرافی (پیام فضلی)- یا همان موجود دوپایی که در تصویر میبینید!
پیام فضلی از کودکی عاشق شوالیه بود اما متاسفانه هیچوقت فرصت شوالیه شدن پیدا نکرد! او یکی از وبلاگنویسان منتقد جمهوری اسلامی بود! تا اینکه در یکی از شبهای رویایی در تهران توسط برادران لباس شخصی ربوده میشود. پس از آن هیچکس از (پیام فضلی) داستان ما خبری نداشت اما بیکباره پیام فضلی داستان با تلنگری که بر وجدان او توسط حسین شریعتمداری معروف میخورد بروی صحنه میاید! با این تفاوت که اینبار پیام فضلی عضو موسسه پژوهشی کیهان است!
موسسه پژوهشی کیهان یکی از زیر مجموعه های کیهان است که خط و خطوط آن توسط حسین شریعتمداری یا همان حسین بازجوی معروف اداره میشود. خلاصه.. این پیام فضلی که میبینید بسیاری از سلولهای خاکستری خود را در همان وزارت اطلاعات جا گذاشت که اکنون پژوهشهای اینچنینی را ارایه میدهد!
از سری شاهکارهای پیام فضلی و موسسه پژوهشی او میتوان کتاب بدون فروش شوالیه های ناتوی فرهنگی را نام برد و یا تزهای انقلاب مخملی و ارتباطاط اقتاپوسی شیرین عبادی و کمپین یک میلیون امضا و ان جی او های نیمه جان و غیره به سازمان سیا است.
از سری قربانیان این موجود تک سلولی میتوان فیلسوف نامدار و تیوریسین معروف و شیرجه زن به عهد نخستین خلقت حاج آقا پورازغدی را نام برد!
از دیگر شاهکارهای موسسه پژوهشی کیهان میتوان نفی سازمان ملل و قراردادها و کنوانسیونهای مختلف آن به دلیل اجیر بودن آن برای سازمان سیا را ذکر کرد!
حضار برای شادی روان پیام فضلی و دیگر قربانیان بیماری جمهوری اسلامی صوره الفاتحه را پس از صلواتی بلند ختم کنند. الهم... پسپسپسپسپسپسس..... کیبرد من همزه تایپ نمیکنه به بزرگی خودتون ببخشید!
دوشنبه 21 بهمن 1387

ali81_uk - انگلستان - منچستر
من جای گلشیفته بودم از این روزنامه شکایت میکردم!!! ولی نه توی ایران!!! چون تجربه شکایت توی ایران رو دارم... اونجا فقط روابط کارسازه... به مراجع بین المللی حقوق بشر به اتهام هتک حرمت شکایت میکردم!! بابا خدا (نعوذبالله - بلا تشبیه) بخشیده کرخدا نمی بخشه! وقتی دکی محمود شخصا مجوز اکران فیلم رو صادر کرده تو ...چی میگی این وسط؟
دوشنبه 21 بهمن 1387

rezanl - هلند - امستردام
کی میگه فروپاشی ایدئولوژیک مقدمه سقوط فیزیکال یک نظام است چون این اتفاق تو نسل جدید افتاده پس چرا نظام سرپاست. امیدوارم هر عنصری دیگه هست سری مهیا شه!!
دوشنبه 21 بهمن 1387

sarab22 - المان - دوسلدورف
خوب نگفتی ملایان را کیا سره کار اوردند؟ همه چیز شد براندازی نرم و امریکائی و اسرائیلی؟ اخه مردک ... درک و فهم نداری ؟ ایشان هنرپیشه هستند و یک هنرپیشه حتی نقش یزید و عمر و فاحشه ووو نقش ارائی میکنند ...پیدا کرده است باید بروید ... یک اچرکشی حسابی بکنید کاری نکن که سره همه شماها مثل حسین بالای نیزه بره و اگر هم زیاد حرف ... بزنی میندازمت تو چاه جمکران. نقش اول دیونه ای از باغ وحش فرار کرد را نترس بتو میدیم
دوشنبه 21 بهمن 1387

razm - ایران - ایران
بی فضلی نژاد یادته برای گرفتن یک کارت جشنوار ..... جر میدادی حا لا آدم شدی حرف سیاسی می زنی از سینما بیرونت کردند دکان دیگه ای باز کردی ؟
دوشنبه 21 بهمن 1387

satelite - ‫امارات - ابوظبی
‫این همون .... که دام میذاشت برای جوونای مردم حالا با اون ریش بزغاله ایش زشت ادمای منورالفکرم گرفته
دوشنبه 21 بهمن 1387

presidenthamid - ایران - تهران
واااای یه آدم چقدر می تونه بی سواد باشه؟؟؟ بابا قبل از اینکه اصلا کسی بفهمه گلشیفته فراهانی تو مجموعه ی دروغها بازی کنه - درباره ی الی ساخته شد....خدایی مارو ا... کردی؟؟؟نه جون دایی راست می گم.
دوشنبه 21 بهمن 1387

محمد-بچه لرستان - ایران - خرم آباد
کوروش کبیر - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن
واقعا که با بودن پروفسورهایی مثل شما که نمی تونن از یک نوشته چند خطی منظور اصلی نویسنده رو درک کنن بیشتر از این انتظاری نمی ره....آخه .... عزیز!!! من چرا به یک زن بازیگر که بود و نبودش برای من فرقی نداره باید حسادت کنم؟
آی کیوها!!! شمایی که داعیه نجات یک کشور رو از دست جمهوری اسلامی دارین ولی حتی چند خط نوشته فارسی رو هم نمی فهمین.... من تا کی باید برای شما نوشته های خودم رو از فارسی به فارسی برای شما ترجمه کنم؟
منظور من این بود که در کشور ما یک عده مثل این خانم ناخواسته و بدون اینکه خودشون هم پیش بینی کنند معروف میشن و درآمدهای کلان به جیب می زنن و بعدش هم پلکان ترقی رو ( حالا چه در داخل کشور و چه درخارج) طی می کنند ولی درهمین کشور بیشتر افراد متخصص و با پشتوانه های غنی علمی، فنی، تخصصی و ... باید شب تا صبح جون بکنن ولی آخرش هم به جایی نمی رسن.... ای خدا وقتی عقل رو تقسیم می کردی اینا کجا بودن که اینقدر منو دق ندن؟؟؟؟ لوولل.
دوشنبه 21 بهمن 1387

تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
کورش کبیر و اودین عزیز
محمد-بچه لرستان- ایران خرم آباد. خودی بود! ایندفعه برجک رو اشتباهی زدید دوستان!
محمد عزیز دوستان قصد نداشتن. همه اینها بدلیل کمبود بسیجیه! چندتا پروفسور بسیجی و استاد دانشگاه از کرمان و اینور و اونور جمع کردن ریختن توی این سایت آدم زورش میاد جوابشونو بده از بس که پرتن! حالا هرازگاهی آتش بروی خودی هم گشوده میشه البته به سوء تفاهم و اشتباه!
شما به دل نگیر کورش کبیر و اودین هم بچه های خوبی هستن.
دوشنبه 21 بهمن 1387

B3Da - سوئد - استکهلم
کوروش کبیر - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن
شماها ....، ترسو ، هستید که حتا در جهت ... گفتن به هم پالکی خودتون هم توجه ندارید. خداوند شفای عاجل عنایت کند ،لووووللل..در ضمن خانم فراهانی با این کارش برنگشتن رو به ایران برای خودشون خریدند .به قول معروف: هر کی‌ خربوزه میخوره.....
دوشنبه 21 بهمن 1387

parandehparshekaste - ایران - بوشهر
مذهبو که گفتی مال خود عرب بی همه ..! از بعد ملی گرایی هم به تو بی وطن می گویم که بعنوان ایرانی ناسیونالیست تمام عیار به وجود گلشیفته افتخار می کنم.
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

elham1350 - انگلیس - انگلیس
سر زمین مادری با شما موافقم
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

ک-ل - امریکا - س ا
https://fazlinejad.ir ادرس وب اقا این هست
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

velayat - ایران - شیراز
تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
کوروش کبیر - ایران - تهران
odin - بلژیک - انتورپن
محمد-بچه لرستان- ایران خرم آباد
چه بساطی شده این جا. یه دفعه هم که کسی به شما کاری نداره خودتون دست از سر هم بر نمی دارید؟
تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
این حرفتم خیلی با حال بود. دنبال یکی میگردین بهش ناسزا بگید و عقده هاتون را خالی کنید سرش. بیا به من فحش بده خالی شی. نبینم حرفات روی دلت باد کرده باشه. غمباد می گیری یه وقتا. بیا.
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
حتما اکثرتون فیلم مجموعه دروغها رو دیدید. در این صورت فهمیدین که تموم دروغهایی که اون فیلم به نامش شده از 4 تا اراجیف این مردک کمتر بوده. بهتره از این به بعد به روزنامه کیهان بگیم مجموعه دروغها که واقعا برازنده شونه. در اون فیلم نه گلشیفته نقش جاسوس رو بازی میکرد و نه تاییدی بر کارهای سیا بود که دقیقا برعکس صد در صد دیدگاه انتقادی داشت به طوری که هنرپیشه اول فیلم در آخر از سیا جدا میشه و در اردن زندگیشو شروع میکنه. اینها من نمیدونم کی میخوان شرم کنند؟
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
ولایت-ایران-شیراز
من همیشه تو رو توی این سایت پلاس و آواره و حیران میبینم. اما انقدر پرتی که ارزششو نداری جوابتو بدم! اگه جای بهتر شدن داشتی تو همین سایت بهتر میشدی اما متاسفانه امیدی به بهبودیت نیست!
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

هومر - ایران - شاهرود
ای بابا دوستان مسئولین این کشور از چی سرشون در میاد؟زیاد حرفاشون رو جدی نگیرین.... میگن.
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

MA -HASTIM - سوئد - یوتوبری
هموطن عزیز تبعیدی - نیوزیلند - کریست چرچ
ممنون از افشاگریت ما هستیم همینه همینه
موفق باشید
اندکی صبر سحر نزدیک است .
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

Bastami - ‫ایران - ‫نیشابور
‫جناب دلقک کجای فیلم گلشیفته نقش زن جاسوسه را ایفاء‌کرده است؟.حتمآ زمانی که این دختر معصوم بخواهد به وطنش برگردد شما ....صفتان به او تهمت جاسوس بودن را خواهید زد!!!.(مه فشاند نور و .. عوعو کند).راستی که اتهامات این جنابان خون آدم را بجوش میاره.این فیلم در مورد جنگ عراق و ترورسیت های بمب گذار که جان عده ای بیگناه را میگیرن بود، چه ربطی به ایران داره؟.حتمأ خواهید گفت که بمب ها و سلاحهای تروریست ها را ما تامین میکنیم، پس آ‌بروی نظام در خطره.
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

man iraniam1 - هندوستان - بنگلور
بابا این اقا پیام ازون ماچه ناراحته . بد ماچ شدی اقاپیام .ماچت کنم ماچت کنم ماچت می کنما .
سه‌شنبه 22 بهمن 1387

آنتی اسلام - ایران - اهواز
velayat - ایران - شیراز ( مش قاسم قیاس آبادی )
تو بیشتر شبیه عرب های دشمن ( نه دوست) خارج از ایران هستی تا یک ایرانی. برو بچسب به همون دین و مذهبت و کاری به ایران و ایرانی نداشته باش.
چهار‌شنبه 23 بهمن 1387

salamiran - ایران - شیراز
« ... فراهانی » می بایست به اتهام فعالیت علیه امنیت ملی محاکمه شود .
چهار‌شنبه 23 بهمن 1387

velayat - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز
جاسم چاخان خیلی رو داری جایی دیگه حالتو گرفتم اومدی اینجا میگی ایرانی نیستی؟!!!!!
چهار‌شنبه 23 بهمن 1387

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.