احمدی‌نژاد: در ایران آزادی تقریباً مطلق است

احمدی‌نژاد: در ایران آزادی تقریباً مطلق است

محمود احمدی نژاد شامگاه گذشته در آستانه سفر به الجزایر با شماری از روزنامه نگاران و خبرنگاران این کشور گفتگو کرد. رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به دعوت رسمی بوتفلیقه همتای الجزایری‌اش روز دوشبه در صدر هیاتی بلند پایه به الجزیره سفر می‌کند.
به گزارش آفتاب به نقل از خبر روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، احمدی‌نژاد در این مصاحبه شخصیت رییس جمهور الجزایر را ممتاز خواند و گفت: دو ملت و دو دولت کاملا احساس برادری دارند و با هم همکاری می‌کنند و در سفر به الجزایر درباره همه مسایل مورد علاقه دو طرف در خصوص مسایل منطقه‌یی، اسلامی و جهانی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری‌های مشترک تهران و الجزیره پیرامون انرژی و نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند است که در تمام زمینه‌های انرژی با الجزایر همکاری داشته باشد.

وی افزود: ما تجربیات فراوانی در اکتشاف نفت، تولید و پالایش نفت و پتروشیمی داریم و علاقمندیم این تجارب را در اختیار برادران خود در الجزایر قرار دهیم.

احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص فروش سلاح به کشورهای همسایه عرب ایران از جمله عربستان و کویت از سوی آمریکایی‌ها گفت: اولین بار نیست که واشنگتن به کشورهای منطفه سلاح می‌فروشد و آنها در بیست سال اخیر بیش از 400 میلیارد دلار اسلحه به کشورهای منطقه فروخته‌اند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه فروش اسلحه موضوع جدیدی نیست، گفت: همه تلاش آمریکا این است که بین برادران ما در کشورهای منطقه تفرقه ایجاد نماید تا فرصتی برای تحمیل نظرات و حاکمیت خودشان در منطقه پیدا کنند.

رییس جمهور در عین حال افزود: ما از فروش تسلیحات به کشورهای منطقه نگرانی نداریم چراکه ما رابطه برادرانه با کشورهای منطقه داریم. آمریکایی‌ها احساس می‌کنند که رابطه‌شان با کشورهای منطقه تضعیف شده و به این بهانه می‌خواهند دلگرمی به آنها بدهند.

دکتر احمدی نژاد تصریح کرد: توصیه ما به کشورهای منطقه هم این است که منابع ملت خود را بی جهت هزینه نکنند و این منابع را در خدمت پیشرفت و آبادانی کشورشان هزینه نمایند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای تثبیت رژیم صهیونیستی تلاش دارند جای دوست و دشمن را در منطقه عوض کنند، تاکید کرد: آنها می‌خواهند دشمن اصلی ملتهای عرب را به عنوان دوست معرفی کنند و در مقابل، ملت ایران را که برادر و بهترین دوست ملتهای عرب است،به عنوان دشمن معرفی نمایند.

رییس جمهور همچنین یادآور شد: این کار آنها مثل برنامه‌های قبلی با شکست مواجه خواهد شد چراکه آنان به پایان خط رسیده‌اند و با این حرکات بسیار ابتدایی و ضعیف به جایی نخواهند رسید. وی تاکید کرد: این گونه رفتارها متعلق به200 سال قبل است و اکنون دیگر تاثیری ندارد.

دکتر احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزایری در باره رعایت حقوق بشر در ایران با توجه به گزارشهای محافل غربی گفت: آنها دشمن ما هستند، آنان معمولا این حرف‌ها را می زنند و البته این برخورد دوگانه فقط در باره ایران اعمال نمی‌شود بلکه ابزاری برای فشار سیاسی به کشورهای مستقل است.

رییس جمهور با اشاره به حکومت استبدادی رژیم گذشته در ایران و خفقان مطلق در آن دوران گفت: در رژیم دیکتاتوری سابق، نه انتخاباتی، نه دموکراسی و نه آزادی بیان وجود نداشت و تنها یک حکومت سلطنتی موروثی و دیکتاتوری وابسته بود. این در حالی بود که مستکبران با آن حکومت رابطه خیلی خوبی داشتند و آن را مطابق معیارهای حقوق بشر غربی می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه زورگویان جهانی در هر جای دنیا از حکومت‌های دیکتاتور، خشن و کودتایی حمایت می‌کنند، خطاب به خبرنگاران الجزایری گفت: آمریکای جنوبی را نگاه کنید. هر کشوری که حکومت‌شان مردمی و دموکراسی است مورد فشار و هجوم آنان است. هم اکنون در اروپا زندان‌های مخفی ساخته‌اند و طبق معیارهای حقوق بشر این عمل تاسف بار است.

رییس جمهور با بیان اینکه در اروپا دانشمندان نمی‌توانند در باره بخشی از مسایل تاریخی آزادانه اظهار نظر کنند، تصریح کرد: حتی دیده شده است اگر دانشمندان در این خصوص کتاب بنویسند زندانی می‌شوند.

دکتر احمدی نژاد در ادامه درباره سرزمین فلسطین اظهار کرد: یک مشت صهیونیست را از هرطرف دنیا جمع و مردم فلسطین را از سرزمین‌شان بیرون کرده و هر روز مردم این کشور را می‌کشند،حتی افراد را با اعلام قبلی ترور می‌کنند و بعد به آنها جایزه صلح و حقوق بشر هم می‌دهند.

وی افزود: طبق معیارهای آنها جنایتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین انجام می‌دهد مطابق حقوق بشر است.

رییس جمهور با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران همه امور در دست مردم است، یاد آور شد: این مردم هستند که حکومت را تعیین می‌کنند و در ایران آزادی تقریبا مطلق است، اما به عکس آنها می‌گویند در ایران مشکل حقوق بشر وجود دارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در درون آمریکا برای مردم این کشور امنیتی وجود ندارد، تاکید کرد: دولتمردان آمریکایی تلفن‌های مردم کشورشان را شنود می‌کنند. در انگلیس تمام زندگی مردم زیر دوربین‌های حکومت است و مردم آرامش ندارند اما در آنجا از دید آنها حقوق بشر جاری است.

رییس جمهور افزود: آن حقوق بشری که آنها می‌گویند ملت ما اصلا قبول ندارد؛ برای اینکه بر اساس یک معیار کاملا سیاسی و یکجانبه است.

احمدی نژاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران هر کاری که تاکنون انجام داده طبق قوانین و مقررات بین المللی بوده است، بنابراین ما بیشترین همکاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ چیزی را بیش از حق خود نخواسته است، تاکید کرد: به همین خاطر ما در موضع‌مان محکم ایستاده‌ایم و الان در مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای هستیم و علاقه مندیم که در چارچوب قوانبن بین المللی به فعالیت خود ادامه دهیم وبدین گونه است که ایران امروز به یک کشور هسته‌ای صلح آمیز تبدیل شده است.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.