حذف کد بیماری روانی از کارت معافیت سربازی تراجنس‌ها در ایران

حذف کد بیماری روانی از کارت معافیت سربازی تراجنس‌ها در ایران

پسران در ایران در سن ۱۸ سالگی مشمول انجام نظام وظیفه اجباری شناخته می شوند

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از حذف کدهای مربوط به "اختلال روانی" در کارت معافیت سربازی کسانی خبر داده است که از نظر جنسی خود را تراجنس (transsexual) می دانند.

حسن موسوی چلک روز چهارشنبه ۱۶ دی (۶ ژانویه) در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته است که تا کنون این افراد به خاطر تعریف شدن وضعیت آنها در طبقه اختلالات روانی، با کد های مربوط به این اختلالات معاف می شدند.

او علت اتخاذ تصمیم جدید را مشکلاتی عنوان کرده است که درج این کد ها در کارت پایان خدمت افراد تراجنس برایشان به وجود می آورد.

تراجنس ها افرادی هستند که از نظر هویت جنسی خود را متعلق به جنس مخالف آنچه اندام های جنسی شان حکم می کند می دانند، مثلا کسانی که بدن مردانه دارند اما خود را زن می دانند.

این افراد می توانند با انجام عمل جراحی و هورمون درمانی "تغییر جنسیت" دهند و در ایران بر اساس اجازه ای که آیت الله روح الله خمینی در مورد آنها صادر کرده، به رسمیت شناخته می شوند.

به گفته آقای موسوی چلک، طی دو سال گذشته بررسی هایی به عمل آمده و رایزنی هایی با سازمان نظام وظیفه ایران صورت گرفته است و در نتیجه از این پس ممکن است این افراد با کدهای مربوط به اختلال غدد و یا دیابت معاف شوند.

همچنین روزنامه قدس روز چهارشنبه ۱۶ دی (۶ ژانویه) از برگزاری جلسه ای خبر داده است در آن نماینده تراجنس ها با مسئولان نیروهای مسلح و سازمان بهزیستی در مورد مشکلات ناشی از درج کدهای اختلالات روانی در کارت پایان خدمت این افراد صحبت کرده اند.

بنابراین گزارش، نمایندگان سازمان های بهزیستی و نظام وظیفه ایران و نماینده نیروهای مسلح این کشور از تصمیمات جدیدی در جهت حل مشکلات این افراد در آینده نزدیک خبر داده اند.

مدیرکل دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی گفته است که مردم ایران اطلاعات زیادی از افرادی که او آنها را "دچار اختلال هویت جنسی" خوانده است، ندارند.

آقای موسوی چلک گفته است که "این افراد در جامعه به عنوان یک شهروند محسوب می شوند و دولت نگاه دیگری بر اینگونه افراد دارد."

بنابر اظهارات آقای موسوی چلک، هم اکنون ۴ هزار فرد تراجنس در ایران زندگی می کنند.

persia_64 - ایران - طهران
چه عجب یک کار معقول از این دولت سر زد
پنج‌شنبه 17 دی 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
ترانس سکسوالیسم بیماری روانی نیست علائم ان از سنین بسیار پائین ...3.4.5.سالگی مشهود است عامل ژنتیکی دارد نه حالت روانی. روانی کسانی هستند که می کشند شکنجه می کنند و در هنگام تجاوز پسر دختر و زن و مرد برایشان تفاوتی ندارد. قبل از فتوای امام کوفتی تعداد زیادی ترانس و همجنسگرا اعدام شدند //انهم نه همجنسگرای اکتسابی حاصل اقامت در فیضیه ی قم// تا امام قاتل زرزری کرد انهم فقط برای ترانس ها.عجیب اینکه پدوفیلیا بیماری وحشتناک جنسی در دینشان مجاز و رهبر دینشان و جانشینانش دچار این ضایعه ولی انجا اعتراف صرف ندارد.کسانی که در مشهد هستند می دانند رهبر معظم خامنه ای -بای سکسوئل- بود هم با زن هم با مرد!!!!!.
پنج‌شنبه 17 دی 1388

tanha925 - ایران - شیراز
خداراشکرکه یه کاری برای ترنس سکسوالها انجام دادن. ترنس سکسوالها یکی از اقلیتهای آسیب پذیر و شکننده هستند که ممکنه توی هر خانوتده یا جامعه ای باشند حتی ممکنه کنارشما زندگی کنند ولی زیاد متوجه اون نشید. من اونها را از نزدیک می شناسم مردهای هستند که حس می کنند بطور اشتباه توی یه بدن مردانه آفریده شده اند ویه زن هستند. به جرات می گم که اونها از یه زن واقعی مهربانتر و پراز عاطفه و وفادار و در کل از یه زن طبیعی زن تر هستند چون یه زن طبعی به اجبار زن شده اند در حالیکه یه ترنس سکسوال براینکه به هویت واقعی خودش برسد در حال تلاش و زجر کشیدن هستند. و خیلی از مردم به اونها متاسفانه اواخواهر می گویند. این موضوع را بدونید که چون این یه مشکل ژنتیکی ممکنه در خانواده یا نزدیکان شما یه ترنسکسوا بدنیا بیاد. برای آشنا شدن با دنیای زیبا و واقعی ترنسکوالها آدرس یه وبلاگ را به شما می دم که نویسنده اون خودش یه ترنسکوال هست با خوندن اون متوجه میشید که ترنسها چقدر تنها و در عین حال مهربان هستند. https://yarab-chera.persianblog.ir
پنج‌شنبه 17 دی 1388

amo jj - المان - المان
...دم تو اون خدمت به اسلامتون.
پنج‌شنبه 17 دی 1388

ich bin iraner - ایران - تهران
سلام.کار بسیار مناسب وخوبی است.اما دوستانی که منطقی جز فحاشی وتهمت زنی به دولت ندارن تشریف بیارن مثل طوطی فحش بدن وساز مخالف حکومت بزنن.منتظریم.یا علی.
پنج‌شنبه 17 دی 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
ich bin iraner - ایران - تهران ) Du bist kein Iraner Du bist ein ... Araber . تو ایرانی نیستی ، تو یک عربی. به احتمال قوی یکی از همون عربهای لبنانی یا فلسطینی که مزدوری سپاه متجاوزین را میکنند. ننگ بر تو و رهبر کثیف الشانت
پنج‌شنبه 17 دی 1388

bahmanabc74 - ایران - ایران
حتما چند تا از این بچه آخوندا ترانس سکشوال بودن امدن "تصحیلات" رفاهی برای این قشر مستضعف بچه آخوند ترانس سکشوال بذارن!
جمعه 18 دی 1388

+1
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.