گرفتن عکس با حجاب در حمایت از دانشجویی که به زور کتک به او مانتو پوشاندند تا او را تحقیر کنند, حنایی که دیگر رنگی ندارد

گرفتن عکس با حجاب در حمایت از دانشجویی که به زور کتک به او مانتو پوشاندند تا عکس گرفته او را تحقیر کنند, حنایی که دیگر رنگی ندارد

حنایی که دیگر رنگی ندارد

خبرگزاری فارس و رسانه‌های زنجیره‌یی امروز به چاپ و انتشار خبر دیروز خود درباره‌ی مجید توکلی ادامه دادند و عکس‌هایی را از وی با لباس زنانه منتش کردند. امروز صبح عکس‌ها را که دیدم تنها چیزی را که باور نمی‌کردم گفته‌ها خبرگزاری فارس و دیگر رسانه‌های زنجیره‌ی کودتا بود. ابتدا فکر می‌کردم که عکس‌ها جعلی است و کار فتوشاپ است، کاری که در رسانه‌های زنجیره‌یی  هوادار کودتا بسیار باب است. این‌چنین خبرهایی به طور معمول در تمامی این رسانه‌ها با هم کار می‌شود. ایرنا و فارس و رجانیوز و غیره صبح با هم منتشر می‌کنند و کیهان هم شب پوشش می‌دهد، بعد هم به رسانه‌های مخالف که دو تا هم بیش‌تر نیستند می‌گویند زنجیره‌یی!

قصه این بود که لباس تن مجید بود، اما همان‌طور که می‌دانیم یک جای کار می‌لنگید و باید آن‌جا پیدا می‌شد. خوشبختانه پی‌گیری‌ها نتیجه داد و شد این خبر که لباس زنانه مجید را در زندان تنش کرده‌اند آن هم به زور و با ضرب و جرح.

در عکس‌های گرفته شده در این خبرگزاری‌های هوادار کودتا هم دقت کنید می‌بینید که مقنعه‌ را تا بالای ابروهای او پایین کشیده‌اند که آثار این ضرب و جرح مشخص نباشد، اما از آن‌جا که دروغ‌گو علاوه بر کم حافظه‌گی، بی‌حواس هم هست، ندیده جای زخم‌ها را که بیرون مانده است. تنها دل‌ام می‌سوزد به حال آن خبرنگار فارس یا بازجویی که مجبور شده لباس‌اش را بدهد تا تن مجید کنند، البته آن‌جا احتمالن از این صحبت‌ها با هم ندارند، وقتی تجاوز چند نفره به زندانی از نظر شرعی محل اشکال نیست، احتمالا این مورد بلامانع است.

اما نکته‌ی جالب این‌جا است که حنای حکومت دیگر رنگی ندارد، واقعیت این شده که در حال حاضر فضایی پیش آمده که هر حرفی از جانب کودتاچیان و رسانه‌های آنان دروغ فرض می‌شود، حتا اگر این حرف درست باشد (البته این مورد بسیار ندارد که حرفی از آنان راست باشد). قصه قصه‌ی چوپان دروغ‌گو است، آن‌قدر دروغ گفته‌اند که دیگر اگر بگویند  گرگ هم آمده است کسی باور نمی‌کند.

این مساله حتا در بین هواداران خود کودتا و احمدی‌نژاد و خواننده‌گان این رسانه‌ها هم صدق می‌کند. آن بسیجی که به همراه چهل پنجاه نفر باتوم به دست دیگر که پول می‌گیرد تا دانش‌جویان را بزند، شب وقتی کیهان می‌خواند و می‌بیند هزاران دانش‌جو را نوشته‌اند ۱۰۰ نفر، باید مغزش معیوب باشد که قوه‌ و قدرت تشخیص نداشته باشد. آن هوادار دولتی که سیل جمعیت و خشونت نیروهای دولتی را می‌بیند اما در صدا و سیما عکس قضیه را می‌شنود، خود به خود به چیزی شک می‌کند. هر کسی وقتی خبری می‌خواند که هواداران موسوی گاز اشک‌آور شلیک کردند بدون شک یاد اولین چیزی که می‌افتد عقل نگارنده است. هر چه‌قدر هم در مورد هواداران کودتاچیان بدبین باشیم و آنان را متحجر بدانیم (آن قشری که باتوم دست می‌گیرد و خشونت می‌آفریند) باید قبول کنیم که امکان تغییری در آن‌ها نیز وجود دارد، نمی‌توانند این مسائل را ببینند و لحظه‌یی با خود درنگ نکنند. حال آنان که از سر ناآگاهی یا هر چیز دیگری طرف حکومت را گرفته‌اند از اینان چند مرحله جلوتر هستند.

این مساله از نکات مثبت حضور در خیابان است، این‌که این حضور ماهی یک‌بار شده زیاد جالب نیست. این روزها برعکس شد‌ه‌ایم، حالا شاید پیش خودمان فکر می‌کنیم چه‌قدر بد که مناسبت‌های راه‌پیمایی حکومتی این‌قدر کم است، روزهایی که هرگز به آن‌ها فکر نمی‌کردیم و برای‌مان مهم نبودند. حضور در خیابان این مهم را برای حرکت‌ آزادی‌خواهانه‌ی مردم ایران به همراه دارد که دروغ‌های حکومت و رسانه‌های زنجیره‌یی‌اش را بیش از گذشته در معرض رسوا شدن قرار می‌دهد.

داستان پوشاندن لباس زنانه به تن مجید توکلی در زندان توسط بازجویان و همکاری خبرنگاران فارس در این زمینه از نمونه‌ی همین مسائل است که دروغ‌گویان را رسوا می‌کند. دو مساله در این‌جا حائز اهمیت است:

مساله اول این‌که در زندان بر تن مجید توکلی لباسی پوشانده‌اند که به خاطر پوشاندن این لباس به تن زنان و دختران سی سال است در ایران چماق به دست گرفته‌اند. لباسی که بسیاری از زنان ایرانی از آن استفاده می‌کنند، آن‌ها که این‌چنین به قصد تحقیر یک دانشجو در زندان این لباس را پوشانده‌اند قبل از هر چیزی این لباس را تحقیر کرده‌اند و زنانی که این لباس را می‌پوشند. و این‌که  باز هم چون همیشه از زن استفاده‌ی ابزاری کرده‌اند. گویا در فرهنگ حاکمان این دیار زن تنها هنگامی دارای جای‌گاه است که بتوان از آن نوعی بهره‌برداری کرد.

مساله‌ی دوم این است که میزان آزادی بیان و انتقاد و مخالفت با حاکمیت در ایران در چه جای‌گاهی قرار دارد. حتا اگر دروغ خبرگزاری فارس و رسانه‌های زنجیره‌یی کودتا را قبول کنیم، این نکته جلب توجه می‌کند که آن‌ها خود ناخواسته اعتراف می‌کنند که مخالفان‌شان مجبور هستند به هر شیوه‌یی به خاطر بازداشت نشدن و زندانی نشدن از چنگ آنان بگریزند. در واقع آن‌ها خود با زبان بی‌زبانی می‌گوید که در این کشور هیچ آزادی وجود ندارد و هر کسی که حرف مخالفی زد باید یک فراری باشد. این مساله هنگامی قابل تامل تر است که می‌دانیم مجید توکلی قبل از بازداشت در دانشگاه‌ها سخنانی را علیه دولت کودتایی بیان کرده بود.

نبود آزادی بیان و تحقیر و استفاده‌ی ابزاری از زن دو شاخصه‌ی اصلی جمهوری اسلامی در طول سی سال گذشته است که همواره آن‌ها را اجرا کرده است. آنان که چنین پروژه‌ی زشتی را اجرا کردند شاید دیگر باید به این نتیجه رسیده باشند که لباس زنانه به تن یک زندانی کردن آن هم با زور و خشونت در زندان، مساله‌یی نیست که بتوان آن را به راحتی به خورد مردم داد.

منبع : سایت مجتبی سمیع نژاد

قصه تحقیر مجید توکلی , قصه حقارت زنان سرزمین من هم هست

ماجرای مجید توکلی از یک منظر دیگر:

حکایت حقارت حضرات را شنیده اید. آنقدر حقیر شده اند که پنداشته اند انتشار عکس مجید توکلی، عضو انجمن اسلامی دانشگاه پلی تکنیک در لباس زنانه، یعنی تحقیر کردن دانشجو و گذاردن نام او در کنار نام بنی صدر و یاد آوری قصه های ساخته و پرداخته دیگری چون فرار با لباس زنانه، احتمالا جنبش را زمین گیر و سرخورده می کند.

حتما این حکایت را هم گوشه و کنار خوانده اید:
مردی ژاپنی در اوایل انقلاب در تهران زندگی می کرد، روزی با همسر خود به یک رستوران رفت. در آنجا از همسرش خواستند که روسری به سر کند و سپس یک روسری هم در اختیار او قرار می دهند. مرد ژاپنی ار آنان تقاضای یک روسری اضافه می کند و بعد خودش آنرا به سر کرد. وقتی پیشخدمت های رستوران توضیح دادند که فقط زنان باید حجاب داشته باشند و نه مردان ، در پاسخ گفت: “اگر همسرم مجبور است کاری را خلاف میل خود انجام دهد ، من هم وظیفه خود می دانم که با او همراهی کنم

به صحت و سقم هیچ کدام از این دو حکایت کاری ندارم از طرفی تردید ندارم طرفداران جنبش اعتراضی ایران و منادیان آزادی خوب می دانند آنچه موجب حقارت مجید توکلی شده است، لباس زنانه نیست، بلکه اجبار آن و انتشار عکس های آن، نوعی کوبیدن بر طبل تحقیراست که این چیز جدیدی نیست. بخش های چشمگیری از زنان ایران هیچ اعتقادی به حجاب و پوشش اجباری ندارند و سالهاست که با اجبار روسری و گاهی چادر هم به سر می کنند.
بر این اساس به گمانم قصه مجید توکلی عزیز و عکس هایش قصه حقارت بخش هایی از زنان سرزمین من است.
باید به کسانی که نا آگاهانه و ساده لوحانه ارزش های خودشان را به لجن می کشند خندید و از سویی باید غمگین بود برای کسانی که به حجاب باور درونی دارند و با نمایش مضحک اجبار در ایران سالهات که آنها نیز تحقیر می شوند. .
من از رذالت مردانی خنده ام می گیرد که با انتشار این عکس ها به یادمان آورده اند که به اجبار روسری و چادر بر سر انداختن چه بر سر مرد و چه بر سر زن آنقدر زشت و زننده است که ارزش عکس و خبر شدن دارد.

و اما نکته دیگر: اگر باز هم فرض را بر این بگذاریم که خبرهای کودتاگران درست بوده و ترس، دانشجو را ناگزیر به فرار کرده است، کجای این ترس بالیدن دارد که دولتی هراس ملت اش را به نمایش عمومی می گذارد؟ درست مثل سردار کودتا که با افتخار اعلام می کند: دکتر کهریزک از ترس بازداشت، خودکشی کرده است. در زندان و بازداشتگاه چه می گذرد که ترس از آن موجب خودکشی و فرار می شود ؟ شگفتا که همین موجب ننگ عار یک سیستم بیمار نمی شود تا حداقل رسوایی خودش را آنقدر ساده لوحانه جار نزند و عکس و خبر منتشر نکند که ایها الناس ببینید چه گل و بلبلی هست جمهوری اسلامی که دانشجو ودکتر اش از قانون می ترسند و مرگ و فرار را به افتادن در دام بازجویان متجاوز و قاتل بازداشتگاهها ترجیح می دهند.

پس به جای احساس سرخوردگی کردن از قصه مجید باید به او بالید که کودتاگران را در دو دام انداخته است.
جار زدن رسوایی خودشان. یک: روسری و چادر به اجبار زشت و مضحک است. دو: قانون و قضای حاکمیت چنان هراس انگیز است که دانشجو را وادار به فرار با لباس مبدل می کند. (فرض بر درستی خبر).
حال.
در نظر بگیرید اگر بخشی از معترضان مذکر مثل همان مرد ژاپنی تصمیم می گرفتند در دفاع از زنانی که به اجبار وادار به رعایت حجاب می شوند روسری به سر کنند، آنوقت خبرگزاران دولت چه می کردند وقتی می دیدند که جمعیتی بر این اجبار می خندد و در یک حرکت نمایدن روسری و چادر به سر مردان شده است؟ اگرچه می دانم به دلیل تفکر ریشه ای مردسالارانه، چنین ابتکار عملی از مردان ایرانی بعید است اما آیا باز هم خبربیاران دولت کودتا با افتخار حاضر به انتشار عکس های به تمسخر گرفتن پوشش اسلامی خواهند بود؟ کاری که خود کرده اند و خود خندیده اند.

پی نوشت:

این هم عکسی از ابتکار عمل یک دوست عزیز که نمی شناسمش. پیشنهاد خام با عملگرایی شما پخته می شود.

همانگونه که پس از اعتراف های ساختگی همه بازی اعترافی به راه انداختیم تا آنکه اعتراف کرده شرمسار نباشد این هم بازی تلخ دیگری است تا او که روسری به اجبار بر سرش رفته شرمسار نباشد. یادمان باشد که اجبار تحقیر آمیز است نه پوشش زنانه و حجاب.

منبع : نوشته های مسیح علی نژاد

حمایت بی نظیر دانشجویان از مجید توکلی با پوشیدن حجاب

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
خیلییییییییی همتون باحالید. واقعا لذت بردم. اینهمه خلاقیت که ایرانیها دارند اگه در راه درست به کار گرفته میشد تا الان دنیا رو گرفته بودیم. حیف که همیشه یا تو سرمون زدند یا خودمون تو سر خودمون زدیم..
جمعه 20 آذر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
بیچاره
جمعه 20 آذر 1388

chistaan - استرالیا - آدلاید
بابا این جوونا با کسی شوخی ندارن
جمعه 20 آذر 1388

NewNegah - نیوزیلند - اکلند
وای چه کار قشنگییییییی!منکه خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.به امید نابودی اسلام و پیروانش.
جمعه 20 آذر 1388

pahlavi100 - آمریکا - کالیفورنیا
اینهم آخرین افتخارات و دست آورد‌های نظام اسلامی که جوانان ما را وادار به این پدیده (Cross dressing) کرد. ننگ بر گردانندگان و طرفداران جمهوری اسلامی، جاودان اسطورهٔ این رزمندگان پر شهامت که برای نام ایرانی‌ افتخار می‌‌آفرینند.
جمعه 20 آذر 1388

negin5 - امارات - دبی
دم همتون گرم......به امید خدا پیروزی نزدیک است.
جمعه 20 آذر 1388

nasle sukhte - روسیه - مسکو
ای ول!!!!!!!بعد از انتخابات هرکاری اینا کردن ضایع شدن چون قدرت مردم دست کم گرفتنمم
جمعه 20 آذر 1388

TAAT - ایران - اردبیل
درو خدا بر زنانی که از دامانشان،پسران دیروز مردان استوار فردا شدند:. بدو گفت هرکس که بانو تویی //به ایران و چین،پشت و بازو تویی. نجنبناندت کوه آهن ز جای //یلان را به مردی تویی رهنمای. ز مرد خردمند بیدار تر //ز دستور داننده هوشیارتر. همه کهترانیم و فرمان توراست //بدین آرزو، رای وپیمان توراست
جمعه 20 آذر 1388

jonbeshe sabze - ا - تهران
باریکلا باریکلا باریکلا و صد هزار باریکلا به این انسانهای با فهم و شعور ؛ آره با همین شیوه باید با این دیکتاتورها مبارزه کرد ؛ واقعا دمتون گرم ؛ خیلی خوشم اومد. بازم میگم باریکلا.......
جمعه 20 آذر 1388

parsaus - امریکا - لوس انجلس
خدا پشت و پناه همه جوانان ایران .اگه ما هم ایران بودیم حتما همراه شما حرکت میکردیم .
جمعه 20 آذر 1388

sour cherry - چین - شانگهای
آخـــــــــــی خدا حفظشون کنه . ولی خداییش شانس آوردیم که حجاب مال آقایون نیست و مجبور نیستن چادر و روسری بپوشن :ء
جمعه 20 آذر 1388

مرد شنگول - ایران - مشهد
chistaan - استرالیا - آدلاید . ترسو تو همون جا باش و سخنرانی نکن واقعا دم این بچه های با غیرت گرم
جمعه 20 آذر 1388

nader303 - ژاپن - ژاپن
جوانان دلیر ایران پاینده باشید.زمان پیروزی نزدیک است.اخوندا داران دنبال سوراخ موش میگردن.
جمعه 20 آذر 1388

SabzehGhabaa - کانادا - تورنتو
واقعا که طبل رسوایی این حکومت مدت هاست که از بام افتاده اما جرأت ندارند آنرا باور کنند و هر کاری می کنند بیشتر مایه رسوایی شان می شود.
جمعه 20 آذر 1388

Javid Shah010 - کانادا - ادمونتون
من واقعا از این کار جونای با حال وطنمون لذت بردم. و به وجودشون افتخار میکنم.
جمعه 20 آذر 1388

niagara - ایران - تهران
خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.اشکمو دراوردید.درود بر شما شیر مردان وشیرزنان ایران عزیز.تا پای جان کنار هم ایستاده ایم.دست به دست هم گرفتیم ولی از فتنه وفسادی که دولت اخوندی مارا از ان میترساند در دلهامان اثری نیست.همه باهم برای ازادی ایران پرافتخارمان تا پای جان با هم هستیم.مرگ بر ریاکاران مردم فریب
جمعه 20 آذر 1388

hana-shiraz - ایران - شیراز
خدا حفظتون کنه
جمعه 20 آذر 1388

Javid Shah010 - کانادا - ادمونتون
درد و بلاتون بخوره توی سر خامنه ای نکبت .
جمعه 20 آذر 1388

akbar.abdi - ایران - تهران
دمتون گرم ابتکار جالبی بود
جمعه 20 آذر 1388

silas - ایران - بندر
آفرین به شرفتون و غیرتتون با این کار تو دهنی خوبی به این رژیم کثیف و پست زدید درود بر شما
جمعه 20 آذر 1388

بابک - ایران - سبزوار
هر کاری این رژیم بی شعور انجام می دهد به شرش گیر می کند.
جمعه 20 آذر 1388

Arash Aazad - المان - هامبورگ
این که چیزی نیست من خود رهبر ذلیل علیم خونخوار را دیدم مانتو تن کرده بود. این هم لینکش. https://www.gordab.com/content/wp-content/gallery/female-khamenei/khamenei_4.jpg. https://www.gordab.com/content/wp-content/gallery/female-khamenei/khamenei_8.jpg.
جمعه 20 آذر 1388

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
وای خیلی باحالین دست مریزاد
جمعه 20 آذر 1388

azadi - کرج - ایران
همه عکس ها قشنگ هست و مشت محکمی به دهان یاوه گویان فارس نیوز و جوان هست. براوو براوو افرین به این ایده های بدیع و زیبادر مقابل احمق های بی خرد حکومت.
جمعه 20 آذر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
درود بر همهء شما ایراندوستان. افتخار میکنم که یک ایرانی هستم
جمعه 20 آذر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مرگ بر اسلام....ام الفساد جامعه ی ایران.
جمعه 20 آذر 1388

حامیان موسوی - امارات - دبی
دمتون گرم ایرانی با غیرته
جمعه 20 آذر 1388

panizl - ایران - تهران
واقعا بی نظیرن دانشجوهای باغیرت ایرانی. دروووود
جمعه 20 آذر 1388

niki_piki - انگلیس - لندن
افرین به این جوانان شجاع و با هوش ایران زمین !! :-)))
جمعه 20 آذر 1388

rezafazeli_9 - ایران - بهبهان
لعنت بر اسلام و آخوندهای مادر --- و به امید آزادی ایران. تا بعد خرد نگهدار شما باد
جمعه 20 آذر 1388

پینیسیلین - هند - پونا
خدایا شاهد یکدلی و حق خواهی و رشادت این جوونا باش. خدا مکر این شیاطین سپاه رو به خودشون برگردوند.
جمعه 20 آذر 1388

کلاب - ایران - تهران
خیلی خوشحالم که جوانهای ایران شجاعند.کارتون بسیار عالی بود .ما بیشماریم
جمعه 20 آذر 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرگ
بخدا اشک به چشمام امد درود به شرفتون ما بی شماریم
جمعه 20 آذر 1388

jooli - ایران - تهران
دمتون گرمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
جمعه 20 آذر 1388

3.pehr - ایران - ایران
دمتون گرم.
جمعه 20 آذر 1388

pokalu - آلمان - دورتموند
همتون خیلی‌ مردید.. دردتون بخوره توی سر ا.ن که سینهٔ‌ مادرشو از همون بچگی‌ گاز گرفته ...
جمعه 20 آذر 1388

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
عجب کار معرکه ای. بنازم به شرفتون که کارری کردین کارستون
جمعه 20 آذر 1388

سلمک - ایران - تهران
درود برشما
جمعه 20 آذر 1388

sadaf salehi - المان - المان
خیلی مردید به خدا.خدا با ماست.به امید ازادی نزدیک
جمعه 20 آذر 1388

nina55 - انگلیس - لندن
دمتون گرم گرم گرم
جمعه 20 آذر 1388

gharibe121 - اکراین - کیف
بابا دمتون گرم خیلی باحالین خوشم میاد که کم نمیارید
جمعه 20 آذر 1388

pesarekhoob - سوعد - گوتبورگ
اگه به اینا بیشتر مجال داده بشه خاطر جمع باشین برای مردها هم حجاب اجباری از خزانه ی غیب خواهند اورد.
جمعه 20 آذر 1388

tamara .s - انگلیس - لندن
افرین ................افرین
جمعه 20 آذر 1388

artosh - ایران - تهران
همه میتونیم با یه ماسک(گرچه این عزیزان بدون ماسک این کار رو انجام داده اند) این کار رو برای دفاع از مجید انجام دهیم. وقتی ببینند که اتحاد در بین همهء اقشار جامعه وجود دارد.. وقتی ببینند میلیون ها عکس در دفاع از مجید توکلی وجود دارد. دیگر کمتر از این غلط ها میکنند. زن در نگاه این حکومت حقیر است و برای تحقیر انسان ها از لباس زنانه استفاده میکنند. درود بر همهء زنان و دخترانی که به حق در این جنبش آزادیخواهی چند گام جلوتر از مردان بودند و شجاعتشان مثال زدنیست.
جمعه 20 آذر 1388

نگین-امارات-دبی - امارات - دبی
دمشون گررررررررم به این میگن حمایت
جمعه 20 آذر 1388

delmorde - سوپد - یوتبوری
از ماست که بر ماست!!!؟؟؟ همین مسولینی که امروزه مسند امور هستند اکثرا دانشجویانی بودند زمان شاه که بر علیه رژیم اعتراض و اعتصاب و محرک و فعال بودند اما علیرغم این به محضی که رژیم بنفع ایده انها تغییر کرد و عنان بعضی امور بدست شان سپرده شد پس از مدت کوتاهی تمام انچه برایش مبارزه میکردند را فراموش و شروع به دزدی و چپاول و مال اندوزی و سرمایه گذاری در کشوهای اروپائی و امریکائی برای روز مبادا کردند و مردم را بفقر کشاندند. برای مثال احمدی نژاد که از دانشجویان دانشگاه صنعتی اریامهر شریف کنونی بود و خیلیهای دیگر . ما باید ذاتمان را تغییر دهیم ما باید این ایدئولژی اسلامی را بدور اندازیم ما میبایستی خود ائیم که که هستیم و از چه قوم و ملتی و به ارمانی که برایش مبارزه می کنیم عمیقا وفادار و تا اخر پایبند باشیم به کشور و مردممان عشق بورزیم و از انها توقع و انتظار نداشته باشیم بلکه بعکس در خدمت شان و وفادار بعهدمان باشیم عهدی که با مردم می بندیم. خیانت بعهد نکنیم. خمینی چه گفت و چه کرد. خامنه ای کی بود و چه گفت و چه می کند!؟و...
جمعه 20 آذر 1388

ahb51 - آلمان - هانوفر
دمتون گرم..دردوبلاتون بخوره تو سر علی شئره ای.نابود باد ج ا
جمعه 20 آذر 1388

mah1 - ایران - تهران
اینجا با این کارشون هم میخوان به این جوونها هم به زن بودن توهین کنن. ولی کورن نمی بینن همین شیر زنهایه ایرانی هستن که دارن خواب کثیفشونو بهشون زهر میکنن. پس بگرد تا بگردیم..
جمعه 20 آذر 1388

mahboob09 - انگلستان - منچستر
دیگه کار این کثافت ها تمومه .. عزت دانشجو رو زیر سوال ببرید دانشجو ساکت نمیشینه ..
جمعه 20 آذر 1388

elora - نروژ - اسلو
افرین به غیرتتون.اگه من مرد بودم مثل همون ژاپنی همراه زنان مملکتم روسری سر میکردم.بهترین کار اینه که از این به بعد همه اقایون دراعتراضاتشون با روسری برن.باور کنید زنهااینجوری به شرافت و غرور و مردانگی شما بیشتر ایمان میارن.درود بر همه مردم ازاده وازادی طلب ایران.
جمعه 20 آذر 1388

dorssa - المان - دورن
خیلی عالیه که همه ما مجید توکلی باشیم . ما شوخی نداریم .ما مردمی جان بر کف و خردمند هستیم واجازه نمی دهیم کسی خاک و خون ما را برباد بدهد.
جمعه 20 آذر 1388

h1978 - سوید - گوتنبرگ
به کوری چشم جمهوری اسلامی مخصوصا دولت کودتا. مجید جان این کار اونا باعث مستحکم شدن مردم میشه و نابودی اونا.وتو باعث افتخار ما هستی با این حرکات زشت هیچ ارزشی ازجوانان ازادی خواه ما کم نمیشه (این حنا دیگه رنگی نداره)
جمعه 20 آذر 1388

cheshm ghermez - ایران - یافت اباد
تعریف بسیجی. بسیجی جانوری است پشمالو با ظاهری شبیه انسانها، که بدون دلیل به انسان حمله میکند.
جمعه 20 آذر 1388

tnttnt59 - ایران - تهران
دم جوونای با غیرت ایرانی گرم . پیش به سوی آزادی
جمعه 20 آذر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
این بزرگ مردان، این دلیر دانشجویان، فرزندان ایران زمینند. این خون ایرانیست. از آب و خاک این سرزمین آریایی ریشه گرفتند. درود به دانشجویان آگاه و هوشیار، درود بیکران به پدر و مادرانی که چنین فرزندانی را در دامن ایرانی خود پروراندند. درود، درود، درود و هزاران آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین، آفرین،
جمعه 20 آذر 1388

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
30سال است که زنان سرزمینم رابا حجاب اجباری تحقیر کرده اند .
جمعه 20 آذر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
به خدا شما دانشجوها خیلی حالیتونه . فقط بگم از فهم و درک شما مو به تنم سیخ شد . شما خیلی بیشتر از اونی هستید که فقط مایه افتخار باشید . منکه از امروز دیگه به اون دوازده سیزده امام احتیاج ندارم . از امروز اسم تک تک شما برای من مقدسه . درود به شما که با وجود شما پوز اهریمن بدجوری قراره به خاک مالیده بشه
جمعه 20 آذر 1388

kamran23 - المان - ویسبادن
دمتون گرم به خدا کارتون خیلئ درسته
جمعه 20 آذر 1388

vezveznazi - ایران - ایران
خیلی دمتون گرم زنده باشید
جمعه 20 آذر 1388

bistosekhordad - ایران - تهران
میلیارد دلار دارایی صندوق ذخیره ارزی در دولت احمدی نژاد غیب شده است!. رییس قوه قضاییه در اختتامیه همایش "ارتقاى سلامت نظام ادارى کشور و مبارزه با فساد" که گفت "کارمندانى از دولت با پررویى و جسارت تمام اسناد دولتى و مالى را جعل کرده و میلیاردها پول به جیب زده اند" .. ماجرا بر سر این است که حدود 45 میلیارد دلار از دارایی های نفتی در دولت احمدی نژاد غیب شده است! و کسی نمی داند که بر سر این پول کلان چه آمده و این 45 میلیارد به کجا رفته است؟ آیا این پول خرج تاسیس 10 مرکز جدید هسته ای می شود که احمدی نژاد با لافزنی وعده اش را داده است؟ آیا این 45 میلیارد دلار پول خون جوانان پاکباخته آزادیخواه است که به پاسداران و بسیجی ها داده می شود تا در خیابان و دانشگاه جوانان را سرکوب و در کهریزک ها به آنها تجاوز کنند و اجسادشان را بسوزانند؛ یا در گورهای بی نشان دفن نمایند و از این طریق ولایت مطلقه خامنه ای را حفط کنند؟ . https://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20091210033030.html
جمعه 20 آذر 1388

rezaercut - ایران - اصفهان
باتو دیگه کی هستی
جمعه 20 آذر 1388

mehr47 - ایران - تهران
خیلی دور نیست که رهبران فعلی با لباس لختی برامون عربی برقصن. فقط کمی صبر.
جمعه 20 آذر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
اشکال اصلی را دیدید؟ اصلا متوجه ریشه مطلب شدید؟ هنوز در اکسیژن شعار و احساسات صفا میکنید؟ بایستید و مستقیم ببینید. چرا عکس گرفتن با روسری یا مانتو باید حتک حرمت محسوب شود؟ چرا انرا بیمقدار کردن و بیارزش کردن میدانید؟ اگر چنین است پس چرا گذاشتید انرا بر سر زنان و خواهر و مادرانتان بکنند؟ اگر از ریشه مردسالار و شریعت پناه نباشید ممکن نیست که این امر را حتک حرمت و بیارزش کردن (یک مـــرد) بدانید. ها؟ شما تا مغز استخوان مردسالار و تحت تاثیر تربیت اسلامی هستید و خودتان غافلید. غیر از این است؟ عقل و نگاه رژیم و عقل و نگاه شما روی یک خط و به موازات هم حرکت میکند؛مگر ه این است؟ جوش نیار و عصبانی نشو؛ مطلب را ببین. من وقتی مرد سالار نباشم و با ارزشهای پیزوری این رژیم هیچ اشتراکی نداشته باشم؛ چادر؛ روسری؛ بی کی نی؛ یا سینه بند هم بر تنم بکنند؛ هیچ مفهومی برایم نخواهد داشت. همین. بخودتان بپردازید. بخودتان پیش از هر چیز دیگر. شادباشید.
جمعه 20 آذر 1388

sadeghshb - ایران - ارومیه
دست مریزاد. آفرین .خاک بر سر اونایی که چشم دیدن موفقیت جوونهای ایرونی را ندارند. ایول خیلی باحالین . خسته نباشین ((( جنبش سبز )))
جمعه 20 آذر 1388

arash-eindhoven - هلند - ایندهوفن
گاهی فکر میکردم که سال 60 شکست خوردیم. هر که را که گیر آوردند کشتند بستند تبعید کردند.اما هر روز بیشتر باورم میشود که زندگی یک مبارزه است و دائم در حرکت و تکامل.ایمان دارم که با وجود گنجینه های فنا ناپذیر وطنم ندا ها - سهراب ها- مجید ها... پیروزی با ماست و بزودی به خانه برمیگردیم.به رژیم ننگین خواهیم فهماند ابتر کیست و زرتم المقابر کجاست.تف به قبر خمینی.در تدارک روز سرنگونی 22 بهمن باشیم.
جمعه 20 آذر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
delmorde - سوپد - یوتبوری . نه عزیز اسلام مثل خرچنگ بر مغز ملت چنگ انداخته رژیم شاه اگر یک هزارم اینها کثافتکاری کرده بود یک سال هم دوام نمی اورد منتها اکثریت انچنان خودخواه هستند با وجودیکه می دانند چه کرده اند هنوز مثل کنه چسبیده اند..به ساواک به 28 مرداد و به 17 شهریور این سیاسیون حتی به.بختیار توهین می کردند ولی وقتی امامشان امد مثل مور و ملخ به خیابان ریختند توده ای گفت///سپاه پاسداران را به سلاح سنگین مجهز کنید. مجاهد به خمینی جانش می گفت تمام سران رژیم از کوچک و بزرگ باید قصاص اسلامی!!!!!!!!!!!!!!!!!!شوند اینجاست که گاهی حالت تهوع به من دست می دهد..ولی من شخصا به جوانان و زنان داخل امید وارم و می دانم دیگر حکومت اسلامی نخواهد بود چه جوانان مسلمان باشند چه نباشند. یک حکومت بدون کوچکترین دخالت این دین ننگین خواهد امد و اشتباه شاه فقید که پرو بال دادن به اسلام بود تکرار نخواهد شد.
جمعه 20 آذر 1388

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
به خدا آفرین! میشه من هم یه عکس در حمایت از مجید توکلی بگیرم اما بدون حجاب؟!
جمعه 20 آذر 1388

ali-vienna - اتریش - وین
این هم عکس من!. ما همه مجید توکلی هستیم!. https://i49.tinypic.com/9qz8t0.jpg
جمعه 20 آذر 1388

dokhte kurosh - اپران - تهران
لوکزامبورگ.اش. فکر میکنم تو خودت کمتر از همه متوجه قضیه شده ای و بیشتر از دیگران نیاز به فکر کردن در این مورد داری. این حرکت دقیقا در راستای بر زمین کوبیدن این چنین دیدگاه مردسالارانه ایست که متاسفانه بر کشورمان سایه انداخته و همه ما زنان ایران زمین سالها نه که قرنهاست از وجود چنین نگرشی اندوهناکیم. این حرکت خاطر نشان می کند که اگر در چشم این دژخیمان اسلام پناه و پاره ای از ایرانیان ناگاه زنان اسیر در بند حجاب اجباری حقیرند/ در چشم این دلاور مردان/ بزرگند و ارزشمند و اماده اند تا در لباس و هیبت زنانه در دید دیگران ظاهر شوند. این حرکت به معنای باورمندی به دیدگاه مرد سالارانه نیست بلکه در جهت تحریم ان است. بیشتر فکر کن.
جمعه 20 آذر 1388

ali203 - ایران - بوشهر
واق واق ذوب شده گان در ولایت مطلقه کثافت را نمیشنوم //مابیشماریم//همه با هم مجیدیم اگه شده کرست هم میزنیم اما وطن فروشی هرگز هرگز
جمعه 20 آذر 1388

zendegi zibast ba solh - کانادا - تورنتو
درود به این داشجویان روشن فکر و دلیران ایران زمین اعم از هر قشری و هر مذهبی و هر عقیده ای که داشته باشند. بزودی زود اگر این هیتلر های زمانه به خواسته های ملت و دنیا جوابی درست ندهند. خودشان را در همان زندانها وهمان دادگاهها و همان کاری که بر سر برادران وخواهران و پدران ومادران داغ دیده ما اوردن بر سرشان خواهیم اورد.روز شماری میکنم که فقط دستم بهشون برسه خرخره تک تکشونو خواهم جوید.تا درس عبرتی باشد برای دیگر دیکتاتورهای دنیا
شنبه 21 آذر 1388

odin - بلژیک - انتورپن
عجب جیگرهایی
شنبه 21 آذر 1388

Iran.dokht - ایران - تهران
الهی احمدی نژاد فداتون بشه.........
شنبه 21 آذر 1388

dj_sina - عراق - اربیل
گوره پدر رژیم گوره پدر احمدی نژاد گوره پدر خامنه ای زنده باد دانشجو
شنبه 21 آذر 1388

karimostadi - ایران - کاشان
سلام در خبر ها هرچه گشتم محل آقای توکلی قید نشده ُ آیا او هنوز زندان است؟ اگر گزارش فرار او در سایتهای خبری است توطئه قتل او نباشد؟!
شنبه 21 آذر 1388

niyaz - انگلیس - لندن
با تشکر از مسولین محترم اما لطفا به هنگام چاپ مطالب توجه فرمایید غلط املایی نداشته باشد گرچه که می دانم سرتان شلوغ است!
شنبه 21 آذر 1388

koreanboy - ایران - تهران
با دیدن عکسها به وجد اومدن. سر افراز باشید
شنبه 21 آذر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
دخت کورش از تهران: عزیزم حرف نگارنده معلوم و مشخصه. تحریم دید مردسالارانه دیگر چه معنی دارد؟ این حرکت چیزی جز یکنوع اعلام همدردی و همبستگی با اقای توکلی نیست؛ مگر نه؟ کدام تحریم؟بنده کلی بچه ایرونی در اروپا و امریکا میشناسم که با وجود سالیان دراز زندگی در اینجا؛ لهله میزنند که از ایران زن سنتی و مامان پسند بگیرند. غیر از این است مگر؟ چه ملتی هستید شما؟! چرا همه چیز را دبه میکنید؟! جامعه و مرد ایرونی تا مغز استخون مردسالار و برزو است؛ این که اجی مجی نیست. هست؟ چرا جمهوری اسلامی فکر میکند که با چادر کردن به سر من؛ موجب تحقیر و خردکردن من میشود؟ سئوال را میفهمید؟چـــــرا؟ این حرکت ریشه در ذهن مرد سالار جامعه ندارد؟! شما ملت از مغزتان چه جور استفاده هایی میکنید؟! عصبانیت مرا جدا ببخشید ولی اینهمه طفره رفتن از واقعیت و درست دیدن جدا غیر قابل درک است!! شادباشید.
شنبه 21 آذر 1388

dokhte kurosh - اپران - تهران
لوکزامبورگ.اش. زن ایرانی مجموعه ای از رفتارهای شرقی غیر اسلامی و اسلامی است. اگر قسمت اسلامی اش را کنار بگذارید انچه میماند باز هم مطلوب است و حتی مطلوبتر/ زیرا با جلوه هایی از ازادگی/ روشنفکری/ جدال با اسارت و پذیرش مدرنیته همراه شده/ بدون اینکه اصالت و متانت خود را از دست داده باشد. من هم از فرهنگ حاکم بر کشورهای غربی خبر دارم و بیش از ده سال در غرب زندگی کرده ام. اگر پاره ای از مردان ازدواج با زن ایرانی را ترجیح میدهند/ الزاما به معنای پایبندی به باورهای مرد سالارانه نیست بلکه به دلیل تطابق فرهنگی و اجتماعی ست. حتما خبر دارید که کمپین مردان با حجاب از حکایت یک اقای ژاپنی در اوایل انقلاب ریشه گرفته که در اعتراض به مجبور کردن همسرش به سر کردن روسری در یک رستوران ایرانی/ او هم روسری سرش کرد. ایا این حرکت احترام به همسر و جایگاه زن نیست؟ ایا این هم به معنای باورمندی به دیدگاه مردسالارانه است؟ تصور کنید اگر مردان هم مانند زنان روسری سر میکردند/ ایا حجاب زنان این چنین غیر عادی به نظر می رسید؟
شنبه 21 آذر 1388

dokhte kurosh - اپران - تهران
من وقتی با مردی از نسل قدیم مثل پدرم در مورد این کمپین صحبت کردم خندید و تحسین کرد ولی حاضر نشد به این حرکت ملحق شود در حالیکه همسرم و برادرم در جریان انجام ان هستند. چرا؟ به دلیل اینکه نسل جدید دیدگاه غیر مرد سالارانه تری به زن دارد و به راحتی حاضر به همکاری ست تا به تدریج این دیدگاه را نهادینه کند. در گذشته مردان حتی حاضر به تراشیدن سبیل خود نبودند و ان را سمبلی از مردانگی میدانستند بویژه چون زنان سبیل نداشتند و مرد بی سبیل خود را در حد یک زن حقیر می انگاشت. همین امر ریشه ی سنت طالبانی برای اجباری بودن ریش بلند در مردان و علت ریش گذاشتن رهبران دینی اسلام از جمله محمد است.
شنبه 21 آذر 1388

dokhte kurosh - اپران - تهران
من نمیدانم شما مرد هستید یا نه و اگر هستید ایا ریش دارید یا نه. ولی خوب فکر کنید. اگر ندارید/ ایا این به معنای باورمندی به برتری مردان است یا به معنای باورمندی به این حقیقت که نداشتن ریش/ و از این لحاظ شبیه به زنان بودن/ ننگ نیست. ما همگی در قبال انچه میرود تا نهادینه شود و انچه نباید نهاینه شود بلکه باید بر انداخته و مدفون شود مسئول و موظفیم. با این حرکت/ تابوی روسری سرکردن= حقارت مرد شکسته میشود. پیروز ان دلاور مردان حقیقی که در شکستن این تابوی پوسیده ی اسلامی گام بر میدارند.
شنبه 21 آذر 1388

pouriya - ایران - رودسر
درود بر تمامی شما مجیدهای توکلی...
شنبه 21 آذر 1388

mehrnazdiba - نروژ - اسلو
خدای من چه حرکت با شکوهی...اشک چشمامو پوشونده . من که همه جا ابروی این لاشخورها رو می برم. امروز تو خواب دیدم رفتم ایران...چه حالی داشت...
یکشنبه 22 آذر 1388

mehrnazdiba - نروژ - اسلو
خدای من چه حرکت با شکوهی...اشک چشمامو پوشونده . من که همه جا ابروی این لاشخورها رو می برم. امروز تو خواب دیدم رفتم ایران...چه حالی داشت...
یکشنبه 22 آذر 1388

طاطا - ایران - ایران
dokhte kurosh ایران جواب خوبی دادی . این دوست عزیز ما همیشه آدرس رو اشتباه میره خودش رو عقل کل میدونه
یکشنبه 22 آذر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
این حرکت نشانه بلند بالا از حرکت فکری و احترام به مقام زن ایرانی است.زنده باشید و همیشه موفق. گاش در سال 1357 طرز فکر دانشجو های ما مانند شما ها بود.
یکشنبه 22 آذر 1388

aminam - ایران - یزد
زنده باد آزادی و آزادیخواهان که دانشجویان سنبل آن هستند. هر چی که جمهوری اسلامی بگه، ما برعکسش عمل میکنیم.
دوشنبه 23 آذر 1388

جانم فدای رهبر - ایران - اهواز
ولی واقعا حجاب برازنده طرفداران قرمه سبزیه. خانم گل هه هه
دوشنبه 23 آذر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
دخت کورش بزرگوار: احتمالا در گفتگو و نگاهمان به بیراهه افتاده ایم؛ عزیزم ریشه مطلب؛ چرایی و در سئوال گذاشتن مردسالاری در ایران است. والسلام. از تمام داستان و تاریخ یا رفتارشناسی که سرکار عنوان کرده اید؛ بنده هیچ چیز نمیدانم. عنایت دارید؟ شما منتظرید که با کمپین روسری؛ یک نوع رفتار که ریشه در باور مذهبی و سنتی دارد؛ تعدیل شود؟ چرا کمی با سئوال نمیمانید؟ با کمپین حمایت از حیوانات؛ شکار و کشتن حیوانات متوقف شد؟! انسان باید یقه خودش را بگیرد و بگوید: چرا من مردسالارم! چرا باور دارم که زن جنس دوم است؟ متوجه هستید عزیزم؟ همانطور که باید از خودش بپرسد که چرا میکشد؟ چرا پرخاشگر و توهینگر است؟ و الی اخر. عزیز: کمپین؛ مذهب؛ ایده و فرمول هیچ کمکی به بشر نکرده. میبینید؟ هزاران سال است که بشر از لحاظ روانی همانطور که در غار بوده مانده است. هنوز میکشد؛ جنایت میکند؛ سر میبرد؛ با بچه ها بیرحم است و و و. در اینجا...
دوشنبه 23 آذر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
...در اینجاست که نگارنده موضوع زمان را ؛ بعنوان عامل تغییر روانی و رفتاری انسانها کاملا زیر سئوال و تردید میگذارد. به ظرافت مطلب عنایت دارید؟ من که امروز مردسالار و مستبدم؛ چطور میشود که با کامپین؛ کتاب و یا زمان؛ زن را به موازات خودم ببینم و از مستبد بودن به عطوفت و نرمش تحول پیدا کنم؟ شما هر جوابی بدهید؛ ایده خواهد بود؛ مگر نه؟ مطلب واقعا جدی است و متاسفانه انسانها در رویارویی با مشکلاتشان نه جدی هستند و نه اهل عمق. عزیز بزرگوار: من یا همین الان تباهی و عمق حماقتم را در باورم به مردسالاری میبینم و متحول میشوم و یا نه زمان و نه هیچ کمپینی قادر نخواهد بود مرا تغییر دهد. این یک (فکت) است؛ انرا اصلا باور نکنید؛ اما به عمقش بروید؛ و انچه را که واقعی و ملموس است؛ در ان ببینید و لمس کنید. شادباشید.
دوشنبه 23 آذر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
تمام مطلب در چند جمله اینجاست: من مرد سالارم؛ برای فهمیدن این ناراحتی؛ این معضل و خلاص شدن از دست ان؛ باید فقط و فقط با ان بمانم و این رفتار را با همه انرژی در نظر بگیرم و حرکت و جذر و مدش را ببینم. در مورد حسادت؛ خشونت؛ و دیگر معضلات نیز تنها راه خلاص شدن از انها؛ ماندن با انها و زیر نظر گرفتن دقیق انهاست. تمام راههای دیگر؛ ایده وفرار است. خشن بودن و ایده مهربانی را جار زدن؛ نهایت نادانی و اتلاف انرژی است. حسود بودن و بخود تلقین کردن که من حسود نیستم؛ ابلهی محض است. باید برای خلاص شدن از این معضلات فقط و فقط با انها ماند و انها را عمیقا شناخت. زمان فریب فکر است. فکر که ترمینال و ارام و قرار ندارد؛ برای فرار از مشکلاتش زمان را ساخته و پرداخته است: من دروغگوام اما یکروز بلاخره راستگو میشوم!! من فریبکارم؛ اما یکروز صادق میشوم!! من دزدم اما یکروز نیک و خیر میشوم!! خیـــــــر! نگارنده همه این توهمات را ساخته و پرداخته فکر میداند؛ که انسانها متاسفانه در ان بدام افتاده اند. مطلب بدون نتیجه گیری باز است. سلامت و شادباشید.
دوشنبه 23 آذر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.