مبارزه با سرطان روده بزرگ با ترکیبات گیاهی

سرطان روده سومین سرطان شایع در جهان است و آمار و ارقام نشان می دهند که نرخ بقای کلی پس از درمان این بیماری کمتر از 50 درصد است.
 
مبارزه با سرطان روده بزرگ با دو ترکیب گیاهی
 
به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، متاستاز یا گسترش سرطان به بخش های دیگر بدن یک نگرانی جدی درباره سرطان روده بزرگ است زیرا گسترش بیماری می تواند مرگبار باشد. حدود 20 درصد از بیماران مبتلا به سرطان روده حداقل یک بخش متاستاتیک را در زمان تشخیص بیماری نشان می دهند که به طور معمول کبد و ریه ها هستند.
 
زمانی که به این آمار و ارقام و نتایج حاصل از درمان های رایج نگاه می کنیم می توان نیاز به اتخاذ رویکردهای مناسب برای پرهیز از ابتلا و گسترش بیماری در این نوع از سرطان شایع را احساس کرد.
 
نتایج دو پژوهش نشان داده اند که ترکیبات گیاهی ممکن است ابزاری قدرتمند برای مقابله با سرطان روده بزرگ باشند.
 
پیشگیری مبتنی بر گیاه
 
مطالعه ای جدید نشان داده است که برخی سبزی ها می توانند به ما در پیشگیری و مقابله با سرطان روده بزرگ کمک کنند.
 
این مطالعه که در آگوست 2018 در نشریه Immunity منتشر شده است نشان می دهد سبزیجاتی مانند کیل، بروکلی و دیگر اعضای خانواده سبزی های چلیپایی مکانیزم هایی را ارائه می کنند که می تواند در برابر سرطان روده بزرگ از ما محافظت کند.
 
این سبزی ها سرشار از ترکیبی به نام ایندول-3-کاربینول (I3C) هستند که به تقویت سلامت کمک می کنند. پژوهشگران دریافتند که این ترکیب پروتئینی ویژه به نام گیرنده هیدروکربن آریل (AhR) را فعال می کند. این پروتئین به عنوان یک حسگر محیطی در دستگاه گوارش عمل کرده، سیگنال هایی را با سیستم ایمنی و سلول های اپیتلیال در دیواره روده رد و بدل می کند به محافظت در برابر واکنش های التهابی و حفظ یکپارچگی سد دفاعی کمک می کند.
 
این مساله چرا اهمیت دارد؟ این آثار نشان داده اند که التهاب و گسترش سرطان روده بزرگ مرتبط با آن را کاهش می دهند.
 
نتایج این مطالعه به مجموعه داده هایی که ارزش برخی ترکیبات گیاهی خاص برای مقابله با سرطان روده بزرگ را نشان می دهند، افزوده شده است.
 
مهار گسترش سرطان
 
مطالعه جدید دیگری نیز نشان داده است که پکتین تغییر یافته مرکبات (MCP) فوایدی را در زمینه مسدود کردن مهاجرت سلول های روده بزرگ از طریق مهار پروتئین آنکوژنیک گالکتین 3 (GAL-3) را نشان داده است.
 
این مطالعه که در سپتامبر 2018 در نشریه American Journal of Translational Research منتشر شده است نشان می دهد که پکتین تغییر یافته مرکبات به طور موثر مهاجرت سلول های مهاجم روده بزرگ را از طریق مهار گالکتین 3 مسدود کرده است. گالکتین 3 خارج سلولی نشان داده است که در تشویق مهاجرت سلول های روده بزرگ نقشی کلیدی ایفا می کند و همچنین گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی (EGFR) در رفتار تهاجمی سلول را نیز افزایش می دهد.
 
این یافته های جدید مهم به مجموعه گسترده مطالعاتی که پیش‌تر منتشر شده و نقش گالکتین 3 در عملکرد سلولی و مهاجرت را بررسی کرده اند، اضافه شده اند. همچنین، آنها دلایل و مدارک بیشتری را به مجموعه به سرعت در حال رشد پژوهش ها درباره پکتین تغییر یافته مرکبات و تنها مسدودکننده Gal-3 موجود با فواید بسیار در بخش های کلیدی سلامت افزوده اند.
 
پکتین تغییر یافته مرکبات چیست؟
 
پکتین تغییر یافته مرکبات که به نام پکتین مرکبات نیز شناخته می شود، یک پکتین قابل گوارش است. از نظر شیمیایی، این پکتین از پوست، دانه و پالپ مرکبات استخراج می شود.
 
دنبال کردن یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان و افزودن مواد غذایی با ارزش به رژیم غذایی دو روش مهم برای پشتیانی از روده بزرگ، کاهش التهاب و کمک به پیشگیری از تشکیل سرطان و متاستاز هستند. در کنار ورزش منظم و کاهش استرس، ما می توانیم برنامه ای جامع را برای پشتیبانی از سلامت کلی و کاهش خطرات سرطان روده بزرگ شکل دهیم.
+7
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.