قدیمی‌ترین پل اهواز بر اثر گرما طعمه حریق شد

پل سیاه، قدیمی‌ترین پل اهواز، در پی آتش گرفتن نیزارهای اطراف آن طعمه حریق شد.
 
به گزارش خبرگزاری ایسنا بر اثر گرمای زیاد، نیزارهای قسمت خشک شده رودخانه کارون آتش گرفت و به فاصله کوتاهی به پل سیاه سرایت کرد.
 
دمای هوا در اهواز در روزهای گذشته از ۵۰ درجه بالاتر رفته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده دما در آفتاب به بالای ۶۵ درجه رسیده است.
 
دویچه وله نیر در این مورد نوشته پل سیاه در سال  ۱۳۰۸ خورشیدی همزمان با اجرای پروژه راه آهن جنوب ساخته‌ شد و به خاطر رنگ سیاهش به "پل سیاه" معروف شد.
 
این پل که در سال ۱۳۷۸ در لیست آثار ملی ایران قرار گرفت، در سال ۱۳۴۴ نیز طعمه حریق شد و بخش میانی آن آتش گرفت.
+53
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۸۰
    واقع بین ایرانی - هامبورگ، آلمان

    اینجاست که باید بگوئید رضا شاه روحت شاد. اینجاست که باید قابلیت ها را سنجید. اینجاست که باید لعن ونفرین فرستاد بر کسانیکه در طول 40 سال صدمات انها بر مردم و کشور صد ها بار بدتر از حمله اعراب بایران بود. اینجاست که باید گفت رضا شاه روحت شاد که با دست خالی و کشور بلا زده انزمان بهترین و مستجکم ترین پل ها را ساختی و اما این بی لیاقت ها انرا بویرانی کشاندند. رضا شاه روحت شاد
    9
    107
    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    hamid swed - مالمو، سوئد

    پاچه خوارهای رژیم!!! میبینید؟؟؟ ویرانی و تباهی ایران رو؟؟؟؟؟ ببینید و درس بگیرید چرا که اگر ایرانی نباشد شمایی هم وجود ندارید!!! از رژیم خونخواری طرفداری میکنید که کاملا عاجز و درمانده هست و فقط بلده مردم بیگناه رو بکشه و غارت کنه و همه چیز رو بندازه گردن خدا و بگه خدا اینجور میخواد, نمیفهمین که ذلت ایران ذلت شما ها هم هست کی میخواد وجدانتون یه تکونی بخوره ؟؟؟؟!!!! حالا هی بیاین منفی بدین!! بد بختها همینها که شما نوکریشون رو میکنین فردا با میلیاردها پول دزدی فرار میکنن میرن و شماها رو به حال خودتون با یه دنیا بدبختی رها میکنن!!! اگه یه جو غیرت داری بیدار شو!!!!!
    9
    85
    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    [::hamid swed - مالمو، سوئد::]. سپاسگزار دیدگاه بسیار سلیس و روشن شما هستم .
    8
    22
    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Taftan - مونیخ، آلمان
    اتشسوزی عمدی بوده، شعار رضا شاه روحت شاد باعث شده اخوندها و مزدورانش سعی کلنند تمام خدمات پدر و پسر را نابود کنند تا نسلهایی اینده در مورد خدمت و خیانت نتونند مقایسه کنند!
    5
    24
    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Taftan - مونیخ، آلمان
    [::hamid swed - مالمو، سوئد::]. ملت ایران یاد گرفته فقط برای حماقت بلند بشه،هر وقت سیری و خوشی دلش و زد به خودش تکون میده، درست همین خصلکت اونها را اخوندها و سقط پرستها شناختن و طبق وسیت اجاد قاجارشون: اگر میخواهید در ایران حکومت کنید،سعی کن مردم گرسنه و بیسواد باشناس، نهایت استفاده را کردند و میکنند.ملت ایران در عاشورا بورای تو سر وم سینه زدن برای حسین سقط شده، اربعین و سالروز ارتهال جانکاه خمنینی کره سیک ملعون به خودش تکون میده و دست اخر برای دیدن اعدام نه تنها به خودش و خانوادش که به در و همسایه هم تکون میده.مابقی ماجرا براش مهم نیست!
    3
    18
    جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.