چه جزئیاتی از حمله «نیروهای ایران» به اسرائیل و واکنش تل آویو می دانیم

 بلندی های جولان در خاک اسرائیل بعد از تنش های بامداد پنجشنبه صدای آمریکا : در یک رویاروئی جدی درواکنش به پرتاب ده ها فروند موشک از داخل خاک سوریه به بلندیهای جولان در اشغال اسرائیل، توسط نیروها ی ایرانی در سوریه، اسرائیل ده ها موضع نظامی ایران در خاک سوریه را شبانه هدف قرار داد.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، هدفهای بمباران شده در سوریه از نظر وسعت و دامنه از جنگ سال ۱۹۷۳ اسرائیل- اعراب بدین سو بی سابقه بوده است. اسرائیل اعلام کرده هدفها شامل زرادخانه ها ی تسلیحاتی، پاسگاههای استراتژیک ، و مراکز اطلاعاتی است که ایران در خاک سوریه ایجاد کرده بود.
 
وزارت دفاع اسرائیل می گوید چندین پایگاه موشکی دفاع ضد هوائی سوریه را نیز به تلافی شلیک راکت های ایرانی، منهدم کرده اما به هیچ یک از هواپیماهایش آسیبی نرسیده است.
 
رسانه های ایرانی حمله بامداد پنجشنبه را بی سابقه اعلام کرده اند اما هنوز دولت موضع رسمی خود را در این باره اعلام نکرده است.
 
از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه، اسرائیل اعلام کرده که بیش از ۱۰۰ حمله هوائی به خاک سوریه داشته و عمدتا محموله های سلاح ایرانی را که برای حزب الله لبنان حمل می شده، منهدم کرده است.
 
طی چند هفته گذشته اسرائیل به طور مستقیم با ایران به مقابله برخاسته و مواضع نیروهای ایران در سوریه را هدف قرار داده و نظامیان ایرانی مستقر در سوریه را به قتل رسانده است.
 
اسرائیل ایران را متهم می کند که در نظر دارد در مرز آن کشور با سوریه پایگاه نظامی بنا کند. از سوی دیگر، ایران تهدید به تلافی کرده است.
 
روسیه می گوید ۲۸ فروند جنگنده بمب افکن اسرائیلی در حمله های چهار شنبه شب شرکت داشته و با ۷۰ فروند موشک به مواضع ایران و دولت سوریه حمله کرده اند.
 
روسیه از رهگیری نیمی از موشک ها خبر داده است.
 
آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل با اشاره به انهدام مواضع و پایگاههای نظامی ایران می گوید اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد از خاک سوریه علیه آن کشور استفاده کند.
 
وزیر دفاع اسرائیل ابراز امیدواری کرد ایران از حمله های بامداد پنجشنبه درس گرفته باشد و این فصل از فعالیت های خود در سوریه را برای همیشه ببندد.
 
این نخستین بار است که اسرائیل آشکارا اذعان می کند که ایران را هدف قرار داده است.
+59
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران
    نوش جون احمقها و مفت چنگ زرنگها ، مرگ بر موذی ها ..
    40
    56
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    Taftan - مونیخ، آلمان

    روسیه می گوید ۲۸ فروند جنگنده بمب افکن اسرائیلی در حمله های چهار شنبه شب شرکت داشته و با ۷۰ فروند موشک به مواضع ایران و دولت سوریه حمله کرده اند....میشه این روسها بگن برای چی در سوریه هستند؟اگر به یک متحد امریکا حمله بشه، امریکا تعارف را کنار میگذاره، ولی روسها همانطور که در طول تاریخ نشان دادند، نه قابل اعتمادند نه به درد دوستی میخورند، دست دراز کردن به سمت دشمن خیلی ودرخواست کمک از دشمن بهتر و مفید تر از از دوستی و اعتماد به دوستی با روسهاست.
    4
    189
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اینقدر از دست رژیم اخوندی عذاب کشیدیم که هر چیزی باعث ضد حال زدن به رژیم شود ،خوشحالیم و فعلا آمریکا و خصوصا اسراییل خوب دارند رژیم را گوشمالی میدهند,
    101
    71
    جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.