غذاهایی که چربی دور شکم را از بین می‌برند

امروزه، مشخص شده است که خوردن برخی غذا‌ها می‌توانند به کاهش جذب چربی‌ها کمک کنند، و یا به نوعی در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی، تاثیر گذار عمل کنند.
 
به گزارش فرادید به نقل از سی‌ان‌ان، برای بسیاری از مردم مبارزه با چربی‌های شکم، معمولا بخشی از تصمیم‌های جدید سال نو است. اما، برای من به منزله یک ماموریت مادام العمر می‌ماند.
 
در دهه ۱۹۸۰، با این حال که رشد می‌کردم، اما همچنان فردی چاق بودم. اگرچه، بعد‌ها متوجه شدم بین رشد و اضافه وزن هیچ ارتباطی وجود ندارد.
 
پدرم، فرد چاقی بود و زمانی که من ۱۴ سال داشتم، بیش از ۲۰۰ پوند وزن داشت.
 
من نیز " ژن‌های چربی " را به ارث برده بودم.
 
سپس، پدرم در سن ۵۲ سالگی، توسط سکته‌ای شدید دچار مرگ ناگهانی شد.
 
من نیز پسر همان پدر بودم، آیا سرنوشت من هم اینگونه خواهد بود؟
 
شروع به مبارزه کردم، در ابتدا، با تمرین‌های زیاد و دیوانه وار به یک دونده ماراتن تبدیل شده بودم؛ و در نهایت، رژیم غذایی ام را تغییر دادم.
 
اما چیز‌های بسیاری را که در این دوران فرا گرفته بودم، بیشتر مربوط به چربی‌های دور شکم می‌شدند – هرچه زمان می‌گذشت، بیشتر متوجه خطرات مرگبار آن‌ها می‌شدم، و همچنین می‌دانستم که باید پاسخی آسان، موثر و کار آمد برای این مسئله پیدا می‌کردم.
 
روش " Zero Belly " یا " زیروبلی " را خلق کردم. هدف اصلی در این روش، پایان دادن به ذخیره سازی چربی‌ها در اطراف شکم و همچنین خاموش کردن آن‌ها بود.
 
چربی شکم – متخصصین پزشکی آن را " چربی احشایی " می‌نامند – چربی احشایی نوعی از چربی است که در شکم وجود دارند و باعث بزرگ شدن شکم می‌شوند.
 
بین چربی‌های اطراف شکم (چربی احشایی) و تقریبا هر بیماری عمده‌ای، ارتباط نزدیکی وجود دارد. بیماری هایی نظیر بیماری قلبی، سرطان، آلزایمر، بیماری کبد، دیابت و همچنین سکته می‌توانند ناشی از این مسئله باشند.
 
همانطور که خاطر نشان کردم، چربی شکم باعث مرگ پدر من شده بود.
 
رژیم Zero Belly زیروبِلی، راه کار انتقامی من است.
 
زیرو بِلی تقریبا یکی از پیشرفت‌های غیر منتظره در علم " ژنتیک تغذیه " به شمار می‌رود. این مطالعه نشان می‌دهد، که چگونه غذاهای خاص سبب روشن و خاموش ژن‌های ذخیره سازی چربی می‌شوند.
 
در اوایل سال ۲۰۱۴، برنامه غذایی Zero Belly را تست کردم و در نهایت از نتیجه کار بسیار متعجب شده بودم: در حقیقت، یک فرد معمولی با استفاده از این رژیم غذایی در شش ماه، به طور میانگین ۴ اینچ سایز کمرش کوچکتر شده بود.
 
نقش کلیدی و اساسی این برنامه، بر روی برنامه غذایی مصرفی است؛ و هدف اصلی آن ژن‌های ذخیره سازی چربی می‌باشد. در واقع این رژیم غذایی سبب " خاموش شدن " این ژن‌ها می‌شود و در آخر کاهش وزن، به خودی خود اتفاق می‌افتد.
 
دیگر محدومیت و شمارش کالری برای شما معنایی نخواهد داشت.
 
برنامه زیرو بِلی به سه روش کار می‌کند:
• گام نخست، کاهش و یا قطع کردن نمک، شیرین کننده‌های مصنوعی در انواع غذا‌ها و خوراکی‌ها می‌تواند قدمی مثبت و موثر باشد. نمک و شیرینی، موادی هستند که در غذاهای کودکان به وفور یافت می‌شوند. مطالعه انجام شده، نشان می‌داد افرادی که این مواد را برای ۷ روز از برنامه غذایی خود حذف کردند، حدود ۳ اینچ از سایز دور شکم آن‌ها کاسته شده بود.
 
• گام دوم، داشتن تغذیه مناسب می‌تواند، عملکرد روده‌ها را بهبود ببخشد. یک روده سلامت، هیچ گونه علائمی از التهابات و سوزش‌ها را ندارد و در آخر می‌تواند به روند خاموش شدن ژن‌ها ذخیره سازی چربی کمک بسیاری کند.
 
• گام سوم، سوخت و ساز بدن خود را با مصرف غذاهای با کیفیت نظیر پروتئین‌های گیاهی، چربی‌های سالم و مواد حاوی فیبر بهبود ببخشید.
 
در صورتی که ژن ذخیره سازی چربی را غیر فعال کنید، دیگر هیچ نگرانی در شمارش میزان کالری‌ها وجود نخواهد داشت.
 
تنها لازم است که از ترکیبات مناسب غذا‌ها اطمینان حاصل کنید.
 
۹ غذای ساده‌ای که در این روش وجود دارند، در لیست زیر بیان شده اند. کافی است آن‌ها را به عنوان لیست غذایی "zero belly" "زیروبِلی" به یاد داشته باشید. این لیست عبارتند از:
۱ - " نوشیدنی‌های زیروبِلی " نوشیدنی‌هایی هستند که اساسا ترکیبی گیاهی دارند و سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر و همچنین رزوراترول هستند. رزوراترول‌ها را به فراوانی می‌توان در میوه‌های قرمز، کره بادام زمینی و شکلات تیره یافت.
  ۲ -تخم مرغ حاوی مواد مغذی به نام کولین است. محققان بر این باورند که مواد موجود در تخم مرغ‌ها باعث خاموش شدن ژن‌های ذخیره سازی چربی می‌شوند.
 ۳ - میوه‌های سرخ مانند سیب‌ها می‌توانند بخشی از مواد غذایی سالم خوراکی باشند. هر چه رنگ تیره تری داشته باشند، می‌توانند تاثیرگذار‌تر در روند خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی عمل کنند.
۴ -  روغن زیتون و سایر چربی‌های سالم می‌توانند به کنترل گرسنگی برای چهار ساعت کمک فراوانی کنند.
۵ -  لوبیا، برنج، جو و سایر میوه‌ها نیز ممکن است در عملکرد روده تاثیر گذار باشند و ژن‌های دیابت را خاموش کنند. جو دوسر یک تغذیه عالی برای شروع یک روز است، اگر کمی آن را شیرین کنید، مطمئنا، به وعده غذایی لذیذی تبدیل خواهد شد.
 ۶ - پروتئین‌های گیاهی را می‌توان در مواد خوراکی نظیر نخود فرنگی‌ها، آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و دانه‌ها آفتاب گردان پیدا کرد. شما می‌توانید از پودر هر یک از این گیاهان، بر حسب ترکیب غذایی که دارید، استفاده کنید.
 ۷ - گوشت‌های بدون چربی نیز تا کنون، در روند متابولیسم بدن تاثیری مثبت داشته اند. گوشت‌های بدن چربی شامل سینه مرغ و بوقلمون بدون پوست می‌شوند.
۸ - برگ سبزیجات نظیر، چای سبز، و برگ‌های که رنگ روشنی دارند، می‌توانند در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی موثر باشند. برگ سبزیجات را به غذاهای خود اضافه کنید.
۹ -  ادویه جات و طعم‌های فوق العاده‌ای نظیر دارچین، زنجبیل و حتی شکلات تلخ، در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی بی تاثیر عمل نخواهند کرد.
+18
رأی دهید
-5

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.