درخواست نماینده شیراز برای برگزاری مراسم رسمی «روز کوروش»

تجمع‌کنندگان به مناسبت روز کوروش در پاسارگاد نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد خواستار برگزاری مراسمی رسمی در روز کوروش، شاهنشاه هخامنشی شد.
 
خبرگزاری ایسنا روز چهارشنبه (۱۹ مهر) نسخه‌ای از نامه بهرام پارسایی خطاب به عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را منتشر کرده‌است.
 
آقای پارسایی در این نامه خواستار برگزاری مراسمی در روز هفتم آبان که مدت‌هاست در ایران به نام روز کوروش نامیده می‌شود، شده تا بتوان «فرهنگ و تمدن» ایران را معرفی کرد.
 
وی نوشته کوروش، «بنیانگذار حقوق بشر و یکی از افتخارات بزرگ تاریخ و تمدن ما و حتی جهانیان است. هفتم آبان‌ماه به دلیلی به عنوان یادروز کوروش معرفی شده که می‌تواند به فرصتی برای ایجاد انسجام ملی، جذب گردشگر و معرفی فرهنگ غنی این سرزمین تبدیل شود».
 
در نامه این نماینده افزوده شده که تاکنون به دلیل فقدان «برنامه‌ریزی و نبود مدیریت از طرف مسئولین ذیربط»، از این روز «بهره‌برداری» درستی نشده و «سودجویی افراد انگشت‌شمار»، موجب «برخورد با تعدادی از مردم و جوانانی شده که ارتباطی با افراد فرصت‌طلب نداشته‌اند».
 
پارسایی همچنین برگزاری مراسمی رسمی در روز کوروش را در راستای «اقتصاد مقاومتی» مدنظر رهبر جمهوری اسلامی قلمداد کرده‌است.
 
وی از وزیر ارشاد درخواست کرده «با هماهنگی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط نسبت به سازماندهی و برگزاری این مراسم در تاریخ مذکور به نحوی که هم جاذبه لازم برای گردشگران و هم توان معرفی فرهنگ و تمدن ما را داشته باشد با حفظ امنیت مراسم نه امنیتی کردن آن اقدامات لازم را مبذول فرمایید».
 
بر اساس این گزارش و به گفته نماینده شیراز، رونوشتی از این نامه نیز برای وزرای اطلاعات، کشور، دادگستری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار فارس ارسال شده‌است.
 
این درخواست در حالی مطرح شده که سال گذشته و بدنبال تجمع هزاران نفر برای شرکت در مراسم گرامیداشت کوروش، نخستین شاهنشاه هخامنشی در پاسارگاد، آرامگاه وی، شمار زیادی از تجمع‌کنندگان بازداشت شدند.
 
دادستان شیراز سه روز پس از این تجمع، از دستگیری برگزارکنندگان تجمع روز کوروش خبر داد و گفت که «برای این افراد پرونده قضایی تشکیل شده و وفق مقررات برخورد قضایی لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت».
 
بر پایه برخی گزارش‌ها، گروهی از تجمع‌کنندگان در پاسارگاد، شعارهایی از جمله «ایران وطن ماست، کوروش پدر ماست» و همچنین شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر دادند.
 
علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، گفته بود که این تجمع، با «هنجارشکنی» همراه بوده و «عوامل اصلی این هنجارشکنی» دستگیرشده‌اند.
 
حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید شیعه در قم نیز از حضور هزاران تن در کنار آرامگاه کوروش در پاسارگاد انتقاد کرده و گفته بود که روح‌الله خمینی، رهبر سابق جمهوری اسلامی، افرادی که «به یاد کوروش بودند» را «ضدانقلاب» خوانده‌است.
 
از تعداد حاضران در گردهمایی روز کوروش در پاسارگاد آمار دقیقی در دست نیست اما شاهین سپنتا، فعال فرهنگی در اصفهان، در گفت‌وگو با رادیو فردا اعلام کرده بود که بر اساس تخمین‌های غیررسمی حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.
 
بنا بر گزارش‌ها، از دیگر شعارهایی که تجمع‌کنندگان در این روز در پاسارگاد سر دادند شعار «شاهزاده، تولدت مبارک» بوده که به روز نهم آبان، روز تولد رضا پهلوی، ولیعهد سابق ایران اشاره دارد.
 
رضا پهلوی نیز در صفحه فیس‌بوک خود به این شعار واکنش نشان داده و گفته بود این «بهترین هدیه تولدم در سال‌های گذشته بود».
+264
رأی دهید
-14

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۴
    beerslover - بارسلون، اسپانیا

    ما چقدر بد بخت هستیم که برای برگزاری روز پدر ایران زمین باید از این ملا‌ها اجازه بگیریم. !!!!!!!.
    18
    164
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    هیچی دیگه کم امام و پیغمبر و فلان و فلان داشتیم این حاج آقا کوروش حخام منشی ( موبدان یهودی) رو هم میخوان اضافه کنن.
    193
    18
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    کوروش نه تنها در اساطیر یهود و عهد عتیق نامش بعنوان منجی ذکر شده بلکه در قرآن هم با لقب ذوالقرنین از شخصیت وی به نیکی یاد و اعمال وی در باره ایجاد سد سربی در شمال و دیگر اقدامات پسندیده اش تقدیر شده.جمله کوروش در قرآن رو کلیک کنید. جائی خوندم در بالای درب وزارت دادگستری آمریکا نقشی از وی در کنار بزرگان دیگری در تاریخ بچشم میخوره. در پارک سنتنیال هوم بوش سیدنی مجسمه کوروش چند سال پیش همزمان با دعوت از دکتر محمد جواد مشکور استاد دانشگاه تهران با حضور عده کثیری از ایرانیان و شهرداری در آنجا نصب شد که بنده هم افتخار حضور داشتم
    41
    108
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    بلاخره یه همتی ما از این شیرازیها دیدیم. از انصاف هم دور نشیم که هر ساله چه ایام نوروز و غیره همیشه پاسارگاد محل تجمع مردم و توریستهاست و دولت هم بعد از کمی تعلل بلاخره اونجا رو منطقه سیاحتی اعلام کرده که زیر نظر میراث فرهنگی یونسکو فعالیت داره .میخوام اینو بگم از همین مردمی که برای روز کوروش شعار میدن(که البته خوب هم هست) یه عده هم میرن رو سنگ مزارش جلوی چشم بقیه یادگاری مینویسن و با ترقه و دارت و زرمیخ شب چهار شنبه سوری و لحضه تحویل سال نو میزنن به دیواره مقبره وصدا در میکنن که جاهای سیاه و دودی اش هنوزم دیده میشه.کوروش بزرگ این مسخره بازی رو خواسته بود؟
    40
    94
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    آئین های شاهنامه خوانی، رقص محلی با لباس اقوام ساکن ایران،سرودهای جمعی از جمله فعالیتائیکه هر ساله داره اونجا برگزار میشه و گزارشهاشو در همین ایران یوکی دیدیم و همه با مجوز داده شده بر پا شده ولی اگه بخوان جمعیت رو به شعار دادن علیه دولت و اداره کننده گان مجموعه تاریخی- سیاحتی تخت جمشید یا پاسارگاد تشویق کنن خیلی طبیعیه که نیروی انتظامی مانع میشه و چیز عجیبی در این نوع تیتر زنی دیده نمیشه
    83
    16
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    اسلامیون و پان ترکیون از کوروش کبیر خوششون نمی اید . اسلامیون سنی میگن ما محمد زن باره را داریم و گروه شیعه هم میگن علی شمشیر زن را داریم و پان ترکها هم جناب خر دوغ آن
    18
    114
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۸
    PAARISA - آمستردام، هلند

    اسب محترم اگه تصمیم دارن اعتبارو حرمتی برای قران دست و پا کنن میتونن بفرمایند که چون اسم کوروش درش آمده , این هم کتاب خوبیه !! ولی برعکسش که فرمودید که کورش اعتبار داره چون در قران امده شرم آور و خفت انگیز بود ! درضمن اینکه طبق نظر اسب گرامی (یه عده هم میرن رو سنگ مزارش جلوی چشم بقیه یادگاری مینویسن و با ترقه و دارت ... ) حضرت والا توجه داشته باشین که اگه یک بنای تاریخی یا فرهنگی تخریب میشه ولی ۲ تا کوچه بالاتر مسجدی هست که هیچ اتفاقی براش نمیفته , قمر بنی هاشم نیست که مسجد رو حفظ کرده , بلکه باور اونی که اثار تاریخی رو تخریب کرده اون مسجد رو حفظ کرده , اگه یک سری آدم عادی این کار رو کرده بودن که باید هم این خراب میشد هم اون به یک میزان ! اگه ملحدین و کافرین این کار رو کرده بودن که اثر تاریخی سالم میموند و مسجد خراب میشد ! وقتی مسجد سالمه و اثار تاریخی تخریب شده پس کار مومنین بوده , مثل اینکه توی یک کوچه همه رو دزد زده غیر یک خونه که خونه خود دزدست
    8
    71
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::beerslover - بارسلون، اسپانیا::]. ایشون یعنی حاج کوروش خاخامنشی شاید پدر شما بوده باشهاما لطفا به کل ایران بسطش نده. ما خودمون پدر داریم. نصف ایران اصالت تورزکدازن و کوروش موروش هم نمیشناسن. از طرف نصف دیگش هرچی دوس دارید داستان سرایی کنید.
    99
    12
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۹
    Sepas - تهران، ایران

    با درود ، بهترین درخواست بود ، دست درد نکنه نماینده شیراز
    9
    68
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::Iranemaa - قم، ایران::]. تو که ماشالا تو قم اینهمه آخوند داری با همونا حال کن. کوروش ....که 2500سال پیش به رحمت خدا رفته به چه کارت میاد. تورکها و پانتورکها هم تمدنهای کهنشون رو از سومریها گرفته تا همین سلسله قاجاریها طی 7000 سال دارن و قرتمندترین پادشاه تاریخ یعنی نادرشاه کبیر رو دارن. سلجوقیهای فاتح جهان رو دارن. آتیلای فاتح جهان رو دارن. توموروس رو دارن که کوروش شما رو با کل لشگرش رو به اون دنیا فرستاد.
    82
    13
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. درسته که بچه ایت الله پشمکی از قم پایتخت شیلی ;) هستم ولی ایرانی اصیلم :) . نه مغول زاده . میگم تو که به خونریزی و کشت وکشتار افتخار میکنی چرا از چنگیز و تیمور چیزی نمیگی که اصالتا همه ترکها مغول هستند هم نژاد این دو بزرگوار و یا حتی پیامبرت جناب محمد عبدالله . راستی می دونی تیمور خیلی بیرحم و خیلی هم مسلمان دواتشه که فقط در جنگها نمازش قضا می شد(استغفرالله : )
    12
    61
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    بد بختی ما ملت ده تا بیستا نیست،جدا باید خون گریه کردکه چراهرآنچه را که ماداریم و دنیا بآن افتخار میکند،موورد نفرت و دشمنی سران رژیم قرار میگیرد؟عداوت و خشم این ملا ها نسبت به گذشته هاى پر افتخارایران بحدیست که بعداز ٤٠ سال نمیخواهند بفهمند که این گذشته فرهنگ و منش یک مملکت هست که حتی چنگیز هم نتوانست در آن خللى بوجود آورد، چون آن جزیی از پوست و خون ماست، و اگر رژیم هم در کنار مردم این سنن را پاس بدارد، بدونه کوچکترین برخوردى این جشنها بر گزار میشود و در مواقع لزوم، ملت بدرخواست رژیم هم جواب مثبت میدهد
    6
    43
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Botol - مونیخ، آلمان
    نماینده شیراز مثل اینکه دلش خیلی خوشه. سالهاست که کشورمان به دروازه های تمدن عرب نزدیک شده و فقط اسمی از پارسیان به جا مانده
    12
    19
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    از قدیم گفته اند موی از گراز کم شود باز به نفع است ! حالا این نماینده شیراز چنین درخواستی به ریس مجلس داده اند که مراسم بزرگ داشت , روز کورش کبیر برگزار شود باز به نفع ایران و تاریخ 2500 سال ایران می باشد . دوستان پدران و مادران اکثر ما ایرانیها فریب اخوند جماعت را به رهبری خمینی دجال را خوردن و این جانیان حقه باز و کلاش منش را بر کشور ایران حاکم کردن نجات یافتن اثار باستنی و فرهنگ ایرانی از دست این دیو صفتان امری نا مبارک نیست بلکه خیلی خیلی مبارک است و ما باید به کسانیکه اگر هم در این رژیم جلاد اخوندی سمتی داشته باشند و میکوشند به هر نوعی که شده ائین و فرهنگ و عید های باستنی ما ایرانیان را برگزار کنن و یا تقاضا برگزاری شان را به حاکمان اخوندی می دهند باید احترام اینان را بگیریم . بر این باور هم هستم واقعا" اخوندها با این همه سرمایه ای که در اختیار دارن و داشتند نتوانستند به اهداف کامل شیعه گری خودشان برسند.
    4
    28
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران

    ما از نوادگان همان قومی هستیم که وقتی کورش خاخامنشی هوس کرد سرزمینهای انها را هم مثل سایر ملل بیدفاع تصرف کند سرش را بریده و در تشت پر از خون انداختند بلکه از خون سیر شود . راستی کدام آدم عاقل باور میکند شاهی که شکست خورده و کله اش بریده شده توسط چند سرباز لیش از هزار کیلومتر با اسب یا قاطر یا هر یابویی حمل شده تا در وطنش به گور گذاشته شود؟؟؟؟. اونوقت این جسد این همه وقت متعفن و پاره پاره نشده؟؟؟ نکنه خاخامنشیان هواپیما داشتن ؟؟؟
    38
    13
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران

    [::Iranemaa - قم، ایران::]. کاش تیمور و چنگیز تورک بودن تا بهشون افتخار کنم چون فاتح جهان بودن اما متاسفانه به شما فارسهای افغانی نژاد بخصوص قمیها شباهت دارن و متاسفانه تورکها با اروپاییها شباهت دارن نه هند و پاکستان و افغانستان. ببخشید دیگه تقصیر ما نبود. تو همون به بچه آخوند بودنت افتخار کن که حداقل زنده هستن نه 2500 سال پیش در جنگ با تورکها به فنا رفته باشه. کوروش از نظر بنده فقط یک حاکم محلی بوده که از قوم یهود بر پارسهای مهاجر به شرق و مرکز ایران چیره و حاکم شد. همین و بس. هیچ چیز جذابی نداره بهش فکر کنم. من آقامحمدخان رو بیشتر میشناسم چون ایران فعلی رو اون تجمیع کرد و روس و عثمانی و افغان رو شکست داد. من نادر رو میشناسم که ناپلئون بهش افتخار میکرد. من آتیلا رو میشناسم که اروپاییها بهش میگفتن شمشیر خدایان. من سلجوقیها رو میشناسم که دنیا در تسخیرشون بود. ولی به حاکمان بلاد پارس هم احترام قائلم. همین . دیگه بابامون بوده ننمون بوده نداریم. من هیچکدوم اینایی رو که گفتم رو بابا ننه ایران و ایرانی نمیدونم. همه انسانها شاه زندگی خودشون هستند.
    34
    8
    ‌چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mashhabib - قم، ایران
    ای کاش در پی منویات مقام عظمای ولایت در خصوص اقتصاد مقاومتی شهر نو را هم باز میکردند و اداره آنرا به روحانیون همیشه در صحنه میدادند بسیار نیکو بود ....
    4
    17
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. ترک اصیل و مغول یکی هستند ، حتی چند سال پیش کشور مغولستان که کشور بزرگ اما کم جمعیتی است قرار بود از ترکیه عده ای ادم وارد کند و گفته بودند چون از یک نژاد هستند .به قیافه اردوغان دقت کن ،کاملا مغولی است . البته در زمان حکومت عثمانی، نژادهای اروپایی تا حدی با ترکا قاطی شدند . حکومت قاجار ننگ ایرانه که طبق عهدنامه های ننگین ایران را تکه پاره کردند .اقا محمد خان هم مثل تیمور بی رحم و ادم کش بود و عقده ای وار ادم می کشت.در کرمان چه کرد؟ افغاستان قسمتی از ایران بود که در زمان اغای سرسره و توالت در فرنگ، جناب ناصرالدینشاه از دست دادیم . در موردتیمور لنگ یک کم مطالعه کن، بیرحمی و خونریزی و کندن پوست ادما خوبی نیست
    11
    22
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    [::تورکم - اردبیل، ایران:-دادا حالا که خودتو جا ایکه فرزند بابک خرمدین بدونی دوست داری بچه گوزلو یا طغرل سلجوق یا تیمور آدمخور یا چنگیز وحشی باشی،باش داداش.چرا خونتو کثیفتر میکنی.
    6
    16
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    بوزرجمهر - تهران، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران-همون بهتر که توی نژاد پرست نادان به چنگیز و تیمور و گوز خان بنازی.بگو بینیم اینجا چه میکنی؟برو تابعیت مغولستان یا یکی از کشور های برادر آسیای میانه یا ترکیه رو بگیر.هر چند شک ندارم اون ها هم پقری بارت کنن.میزارنت خلای گور تیمور رو بوروفی .من البته به هیچ قومی و ملیتی توهین نمیکنم و ادعای برتری قومی رو احمقانه میدونم.شما بازیچه دست ارراییل و لابی یهود و عرب های حاشیه هستید.پسر جون دوره این کوته فکری ها سده هاست که سر اومده.دنیا ملقمه ایست از نژاد های گونه گون با یک اصالت انسانی.این حرف ها جایی برای اندیشیدن نداره و هیچ خردپیشه ای خودشو درگیر جنگ سرد و گرم نژادگرایی و برتری جویی نمیکنه بجر افراد بیسواد و قشری.اما اینکه روز کورش محترم هست و خود کورش بخاطر شخصیت بزرگش است اون هم نه به حرف عوام ستاینده بلکه به شهادت تاریخ.چه اسناد تاریخی یونان و غیره از دنیای باستان این را تایید میکند که کورش شخصیتی بی نظیر بوده و هم روایات دینی یهود و دیگر ادیان اسلام و ..وگر نه تخم و ترکه کسی دقیقاهم معلوم نیست از کیست و مهم هم نیست.پس برو اول آز ژنتیک بده ببینیم تبارت چیه؟
    5
    15
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. چون مشخصه اطلاعات نداری و افکارت در حد رسانههای ایران و مطالب ویکیپدیا هست باهات بحث رو ادامه نمیدم. من یک تحلیلگر تاریخ و زبان هستم و مسائل زیادی رو روشن کردم و مقاله هم دربارش در سایتها نوشتم لذا لزومی نمیبینم تورو توجیح کنم. همینکه همقیافه های مغولت رو به تورکها میچسبونی معلومه چقدر اطلاعات داری. برو زبان تورکی یاد بگیر بعد دربارش بحث کن. اردوغان شبیهه مغولهات!!!!!!!!!!! خدا شفات بده. خیلی از بازیگرای زیبای هندی اصالتشون رو از حکومت تورک گورکانیان هند که از ایران به اونجا رفتن گرفتن. الباقیشون همه سیاه برزنگی هستن. محله های قدیمی تهران پسران و دختران زیبایی داره چون اکثریت مطلق تورک هستن اما محله های جدید و مثلا بالاشهر (تا دیروز بیابون بوده) چون بیشتر شهرستانیهای مهاجر بعد انقلاب رانت حکومتی آخوندی سپاهی عموما فارس (غیر تورک) هستند درصد زیباییشون کمه. اینا چیزیه که مشخصه نه حرفهای بی درو پیکر تو. البته این توضیحات عامیانه که دادم خاص تو بود والا جزو تحقیقاتم نبود.
    18
    4
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. تو هم مثل مسلمونا در جواب عاجز ماندی و شروع کردی به مغلطه بازی . من مطالبم را به نه فقط به فارسی و ویکی پدیا بلکه به انگلیسی و از سایت های مختلف میگیرم .اگر انگلیسی بلدی برو تو اینترنت و تحقیق کن جناب مسلمان . راستی مسلمونهای مشهور سینمای هند، خان و پتان هستند و اصالتی افغانی، پاکستانی دارند . من دو بار سفر به هند داشتم و مطالعه هم داشتم واینکه یک بار گفته بودی مسلمونا از هندوها تمیزترند هم کاملا در اشتباهی ،هندوها هر روز صبح قبل از دعا حمام میروند چه فقیرچه پولدار وتحصیل کرده اما اکثر مسلموناخصوصا فقرای مسلمون فقط جمعه ها حمام میروند ، البته افغانستان و پاکستان هم همینجوره .من کوروش را دوست دارم فقط به خاطر انسانیت و البته اتاتورک هم بخاطر روشنفکری وخصوصا تاثیر روی رضا شاه دوست دارم . برای من واقعیت مهمه .اگر ترک بودم با افتخار ، از نژاد مغول صحبت میکردم ،چون انسانت مهمتر از نژاده ،ولی شما ترکا چون تعصب دارین باعث میشین بقیه این چیزها رابگن و مسخرتون کنند مثلا بعضی ترکای ایران تو حارج ازکشور خدودشان را اهل ترکیه معرفی میکنند
    7
    12
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. ..اتفاقا تو و امثال تو به هر بهانه ای به طبل نژادپرستی میکوبید و من جوابتونو میدن. این سرزمین از هزاران سال پیش و تا اونجا که تاریخ رو میشه نشون داد محل زندگی تورکها بوده نه فارسهای یا غیره مهاجر از افغانستان و پاکستان و عراق. اینکه علاقه شدیدی به مغولها دارید به خاطر تجاوزی هست که دورانی بهتون کردن و اگر ملت قدرتمند و کهن تورک ایران نبودن هنوزم عربها و مغولها و رومیها و روسها و حتی همنژادان افغانیتون در حال تجاور بودن و این ملت قدرتمند تورک این سرزمین بودن که این متجاوزان قوی رو نابود کردن. زبان تورکی خاص ایران و قفقاز و تروکیه کهن بوده و اگر شما فارسها و هر منطقه دیگه ای در اروپا یا آسیای میانه از واژه های تورکی استفاده میکنن به خاطر نداشتن ریشه زبانی قوی هست. فارسی (عربی+تورکی+سانسکریت) با خط عربی هست که قبلا هم از خط تورکهای کهن سومری یعنی میخی استفاده میکردید. پس انقدر هارتو پورت نکن
    15
    6
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. ببین بچه شهرستانی تا وقتی تو تهرانی تحت قیمومیت ملت بزرگ و کهن تورک هستی ....
    16
    6
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران
    [::amirgheryou - تهران، ایران::]. اخرین مطلب اینکه اول مطالعه و تحقیق کن بعد کامنت بزار . اینکه میگی بقیه بازیگران سینمای هند سیاه هستند خیلی خنده داره ، اکثر بازیگرای بالیوود هندو و بیشتر سفید هستند و کلا هندوهای برهمن اکثرا سفید و خوشتیپ هستند .من الکی حرف نمیزنم مطالعه وتحقیق و سفر زیادی داشتم . امیدوارم در مورد صحت وسقم حرفای من تحقیق و مطالعه کنی
    7
    12
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    [::PAARISA - آمستردام، هلند::] 1- اولا یاد بگیر اگه میخوای با خودت درست صحبت بشه یا اگه میخوای مثل یه آدم معمولی وارد بحث بشی اول نام مخاطب رو صحیح ذکر کن تا این حق براش بوجود نیاد که اونم با اسم پریسا کلی اسامی مضحک و ضایع برات درست کنه 2- این ترفند قدیمی شده که اسم کاربری مخاطب رو ابتدای گفتمان آرایش منفی کنی تا بجای جواب طرف رو در مورد موضوع بحث دادن و ارائه استدلال خودت، بتونی با ایجاد اغتشاش و تنش، بحث رو به فحاشی بکشونی و تو این وسط نتونی بطرز صحیح نظر دیگر کاربر مخالف رو رد کنی! یعنی داری راه فرار برای خودت درست میکنی،قبلا هم چند نفر این کارو کردن که مشت پوچشون رو باز کردم. کولی بازی در نیار شلوغش نکن . تو یه فضای آروم ،غیر از تارنمائی و زدن اتهام ناروا و مسخره بازی حرفی واسه گفتن نداری .
    27
    0
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    3- یکی از بزرگترین بدبختیهای مردم ما اینه که نمیتونن سئوال رو بفهمن بهمین خاطر جوابشون احساسی و بدور از واقعیت و کاملا ناشیانه ست. آخه کی خواست بخاطر کوروش برای قرآن احترام جلب کنه؟ مگه قرآن اینقدر بدبخته که منتظره من نجاتش بدم؟ چرا وقتی که از عهد عتیق یهودیها از کوروش بزرگ مثال زدم ساکت موندی؟ چرا وقتی به سر درب دادگستری آمریکا یا نصب مجسمه در پارک که خودم هم شاهد بودم اشاره کردن لال شدی؟ منفعتت در جواب ایجاد نمیکرد منفعت طلب. 4- هدفم از ذکر نام کوروش در ادیان الهی (یهود-مسیحیت-اسلام) این بود که با عمق این حقیقت تاریخی آشنا بشیم و بدونیم که پاسداری از میراث کوروش با عقاید دینی مردم نه تنها تضادی نداره بلکه به نفع تاریخ خودشون و افتخار حتا از جنبه دینی به این بزرگواره
    30
    0
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    [::PAARISA - آمستردام، هلند::] 5- گفتی که اون اشخاصی که ترقه به مزار کوروش میزنن همونان که مسجد رو حفظ میکنن!! اینم یه توپ رو به زمین دیگران انداختنه. اون اشخاص اتفاقا کوروش رو دوست دارن و بهمین خاطر اونجا رفتن ولی عدم فهم و عدم خوندن تاریج و فقط و فقط دنبال شور و هیجان کاذب بودن باعث لطمه به مقبره شده همین افراد هم میان روز عاشورا بجای احترام و تفکر در مورد علت قیام حسین فقط دختر بازی و غذا خوردن و آشغال ریختن تو خیابون میکنن همین افراد در مسجد تاریخی کبود شهر تبریز اقدام به دزدیدن کاشی های تاریخی اون میکنن در مسجد شاه کنار عالی قاپو یادگاری رو دیوار زیبای معرق کاری شده میکنن، فلزات و نقره کاری های امامزاده های متبرکه رو بوقتش سرقت میکنن.این باور همون باوره و ریشه در تربیت و فرهنگ ما داره و تا درست نشه نه مسجد ازش در امانه نه تخت جمشید و پاسارگاد. درضمن خبر حمله به مساجد بنام ری استارت رو در همین صفحه بخونی بد نیست تا یه طرفه به قاضی نری.
    28
    0
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    اسب آتش - سیدنی، استرالیا

    [::PAARISA - آمستردام، هلند::] یه صغری ناقص برای این معادله گذاشتی و یه کبری مجهول چسبوندی بهش و یه نتیجه کاذب و غیر واقعی رو خواستی بخورد ما بدی وقتی خودت میدوزی و خودت میبری پس فقط خودت بپوش تا کاستی ها و برجستگی های شرم آمیز نظر خامت از درزش نزنه بیرون.
    27
    0
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::Iranemaa - قم، ایران::]. چقدر تو بامزه ای. انگلیسی سرچ میکنی آفرین چقدر زرنگ. خداییش تو عمرت از قم بیرون رفتی؟ به جز آدمهای پس لاستیک دور سیاه و لاستیک دورسفید به نام آخوند آدم دیدی؟ پس رفتی کل هندوستان رو تحقیق کردی. خخخخخ خود بدبختشون هنوز نتونستون یک درصد هند رو تحقیق کنن اما توی زرنگ رفتی همه رو تحقیق کردی. چرا اصرار دارید به زور مغولهایی رو که به اجداد شما شباهت دارن به ملت بزرگ و کهن تورک ایران بچسبونید؟ اینطوری خوشحال میشید و یا افغانی زاده بودن خودتون رو گم میکنید؟ هندوهای هند کثافت خودشونو میخورن و کلا در عمرشون حموم نمیرن اونوقت تو اونارو هر روز حمومی کردی؟ میرن کنار جسدهای رود سند آب میخورن. چی میگی تو. من قبلا فکر میکردم کردها خیلی متوهم هستن اما حالا میبینم در بین فارسها هم کم متوهم نیستن. از خواب بیدار بشید و مثل بچه آدم زندگی خودتونو بکنید و به چیزی که واقعا هستید افتخار کنید. تا کی با چرندیات نژادی میخواهید خودتون رو برتر نشون بدید ..
    13
    8
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    تورکم - اردبیل، ایران
    [::بوزرجمهر - تهران، ایران::]. گفتی که خوب بود خودم را از نسل بابک خرمدین بدانم ولی شاید نمیدانی جناب افشین ایرانی به أو خیانت کرد و بابک و تنها پسر نوجوانش را به خلیفه بغداد تسلیم کرد و انها بابک و فرزندش را کشتند دوست داشتم خودم را فرزند ستارخان بدانم أو را هم با خیانت کشتند باقرخان را هم نادر را هم و ... بهتر میزانک خود را از نسل آنا تومروس بدانم که به دشمن درس خوبی داد شما هم خودتی زیاد ناراحت نکن .
    13
    6
    ‌پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    یه مشت فسیل نژادپرست ترک اینجا جمع شدن دارن اراجیف میگن! یکی خودش رو از آلتای وصل میکنه به انگلو ساکسونها و یکی دیگه میشه نوه نتیجه ی کشنده ی کوروش بزرگ!!! آره شما فسیل ترک تهرانی و تورک اردبیلی دلیر شجاع با مرام و عزتمندین برا همینه که تمام اروپا با شما خوبن و تمام اقوام غیر ترک عثمانی با سردویدن رو انتخاب میکنن برا دیدار روی ماهتون!!! اراجیف شما یک به یک جواب داره ولی یاسین بگوش خر خواندنه!چون در گذشته گفتم و پاسخ ندارین که بدین
    9
    13
    جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    amirgheryou - تهران، ایران
    [::rahjoo - بابل، ایران::]. بازم افسارگسیختی. تو گوش جدو آباد پاکستانیت یاسین بخون غربتی شالیزار. خیلی افت داره اینترنت باعث شده هر دهاتی شهرستانی میاد اینجا هارتو پورت میکنه. عقب مونده عقدهای. کامنتهای نجس تو چرا منتشر میشه؟!
    7
    10
    جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    mok432 - تهران، ایران
    هیچ موقع قوانین حقوق بشری کورش که حقوق بشر دنیا را نوشت با اسلام برده داری و زن ستیزی اسلام آخوندی سازگاری ندارد ، قوانین اسلام و قوانین اسلامی عصر حجر اسلامی ایران با حقوق بشر مغایرت دارد.زنده باد آزادی
    1
    10
    جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    rahjoo - بابل، ایران
    amirgheryou- غربتی تویی که از صحرای گبی با گوسفند چرانی و موش مردگی بزور اومدی اینجا لونه کردی! کامتهای نجس ینی چی؟ینی هرکی بخونه باید بره شستشو کنه؟!!اصطلاحاتت هم که دیگه قاتی پاتی شده..خخ.پاکستانی هم به هرحال یه نوع انسان هست که شرفش از یه پان ترک قطعا بیشتره! هر چند بنده شجره نامه خانوادگی خودمو حداقل میشناسم که قطعا به شرق آسیا نمیخوره!!! ینی درماندگی رو کاملا میشه درتو حس کرد وقتی از جواب دادن عاجز میمونی و از مدیر سایت میخوای حذفم کنه!!!
    9
    6
    شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::تورکم - اردبیل، ایران::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::] چقدر شما دلقک ها از تاریخ اطلاعات دارید،اناتومروس 😂😂😂 وای خدا 😂😂😂😂 این قوم که شما مسلمانان ترک خودتان را به آن میچسبانید ازدواج نداشتن و مردی میرفت پرچمش را بالای در خانه زنی میزد و با او از همان کارهایی بد میکرد😂😂😂حتی گاهی در ملا عام جماعتی کارهای بد یعنی سکس میکردند😂😂😂😂بعد پیرمردهایشان با حیوانات ذبح میکند و میخوردند. (کتاب هرودت ) ای خدا چه تاریخی😂😂😂😂😂 .
    1
    6
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::تورکم - اردبیل، ایران::]. [::amirgheryou - تهران، ایران::] شما دوتا که صد درصد اروپایی هستید فقط زیادی تو تنور مانده آید اروپایی ذغال اخته شدید😂😂😂😂😂😂😂بعد هم بادوم زیاد دوست دارید چشمتان بادامی اروپایی شده 😂😂😂😂😂 با اروپایی ها هم قوم و خویش هستید 😂😂😂😂😂😆.
    1
    6
    یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    درود بر کوروش کبیر که باعث سربلندی و افتخار ما ایرانیان در جهان شده.
    1
    4
    ‌سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.