آیت‌الله خامنه‌ای: در راس دولت میانمار زنی بی‌رحم قرار دارد

آیت‌الله خامنه‌ای می گوید با وقایع میانمار مرگ جایزه نوبل رقم خورده است آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کرده و ضمن دعوت از کشورهای اسلامی برای فشار به دولت میانمار گفته است که "در راس این کشور زنی بی‌رحم قرار دارد".
 
اشاره رهبر ایران به آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل است که عملا رهبری دولت میانمار را در دست دارد.
 
آقای خامنه‌ای گفته است که "تقلیل فاجعه میانمار به یک درگیری مذهبی بین مسلمانان و بودایی ها نادرست است چرا که این قضیه سیاسی است زیرا مجری آن دولت میانمار است و در راس آن دولت هم زنی بی‌رحم قرار دارد که برنده جایزه صلح نوبل بوده است".
 
شورشیان مسلمان با عنوان "ارتش آزادی‌بخش روهینگیای آراکان" با دولت میانمار می جنگند. کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را "نمونه کلاسیک پاکسازی قومی" خوانده است.
 
آیت‌الله خامنه‌ای گفته است "با این اتفاقات در واقع مرگ جایزه صلح نوبل رقم خورد".
سازمان‌های حقوق بشری از وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا و خشونت‌ها علیه آنها انتقاد کرده‌اند سازمان ملل متحد برآورد کرده است که از زمان آغاز درگیری ها دست کم ۲۹۴ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از محل زندگی خود گریخته باشند. اکثر آوارگان در شرایط نابسامان انسانی از راه دریا وارد بنگلادش شده اند.
 
رهبر ایران گفته است که "این فجایع در مقابل چشم کشورها و دولت های اسلامی و مجامع جهانی و دولت های ریاکار و مدعی حقوق بشر از سوی دولت میانمار در حال رخ دادن است".
 
آقای خامنه‌ای این موضوع را در شروع یک جلسه درس مذهبی که برای طلبه‌های علوم اسلامی در مقر رهبری برگزار می کند٬ گفته است.
 
رهبر ایران خواستار "اقدام عملی دولت های اسلامی" در برابر وقایع میانمار شده و گفته "البته منظور از اقدام لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی٬ اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند".
 
شماری از چهره های سیاسی و نظامی ایران از جمله علی مطهری و محسن رضایی در روزهای اخیر خواهان تشکیل یک نیروی نظامی اسلامی برای کمک به مسلمانان روهینگیا شده بودند.
 
آیت‌الله خامنه‌ای در اظهارات امروز خود به طور تلویحی این طرح را رد کرده و عملا خواهان تحریم سیاسی و اقتصادی دولت میانمار توسط کشورهای اسلامی شده است.
 
رهبر ایران گفته "دنیای امروز دنیای ظلم است و جمهوری اسلامی باید این افتخار را برای خود حفظ کند که علیه ظلم در هر نقطه از جهان... موضع صریح و شجاعانه خود را اعلام می کند".
 
در روزهای اخیر حسن روحانی رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران وقایع میانمار را محکوم کرده و خواستار دخالت سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل برای کمک به مسلمانان روهینگیا شده اند.
+23
رأی دهید
-57

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    دیگ به دیگ مگه روت سیاه !! رزالت پُر روگى اگر کنتور داشت ، کنتور این یارو منفجر میشد!
    6
    105
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    shirzan e irani - استکهلم، سوئد

    آیات الاه نیست دجال و کذاب است./ برو بگیرش ، زوجِ مناسبی برای تو خون خوارِ قرن است، چه کسی‌ گفته مرده فلان نمیکند ! اینکه باز دهانش را باز کرد، چند سال است ملت را فریب داده تا دلشاد شوند و میگویند در حالِ احتضار مرگ است، اما باز مغز سر جوانان و ایرانیان را طعمه مارهایِ سر شانه خود می‌کند و اکسیر ننگین خود را می نوشد، امیدوارم علاوه بر گوشه چشمی که خدوند در این دنیا به چشمان تراخمی و قی‌ گرفته از شیره‌ و تریاک تو نشان بدهد، کلِ تصفیه حسابت به آن‌ سؤ بیفتد که دستت از همه چیز کوتاه است و تا همیشه جوابگو باشی‌ ،آمین.
    18
    57
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۴
    zarduscht - فرانکفورت، آلمان

    از شما یاد گرفته. می‌‌بینی‌ علی‌ مافیا . یک دلیل دیگر که زن و مرد برابر هستند. یک زن هم می‌‌تواند مثل شما .قاتل. زورگو .دیکتاتور باشد.
    7
    61
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا

    اگه بیل زن بودی باغچه خودتو بیل میزدی
    4
    58
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    سیدعلی جون ،دگه اینقدر پررو و وقیح!!! درسته سکوت این خانم بخاطر نیاز به رای مردم کشورش که اکثریت بودایی هستند خیلی خیلی بد و ضد انسانی است ولی در مقابل تو این خانم طلاست ‌.این خانم مثل تو در کشورش به مخالفان تجاوز نمی‌کنند ،اعدام نمی‌کنند ،تو امور کشورهای دیگر دخالت نمیکنند ،...سید علی جون آخر عمری خیلی و بدجور قات زدی ،امیدوارم که قبل از وخیم‌تر شدن هر چه سریعتر بری پیش رفسنجانی .البته اکبر هم به محض دیدنت به جرم دستور دادن به قتلش قانون بشکه حوزه علمیه را برات اجرا می‌کنه
    3
    35
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    از تو کفتار خونخوار که دیگه بیرحم تر و سنگدل تر و کثیفتر وجود نداره تو یکی ببند اون دهن کثیفت را و خفه خون بگیر سید علی گدای چلاق :) :) :) :)
    1
    21
    ‌سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.