این هفت مدل پردردسر را نخرید /خرید خودروی لوکس دسته‌دوم همیشه رضایت‌بخش نیست!

برای بسیاری از افراد حتما پیش آمده که هنگام خرید خودروی نو، به فکر سر زدن به بازار محصولات دسته دوم بیفتند. مهمترین گزاره در ذهن این افراد برای تمایل پیدا کردن به یک اتومبیل کارکرده و ارجح دانستن آن در مقایسه با یک خودروی نو، وسوسه‌ای است که خودرویهای یک رده بالاتر با آپشن‌های بیشت، موتور قوی‌تر و برند و ظاهر لوکس‌تر و خاص تر برای فرد به همراه دارند، اتفاقی که گاها به یک فاجعه منجر می‌شود. البته همیشه خرید از بازار خودروهای دسته دوم بد نیست و با یک آگاهی نسبی از مدل‌ها، سطح هزینه‌ها و سابقه‌ تاریخی‌شان، می‌توان مدل‌های متناسب و با ارزشی به دست آورد اما در مقابل، در بسیاری از مواقع نتیجه چیزی که ما فکر می‌کنیم نیست و این به ضعف آگاهی ما برمی‌گردد.
 
به گزارش هفت صبح، مهم‌ترین موضوع تفاوت رده‌ تولید هر برند است که بسته به سطوح اقتصادی، پیمیوم یا نیمه‌لوکس، و لوکس، قیمت، تجهیزات و البته هزینه‌های نگه‌داری متفاوتی داشته که کمتر به ان توجه می‌شود. برای یک خریدار که توان معقولی به لحاظ پردات دارد و در رده محصولات اقتصادی می‌تواند خرید کند، نشستن پشت فرمان برند لاکچری ب.ام.و یک رویاست غافل از اینکه هزینه نگهداری این اتومبیل با توجه به نبود خدمات پس از فروش رسمی این برند در ایران، تا 4 برابر یک خودروی اقتصادی مثل کیا است. خواندن این گزارش کمک می‌کند اگر خواستید ماشین دسته دوم بخرید سراغ این هفت محصول نروید.
مرسدس بنز سی‌ال‌اس 350 مدل 2012
قیمت: 500 -600 میلیون تومان
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: ب.ام.و 730 ال‌آی
سدان فوق‌لوکس مرسدس بنز یک دستگاه پولخواری واقعی است که اگر به اندازه کافی متمول نباشید شما را ورشکسته می‌کند. هزینه سرویس موتور این خودرو که در هر سال باید انجام شود چیزی بین 10 تا 15 میلیون تومان است و یک تعمیر جزئی موتور، سیسم تعلیق و یا بخش روشنایی، که عمدتا در پایان سه سال برای هر خریدار ایکس3 می‌شود پیش می‌آید تا 50 میلیون تومان برآورد می‌شود. از هزینه تعویض روغن و فیلترها هم نمی‌توان به سادگی گذشت چرا که در هر بار تعویض مبلغی گزاف و حدودا 2میلیون تومانی را به مالک تحمیل می‌کند. یور مکانیک در یک دوره پنج تا 10 ساله خبر از هزینه‌ای 31 هزار دلاری برای محصولات متوسط مرسدس داده که در مورد سی‌ال‌اس قطعا دو تا پنج برابر است. افت قیمت این ماشین نیز هر سه سال بسیار شدید و حدود 20 درصد است.
ب.ام.و ایکس3 مدل 2014
قیمت : 260 میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: کیا سورنتو2017  بدترین ماشین‌های دسته‌دوم برای خریدار ایرانی خودروهای آلمانی هستند که به دلیل تفاوت بسیار زیاد آب و هوایی ایران با اروپا، خودروهای ساخت آلمان را سریعا مستهلک می‌کند. این را بگذارید کنار گزارش موسسه اروپایی یور مکانیک (Your mechanic) که بدترین برند در حوزه هزینه های نگهداری را ب.ام.و با هزینه 18 هزار دلاری در یک دوره پنج تا 10 ساله اعلام کرده است. موتور 2800سی‌سی مدل 2014 ب.ام.و ایکس3 در ایران بعد از سه سال چیزی نزدیک به 30 میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد که واقعا میخکوب کننده است. البته هیچ چیز بدتر از تعمیر جعبه دنده یک ب.ام.و نیست که بین عمده خودروهای ب.ام.و با عمر بالای 5 سال شایع می‌شود. در عین حال افت قیمت این ماشین هر سه سال حدود 15 درصد است.
ولوو وی 40
قیمت:200 میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: رنو تالیسمان ای3 هزینه نگهداری این هاچ‌بک بزرگ سوئدی واقعا زیاد و خارج از تحمل است و چندین برابر یک مدل از محصولات هم‌رده مثل آلفا رومئو جولیتا است. البته این خودرو هنوز هم در مقایسه با ب.ام.و هزینه نگهداری کمتری دارد اما گزارش یورمکانیک خبر از یک هزینه 5/12 هزار دلاری برای تعمیرات و نگهداری این خودرو به مدت سه سال پس از خرید می‌دهد. افت قیمت این ماشین هر سه سال حدود 10 درصد است.
ب.ام.و 530 مدل 2007
قیمت: 150میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: آلفا رومئو میتو
سدان انقلابی شرکت ب.ام.و که توسط کریس بنگل طراح و معمار معروف طراحی شد، بدترین گزینه ممکن با قیمت 150 میلیون تومان است که گرچه سواری باکیفیت و اتاق راحتی داشته اما نگهداری آن کمرشکن است. بدترین خبر درباره 525 آی این است که اگه تعمیر موتور و سایر بخش‌های فنی بنا به چک لیست کارخانه سازنده انجام نشود و یا دقت لازم صورت نگرفته باشد، شرایط 530 بدتر شده و نگهداری این خودرو بارهم پر هزینه‌تر می‌شود. متاسفانه اشکال در بوشینگ های جلو و عقب و پمپ هیدرولیک فرمان یا معضلات تعمیر گیربکس اتوماتیک در این خودرو با این سن شایع هست و برای همین پمپ هیدرولیک یا بوشینک نزدیک یک میلیون تومان باید هزینه کنید. افت قیمت این ماشین هر سه سال حدود 15 درصد است.
 کیا سول 2014
 قیمت: 100میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین :هیوندای اکسنت
به خرید این خودرو فکر نکنید. این جعبه کره‌ای که در یونگ چنگ چین و گوانگ کره‌جنوبی مونتاژ می‌شود خودرویی به شدت پردردسر است که بیش از یک محصول اقتصادی خرج روی دست شما می‌گذارد. گارش‌های بسیاری از خریداران سول وجود دارد که از بحران کمبود قطعه، ایراد مداوم سیستم تعلیق و تعویض گاه و بی گاه فنر عقب گلایه دارند. جالب است بدانید که در فهرست یورمکانیک، کیا در میانه جدول قرار داشته و خبر می‌دهد هر فرد با خرید محصولی از کیا، با هزینه نگه‌داری 9 هزار دلار برای یک دوره پنج تا 10 ساله روبرو است. افت قیمت این خودرو هر سه سال حدود 10 درصد است.
 بسترن بی50 مدل 92
 قیمت: 50 میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: دنا پلاس
این ماشین یک فاجعه بشری است و به غیر از عیب و ایرادات طراحی و ایمنی، مشکل کیفیت مونتاژ و دوام دارد. افت قیمت این خودروی چینی هر سه سال حدود 10 درصد است. تجربه تعویض رادیاتور، سرسیلندر و تعمیر موتور در کیلومتر زیر 75 هزار بین خریداران این خودرو یک مورد مشترک است و متاسفانه به دلیل نبود قطعات این خودرو در بازار و نیزکیفیت ساخت پایین قطعات گیربکس وموتور، عمدتا هزینه تعویض قطعه به خریداران تحمیل می‌شود. یک برآورد کلی نشان می‌دهد این مدل با کارکرد 60 هزار کیلومتر، پس از سه سال چیز نزدیک به 5 میلیون تومان هزینه روی دست شما می‌گذارد.
 پروتون ایمپین مدل 2012
 قیمت: 30 میلیون
خودروی صفر کیلومتر جایگزین: پژو 405 جی‌ال‌ایکس
در رده قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان انبوهی خودروی ایرانی وجود دارد اما گاها یک خریدارا که از مدل های تکراری به سطوح امده دست به انتخابی عجیب می‌زند و پروتون ایمپین می‌خرد و به معنی دقیق کلمه بدبخت می‌شود. علاوه بر اینکه تعمیرکاران مجرب چندان زیادی برای یان مارک در کشور وجود ندارد، وارداتی بودن قطعات ایمپین باعث شده تا گاها هزینه تعمیر موتور این خودرو تا 3 برابر یک سمند ال.ایکس درآید. مثل همیشه نمونه‌های اتومات این خودرو یک فاجعه تمام عیار بوده و تعمیر کردن آن کار طاقت فرسایی است. افت قیمت این خودروی مالزیایی هر سه سال حدود 10 درصد است.
+13
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا
    خودروهای جایگزین بسیار مسخره بود! اصلا در حد و قابل مقایسه با خودروی اولی نبودند! من ولو تصادفی سوئد را با رنو صفر عوض نمیکنم! چراغ بنز را هم به یک خودروی کامل بی ام و نمیدم!
    7
    15
    شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Realman - ارواین، ایالات متحده امریکا
    [::Dr.Alex - واشینگتون، ایالات متحده امریکا::] شما ظاهرا تازه از ایران تشریف اوردید امریکا .
    2
    4
    یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.