سخنان منیژه رحیمی همسر تیمسار مهدی رحیمی در مورد نقش ابراهیم یزدی در اعدام همسرش

منیژه رحیمی (سطوتی) همسر تیمسار مهدی رحیمی (آخرین فرماندار نظامی تهران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی) در مصاحبه‌ای با جمشید چالنگی در برنامه "تفسیر خبر" شبکه تلویزیونی "ایران فردا" از ابراهیم یزدی (دبیرکل درگذشته نهضت آزادی) و نقش او در اعدام همسرش بر پشت بام مدرسه "رفاه" در نیمه‌شب ۲۶ بهمن ۱۳۵۷ می‌گوید.
فیلم بازجویی رحیمی فرمانده تهران توسط ابراهیم یزدی : آیا شما هنوز به او(شاهنشاه) وفاداری؟
سپهبد رحیمی:بنده قسمی خوردم و چون قسم خوردم تا وقتی پادشاه مملکت هستن من به ایشان وفادارم
+259
رأی دهید
-16

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Afshin51 - کلن، آلمان

    خداوند ارواح پاک افسران و ارتشیان فداکار و جانباز کشور پارس را که در راه خدمت و نه خیانت به خاک مقدس و پاک ایران جان باختند ،بخصوص طی حکومت ضد میهنی و ضد ایرانی ملایان بیامرزد و انتقام خون این مردان مرد را از جانیان حکومت کنونی ایران بازگیرد.
    32
    256
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    liberté - مونترال، کانادا

    ازین مارخوار اهرمن چهرگان. ز دانایی و شرم بی بهرگان. نه گنج و نه نام و نه تخت و نژاد. همی‌داد خواهند گیتی بباد. بسی گنج و گوهر پراگنده شد. بسی سر به خاک اندر آگنده شد. چنین گشت پرگار چرخ بلند. که آید بدین پادشاهی گزند. ازین زاغ ساران بی‌آب و رنگ. نه هوش و نه دانش نه نام و نه ننگ. پادشاهی یزدگرد،. شاهنامه فردوسی
    23
    158
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک

    خوب. بهرجهت شادی در مرگ دیگران نیز از رفتار کینه جویانه اعراب و اولاد حسن ابن علی به مردم ایران به ارث رسیده. رحیمی را به ناحق کشتند. نه تنها رحیمی را، بلکه صدها هزار انسان را به ناحق کشتند و خودشان نیز درگذر هستند. اشکال بزرگ‌آن سرزمین این است که هر کس به قدرت میرسد، چوبه دار قبلی را نیز با خودش می اورد. بروید خودتان را عوض کنید. راه دیگری نیست.
    48
    146
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    لاشه متعفن یزدی را باید با ... سگ بسوزانند
    23
    134
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    خمینی شپشو را همین جنازه یزدی و بنی صدر و قطب زاده به مردم ایران قالب کردند والا خمینی را کسی آدم حساب نمیکرد وقتی از عراق بیرونش کردند مثل اشغال همین آقایان به فرانسه بردنش و شد خمینی
    17
    157
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    خمینی وحشی هم دقیقا مثل محمد و یارانش که بزور به کشورها حمله میکردند و با زور شمشیر همه را مسلمان میکردند این هندی زاده هم مثل پیغمبرش به ایران حمله کرد و نابود کرد ایران را .این آخوند شپشو ها را کی آدم حساب میکرد زمان شاه .خونتون خراب بشه آخوند و آخوند زاده و هر کسی که حمایت میکنه و باور داره این کثافتها را
    22
    131
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان

    [::تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک::]. منظورت اولاد حسین ابن علی است وگرنه حسن صلحجو و بعبارتی فرصت طلب بود تا به حرمسرایش رسیدگی کند! گذشته از اینکه همه این شخصیتها فقط تو داستانها وجود پیدا میکنند و بر حسب همان قصه های مذهبی در ذهن مذهبیون تداعی خاطر میشود!
    15
    74
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    تو خوبی بابا - ویاندن، بلژیک
    [::آلترناتیو - فرانکفورت، آلمان: خدمت دوست بزرگوار عرض کنم که این اصطلاح را به ذن قوی . محقق و تاریخ نگار برجسته عصر ما، دکتر علی میرفطروس از بیهقی باید اخذ کرده باشد. ماجرای مفصلی است بدین خلاصه که پس از واقعه کربلا، اهل ری و گرگان با سخاوت و دست گشادگی از باقیماندگان جنگ کربلا دعوت به عمل میآورند که به ری و گرگان امده و پناه جویند. القصه این جماعت را در انزمان با اصطلاح رایج در زبان عوام"اولاد حسن ابن علی" نام میدهند.‌میتوانید برای اطلاع بیشتر به کتاب "رو در رو با تاریخ" علی میر فطروس مراجعه بفرمائید.
    28
    22
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    خمینی شپشوی خرفت منفور بعد اینهمه اعدامو نسل کشیو از هم پاشیدن هزاران خانواده ایرانی خواست از راه کربلا به قدس برسه!به تاپاله یک سگ باشرافت شهر قدس هم نرسید و به گور ابدی رفت ! حیف که لاشه این فاحشه مغزی در خاک ایران جای داشته باشه ! امروز لاشه متعفن این یزدی بی غیرت پست هم بهش اضافه شد!
    11
    58
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    یارو گنده بک با یه من سیبیل میگه من متولد عراق در سال 1342 هستم . یعنی 15 سالشه با اینهمه هیکل و سیبیل. خداییش دیوونه خونه ای بوده.
    13
    34
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    sarbaz007 - المان، آلمان

    روحت شاد تیمسار ،یه روزی میاد که یادگاری‌های از شما توی خیابان ایران نقش پیدا کنه
    9
    74
    ‌پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    شنبلیله خانم - اسلو ، نروژ

    [::همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان::]. ایشالا لاشه متعفن خمینی و همه ارازل و اوباش بزودی با خاک یکسان میشه آنروز زیاد دور نیست
    6
    27
    جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Bozorgmehr - سیاتل، ایالات متحده امریکا

    دیوار کج تا ثریا کج خواهد رفت. دکتر ابراهیم یزدى پزشک آمریکا درس خوانده بود نقش دادستان و بازپرس بازى کرد. دکتر مهدى چمران فیزیک خوانده آمریکا نظامى و وزیر دفاع شد، دکتر على اکبر ولایتى پزشک اطفال دورانى طولانى وزیر امور خارجه و بعدها مشاور ارشد رهبرى در امور بین المللى شد، و .،،،. وقتى تحصیل کرده ها و فرنگ دیده هاى این مملکت حد و مرز خود را نشناسند و به ناحق جاى افراد واحد صلاحیت غصب کنند و فخرى هفت کاره باشند، از مردم نادانى که در سال ١٣٥٧ دنبال آنها افتادند و بزرگ مردانى مانند زنده یادها رحیمى، جهانبانى ، هویدا، خلعتبرى و هزاران نفر افراد دیگر را بدون محاکمه عادلانه روانه گورستان کردند چه انتظارى مى توان داشت؟!
    6
    37
    جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.