ترامپ: نخواهیم گذاشت بشار اسد با این جنایت‌های وحشتناک بگریزد

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه گفت که بشار اسد جنایت‌های وحشتناکی در سوریه مرتکب شده است و آمریکا اجازه نخواهد داد که او از دست عدالت بگریزد.
 
آقای ترامپ که در یک کنفرانس خبری مشترک با سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان، در واشینگتن صحبت می‌کرد در پاسخ به پرسشی در خصوص وضعیت بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه اظهار داشت: «من قطعا طرفدار بشار اسد نیستم. فکر کنم آنچه که او با کشور و با بشریت انجام داده بسیار وحشتناک است.»
 
رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: من کسی نیستم که نظاره گر باشم و اجازه بدهم وی با کارهای که می خواهد انجام دهد، بگریزد. او چند بار این کار را انجام داده است.
 
وی با انتقاد از رویکرد دولت باراک اوباما در قبال حکومت سوریه تاکید کرد، اگر دولت قبلی آمریکا در قبال عبور حکومت بشار اسد از خط قرمز‌ها اقدام می‌کرد، اکنون روسیه و ایران در سوریه حضور نداشتند.
 
به دنبال حملات شیمیایی به «خان شیخون» در استان ادلب در فروردین ماه امسال دستکم ۷۰ نفر که شماری از آن‌ها کودک بودند، کشته شدند. مقام‌های دولت آمریکا پیشتر تاکید کرده بودند که این حمله توسط نیروهای حکومت سوریه انجام شده بود. حکومت دمشق انجام این حمله را انکار کرده است.
 
آمریکا در واکنش به این حمله شیمیایی، پایگاه هوایی «شعیرات» در استان حمص را با ۵۹ موشک هدف قرار داد.
 
در سال ۲۰۱۳ میلادی، پس از انتشار شواهدی از استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه، و کشته شدن صد‌ها نفر در منطقه‌ای که کنترل آن در دست شورشیان بود، ایالات متحده هشدار داد که دست به اقدام نظامی علیه حکومت سوریه می‌زند. ولی در ‌‌نهایت بر اساس توافق واشینگتن و مسکو، سوریه خلع سلاح شیمیایی را پذیرفت.
 
ایران و روسیه حامیان اصلی حکومت بشار اسد در جنگ داخلی در سوریه هستند.
+40
رأی دهید
-40

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    صافی به کفگیر میگوید روت سیاه!!!! کشوری که دهها میلیون سرخ پوست را به وضع بسیار ناجوانمردانه کشت وانسانها را به جرم سیاه بودن به بردگی میکشید و با دو بمب اتم صدا هزار نفر را کشت میلیون ها ویتنامی و کره ای را قتل عام کرد برای این دیکتاتور کوچک ادای انسانیت و بشردوستی در میآورد. بی غیرت د5اتی المانی یک طور میگوید گویی در عربستان و لبنان و اردن و بحرین برای مخالفان مسلح کوکا کولا با چلوکباب و میگو سرو میکنند.گور پدر اسد ولی نمود که تو جنگ یکی تیر بیداد و دومی قربانش برود،هر کس هم غیر آنرا بگوید یا مغزش دو گرم بیشتر نیست یا نون نوکری در رگ و پوستش رخنه کرده
    38
    24
    ‌سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    حاج آقا ترامپ، حواست باشه این آسید علی چلاق ما باتفاق ابواب جمعی از قلم نیفتن ! :o
    13
    37
    ‌سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    samak - پاریس، فرانسه
    یکی نیست به این گاوچرون بگه: هرکی میگه پنیر ، تو سرتو بذار و بمی....
    22
    11
    ‌سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    بله ترامپ عاقبت انتقام مردم بی دفاع سوریه را از مزدوران اسد وخود بشار اسد خواهد گرفت
    10
    18
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    [::دوستدار - استهکلم، سوئد::] میدانم که قرار شد سر به سر هم نگذاریم ولی برادر بزرگوار مگر تو موکل رسمی مردم بی دفاع سوریه هستی یا نماینده امام عصر حضرت آیت الله ترامپ که میخواهد همه دنیا را از استکبار نجات بدهد.برادر دستت را بگذار روی کلاهت.همینکه آخوندها شب و روز از دولت قانونی پرزیدنت اسد حمایت میکنند و گروهها تکفیری را لعنت میکنند کافی نیست،چرا ملعبه دست عربستان و نورانی مثل نوری زاده مزدور میشوید.اگر این مبارزه با آخوند است که باید به این مبارزه خرابی کرد،یعنی تو بیایی دستمالی و پاچه خواری ترامپ را بکنی که بیاید کشوری مثل عراق تحویل ما بدهد،خاک بر سر چنین موجودی که نام ایرانی بر خود بگذارد،اند هم گفتم دشمن ایران اسلام است چه شیعه و چه سنی.وقتی دروغگوئی و زنبارگی و بچه بازی محمد عیان شود دکان آخوند و مفتی اتوماتیک بسته میشود.دست بردارید آقا اینقدر پاچه خواری بیگانه نکنید.فرق شما با مجاهدین در چیست.همه چسبیدید به ضریح امامزاده ترامپ!این فقط میخواهد اسلحه بفروشد،باید به این میهن پرستی شما خرابی کرد اقا.
    9
    7
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    ما را باش فکر میکردیم فقط حزب اللهی های ما .. تشریف دارند،کدام بی خانواده ای راضی میشود که مملکتش مثل عراق بشود.صدام رفت چی شد ؟ نوکران جمهوری اسلامی صاحب عراق شدند،بوش احمق شد نوکر اخوند؟!!! بارزانی قسمتی را کرده ملک شخصی و می چاپد! مجلس اعلا با سپاه پاسداران هم از یک طرف !یک عده هم اطراف مقتدی نحس!!! ای بیچاره های نوکر صفت !!! زمانی این مملکت به ارامش و ایمنی و دمکراسی میرسد که ا ولا همه تمامی مردم ایران با هم بدون این دین شیطانی بدون نوکری این ارباب و آن ارباب و دست در دست هم بخواهند میهن را بسازند و باهم علیه آخوند بپا خیزند،همین.تا زمانیکه این پاچه رجوی و ترامپ کند آن یکی تو سرش بزند و روضه ابوالفضل بخواند که چرا شاه رفت ان یکی نوکریراردوغان و دیگری نوکری بارزانی و ان یکی عرعر کند برای عربستان همین گاو آهن و طویله است
    6
    8
    ‌چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.