بازداشت پزشک ایرانی و خانواده‌اش در فرودگاه آمریکا

متخصص ایرانی سرطان که برای تحقیق به آمریکا رفته بود، در پی اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ، در فرودگاه بوستن به همراه همسر و 3 فرزندش دستگیر شد.
 
به گزارش فارس، یک محقق سرطان ایرانی که به عنوان پژوهشگر مهمان در بیمارستان کودکان شهر بوستن ایالت ماساچوست آمریکا مشغول بوده، در پی اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ به همراه همسر و سه فرزندش در فرودگاه بین‌المللی بوستن دستگیر شد.
 
آنطور که وبگاه خبری استات خبر داده، دکتر «محسن دهنوی» متخصص بیماری‌های سرطانی که به واسطه نوع فعالیتش در بیمارستان بوستن، ویزای کار داشته، در پی اجرایی شدن فرمان ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع ایران و 5 کشور مسلمان‌نشین دیگر دستگیر شده است.
 
البته بر اساس رأی دادگاه، فرمان ترامپ افرادی را که پیش از اجرایی شدن این فرمان یعنی 2 هفته پیش، ویزا داشته‌اند را شامل نمی‌شود و دکتر دهنوی هم از دو ماه پیش، ویزا گرفته بوده است.
 
«راب گراهام» سخنگوی بیمارستان کودکان بوستن، ضمن تأیید خبر بازداشت دکتر دهنوی، گفته: «امیدواریم وضعیت وی و خانواده‌اش سریعاً حل شود و آنها پس از آزادی بتوانند وارد ایالات‌متحده شوند.»
 
دکتر دهنوی با در دست داشتن ویزای J-1‌ که مخصوص پژوهشگران و دیگر افراد آکادمیک است وارد آمریکا شده ولی پلیس فرودگاه بین‌المللی «لوگان» بوستن، بدون توجه به صدور ویزای وی در روزهای پیش از اجرایی شدن فرمان اجرایی ترامپ، دکتر، همسرش و سه فرزند 6 ساله، 3 ساله و هفت ماههشان را بازداشت کرده است.
 
سخنگوی بیمارستان بوستن گفته که به احتمال قوی، این دکتر ایرانی و خانواده‌اش، امروز سه‌شنبه به ایران دیپورت خواهند شد.
 
«محمد رشیدیان» از محققان بیمارستان بوستن گفته که مقامات فرودگاه از دکتر دهنوی و خانواده‌اش خواسته‌اند به ایران بازگردند و یک سری مدارک اضافی را برای کسب مجوز ورود به آمریکا، پر کنند.
رشیدیان گفته که دیروز دوشنبه، دکتر دهنوی آخرین بار در صف کنترل ویزا به وی پیامک داده و دوستش را از رسیدن به خاک آمریکا مطلع کرده است.
 
محمد رشیدیان که با بازداشت خانواده دهنوی، نتوانست آنها را از فرودگاه به سمت محل اسکان ببرد، گفته: «آنها خیلی نگران بودند.»
+67
رأی دهید
-9

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    خطرناکترین فرد آن بچه هفت ماهه بوده.بعید نمی دانم برنامه ریزی 9/11 کار همین بوده.این از عوامل رژیم است چرا این بچه در تظاهرات شرکت نکرده و به نفع خانواده ایرانسل یا ایرانساز پهلوی به زندان نرفته؟چرا رژیم اجازه داده به راحتی از ایران خارج شود.؟ چطور ممکن است هفت ماه در ایران باشی و هیچ اتفاقی برایت نیفتاده باشد،درود بر ترامپ که آخر کاری بر علیه رژیم آخوندی انجام داد
    22
    64
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Roxenda - لندن، انگلستان

    یک محقق و جامعه شناس سوئیسی چند سال پیش گفته بود، ایرانیها تنها ملتی هستن که هر چقدر بیشتر تحقیر و محدود شون کنید بیشتر به سمتتون کشیده میشن، ترامپ هم خوب این موضوع رو میدونه ، هرچی‌ بیشتر تحقیرتون می‌کنه و خار ترتون می‌کنه بیشتر از ** آمریکا میخورین . واقعا اون خراب شده چی‌ داره که اینقدر خودتون رو خار ذلیل می‌کنید ؟ من که ۲ هفته اونجا بودم حالم از اونجا بهم خورد
    41
    114
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    Slimshady - طهران، ایران
    کاره خوبی کردن ، قانون رو اجرا کردن ، دکتر بودن و داشتن ٣ تا بچه دلیل نمیشه که تو آدم رژیم نباشی یا تروریست نباشی ، همین که اون ح*زاده تریتا پارسی واست آه و ناله کرده خودش مدرک جرمه .
    52
    46
    ‌سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    [::iran2015 - وین، اتریش::]. خیلی خوب بابا. فهمیدیم با شاه مشکل داری. دیگه گودرزی رو به شقاقی با نسبت دو به یک پیوند نده که بخوای اسم پهلوی رو بیاری
    4
    12
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    MehranIrani - وین، اتریش
    بقال سر کوچه ما میدونه با این شرایط توهین آمیز نسبت به ایرانیها نباید رفت آمریکا ولی این آقای دکتر نمیدونه؟ ماتیس گفته باید حساب مردم ایران رو از رژیم جدا کرد و این کار رو هم کردند، تمام دولتمردان ایران و خانواده و آقا زاده هاشونو گرین کارت دادند اما به مردم عادی اجازه ورود نمیدن و مثل انگل باهاشون رفتار میکنن و این آقای دکتر هم همانگونه انگل حساب کردند .
    3
    6
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    این مردک ازگل واقعا از عوامل رژیم بوده و باعث تعجب است که هم طویله ای های آمریکایی اش اجازه ورود نداده اند.چون آمریکاییها فقط دشمن مردم ایران هستند و با آخوند و پاسدار و جنایتکار کاری ندارند
    2
    5
    ‌چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.