پلیس غزنی: از قاچاق ۲۵ کودک برای آموزش انتحاری به پاکستان جلوگیری شد

پلیس غزنی می‌گوید که این چهار نفر قصد داشتند تا ۲۵ کودک را به پاکستان قاچاق کنند.
 
فرمانده پلیس ولایت غزنی در جنوب افغانستان اعلام کرده است که ۲۵ کودک افغان را که قاچاقچیان در نظر داشتند به پاکستان منتقل و برای انجام حمله‌های انتحاری و انفجاری آموزش داده شوند، از چنگ قاچاقچیان رها شدند.
 
غلام‌مصطفی مایار، شب گذشته، یکشنبه ۱۸  تیر در یک نشست خبری در ولایت غزنی گفت که این ۲۵ نفر در دو خودرو و توسط چهار نفر به بهانه درس خواندن به منطقه "بای پاس" شهر کویته بلوچستان پاکستان منتقل می‌شدند.
 
این کودکان عصر دیروز بدست نیروهای پلیس افتاده‌اند.
 
او مدعی شد که در این منطقه پاکستان نیروهای شورشی مخالف دولت افغانستان مراکز آموزشی دارند و افراد را برای انجام عملیات‌های انتحاری و انفجاری آموزش می‌دهند.
 
به گفته او نیروهای پلیس این افراد را در ولسوالی قرباغ و آب‌بند ولایت غزنی زمانی‌که به سمت پاکستان منتقل می‌شدند از چنگ قاچاقچیان رها و چهار نفر را در ارتباط به این حادثه بازداشت کردند.
 
او گفت که چهار فرد بازداشت شده شامل دو راننده و دو قاچاقچی هستند.
 
آقای مایار همچنین مدعی شد که اغلب این کودکان یتیم و بی‌سرپرست هستند که توسط این افراد اغفال شده‌اند.
 
او گفت که براساس بررسی‌های پلیس به این کودکان نوع مواد شمیایی داده شده که آنان قدرت تشخیص، درک و هوشیاری خود را از دست داده‌اند.
 
فرمانده پلیس غزنی گفت که خانواده این کودکان از این کار بی‌اطلاع هستند و ابراز امیدواری کرد که با نشر تصاویر این کودکان خانواده آنان با در دست داشتن مدارک قابل قبول برای گرفتن آنان مراجعه کنند.
+24
رأی دهید
-0

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    منصفانه ترین کارى که میشه واسه این دستگیر شده ها کرد! قبلش ته و توش رو در بیارن که رئیس و روئساى اینها چه کسانى هستند ؟ بعد از همون مواد شیمیایى بخورد این چهار تا بِدن و چهار تا جلیقه خوشگل هم تنشون کنن و بفرستنشون پیش ملائک!
    0
    31
    دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.