واکنش تند در افغانستان به انتقاد روحانی از سدسازی در آن کشور.

+26
رأی دهید
-133

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۱
    IranUksero - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    کار به کجا رسیده که افغانستان برای ایران شاخ شونه میکش تعجب آور والا
    29
    144
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد

    به چه روزی افتادیم که اینها هم شاخ شدن آخه مردم حسابی انصاف داشته باشید این همه آب تو کشور افغانستان است حال کمی از آن به هم کیشان شما تو بلوجستان بره جای ایران بودم مقابله به مثل میکردم
    28
    124
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    amonbede - تهران، ایران

    تنها کسی که به ما ن... بود کلاغ . دریده بود
    24
    128
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۲
    کیومرث اعتماد - ایران، ایران

    اشتراکات فرهنگی و امنیتی ایران و افغانستان بسیار است، ولی‌ مایه دلسردی ‌ست که این کشور که نزدیک به نیم قرن ست آماج تهاجم اجنبی از رنگ‌های مختلف بوده، اما بر سر یک گلایه همسایه رنگ گردنش بیرون میزند ): عجب
    19
    128
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    دولت افغانستان غلط کرد !!! ایران مَی تواند در مجامع بین الملل از دولت افغانستان بخاطر بستن اب بر روی ملت ایران شکایت کند و خسارت دریافت کند . دولت افغانستان چطور قرار داد دیورند را قبول ندارد و حال از قرار داد افغانستان و عباس هویدا سخن مَی گوید . هر چند همان قرار داد ناحق که بر ضد ایران بسته شده است این افغان های نمک نشناس رعایت نمی کنند . ما دولت درست و حسابی نداریم که از حق ملت ما دفاع کند . اون خمینی گور به گور شده که گفت اسلام مرز ندارد مرز ایران باز گذاشت که این افغانها مانند مور و ملخ ریختند ایران ان از خامنه ای که پول ملت ایران را در حلق مزدورهای افغانش مَی ریزد تا أسد حفظ شود !!! چند میلیون افغان بیش از سه دهه در خراسان و بلوچستان خوردند و خوابیدند از امکانات مردم این نواحی استفاده کردند حال اب را بر روی مردم خراسان و بلوچ مَی بندند . جالب اینجاست این افغان ها فرار است از بندر چابهار که برای مردم بلوچ است استفاده کنند . دولت ما به جای انکه افغان و هندوستان بخاطر بستن اب بر روی مردم ایران مجازات کند به انها جایزه مَی دهد . باید تمام افغان های از ایران اخراج شوند و ایران روابط
    34
    194
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    ش را با این کشور قطع کند و همچنین افغانستان را محاصره هوایی و زمینی کند و جلوی استفاده افغان ها از بندر چابهار را بگیرد . افغانستان دوست ما نیست تمام کشورهای همسایه ما دشمن ما هستند و به خاک ما چشم داشت دارند .
    33
    178
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. بیجاست، قرارداد یکطرفه نمی‌شود، "شبکه خبری "طلوع" افغانستان در خصوص واکنش مقامات وزارت انرژی و آب افغانستان گزارش داده است: «ایران از سال‌ها به این‌سو با نام حسن همجواری و همسایگی تا ۴ برابر حقآبه‌اش را از دریای هیرمند (یا هلمند امروزی)، آب گرفته است اما در برابر آن تمامی چشمه‌های آب مرزی‌اش را که به افغانستان سرازیر می‌شوند با ساختن بیش از ۳۰ بند در آنسوی مرز خشکانیده است.»" . در این مدت حرج و مرج و جنگ های داخلی درافغانستان، ایران از آب های مفت سود کلان برده است. دیگر اینکه سیاست مداران افغانستان بی‌عرضه هستند وگرنه اگر من به جای دولت افغانستان بودم یک قطره آب را هم مفت نمی‌دادم. نفت و آب هر دو مال طبیعت میباشد آب در برابر نفت عادلانه از دید من بسیار عادلانه است. ایران نفت دارد، افغانستان آب، نمی‌شود که شما نفت را با قیمت گزاف به افغانستان بفروشید ولی آب را مفت دریافت کنید. ارزش آب از نفت کمتر نیست،کل محیط زیست وابسته به آب میباشد.
    181
    28
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. محاصره هوایی و زمینی نمی‌توانید،آمریکا و ناتو همپیمان افغانستان میباشند. دیگر اینکه شما غیر از افغانستان و چند کشور دیگر کدام دوست واقعی در منطقه ندارید که از سیاست های دولت ایران حمایت کند.
    179
    24
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::کیومرث اعتماد - ایران، ایران::]. سخنان حسن روحانی یک تحدید بود، چون ایشان گفته که ما در برابر این سدسازی ها آرام نخواهیم نشست. یعنی دست به اقدامات تخریب کارانه خواهیم زد.
    181
    19
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    کسی که به ما ...بود کلاغ .. دریده بود. :( . اونام دلشون خوشه به یه چیزی اعتراض کرده باشن بگن ما هم هستیم بابا ولشون کنید کشورشون غرق معضل و فلاکته حالا اعتراض کردن به این حرف که چرا سد میسازن واقعا کمدیه. :
    13
    86
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    آذری باهوش - میانه، ایران

    شاه پرستها حالا جواب بدند . تمام قراردادهایی که بزرگ ارتشداران بست ضعیف و برضد ایران بودند . این از قرار داد آب با افغانها اون از واگذاری بحرین ! روشن نکردن تکلیف جزایر سه گانه با امارات مشکل حوزه های مشترک با عربستان همه نشان میدهد که شاه اونجور که اینا میگند قوی نبوده. فقط مثل عربهای امروز اسلحه میخریده و انبار میکرده. زمان جنگ همینطور که بنی صدر گفت تانک داشتیم ولی تانکبر نداشتیم! حساب کن تانک 65 تنی چه جوری باید تا خوزستان بره؟
    148
    15
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. دولت افغانستان قرارداد مرزی با پاکستان را که بین دوول قبلی افغانستان و پاکستان بسته شده است قبول ندارد و چشم طمع به خاک پاکستان دارد . این بی قانونی ها و زیر سوال بردن قوانین بین المللی توسط دولت شما چیز تازه ای نیست . در انتها قرارداد حق آبه هیرمند اصلا عادلانه نیست و برخالف قانون تقسیم آب های بین المللی و مرزی سازمان ملل است . و دولت افغانستان همان قرارداد پر عیب و ایراد را هم رعایت نمی کند . در زمان جنگ های داخلی افغانستان بخصوص طالبان اب را به کل روی هامون بستند . چون این قرار داد قبل از تصویب این قانون نوشته شده است و نیاز به بازنگری دارد تا منافع هر دو کشور لحاظ شود . مغلطه نکنید اینجا بحث سر منابع اب افغانستان نیست . اینجا بحث سر منابع اب مشترک بین افغانستان و ایران است که افغانستان حق ایران را بالا می کشد . ایران دارای چاه های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه اش است که ان نیز بخاطر بی مسئولیتی مسئولان ج ا توسط کشورهای همسایه بالا کشیده می شود . در اخر وقتی ایران بخواهد اسمان و مرز خاکی خود را روی افغانستان ببندد .
    8
    147
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]. مسئله اینجا سیاست دولت ایران نیست !!! مسئله اینجا حق ملت ایران است که توسط دولت افغانستان خورده میشود . مسئله نمک خوردن و نمک شکستن شماست . مسئله ایران ستیزی شما افغان ها هست . در انتها امریکا بخاطر یک از سفارت بالا رفتن چند تا دانشجو فرصت طلب ایران را بدترین تحریم ها کرده است اما دولت ایران نسبت به شعار های مرگ بر ایران , اتش زدن پرچم ایران در افغانستان و سر بریدن سفرای ایران در زمان طالبان و تخریب سفارت ایران در زمان دولت فعلی و ایران ستیزی های ملت و دولت شما همواره سکوت کرده است . مسئله بی اهمیت بودن ایران و ملت ایران برای دولت ماست . که هر کدام از این کارهایی که شماها بر ضد ایران انجام دادید بر ضد ملت دیگر انجام می دادید حتی یک نفرتون هم نمی توانست در ان کشور زندگی کند . وقتی ایران بخواهد اسمان و مرز زمینی ش را بر روی افغانستان ببندد این مسئله ربطی به هیچ کس ندارد نه ناتو نه امریکا . همچنین ایران باید افغانستان را از چابهار کنار بگذارد .
    9
    149
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    طوری حرف می زنی ایران انگار در اروپاست و با سوئیس و نروژ همسایه است . نه جان ایران با پاکستان , افغانستان , ترکمنستان , اذربایجان , ترکیه , عراق و عربستان همسایه است . دولت مردان کشورهای همسایه بدتر از ایران نباشد بهتر نیست .
    7
    148
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    mashhabib - قم، ایران

    آذری فاقد ....در بهمن 57 تمامی پادگانها غارت شد و سال بعد تمامی فرماندهان ارتش اعدام و اخراج شدند ...تو جنگ ....تو میخواست پشت تانک بشینه ؟!!!
    3
    52
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    کشورهایی که از یک رودخانه استفاده میکنند مثل ایران وافغانستان هر کدام از آن رودخانه طبق قوانین بین المللی حق آب دارند ضاهرا افغانها این را نمیدانند که ایران میتواند از آنها شکایت کند آب چندین رودخانه از مرز افغانستان وارد ایران میشوند وسالها ایران برای هم دردی از حق خود از این رودخانه گذشت کرد حالا روی اینها زیاد شده دارند سد میسازند و با پرویی حالا ما باید عذر خواهی هم بکنیم چقدر بی شعورن اینها ملتی زهر تولید میکند وتمام مردم دنیا را به مواد مخدر آلوده کرده حالا با سد سازی میخواهد تولید تریاک خود را افزایش بدهد تا انسانهای بیشتری را آلوده کنند دولت ایران باید با شدت با افغانها صحبت کند ملایمت کافیست
    5
    125
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    من جای دولت ایران باشم اگر افغانها با زبان خوش به راه نیامدند تمام این سد ها را بمباران میکردم
    8
    73
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    همین بلا را کشور ترکیه سر عراق اورده با سد سازی بروی دجله وفرات در ترکیه با آب این سدها بادمجان وخیار وگوجه هندوانه میکارند عراق وایران باید گردو خاکش را نوش جان کنند
    5
    63
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. باز شروع کردی به دراز گویی و بافتن آسمان به ریسمان. یک:عرض کردم قرار یکطرفه نمی‌شود. آب های که به طرف افغانستان می آید را با سدسازی و بند سازی جلوی آن را میگیرید ولی از افغانستان شکایت دارید که چرا سد میسازند. یک بام و هوا که نمی‌شود. مسئله اینجاست که در این سالهای جنگ، 75% بیش تر از حق تعیین شده در قرار داد، آب های افغانستان به ایران رفته است. دولت افغانستان هم نگفته که ما پایبند قرارداد نیستیم. میگوید آب که حق شماست را به شما میدهیم. دو: منابع مشترک نیست، آب مربوط به افغانستان است همانطور که چاه های نفت مربوط به ایران میباشد. قرارداد خط دیورند مسئله پیچیده دیگر است، لازم نیست اینجا با شما بحث کنم چون بی ربط میباشد. سه: ایران ستیزی و پاکستان ستیزی از آنجا ناشی میشود که این دو همسایه در قضایای داخلی افغانستان مستقیما دخیل هستند. چه درگذشته و چه حال از گروه های تروریستی مانند طالبان حمایت میکنند و مانع بزرگ در برابر صلح و ثبات در افغانستان میباشند. دهه خونین نود که ایران از گروه های مجاهدین حمایت نظامی و اقتصادی میکرد را مردم خوب به یاد دارند
    153
    9
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. شما از برکت سرآخوند ها با همه کشورها دشمن هستید، نمی‌توانید افغانستان را محاصره هوایی و زمینی بکنید. نه توان نظامی آن را دارید و نه در جوامع بین الملل توان دیپلماتیک. شما به دوستی نیم بند با کشور مانند افغانستان از هرزمان دیگر بیشتر نیاز دارید. ;)
    160
    10
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    یارب مبادا گدا معتبر شود / وگرنه از خدا بیخبر شود...یاوه گویی و اسمان به ریسمان بافتند کار جنابالی است !!! یک مغلطه نکنید ایران هرگز اب را بر روی افغانستان نبسته است . ج ا اب را بر روی کردها بسته است که من هم به ان اعتراض دارم چون خشک شدن تالاب ها و دریاچه های اقلیم کردستان عراق باعث بوجود امدن ریزگرد در استان های غربی ایران می شود . جنابالی گفته اید که دولت افغانستان به حقابه هیرمند وفادار است در صورتی که در طی سال‌های گذشته به جهت خشکسالی در افغانستان به عنوان سرچشمه آب هیرمند با بسته شدن دریچه‌های سد کجکی و کاهش ورودی آب به هیرمند در ایران در بین دو کشور اختلافاتی بروز کرد. بنا بر قراردادی که میان ایران و افغانستان در سال ۱۳۵۱بسته‌شده آب باید همواره در جریان و در هر ثانیه ۲۶ مترمکعب آب (معادل ۸۵۰ میلیون مترمکعب در سال) سهم سیستان و دریاچه هامون باشد. تا سهم منطقه سیستان ایران به این منطقه برسد. بسته شدن کامل سد کجکی و نرسیدن سهم سیستان در زمان طالبان از مسائل مورد مناقشه میان دو کشور بوده‌است. ادامه دارد ١
    4
    92
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    و در حال حاضر در سال ۲۰۱۴ یکی از عوامل اصلی خشکیدن تالاب بین الملی هامون و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم منطقه سیستان انتقال آب رودخانه هیرمند برای کشت مزارع خشخاش در افغانستان می‌باشد؛ که تا بحال دولت افغانستان از دادن حق ابه به سیستان و دریاچه هامون شانه خالی می‌کند؛ و این مورد از روابط حسن هم جواری بین دو کشور کاسته است. در ضمن دولت افغانستان آبی که به هامون روانه می‌کند به صورت سیلاب و سرریز این سد می‌باشد که در سیستان علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی مشکلات آب آشامیدنی هم ایجاد کرده است؛ و این امر بر نارضایتی بیشتر دولت ایران از افغانستان انجامیده است. سه مغلطه نکنید و بهانه نیاورید . افغانها نه بخاطر سیاست های ج ا بلکه مانند عرب ها از ایرانی ها فقط بخاطر وجود داشتن متنفر هستند.افغان های بی سواد از ایرانیان بخاطر مجوس ، شیعه ، عجم و فارس بودن و افغانهای باسواد بخاطر حسادت از ایرانیان متنفر هستند . حمله محمود افغان به اصفهان و ریختن کتاب های پارسی زبان در رود هیرمند برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی ایران همه نشان دهنده ایران ستیزی ملت شما است .ادامه دارد ٢
    4
    89
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    براساس بهانه شما پس افغان ستیزی بعضی از ایرانیان بخاطر عملکرد ملت و دولت شما بر ضد ملت ایرانیان درست است . ایران هرگز از طالبان حمایت نمی کرده است !!! . طالبان توسط امریکا ، عربستان و پاکستان برای مبارزه با شوری بوجود امده بوده است نه ایران ! ایران از شاه مسعود حمایت می کرده است . طالبان سفرای ایران را سر بریدند ! البته شاید امروز بخاطر حمایت دولت شما از داعش نظر خودش را عوض کرده باشد . دقیقا مشکل من همین اخوندها هستند ! اگر اینها نبودند کشورهای بی اصل و نسب که قدمت انها به یک قرن هم نمی کشید امروز برای کشور ما شاخ و شونه نمی کشید . و اگر شخصی مانند قوام السلطنه در ایران سکان امور را بدست داشت امثال اشرف غنی ، ملک سلمان و اردوغان امروز ماست ها را کیسه می کردند . به هر حال روزی اخوندها می روند و رو سیاهی بر روی ملت و دولت شما می ماند . که چطور جواب مهمانوازی ملت ما را دادید . در انتها ایران می تواند با استفاده از اتحاد با کشورهای همسایه مخالف سیاست های دولت افغانستان مانند پاکستان بر دولت شما فشار وارد کند . افغانستان یک کشور محصور است که برای ارتباط با بیرون به ایران نیاز دارد نه ما !
    4
    91
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    در انتها یک سوال تو چطور ایران ستیزی های دولت و ملت خودت را موجه می دانی اما از افغان ستیزی های ایرانی ها گلایه می کنی و ان را نژادپرستی و فاشیست می دانی ؟ اگر بخاطر عملکرد دولت ایران شما از ملت ما متنفر هستید نمی توانید از ما گلایه کنید که بخاطر عملکرد مهاجرین غیر قانونی افغانستان در ایران مانند جنایت ، تجاوز ، دزدی ، قاچاق مواد مخدر و اعضا ، دزدیدن کار کارگران و قشر ضعیف جامعه ایران متنفر نباشیم . شما می گویید در مسائل داخلی کشور شما که به ثبات ، امنیت و رفاه ملت ایران مرتبط است ما حق دخالت نداریم . پس دولت و ملت شما هم حق دخالت در نحوه برخورد ایران با مهاجرین غیر قانونی مثل افغان ندارد . چون این مسئله داخلی است .
    4
    89
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    manueal2 - لاس وگاس ، ایالات متحده امریکا

    آقایون خانوما هر کسی که از این موزو ناراحته یه لوله کشی آب بکشه خونه همسیاسه پوله ابو خودش بده این حقه ی کشوره که از منابع طبیعیش استفاده کنه به هیچ احدی ربطی نداره ایران یه لوله گاز مجانی بکشه افغانستان موافقین حرفه حق تلخه ولی باید به حقه همه احترام بزاریم منابع طبیعی هر کشوری ماله خودشه به هیچ بشری ربطی نداره که با منابع طبیعیش ون کشور چیکار میکنه
    94
    10
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. بیجاست بیسواد، قرار داد یکطرفه نمی‌شود ، آب های که از ایران بطرف افغانستان می آید را با سد سازی و بند سازی جلوی آن را گرفته اید، تا آنجایکه در ولسوالی غوریان هرات نمک زار ایجاد شده است. دولت افغانستان پایبند قرار داد میباشد که در گذشته بین دولت های ایران و افغانستان امضا شده است. ایران اندازه آب که در قرار داد تعیین شده را هرساله دریافت میکند. اگر تخطی دراین زمینه از طرف افغانستان صورت گرفته چرا ایران در مجامع بین المللی شکایت نکرده؟ مسئله اینه که ایران بیش هفتادو پنج درصد بیشتر از حق تعیین شده در قرارداد، آب دریافت می‌کرده . دلیلش هم جنگ های داخلی در افغانستان بوده است. آن اندازه که افغان ستیزی در ایران رواج دارد،ایرانی ستیزی در افغانستان وجود ندارد. شما توهین و تحقیر را تا آنجا رسانیده اید که امروزکلمه افغان و افغانی در ایران فحش محسوب میشود. خودشما هم پذیرفتید که ایران در امورداخلی افغانستان دخالت و از احمدشاه مسعود حمایت میکرد. تنها مسعود نبود، گروه های شیعی دیگر هم بود.در قتل وکشتار و جنگ های داخلی ایران همیشه از یکی ازطرفهای درگیر همایت کرده است
    89
    5
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::مرغ آمین - تهران، ایران::]. آن شعر حافظ هم گویای حال شماست، چون از برکت پول نفت مانند اعراب لباس های نو به تن کرده و به خیال خام خودتان فکر میکنید که انسانهای ویژه هستید. ولی نیستید خاورمیانه ای ها همه مثل هم هستند. رضا سواد کوهی با یاد دادن آداب و رسوم غربی و جعل تاریخ برای شماها افتخارات کاذب خرید و گرنه عکس های زمان قاجار هنوز موجود میباشد، که شما که بودید و که هستید. بی اصل و نسب خواندن کشورهای دیگر هم ناشی از همین غرور بیجا و اندیشه های فاشیستی میباشد. یعنی اینکه دیگران درگذشته و حال هیچ‌کاره بوده و هستند و ایران جعلی کنونی مرکز عالم هستی است. مولوی بلخی هم چون از ایران کنونی تنها به طرف روم رد شده اصفهانی و یا تهرانی الاصل بوده و رودکی سمرقندی هم بچه شیراز بود. ;)
    87
    1
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    استالین - ولادی وستوک، روسیه

    [::manueal2 - لاس وگاس ، ایالات متحده امریکا::]. دقیقا، نفت و گاز هم مانند آب منابع طبیعت میباشد. از دید من غیر منصفانه است اگر دولت افغانستان نفت و گاز را به قیمت گزاف از ایران بخرد ولی آب های افغانستان را مفت و مجانی به ایران بدهد.
    86
    5
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    باسواد پرمدعا مانند طوطی حرفهای تکراری مسئولین افغانستان تکرار نکن ! به جای مغلطه گری اسم رودی که ایران بر روی افغانستان بسته است را نام ببر ! ج ا هرگز دولتی نبوده است که از حقوق ملت ایران دفاع کند بخاطر همین شما افغانها انقدر پررو شدید . ج ا خسارت جنگ ایران و عراق بعد دو دهه نتوانسته است بگیرد بعد بیاید حقابه ایران از شما شمر ها بگیرد . من با دلیل و مدرک مستند نقض قرارداد حقابه هیرمندتوسط افغانستان را به اثبات رساندم .ایران بعد قدرت رسیدن طالبان یک قطره اب بغیر از سیلاب های الوده که مشکلاتی برای منطقه بوجود اورده است نگرفته است . باید ببینی افغان ها در ایران چیکار کردند که افغانی در ایران فحش به حساب مَی اید و دید منفی نسبت به شما وجود دارد ؟ این مسئله ربطی به ملت ایران ندارد ! درکنار افغان ها، عراقی ها هم بعنوان پناهنده در ایران حضور داشتند و دارند ! چرا ملت ایران بعد هشت سال جنگ عراقی ستیزی نمی کند ! ایراداز افغانهاست نه ایرانیان . من هرگز حمایت ایران از برخی جریان های سیاسی افغانستان انکار نکردم !!! من حمایت ایران نسبت به طالبان را زیر سوال بردم[::استالین - ولادی وستوک، روسیه::].
    2
    82
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    majiddk - کپنهاک، دانمارک

    وقتی رهبر به ریس جمهور توهین میکنه و وقتی به تبعه ان یه مداح میاد در روز عید فطر ازپخش مسقیم تلویزیون روی همه سیفون میکشه"" توقع داری افغانستان سیفون نکشه؟ :
    46
    1
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::استالین - ولادی وستوک، روسیه::]شعر حافظ گویای حال دولت تازه به دوران رسیده شما است .خدارو شکر در این کامنت کاملا نظر من را تایید کردی که ایران ستیزی در میان افغان های مثلا باسوادی مانند تو بخاطر حسادت از پیشرفت ایران است نفرت و کینه تو هم از رضاشاه کبیر مثل اینکه بخاطر پیشرفت روز افزون و مدرن کردن ایران است. وگرنه این پدر و پسر چه ربطی به تو دوره گرد افغانی دارد!همانطور که سمرقند و بخارا ربطی به تو ندارد!رومی اگر شمس تبریزی را ندیده بود یک اسلامگرای بدبخت مثل شماها میشد . بدبخت جان بر عکس ملت تو که ناتو و امریکا برای انها دموکراسی ان هم از نوع اسلامی مانند جمهوری اسلامی اورده است و شما افغانها به کمک انگلستان کشور جعلی خود رادر بخشی از خاک ایران کهن برای جلوگیری از نفوذ روسیه به هندوستان بوجود اوردید و اعراب که با پول نفت فقط می خوردند.ملت ما از هر قومی , مذهب و زبانی در برابر استبداد زمان قاجار ایستاد تا دموکراسی وارد ایران شود ! همین ایستادگی باعث بقدرت رسیدن نخبگانی مانند ارباب کیخسرو , قوام السلطنه , سردار اسعد و غیره شده بود که چهره ایران را مدرنیته کرد !
    0
    72
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    تو برای اینکه بتونی برای کشور چند قرنی ات که انگلیسی ها برات ساختند تاریخ بسازی باید کشور من را جعلی بخوانی !!! از کی تا به حال تاریخ ایران قبل اسلام زمان هخامنشیان , اشکانیان و ساسانیان و تاریخ ایران بعد از اسلام ایران جعلی شده است که تو جوجه کمونیست درباره ان اظهار نظر می کنی !!! شما ها انقدر بدبخت هستید که می خواهید فردوسی که در توس ایران متولد شده است را به خود بچسبانید . و باسواد پرمدعا رضاشاه کبیر از الاشت بوده است نه سوادکوه !!! در انتها همه جای دنیا ایتالیا را وارث تمدن روم می دانند و کشورهای اروپایی را تحت تاثیر این تمدن می دانند . ایران هم وارث تمدن پارس است و کشورهای تازه تاسیس مانند کشور تو هم تحت تاثیر تمدن پارس هستند . حالا هر چقدر که می خواهی خود را تیکه پاره کن تمام دنیا این مسئله را قبول دارند بغیر از چند تا کشور تازه به دوران رسیده مثل کشور تو ...
    0
    72
    یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.