فوربز: "غرب باید دریابد روحانی عامل تغییر در ایران نیست"

خلاصه ترجمه یادداشتی از تام ریج، وزیر پیشین امنیت ملی آمریکا (لینک به مقاله کامل به زبان انگلیسی در نشریه فوربس)
 در حالی که حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، برای آغاز دور دوم ریاست جمهوری اش آماده می شود، غرب باید این را تشخیص بدهد که او عامل تغییر در ایران نیست و هرگز هم نبوده است.
 
روحانی در فصل انتخابات بارها برای عقب نماندن از رقیب اصولگرایش ابراهیم رییسی مشوق خشونت و افراط گرایی شد. رییسی در عوض سعی می کرد بر خلاف سابقه افراطی اش نقش یک میانه رو را ایفا کند. روحانی در دور اول ریاست جمهوری اش نشان داده بود که هیچ قصد و عزمی برای به چالش کشیدن خشونت و افراط گرایی این رژیم مذهبی ندارد.
 
مردم ایران همواره روحانی را بخشی از نظام جمهوری اسلامی می دانستند.
 
برخلاف ادعاهای تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی در مورد مشارکت بالای مردم در انتخابات، بخش عمده ای از مردم انتخاب بین عمامه سفید و عمامه سیاه را رد کردند. حمایت از سازمان های مخالف جمهوری اسلامی مانند شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین در حال رشد است.
 
آمریکا با وجود اثبات این اشتباه، بارها فریب ایده میانه رو در برابر تندرو را در ایران خورده است. بیایید این بار درست عمل کنیم.
+53
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد

    در نظام اخوندی میانه رو و تند رو وجود ندارد همه سران نظام سر و تی یک کالباسان. برای فریب اذهان عموم با کلمات بازی میکنن اگر روحانی انسانی میانه رو بود سالها پیش از انتخاب شدنش به ریس جمهوری به حاشیه نظام فرستاده میشود. اگر این دوره ریس جمهوری تمام شود و ریسی دوباره خودش را کاندید کند بدونه شک ریسی منتخب ریس جمهوری خواهد شد. امیدوارام حکومت اخوندی از بین برود در این دوسه سال , تا ریسی به ریاست جمهوری نرسد.
    7
    49
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    piki82 - تورین، ایتالیا
    چرند محض !!! انتظار دارن چکار کنه ?? مسئله اینه ملت نمیخوان یک خری مثل احمدی نژاد رئیس جمهور باشه ..بقیه مسائل پیشکش ! این حمایت از مجاهدین خلق و اینا هم واقعا جوک هستش ...!!!
    27
    27
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    حمایت از سازمان مجاهدین خلق در حال رشد است !!!! . :o :o :o از این مقاله باید بعنوان کاغذ توالت استفاده کرد . مجاهدین خلق منفور تر از ج ا در میان ملت ایران نباشد محبوب تر نیست . ملت ایران مانند شما امریکایی احمق نیستند که از اسلام خامنه ای و خمینی به اسلام رجوی پناه ببرند . پایان ج ا پایان هر نوع تفکر و اسلام ایدولوژیک و سیاسی از نوع شیعه ، سنی و مارکسیست است . این پیر و پاتال های منقلی رجوی هم در کنار بیت خامنه ای توسط ملت ایران محاکمه خواهند شد .
    89
    36
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    برجعلی - کلن، آلمان
    اولش رو که روحانی هم بخشی از جمهوری اسلامی هست، خوب اومد اما وقتی میخواد مجاهدین خلق رو بخشی از مبارزه ملت ایران علیه ستم اخوندی بدونه معلومه که مجاهدین طبق معمول سبیل اقا رو خوب چرب کردن. اگر اخوند جماعت برای منافع جیبش هم که شده بحفظ ظاهر میکنه اما فراموش نمیکنه زمانی که بمب های شیمیایی صدام کودکان و جوانان ایرانی را به خاک و خون کشید، چگونه مسعود رجوی به خاطر پیشبرد اهدافش بر دستان الوده به خون صدام جانی بوسه زد.
    36
    23
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۵
    ramin-cph - کپنهاگ، دانمارک
    حمایت از مجاهدین دراه رشد؟؟! مزخرف محض، یعنی اگه قراره مجاهدین بیان قدرت و دست بگیرن، من یکی حاضرم هزار بار به خامنه ایی چلاق کولی بدم و نوکرشم بشم. اینجاست که میشه فهمید که غرب فقط دنبال حال و حول خودشه،،،،مجاهدین ! مجاهدین به اون جاشون خندیدن اگه غیر از یه مشت پیر پاتال کسی دیگه بخوادشون،
    38
    29
    جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    فارسان - مرکزی، ایران
    سازمان تروریستی مزاحمین خ...منجی ایران !!!!!!زررررررررشک.. باز خودتونو مانند حماقت 57 به نفهمی زدین این سازمان سوراخ دعا نیست بلکه از همان ابتدا ع تشکیل سوراخ .... بود !!!!؟؟؟؟؟
    3
    11
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    greatpersian1 - وین، اتریش
    مجاهدین خلق خائن به ایران هستند.
    2
    5
    شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.