آمریکا از سرنگون کردن یک هواپیمای جنگی سوریه خبر داد

آمریکا می گوید که یک جنگنده مافوق صوت اف۱۸ در یک اقدام "دفاع دسته جمعی" جت سوریه را سرنگون کرد ارتش آمریکا از سرنگون کردن یک هواپیمای جنگی ارتش سوریه در استان رقه خبر داده است.
 
بنا بر بیانیه پنتاگون، یک فروند سوخوی-۲۲ ارتش سوریه ساعت ۶:۴۳ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی، اهدافی را در نزدیکی نیروهای دموکراتیک سوریه (ائتلاف به محوریت کردها) بمباران کرده بود که یک جنگنده مافوق صوت اف۱۸ این کشور در یک اقدام "دفاع دسته جمعی" آن را فورا هدف قرار داد و سرنگون کرد.
 
پنتاگون می‌گوید این واقعه در جنوب طبقه، واقع در استان رقه، رخ داده است.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده که ارتش این کشور خبر سرنگونی یک فروند هواپیمای خود را تایید کرده است. درباره سرنوشت خلبان گزارشی منتشر نشده است.
 
بنا بر این بیانیه، ارتش سوریه "حمله شرم آور" آمریکا را قویا محکوم کرده و آن را اقدامی در راستای تضعیف خود خوانده است.
 
مقامات سوری گفتند: "این (حمله) زمانی انجام می شود که ارتش سوریه و متحدانش پیشرفت های مشهودی در جنگ با گروه تروریستی داعش داشتند."
 
مرکز خلافت خودخوانده داعش - شهر رقه - هم اکنون تحت محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه قرار دارد که در تلاشند با حمایت هوایی آمریکا آن را تصرف کنند.
 
وزارت دفاع آمریکا می‌گوید حدود دو ساعت پیش از سرنگون کردن هواپیمای سوریه، شبه نظامیان هوادار بشار اسد به نیروهای دموکراتیک سوریه در محل حمله و با زخمی کردن تعدادی، آنها را از مواضع خود عقب رانده بودند.
 
پنتاگون می‌گوید که در واکنش به آن عملیات، "هواپیماهای ائتلاف" به نمایش قدرت مبادرت و از پیشروی نیروهای سوری جلوگیری کردند.
 
پنتاگون همچنین مدعیست که آن حادثه را از طریق یک خط تلفنی مخصوص "کاهش درگیری" به ارتش روسیه - که در کنار ایران یکی از حامیان بزرگ بشار اسد در سوریه است - اطلاع داده بود.
آمریکا می گوید که هواپیمای جنگی سوریه در نزدیکی نیروهای دموکراتیک سوریه - که هسته مرکزی آن را شبه نظامیان کرد تشکیل می دهند - بمب انداخته بود در هفته‌های گذشته آمریکا دست‎کم دو بار نیروهای حامی بشار اسد را حوالی پایگاه هوایی تنف، در نزدیکی مرز سوریه با عراق و اردن هدف قرار داد. این پایگاه، مورد استفاده نیروهای ویژه ارتش آمریکا است.
 
گنادی گاتیلوف، معاون وزارت امور خارجه روسیه در واکنش، آن اقدام آمریکا را "کاملا غیرقابل قبول" توصیف کرد و هشدار داد: "مداخله نظامی که منجر به تشدید درگیری‌ها شود بر روند سیاسی تاثیر خواهد گذاشت."
+15
رأی دهید
-21

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    این حیوانات آمریکایی همه جا جنایت میکنند،اشغالتر از این حیوانات فقط سعودی و عثمانی است
    23
    41
    دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شب تاب - یوکوهاما، ژاپن

    عجب خر تو خرى شده سوریه و عراق ! حالشو اسرائیل میکنه ! زمان صدام و حافظ اسد ، اسرائیل با وجود اینکه از پشتیبان آمریکا سود میبرد و هم اکنون هم میبره ، و با وجود قدرت نظامى برتر به نسبت عراق و سوریه ، همیشه در وحشت این در دشمن بود! بهار عربى و دگرگونیهاى سیاسى و نظامى منطقه همه اش سیاست آمریکا و لابیهاى صهیونیستى و صرفا براى آسایش و راحتى اسرائیل بود! گور پدر از دمشون ، آمریکا و عربها و اسرائیل!
    2
    33
    دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    اشغالگر از آمریکایی و آخوند این نوکران بی جیره و مواجب بی ریشه ای هستند که برای ترامپ دم تکان میدهند.البته فارسی مینویسند ولی اینقدر غلط املایی دارند که بلافاصله به سطح سوادشان پی میبری
    8
    2
    دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.