صدور حکم بازداشت ۱۲ نفر از محافظان رییس جمهور ترکیه در آمریکا

در تصاویر ویدئویی از درگیری‌ها در مقابل محل اقامت رجب طیب اردوغان در واشینگتن «دی. سی» گزارش‌ها حاکی است که پلیس واشینگتن «دی. سی»روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه اعلام کرده است که حکم بازداشت ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی و محافظان رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به اتهام حمله به تظاهرات کنندگان در این شهر صادر شده است.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این زمینه گفته است: ایراد اتهام علیه این افراد حاوی پیام روشنی است مبنی بر این که ایالات متحده اقدامات افرادی را که برای سرکوب آزادی‌های مشروع سیاسی و آزادی بیان از خشونت و ارعاب استفاده می کنند، تحمل نخواهد کرد.
 
رکس تیلرسون تاکید کرده است که وزارت امور خارجه آمریکا با پلیس و مقام‌های قضایی در جریان این پرونده همکاری خواهد کرد و احتمالا اقدامات مضاعفی در این زمینه انجام خواهد داد.
 
آسوشیتدپرس می گوید، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا حاضر نشده است که توضیحاتی در خصوص اقدامات مضاعف این وزارت خانه ارائه کند.اما احتمالا وزارت امور خارجه آمریکا می تواند خواستار استراد این ۱۲ نفر بشود یا از سفر آنها به آمریکا جلوگیری کند.
 
در جریان سفر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه به ایالات متحده برای دیدار با دونالد ترامپ، در اواخر اردیبهشت ماه سالجاری شماری از محافظان او به تجمع مخالفان آقای اردوغان در برابر سفارت ترکیه، حمله کردند.
 
در جریان این درگیری ۱۱ نفر زخمی شدند و وزارت خارجه ایالات متحده «به‌طور جدی» در خصوص این حادثه ابراز نگرانی کرده بود.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، رییس پلیس واشینگتن و شهردار این شهر روز پنجشنبه اعلام کردند که حکم بازداشت ۹ محافظ امنیتی و سه پلیس ترکیه به همراه دو کانادایی صادر شده است.
 
پیتر نیوزهام، رییس پلیس واشینگتن از این افراد خواسته است تا خود را به مقامات قضایی و انتظامی شهر معرفی کنند.
 
این در حالی است که روز گذشته دو نفر نیز در این ارتباط بازداشت شدند.
 
در همین حال، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای صدور حکم بازداشت برای محافظان رجب طیب اردوغان را محکوم کرده و گفته است، این احکام فاقد وجاهت قانونی است.
 
در این بیانیه امده است: آنچه درمقابل خانه سفیر ترکیه در واشینگتن روی داد،نشانه ناتوانی نیروی‌های انتظامی حاضر در محل برای اقدامات لازم بود.
 
وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرده است: شهروندان ترکیه مسئول آنچه که روی داد، نیستند.
 
سناتور جان مک کین، ‌رییس کمیته نیروهای مسلح در سنای آمریکا، پیشتر گفته بود که ایالات متحده باید سفیر ترکیه را به دلیل این حادثه از واشینگتن اخراج کند.​
 
آقای مک کین همچنین خواستار محاکمه محافظان و ضاربان شده و گفته بود، ‌چنین حادثه ای نباید بدون پاسخ بماند.
+58
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۶
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    اردوغان و محافظانش خیال کردند امریکا هم ترکیه است که مخالفانشان رابه مشت ولگد بگیرند و یازندان کنند . بتازگی هم اردوغان حکم اعدام درقانون اساسی اش قرارداده است ..
    3
    39
    جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    با با مثل اون ........خوردم به برادر پوتین به امریکایها هم بگو محافظ هاش از کاه خریداری شده در امریکا اسرفاده کردند که ظاهرا توسط هواداران گولن و پ ک ک به کنف الوده شده بود و به این خاطر محافظ هاش به رسم روال به جفت انداختن افتادند،بگو از این به بعد تمام محافظ'هاش با پوزه بند و بدون نعل اون را همراهی میکنند!.
    0
    3
    شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.