هشدار رئیس ستاد انتخاباتی روحانی نسبت به اعلام زودهنگام نتایج انتخابات

زمانه : محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفته است بر اساس اعلام وزارت کشور، اعلام زودهنگام نتایج انتخابات و برگزارى مراسم جشن پیروزى قبل از اعلام رسمى برخلاف قانون است.
 
محمد شریعتمداری در دو نامه جداگانه خطاب به ستادهای روحانی ضمن اعلام این هشدار گفته است ستادهاى کاندیداى آن‌ها باید به این موضوع توجه کنند.
 
او افزوده است که "عناصر معاند" به دنبال "فرصت سوء استفاده و ایجاد تنش" در میان هواداران کاندیداها هستند و ستادهای روحانی باید احتمال بروز هرنوع اختلاف یا درگیرى به‌ویژه در روزهاى پیش رو را از میان بردارند.
 
در دهمین دوره انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ ساعاتی پس شمارش آرا، پیش از آن‌که نتایج رسمی اعلام شود شواهد حاکی از پیروزی میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و او در یک نشست خبری این موضوع را اعلام کرد اما جناح مقابل آن را نشانه‌ای از "توطئه" دانست و گفت هنوز نتایج به‌شکل رسمی اعلام نشده بود و موسوی اجازه نداشت پیروزی خود را اعلام کند. در آن انتخابات محمود احمدی‌نژاد از جناح مقابل پیروز انتخابات اعلام شد و موجی از اعتراضات مردمی که ماه‌ها به‌طول انجامید به‌راه افتاد.
 
در انتخابات کشورهای دموکراتیک پیش از اعلام رسمی نتایج انتخابات، با روشن شدن نتایجِ شمارش بیشتر آراها، پیروزی یک کاندیدا اعلام می‌شود مگر آن‌که رقابت پایاپای و نزدیک باشد.
 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود‎.
 
رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری بین حسن روحانی و ابراهیم رئیسی است. اسحاق جهانگیری، به نفع حسن روحانی و محمدباقر قالیباف، به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت‌ها کناره‌گیری کرده‌اند.
 
در ایران بیش از ۵۵ میلیون نفر از شرایط رأی دادن برخوردارند. ۶۳ هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رأی هم در سراسر ایران تدارک دیده شده است. امنیت شعبه‌های رأی را نیروهای انتظامی به همراه سپاه پاسداران و بسیج به عهده گرفته‌اند.
+34
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.