جهانگیری: نه ایران و نه هیچ کشور دیگری سند ۲۰۳۰ یونسکو را امضا نکرده است

اسحاق جهانگیری می گوید، گزارشی از سند ۲۰۳۰ به رهبر ایران ارائه شده است. اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ایران، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفته است،«دروغ پردازی‌ها » درباره سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو با هدف جریحه دار کردن احساسات مذهبی و تخریب دولت یازدهم است.
 
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در این بیانیه تصریح کرده است که به دنبال اظهارات علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، به وزرای آموزش و پرورش ، علوم تحقیقات و فناوری و امور خارجه ماموریت داد که گزارش جامعی از سیر موضوع تهیه کنند و این گزارش به رهبر ایران ارائه شده است.
 
این در حالی است که علی خامنه‌ای با انتقاد از «اجرای بی‌سر وصدای» سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکوگفته بود: «این سند ۲۰۳۰ یونسکو چیزی نیست که جمهوری اسلامی تسلیم آن شود. اصل کار غلط است؛ اینکه برویم سندی امضا کنیم و بعد بی‌سروصدا آن را اجرا کنیم؛ مطلقاً مجاز نیست.»
 
پیشتر نیز رسانه‌های اصول گرا از جمله روزنامه کیهان و خبرگزاری تسنیم، «سند ملی آموزش ۲۰۳۰» را پروژه‌ای برای «نفوذ آموزشی» در ایران خوانده بودند.
 
به رغم انتقاد رهبر ایران از «امضا و اجرای بی سر و صدای» این سند، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه تاکید کرده است که سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو «نه تنها توسط ایران بلکه توسط هیچ کشوری امضاء نشده است.»
 
معاون اول رییس جمهوری ایران در این بیانیه تاکید کرده است:« طرح شایعات مخرب نادرست و متهم ساختن دولت در این باره جز با اهداف سیاسی و تخریب دولت قابل توجیه نیست.»
 
وی اضافه کرده است: « تا کنون هیچ کتاب، جزوه و یا مطلب آموزشی در زمینه هایی که کمترین تعارضی با آموزه‌های اسلامی و یا دیدگاه‌ها و مقررات جمهوری اسلامی ایران داشته باشد در نظام آموزشی کشور وارد نشده است و هرگز نخواهد شد. »
 
آقای جهانگیری همچنین گفته است: مطالب هنجارشکنانه‌ای که متأسفانه در فضای مجازی و در برخی تبلیغات توزیع گردیده نه تنها وارد نظام آموزشی کشور نشده بلکه حتی هیچگاه در کشور اجازه نشر نیز نیافته اند.»
 
وی می گوید، طرح شایعات درباره سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» یونسکو برای جریحه دار کردن احساسات مذهبی مردم است.
 
گزارش ها حاکی است که طی روزهای اخیر شب نامه هایی در خصوص این سند در شهرهای مختلف ایران از جمله قم پخش شده است. در این شب نامه ها گفته شده است که یکی از اهداف این سند آموزش همجنسگرایی در مدارس ایران است.
 
تسنیم نیز می گوید، بازاریان قم روز چهارشنبه تجمع اعتراض در این باره در یکی از مساجد این شهر برگزار کرده اند.
 
پس از انتقاد علی خامنه ای سند «چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰» مقام های ایران اعلام کردند که اجرای این سند متوقف شده است.
 
دو روز پس از انتقاد رهبر جمهوری اسلامی از اجرای این سند در ایران، رییس مجلس شورای اسلامی نیز از «دور زدن» مجلس در بررسی این سند انتقاد کرده و خواستار بررسی علل آن شد.
 
مصطفی آقا میرسلیم، از نامزدهای حاضر در انتخابات ریاست جمهوری نیز ۱۳ اردیبهشت در اهواز گفته بود: «سند ۲۰۳۰ یونسکو که رئیس جمهور پنهانی در نیویورک و بدون اجازه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی امضا می‌کند، مسائل غیرفرهنگی را هم در بر می گیرد.»
 
این در حالی است که مقام های وزارت اموزش و پرورش ایران می گویند، اعضای کمیسیون آموزش مجلس در جریان اجلاس اول و دوم «آموزش برای توسعه پایدار» در سال ۲۰۱۳ در ژاپن و کره جنوبی بوده اند.
+10
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.