آیت‌ الله مکارم: روند ثبت نام نامزدها آبروریزی است

 تسنیم: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در شبستان مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه بیانیه‌ای درباره وضع ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری صادر کردم که اسباب نگرانی است اظهار داشت: اینکه جوان ۱۶ ساله و پیرزن ازکارافتاده برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کرده‌اند مایه آبروریزی است.
 
مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از بی‌تفاوتی یا خرسندی برخی مسئولان از این روند افزود: برخی مسئولان از آن به‌عنوان شور انتخابات یاد می‌کنند درحالی‌که این اقدام آبروریزی است که در دنیا این اقدام را مسخره می‌کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: می‌گویند در قانون اساسی قید و شرطی نگذاشته‌اند درحالی‌که پیشنهاد می‌دهم شورای نگهبان در این کار با شجاعت در تفسیر قانون اساسی راه فقهی را طی کنند؛ چرا در تفسیر قانون اساسی این کار نمی‌شود؟
 
به گفته وی وقتی گفته می‌شود رجل سیاسی این موضوع دلالت التزامی دارد برای سن و سال، سطح معلومات بالا و سابقه اجرایی بالا و ملاک مدیر و مدبر، این موارد باید در هنگام ثبت‌نام لحاظ شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی بابیان اینکه معنی ندارد برای انتخاب یک نفر بیش از ۱۰۰۰ نفر ثبت‌نام کنند خاطرنشان کرد: این رفتار شور انتخاباتی نیست، همچنین در شان نظام اسلامی نیست که این تعداد افراد از هر سن و با هر شرایطی برای ثبت‌نام اقدام کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه تفسیر قانون اساسی در دست شورای نگهبان است گفت: امیدواریم در آینده شاهد این موضوع نباشیم.
 
وی با اشاره اینکه امسال مراسم اعتکاف آبرومندانه در سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: این برنامه نشان‌دهنده تأثیر برنامه‌های تربیتی اسلام است که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز مورد اقبال مردم است و یقیناً این اعتکاف دل‌ها را صاف و روح را پاک می‌کند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه دشمنان از برگزاری این برنامه‌های دینی ناراحت می‌شوند افزود: آن‌ها به‌خوبی می‌دانند جوانان با استقبال از برنامه‌های دینی بیش‌ازپیش دل‌بسته نظام و اسلام می‌شوند.
+22
رأی دهید
-38

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    آزاد اندیش۳۳۲۲ - یورک، انگلستان

    آبرزوریزی وجود منحوس تو از همه بیشتره
    5
    47
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا

    وقتى رهبرمون آب حوض کش سابق باشه، آبرو ریزى کاندید ریاست جمهورى دیگه چیه؟
    9
    38
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Compatriot - تورنتو، کانادا

    جوان ۱۶ ساله و پیرزن ازکارافتاده! هه هه خودتو جنتی، رهبرتون و علم الهدی رو چی‌ میگی‌!؟ سن بازنشستگی و از کار افتادگی شما کی‌ است؟! شما تمام نظامتون مسخرست خودتونو گول نزنید! "جوانان با استقبال از برنامه‌های دینی بیش‌ازپیش دل‌بسته نظام و اسلام می‌شوند" حتما، ارواح ننت‌!
    5
    41
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    rood120 - منچستر، انگلستان

    شپشو
    7
    33
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    اینا تربیت شده انقلاب آبروریز شماست. این نامزدها آبروریزی نیستند بلکه این انقلاب بی سروته و بی هدف و کلا قیافه تو با یه چهره کم اطلاع و پرت از مسائل جامعه و مردم هستش که آبرویزی هستش انقدر قیافه آدمهای فمیده و شعور و جامه شناس به خودت نگیر احمق برو تو آینه بخودت نگاه کن! برو مطالبی که میگی رو بردار بخون بعد می بینی چ کسی در چه جایگاهی آبرویز هستش
    2
    31
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    Iranemaa - قم، ایران

    جناب سلطان شکر به تو چه . تو فقط در مورد تجارت شکر و مسایل مذهبی اظهار فضل کن .در مملکتی که ازادی وجود ندارد یه عده ای میخواهند اینجوری حال کنند .این افراد هیچ کار خلافی نکردند درسته کارشان تا حدی زشت و خنده داره ولی سوال من از حضرت عالی اینه چرا در مورد کارتن خوابها قبر خوابها یا مشکلات اقتصادی و..لالمونی گرفتی ؟ ولی در این مورد مرتب قت قت میکنی؟
    4
    34
    شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۷
    kamaan - تهران، ایران
    جناب مک حرام شیرازی، شما که مغزتون اصلا کار نکرده چه برسه به اینکه بخواد از کار بیفته؛ شما که دست به حرام اعلام کردنتون خوبه، خجالت نکشین و لطفا حرف دلتونو (حرام است) بگو. حرام است، حرام است حرام است
    3
    21
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    شنبلیله - اسلو، نروژ
    چرت و پرت نگو بابا بذار یه خورده بخندیم، آبروریزی نیست. اصلا مگه آبرو هم دارین شما!
    2
    10
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    آبروی ریزی برای کی؟ ما ؟یا اونا؟این همه که ممودی خودمان تو 8سال ریخت,مگه چیزی ته اش مونده؟تازه اگه هم ریخت,اداره آب و فاضلاب دستگاه داره میاره مکش میکنه
    2
    13
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    مغربی - تهران، ایران
    بازخوبه تو زندگی یک حرف راست گفتی.
    2
    6
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۳
    ایرانی در غربت - دوحه، قطر
    مغول زاده مکر تو و اون جنتی و امام بی شرفتون خیلی جوان هستین ؟یک عده احمقه تاتار زاده حمله کردین ایران رو ویران کردین :(
    1
    10
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    ابن ملجم - مونیخ، آلمان
    مگر شما هم ابرو دارید که ریخته شود؟
    0
    4
    یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.