داوران برنامه استیج ترکیه از شرکت کننده ایرانی می خواهند یک ترانه فارسی بخواند- ویدیو

ه هموطن ایرانی تویه استیج ترکیه بعده خوندن ترانه ترکی داورا ازش میخوان که فارسی بخونه و این ایرانی همه رو به وجد میاره
+485
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۹
    مارشال زرد - وپرتال، آلمان

    دمش گرم عجب صدای مشتی داره.بدون کامپیوتر بازی و دستکاری شدن.ایول به تو خواننده ناشناس.
    14
    170
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Hooloo7 - گوتنبرگ، سوئد

    دیونه شون کرد ایوللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل.
    10
    156
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۰
    Elfar - اورنج کانتی، ایالات متحده امریکا

    روسفیدمون کرد
    11
    145
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    جای تعجب نیست ، چون ترکها مثل اکثرا ایرانیان فاشیست تشریف ندارند !
    209
    57
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    حکایتی - تهران ، ایران

    درود بر آقای رضا کشور پرست ،واقعا صداشون عالی‌ هست ،از حق نگذریم از خود خواننده بزرگ ایران آقای ابی هم قشنگتر خوند .
    15
    131
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    محسن ۵۵ - گنت، بلژیک

    این شاهکار هنر است "وصل کردن"،بر خلاف سیاست.
    8
    116
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    اونوقت این رو مقایسه کنید با شرکت کننده های در پیتی استیج من و تو مثل اون پانیدا و امین یا امسال الهه و غیره.استعداد اونها در حد صفر و ادعا شون ماتحت خرو پاره کرده..
    11
    133
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۸
    تانگو - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::اگه منظورت ترکهای تَر کیه هست خوب معلومه ترکها مگه چی دارن جز یه خاطره از عثمانی دربو داغون شده فعلا که کأسه لیس عربستان شدن که دوباره برنگردن به زمان یک میلیون لیری ایرانی هم فاشیست. نیست والا اگه همین ترکیه. و عربها افتخاراتی که ایرانیها کسب کردن با این حکومت و امکانات کمشون جلوی همه دنیا فخر میفروختن بهترین پزشکهای امریکا ایرانین کلی از اساتید ناسا ایرانی هستند دختران ایرانی تو علم و ریاضی جزو نفرات برترن اگر ترکی هم جزو نفرات بالا هست مطمین باش از خاک ایران بر خواسته ترک های ترکیه بیشتر بلدن خیانت کنند مثل بی غیرتها زن و مال همو بخورن بهم نارو بزنن تو هم اگه از ایرانی بودنت شرمندهای برو تو سایتهای. ترکی که خصوصیاتشون داری مطلب بزار داداش
    36
    133
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    ماشاالله به این صدا. منتظر آلبومت هستیم.
    9
    104
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. زر نزن عقده ای.
    27
    116
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    [::تانگو - ساکرامنتو، ایالات متحده امریکا::]. ترک ، برادر ترک هست در هر کجای دنیا و جدا بافتن آنها از طرف شما که هیچ کاره هستید نشان از عقده گشایی و فاشیست مغز گنجشکی هست و از نوشتن کامنت منظور من پیدا کردن فاشیست بود و هرگز فراموش نکن " بدون ترک ایران نبوده و نخواهد بود و ایران وطن من ترک هست و تو هموطن ولی تا جای جای دنیا هر چه ترک هست برابر خونی ترک دیگر هست چنانچه افغانستان و تاجیکستان برادر خونی شما ست!
    143
    25
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند

    UK. ALIبابا ببند درشو یالقوز
    23
    122
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    عجب صدایی..آفرین به خون ایرانی تو رگات . زاده ایرانی و هرکجا که بری ایرانی ها دوستت دارن حالا هر زبونی دلت میخواد حرف بزن ولی بدون که بازم تو این خاک هستش که مردم بهت عشق می ورزند
    12
    72
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. اگر فاشیست نیستند چرا به کردها اجازه نمیدن کردی بخونند؟ چرا اجازه نمیدن نوروز بگیرن؟ چرا اگر کردی تو مجلس این کشور کردی حرف بزنه اخراج که هیچ اعدامش میکنند. خودم آذری هستم ولی داستان اینه که آذری های ایران با استعداد هستند و اینا توان اینکه کسی رو که خوب میخونه رو ندارن با این کارها سعی میکنند مردمی که رای میدن به اینها رو متوجه کنند که فلانی خارجیه و زبان اصلیش اینه. حالا تو .. نمی فهمی بدون که فاشیست تر از عثمانی ها خودشون هستند اینا ریشه مغلی دارند و از زمان مغول ها و تیمورلنگ اینا رشد کردند و برادراشون اونا هستند. من آذری هستم و تمام وجودم ایرانی و آریای هستش چون تو این سرزمین به دنیا آمدم و تعجب نکن هرجای دنیا بری عثمانی ها خودشون رو برتر از باقی ترک ها میدونند و توجه و رفتارشون از روی ترحم و اینکه شما رو احمقی میدونند که باید برده آنها باشید می دونند و همینکه بفهمند از آنها بیشتر می فهمی یا استعداد بیشتری داری سریع بلایی سرت میارن که دیگه یادت بره برادر ترک یعنی چی. خلاصه اینو بدون آذری هستش و آذری حرف میزنیم ولی ایرانی هستیم.
    21
    92
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    ما ایرانی ها مغول های بربر که با چنگیزخان مغول و ایلخانیان به ایران امدند ایرانی نمی دانیم . تو بهتر به جای ایران ایران کردن به همان مغول های عثمانی که خاک ارامنه و أکراد را غصب کردند بچسبی . بله برادران فارس و اریایی در کل فلات ایران نه فقط تاجیکستان و افغانستان برادر و همخون ما هستند نه شما بربر ها اما لطفا همنژاد های طالبانی خودت که سر در اخور عربستان و ترکیه و ازبکستان دارند را به ما فارس ها نچسبان .وقتی تو از فاشیست حرف مَی زنی مانند دزدی هستی که فریاد می زند دزد . یه مدت نبودی فکر می کردم دلار از طرف سلطان نوکیسه عثمانی بهت نرسید الان می بینم اردوغان بعد دستمال زدن برای سلطان سلمان باز دوباره بودجه شما ینی چری ها رو داده است که هار شده اید و دستی که بهتون غذا مَی دهد گاز مَی گیرید . [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::].
    20
    71
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    HELLBOY0049 - برلین، آلمان

    uk.ali من خودم فارسم اما یادت نر اگه ما با کسی‌ مشکل داریم اون عرب‌ها هستن اونم نه عربای ایران به ترک‌ها چرا گیر میدی بیخود دایی
    11
    58
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    kiyanzx1 - استکهلم، سوئد

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. اگر حرف نزنى نمیگن اتفاقى افتاده برایه زبونت !!! ادم که ملیت خودش زیر تیغ کلمه به این سنگینى نمیبره ! البته اگر ایرانى هستى !!
    18
    68
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::] هیچ قومی بیش از عثمانی های مغول به آذری ها ظلم نکرد و آدم نکشت و به نوامیس شان تعدی نکرد.
    19
    55
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    به به ، ماشالله کامنت های من کامنت نیست که فاشیست یابی هست ! دوستان تا وقتی به موجودیت غیر فارس با حقوق مساوی اعتراف نکنید راه داعش را با جت می روید و تازه من دوستان بحساب هموطن داعش وار بی سواد و لجوج را می بینم که فرق مغول با ترک را نمی فهمند! پدر چنگیز خان بدست جنگویان ترکستان شرقی با مرکزیت اروم که امروز زیر استعمار چین هست کشته شد اولین حمله چنگیز به ترکستان بود نه به فارسستان و حتی هنوز هم باقی مانده گروهای کوچ کرده از دست چنگیز در عراق و سوریه در کنار ترکمن ها هستند حتی در فیلم بلند سریال معرف ترکیه دیریلیش ارتور diriliş Ertur هر چهار شنبه از کانال یک تی ار تی نشان می دهد ، شخصی از جنگویان بیزانس که اول مسیحی بود و برای نفوذ به داخل ترکها خودش را فراری از ترکستان از حمله مغولها معرفی می کرد که البته بعد ها او مسلمان شد و در سقوط قله نقش مهم داشت ، لااقل کمی مطالعه کنید با فحش ، تخریب و تهدید بحث نمی شود با این حال و احوال فقط می توانید به داعش ثبت نام کنید که حالا در مرز مثلث بین سوریه ، اردن و اسرائیل جمع شدند و رهبر شما حمایت می کند .
    69
    19
    ‌سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان:من حیرت میکنم که تو چطور تاریخ رو براساس سریالهای الکی و تحریف شده عثمانی ها واسه ما تعریف میکنی. عثمانی ها تلاش میکنند این حقیقت رو که زاده مغلها هستند رو با این سریالها توجیه کنند. یکمی عقلت رو بکار بیانداز و چشمات رو باز کن راحت می فهمی عثمانی ها میخوام همه چیز رو با تبلیغات و تاریخ سازی عوض کنند. استامبول که شهری با اکثریت یونانی تبار و ایرانی تبار بود با خشونت و کشتار مغلی خودشون و با تحریف تاریخ طوری بهمش زدند که امثال شما فک میکنند در تمام تاریخ عثمانی ها اونجا بودند در حالی که برگرد به تاریخ و خاطرات ایران شناسان غربی ببین که خیلیا می آمدند تو این شهر و مردم کاملا پارسی می فهمیدن و اشغار بزرگان رو میدونستند. از تاریخ و فیلمهای آب دو خیاری عثمانی ها نگو که فقط آدمهایی مثل تو میتونند باور کنند.عثمانی ها بی هویت و بی ریشه اند و سعی میکنند برای خودشون یه ریشه ای بجز مغلها بسازند
    15
    35
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::] مغول جان ،بعد ناراحت میشوی که چرا ما بهت میخندیم.تو با استناد یک فیلم ترکی میخواهی هویت نداشته ات را ثابت کنی.تو هر چی هم جان بکنی نمیتوانی یکی از با ریشه ترین مردم ایران یعنی آذری ها را با جماعت وحشی ترک پیوند بزنی.اولین نامی که از ترکها در تاریخ آمده بعنوان غلامان داوطلب عربها بوده.حالا بروید آثار باستانی درست کنید.کلمه های ترکی پیدا کنید که با مجاری شبیه است و خودتان را به تمدن مجارستان و فنلاند بچسبانید.برادر چنگیز !! شماها مانند آن علف هرز هستید که همه جا هست و خودش را به گیاهان دیگر میچسباند ولی ریشه ندارد. ایران مانند آن چنار چند هزار ساله است که هر کسی میآید و شاخه اش را میشکند و کنارش آتش روشن میکند و بر بدنش یادگاری مینویسد تنها است و مظلوم ولی ریشه در خاک دارد و شما آن گیاهان هرز هستید که بر روی درخت چنار و از آب خاک خ آن استفاده میکنید ولی درخت نیستی برادر مغول 😂😂.
    16
    36
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان
    ترکها خیلی ناسیونالیست هستند به خارجی بها نمیدن همین ادم را چند سال پیش هم در دور دوم ردش کردن امسال هم همین کارو کردن اون هم در مقابل یک پیر مرد که فقط داد میزد
    14
    32
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    حسین سلطانزاده - برلین، آلمان

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. اتفاقن ترکها از ایرانیها فاشیست ترن.
    12
    32
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    [::iran2015 - وین، اتریش::]. [::iran2015 - وین، اتریش::]. [::paksan - ایران، ایران::] ادعای برتری شما نشان از کم کسری شما هست و فراموش نکن پرژن اسم آن منطقه هست نه اسم قوم فارس و وحشت آنها چنان بود که قدیمی ترین ملتها مثل بابل، ایلام و ماد را بکلی نسل کشی کردند ولی چنگیزبه شما خیلی حرمت کرد چون از ترس بجای جنگ ، شما تسلیم شده و هدایا دادید ، شما ها کولی هایی هستید که در زمان ساسانیان از شمال پاکستان به ایران آمدید و در زمان هزاران سال حکومت ترکان جسور در درباره ترکها شعر سروده چاکرم، نوکرم، غلامتم و . می گفتید که این فرهنگ از آن موقع مانده و تازه صد سال نیست به دست قدرتهای منطقه صاحب مملکت شدید، باد آورده را باد می برد ! . یکی آنطرف می گوید ترکان آناتولی به ترکان آزری ظلم کردند! با کدام مدرک، جنگ متقابل شکست جنگ چالدران را می گویی؟ پس چرا حمله پهلوی به ازربایجان در 21 ازر با کشتن 60 هزار ترک ازری توسط رژیم فارسی پهلوی و سوزاندن کتابهای ترکی خدمت بود!؟ یا شما کو هستی و یا به خودشیرینی اربابان عوام فریب خود خوشیرینی می کنی ! .
    36
    14
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران
    از انجایی که منبع یک عده سریال های ابدوغ خیاری عثمانی ها است پیشنهاد مَی کنم سریال muhteşem yüzyıl kösem را ببینید که کاملا به شاه عباس پادشاه صفویان پادشاه مردم عجم و فارس گفته مَی شود نه ترک ! اتفاقا این سریال به صورت هدف دار ساخته شده است برای تخریب ایران در منطقه چون سلطان مراد با شاه عباس جنگ های بسیاری در خاورمیانه بخصوص عراق داشتند . و سلطان مراد مانند جدش سلطان سلیمان و سلیم جوی خون در اذربایجان راه مَی اندازد ! من نمی دونم این عثمانی ها قرار چه تحریف تاریخی در این سریال بکنند اما در حقیقت سلطان مراد از شاه عباس شکست مَی خورد و بعد مرگ شاه عباس این بزدل باز دوباره به ایران حمله مَی کند و اینبار نوه او شیخ صفی شکست مَی خورد و به افتخار این پیروزی سلطان مراد یک کأخ هم در استانبول ساخت به هر حال من همواره گفتم این پان ترک ها همان نوه نتیجه ینی چری ها مغولی هستند که به ایران در زمان عثمانی تجاوز کردند .
    13
    32
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    uk.ali - لیورپول، انگلستان

    ترکها آزری،ازبک ، قرقیز، قزاق، تاتار، یاکوت، ایغور، ترکمن ترکیه ای ندارند چنانکه فارسها تاجیکستان افغان ندارند ما عوام نیستیم سر قبری گریه کنید که داخلش مرده باشد و عقده شما از ترکها بخاطر شکست پی در پی از آنها در طول تاریخ هست که هنوز از سایه ترکها واهمه دارید بلی فراموش کردید در زمان جنگ ایران عراق با التماس و دست بوسی به ما برادر ترک می گفتید چه شد حالا شدیم ترک خ! ؟ باز هم به التماس خواهید افتاد تازه بزرگترین جنگ ایران با کل همسایه ها همراه سنی های ایران در راه هست ولی این بار شانس کمک ندارید و ما هم مثل کردها به فکر آذربایجان خود هسیتم نه فارسستان، در مورد ایران هم ما چیزی برای باختن نداریم ابتدایی ترین حقوق ما زبان مادریه که انکار و تخریب شده و میلیون ها بیکار ترک آزری در فارسستان دنبال کار! درست مثل جریان حرکت قرمه سبزی که بخاطر افکار فاشیستی تنها ماندید! ما ترکها خدای بزرگ داریم و گوش ما بدهکار تعریف یا تخریب شما نیست ما خود را بهتر می شناسیم و هزاران سال دولت‌ها و امپراتوری ها داشتیم از هیچ قومی هم کم نداریم و به همه هم احترام می گذاریم و از حق خود هم نمی گذر
    39
    15
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. ترکیه نصفش کورد و ارمنی و بلغاری و یونانی و عرب و فارس و آشوری هستند. ولی اسم کشورشان بنام ترکیه است و ترکها فاشیست هستند. اما ما پرشیا را بنام ایران تغییر نام دادیم تا کشور بنام همه اقلیتها باشد و قهرمانان ایرانیان رستم ازطرف مادری از تبار عرب و گودرز و گیو از تبار کورد هستند. ایرانی یعنی برابری همه نژادها ولی در ترکیه شعار خوشبخت فقط ترک را مینویسند. زیرا ترکها وحشی و فاشیست و نژادپرست هستند.
    12
    34
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. بدبخت عقده ای هنوز نگفتی چرا عثمانی ها شما پان ترک های بدبخت ارومیه به ترک بودن قبول ندارند و مانند ...با شما برخورد می کنند ! بی سواد تو نمی دانی افغان ها خود را فارس نمی دانند بلکه خود را پشتون می دانند . و مردم تاجیک افغانستان خود را افغانستانی صدا می زنند چون واحد پول انها افغانی و افغانی در افغانستان همان پشتون شناسایی می شود . بعد تو ادعا داری که سریال ارطغرل درست است . من پیشنهاد می کنم قرص هات سر وقت بخوری که انقدر پرت و پلا در کامنت هات نخوری ! اگر اینطوری باشد که خود سریال ارطغرل اشاره می کند شما از بیابانهای اسیای مرکزی مغولستان به فلات ایران اناتولی امده اید . مغولزاده اصل و نسب ساسانیان از شهر استخر از استان فارس بوده است که بدیل جنگ با روم شرقی پایتخت به تیفسون بغداد امروز منتقل می شود . بعد تاتار خان تمدن ایلام اشوری ها و بابلی ها نابود کردند نه هخامنشیان !وقتی انقدر بی سوادی گاله رو ببند تا همه نفهمند هیچی نمی دونی . بیخود نیست از قدیم الایام گفتند هر چی طبل تو خالی تر سر و صدا بیشتر است .
    12
    33
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۵
    مرغ آمین - تهران، ایران

    بعد شما ترک ها برای ما نجنگیدید که سر ما فارس ها منت می ذارید شما عرضه داشتید قره باغ را از ارامنه دو سه میلیون نفری می گرفتید . این ارتش محمدرضاشاه با اسلحه هایی که شاه خدابیامرز از غرب خرید ه بود بود که برای ملت ایران جنگیدند . ترکانی مانند خامنه ای و خلخالی و چمران با اعدام و ترور افسران ارتش شاهنشاهی به ملت ایران خیانت و جنگ که ملت ایران در 2 سال برد 8 ساله کردند . شما ترک ها از قدیم الایام دلیل مکنت بدبختی ملت ایران بودید خدا رو شکر ترامپ قرار حمله کند ما رو از دست ینی چری های سپاه خامنه ای نجات بدهد . بزار تو امثال تو یک مدت نوکری الهام علیف و اردوغان بکنی بعد یک مدت .. می کنی من ترک نیستم فارسم . تو و امثال تو که بازماندگان ... عثمانی به ایران هستید مانند خلیفه سلطان اردوغان بوقلمون صفت هستید رنگ عوض می کنید . شما ترک ها حزب بادید .
    13
    33
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش

    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::] تو اگر پانصد کامنت هم بگذاری و داستانهای ترکی اضافه کنی نمیتوانی چیزی به تاریخ اضافه کنی. تو استامبول هر چه بنای دوره عثمانی میبینی روش اشعار فارسی است و وارد هر مسجدی که میشوی فارسی نوشته شده در مرکز استانبول اول خیابان استقلال روی ساختمان قدیمی آن فارسی نوشته.این نشان میدهد که این زبان غنای بسیار دارد و برای خود عثمانی ها هم ثابت شده بطوریکه در دربار عثمانی به فارسی سخن می گفتند. اینها البته مثل حرفها مالیخولیایی تو نیست. اینها قابل دیدن است .البته سخن از فارس گفتن که تو را آتش میزند برای من که یک غیر فارس هستم توجیه بزرگی نیست این واقعیات میهن من است همانطور که شجاعت و جنگجویی از خصلت های برادران دیگر من یعنی کردها و آذری ها است.من بعنوان لر بختیاری و نزدیکترین قوم به آذری های واقعی است البته نه با شما مغول زاده های که به عنوان غارتگر آمدید و ماندگار شدید.جالب است در کشوری که ترکیه نامیده میشود فقط 11% ترک و مغول دارد و بقیه از اقوام بسیار ریشه دار قدیم آن دیار است.اینهم در اینترنت قابل خواندن است.خجالت بکش و شرافت را ارج بگذار .
    8
    32
    ‌چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::همه زبانها دارای لهجه های گوناگون هستند و این لهجه ها به دودسته تقسیم میشوند. لهجه های کوچک و لهجه های بزرگ. لجهه اصفهانی و لهجه مشهدی و لهجه شیرازی و لهجه کرمانی و لهجه هراتی و کابلی و غیرو که لهجه های کوچک بشمار میروند. لهجه تاجیکی و سمرقند و بخارایی مشکل تر هستند و لهجه های بزرگتر نامیده میشوند. اما اگر لهجه ایآنقدر متفاوت و اختلافش بزرگ شود که نیاز به زیر نویس پیدا کند. هرچند که اکثریت واژه هایش با زبان اصلی یکی باشد بعنوان زبان مسنقل نامیده میشود. مانند زبان کوردی که اکثر واژه ها و شمارش اعدادش با فارسی مشابه و گاهی حتی یکی است. ولی برای فهمیدنش نیاز به زیرنویس فارسی است. همینگونه زبان قرقیزی و ازبکی را من در یک برنامه تلویزیونی دیدم که ترکیه ایها برای فهمیدن زبان ازبکی و قرقیزی از زیر نویس استفاده میکردند. زیرا مردم عادی ترکیه آنها را نمیفهمند. پس زبان دیگر محسوب میشودند و نمیتوان گفت ترکی هستند. مانند
    5
    13
    ‌پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۳
    Pezhman - وین، اتریش
    مانند زبان کوردی و پشتون و اردو وپنجابی و بخشهایی از شبه قاره هند که همگی فارسی هستند ولی آنقدر فهمیدنشان مشکل است که باید زیر نویسی و ترجمه شوند و بعبارتی این زبانها دیگر فارسی نیستند و زبان مستقل هستند مانند زبان مغولی و زبان رایج در کشور ترکیه که آنقدر از هم دور شده اند که باید گفت یک زبان نیستند. وقتی یک هموطن قشقایی و یا آذری صحبت کند در استانبول آنرا نمی فهمند. هرچند که واژه ها مشابه و در بسیاری مواقع یکی هستند ولی باید زیر نویس و ترجمه شوند درست مثل کوردی و فارسی که همدیگر را تا حدود زیادی می فهمند ولی زیرنویس و ترجمه لازم است. آهنگهای فارسی در یوتیوب با زیر نویس کوردی تحت نام .خوشترین گورانی فارسی. را نگاه کنید
    5
    11
    ‌پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    [::uk.ali - لیورپول، انگلستان::]. ...بازم از رو نمیری؟ عقده ریشه هاش خیلی قویه انگار.
    2
    9
    جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    رضا قبادی - تهران، ایران
    خلایق هرچه لایق ....چه بحث بی موردی خوش صدایی و عزتش بی انتها باشد من ایرانی هیچوقت بی دلیل به هیچ انسانی توهین نمیکنم اما درمقابل هر نظری سکوت هم نمیکنم ترکهای غیر اذری ترکیه چرکیس ها یا مغولها و کولیها یا هر نژادی که هستند پاینده باشن تا وقتی که کشور من و هموطن من کاری نداشته باشند در مورد عثمانیها بگذاریم تاریخ قضاوت کند و کسانی که از حداقل شرایط اظهار نظر برخوردارند اما اقایی که ادعای عثمانی بودن داری اغا این سایت سایت فارسیه ایرانیه خوشت نمیاد نیا مجبور که نیستی نیا نبین نخون . خوش نیومدی.
    0
    0
    ‌چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.