هشدار شدید‌الحن مشاور امنیت ملی آمریکا به ایران

مایکل فلین رفتار ایران را «بی‌ثبات کننده» خوانده است.  مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۳ بهمن آزمایش موشکی ایران را محکوم کرد و گفت که فعالیت‌های تهران تهدیدی برای آمریکا، دوستان و متحدان آن در منطقه است.
 
مایکل فلین به خبرنگاران در نشست سخنگوی کاخ سفید گفت که آزمایش موشکی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و از امروز رسما به ایران هشدار می‌دهیم.
 
وی رفتار ایران را «بی‌ثبات کننده» خواند.
 
مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ تصریح کرد: «دولت اوباما در واکنش مناسب نشان دادن به اقدامات زیان‌بار ایران ناکام بوده است. ایران اکنون احساس جسارت می‌کند. از امروز، رسما به ایران اخطار می‌دهیم».
 
حسن دهقان وزیر دفاع ایران روز چهارشنبه تایید کرد که تهران اخیرا آزمایش موشکی انجام داده است، ولی گفت: «تست اخیر در راستای برنامه‌ها‌ی‌مان بوده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در امور دفاعی مان را نمی‌دهیم».
 
آزمایش موشکی ایران در روز دهم بهمن، انتقاد برخی کشورها از جمله آمریکا، اسرائیل و فرانسه و نیز اتحادیه اروپا را به دنبال داشته است. در این میان، روسیه این آزمایش را ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد ندانسته است.
 
جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که آزمایش موشکی‌اش نقض برجام یا قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست.
 
بر اساس این قطعنامه، ایران به مدت هشت سال نباید موشک‌های بالستیک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای داشته باشند، را توسعه دهد.
 
خبرگزاری رویترز روز ۱۱ بهمن به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشد، گزارش داده بود که ایران در روز یکشنبه، یک «موشک میان‌برد» آزمایش کرده که «پس از پیمودن مسافتی منفجر شده است».
 
نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه اظهارات مقام‌های ایرانی در خصوص این که آزمایش‌های موشکی نقض قطعنامه شورای امنیت نیست و جنبه دفاعی دارد، را رد کرد.
 
وی گفت: «موشکی که روز یکشنبه آزمایش شد قابلیت حمل کلاهکی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم با برد تا ۳۰۰ کیلومتر داشته است».
 
خانم هیلی تاکید کرد که چنین موشکی به راحتی قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
 
در همین حال، ۲۲۰ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای که روز چهارشنبه در صحن علنی قرائت شد با حمایت از آزمایش موشکی تهران گفته‌اند که «تنها راه بازدارندگی در برابر تهاجم دشمن توانمندی موشکی جمهوری اسلامی ایران است».
 
به گفته آنها، مخالفت برخی کشورها با این آزمایش‌ها «از هیچ منطقی برخوردار نبوده» و «تقویت بنیه دفاعی ایران» در چارچوب «راهبرد بازدارندگی» است.
+62
رأی دهید
-72

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۵
    toghrol59 - گنت، بلژیک

    هی علی‌ خامه ای‌، چرا خفه شدی،قایقت هاتو دیگه نمیفرستی نزدیک ناو آمریکای جنایت خوار،کم نیاری جلو ساندیسیون،،، ;)
    15
    43
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    iran2015 - وین، اتریش
    من فکر نمیکردم از آخوند گاوتر وجود داشته باشد ولی این توله گاوچران به هرچی نفهم است سور زده.مگر آخوند سلاح اتمی دارد که با این موشک پرتاب کند .باز این حیوانات چه آشی برای مردم بدبخت ایران پختند.خدا هم که از ترسش رفته قایم شده
    18
    35
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    اتفاقاً ملاهای ورشکسته همین ترامپ و یاران دیوانه اونو می خواستند که متأسفانه عملی شد و باز بدبختی پشت بدبختی نسیب ایرانی! تا ایرانو درسته به باد ندن ، راحت نمیشن! تنشون میخاره بدجوری!خمینی صد پدر صدامو تحریک کرد، حالا خامنه ای منفور هم داره با دم شیر بازی میکنه اونم با موشک های دست دو سه! یه هلیکوپتر برای شعله های پلاسکو نداشتن، اما آفتوبه و لگن هفت دست!
    7
    37
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا
    اخه بی شعور چرا همش دنبال جنگ و خونریزی هستید. شمایی که به جز حمایت از حکومت های دیکتاتور ممانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی و اسرائیل و لیبی و مصر کاری نکرده اید. هنوز شیر ندوشیدید فکر کره هستید. ولی این آرزو را با خود به گور خواهید برد چرا که شلیک تنها یک موشک به سوی ایران باعث نابودی عرعرستان و اسرائیل در منطقه خاورمیانه خواهد بود.
    35
    20
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    winnie1987 - بيرمنگهام، انگلستان

    اخه الان چه وقت موشک هوا کردن هست؟ به جای اینکه به فکر حل آلودگی‌ هوا و مهار سیل و کولاک و رسیدگی به معیشت مردم باشند به فکر بازی با دم شیر و موی دماغ شدن هستند. جمهوری اسلامی آخرین بازمانده خل و چل بازی‌های مردم خاورمیانه دهه ۷۰ میلادی هم به زودی به تاریخ خواهد پیوست.
    9
    29
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۰
    delsokhteh - منچستر، انگلستان
    غلط کرد.
    11
    22
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    علی میهن - میلتونکینز، انگلستان
    تو رو تا حالا ندیده بودم ولی به هر صورت تو خوب آون جورج بوش زمان ورود حمله به ایران رو گفت تو تلویزیون ولی اتفاقی ن افتاد حالا نمی دونم به نظرم نمی یاد شما مال این حرفها باشید در واقع برو بچه سنگ ننداز
    13
    15
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    شیرمردان - سیدنی، استرالیا
    بابا 200 تا موشک همزمان به ناوهای اینها بزنید کار را تمام کنید. تا با چیز خوردن بیفتند. تا امروز هر انجا که آمریکا دخالت کرده بجز ویرانی چیزی به بار نیاورده. نمونه واضح آن عراق، سوریه و مصر و لیبی و ویتنام است. به نظر من تنها کشوری که امریکا را زمینگیر و به خاک سیاه خواهد نشاند ایران است.
    34
    17
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    آنتی خرافه - کلن، آلمان
    خب چرا هی هشدار میدین، متحدانتون در منطقه منظورتون تامین کنندگان نفتتون هستند دیگه؟ دوست داشتم ببینم اگه این تازی های حجرزاده اگر نفت نداشتند اصلان این طرفها پیدایتان میشد یا نه. حمله کنید اگه چیز دارید. شاید سبب خیر شوید و این جانیان جیب بری عسلامی نابود شوند. فقط شعار شعار تهدید. جمع کنید بابا. والااااا
    6
    18
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۱
    tokyo - توکیو، ژاپن
    شروع جنگ!!!
    7
    15
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    newyork333 - نیویورک، ایالات متحده امریکا

    بابا این که وسط راه منفجر شد. کدوم تهدید؟؟. بدنه اینا رو شرکت کولر آبسال می‌سازه. همون که میگه: سرما در گرما گرما در سرما
    4
    35
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۷
    DenaOslo - اسلو ، نروژ
    آخوند ها فقط تشر و اردنگی رو میفهمند و اینجور که از ترامپ و دار و دسته اش معلومه آماده جنگ هستند . کافی امریکا به کرملین چند تا امتیاز آبدار بده تا پشت ایران رو خالی کنه اونوقت از شب تا صبح ایران رو با موشک بمب بارون میکنند و حمهوری اسلامی هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه . خود برادران سپاه هم به دنبال جنگ و بحران هستند .
    3
    13
    ‌چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    oghab - هلسینکی، فنلاند
    خلیج فارس را گورستان یانکی ها خواهیم کرد...
    19
    7
    ‌پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران
    اگر کوچکترین اقدامی بکنید,در باطلاق خاورمیانه دفن خواهید شد,ایران,عراق و افغانستان نیست.اول کلک عرعرستان کنده میشه دوم چاههای نفت منطقه
    17
    7
    ‌پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۷
    Nakamichi - لندن، انگلستان
    خیلی..... این مردک. برو اول جلو لونه تروریستها تو عربستان و پاکستان رو بگیر جای حرکات نمایشی و ممنوع کردن ٤ تا دکتر و محقق و پیرمرد پیرزن ایرانی که میخواستن بیان اونجا.
    0
    3
    ‌پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.