خوش فرم کردن بازوها بدون دمبل تا عید

چیزی به عید نوروز نمانده است. خیلی از افراد می خواهند تا قبل از نوروز کمی لاغر شوند و یا می خواهند شکم خود را کوچک کنند و چربی پهلوها را ذوب کنند. در این بین برخی هم هستند که می خواهند بازوهایی خوش فرم داشته باشند و صدالبته وقت رفتن به باشگاه یا ورزش کردن نیز ندارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید چند توصیه ساده برای خوش فرم کردن بازوها داریم.
 
برای تقویت بازوها حین راه رفتن آنها را تکان دهید
اگر اهل ورزش و باشگاه رفتن نیستید، حداقل در حین راه رفتن تمرکز خود را روی حرکت بازوها بگذارید. تصور کنید چوب اسکی به دست گرفته اید و یکی یکی آنها را جلو و عقب می کنید. حین راه رفتن بازوها را رها نکنید.  با هر قدمی که برمی دارید، بازوها را نیز جلو و عقب ببرید.
پشت میز کارتان نیز بازوها را به کار بگیرید تا عضله هایشان قوی شود
اگر می خواهید بازوهای خوش فرمی داشته باشید، در حین کار کردن پشت میز کار، روی عضلاتش کار کنید.برای تقویت عضله دو سر، مشت دست ها را زیر میز کارتان قرار دهید و انگار که بخواهید آن را بلند کنید میز را فشار دهید. 5 ثانیه فشار را ادامه دهید و رها کنید. این کار را هر چند بار که می توانید انجام دهید تا کالری سوزی آغاز شود. برای تقویت عضله سه سر، آرنج ها را خم کرده و دست ها را روی سطح میز کار قرار دهید.  با تمام قدرت دست ها را روی میز فشار دهید و تا 5 بشمارید. این کار را چندین بار تکرار کنید.
بعد از ورزش استیک میل کنید
در یک پژوهش استرالیایی، افراد 60 ساله و مسن تر شرکت کردند. این افراد مجبور بودند یک برنامه ورزشی در برنامه زندگی شان داشته باشند و میزان پروتئین رژیم غذایی شان نیز 20 درصد باشد. برخی از این افراد 750 گرم گوشت قرمز در هفته دریافت کردند که معادل حدود سه عدد استیک بود. در حالیکه برخی دیگر فقط حق داشتند در هفته 390 گرم گوشت مصرف کنند. نتایج بررسی ها نشان داد شرکت کننده هایی که گوشت بیشتری مصرف کرده بودند، قدرت بیشتری در مقایسه با گروهی که گوشت کمتری خورده بودند کسب کردند.
 
اسیدآمینه های موجود در گوشت قرمز باعث رشد عضلات می شود. توصیه می کنیم قسمت های کم چرب گوشت را انتخاب کنید تا قلب تان سالم بماند. اگر باشگاه ورزشی می روید یا در خانه ورزش می کنید، از مصرف پروتئین غافل نشوید تا عضلات زیباتری داشته باشید.
به جای دمبل از بطری آب استفاده کنید
اگر دمبل ندارید، از بطری آب استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از عمل ریختن و نوشیدن آب نیز بهره کافی را برای خوش فرم کردن بازوها ببرید. می توانید به سراغ گالن های آب نیز بروید. هر گالن یا دبه 3.8 لیتری حدود 8 کیلو وزن دارد که معادل یک هالتر است.

 
هر بار که آب می ریزید، دبه را با خم کردن بازو بالا ببرید و دست را به شانه نزدیک کنید. این کار را چهار بار برای هر دست تکرار کنید. اگر تلاش کنید که روزانه به این روش بیش از دو لیتر آب بنوشید، علاوه بر تقویت بازوها، به خوبی آب بدن تان را تامین خواهید کرد.
به کارهای خانه تکانی با دید مثبت نگاه کنید
خانه تکانی نزدیک است. می توانید نیمه پر لیوان را ببینید. از این موقعیت نیز برای خوش ترکیب شدن بازوها استفاده کنید. چهاردست و پا شدن و پاک کردن فرش، موکت و کف پوش ها بهترین ورزش برای تقویت و خوش فرم شدن بازوها است. البته یادتان باشد که در این کار زیاده روی نکنید.
با زنبیل خرید، حرکات کششی انجام دهید
اگر پیاده به خرید می روید، از این موقعیت استفاده کنید. حتی اگر خریدها را با ماشین تا درب منزل می آورید، از همان مسافت کوتاه درب ماشین تا درب منزل استفاده کنید. در هر دست یک کیسه خرید را بگیرید. آرنج ها را به بدن بچسبانید و کیسه هایی که در دست دارید را به شانه ها نزدیک کنید. حواستان باشد که آرنج ها به بدن چسبیده باشند و فقط بازو بالا و پایین برود. این کار باعث تقویت عضله دوسر بازو می شود و در حین رفت و آمد برای بردن خریدها به داخل منزل، باعث کالری سوزی بیشتری می شود.
دیوار را هل دهید تا بازوهایتان قوی و خوش فرم شوند
یکی از بهترین تمرین ها برای داشتن بازوهای خوش فرم و تقویت بدن و کار کردن روی نرم شدن عضلات، فشار دادن به سطح ثابتی مانند دیوار است. روبه روی یک دیوار با فاصله سی سانتی متری (یک گام) بایستید. پاها به اندازه عرض شانه ها باز باشد. دست ها را روی دیوار قرار دهید و به مدت 8 ثانیه هل دهید. همچنین می توانید در چهارچوب درب قرار بگیرید و از طرفین چهارچوب را به مدت 8 ثانیه فشار بیاورید. این تمرین را 10 مرتبه با دیوار یا چهارچوب درب تکرار کنید. همچنین می توانید دست ها را جلوی سینه بیاورید. کف دست ها را روی هم قرار داده و به مدت 5 ثانیه فشار دهید و رها کنید. چند مرتبه این تمرین را تکرار کنید.
لباس ها را خودتان پهن کنید
پهن کردن لباس های خیس روی بند رخت برای خیلی از افراد کار سخت و کسل کننده ای است، اما می توانید از این فرصت برای تقویت عضلاتتان استفاده کنید. حتما لباس ها را روی بند رخت آویزان کنید. در این صورت مجبور می شوید که به مدت چند دقیقه دست ها را تا رسیدن به بند بلند نگه دارید. به این ترتیب شانه ها نیز بالا می آیند و تمرین خوبی برای بازوها انجام می دهید. حتی می توانید سبد لباس ها را به بالای سر ببرید، بازوها را خم کنید و سپس آن را به سمت بالا ببرید، یعنی سبد را روی سرتان بالا و پایین کنید.
همزن های برقی را کنار بگذارید
اگر می خواهید بازوهای خوش فرمی داشته باشید، باید آنها را به کار بگیرید. در حین آشپزی از همزن برقی استفاده نکنید. قاشق یا چنگال های چوبی را برداشته و با قدرت بازویتان شروع به هم زدن سس، مایع کیک و غیره کنید. به ترتیب دست ها را عوض کنید تا روی هر دو باز کار شود.
+15
رأی دهید
-6

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.