اولین هواپیمای ایرباس امروز در فرانسه به ایران تحویل داده می‌شود

نمونه‌ای از ایرباس A-۳۲۱ که در کنفرانس خبری نمایش داده شد مدیر عامل شرکت ایرباس می‌گوید تا ساعاتی دیگر اولین هواپیمای این شرکت امروز چهارشنبه (۲۲ دی/ ۱۱ ژانویه) در تولوس فرانسه به ایران تحویل داده خواهد شد.
 
به گزارش امیر پایور، خبرنگار اقتصادی بی‌بی‌سی فارسی از تولوز فرانسه، فابریس برژیر، مدیر عامل ایرباس امروز در یک کنفرانس خبری گفت از ١٠٠ هواپیمایی که ایران خریده ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.
 
این غول هواپیماسازی جهان اعلام کرده قرارداد ایرباس با ایران‌ایر تقریبا یک هفتم کل سفارش‌هایى است که در سال ٢٠١٦ میلادی دریافت کرده است.
 
مدیرعامل ایرباس گفت درباره تاثیر احتمالی ریاست جمهورى دونالد ترامپ بر قرارداد با ایران گمانه‌زنى نمى‌کند و تاکید کرد که ایرباس همه مجوزهاى لازم را از وزارت دارایى آمریکا دریافت کرده است.
 
او همچنین گفته است ایرباس در سال ٢٠١٦ میلادی مجموعا ٦٨٨ فروند هواپیما تحویل داده که رکورد تازه اى در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. این میزان فروش هشت درصد از سال گذشته (۲۰۱۵) بیشتر است.
 
بنابر گزارش‌ها قرار است اولین ایرباس از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده پنجشنبه ۲۳ دی (۱۲ ژانویه) وارد فرودگاه مهرآباد تهرانشود.
 
رضا جعفر زاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است: "براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است فردا ساعت ۱۴:۳۰ اولین هواپیمای خریداری شده از کمپانی ایرباس وارد ایران شود."
 
این هواپیما توسط خلبان ایرانی به این کشور منتقل می‌شود در فرودگاه مهرآباد بر زمین خواهد نشست.
 
این هواپیما نخستین هواپیمای مسافرتی است که پس از نزدیک به چهار دهه، به طور مستقیم از شرکت‌های هواپیماساز خریداری و ثبت می‌شود.
تصویر ثبت ایرباس ۳۲۱ به نام ایران‌ایر فرهاد پرورش مدیر عامل هما پیش از این گفته بود: " از مدت‌ها پیش کارشناسان این شرکت در فرانسه برای انجام دوره‌های آموزشی مورد نیاز حضور داشتند و به همراه این هواپیما به کشور بازمی‌گردند. "
 
شرکت هواپیماسازی ایرباس ماه گذشته از نهایی شدن قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران خبر داده بود و نهایی شدن توافق ایران و ایرباس به فاصله کوتاهی بعد از قطعی شدن فروش هواپیماهای مسافربری ساخت شرکت بوئینگ اعلام شد.
 
بوئینگ حدود یک ماه پیش امضای قرارداد رسمی با ایران برای فروش ۸۰ هواپیما به ایران‌ایر را بعد از حدود چهار دهه تحریم تایید کرد.
+87
رأی دهید
-2

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    اگر دیوانگان سال 57 سر نمی رسیدند ما اکنون میتوانستیم به دنیا هواپیما صادر کنیم! :)
    11
    54
    ‌چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان

    وای چه شود ! بعد ۳۹ سال یه هواپیما قرار بیاد از غرب فاسد! ببین فساد در غرب چه کرد!زنها شون لخت جلو ویترین موندن و لی رفسنجانی به گور رفت!کشور امام زمان به.خوردن افتاد تا یه هواپیما از غرب کافر بی خدای بدون امام زمان گدایی کنه!نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی زززززززززززرشک!
    8
    47
    ‌چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    فرهاد امیرپور - خارکوف، اوکراین
    مبارکه.
    4
    23
    ‌چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    ekman - شیراز، ایران
    چشم نخورید ُ چندتا تخم مرغ اگر داشتید به چرخ های هواپیما بکوبید که بعد از 40سال یک هواپیمای نو در ناوگان مان داریم!!!
    0
    10
    ‌چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    CanIR1393 - کانادا، کانادا
    [::همه چیز ایران بر باد رفت - برلین، آلمان::]. لطفا مطالب رو باهم قاطی نکنید. ما هممون از مردن رفسنجانی خوشحال هستیم . و هم چنین منتظره مردن افرادی دیگری که با قوانین مسخره کشورمون رو خراب کردن هستیم. این غرب هم عین رفسنجانی با پدر سوختگی خودشو به اینجا رسونده (آیا رفسنجانی با کارکردن ثروتمند و قدرتمند شده بود؟). اگر دلار ارز مرجع کشورها نبود آمریکا از گشنگی می مرد و این کشورهای اروپایی درگیر جنگ های بی خودی مابین هم دیگه می شدند.
    3
    1
    ‌پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Unkn0wn - اصفهان، ایران
    مگه قرار نبود به جای هواپیما اتوبوس بخرید ؟ چی شد پس؟
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.